A kiedy akcja w sprawie rowerzystów, te¿ musi zgin±æ kilkunastu na raz?

Data: 2010-10-14 19:23:56
Autor: MadMan
A kiedy akcja w sprawie rowerzystów, te¿ musi zgin±æ kilkunastu na raz?
Dnia Thu, 14 Oct 2010 09:54:09 +0200, Sahim napisa³(a):

zastanawiam siê ilu musi zgin±æ na raz ¿eby w przepisach pojawi³ siê zapis o _obowi±zku_ u¿ywania ¶wiate³ w rowerze?

Ale¿ taki zapis jest. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-14 22:32:00
Autor: robertcb
> [...]

> zastanawiam siê > ilu musi zgin±æ na raz ¿eby w przepisach pojawi³ siê zapis o _obowi±zku_ > u¿ywania ¶wiate³ w rowerze?

Jeszcze zeby by³ obowi±zek produkcji rowerów wyposa¿onych w stosown± pr±dnicê w pia¶cie, i brak dopuszczenia do ruchu bez takowej...

Tylko rowerzystom nie ³aduje siê w czasie jazdy ¿ród³o energii zasilaj±ce oswietlenie.

A przednia lampa jednak do¶æ szybko zu¿ywa baterie.

Data: 2010-10-15 02:49:56
Autor: to
A kiedy akcja w sprawie rowerzystów, te¿ musi zgin±æ kilkunastu na raz?
begin robertcb
Jeszcze zeby był obowiązek produkcji rowerów wyposażonych w stosowną
prądnicę w piaście, i brak dopuszczenia do ruchu bez takowej...

Co za idiotyczny pomysł...

Tylko rowerzystom nie ładuje się w czasie jazdy żródło energii
zasilajÄ…ce oswietlenie.

Bo tylko rowerzyści napędzają swój pojazd własnymi mięśniami.

A przednia lampa jednak dość szybko zużywa baterie.

Tak, lampka diodowa zużywa baterie tak niesamowicie szybko, ze trzeba je wymienić mniej więcej raz w roku. Dramat.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-15 15:23:22
Autor: robertcb
> [...]

Tak, lampka diodowa zużywa baterie tak niesamowicie szybko, ze trzeba je wymienić mniej więcej raz w roku. Dramat.

Chyba taka co ledwo bzdzi, bo taka która dostatecznie o¶wietla drogê przed rowerzyst± - wymaga wymiany baterii po ok 5 godzinach ci±g³ej pracy (mowa o lampie LED, ¿arówkowa 5x krócej)

Data: 2010-10-15 06:42:48
Autor: WS
On 15 Pa¼, 15:23, rober...@mailinator.com wrote:

Chyba taka co ledwo bzdzi, bo taka która dostatecznie o¶wietla drogê przed
rowerzyst± - wymaga wymiany baterii po ok 5 godzinach ci±g³ej pracy (mowa o
lampie LED, ¿arówkowa 5x krócej)

w rowerze wymagane sa tylko swiatla pozycyjne... w takich bateria
wystarcza na dluuuuuugo
Jesli ma sluzyc do prawdziwego oswietlania drogi to faktycznie jest
problem z zasilaniem - pozostaje zakupic akumulatorki i ladowac, ale
jezdzac w 9oswietlonym) miescie do niczego taka lampa nie jest
potrzebna

WS

Data: 2010-10-15 15:51:21
Autor: robertcb
> [...]

problem z zasilaniem - pozostaje zakupic akumulatorki i ladowac, ale
jezdzac w 9oswietlonym) miescie do niczego taka lampa nie jest

Tylko po drogach o¶wietlonych - to siê zgadza.

Ale poza miastem takie ¶wiat³a nie s± wystarczaj±ce.

Podczas nocnej jazdy nieo¶wietlon± drog± nie daj± mo¿liwosci zobaczenia przeszkody na drodze, dziury w jezdni.

Ponadto potrzebna jest silna o¶lepiaj±ca lampa halogenowa, by w czasie nocnej jazdy poza terenem zabudowanym przypomnieæ kierowcom z naprzeciwka o konieczno¶ci zmiany ¶wiate³ d³ugich na mijania.

Data: 2010-10-15 15:00:01
Autor: to
A kiedy akcja w sprawierowerzystów, te¿ musi zgin±æ kilkunastu na raz?
begin robertcb
Tylko po drogach oświetlonych - to się zgadza.

Ale poza miastem takie światła nie są wystarczające.

Ale Ty o obowiązku mówiłeś. Nie każdy jeździ rowerem po lesie w nocy, więc po co każdemu wkładać dynamo w piastę? Zresztą dynamo jest, jak dla mnie, słabym rozwiązaniem. Akumulator sprawdzał się bardzo dobrze nawet wtedy gdy ja jeździłem, czyli w czasach żarówek halogenowych. Teraz są wydajniejsze źródła światła i lepsze akumulatory.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-15 17:09:50
Autor: robertcb
> [...]

> Tylko po drogach oświetlonych - to się zgadza.

Ale Ty o obowiązku mówiłeś. Nie każdy jeździ rowerem po lesie w nocy,

Nie po lesie, tylko po szosach, które poza miastami s± nieo¶wietlone.

Data: 2010-10-15 14:56:12
Autor: to
A kiedy akcja w sprawierowerzystów, te¿ musi zgin±æ kilkunastu na raz?
begin robertcb
Chyba taka co ledwo bzdzi, bo taka która dostatecznie oświetla drogę
przed rowerzystą - wymaga wymiany baterii po ok 5 godzinach ciągłej
pracy (mowa o lampie LED, żarówkowa 5x krócej)

Ale ona nie musi oświetlać tylko sprawiać, że rowerzysta jest widoczny. Chyba, że ktoś jeździ po lesie. Jeśli ktoś jeździ po nieoświetlonych obszarach rowerem to i tak musi zainwestować w porządne oświetlenie, raczej akumulatorowe. Ale to mniejszość.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-15 17:11:02
Autor: robertcb
> [...]

Ale ona nie musi oświetlać tylko sprawiać, że rowerzysta jest widoczny. Chyba, że ktoś jeździ po lesie. Jeśli ktoś jeździ po nieoświetlonych obszarach rowerem to i tak musi zainwestować w porządne oświetlenie, raczej akumulatorowe. Ale to mniejszość.

Akumulator bez alternatora to bardzo tymczasowe rozwi±zanie.
Zw³aszcza w niskich temperaturach.

Data: 2010-10-15 16:00:47
Autor: to
A kiedy akcja w sprawierowerzystów, te¿musi zgin±æ kilkunastu na raz?
begin robertcb
Akumulator bez alternatora to bardzo tymczasowe rozwiązanie. Zwłaszcza w
niskich temperaturach.

Ale co Ty opowiadasz. Używałem takiego rozwiązania 10 lat temu w liceum. Miałem dwa reflektorki halogenowe 8 W + 12 W do tego akumulator w bidonie. Do normalnej jazdy wystarczał spokojnie ten słabszy. Ten drugi, mocniejszy włączałem tylko np. na krzywych zjazdach gdzie jechało się bardzo szybko. Spokojnie starczało to na jakieś 2 h jazdy bez wyrzeczeń. Na noc podłączałem aku do gniazdka i na drugi dzień był w pełni sprawny. Takich cykli zrobiłem bardzo dużo, a z przyczyn oczywistych używałem tego głównie zimą. Od tego czasu technologia poszła bardzo do przodu, zarówno jeśli chodzi o oświetlenie jak i akumulatory, więc teraz już w ogóle nie widzę sensu stosowania dynama. Szczególnie, że w wielu rowerach nie bardzo da się to zamontować (albo nie ma to sensu).

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-15 20:18:09
Autor: spam
> [...]

Ale co Ty opowiadasz. Używałem takiego rozwiązania 10 lat temu w liceum. Miałem dwa reflektorki halogenowe 8 W + 12 W do tego akumulator w bidonie. Do normalnej jazdy wystarczał spokojnie ten słabszy. Ten drugi, mocniejszy włączałem tylko np. na krzywych zjazdach gdzie jechało się bardzo szybko. Spokojnie starczało to na jakieś 2 h jazdy bez wyrzeczeń.

2h to ma³o, od zmierzchu do ¶witu jest znacznie wiêcej.

Data: 2010-10-15 18:36:10
Autor: to
A kiedy akcja wsprawierowerzystów, te¿musi zgin±æ kilkunastu na raz?
begin spam
2h to mało, od zmierzchu do świtu jest znacznie więcej.

I co z tego? Piłeś?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-15 20:50:59
Autor: spam
A kiedy akcjawsprawierowerzystów, te¿musi zgin±æ kilkunastu na raz?
begin spam

> 2h to mało, od zmierzchu do świtu jest znacznie więcej.

I co z tego? Piłeś?

Owszem.
Mineraln±.

Nigdy nie s³ysza³e¶ by kto¶ noc± nie jecha³ d³u¿ej ni¿ 2 godziny?

Data: 2010-10-15 21:47:28
Autor: J.F.
A kiedy akcja w sprawierowerzystów, te?musi zgin±? kilkunastu na raz?
On 15 Oct 2010 16:00:47 GMT,  to wrote:
[...]  Od tego czasu technologia posz³a bardzo do przodu, zarówno je¶li chodzi o o¶wietlenie jak i akumulatory, wiêc teraz ju¿ w ogóle nie widzê sensu stosowania dynama. Szczególnie, ¿e w wielu rowerach nie

No ale tez dzieki temu postepowi sens wraca - coraz mniejsza moc
zapewnia przyzwoite oswietlenie, mozesz sie uniezaleznic od gniazdek.

bardzo da siê to zamontowaæ (albo nie ma to sensu).

W piascie :-)

J.

Data: 2010-10-15 21:57:16
Autor: MadMan
A kiedy akcja w sprawierowerzystów, te?musi zgin±? kilkunastu na raz?
Dnia Fri, 15 Oct 2010 21:47:28 +0200, J.F. napisa³(a):

No ale tez dzieki temu postepowi sens wraca - coraz mniejsza moc
zapewnia przyzwoite oswietlenie, mozesz sie uniezaleznic od gniazdek.

Dynamo to nie tylko zalety, wierz mi. Jak chcesz to mogê ci sprzedaæ kompletne kó³ko 28" z takim dynamem w
pia¶cie. Ma kilka wad (wysoki przebieg bez serwisu, nieco podrdzewia³y
szybkozamykacz), ale krêci siê póki co OK i wytarte nie jest nadmiernie,
nie ba³bym siê na nim je¼dziæ. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-15 17:28:37
Autor: MadMan
A kiedy akcja w sprawierowerzystów, te¿musi zgin±æ kilkunastu na raz?
Dnia Fri, 15 Oct 2010 17:11:02 +0200, robertcb@mailinator.com
napisa³(a):

Akumulator bez alternatora to bardzo tymczasowe rozwi±zanie.
Zw³aszcza w niskich temperaturach.

2.4W to nieco ma³o do mocnego o¶wietlenia. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-15 20:15:17
Autor: spam
> [...]

> Akumulator bez alternatora to bardzo tymczasowe rozwi±zanie.
> Zw³aszcza w niskich temperaturach.

2.4W to nieco ma³o do mocnego o¶wietlenia.

A sk±d te 2.4W wzi±³e¶?

Data: 2010-10-15 21:05:03
Autor: MadMan
A kiedy akcja w sprawierowerzystów, te¿musi zgin±æ kilkunastu na raz?
Dnia Fri, 15 Oct 2010 20:15:17 +0200, spam@mailinator.com napisa³(a):

Akumulator bez alternatora to bardzo tymczasowe rozwi±zanie.
Zw³aszcza w niskich temperaturach.

2.4W to nieco ma³o do mocnego o¶wietlenia.

A sk±d te 2.4W wzi±³e¶?

Moc generowana przez 3W piastê minus moc brana przez tyln± lampkê.
Ewentualnie moc generowana przez 2.4W piastê, bez tylnej lampki. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-15 22:58:46
Autor: spam
A kiedy akcja w sprawierowerzystów, te¿musi zgin±æ kilkunastu na raz?

Moc generowana przez 3W piastê minus moc brana przez tyln± lampkê.
Ewentualnie moc generowana przez 2.4W piastê, bez tylnej lampki.

A kto przyj±³ standard 3W pr±dnica 2.4W przód i 0.6W ty³? to ¶miesznie ma³o, i wiadomo ze taka moc nic nie o¶wietli.

Nawet w skuterach jest to kilkadziesiat W.

Wina producentów.

Data: 2010-10-15 14:27:02
Autor: rzymo
A kiedy akcja w sprawierowerzystà ³w, teà ¿musi zginà ±à ¦ kilkunastu na raz?
On 15 Pa¼, 20:58, s...@mailinator.com wrote:
A kto przyj±³ standard 3W pr±dnica 2.4W przód i 0.6W ty³? to ¶miesznie ma³o, i
wiadomo ze taka moc nic nie o¶wietli.

Do typowych zastosowañ rowerowych jest to moc w zupe³no¶ci
wystarczaj±ca (oczywi¶cie o¶wietlenie na dobrych diodach, nie
¿arówkach).

Poza tym z dynamopiasty da siê pobraæ nawet kilka razy wiêcej, co
oczywi¶cie oznacza o tyle¿ wiêksze opory przy peda³owaniu. Niemniej
nie ma problemu z moc± rzêdu 10W, a to ju¿ mo¿e byæ (zale¿nie od diod/
optyki/ch³odzenia) niewiele mniej ¶wiat³a ni¿ z pojedynczego
reflektora samochodowego z ¿arówk± 55W.
Przyznasz, ¿e jak na rower taka ilo¶æ ¶wiat³a jest spora? ;)

Data: 2010-10-15 23:35:16
Autor: MadMan
A kiedy akcja w sprawierowerzystów, te¿musi zgin±æ kilkunastu na raz?
Dnia Fri, 15 Oct 2010 22:58:46 +0200, spam@mailinator.com napisa³(a):

A kto przyj±³ standard 3W pr±dnica 2.4W przód i 0.6W ty³? to ¶miesznie ma³o, i wiadomo ze taka moc nic nie o¶wietli.

Nawet w skuterach jest to kilkadziesiat W.

Wina producentów.

Widocznie kto¶ ustali³ ¿e taka warto¶æ bêdzie odpowiednia. We¼ pod uwagê
¿e kolarz generuje w szczycie jakie¶ 300W mocy. Normalny spacerowicz -
pewnie oko³o 100-150. 3W to 2% tej mocy, trzeba wzi±æ pod uwagê
sprawno¶æ uk³adu - realnie taka piasta to bodaj¿e 5W obci±¿enia, a wiêc
3-5% mocy generowanej przez kolarza. Kilkadziesi±t watów - dajmy na to 15 - bêdzie obci±¿eniem znacz±cym. Zatem wina nie producentów, a raczej cz³owieka. Zakazaæ ludzi! :)

Co do tego ¿e nie o¶wietli - oczywi¶cie o¶wietli, ale nie bêdzie to
reflektor samochodowy. Przy 1W sza³u nie ma:
http://www.wrower.pl/testy/2008-Mactronic_MLF-1W.php

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-16 00:13:35
Autor: spam
> [...]

Widocznie kto¶ ustali³ ¿e taka warto¶æ bêdzie odpowiednia. We¼ pod uwagê
¿e kolarz generuje w szczycie jakie¶ 300W mocy.

Zawodowy kolarz w szczycie generuje nawet 1 kilowat (oczywi¶cie na b krótkim dystansie)

Normalny rowerzysta jad±cy 20-25 km/h generuje 200w.

Pr±dnica mog³a by dawaæ ciut wiêcej np 10W, co faktycznie przy u¿yciu diód by³o by wystarczaj±ce.

Data: 2010-10-15 23:38:18
Autor: to
A kiedy akcja w sprawierowerzystów, te¿musi zgin±æ kilkunastu na raz?
begin spam
Prądnica mogła by dawać ciut więcej np 10W, co faktycznie przy użyciu
diód było by wystarczające.

10W to i zwykła żarówka wystarczy. Chyba, że ktoś jest niewidomy.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-16 11:21:04
Autor: J.F.
A kiedy akcja w sprawierowerzyst??Â?w, te?‚Â?musi zgin?‚±??¦ kilkunastu na raz?
On 15 Oct 2010 23:38:18 GMT,  to wrote:
begin spam
Pr±dnica mog³a by dawaæ ciut wiêcej np 10W, co faktycznie przy u¿yciu
diód by³o by wystarczaj±ce.

10W to i zwyk³a ¿arówka wystarczy. Chyba, ¿e kto¶ jest niewidomy.

Nowoczesna dioda da swiatla kilkakrotnie wiecej niz zarowka - wic bedzie "jasno jak w dzien" :-)

J.

Data: 2010-10-16 12:16:36
Autor: robertcb
> [...]

Nowoczesna dioda da swiatla kilkakrotnie wiecej niz zarowka - wic bedzie "jasno jak w dzien" :-)

Powa¿nym brakiem jest te¿ brak klaksonu.
Nie dzwonka (bo to tylko na pieszych) ale w³a¶nie dobrego klaksonu o decybela¿u takim jak w osobówkach
- ktory by³by bez problemu s³yszany we wnêtrzach samochodów.
Wszelkie tr±bki pneumatyczne maj± bardzo nisk± trwa³o¶æ tego drgaj±cego metalowego elementu, wiêc tylko klakson elektryczny.

Data: 2010-10-16 15:24:27
Autor: MadMan
A kiedy akcja w sprawierowerzyst??Â?w, te?‚Â?musi zgin?‚±??¦ kilkunastu na raz?
Dnia Sat, 16 Oct 2010 12:16:36 +0200, robertcb@poczta.onet.pl
napisa³(a):

Powa¿nym brakiem jest te¿ brak klaksonu.
Nie dzwonka (bo to tylko na pieszych) ale w³a¶nie dobrego klaksonu o decybela¿u takim jak w osobówkach

Jest co¶ takiego jak Airzound, ale zakazane w Polsce, a za granic± i tak
musisz mieæ dzwonek. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-16 18:55:12
Autor: Kazimierz Uromski
A kiedy akcja w sprawierowerzyst??�w, te ?��musi zgin?�¹??Œ kilkunastu na raz?
On 16.10.2010 12:16, robertcb@poczta.onet.pl wrote:
Poważnym brakiem jest też brak klaksonu.
Nie dzwonka (bo to tylko na pieszych)
ale właśnie dobrego klaksonu o decybelażu takim jak w osobówkach
- ktory byłby bez problemu słyszany we wnętrzach samochodów.
Wszelkie trąbki pneumatyczne mają bardzo niską trwałość tego drgającego
metalowego elementu, więc tylko klakson elektryczny.

Konwencja wiedeńska mówi "dzwonek", PoRD "nieprzeraźliwy sygnał dźwiękowy np. dzwonek" więc suma sumarum zostaje nieprzeraźliwy dzwonek.
PoRD może jeszcze da się zmienić, ale KW to mur beton (:

Data: 2010-10-16 20:50:59
Autor: robertcb
[...]

A do klaksonów samochodowych to nie ma zastosowania?

Data: 2010-10-16 21:03:52
Autor: MadMan
A kiedy akcja w sprawierowerzyst??�w, te?��musi zgin?�¹??Œ kilkunastu na raz?
Dnia Sat, 16 Oct 2010 20:50:59 +0200, robertcb@poczta.onet.pl
napisa³(a):

A do klaksonów samochodowych to nie ma zastosowania?

Klakson ma mieæ jak±¶ minimaln± ilo¶æ decybeli i byæ nieprzera¼liwy wg
PoRD. W KW nie wiem jak jest. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-17 12:57:18
Autor: robertcb
> [...]

> A do klaksonów samochodowych to nie ma zastosowania?

Klakson ma mieæ jak±¶ minimaln± ilo¶æ decybeli i byæ nieprzera¼liwy wg
Czyli zastosowanie klaksonu samochodowego w rowerze bêdzie legalne?

Data: 2010-10-17 19:48:09
Autor: MadMan
A kiedy akcja w sprawierowerzyst??�w, te?��musi zgin?�¹??Œ kilkunastu na raz?
Dnia Sun, 17 Oct 2010 12:57:18 +0200, robertcb@poczta.onet.pl
napisa³(a):

[...]

W Polsce tak. Za granicê nie mo¿esz tak wyjechaæ. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-16 12:45:43
Autor: to
A kiedy akcja w sprawierowerzyst??Â?w, te?‚Â?musi zgin?‚±??¦ kilkunastu na raz?
begin J.F.
10W to i zwykła żarówka wystarczy. Chyba, że ktoś jest niewidomy.

Nowoczesna dioda da swiatla kilkakrotnie wiecej niz zarowka - wic bedzie
"jasno jak w dzien" :-)

Dokładnie. Przy wykorzystaniu dobrych diod myślę, że spokojnie starczy ze 3W do komfortowej jazdy. Więc po co do tego dynamo skoro nawet bardzo mały i lekki aku starczy na kilka godzin jazdy?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-16 15:08:37
Autor: J.F.
A kiedy akcja w sprawierowerzyst??Â?w, te?‚Â?musi zgin?‚±??Š kilkunastu na raz?
On 16 Oct 2010 12:45:43 GMT,  to wrote:
begin J.F.
10W to i zwyk³a ¿arówka wystarczy. Chyba, ¿e kto¶ jest niewidomy.
Nowoczesna dioda da swiatla kilkakrotnie wiecej niz zarowka - wic bedzie
"jasno jak w dzien" :-)

Dok³adnie. Przy wykorzystaniu dobrych diod my¶lê, ¿e spokojnie starczy ze 3W do komfortowej jazdy. Wiêc po co do tego dynamo skoro nawet bardzo ma³y i lekki aku starczy na kilka godzin jazdy?

Zeby nie bylo "ups, zapomnialem naladowac" :-)

Bo z drugiej strony - te 3W juz niewiele obciaza pedalujacego :-)

J.

Data: 2010-10-16 20:52:39
Autor: robertcb
A kiedy akcja w sprawierowerzyst??Â?w, te?‚Â?musi zgin?‚±??Š kilkunastu na raz?

Zeby nie bylo "ups, zapomnialem naladowac" :-)

Bo z drugiej strony - te 3W juz niewiele obciaza pedalujacego :-)

Oczywi¶cie zamiana energii ruchu na elektryczn± w pr±dnicy rowerowej odbywa siê ze sprawno¶ci± 100%.

Data: 2010-10-16 21:04:21
Autor: MadMan
A kiedy akcja w sprawierowerzyst??Â?w, te?‚Â?musi zgin?‚±??Š kilkunastu na raz?
Dnia Sat, 16 Oct 2010 20:52:39 +0200, robertcb@poczta.onet.pl
napisa³(a):

Oczywi¶cie zamiana energii ruchu na elektryczn± w pr±dnicy rowerowej odbywa siê ze sprawno¶ci± 100%.

Piasta generuj±ca 3W obci±¿a rowerzystê na ok. 5W. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-16 07:57:50
Autor: MadMan
A kiedy akcja w sprawierowerzystów, te¿musi zgin±æ kilkunastu na raz?
Dnia Sat, 16 Oct 2010 00:13:35 +0200, spam@mailinator.com napisa³(a):

Zawodowy kolarz w szczycie generuje nawet 1 kilowat (oczywi¶cie na b krótkim dystansie)

Nie s±dzê ¿eby by³o w Polsce wielu zawodowych kolarzy :) No i tak jak
piszesz.
Normalny rowerzysta jad±cy 20-25 km/h generuje 200w.

Dokopa³e¶ siê do jakich¶ danych o tym? Bo ja np. nie s±dzê. No i druga
sprawa ¿e 20 i 25 to ju¿ spora ró¿nica.
Pr±dnica mog³a by dawaæ ciut wiêcej np 10W, co faktycznie przy u¿yciu diód by³o by wystarczaj±ce.

9W ¶wieci tak:
http://rowerowy.bialystok.pl/temp/potfur2.0_las.jpg

a vs latarnia tak:
http://rowerowy.bialystok.pl/temp/potfur2.0_vs_latarnia.jpg

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-17 11:43:31
Autor: Jaroslaw Berezowski

Np. takie http://www.youtube.com/watch?v=OfusUYpOF60 :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-10-15 08:29:45
Autor: MadMan
A kiedy akcja w sprawie rowerzystów, te¿ musi zgin±æ kilkunastu na raz?
Dnia Thu, 14 Oct 2010 22:32:00 +0200, robertcb@poczta.onet.pl
napisa³(a):

Jeszcze zeby by³ obowi±zek produkcji rowerów wyposa¿onych w stosown± pr±dnicê w pia¶cie, i brak dopuszczenia do ruchu bez takowej...

Po co?
Ja tak± mia³em, z kilku wzglêdów zrezygnowa³em. Taka pr±dnica to nie
tylko zalety. Po co mam woziæ dodatkowe 300g na masie rotuj±cej i nieco
oporów je¶li po zmroku je¿d¿ê np. 20 godzin rocznie (a na tyle
wystarczaj± baterie w lampkach)?

Tylko rowerzystom nie ³aduje siê w czasie jazdy ¿ród³o energii zasilaj±ce oswietlenie.

Nie tylko, bo pieszym te¿ nie. Poza tym porównanie idiotyczne, a
wiêkszo¶æ lampek ostrzega jako¶ przed wyczerpaniem baterii (albo coraz
s³abszym ¶wieceniem, albo diod±). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

A kiedy akcja w sprawie rowerzystów, te¿ musi zgin±æ kilkunastu na raz?