Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   A co na to ICAO?

A co na to ICAO?

Data: 2010-08-13 04:56:07
Autor:
A co na to ICAO?
Delfino Delphis <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał(a):
Zdarza się czasem, że kontroler woła nas od czapy samym callsignem, bez podawania instrukcji. W jaki sposób powinniśmy odpowiedzieć? Mnie się
zawsze
wydawało, że odpowiadamy swoim callsignem mówiąc 'go ahead' czy z
polskiego
'nadawaj'. Ostatnio jednak instruktor powiedział mi, że to błąd. A wy jak uważacie?


Cytuję z ICAO Manual of Radiotelephony (Doc 9432, 4. edycja, 2007) - notatka w części 2.6 "Standard Words and Phrases":
"Note.&#9135; The phrase &#8220;GO AHEAD&#8221; has been deleted, in its place the use of the calling aeronautical station&#8217;s call sign followed by the answering aeronautical station&#8217;s call sign shall be considered the invitation to proceed with transmission by the station calling."





--


Data: 2010-08-13 14:00:53
Autor: Delfino Delphis
A co na to ICAO?
  wrote:

Cytuję z ICAO Manual of Radiotelephony (Doc 9432, 4. edycja, 2007) -
notatka w części 2.6 "Standard Words and Phrases":
"Note.&#9135; The phrase &#8220;GO AHEAD&#8221; has been deleted, in its
place the use of the calling aeronautical station&#8217;s call sign
followed by the answering aeronautical station&#8217;s call sign shall be
considered the invitation to proceed with transmission by the station
calling."

Czyli jak rozumiem odpowiadamy po prostu bez go ahead np.:

SP-ABC, Okęcie Tower?
Okęcie Tower, SP-ABC (, go ahead).

Pewnie zrobili to, aby po prostu skrócić transmisję.

Data: 2010-08-13 19:16:19
Autor: porterhouse
A co na to ICAO?
"Note.&#9135; The phrase &#8220;GO AHEAD&#8221; has been deleted, in its place
ICAO jest przez wielu uwazana za nonsensowna organizacje i taki przyklad tylko
dodaje amunicji. ICAO moze sobie zmieniac slownictwo i nie ma to zadnego
znaczenia w praktyce. Zarowno "go ahead" jak "xxx with you" lub zwykle "xxx
over" sa uzywane do dzis i beda zawsze uzywane. Wiele akcji ICAO konczy sie
tylko na papierkowej biurokracji nie wychodzacej poza ich drzwi.




--


Data: 2010-08-17 18:16:39
Autor:
A co na to ICAO?
porterhouse <porterhouse@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
ICAO jest przez wielu uwazana za nonsensowna organizacje i taki przyklad
tylko dodaje amunicji. Szkoda, że kolega grał w okręty na wykładach z prawa lotniczego. Może wtedy kolega lepiej by rozumiał jaka jest rola ICAO i fakt, że wielu uważa ją za nonsensowną jest nie ma zupełnie żadnego znaczenia. A gdyby jednak już kolega ze szwagrem ostatecznie ustalili, że jednak ICAO się nie nadaje, to co proponujecie na miejsce ICAO? Bardzo ciekaw jestem jaką macie koncepcje.



--


Data: 2010-08-18 01:31:15
Autor: Dariusz K. Ładziak
A co na to ICAO?
Użytkownik avoiding.action.now@WYTNIJ.gazeta.pl napisał:
porterhouse<porterhouse@WYTNIJ.gazeta.pl>  napisał(a):


ICAO jest przez wielu uwazana za nonsensowna organizacje i taki przyklad
tylko dodaje amunicji.

Szkoda, że kolega grał w okręty na wykładach z prawa lotniczego. Może wtedy
kolega lepiej by rozumiał jaka jest rola ICAO i fakt, że wielu uważa ją za
nonsensowną jest nie ma zupełnie żadnego znaczenia.

Niech ten kolega ten swój tekst powtórzy rodzinom tych z Teneryfy...

--
Darek

Data: 2010-08-18 05:27:11
Autor: saturn5
A co na to ICAO?

Niech ten kolega ten swoj tekst powtorzy rodzinom tych z Teneryfy...

Eee tam, nonsensowny komentarz, od kiedy to potrzeba ICAO zeby pilot wiedzial
ze nie wolno mu startowac bez zezwolenia kontrolera.


--


Data: 2010-08-18 02:08:01
Autor: heja
A co na to ICAO?
Eee tam, nonsensowny komentarz, od kiedy to potrzeba ICAO zeby pilot wiedzial
ze nie wolno mu startowac bez zezwolenia kontrolera.

Ale on był PEWIEN, że MA zezwolenie...

--
Michał

Data: 2010-08-18 17:23:50
Autor: saturn5
A co na to ICAO?

Ale on byl PEWIEN, ze MA zezwolenie...

Moze w swojej wyobrazni, drugi holenderski pilot wyraznie ostrzegl kapitana ze
nie bylo zezwolenia na start ale kapitan chcial leciec i tyle. Zreszta co to
ma do rzeczy w jedna lub druga strone - co to ma wspolnego z ICAO?  --


Data: 2010-08-18 12:24:07
Autor: heja
A co na to ICAO?
Zreszta co to
ma do rzeczy w jedna lub druga strone - co to ma wspolnego z ICAO?  

A kto wydał zalecenie, żeby używać "line up and wait" zamiast "cleared
for takeoff position" i w ogóle zwrotu departure wszędzie tam, gdzie
nie chodzi o zezwolenie na start?

--
Michał

Data: 2010-08-18 18:48:19
Autor: porterhouse
A co na to ICAO?
Jak komus sie spieszy to nawet ONZ nic nie pomoze ... :P


--


A co na to ICAO?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona