A co z kapelanami?

Data: 2010-09-30 09:55:33
Autor: Bogdan Idzikowski
A co z kapelanami?
Z radością pewną przeczytałem informację, iż polski generał Mieczysław Bieniek objął prestiżowe ponoć stanowisko Zastępcy Dowódcy Strategicznego NATO ds. Transformacji w dowództwie sojuszu w Norfolk w amerykańskim stanie Wirginia. Miłe to również dlatego, że dotąd polscy oficerowie załapywali się co najwyżej na funkcję ordynansów. A to, przyznajmy, nie było spełnieniem naszych marzeń. Stanowisko objęte teraz przez pana generała nie jest może szczególnie ważne, ale na tyle prestiżowe, że warto się o nie było bić. Daje niezłą kasę, no i po salonach można się nieco powałęsać, korzystając z tego, że pracy to za dużo nie będzie. Innymi słowy idealne stanowisko dla konesera: dobrych win, dam w tiulach, cygar, whisky z historią i niebanalną ceną, galowych mundurów, akselbantów i pióropuszy oraz podkutych, ale w dobrym gatunku butów. General Bieniek, swój chłop i na swój sposób przaśny, dobrze spędzi najbliższe miesiące, w nagrodę za ciężką służbę dla najjaśniejszej.

Natomiast jedna rzecz martwi mnie niesłychanie. Dlaczego w tych sojuszach i innych bratnich armiach, nikt nie upomniał się jeszcze o polskiego kapelana. Choćby taki jeden Bieniek w sutannie, zatrudniony na prestiżowym stanowisku, bardzo podniósł by nasze morale i samopoczucie by poprawił. A towaru tego mamy po dach magazynu. Wszystko wypasione chłopy, strzeliste jak dąb a nie jakieś konusy (przepraszamy panie generale, ale tak wyszło), wykształcone, wymuskane, zaprawione w bojach wszelakich, jak trzeba to obciągną flaszkę lub cokolwiek obciągną. I nikt jakoś nie wpadł na to, żeby im coś zorganizować. Wygląda to na celową dyskryminację, podpadającą pod obrazę uczyć religijnych.
czwartek, 30 września 2010, revelstein

http://revelstein.blox.pl/2010/09/1946.html

Data: 2010-09-30 11:05:11
Autor: awe
A co z kapelanami?
E tam lepiej pogadajmy o deficycie Edwarda II Tuskacza. Ciekawsze
awe

A co z kapelanami?