A dlaczego mia??by nie broni? ojca skoro na psp mamy czcicieli Urbana?

Data: 2014-02-10 02:17:36
Autor: stevep
A dlaczego mia??by nie broni? ojca skoro na psp mamy czcicieli Urbana?
# Ławrientij Beria, znienawidzony szef NKWD, miał na rękach śmierć setek  tysięcy ludzi. Jeszcze pół wieku po swoich zbrodniach, jego syn próbował  usprawiedliwiać decyzje ojca.
Wróciłem do biura. Kurczatow mnie uściskał:

– Bądź pewien, powiedział mi, zrobimy wszystko, by ocalić ci życie".

Tak Sergo Beria, syn okrytego złą sławą szefa NKWD, wspomniał chwile,  kiedy dowiedział się o swoim ojcu. Jemu samemu udało się dożyć późnej  starości, a zanim zmarł, zdążył wydać kontrowersyjne wspomnienia. Benjamin  Disraeli, premier Wielkiej Brytanii, powiedział niegdyś, że nie powinno  się czytać opracowań historycznych tylko biografie, bo to życie bez  teorii. Trudno zgodzić się z tą tezą. Gdyby bowiem oceniać Ławrientieja  Berię po biografii, jaką napisał jego syn, otrzymamy obraz zatroskanego  polityka, który krew tysięcy pomordowanych ma na rękach absolutnie wbrew  własnej woli. #
Ze strony:
http://tnij.org/9zu2c0g

--
stevep
-- -- -

A dlaczego mia??by nie broni? ojca skoro na psp mamy czcicieli Urbana?