A gdyby zamiast plecaka założyć taki cuś?

Data: 2012-06-29 19:29:25
Autor: Tomasso
A gdyby zamiast plecaka założyć taki cuś?
Jakie są potencjalne wady/zalety takiego rozwiązania?

http://dx.com/p/fashion-genuine-topsky-12l-multisport-waterproof-waist-bag-orange-grey-140645

W zeszłym roku próbowałem wozić łańcuch itd. w dużej nerce, ale wyboje powodowały, że opadała, a pas uciskał mnie w brzuch - może paten z szelkami jest ok?

Tomasso

Data: 2012-06-29 13:04:30
Autor: Marek
A gdyby zamiast plecaka założyć taki cuś?
Ja to nazywam dupakiem, bo nie leży na plecach jak plecak. Moim zdaniem jest to bardzo dobra alternatywa dla plecaka. Szczególnie dla tych, którzy mają problemy z kręgosłupem. Jeśli wybierzesz dobrze zaprojektowaną konstrukcję, to nie będziesz potrzebował szelek naramiennych. Tym bardziej, że tutaj wygląda to na niedopracowany, mało stabilny patent.
Przez wiele lat jeździłem z takim dupakiem Salomona, z serii X-hiking. I w końcu go zajechałem. Teraz używam Salewy Mini Max III http://tiny..pl/hlmwv Jest bardziej wybajerowana i delikatna niż stara, ale też świetnie leży. Można w tym wozić naprawdę sporo. Kilka kilogramów łańcucha też nie powinno być problemem, skoro nie ciąży na przykład całodzienny ekwipunek, lustrzanka i dwie duże flachy absyntu.

--
Marek

Data: 2012-07-02 12:55:40
Autor: Tomasso
Użytkownik "Marek" napisał:

Jeśli wybierzesz dobrze zaprojektowaną konstrukcję, to nie będziesz potrzebował szelek naramiennych. Tym bardziej, że tutaj wygląda to na niedopracowany, mało stabilny patent.

Moja nerka wydawała się OK, szeroki pas, duża pojemność, a mimo to wrzynała się w brzuch.

[...]

Popatrzę, dzięki!

Data: 2012-07-06 03:23:28
Autor: Marek
Tomasso napisał:

Moja nerka wydawała się OK, szeroki pas, duża pojemność, a mimo to wrzynała się w brzuch.

Nooo... przy sporym obciążeniu ucisk w obrębie pasa nośnego jest nieunikniony. Szelki mogą go zmniejszyć, ale to musi być dopracowany patent. To coś z Deal Extreme wygląda koszmarnie. Jednopunktowe zaczepienie, z twardą klamrą dokładnie w linii kręgosłupa. Ani to stabilne, ani wygodne. Wygląda jak narzędzie tortur.
Najzdrowiej jest wywalić ciężar łańcucha na ramę. Ale rozumiem, że nie zawsze ciężki rower to jest to, czego chcemy. Ja bym na Twoim miejscu pokombinował ze starą nerką i doszytymi pasami naramiennymi - samoróbkami. Najprościej zrobić je z troków do plecaków. Do kupienia w prawie każdym sklepie outdoorowym. Albo poszukałbym takiej konstrukcji w sieci. Gdzieś nawet widziałem dupak z szelkami, połączonymi na plecach siatką.

--
Marek

Data: 2012-06-29 22:44:01
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
A gdyby zamiast plecaka założyć taki cuś?
Tomasso, Fri, 29 Jun 2012 19:29:25 +0200, pl.rec.rowery:
Jakie są potencjalne wady/zalety takiego rozwiązania?

Niemożliwość wsadzenia camelbaga do środka.

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-07-02 12:52:19
Autor: Tomasso
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" napisał:

Niemożliwość wsadzenia camelbaga do środka.

Nie używam, a moja nerka miała kieszeń na bidon.

Narzędzia wyekspediowałem do torebki podsiodłowej, więc nieco mniej musze upychać.

Data: 2012-06-29 23:02:16
Autor: Michoo
On 29.06.2012 19:29, Tomasso wrote:
[...]

Mam wrażenie, ze to będzie grzało i utrudniało odparowanie potu dokładnie tam gdzie bym chciał przewiew - na dole pleców.

Michoo

Data: 2012-07-02 12:57:00
Autor: Tomasso
Użytkownik "Michoo" napisał:

Mam wrażenie, ze to będzie grzało i utrudniało odparowanie potu dokładnie tam gdzie bym chciał przewiew - na dole pleców.

Dla mnie wentylacja była idealna, suche plecy, jednak ucisk klamry na brzuch i pęcherz dyskwalifikuje. Stąd pomysł z szelkami.

Data: 2012-07-02 11:26:26
Autor: slavvek
A gdyby zamiast plecaka założyć taki cuś?
Ludkowie, chyba wam ten obcisły ubiór hamuje dopływu krwi do mózgu;
lekki bagażnik nie załatwia sprawy ?
-- - S.

Data: 2012-07-02 11:35:37
Autor: bans
W dniu 2012-07-02 11:26, slavvek pisze:

Ludkowie, chyba wam ten obcisły ubiór hamuje dopływu krwi do mózgu;
lekki bagażnik nie załatwia sprawy ?

Już mi jeden mądrala proponował na wycieczki w góry bagażnik, sakwy i  - koniecznie! - błotniki. :)))

Ale ten plecak na biodra to faktycznie, głupio wygląda :)

--
bans

Data: 2012-07-03 19:46:12
Autor: Tomasso