A jednak mam uszkodzony gwint w mufie

Data: 2014-03-04 03:23:41
Autor: Piecia aka dracorp
A jednak mam uszkodzony gwint w mufie
Witam
Jednak mam uszkodzony gwint w mufie, to nie wina suportu.
No i w zwi±zku z tym pytanie. Czym najlepiej te poł±czenie gwintowane
zalać żeby trzymało? Loctite czy jaki¶ dobry klej?

Z czasem będę musiał wymienić ramę ale do tego czasu chcę jeszcze
jeĽdzić na rowerze.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-03-04 11:45:23
Autor: AZ
On 2014-03-04, Piecia aka dracorp <rogoza.piotr@gmail.com> wrote:

Jednak mam uszkodzony gwint w mufie, to nie wina suportu.
No i w związku z tym pytanie. Czym najlepiej te połączenie gwintowane
zalać żeby trzymało? Loctite czy jakiś dobry klej?

Z czasem będę musiał wymienić ramę ale do tego czasu chcę jeszcze
jeździć na rowerze.

Zalezy jak bardzo uszkodzony? Pojezdzic mozesz dlugo, nie wiem jaka
masz korbe - wklej na epoksydzie suport HT2 w ktorym latwo wymienia sie lozyska i jezdzij az odpadna kola ;-)

--
Artur

Data: 2014-03-04 03:58:58
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu wtorek, 4 marca 2014 12:45:23 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
Zalezy jak bardzo uszkodzony? Pojezdzic mozesz dlugo, nie wiem jaka

masz korbe - wklej na epoksydzie suport HT2 w ktorym latwo wymienia sie lozyska i jezdzij az odpadna kola ;-)

Sorki, zapomniałem.
                                                    Korba to Shimano Deore FC-M590 a suport Accent BB-EX Pro. Niefortunnie kupiłem drugi bo my¶lałem, miałem nadzieję, że to suport. Klej mam* a łożyska na szczęscie można łatwo wymienić. Do tego z drugiej strony zawsze mogę odkręcać jeszcze miskę.

*) Distal i epoksydowy.

--
piecia aka dracorp                                                 pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2014-03-04 12:15:54
Autor: AZ
On 2014-03-04, Piecia aka dracorp <rogoza.piotr@gmail.com> wrote:
[...]

                                                    Korba to Shimano Deore FC-M590 a suport Accent BB-EX Pro. Niefortunnie kupiĹ‚em drugi bo myĹ›laĹ‚em, miaĹ‚em nadziejÄ™, ĹĽe to suport. Klej mam* a Ĺ‚oĹĽyska na szczÄ™scie moĹĽna Ĺ‚atwo wymienić. Do tego z drugiej strony zawsze mogÄ™ odkrÄ™cać jeszcze miskÄ™.

*) Distal i epoksydowy.

A zostalo tam cokolwiek? Oczysc dobrze co jest, ew splanuj powierzchnie mufy,
dobrze bylo by to przejechac gwintownikiem by oczyscic to co zostalo i wklej
na tego distala czy inny "metal w plynie" dobrej firmy.

PS. Jakbys chcial sprzeda ten drugi suport to daj znac ;-)

--
Artur

Data: 2014-03-04 04:48:07
Autor: Piecia aka dracorp
A jednak mam uszkodzony gwint w mufie
W dniu wtorek, 4 marca 2014 13:15:54 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
A zostalo tam cokolwiek?
Gwint jest ale na tyle słaby że nie trzyma.
dobrze bylo by to przejechac gwintownikiem by oczyscic to co zostalo
Z tym gwintownikiem to sobie odpuszczę bo musiałbym i¶ć do serwisu rowerowego a z wiadomych przyczyn nie mam go na stanie.

PS. Jakbys chcial sprzeda ten drugi suport to daj znac ;-)
Niestety oba s± zjechane.

--
Piotr

Data: 2014-03-04 16:52:07
Autor: live_evil
On 04.03.2014 13:48, Piecia aka dracorp wrote:
[...]

Ostatnio wkręcałem ¶ci±gacz do korb na ta¶mę teflonow± (t± do uszczelniania rur).

--
live_evil

Data: 2014-03-05 06:26:17
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu wtorek, 4 marca 2014 16:52:07 UTC+1 użytkownik live_evil napisał:
Ostatnio wkręcałem ¶ci±gacz do korb na ta¶mę teflonow± (t± do uszczelniania rur).
W sumie nigdy nie pomy¶lałem o tej ta¶mie pomimo że j± mam. Aktualnie gwint miałem tak zjechany że suport wkładałem bez wkręcania.

Ostatnie zacz±łem się zastanawiać dlaczego w ogóle ten gwint mi się uszkodził. Czy to wina staro¶ci/zestarzenia się materiału? Lekki luz który się niefortunnie pojawił czy może suport Accent BB-EX Pro ma jak±¶ wadę kontsrukcyjn±.

Data: 2014-03-05 14:37:40
Autor: AZ
On 2014-03-05, Piecia aka dracorp <rogoza.piotr@gmail.com> wrote:
W dniu wtorek, 4 marca 2014 16:52:07 UTC+1 użytkownik live_evil napisał:
Ostatnio wkręcałem ściągacz do korb na taśmę teflonową (tą do uszczelniania rur).
W sumie nigdy nie pomyślałem o tej taśmie pomimo że ją mam. Aktualnie gwint miałem tak zjechany że suport wkładałem bez wkręcania.

W tym wypadku chyba by nie pomogla ;-)

Ostatnie zacząłem się zastanawiać dlaczego w ogóle ten gwint mi się uszkodził. Czy to wina starości/zestarzenia się materiału? Lekki luz który się niefortunnie pojawił czy może suport Accent BB-EX Pro ma jakąś wadę kontsrukcyjną.

Raczej luz ktory sie pojawil.

BTW. W jaki sposob docisnales miske skoro mogles ja wkladac bez wkrecania?

--
Artur

Data: 2014-03-05 10:28:39
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu ¶roda, 5 marca 2014 15:37:40 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
BTW. W jaki sposob docisnales miske skoro mogles ja wkladac bez wkrecania?
Korb± ¶ci±gn±łem za pomoc± plastikowej nakrętki (HT2). Ale wówczas już tylko po mie¶cie jechałem. Fakt że przez jaki¶ czas jeĽdziłem w terenie ale to tylko około 30-60km.

--
Piotr

Data: 2014-03-05 19:44:54
Autor: AZ
On 2014-03-05, Piecia aka dracorp <rogoza.piotr@gmail.com> wrote:
W dniu środa, 5 marca 2014 15:37:40 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
BTW. W jaki sposob docisnales miske skoro mogles ja wkladac bez wkrecania?
Korbą ściągnąłem za pomocą plastikowej nakrętki (HT2). Ale wówczas już tylko po mieście jechałem. Fakt że przez jakiś czas jeździłem w terenie ale to tylko około 30-60km.

Tak to wiem - chodzilo mi o to w jaki sposob to docisnales przy klejeniu?

--
Artur

Data: 2014-03-04 17:26:47
Autor: ToMasz
A jednak mam uszkodzony gwint w mufie

*) Distal i epoksydowy.

klej distalem wolnym, kremowy
ToMasz

Data: 2014-03-04 20:37:17
Autor: __Maciek
A jednak mam uszkodzony gwint w mufie
Tue, 4 Mar 2014 03:58:58 -0800 (PST) Piecia aka dracorp
<rogoza.piotr@gmail.com> napisał:

*) Distal i epoksydowy.

Distal też jest epoksydowy, co więcej to chyba najlepszy łatwo
dostępny epoksyd.

Data: 2014-03-05 09:20:59
Autor: mbut
W dniu 14-03-04 12:23, Piecia aka dracorp pisze:
[...]

Distal nie jest mocno wytrzymały. Jest taki klej 2-składnikowy klej epoksydowy, który wytrzymuje obci±żenie 300kg a nazywa się "UHU plus", radzę Ci tego kleju użyć

Data: 2014-03-05 06:11:02
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu ¶roda, 5 marca 2014 09:20:59 UTC+1 użytkownik mbut napisał:

Distal nie jest mocno wytrzymały. Jest taki klej 2-składnikowy klej epoksydowy, który wytrzymuje obci±żenie 300kg a nazywa się "UHU plus", radzę Ci tego kleju użyć
Teraz po ptokach. Wczoraj zakleiłem  i dzisiaj może sprawdzę ale poczekać te 24h godziny. A klej jak dobrze pamiętam to jaki¶ miałem z Lidla kiedy¶ dawno zakupiłem więc nie wiem co jest warty :(
Miałem już jechać do normalnego sklepu ale zalazłem ten i go użyłem.

Data: 2014-03-05 22:43:34
Autor: Piecia aka dracorp
A jednak mam uszkodzony gwint w mufie

Wczoraj był okrutny dzień i pewnie st±d tyle błędów.

Data: 2014-03-05 22:33:34
Autor: ToMasz
A jednak mam uszkodzony gwint w mufie
Distal nie jest mocno wytrzymały. Jest taki klej 2-składnikowy klej
epoksydowy, który wytrzymuje obci±żenie 300kg a nazywa się "UHU plus",
radzę Ci tego kleju użyć
distal wolno wi±ż±cy ma wytrzymało¶ć 210kg na każdy cm2. dzięki temu że wolno wi±że, dobrze penetruje klejone substancje. jest tani, odporny na wszystko, znany i przebadany pod każdym k±tem przez 30 lat. s± kleje mocniejsze, napewno, sprawdĽ w technicolu, ale po kija z armat± na komara?
ToMasz

Data: 2014-03-06 00:33:17
Autor: WS
W dniu ¶roda, 5 marca 2014 22:33:34 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]

distal wolno wi±ż±cy ma wytrzymało¶ć 210kg na każdy cm2. dzięki temu że wolno wi±że, dobrze penetruje klejone substancje. jest tani, odporny na wszystko, znany i przebadany pod każdym k±tem przez 30 lat. s± kleje mocniejsze, napewno, sprawdĽ w technicolu, ale po kija z armat± na komara?

Zwlaszcz, ze wg www uhu te 300kg to osiaga przy utwardzaniu w 180stopniach, pozniej trzeba tylko nasmarowac lozyska ;)

Uhu plus 300

Temperatura Czas utwardz. Wytrzymało¶ć
20 °C 12 h. 1200 N/cm2
40 °C 3 h. 1800 N/cm2