A kim był wujek Borowskiego?

Data: 2017-07-29 21:46:56
Autor: boukun
A kim był wujek Borowskiego?
Marek Borowski skrytykował ostatnio postawę ministra Jarosława Gowina, który głosował za ustawą o Sądzie Najwyższym. - Minister Gowin wyjaśnił, że on wprawdzie głosował za, ale siedział wtedy, kiedy wszyscy wstali i bili brawo. To jest bardzo poważne znamię oporu. Gdzieś wyczytałem i wydaje mi się, że to oddaje istotę sprawy, że trudno stać, jak się nie ma kręgosłupa - ironizował senator Borowski.

Na jego słowa szybko zareagowała Magdalena Ogórek. "Czy oznaką kręgosłupa jest zmiana nazwiska z Berman na Borowski?" - zapytała. Zasugerowała tym samym, że zmiana nazwiska wynikała z próby odcięcia się od komunistycznej przeszłości ojca Marka Borowskiego, Wiktora Borowskiego (pierwotnie Arona Bermana).

"Ojciec? Był komunistą no i co?"

Czy senator będzie się teraz domagał od niej przeprosin? - Nie. To nieszczęsna i głupiutka osoba, która chce zrobić karierę. Jej chodzi o to, by jej nazwisko pojawiało się wszędzie - komentuje Borowski. - Najpierw zaczęła o zmianie nazwiska. Kiedy dowiedziała się, że nazwiska nie zmieniałem, zabrała się za mojego ojca. Jak dostała za to po uszach od ludzi, to zaczęła opowiadać o stalinizmie. Szkoda gadać - dodaje.

Polityka lewicy, który wiele lat spędził w PZPR, zapytaliśmy, jak ocenia działalność swojego ojca. - Był przedwojennym komunistą. Bardzo uczciwym człowiekiem, ale faktycznie błądził tak jak wielu komunistów. Po wojnie ma za to bardzo ładną kartę, głównie w "Życiu Warszawy". Wiele osób uratował przed bezpieką i więzieniem - zaznacza Borowski. - Był komunistą no i co? Nic na to nie poradzimy. Stopniowo od tego odchodził. Ciężko mu to szło, bo uwierzył w piękną ideę, która potem okazała się fatalna - przyznaje senator.

Pisma do KRRiTV i REM

W związku z całym zamieszaniem, w sobotę zapadła też decyzja, że Sojusz Lewicy Demokratycznej nie będzie przyjmował więcej zaproszeń do programów prowadzonych przez Magdalenę Ogórek. Przypomnijmy, że jeszcze w 2015 roku Ogórek startowała z list tej partii w wyborach prezydenckich. - Już wcześniej mieliśmy szereg zastrzeżeń, ale kroplą, która przelała czarę goryczy, była ta antysemicka wypowiedź na Twitterze - informuje w rozmowie z WP rzeczniczka tej partii Anna-Maria Żukowska. - Ta wypowiedź przypomina atmosferę marca 1968 roku i doszukiwania się żydowskiego pochodzenia - ocenia.

https://wiadomosci.wp.pl/senator-mocno-o-slowach-magdaleny-ogorek-to-nieszczesna-i-glupiutka-osoba-6149530376562305a

martex
2 min. temu

komunennam zafundowai Dawidowcy okrągły stół też 3 RP też teraz kwoczą że Polska odzyskała niepodległosć od 2 lat

qqq
4 min. temu

Michał Boni - Jakub Bauer,Ryszard Bugaj - Izaak Blumfeld, Włodzimierz Cimoszewicz - Dawid Goldstein, Ludwik Dorn - Dornbaum, Władysław Frasyniuk - Rotenschwanz, Hanna Gronkiewicz-Waltz - Haka Grundbaum, Janusz Korwin-Mikke - Ozjasz Goldberg, Aleksander Kwaśniewski - Izaak Stoltzman, Janusz Lewandowski - Aaron Langman, Adam Michnik - Aaron Szechter, Stefan Niesiołowski - Aaron Nusselbaum, Jerzy Stuhr (aktor) - Josek Feingold, Paweł Śpiewak - Stinger, Andrzej Zoll - Rojeschwanz, b. prezes Tryb. Konst. OTO MAŁA LISTA LUDZI CO Z POLSKI ZROBILI DOJNĄ KROWĘ.

Bratanek
7 min. temu

A kim był wujek Borowskiego, Jakub Berman? Niech pan Borowski udzieli szerszego wywiadu...

nickelodeon
5 min. temu

Głupiutka ,niegłupiutka ale z tytułem doktora więc magistra Borowskiego może jak najbardziej pouczać.Swoją drogą ten zlóg komuny wysilił się na seksizm ględząc coś o głupiutkiej czyli w domyśle blondynce."Gratulacje" dla zgreda

A kim był wujek Borowskiego?