Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   A jednak z硂m體 jest mniej

A jednak z硂m體 jest mniej

Data: 2011-01-30 11:29:24
Autor: to
A jednak z硂m體 jest mniej
begin Cavallino
Jak w temacie.
Przynajmniej mniej na ulicach, za to wi臋cej po lasach.

Je艣li kto艣 je porzuca w lesie to dlatego, 偶e uchwalono krety艅sk膮 ustaw臋 kt贸ra utrudnia oddanie na z艂om niekompletnego auta (z bli偶ej nieznanych powod贸w). W zwi膮zku z tym ludzie sprzedaj膮 z auta wszystko, co warto艣ciowe, a reszt臋 porzucaj膮 w lesie i zg艂aszaj膮 "kradzie偶", zeby auto wyrejestrowa膰.

Jeszcze jedna polska "korzy艣膰" z masowego importu ich z zachodu - nie
zdawa艂em sobie sprawy, 偶e ta patologia ma takie rozmiary. Ale co tu si臋
dziwi膰 - handel u偶ywanymi samochodami, od regularnej dzia艂alno艣ci
przest臋pczej, r贸偶ni tylko nazwa.

Chyba nie przeczyta艂e艣 tego artyku艂u ze zrozumieniem.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-30 12:36:25
Autor: Cavallino
A jednak z艂om贸w jest mniej
U偶ytkownik "to" <to@abc.xyz> napisa艂 w wiadomo艣ci news:

Jeszcze jedna polska "korzy艣膰" z masowego importu ich z zachodu - nie
zdawa艂em sobie sprawy, 偶e ta patologia ma takie rozmiary. Ale co tu si臋
dziwi膰 - handel u偶ywanymi samochodami, od regularnej dzia艂alno艣ci
przest臋pczej, r贸偶ni tylko nazwa.

Chyba nie przeczyta艂e艣 tego artyku艂u ze zrozumieniem.

Bo poniewa偶?
Uwa偶asz 偶e skupowanie na lewo aut, to nie jest handel z艂omami?

Data: 2011-01-30 12:30:55
Autor: to
A jednak z硂m體 jest mniej
begin Cavallino
Bo poniewa偶?
Uwa偶asz 偶e skupowanie na lewo aut, to nie jest handel z艂omami?

Bo wi臋kszo艣膰 tych patologii wynika z absurdalnych utrudnie艅 w z艂omowaniu niekompletnych aut. Pozosta艂e natomiast nie maj膮 bezpo艣redniego zwi膮zku z importem aut.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-30 13:44:14
Autor: Cavallino
A jednak z艂om贸w jest mniej
U偶ytkownik "to" <to@abc.xyz> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4d4559ff$0$2451$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino

Bo poniewa偶?
Uwa偶asz 偶e skupowanie na lewo aut, to nie jest handel z艂omami?

Bo wi臋kszo艣膰 tych patologii wynika z absurdalnych utrudnie艅 w z艂omowaniu
niekompletnych aut.

Oczywi艣cie, tutaj zmiana absurdalnych przepis贸w, zniech臋caj膮cych do legalnego z艂omowania jest konieczno艣ci膮.
Z drugiej strony - szkoda 偶e r贸wnie偶 Niemcy nie zacieraj膮 silnik贸w swoich z艂om贸w, powinien to by膰 warunek dop艂aty do nowego.

Pozosta艂e natomiast nie maj膮 bezpo艣redniego zwi膮zku z
importem aut.

Ja nie pisa艂em o imporcie li tylko, tylko o handlu z艂omami w og贸le.
Czytaj zanim odpowiesz.

Data: 2011-01-30 13:08:26
Autor: to
A jednak z硂m體 jest mniej
begin Cavallino
Oczywi艣cie, tutaj zmiana absurdalnych przepis贸w, zniech臋caj膮cych do
legalnego z艂omowania jest konieczno艣ci膮.

No to tutaj si臋 przynajmniej zgadzamy. ;-)

Z drugiej strony - szkoda 偶e
r贸wnie偶 Niemcy nie zacieraj膮 silnik贸w swoich z艂om贸w, powinien to by膰
warunek dop艂aty do nowego.

Zach臋canie do z艂omowania aut i kupowania nowych jest bzdur膮, kt贸ra nie ma nic wsp贸lnego z ekologi膮. Zacieranie sprawnych silnik贸w jest jeszcze wi臋ksz膮 bzdur膮, bo po co niszczy膰 co艣, co mo偶na by sprzeda膰 i u偶y膰 w innym aucie?

Ja nie pisa艂em o imporcie li tylko, tylko o handlu z艂omami w og贸le.
Czytaj zanim odpowiesz.

Ale偶 pisa艂e艣:

"Jeszcze jedna polska "korzy艣膰" z masowego importu ich z zachodu - nie
zdawa艂em sobie sprawy, 偶e ta patologia ma takie rozmiary."

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-30 19:33:29
Autor: Andrzej Lawa
A jednak z硂m體 jest mniej
W dniu 30.01.2011 14:08, to pisze:

Zach阠anie do z硂mowania aut i kupowania nowych jest bzdur, kt髍a nie ma nic wsp髄nego z ekologi. Zacieranie sprawnych silnik體 jest jeszcze wi阫sz bzdur, bo po co niszczy co, co mo縩a by sprzeda i u縴 w innym aucie?

Po to, by lobby producent體 mog硂 zarobi to, co wyda硂 na sponsorowane
"ekologiczne" ustawy.

Data: 2011-01-30 23:40:00
Autor: Tomasz Pyra
A jednak z艂om贸w jest mniej
W dniu 2011-01-30 14:08, to pisze:

Z drugiej strony - szkoda 偶e
r贸wnie偶 Niemcy nie zacieraj膮 silnik贸w swoich z艂om贸w, powinien to by膰
warunek dop艂aty do nowego.

Zach臋canie do z艂omowania aut i kupowania nowych jest bzdur膮, kt贸ra nie ma
nic wsp贸lnego z ekologi膮.

Ale ma z ekonomi膮. Przynajmniej w kraju takim jak USA.
Czyli kraj kt贸ry ma w艂asny, ogromny przemys艂 motoryzacyjny pogr膮偶ony w recesji.

Chocia偶 z tym zacieraniem silnik贸w opisanym w artykule, to te偶 taka "ty偶 prawda"
Mo偶na kupi膰 samochody z USA, na ka偶dym stopniu wycofania od sprawnych, przez "salvage" (czyli napraw臋 nieop艂acaln膮), po "total loss" (czyli nienaprawialne) i jako艣 "obowi膮zkowo" pozacieranych silnik贸w nie maj膮.

Widocznie by艂 jaki艣 taki program pompowania publicznej kasy w nierentowne fabryki samochod贸w i tak to wygl膮da艂o.
A 680tys samochod贸w w kraju takim jak USA znaczy, 偶e popularno艣膰 akcji by艂a znikoma.

Zacieranie sprawnych silnik贸w jest jeszcze
wi臋ksz膮 bzdur膮, bo po co niszczy膰 co艣, co mo偶na by sprzeda膰 i u偶y膰 w
innym aucie?

Chodzi tylko i wy艂膮cznie o fakt wyprodukowania nowego.
R贸wnie dobrze mo偶na by艂o zrobi膰 tak 偶eby rz膮d te pieni膮dze po prostu przela艂 na konta tych fabryk.
Tyle 偶e na niedawnym przyk艂adzie bank贸w wiedzieli, 偶e firma taki podarunek "przepije", wi臋c wymy艣lili 偶e lepiej b臋dzie nienaturalnie stymulowa膰 popyt przez wr臋czenie pieni臋dzy w艂a艣cicielowi pojazdu tylko za to 偶e postanowi艂 sw贸j stary pojazd zniszczy膰.

I kluczowe jest to, 偶e go si臋 niszczy, a nie rozbiera.
Ponowne u偶ycie cz臋艣ci to dzia艂anie przeciwko producentowi nowych samochod贸w i cz臋艣ci do nich, a to pomoc producentom by艂a celem akcji.

Data: 2011-01-30 23:33:09
Autor: to
A jednak z硂m體 jest mniej
begin Tomasz Pyra
Ale ma z ekonomi膮. Przynajmniej w kraju takim jak USA. Czyli kraj kt贸ry
ma w艂asny, ogromny przemys艂 motoryzacyjny pogr膮偶ony w recesji.

To s膮 nonsensowne dzia艂ania, kt贸re w d艂u偶szej perspektywie nic nie dadz膮. Nowe auto nie jest alternatyw膮 dla z艂omu. 呕ADN膭. Je艣li kogo艣 te przepisy zach臋ci艂y do z艂omowania to tylko dlatego, ze i tak zamierza艂 kupi膰 auto, tylko skorzysta艂 z okazji i kupi艂 np. rok wcze艣niej (czyli nie kupi za rok) albo i tak zmierza艂 kupi膰 auto, ale gdyby nie rabat to stary z艂om by sobie zostawi艂, a tak go zez艂omowa艂.

Widocznie by艂 jaki艣 taki program pompowania publicznej kasy w
nierentowne fabryki samochod贸w i tak to wygl膮da艂o. A 680tys samochod贸w w
kraju takim jak USA znaczy, 偶e popularno艣膰 akcji by艂a znikoma.

Z powod贸w kt贸re wymieni艂em powy偶ej.
 
Tyle 偶e na niedawnym przyk艂adzie bank贸w wiedzieli, 偶e firma taki
podarunek "przepije", wi臋c wymy艣lili 偶e lepiej b臋dzie nienaturalnie
stymulowa膰 popyt przez wr臋czenie pieni臋dzy w艂a艣cicielowi pojazdu tylko
za to 偶e postanowi艂 sw贸j stary pojazd zniszczy膰.

To tak偶e nic nie da, bo po prostu przesunie nieco popyt na auta, ale wcale go nie wygeneruje. Jedyne na co jest szansa, to na to, ze w p贸藕niej og贸lna recesja zacznie si臋 ju偶 ko艅czy膰 i odpowiedni popyt i tak ju偶 b臋dzie. Czyli ta przysz艂a nadwy偶ka popytu zostanie wykorzystana ju偶 teraz. Ale je艣li tej nadwy偶ki nie b臋dzie, to bankructwa zostaj膮 tylko przesuni臋te w czasie.
 --
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-02-01 19:57:05
Autor: venioo
A jednak z硂m體 jest mniej
W dniu 2011-01-31 00:33, to pisze:
begin Tomasz Pyra

Ale ma z ekonomi. Przynajmniej w kraju takim jak USA. Czyli kraj kt髍y
ma w砤sny, ogromny przemys motoryzacyjny pogr笨ony w recesji.

To s nonsensowne dzia砤nia, kt髍e w d硊縮zej perspektywie nic nie dadz.
Nowe auto nie jest alternatyw dla z硂mu. 疉DN. Je秎i kogo te przepisy
zach阠i硑 do z硂mowania to tylko dlatego, ze i tak zamierza kupi auto,
tylko skorzysta z okazji i kupi np. rok wcze秐iej (czyli nie kupi za
rok) albo i tak zmierza kupi auto, ale gdyby nie rabat to stary z硂m by
sobie zostawi, a tak go zez硂mowa.

Widocznie by jaki taki program pompowania publicznej kasy w
nierentowne fabryki samochod體 i tak to wygl眃a硂. A 680tys samochod體 w
kraju takim jak USA znaczy, 縠 popularno舵 akcji by砤 znikoma.

Z powod體 kt髍e wymieni砮m powy縠j.

Tyle 縠 na niedawnym przyk砤dzie bank體 wiedzieli, 縠 firma taki
podarunek "przepije", wi阠 wymy秎ili 縠 lepiej b阣zie nienaturalnie
stymulowa popyt przez wr阠zenie pieni阣zy w砤禼icielowi pojazdu tylko
za to 縠 postanowi sw骿 stary pojazd zniszczy.

To tak縠 nic nie da, bo po prostu przesunie nieco popyt na auta, ale
wcale go nie wygeneruje. Jedyne na co jest szansa, to na to, ze w p蠹niej
og髄na recesja zacznie si ju ko馽zy i odpowiedni popyt i tak ju
b阣zie. Czyli ta przysz砤 nadwy縦a popytu zostanie wykorzystana ju
teraz. Ale je秎i tej nadwy縦i nie b阣zie, to bankructwa zostaj tylko
przesuni阾e w czasie.


Niemcy to zauwazyli wczesniej i dlatego wstrzymali kolejne przedluzenie akcji wyplaty EUR przy wymianie starego samochodu na nowy. (ile to bylo? 3500EUR?) Zacz背 sie problem, ze zbyt wielu obywateli w ten sposob obkupilo sie w nowe, ktore przez najblizsze 2-3 lata sie nie popsuja. Co za tym idzie -> przez najblizsze lata nie bedzie popytu (bedzie drastycznie zmniejszony) na uslugi, czesci, na nowe auta -> nie bedzie przeplywu gotowki co stymuluje gospodarke.
Tak wiec jak widac kazdy kij ma 2 konce.

--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086

Data: 2011-02-01 20:19:42
Autor: J.F.
A jednak z硂m體 jest mniej
On Tue, 01 Feb 2011 19:57:05 +0100,  venioo wrote:
Niemcy to zauwazyli wczesniej i dlatego wstrzymali kolejne przedluzenie akcji wyplaty EUR przy wymianie starego samochodu na nowy. (ile to bylo? 3500EUR?) Zacz背 sie problem, ze zbyt wielu obywateli w ten sposob obkupilo sie w nowe, ktore przez najblizsze 2-3 lata sie nie popsuja. Co za tym idzie -> przez najblizsze lata nie bedzie popytu (bedzie drastycznie zmniejszony) na uslugi, czesci, na nowe auta -> nie bedzie przeplywu gotowki co stymuluje gospodarke.

Niemiec jak mu sie auto zaczyna psuc to je sprzedaje Polakowi.

Wstrzymali bo osiagneli zamierzony efekt - uratowanie rodzimego
przemyslu. Nigdy nie mialo to byc dlugofalowe dzialanie, bo to
obywatele i przemysl maja panstwu placic, a nie odwrotnie :-)

Z tym uratowaniem to tez tak sobie - kto zamierzal kupic w tym roku
Mercedesa ten by go kupil niezaleznie od doplaty, kto sie wahal, bo to
czasy niepewne - drobna kwota go nie skusila, zreszta pewnie nie mial
auta mocno zuzytego na wymiane.
Za to dla biedniejszych ... taka Dacia z doplata robila sie bardzo
interesujaca :-)

J.

Data: 2011-01-30 23:43:04
Autor: Cavallino
A jednak z艂om贸w jest mniej
U偶ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa艂 w wiadomo艣ci news:

Zacieranie sprawnych silnik贸w jest jeszcze
wi臋ksz膮 bzdur膮, bo po co niszczy膰 co艣, co mo偶na by sprzeda膰 i u偶y膰 w
innym aucie?

Chodzi tylko i wy艂膮cznie o fakt wyprodukowania nowego.
R贸wnie dobrze mo偶na by艂o zrobi膰 tak 偶eby rz膮d te pieni膮dze po prostu przela艂 na konta tych fabryk.
Tyle 偶e na niedawnym przyk艂adzie bank贸w wiedzieli, 偶e firma taki podarunek "przepije", wi臋c wymy艣lili 偶e lepiej b臋dzie nienaturalnie stymulowa膰 popyt przez wr臋czenie pieni臋dzy w艂a艣cicielowi pojazdu tylko za to 偶e postanowi艂 sw贸j stary pojazd zniszczy膰.

I kluczowe jest to, 偶e go si臋 niszczy, a nie rozbiera.
Ponowne u偶ycie cz臋艣ci to dzia艂anie przeciwko producentowi nowych samochod贸w i cz臋艣ci do nich, a to pomoc producentom by艂a celem akcji.

Dok艂adnie.
I taka akcja ma sens, bo kraje 偶yj膮 z fabryk samochod贸w, a nie tysi臋cy drobnych oszust贸w trudni膮cych si臋 akurat w danym momencie rozbieraniem starych aut i handlem nimi.

Data: 2011-01-31 00:24:30
Autor: J.F.
A jednak z硂m體 jest mniej
On Sun, 30 Jan 2011 23:43:04 +0100,  Cavallino wrote:
U縴tkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa w wiadomo禼i
I kluczowe jest to, 縠 go si niszczy, a nie rozbiera.
Ponowne u縴cie cz甓ci to dzia砤nie przeciwko producentowi nowych samochod體 i cz甓ci do nich, a to pomoc producentom by砤 celem akcji.

Dok砤dnie.
I taka akcja ma sens, bo kraje 縴j z fabryk samochod體, a nie tysi阠y drobnych oszust體 trudni眂ych si akurat w danym momencie rozbieraniem starych aut i handlem nimi.

Tylko ze my nie mamy fabryk samochodow, za to mamy tysiace ludzi
zyjacych z napraw i rozbiorki. No dobra, mamy i fabryki, ale one na
eksport robia.

Jak sie znajomi Niemcy z tej akcji smiali .. Rumuni sie ucieszyli :-)

J.

Data: 2011-01-31 09:53:38
Autor: Cavallino
A jednak z硂m體 jest mniej
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:

I taka akcja ma sens, bo kraje 縴j z fabryk samochod體, a nie tysi阠y
drobnych oszust體 trudni眂ych si akurat w danym momencie rozbieraniem
starych aut i handlem nimi.

Tylko ze my nie mamy fabryk samochodow,

Nie, w og髄e.
A ten prawie milion aut, kt髍e rocznie wyje縟縜硑 z naszych 4-5 du縴ch fabryk (teraz b阣zie mniej) to pewnie te kosmici produkowali.
Pewnie Ci sami co po Polsce je縟勘 20 letnimi gratami.

za to mamy tysiace ludzi
zyjacych z napraw i rozbiorki.

G丑wnie z oszukiwania potencjalnych klient體 i pa駍twa niestety.
Bo to nie jest handel i naprawa, tylko wciskanie przekr阠onego zlomu i drutowanie.

Data: 2011-01-31 00:29:20
Autor: Tomasz Pyra
A jednak z艂om贸w jest mniej
W dniu 2011-01-30 23:43, Cavallino pisze:

Dok艂adnie.
I taka akcja ma sens, bo kraje 偶yj膮 z fabryk samochod贸w, a nie tysi臋cy
drobnych oszust贸w trudni膮cych si臋 akurat w danym momencie rozbieraniem
starych aut i handlem nimi.

Te偶 masz jak膮艣 niezdrow膮 fobi臋 z tym handlarzami.
Nielegalno艣膰 procesu i id膮ce ze tym wysypiska w lesie, s膮 wynikiem g艂upich przepis贸w, kt贸re zamiast stymulowa膰 rozs膮dn膮 gospodark臋 odpadami powoduj膮 skutki dok艂adnie odwrotne.

A ta kasa o kt贸r膮 upominaj膮 si臋 koncerny forsuj膮ce prawo ograniczaj膮ce obr贸t samochodami i cz臋艣ciami u偶ywanymi, nie bierze si臋 znik膮d, tylko m.in. z Twojej kieszeni.

Bo zachwycasz si臋 rozmaitymi wynalazkami socjalizmu w dziedzinie ruchu drogowego, zapominaj膮c o takiej w艂a艣ciwo艣ci tego mechanizmu, 偶e powoduje r贸wnanie do 艣redniej. Bo za wszystkie takie akcje trzeba zap艂aci膰 du偶o pieni臋dzy w podatkach. Je偶eli uwa偶asz 偶e jeste艣 powy偶ej 艣redniej, to na akcji tylko stracisz.

A skutkiem si艂owego wymuszania kupowania nowych samochod贸w wcale nie b臋dzie to, 偶e jako przedstawiciel tych co ich sta膰 b臋dziesz sobie je藕dzi艂 Ceed'em z salonu, a z dr贸g znikn膮 ci kt贸rych na to nie sta膰.
Oni nie znikn膮 - im ufundujesz ze swoich podatk贸w Seicento z salonu, a jak ju偶 zap艂acisz te podatki to Ciebie te偶 ju偶 nie b臋dzie sta膰 na Ceed'a, a najwy偶ej na troch臋 lepsze Seicento.

Wi臋c nie ma do wyboru opcji o kt贸rej cz臋sto piszesz, 偶e na drodze zostanie 1/10 samochod贸w. Do wyboru jest albo 偶e ka偶dy kupuje na co go sta膰 i wtedy je藕dzisz sobie now膮 Ki膮 otoczony starymi Golfami, albo opcja gdzie wszyscy zasuwaj膮 nowymi Seicento z Tob膮 w艂膮cznie.
I b臋dziesz sta艂 w dok艂adnie takim samym korku jak dzi艣, tylko pewnie bez klimy.

Bo co? Chcia艂by艣 tak膮 akcj臋 w Polsce 10000z艂 za z艂oma trafiaj膮cego od razu pod pras臋?
Ty nie skorzystasz, bo masz samoch贸d wart wi臋cej ni偶 10kz艂.
A sk膮d艣 si臋 te pieni膮dze musz膮 wzi膮膰 - czyli faktycznie Ty (jako niekorzystaj膮cy) ufundujesz to posiadaczom starych aut.
I w miejsce z艂oma pojawi si臋 nowiutki Tata czy inne Seicento.

Bo ka偶da tego typu akcja polega na tym, 偶e wrzucaj膮 do wora wszyscy, a wyci膮gaj膮 ci kt贸rych przed akcj膮 nie by艂oby na to sta膰.

Data: 2011-01-31 10:02:19
Autor: Cavallino
A jednak z艂om贸w jest mniej
U偶ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4d45f450$0$2461$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-30 23:43, Cavallino pisze:

Dok艂adnie.
I taka akcja ma sens, bo kraje 偶yj膮 z fabryk samochod贸w, a nie tysi臋cy
drobnych oszust贸w trudni膮cych si臋 akurat w danym momencie rozbieraniem
starych aut i handlem nimi.

Te偶 masz jak膮艣 niezdrow膮 fobi臋 z tym handlarzami.

Zdrow膮.
Niezdrowa jest obrona oszust贸w.
Cho膰by nawet pa艅stwo robi艂o wszystko, aby by膰 oszukiwanym.


Nielegalno艣膰 procesu i id膮ce ze tym wysypiska w lesie, s膮 wynikiem g艂upich przepis贸w, kt贸re zamiast stymulowa膰 rozs膮dn膮 gospodark臋 odpadami powoduj膮 skutki dok艂adnie odwrotne.

A to swoj膮 drog膮, przecie偶 wyra藕nie to przyzna艂em w chyba drugim po艣cie.
Co nie znaczy, 偶e musz臋 popiera膰 dzia艂ania oszust贸w, bo kto艣 dzi臋ki temu mo偶e zaoszcz臋dzi膰 100 z艂.



A ta kasa o kt贸r膮 upominaj膮 si臋 koncerny forsuj膮ce prawo ograniczaj膮ce obr贸t samochodami i cz臋艣ciami u偶ywanymi, nie bierze si臋 znik膮d, tylko m.in. z Twojej kieszeni.

Nie s膮dz臋, nie jestem ameyka艅skim obywatelem, a pa艅stwo polskie jak dot膮d nikomu nie dop艂aca do produkcji.
Ju偶 pr臋dzej do w臋gla musz臋 dop艂aca膰.



Bo zachwycasz si臋 rozmaitymi wynalazkami socjalizmu w dziedzinie ruchu drogowego, zapominaj膮c o takiej w艂a艣ciwo艣ci tego mechanizmu, 偶e powoduje r贸wnanie do 艣redniej. Bo za wszystkie takie akcje trzeba zap艂aci膰 du偶o pieni臋dzy w podatkach. Je偶eli uwa偶asz 偶e jeste艣 powy偶ej 艣redniej, to na akcji tylko stracisz.

Zdecydowanie jestem poni偶ej 艣redniej.
I wcale nie uwa偶am, 偶e jakie艣 akcje powinny by膰 op艂acane z bud偶etu, znowu co艣 sobie wymy艣li艂e艣.



A skutkiem si艂owego wymuszania kupowania nowych samochod贸w wcale nie b臋dzie to, 偶e jako przedstawiciel tych co ich sta膰 b臋dziesz sobie je藕dzi艂 Ceed'em z salonu,

Pewnie 偶e nie, mo偶e Matizem, Tat膮 i Seicento.

a z dr贸g znikn膮 ci kt贸rych na to nie sta膰.

Mnie wystarczy, 偶eby zlikwidowa膰 wszystkie furtki do przeciwnego mechanizmu.

Wi臋c nie ma do wyboru opcji o kt贸rej cz臋sto piszesz, 偶e na drodze zostanie 1/10 samochod贸w.

Nie rozumiesz co czytasz.
Nie proponuj臋 likwidacji 90% samochod贸w, tylko zamkni臋cie 藕r贸de艂ka ze z艂omem, aby nie nap艂yn臋艂o go kolejnych 7 milion贸w przez nast臋pne 7 lat.

Bo co? Chcia艂by艣 tak膮 akcj臋 w Polsce 10000z艂 za z艂oma trafiaj膮cego od razu pod pras臋?

Nie i nigdy czego艣 takiego nie proponowa艂em.
Kapujesz?
NIGDY !!!!

Wola艂bym, 偶eby to Niemcy zrobili.
A w Polsce podoba艂 mi si臋 zakaz 艣ci膮gania aut niespe艂niaj膮cych Euro ile艣 tam - powiedzmy, 偶e obecnie Euro IV.

Ty nie skorzystasz, bo masz samoch贸d wart wi臋cej ni偶 10kz艂.

Taki poni偶ej 10 tys te偶 mam.

Data: 2011-01-31 15:00:46
Autor: Jakub Witkowski
A jednak z艂om贸w jest mniej
W dniu 2011-01-31 10:02, Cavallino pisze:

Nie rozumiesz co czytasz.
Nie proponuj臋 likwidacji 90% samochod贸w, tylko zamkni臋cie 藕r贸de艂ka ze z艂omem, aby nie nap艂yn臋艂o go kolejnych 7 milion贸w przez nast臋pne 7 lat.

艢rodowisko, szara sfera nielegalnych rozbi贸rek, oczywi艣cie wszystko to fuj.
Jednak popatrz na dobre strony:

"W ko艅cu auta to nie kamienie - maj膮 rejestracj臋, dow贸d, numer itd. A jednak
nawet nie wiadomo ile ich jest - 22 mln, jak chce G艂贸wny Urz膮d Statystyczny (GUS),
czy 25 mln, jak woli Centralna Ewidencja Pojazd贸w i Kierowc贸w (CEPiK)?

- Ani jedno, ani drugie - twierdz膮 eksperci. - Jest ich du偶o mniej.
Przynajmniej o 2 mln i to samych osob贸wek - uwa偶a Wojciech Drzewiecki z Instytutu Samar.
- O 6 mln - twierdzi FORS i ocenia, 偶e z prawie 7 mln pojazd贸w zarejestrowanych
ale nie maj膮cych OC istnieje tylko co dziesi膮ty. A wi臋c 700 tys. Reszta przepad艂a
jak kamie艅 w wod臋."

Powiniene艣 wi臋c chyba jeszcze raz przeprowadzi膰 obliczenia w kt贸rych
udowadnia艂e艣 偶e odp艂yw jest znikomy, a szroty raz przyjecha艂y i je偶d偶膮.
Wygl膮da na to 偶e jednak bilans jest znacznie bli偶szy zeru - przynajmniej
je艣li idzie o to co faktycznie si臋 porusza na drodze.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog膮 by膰 niepowa偶ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada膰 w cz臋艣ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca艂o艣ci pogl膮dom ich Autora.

Data: 2011-01-31 15:08:06
Autor: Cavallino
A jednak z艂om贸w jest mniej
U偶ytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisa艂 w wiadomo艣ci news:

Powiniene艣 wi臋c chyba jeszcze raz przeprowadzi膰 obliczenia w kt贸rych
udowadnia艂e艣 偶e odp艂yw jest znikomy, a szroty raz przyjecha艂y i je偶d偶膮.
Wygl膮da na to 偶e jednak bilans jest znacznie bli偶szy zeru

Je艣li by by艂o tak jak pisze Samar (oby mieli racj臋 i faktyczny nap艂yw z艂omu to by艂o 200 tys pojazd贸w rocznie, a nie 900 tys).
Sp贸jrz jednak na tytu艂 w膮tku - w艂a艣nie do tego si臋 odnosi, wi臋c Ameryki nie odkrywasz.

Data: 2011-01-31 22:22:32
Autor: Tomasz Pyra
A jednak z艂om贸w jest mniej
W dniu 2011-01-31 10:02, Cavallino pisze:
U偶ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa艂 w wiadomo艣ci
news:4d45f450$0$2461$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-30 23:43, Cavallino pisze:

Dok艂adnie.
I taka akcja ma sens, bo kraje 偶yj膮 z fabryk samochod贸w, a nie tysi臋cy
drobnych oszust贸w trudni膮cych si臋 akurat w danym momencie rozbieraniem
starych aut i handlem nimi.

Te偶 masz jak膮艣 niezdrow膮 fobi臋 z tym handlarzami.

Zdrow膮.
Niezdrowa jest obrona oszust贸w.
Cho膰by nawet pa艅stwo robi艂o wszystko, aby by膰 oszukiwanym.

Pami臋tam 偶e o oszukiwaniu pa艅stwa kt贸re daje si臋 oszuka膰, mia艂e艣 zdanie odmienne w przypadku prywatnego u偶ycia samochodu nale偶膮cego do firmy ;)


Nielegalno艣膰 procesu i id膮ce ze tym wysypiska w lesie, s膮 wynikiem
g艂upich przepis贸w, kt贸re zamiast stymulowa膰 rozs膮dn膮 gospodark臋
odpadami powoduj膮 skutki dok艂adnie odwrotne.

A to swoj膮 drog膮, przecie偶 wyra藕nie to przyzna艂em w chyba drugim po艣cie.
Co nie znaczy, 偶e musz臋 popiera膰 dzia艂ania oszust贸w, bo kto艣 dzi臋ki temu
mo偶e zaoszcz臋dzi膰 100 z艂.

Ale sam czerpiesz z tego korzy艣ci.
I to znacznie wi臋ksze ni偶 100z艂.

I wcale nie uwa偶am, 偶e jakie艣 akcje powinny by膰 op艂acane z bud偶etu,

Napisa艂e艣 "I taka akcja ma sens", o akcji wykupu samochod贸w po 10000$ finansowanej przez pa艅stwo.

Data: 2011-01-31 23:17:05
Autor: Cavallino
A jednak z艂om贸w jest mniej
U偶ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa艂 w wiadomo艣ci news:

Pami臋tam 偶e o oszukiwaniu pa艅stwa kt贸re daje si臋 oszuka膰, mia艂e艣 zdanie odmienne w przypadku prywatnego u偶ycia samochodu nale偶膮cego do firmy ;)

Nie s膮dz臋.
Nie pisa艂em nic o oszukiwaniu pa艅stwa, co najwy偶ej o zapobieganiu okradania gn臋bionego bezprawnie przedsi臋biorcy. ;-)

A to swoj膮 drog膮, przecie偶 wyra藕nie to przyzna艂em w chyba drugim po艣cie.
Co nie znaczy, 偶e musz臋 popiera膰 dzia艂ania oszust贸w, bo kto艣 dzi臋ki temu
mo偶e zaoszcz臋dzi膰 100 z艂.

Ale sam czerpiesz z tego korzy艣ci.
I to znacznie wi臋ksze ni偶 100z艂.

Z czego niby?
Nigdy nie kupi艂em na lewo 偶adnego samochodu i nie zostawi艂em go w lesie, nie oszuka艂em nikogo przy sprzeda偶y samochodu, wr臋cz przeciwnie - zawsze bywa艂em po drugiej stronie.



I wcale nie uwa偶am, 偶e jakie艣 akcje powinny by膰 op艂acane z bud偶etu,

Napisa艂e艣 "I taka akcja ma sens", o akcji wykupu samochod贸w po 10000$ finansowanej przez pa艅stwo.

Tak - o USA.
Nigdy nie proponowa艂em, aby pa艅stwo polskie dop艂aca艂o do czegokolwiek, to niezgodne z moj膮 filozofi膮.
Jak kto艣 chce p艂aci膰 - jego wola, o ile nie robi tego z moich podatk贸w.

Data: 2011-02-01 01:23:06
Autor: Tomasz Pyra
A jednak z艂om贸w jest mniej
W dniu 2011-01-31 23:17, Cavallino pisze:
U偶ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa艂 w wiadomo艣ci
news:

Pami臋tam 偶e o oszukiwaniu pa艅stwa kt贸re daje si臋 oszuka膰, mia艂e艣
zdanie odmienne w przypadku prywatnego u偶ycia samochodu nale偶膮cego do
firmy ;)

Nie s膮dz臋.
Nie pisa艂em nic o oszukiwaniu pa艅stwa, co najwy偶ej o zapobieganiu
okradania gn臋bionego bezprawnie przedsi臋biorcy. ;-)

No to si臋 zapytaj kogo艣 kto 偶yje ze sprowadzania i rozbierania aut na cz臋艣ci, czy uwa偶a si臋 za oszusta, czy za gn臋bionego przedsi臋biorc臋.
Bo to 偶e punkt widzenia zale偶y od punktu siedzenia to wiadomo nie od dzi艣 :)

A to swoj膮 drog膮, przecie偶 wyra藕nie to przyzna艂em w chyba drugim po艣cie.
Co nie znaczy, 偶e musz臋 popiera膰 dzia艂ania oszust贸w, bo kto艣 dzi臋ki temu
mo偶e zaoszcz臋dzi膰 100 z艂.

Ale sam czerpiesz z tego korzy艣ci.
I to znacznie wi臋ksze ni偶 100z艂.

Z czego niby?
Nigdy nie kupi艂em na lewo 偶adnego samochodu i nie zostawi艂em go w lesie,

Ale jednak korzystasz.

Bo dzi臋ki temu masz stawk臋 polisy OC kalkulowan膮 wobec realnych cen napraw, kt贸re zak艂adaj膮 偶e u偶ywany samoch贸d naprawia si臋 za pomoc膮 tanich i dost臋pnych u偶ywanych element贸w blacharskich. I ta polisa jest wzgl臋dnie tania.

Je偶eli oka偶e si臋 偶e do samochod贸w u偶ywanych cz臋艣ci nie ma, bo system si臋 uszczelni艂 i wycofywane z ruchu pojazdy trafiaj膮 pod pras臋 i do huty, to ceny OC b臋d膮 musia艂by by膰 kalkulowane z za艂o偶eniem u偶ycia cz臋艣ci dost臋pnych, czyli nowych, z ASO.
W dodatku cen kt贸re b臋d膮 jeszcze wy偶sze ni偶 obecnie, bo odpadnie konkurencja handluj膮ca "z艂omem" na rynku wt贸rnym.

I chocia偶by艣 nigdy w 偶yciu nie kupi艂 z rynku wt贸rnego nawet zderzaka, to mimo wszystko dzi臋ki temu 偶e zderzak taki jest dost臋pny, sporo pieni臋dzy zostaje w kieszeni z racji du偶o ta艅szych ubezpiecze艅.

A stawki b臋d膮 zapewne kilkukrotnie wy偶sze ni偶 obecnie.

Wyklika艂em sobie cen臋 podstawowego ubezpieczenia w USA (na oko gorsze ni偶 nasze OC) i za to za co u nas p艂ac臋 350z艂, tam mi wysz艂o ponad 1000$ (fakt 偶e u nas oferta wyszukana najta艅sza, a tam wzi膮艂em pierwsz膮 lepsz膮, ale te偶 ze zni偶kami).
Jeste艣 got贸w tyle za to p艂aci膰?

Bo tam w艂a艣nie system pewnie jest szczelny i dzi臋ki temu auto kt贸re ma zbit膮 lamp臋, zderzak i co艣 wgniecione ma du偶a szans臋 na status "salvage" czyli niemo偶liwy do naprawy z powod贸w ekonomicznych i trafi膰 albo pod pras臋, albo do Polski jako z艂om.
No tyle 偶e od tego ryzyka trzeba si臋 ubezpieczy膰, co b臋dzie odpowiednio drogie.

Data: 2011-02-01 09:55:58
Autor: Cavallino
A jednak z艂om贸w jest mniej
U偶ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa艂 w wiadomo艣ci news:

No to si臋 zapytaj kogo艣 kto 偶yje ze sprowadzania i rozbierania aut na cz臋艣ci, czy uwa偶a si臋 za oszusta, czy za gn臋bionego przedsi臋biorc臋.

Ale to nie zale偶y od tego, co on uwa偶a, tylko od stanu faktycznego.
Przecie偶 mowa o przypadkach fa艂szowania um贸w, nierejestrowanej w og贸le dzia艂alno艣ci i przebijania numer贸w.


Ale jednak korzystasz.

Bo dzi臋ki temu masz stawk臋 polisy OC kalkulowan膮 wobec realnych cen napraw, kt贸re zak艂adaj膮 偶e u偶ywany samoch贸d naprawia si臋 za pomoc膮 tanich i dost臋pnych u偶ywanych element贸w blacharskich. I ta polisa jest wzgl臋dnie tania.

W tym przypadku co najwy偶ej korzystam z oszustw zak艂ad贸w ubezpieczeniowych.
Nie dobrowolnie - nikt mnie o zdanie nie pyta艂 i nie dawa艂 wyboru.

A w chwili obecnej jestem akurat po drugiej stronie, bo nie wyra偶am zgody na takie za艂o偶enie, wi臋c musz臋 si臋 s膮dzi膰 z ubezpieczycielem.
I prawo jest po mojej stronie

Je偶eli oka偶e si臋 偶e do samochod贸w u偶ywanych cz臋艣ci nie ma, bo system si臋 uszczelni艂 i wycofywane z ruchu pojazdy trafiaj膮 pod pras臋 i do huty, to ceny OC b臋d膮 musia艂by by膰 kalkulowane z za艂o偶eniem u偶ycia cz臋艣ci dost臋pnych, czyli nowych, z ASO.

Trudno.

Wyklika艂em sobie cen臋 podstawowego ubezpieczenia w USA (na oko gorsze ni偶 nasze OC) i za to za co u nas p艂ac臋 350z艂, tam mi wysz艂o ponad 1000$ (fakt 偶e u nas oferta wyszukana najta艅sza, a tam wzi膮艂em pierwsz膮 lepsz膮, ale te偶 ze zni偶kami).
Jeste艣 got贸w tyle za to p艂aci膰?

Cena ubezpieczenia zale偶y WY艁膭CZNIE od ryzyka, wi臋c w ten spos贸b nie da si臋 NIC por贸wna膰.

Data: 2011-02-01 10:20:11
Autor: J.F.
A jednak z硂m體 jest mniej
On Tue, 1 Feb 2011 09:55:58 +0100,  Cavallino wrote:
U縴tkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa w wiadomo禼i
No to si zapytaj kogo kto 縴je ze sprowadzania i rozbierania aut na cz甓ci, czy uwa縜 si za oszusta, czy za gn阞ionego przedsi阞iorc.

Ale to nie zale縴 od tego, co on uwa縜, tylko od stanu faktycznego.
Przecie mowa o przypadkach fa硈zowania um體, nierejestrowanej w og髄e dzia砤lno禼i i przebijania numer體.

No ba, bo panstwo za duzo chce nakrasc i utrudnia, to sie obywatele
bronia.
A jak panstwo bedzie dalej utrudnialo to skonczy sie tak ze grosza nie
zobaczy, za to kolejke po zasilek.


Ale jednak korzystasz.
Bo dzi阫i temu masz stawk polisy OC kalkulowan wobec realnych cen napraw, kt髍e zak砤daj 縠 u縴wany samoch骴 naprawia si za pomoc tanich i dost阷nych u縴wanych element體 blacharskich. I ta polisa jest wzgl阣nie tania.

W tym przypadku co najwy縠j korzystam z oszustw zak砤d體 ubezpieczeniowych.
Nie dobrowolnie - nikt mnie o zdanie nie pyta i nie dawa wyboru.
A w chwili obecnej jestem akurat po drugiej stronie, bo nie wyra縜m zgody na takie za硂縠nie, wi阠 musz si s眃zi z ubezpieczycielem.
I prawo jest po mojej stronie

To sie dopiero okaze, daj znac jak sie skonczy
Wyklika砮m sobie cen podstawowego ubezpieczenia w USA (na oko gorsze ni nasze OC) i za to za co u nas p砤c 350z, tam mi wysz硂 ponad 1000$ (fakt 縠 u nas oferta wyszukana najta駍za, a tam wzi背em pierwsz lepsz, ale te ze zni縦ami).
Jeste got體 tyle za to p砤ci?
Cena ubezpieczenia zale縴 WY!CZNIE od ryzyka, wi阠 w ten spos骲 nie da si NIC por體na.

Dokladnie - inny kraj, inne zwyczaje, inne odszkodowania.
Aczkolwiek juz tu kiedys cytowalem z jednego stanu - minimalna polisa
cos 30k$. Kto ma wiekszy majatek wlasny - ubezpiecza sie na wiecej.
Kazdy rozsadny musi sie ubezpieczyc przed takimi ktorzy majatku nie
maja :-)

J.

Data: 2011-02-01 10:26:56
Autor: Cavallino
A jednak z硂m體 jest mniej
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:

W tym przypadku co najwy縠j korzystam z oszustw zak砤d體 ubezpieczeniowych.
Nie dobrowolnie - nikt mnie o zdanie nie pyta i nie dawa wyboru.
A w chwili obecnej jestem akurat po drugiej stronie, bo nie wyra縜m zgody na
takie za硂縠nie, wi阠 musz si s眃zi z ubezpieczycielem.
I prawo jest po mojej stronie

To sie dopiero okaze,

Co si oka縠?
痚 ubezpieczyciel wie lepiej ni ASO i rzeczoznawca ile kosztuje dana naprawa?
Czy 縠 ma prawo wybiera za poszkodowanego spos骲 likwidacji szkody?

Nie jest mo縧iwe, aby s眃 przyklepa kt髍眐olwiek z tych rzeczy.
Zreszt sam ubezpieczyciel ju przyzna, 縠 zap砤ci ka縟 faktur z ASO, nawet 2 razy wy縮z ni wyp砤cone odszkodowanie, tyle 縠 nie ma zamiaru wyp砤ci odszkodowania w tej wysoko禼i, bo nie i ju.

Nie mamy pana p砤szcza i co nam pan zrobi?

Wyklika砮m sobie cen podstawowego ubezpieczenia w USA (na oko gorsze ni
nasze OC) i za to za co u nas p砤c 350z, tam mi wysz硂 ponad 1000$ (fakt
縠 u nas oferta wyszukana najta駍za, a tam wzi背em pierwsz lepsz, ale
te ze zni縦ami).
Jeste got體 tyle za to p砤ci?
Cena ubezpieczenia zale縴 WY!CZNIE od ryzyka, wi阠 w ten spos骲 nie da si
NIC por體na.

Dokladnie - inny kraj, inne zwyczaje, inne odszkodowania.

Cho鎎y z powodu innych samochod體 na drogach kt髍ym mo縩a zrobi krzywd (秗ednio na oko pewnie minimum 10 razy dro縮zych od tych w Polsce), innych odszkodowa osobowych (wiadomo jakie odszkodowania zas眃z眏 s眃u w USA za ka縟 duperel).

Data: 2011-02-01 20:48:44
Autor: J.F.
A jednak z硂m體 jest mniej
On Tue, 1 Feb 2011 10:26:56 +0100,  Cavallino wrote:
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:
A w chwili obecnej jestem akurat po drugiej stronie, bo nie wyra縜m zgody na takie za硂縠nie, wi阠 musz si s眃zi z ubezpieczycielem.
I prawo jest po mojej stronie

To sie dopiero okaze,

Co si oka縠?
痚 ubezpieczyciel wie lepiej ni ASO i rzeczoznawca ile kosztuje dana naprawa?
Czy 縠 ma prawo wybiera za poszkodowanego spos骲 likwidacji szkody?

Czy prawo jest po twojej stronie sie okaze :-)

Nie jest mo縧iwe, aby s眃 przyklepa kt髍眐olwiek z tych rzeczy.
Zreszt sam ubezpieczyciel ju przyzna, 縠 zap砤ci ka縟 faktur z ASO, nawet 2 razy wy縮z ni wyp砤cone odszkodowanie, tyle 縠 nie ma zamiaru wyp砤ci odszkodowania w tej wysoko禼i, bo nie i ju.
Nie mamy pana p砤szcza i co nam pan zrobi?

Bo wedle naszej wyceny naprawa koszuje 10k, ale jesli sie okaze ze
kosztowala pana wiecej to zaplacimy.

Wyklika砮m sobie cen podstawowego ubezpieczenia w USA (na oko gorsze ni nasze OC) i za to za co u nas p砤c 350z, tam mi wysz硂 ponad 1000$ (fakt 縠 u nas oferta wyszukana najta駍za, a tam wzi背em pierwsz lepsz, ale
te ze zni縦ami).
Jeste got體 tyle za to p砤ci?
Cena ubezpieczenia zale縴 WY!CZNIE od ryzyka, wi阠 w ten spos骲 nie da si NIC por體na.
Dokladnie - inny kraj, inne zwyczaje, inne odszkodowania.

Cho鎎y z powodu innych samochod體 na drogach kt髍ym mo縩a zrobi krzywd (秗ednio na oko pewnie minimum 10 razy dro縮zych od tych w Polsce)

Ale tam podobno samochody tanie sa, tak tanie ze sie oplaca do Polski
przywozic.

innych odszkodowa osobowych (wiadomo jakie odszkodowania zas眃z眏 s眃u w USA za ka縟 duperel).

Ale wtedy sprawca oglasza bankructwo i sie okazuje ze wszystko co mial
to ten wrak, a poszkodowany zostaje z rachunkiem do zaplacenia
adwokatowi :-)

A minimalne OC tu niedawno podawalem - 30k$.

J.

Data: 2011-02-02 10:54:22
Autor: Cavallino
A jednak z硂m體 jest mniej
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:

Bo wedle naszej wyceny naprawa koszuje 10k, ale jesli sie okaze ze
kosztowala pana wiecej to zaplacimy.

A na jakiej podstawie?
Przecie ich wycena si nie myli.
A skoro jednak si myli, to mo縩a zap砤ci od razu i bez s眃u.

BTW: problem w tym, 縠 oni nie chc zap砤ci nawet tego na co si zgodzili (po weryfikacji o kilkaset z kosztorysu z ASO).

Cho鎎y z powodu innych samochod體 na drogach kt髍ym mo縩a zrobi krzywd
(秗ednio na oko pewnie minimum 10 razy dro縮zych od tych w Polsce)

Ale tam podobno samochody tanie sa, tak tanie ze sie oplaca do Polski
przywozic.

Samochody s tanie, ale TE SAME co w Polsce.
Przy czym po prostu nie maj ma硑ch aut, wi阠 秗ednia du縪 wy縮za.



innych odszkodowa osobowych (wiadomo jakie odszkodowania zas眃z眏 s眃u w USA za
ka縟 duperel).

Ale wtedy sprawca oglasza bankructwo i sie okazuje ze wszystko co mial
to ten wrak, a poszkodowany zostaje z rachunkiem do zaplacenia
adwokatowi :-)

A minimalne OC tu niedawno podawalem - 30k$.

OC w Polsce jest du縪 wy縮ze.

Data: 2011-02-01 08:45:37
Autor: flower
A jednak z艂om贸w jest mniej

U偶ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa艂 w wiadomo艣ci
news:4d472818$0$2441$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-31 10:02, Cavallino pisze:
> U偶ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa艂 w wiadomo艣ci
> news:4d45f450$0$2461$65785112news.neostrada.pl...
>> W dniu 2011-01-30 23:43, Cavallino pisze:
>>
>>> Dok艂adnie.
>>> I taka akcja ma sens, bo kraje 偶yj膮 z fabryk samochod贸w, a nie tysi臋cy
>>> drobnych oszust贸w trudni膮cych si臋 akurat w danym momencie rozbieraniem
>>> starych aut i handlem nimi.
>>
>> Te偶 masz jak膮艣 niezdrow膮 fobi臋 z tym handlarzami.
>
> Zdrow膮.
> Niezdrowa jest obrona oszust贸w.
> Cho膰by nawet pa艅stwo robi艂o wszystko, aby by膰 oszukiwanym.

Pami臋tam 偶e o oszukiwaniu pa艅stwa kt贸re daje si臋 oszuka膰, mia艂e艣 zdanie
odmienne w przypadku prywatnego u偶ycia samochodu nale偶膮cego do firmy ;)

Ooo.
To w zasadzie du偶o m贸wi o sensie wdawania si臋 z go艣ciem w jak膮kolwiek
rozmow臋.

--
"呕a艂uj za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2011-01-31 00:27:09
Autor: J.F.
A jednak z硂m體 jest mniej
On Sun, 30 Jan 2011 23:40:00 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
Mo縩a kupi samochody z USA, na ka縟ym stopniu wycofania od sprawnych, przez "salvage" (czyli napraw nieop砤caln), po "total loss" (czyli nienaprawialne) i jako "obowi眤kowo" pozacieranych silnik體 nie maj.

Widocznie by jaki taki program pompowania publicznej kasy w nierentowne fabryki samochod體 i tak to wygl眃a硂.

No ba, zobacz co sie z GM stalo
A 680tys samochod體 w kraju takim jak USA znaczy, 縠 popularno舵 akcji by砤 znikoma.

no nie wiem, nie wiem - ile to bylo, 10% owczesnej rocznej sprzedazy ?

A swoja droga po co wlewacz szklo wodne - czyjs szwagier mial fabryke
? :-)


J.

A jednak z硂m體 jest mniej

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona