A kuku, kontrola!

Data: 2009-06-05 15:17:17
Autor: Michal Jankowski
A kuku, kontrola!
http://wiadomosci.onet.pl/2681,1984928,tatry_nieoczekiwany_problem_dla_turystow,wydarzenie_lokalne.html

"15 samozwańczych przewodników tatrzańskich ujawniła od początku maja
Straż Tatrzańskiego Parku Narodowego..."

  MJ

Data: 2009-06-05 16:01:29
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
A kuku, kontrola!
Panie Michal Jankowski, prezesie pl.rec.gory z siedzibą w
<news:kjzy6s695wi.fsfccfs1.fuw.edu.pl> przy ul....

http://wiadomosci.onet.pl/2681,1984928,tatry_nieoczekiwany_problem_dla_turystow,wydarzenie_lokalne.html

"15 samozwańczych przewodników tatrzańskich ujawniła od początku maja
Straż Tatrzańskiego Parku Narodowego..."

Ja się tak zastanawiam... Czy jeżeli idę/jadę z jakimiś znajomymi prowadzę
tę "grupę" w góry i coś-tam im powiem, to jestem już, w myśl jakichś
kretyńskich przepisów, przewodnikiem?

Data: 2009-06-05 17:44:36
Autor: Mateusz Nowaczyk
A kuku, kontrola!
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Z tego co wiem nie - "obowiązek przewodnicki" dotyczy tylko takich sytuacji, kiedy ludzie podpisali umowę na "oprowadzenie po czymś tam". Ale np. w Krakowie są geniusze, którzy interpretują to inaczej :)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Nowaczyk

Data: 2009-06-05 17:52:47
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
A kuku, kontrola!
Panie Mateusz Nowaczyk, prezesie pl.rec.gory z siedzibą w
<news:h0bego$fgp$1news.wp.pl> przy ul....

[...]

Czyli taki przewodnik-samozwaniec może powiedzieć, że on żadnej umowy nie
odpisał, robi to dla hobby i po sprawie? Bez sensu...

Ale np. w Krakowie są geniusze, którzy interpretują to inaczej :)

To słyszałem, że można dostać od Straży Miejskiej mandat za wskazanie ręką
na Sukiennice i powiedzenie "a to są Sukiennice" ;-))

Data: 2009-06-05 18:22:07
Autor: MichałG
A kuku, kontrola!
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

to można go tez nie przyjąc.... ;)
pozdr.
michał

Data: 2009-06-05 18:42:49
Autor: Mateusz Nowaczyk
A kuku, kontrola!
MichałG wrote:
[...]

Mówisz, że nie jesteśmy grupą zorganizowaną w sensie prawa cywilnego/handlowego, i teoretycznie powinni Ci dać spokój.

[...]

Właśnie - czy sądy wydały jakieś wyroki w tej sprawie? Słyszałem, że kogoś tam uwolnili od zarzutu, ale ile tego było?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Nowaczyk

Data: 2009-06-05 16:04:00
Autor: MichałG
A kuku, kontrola!
Michal Jankowski pisze:
http://wiadomosci.onet.pl/2681,1984928,tatry_nieoczekiwany_problem_dla_turystow,wydarzenie_lokalne.html

"15 samozwańczych przewodników tatrzańskich ujawniła od początku maja
Straż Tatrzańskiego Parku Narodowego..."

trzeba by pochylic sie nad problemem......

M.

Data: 2009-06-05 17:38:34
Autor: Hektor
A kuku, kontrola!
Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał

"15 samozwańczych przewodników tatrzańskich ujawniła od początku maja
Straż Tatrzańskiego Parku Narodowego..."

trzeba by pochylic sie nad problemem......

....i rozpieprzyć wreszcie tą mafię przewodnicką.

Zbigniew Kordan

Data: 2009-06-05 18:21:17
Autor: MichałG
A kuku, kontrola!
Hektor pisze:
[...]

wystarczy drobna korekta przepisów i mafia zlegnie z nudów....

Pozdr.
Michał

Data: 2009-06-05 18:43:55
Autor: Mateusz Nowaczyk
A kuku, kontrola!
MichałG wrote:
Hektor pisze:
[...]

Dogadają się ze strażakami, wszak już gdzieś wpisano "obowiązek strażacki"

MSPANC :)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Nowaczyk