Ślad przejechanej trasy

Data: 2011-03-08 20:43:42
Autor: Paweł(Suw)
Ślad przejechanej trasy
Witam po zimowym śnie.
Poradźcie proszę, którą komórką Takie coś jak w temacie można by nanieść na google maps.
Bo z tego co wiem to Nokia z Symbianem.
Czy wystarczy N6303?
(łatwiej zapytać niż szukać)
pozdrawiam
Paweł(Suw)
www.rowerkiem.suwalki.pl

Data: 2011-03-08 20:46:29
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Ślad przejechanej trasy
Paweł(Suw) pisze:
[...]

Obecnie chyba każdą.

Wystarczy cokolwiek na czym jest Java i do tego odbiornik GPS na bluetoth + TrekBuddy lub MapNav.

Jak masz wbudowanego GPSa to w zasadzie j.w.

Na nokie jest jakiś symbianowy soft do zapisywania tras.

pozdr.
w.

Data: 2011-03-08 22:26:31
Autor: 2late
Ślad przejechanej trasy
On 08/03/2011 7:43 PM, "Paweł(Suw)" wrote:
[...]

Na windows mobile polecam "mymotion".

2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
www.wikileaks.org

Data: 2011-03-09 08:30:00
Autor: Fabian
Ślad przejechanej trasy
W dniu 08.03.2011 20:43, "Paweł(Suw)" pisze:
[...]

Wystarczy ten telefon. Musisz mieć też odbiornik GPS na bluetooth bo ten
telefon nie ma takowego budowanego.

Fabian.

Data: 2011-03-09 10:30:08
Autor: ikov
Ślad przejechanej trasy
Czy wystarczy N6303?

Wystarczy ten telefon. Musisz mieć też odbiornik GPS na bluetooth bo ten
telefon nie ma takowego budowanego.

W zasadzie wystarczy sam moduł GPS w loggerem, który po włączeniu rejestruje trasę. Oczywiście bez telefonu nic na bieżąco na mapie nie sprawdzimy, ale po zgraniu do komputera, ze śladem jako gpx czy nmea można robić co się podoba. Ja mam SE k750i z mapami z TrekBuddy, a jako moduł Pentagram PathFinder P3106.

Data: 2011-03-09 14:39:17
Autor: cytawa
Ślad przejechanej trasy
"Paweł(Suw)" pisze:
Poradźcie proszę, którą komórką Takie coś jak w temacie można by nanieść
na google maps.

Do tego celu sluzy mi nawigacja Lark z wgranym Oziexplorerem i skanami map topograficznych.

Jan Cytawa

Data: 2011-03-09 20:13:08
Autor: Paweł(Suw)
Ślad przejechanej trasy
Dzięki wielkie za informacje.
Mój SE k750i kończy żywot, stąd pytanie.
itd, itd.
pozdrawiam
Paweł(Suw)
www.rowerkiem.suwalki.pl

Data: 2011-03-09 20:23:48
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Ślad przejechanej trasy
Paweł(Suw) pisze:
[...]

No ja loguję na k660i, na Twoim też pójdzie jak burza.
pozdr.
w.

Data: 2011-03-09 20:36:21
Autor: Paweł(Suw)
Ślad przejechanej trasy
W dniu 2011-03-09 20:23, Wojciech Waga aka wojek pisze:
Paweł(Suw) pisze:
[...]

Już raczej nie. Ponoć płyta gł. do wymiany.
Głupieje przy włożeniu karty pamięci.
Poza tym wieczne problemy z gniazdem.
Przechodzę na Nokię
(przepraszam preclowiczĂłw za NTG
pozdrawiam
>>> Paweł(Suw)
>>> www.rowerkiem.suwalki.pl

Data: 2011-03-09 20:45:55
Autor: Czarek Daniluk
Ślad przejechanej trasy
W dniu 2011-03-08 20:43, "Paweł(Suw)" pisze:
[...]

Nokia 5230 + FreeTrack ściągnięty za free z Ovi Sklepu.
Jeździłem ostatnio z włączonym logowaniem na nartach i stwierdziłem że rozpędzam się do 75km/h :D

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-09 22:55:27
Autor: Szuwarek
Ślad przejechanej trasy
On 9 Mar, 20:45, Czarek Daniluk <cza...@usuntocedaniluk.com> wrote:
> [...]

Nokia 5230 + FreeTrack ściągnięty za free z Ovi Sklepu.
Jeździłem ostatnio z włączonym logowaniem na nartach i stwierdziłem że

W zeszłym roku przekraczalem na nartach setkę na niezbyt stromym
stoku :)
Na rowerze używam TrekBuddy - jest do niego sporo map, a jeśli
potrzeba jakiejś konkretnej to też nie problem zrobić zestawem
OziExplorer + TBMapper. Inne narzedzia też testowałem, ale powyższy
zestaw jest IMHO optymalny. Są też dostępne mapy Compasu - polecam.
Poza tym TB ma dedykowane skórki na rower, więc jeśli potrzeba
wypaśnego licznika to mamy dwa w jednym. Wadą logowania na komórce
jest prądożerność (obojętnie czy GPS jest po BT czy wbudowany).
Dlatego jeśli chodzi tylko o logowanie a nie np. nawigację lepszym
rozwiązaniem jest logger (około 170 pln na alledrogo). Warto przy tym
wybrać urządzenie na chipie MTK, bo żre mniej prądu niż SIFR (w GPSie
bez loggera też). Najlepiej posadzić rozwiązanie na starym telefonie -
wtedy nie musimy się martwić o baterię telefonu do rozmawiania.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2011-03-10 08:09:06
Autor: biodarek
Ślad przejechanej trasy
Szuwarek pisze:
Na rowerze używam TrekBuddy
[...]
Wadą logowania na komórce
jest prądożerność (obojętnie czy GPS jest po BT czy wbudowany).

No właśnie - prądożerność. Jeszcze jesienią wystarczała mi pełna bateria w Samsungu Monte na kilka godzin (5-6) działania. Teraz godzina lub półtorej. Chociaż kilka rzeczy się zmieniło: temperatura ujemna, a telefon w wierzchniej kieszeni plecaka oraz nowa wersja TrekBuddy. Mam w opcjach tak samo ustawione oszczędzanie energii na "LOW". Zauważyliście może taką rzecz przy zmianach wersji?

Może pomyśleć o dodatkowym zasilaniu komórki? Są chyba takie ładowarki z wyjściem USB.

--
biodarek

Data: 2011-03-10 03:26:30
Autor: Szuwarek
Ślad przejechanej trasy
On 10 Mar, 08:09, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:

Mo e pomy le o dodatkowym zasilaniu kom rki? S chyba takie adowarki z
wyj ciem USB.

Są nawet takie z aku i panelem słonecznym, ale pewnie mają te same
wady co aku dedykowane. A w linku poniżej przykład rozwiązania
zasilania nawigacji samochodowej do turystyki pieszej:
http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/p/navia/navia.htm
Rozwiązanie uniwersalne, podpasuje nawet do komórki.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2011-03-10 21:30:00
Autor: Czarek Daniluk
Ślad przejechanej trasy
W dniu 2011-03-10 07:55, Szuwarek pisze:

W zeszłym roku przekraczalem na nartach setkę na niezbyt stromym
stoku :)

Zapomniałem dodać że to było w tłoku sobotnim ;)
W tygodniu jakoś nie pomyślałem żeby wziąć fona ze sobą i pologować, a sobota była moim ostatnim dniem na nartach ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-13 08:25:44
Autor: NomaD_FH
Ślad przejechanej trasy
Do Nokii masz darmową aplikację "Sport Tracker", która rejestruje ci
ślad, oraz cały przebieg treningu:
najwyższa prędkość, łączny dystans, łączny czas, najwyższa wysokość,
suma podjazdów.
Oraz kilka innych informacji.
Do tego masz możliwość eksportowania swojej wycieczki na stronę tego
programu i dzielenia się nią z innymi.
Można dodać zdjęcia, opisy.
Program powstał jako następca aplikacji Nokia Sport Tracker. Niestety
- mimo zapowiadanej możliwości przeniesienia swoich wycieczek ze
starej strony - obecnie taka możliwość nie istnieje :/ Co mnie
odrobinę zirytowało (mam ślady zapisane na telefonie - i te nowa
aplikacja zaimportowała, ale nie mam opisów/zdjęć, które były na
stronie).
Ale tak czy inaczej - program polecam. Co najważniejsze - nie zjada
baterii tak jak typowa nawigacja :)
Na androidzie jest podobny, ale jeszcze nie testowałem.

Ew. zakup za ok 150 zł data loggera i eksport później do komputera. Ma
tą zaletę, że jest niewielki (mniejszy lub wielkości pudełka
zapałek)*, oraz baterię wytrzymującą kilkanaście/kilkadziesiąt godzin
(ew. możliwość zasilania z akumulatorków - paluszków)*.

* - zależy od modelu

Pozdrawiam
Grzesiek "Nomad_FH"

Data: 2011-03-17 11:18:10
Autor: Piotrpo
Ślad przejechanej trasy
On 13 Mar, 16:25, NomaD_FH <noma...@gmail.com> wrote:

Ale tak czy inaczej - program polecam. Co najważniejsze - nie zjada
baterii tak jak typowa nawigacja :)
Na androidzie jest podobny, ale jeszcze nie testowałem.

To zapraszam do testów i zgłaszania uwag ;)

http://www.appbrain.com/app/move-bike-computer/pl.com.digita.BikeComputer

Data: 2011-03-17 18:51:50
Autor: Paweł(Suw)
Ślad przejechanej trasy
W dniu 2011-03-13 16:25, NomaD_FH pisze:
[...]

Dzięki piękne.
Stoję przed takowym wyborem
6303 a C5,00 pierwszy bez Symbiana, w drugim aparat bez AF.
no i różnica w cenie 200
pozdrawiam
Paweł

Ślad przejechanej trasy