A jednak zamach

Data: 2018-01-04 11:50:16
Autor: J.F.
A jednak zamach
https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/opinie/prof-nowaczyk-nie-ma-%c5%9bladu-uderzenia-w-brzoz%c4%99/ar-BBHNa4K

"- Skrzydło składa się z paru części. Przed skrzydłem przy lądowaniu wysuwa się taka część, nazywa się to po polsku skrzela, z angielskiego nazywane czasami slotem. To jest pierwsza część skrzydła, która musiała uderzyć w drzewo. W wyniku bardzo szczegółowych prac, setek zdjęć, odnaleźliśmy wszystkie fragmenty tego slotu. Złożyliśmy je razem i tam nie ma miejsca, przez które mogłaby przejść brzoza. Nie ma śladu uderzenia w brzozę. To znaczy, że ten slot musiał być zniszczony wcześniej - mówił szef podkomisji."

No i pytanie -  bomba, czy nowa komisja skladac slotu (na zdjeciach) nie potrafi, czy nie wie jaki dlugi ... a jaki dlugi ?

:-)

J.

Data: 2018-02-22 23:00:59
Autor: stchebel
A jednak zamach
W dniu czwartek, 4 stycznia 2018 11:50:21 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
[...]

Znaczy co? Putin oddał wraka? Czy jak zwykle posklejali coś ze starych zapasów Składnicy Harcerskiej?

Data: 2018-02-23 08:55:31
Autor: J.F.
A jednak zamach
Dnia Thu, 22 Feb 2018 23:00:59 -0800 (PST), stchebel@gmail.com
napisał(a):
[...]

Putin nam wraka ogladac nie bronil, obfotografowany byl od samego
poczatku, wiec to ma jakis sens ...
Tylko ciekaw jestem - blad, niekompetencja czy celowe robienie zametu.
A moze jednak bomba ? :-)

J.

Data: 2018-02-23 09:22:36
Autor: tck
A jednak zamach

napisał(a):
[...]

Bomba była, owszem, ale w blaszanym garażu;)

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-02-23 09:29:37
Autor: Robert Wańkowski
A jednak zamach
W dniu 2018-02-23 o 08:55, J.F. pisze:
Putin nam wraka ogladac nie bronil, obfotografowany byl od samego
poczatku
Jeżeli będą mieli dostęp do wraku, to jechać, postawić hangar, zeskanować wszystko. Technicznie chyba wykonalne.

Robert

Data: 2018-02-23 11:25:13
Autor: J.F.
A jednak zamach
Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a8fd0ec$0$667$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To akurat moze byc trudne - tzn uzyskanie zgody Rosji na postawienie hangaru.
Wszak prace budowlane i jeszcze lotnisko wojskowe.

Dawniej stosunki byly cieplejsze i moze byloby latwiej, ale wiadomo - koszta.

I potem jeszcze drobiazg - to rosyjski prokurator decyduje, co z wrakiem mozna zrobic, a czego nie mozna.
Niby przeniesienia do hangaru nie powinien zabraniac, ale zawsze papiery musza obiec.

J.

Data: 2018-02-23 09:30:34
Autor: szczepan bialek
A jednak zamach

napisał(a):
[...]

To co sie zdarzylo oceniali piloci na calym Swiecie.
Sa tylko trzy mozliwosci. Oblodzenie, samobojstwo lub zamach.
Na Swiecie co sekunde laduje taki samolot. Jakos piloci nie popelniaja bledow.
S*

J.

Data: 2018-02-23 12:22:56
Autor: tck
A jednak zamach

napisał(a):
[...]

bo tacy kozacy tylko w specjalnym pułku....

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-03-20 19:10:10
Autor: Paweł Kasztelan
A jednak zamach
napisał(a):
[...]

Jak to nie popełniają?
Nawet nazwa dla tego typu wypadków powstała - CFIT.
I to masę czasu przed smoleńskiem - Przypadek ?
A w wiki umieścili tam nasz Tu-154 - Przypadek ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Controlled_flight_into_terrain

Pozdr. PK.

Data: 2018-03-21 10:05:49
Autor: szczepan bialek
A jednak zamach

Użytkownik "Paweł Kasztelan" <Pkasztstop_dla_5spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:p8ripr$rjg$1node2.news.atman.pl...
[...]

Umiescili a jako przyczyne podali to:
"Polish president Lech Kaczyński was among those killed in the crash."

Ani miejsca ani czegokolwiek.
Bo przyczyna tego CFIT byla obecnosc prezydenta. Ani miejsce ani okolicznosci nic tu nie wnosza.
"Prezydent gdzies poleci".
Nic dodac nic ujac.
S*

Data: 2018-02-23 13:58:24
Autor: Marcin Debowski
A jednak zamach
On 2018-02-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No ale mowa o fragmentach tego slotu co oznacza, że jest zniszczony. Problem w tym, że nie widze oczywistego stwierdzenia, że charakter tych zniszczeń nie wskazuje na brzoze. Zamiast tego mamy "tam nie ma miejsca, przez które mogłaby przejść brzoza". Co niby to ma oznaczać gdy mowa jest o fragmentach?

--
Marcin

Data: 2018-02-23 22:33:50
Autor: J.F.
A jednak zamach
Dnia Fri, 23 Feb 2018 13:58:24 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2018-02-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

no np maja kawalki, ktore mozna zlozyc w calosc, a nigdzie na nich nie
widac sladow uderzenia tępym przedniotem o srednicy 30 cm ...

J.

Data: 2018-02-24 01:34:23
Autor: Marcin Debowski
A jednak zamach
On 2018-02-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No ale to jest to co napisałem, wtedy mówisz że nie ma tam śladu uderzenie, a nie, że nie ma miejsca, przez które mogłaby przejść brzoza, bo to nic nie znaczy. Ale może się czepiam.
 Ten slot (nb google mówi że chyba slat) to był zrobiony z czego? Al/Mg czy jakieś kompozyty?

--
Marcin

Data: 2018-02-27 09:39:02
Autor: J.F.
A jednak zamach
Dnia Sat, 24 Feb 2018 01:34:23 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2018-02-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

IMO - to mogloby sie zdarzyc, ze akurat kawalki przetrwaly, daja sie
zlozyc w calosc i sladu brzozy nie nosza.

Ale ze trudno mi podejrzewac komisje o dobra wole, to zachodza
pytania:
-czy dobrze zlozyli na zdjeciach, -czy slot siega do miejsca uderzenia brzozy,
-a moze tam jakies przerwy sa, i akurat tam brzoza trafila.
-czy calosc tak pogieta, ze trudno dociec gdzie mogla trafic brzoza, a
gdzie nie.

Jesli jednak komisja ma racje ... no, byloby ciekawie.

A potem Rosjanie wyciagna kawalek ze zlomu, i bedzie afera na kolejne
10 lat :-)

Ten slot (nb google mówi że chyba slat) to był zrobiony z czego? Al/Mg czy jakieś kompozyty?

No gdzie, ruski samolot sprzed 30 lat ... aluminium :-)

Slat to po angielsku. Czasem i u nich slot.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Skrzela_(lotnictwo)

J.

Data: 2018-02-27 10:25:45
Autor: Marcin Debowski
A jednak zamach
On 2018-02-27, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A że zamach w trakcie tego konkretnego podejścia, to żeby nie było oczywiste i ukryć?

--
Marcin

Data: 2018-03-11 22:59:11
Autor: J.F.
A jednak zamach
Dnia Tue, 27 Feb 2018 10:25:45 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2018-02-27, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Tak a propos:
-czas na jakies rewelacje, bo rocznica sie zbliza,
-media cos pisza, ze komisja sfalszowala ekspertyzy WAT,

-ciekawe co pod pomnikiem bedzie "tragicznie zmarly", czy "w rosyjskim
zamachu" ...

J.

Data: 2018-03-13 05:53:35
Autor: TJ_Blues
A jednak zamach
On Sunday, March 11, 2018 at 5:59:41 PM UTC-4, J.F. wrote:

-ciekawe co pod pomnikiem bedzie "tragicznie zmarly", czy "w rosyjskim
zamachu" ...

Proste; zrobi sie taka tablice jak na stacjach benzynowych. Czyli w zaleznosci od
biezacej wersji / wiatrow politycznych, bedzie mozna zmieniac epitafium. Raz
bedzie zamach, a raz katastrofa.

Data: 2018-03-13 20:01:54
Autor: tck
A jednak zamach

Użytkownik "TJ_Blues" <tomekania.tj@gmail.com> napisał w wiadomości news:65be0a52-d781-469e-8ef0-fc1e092bd83bgooglegroups.com...
[...]

takie rzeczy już dawno wymyślono;)
https://youtu.be/VfzaEBYsyPw?t=55

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-03-13 13:55:48
Autor: TJ_Blues
A jednak zamach
On Tuesday, March 13, 2018 at 3:01:55 PM UTC-4, tck wrote:

> [...]
> biezacej wersji / wiatrow politycznych, bedzie mozna zmieniac epitafium.. > Raz

Sorry, ale tego nie obejrze...:

This video contains content from Crowley Media, who has blocked it in your country on copyright grounds.

TJ

Data: 2018-03-20 19:36:15
Autor: Paweł Kasztelan
A jednak zamach
W dniu 2018-01-04 o 11:50, J.F. pisze:

[...]

Ci ludzie nie stykający się z lotnictwem nie zadają sobie prostych pytań które powinni sami sobie postawić.

Jaki był kąt natarcia skrzydła w momencie zderzenia ? (duży, samolot był prawdopodobnie już w przeciągnięciu).

Przy takim położeniu skrzydła co uderza pierwsze ?

Jaki wpływ mają gałęzie drzewa na sloty ? (może odginają/odłamują sloty nim skrzydło zderzy się z pniem)

Czy skrzydło zostaje odcięte jak toporem (mało prawdopodobne)
Czy zostaje uszkodzone a odłamanie następuje chwilę później ale już siłami aerodynamicznymi. Przecież przy ściąganiu wolantu na siebie na skrzydła działają potężne siły.

Pozdr. PK.

A jednak zamach