Żeby żyło się ... jak k*rwa??

Data: 2015-01-06 10:31:04
Autor: Artur Miller
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Cieszyłeś się tanim paliwem? Ceny wzrosną przez nowy podatek

Od 1 stycznia obowiązuje nowy podatek paliwowy. Chodzi o tzw. opłatę zapasową, która może spowodować wzrost cen paliw od 4 do 6 groszy na litrze.

http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/nowy-podatek-od-paliwa-ile-zaplacimy-na-stacjach-paliw,503663.html

@

Data: 2015-01-06 12:31:15
Autor: Czesław Wiśniak
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
[...]

Tylko czekalem na newsy o podwyzkach :)  To inicjatywa polska czy narzucona przez UE ?
Na szczescie ropa dalej idzie ostro w dol i po kiludniowej stagnacji na poziomie 60$, teraz jest blisko 50$. Jeszcze, zeby ta zlotowka sie wzmocnila. Na razie ceny na stacjach stanely, chyba popyt sie zmniejszyl po swietach i magazyny pelne.

Data: 2015-01-06 16:56:49
Autor: masti
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Artur Miller wrote:

Cieszyłeś się tanim paliwem? Ceny wzrosną przez nowy podatek

Od 1 stycznia obowiązuje nowy podatek paliwowy.

ile razy jeszcze będziecie opowiadać te głupoty?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-06 17:59:01
Autor: JK
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
W dniu 2015-01-06 o 10:31, Artur Miller pisze:
[...]

4 do 6 groszy! Ło Jezu, a na szczaw trzeba jeszcze poczekać ze 4 miesiące!

Wyrazy współczucia.

JK

Data: 2015-01-06 11:26:22
Autor: kogutek444
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 18:00:11 UTC+1 użytkownik JK napisał:
> [...]

4 do 6 groszy! Ło Jezu, a na szczaw trzeba jeszcze poczekać ze 4 miesiące!

Przeczytałem więcej niż tytuł. Tam napisane że to opłata od tego co brakuje do wyznaczonych przez rząd zapasów. Jak będą mieli tyle ile powinni to nie ma tej opłaty.

Data: 2015-01-06 20:48:33
Autor: Artur Miller
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
W dniu 2015-01-06 o 20:26, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

a do kogo trafia ta opłata?

@

Data: 2015-01-06 11:50:51
Autor: kogutek444
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 20:48:35 UTC+1 użytkownik Artur Miller napisał:

> Przeczytałem więcej niż tytuł. Tam napisane że to opłata od tego co brakuje do wyznaczonych przez rząd zapasów. Jak będą mieli tyle ile powinni to nie ma tej opłaty.

> [...]

Wychodzi że jak mają stany magazynowe to do nikogo.

Data: 2015-01-06 20:54:40
Autor: Dykus
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
[...]

O ile obowiązkową rezerwę rozumiem - kwestie bezpieczeństwa, np. na wypadek wojny, o tyle rekompensatę w postaci pieniędzy już nie. Co rządowi po pieniądzach, skoro fizycznie paliwa nie będzie?

Co lepsze, obowiązkowe rezerwy będą w kolejnych latach zmniejszane - z obecnych 68 dni na 57 dni w 2018 r. Może producentom taniej będzie zapłacić, zamiast przechowywać rezerwę, a to oznacza większe i pewne wpływy do budżetu (w kolejnych latach)? A może komuś zależy, abyśmy nie mieli takich rezerw?

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2015-01-06 12:02:11
Autor: kogutek444
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 20:54:20 UTC+1 użytkownik Dykus napisał:
> [...]

Co lepsze, obowiązkowe rezerwy będą w kolejnych latach zmniejszane - z obecnych 68 dni na 57 dni w 2018 r. Może producentom taniej będzie zapłacić, zamiast przechowywać rezerwę, a to oznacza większe i pewne wpływy do budżetu (w kolejnych latach)? A może komuś zależy, abyśmy nie mieli takich rezerw?

A może przez konieczność posiadania mniejszych zapasów lepiej będzie. jak by teoretycznie kupowali z dnia na dzień to codziennie płacili by taniej. A tak mieszają ropę kupioną trzy miesiące temu po 90 z tą po 50. Znowu małe zapasy złe jak ropa szybko drożeje. PRL płacił ZSRR średnią cenę chyba z dziesięciu lat.

Data: 2015-01-06 21:59:17
Autor: Alf/red/
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
On 06/01/15 20:54, Dykus wrote:
A może komuś zależy, abyśmy nie mieli takich rezerw?

Muszą byc duż rezerwy - źle, bo paliwo tanieje. Mogą być mniejsze (ale z drobnymi opłatami) - źle, bo opłaty. Będą mniejsze bez opłat - źle, bo wojna będzie. Masakra.
A w ogóle przeczytałem komentarze z wgospodarce. Jeszcze się nie mogę podnieść z podłogi.

--
Alf/red/

Data: 2015-01-06 22:55:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Hello Dykus,

[...]

To, że musi rozbudować i utrzymać własne zapasy.

[...]

j.w.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-01-07 01:06:05
Autor: Pawel O'Pajak
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Powitanko,

Co rządowi po pieniądzach, skoro fizycznie paliwa nie będzie?

A co ich to obchodzi, oni beda mieli.
Ogolnie to calkiem zabawna konstrukcja: Rzad ukarze swoje wlasne spolki naszymi pieniedzmi.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2015-01-07 09:47:44
Autor: masti
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Pawel O'Pajak wrote:

Powitanko,

Co rządowi po pieniądzach, skoro fizycznie paliwa nie będzie?

A co ich to obchodzi, oni beda mieli.
Ogolnie to calkiem zabawna konstrukcja: Rzad ukarze swoje wlasne spolki naszymi pieniedzmi.

według Twojego rozumowania z punktu widzenia budżetu nic się nie zmieni.
Pieniądze zostaną przełożone z lewej kieszeni do prawej.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-07 11:11:41
Autor: Czesław Wiśniak
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
[...]

Z punktu widzenia czyjego budzetu ?

Data: 2015-01-07 10:16:35
Autor: masti
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Czesław Wiśniak wrote:

[...]

państwowego. Bo o takim mówi Paweł

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-07 11:32:33
Autor: Czesław Wiśniak
Żeby żyło się ... jak k*rwa??

[...]

A ja mysle o domowym, bo dlaczego panstwowe spolki nie beda mialy ochoty trzymac mnostwo paliwa ?:)

Data: 2015-01-07 10:44:43
Autor: masti
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Czesław Wiśniak wrote:

[...]

skoro to zrobią to znaczy, że taniej będzie płacić niż trzymać. To jaki
będzie skutek dla budżetu domowego?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-07 13:03:17
Autor: Pawel O'Pajak
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Powitanko,

skoro to zrobią to znaczy, że taniej będzie płacić niż trzymać. To jaki
będzie skutek dla budżetu domowego?

O ile znam nasza wladze, to tak, czy inaczej dostaniemy po dupie. Teoretycznie jesli bedzie taniej placic niz trzymac zapasy, to bedzie taniej rowniez dla nas. Problem w tym, ze gdyby tego podatku nie bylo, to skutek dla budzetu (domowego) bylby zerowy. Z punktu widzenia budzetu (domowego) czy pieniadze pojda na dodatkowe zbiorniki (pewnie pierwsze do zbombardowania w czasie wojny), czy na kary, to wsio ryba, roznica moze byc co najwyzej w sumie, a nie w fakcie dodatkowego obciazenia.
Zaczalem od "znajac nasze wladze" i tu rozwine. Otoz jak podatek jest, to czemu by go nie zwiekszyc?. A jak jest zwiekszony, to czemu nie zwiekszyc jeszcze bardziej? Zaprotestuje ktos? Taa, chyba w Usenecie. To co, "Czesc Szczurek, tu Efka, wez no ten podatek zwieksz, bo wczoraj cos gadales, ze kasy nie masz".
Skoro podatek drogowy idzie na rozwoj... kolei zelaznej, to z pewnoscia ten nie pojdzie na zwiekszenie zapasow, tylko np. na "walke z czymstam". Z walki tej (o co by nie byla) oczywiscie nic nie wyniknie, ale to juz zupelny OT...

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2015-01-07 14:11:38
Autor: masti
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Pawel O'Pajak wrote:

Powitanko,

[...]

ależ on jest zerowy. w innym poście liczyłem to dla LPG. Jak operator
nic nie zrobi będzie miał te same koszty. Jka zmniejszy zapasy zarobi
kilka tysięcy na tonie LPG rocznie

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-06 18:29:43
Autor: Artur Miller
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
W dniu 2015-01-06 o 17:59, JK pisze:
[...]

czyli prawda ze jak Polaka ruchać powoli to da się wyruchać całkowicie. nawet jak podperdolili i w tydzień przeżarli 150mld z OFE to też nikt nie kwiknął. jak przy okazji 19mld "znikło" bo "to są takie tego typu koszty operacji" tez była cisza. jak o 50% podniesli próg, powyżej którego nie płaci sie składki emerytalnej - cisza. wkurwia mnie ta bezczelność świń przy korycie, które przy każdej okazji podpierdalają coraz więcej a potem się chwalą, ze im w cyferkach zielona wyspa wychodzi. tylko czyim kosztem? zajebać wszystko tym co już i tak niewiele mają, rzucić w środek jakiś smoleńsk czy inny dżender srender, zeby się lemingi miały o co pożreć i bedzie ok. przy wyborach poobiecywać, potem podetrzeć się głupim narodem. spoko, i tak nic nie zrobią. świnie sa bezpieczne.

@

Data: 2015-01-06 20:05:37
Autor: JK
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
W dniu 2015-01-06 o 18:29, Artur Miller pisze:
[...]

Z głodu we łbie ci się miesza i bredzisz jak Terlikowski.

JK

Data: 2015-01-06 20:16:26
Autor: Czesław Wiśniak
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
[...]

Argumentum ad personam. Słabe to było:/
Niestety ma racje. Z tym, ze za uchwaleniem tego podatku to zdaje sie juz dosyc dawno caly parlament zaglosowal :)
http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/agent.xsp?symbol=glosowania&NrKadencji=7&NrPosiedzenia=66&NrGlosowania=13

Data: 2015-01-06 11:30:30
Autor: kogutek444
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 20:17:40 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

> [...]

Niestety ma racje. Z tym, ze za uchwaleniem tego podatku to zdaje sie juz dosyc dawno caly parlament zaglosowal :)

To nie podatek tylko karna opłata za brak zapasów. Państwo musi mieć zapasy niektórych rzeczy na wszelki wypadek. Jak inaczej a nie karą można zmusić żeby producenci mieli tyle ile potrzeba a nie 1/100? Wpływ tej opłaty na cenę paliwa jest taki że dystrybutor na stacji musiałby nieć 4 miejsca po przecinku.

Data: 2015-01-06 20:38:41
Autor: Czesław Wiśniak
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
[...]

Dla nas podatek i jaki bedzie wplyw na cene koncowa to sie dopiero okaze :)

Data: 2015-01-06 11:52:37
Autor: kogutek444
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 20:39:55 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
> [...]

Dla nas podatek i jaki bedzie wplyw na cene koncowa to sie dopiero okaze :)

Dla nas to znaczy dla kogo? Jakaś tajna grupa przygłupów jest leczona z tej mogącej nie istnieć opłaty?

Data: 2015-01-06 21:46:35
Autor: JK
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
W dniu 2015-01-06 o 20:38, Czesław Wiśniak pisze:

[...]

No więc czemu płaczecie zawczasu Janusze?

JK

Data: 2015-01-06 21:56:41
Autor: Czesław Wiśniak
Żeby żyło się ... jak k*rwa??

[...]

Bo jak gdziekolwiek slysze o jakichs nowych podatkach to jakos mnie to wkurw... i wewnetrznie czuje, ze nic dobrego z tego nie wyniknie :)

Data: 2015-01-06 21:00:53
Autor: masti
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Czesław Wiśniak wrote:

[...]

nowy podatek z 2007?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-06 22:09:22
Autor: Czesław Wiśniak
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
[...]

:)

No więc czemu płaczecie zawczasu Janusze?

Bo jak gdziekolwiek slysze o jakichs nowych podatkach

nowy podatek z 2007?

Nie, podatek jest z 10 grudnia 2014 :P

Data: 2015-01-06 21:14:28
Autor: masti
Żeby żyło się ... jak k*rwa??

http://jazdadom.salon24.pl/624641,uproszczenia-czyli-o-oplacie-zapasowej

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-06 22:52:39
Autor: Czesław Wiśniak
Żeby żyło się ... jak k*rwa??

www.arm.gov.pl/ftp/612/1812.pdf

Data: 2015-01-06 22:07:51
Autor: masti
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Czesław Wiśniak wrote:

[...]

"Na podstawie art. 21b ust. 9 ustawy z dnia 16 lutego 2007 ..."

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-06 22:33:43
Autor: masti
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Czesław Wiśniak wrote:

[...]

no i to co jest napisane. Ustawa jest z 2007 z czasów miłościwie nam
panującego Lecha K.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-06 23:40:53
Autor: Czesław Wiśniak
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
[...]

No dobrze. To ile wczesniej wynosila ta oplata ?

Data: 2015-01-06 22:43:05
Autor: masti
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Czesław Wiśniak wrote:

[...]

a ile wczesniej wynosiły obowiązkowe zapasy?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-06 23:53:18
Autor: Czesław Wiśniak
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
[...]

A co mnie to obchodzi :) Napisz ile wczesniej placilo sie za lpg ?

Data: 2015-01-07 09:48:15
Autor: masti
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Czesław Wiśniak wrote:

[...]

A co mnie to obchodzi :)

no tak. Wyszłoby, że trollujesz bez sensu

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-07 11:23:40
Autor: Czesław Wiśniak
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
[...]

No dobrze dobrze. Bylo wiecej, jest mniej ale dlaczego cena za LPG wzrosla az o okolo 300% ? :)

Data: 2015-01-07 10:31:57
Autor: masti
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Czesław Wiśniak wrote:

[...]

masz internet? poszukaj sobie leniwcu.
Mi się nie chce

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-07 11:34:10
Autor: Czesław Wiśniak
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
No dobrze dobrze. Bylo wiecej, jest mniej ale dlaczego cena za LPG wzrosla
az o okolo 300% ? :)

masz internet? poszukaj sobie leniwcu.
Mi się nie chce

Ale co mam szukac. Co tkwi w glowach urzednikow ze zwiekszyli te oplate za gaz o 300% ?

Data: 2015-01-07 10:42:59
Autor: masti
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Czesław Wiśniak wrote:

[...]

a zwiększyli?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-07 11:59:40
Autor: Czesław Wiśniak
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
[...]

Cos zaczynam kumac :)
http://nafta.wnp.pl/firmy-lpg-protestuja-przeciwko-wysokosci-oplaty-zapasowej,239888_1_0_0.html

Data: 2015-01-07 10:39:01
Autor: J.F.
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Użytkownik "Czesław Wiśniak"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale czekajcie, bo jesli rozumiem to nowa stawka wynosic ma 99zl za tone. Czyli za ~1800 litrow.
Co nam daje okolo 5.5 gr/litr, z VAT 6.5gr. Czyli jakies 4gr drozej niz obecnie.

W kwestii technicznej - przechowywanie LPG chyba troche drozsze od ropy, jednak szczelny cisnieniowy zbiornik trzeba.
O ile ta oplata ma cokolwiek wspolnego z przechowywaniem LPG.

Rownoczesnie jak rozumiem zmniejszono zapasy z 76 do 68 dni
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/nowy-paliwowy-podatek-rzad-wprowadzil-oplate-zapasowa/zbgwc
a to tez troche kosztuje ... choc raczej grosze.

J.

Data: 2015-01-07 14:12:35
Autor: masti
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
J.F. wrote:

[...]

jak utrzymasz 76 dni to nic nie zapłacisz. Płacisz tylko za różnicę mię.dzy tym co masz a 76 dniami. Ale nie mozesz mieć mniejszych zapasów
niż 68 dni.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-08 20:18:20
Autor: Jawi
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
W dniu 2015-01-07 o 15:12, masti pisze:
jak utrzymasz 76 dni to nic nie zapłacisz. Płacisz tylko za różnicę
mię.dzy tym co masz a 76 dniami. Ale nie mozesz mieć mniejszych zapasów
niż 68 dni.
w dodatku domyślnie jest "po staremu" tylko jeśli podmiot chce zmniejszyć sobie ciężar obecnego trzymania zapasu to może zmniejszyć i zapłacić :)
Ale grupa szaleje...

Data: 2015-01-07 17:20:36
Autor: Alf/red/
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
On 07/01/15 10:39, J.F. wrote:
Ale czekajcie, bo jesli rozumiem to nowa stawka wynosic ma 99zl za tone.

Ale tonę *braku* w magazynach (ktoś pisał, że rocznie), a nie tonę obróconą każdego dnia.

Co nam daje okolo 5.5 gr/litr, z VAT 6.5gr. Czyli jakies 4gr drozej niz
obecnie.

Max. Bo jeśli stanów magazynowych producent nie zmniejszy, to nie zapłaci.
A jak zmniejszy, to... uwolni sobie część cystern / czy gdzie tam trzyma te koszmarne ilości tego zapasu. Czyli mniej będzie wydawał na ich konserwację czy wręcz zakup nowych.
W dodatku na rynku będzie więcej paliwa, więc będzie taniej.

Ale pokrzyczeć "złodzieje, w ryj cały rząd, uciekam za granicę" to mnóstwo chętnych.

--
Alf/red/

Data: 2015-01-07 17:45:04
Autor: Czesław Wiśniak
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Ale pokrzyczeć "złodzieje, w ryj cały rząd, uciekam za granicę" to mnóstwo chętnych.

Dobra, głosuję na Jarka :)

Data: 2015-01-07 21:15:26
Autor: J.F.
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Użytkownik "Alf/red/"  napisał w wiadomości grup
On 07/01/15 10:39, J.F. wrote:
Ale czekajcie, bo jesli rozumiem to nowa stawka wynosic ma 99zl za tone.
Ale tonę *braku* w magazynach (ktoś pisał, że rocznie), a nie tonę obróconą każdego dnia.

Sluszna uwaga. Ale przy obowiazkowym zapasie na 68 dni,  to ta tona jest obrocona niecale 6 razy rocznie, a w zasadzie to ma byc chyba 90 dni ... ale to juz tylko 1.5gr/litr.

[...]

Ale to chwilowo. Potem sie wyrowna ...

Ale pokrzyczeć "złodzieje, w ryj cały rząd, uciekam za granicę" to mnóstwo chętnych.

Jak rozumiem, to celem ustawy jest przejecie przez Panstwo czesci obowiazkowych zapasow.
Firmy sie uwolni od od obowiazku, ale kaze zaplacic.
No, w zasadzie popieram.

J.

Data: 2015-01-07 11:39:51
Autor: masti
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Czesław Wiśniak wrote:

[...]

w rozporządzeniu jest te 99zł za tonę.

<http://www.petrolnet.pl/Ceny-LPG-na-rynku-hurtowym-30-12-2014-r-,wiadomosc,30,Grudzien,2014.aspx>
"Średnia cena mieszaniny propanu-butanu za tonę w zbycie w stosunku do
poprzedniego tygodnia (23.12) spadła o 16,15 zł i wynosi 2693,85 zł.
Natomiast średnia cena mieszaniny propanu-butanu za litr w hurcie w
stosunku do poprzedniego tygodnia spadła o 0,08 zł i wynosi 1,91 zł."

<http://www.arm.gov.pl/index.php?doc=621>
"Stawka opłaty zapasowej – określana przez Ministra Gospodarki w drodze
rozporządzenia wysokość opłaty za tonę ekwiwalentu ropy naftowej lub
tonę gazu płynnego (LPG). Zgodnie z ustawą stawki te nie mogą
przekroczyć:     90 PLN za tonę ekwiwalentu ropy naftowej,
    160 PLN za tonę gazu płynnego (LPG)"

czyli stawka jest miesięczna. czyli w najgorszym wypadku stałęgo niedoboru zapłacą 12x99zł= 1188zł
rocznie. za to nie zapłacą za zakup (2693,85) i magzynowanie.
Wychodzi, że na niemaniu odpowiednich zapasół producent zarobi 1505.85zł
plus koszty magazynowania. Faktycznie. Kto to widział, żeby wprowadzać ujemne podatki

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-07 07:42:39
Autor: WS
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
W dniu środa, 7 stycznia 2015 12:40:19 UTC+1 użytkownik masti napisał:

[...]

Lekko kreatywna ta ksiegowosc ;)
Jesli kupi paliwo, to kiedys je sprzeda, byc moze nawet znacznie drozej, bo cena sie zmieni... jesli zaplaci podatek, to najwyzej po 6 latach sprzeda potwierdzenie oplaty na makulature ;)

Posiadanie zapasu pozwala na jakas tam gre na cenach ropy. Glowny koszt to przechowywanie...

WS

Data: 2015-01-07 17:28:22
Autor: Alf/red/
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
On 07/01/15 16:42, WS wrote:
byc moze nawet znacznie drozej, bo cena sie zmieni...

Czyli co, nie będzie masowego zmniejszania stanów magazynowych i płacenia "nowego horrendalnego podatku"?

--
Alf/red/

Data: 2015-01-08 02:00:32
Autor: RadoslawF
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
W dniu 2015-01-07 o 17:28, Alf/red/ pisze:

byc moze nawet znacznie drozej, bo cena sie zmieni...

Czyli co, nie będzie masowego zmniejszania stanów magazynowych i
płacenia "nowego horrendalnego podatku"?

Firmy sobie przekalkulują co jest bardziej opłacalne.
Ja stawiam że na razie skoro już mają zbiorniki to pewnie
trzymanie zapasu na starym poziomie i nie oddawanie gotĂłwki.
Ale może też się okazać że te kilka groszy będzie tańsze
niż zamrażanie kapitału w zapasach.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-08 02:40:59
Autor: J.F.
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Dnia Thu, 08 Jan 2015 02:00:32 +0100, RadoslawF napisał(a):
[...]

trzymanie zapasu na starym poziomie i nie oddawanie gotówki.

Jak czytam, to celem zmian bylo przejecie wiekszej ilosci zapasow pod
panstwowa piecze - wiec firmy trzeba zmusic zeby oddaly zapasy i za to
zaplacily :-)

J.

Data: 2015-01-07 21:20:40
Autor: J.F.
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości
[...]

Nie bardzo - raczej caly czas trzeba placic odsetki od kredytu, lub akcjonariusze nie dostaja zarobionej dywidendy ...

Posiadanie zapasu pozwala na jakas tam gre na cenach ropy. Glowny koszt to przechowywanie...

Owszem, ale to dopiero przy zapas przekraczajacych obowiazkowe.
Dodatkowe ilosci, dodatkowe koszty.

Jakos uregulowali rotacje panstwowych zapasow ?
Czy znow bedzie jak kiedys "na to ch* paliwo nie wolno zlego slowa powiedziec, bo ono jest namaszczone przez panstwowa agencje" :-)

J.

Data: 2015-01-07 11:17:21
Autor: tck
Żeby żyło się ... jak k*rwa??

Użytkownik "Czesław Wiśniak" <czesiu@bye.pl> napisał w wiadomości news:m8hp37$nol$1node1.news.atman.pl...
[...]

a tyle
http://www.autocentrum.pl/paliwa/ceny-paliw/2007,2,4,5

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2015-01-07 11:28:47
Autor: Czesław Wiśniak
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
[...]

Idz sie jeszcze przespij :)

Data: 2015-01-06 20:58:53
Autor: Dykus
Żeby żyło się ... jak k*rwa??
Witam!

W dniu 2015-01-06 o 18:29, Artur Miller pisze:

czyli prawda ze jak Polaka ruchać powoli to da się wyruchać całkowicie.

Widziałeś te korki i zapchane parkingi przy centrach handlowych przed świętami? Polacy mają kasę, spokojnie można doić...

A jak jeden z drugim wpadnie na jakiś głupi pomysł by urządzić protest na drogach, to trzeba go zgnoić, bo tylko przeszkadza w funkcjonowaniu ludzi...

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Żeby żyło się ... jak k*rwa??