Ĺšladami Nowaka - na Interii

Data: 2011-01-26 12:50:03
Autor: szaman
Ĺšladami Nowaka - na Interii
Data: 2011-01-26 16:18:17
Autor: Titus Atomicus
¦ladami Nowaka - na Interii
In article <ihp1pd$l6h$1@news.onet.pl>, szaman <piekar22@op.pl> wrote:

http://fakty.interia.pl/tylko_u_nas/news/afryka-nowaka,1587309,3439

Jak to 'tylko u nas'?

TA

Data: 2011-01-26 16:38:41
Autor: Titus Atomicus
¦ladami Nowaka - na Interii
In article <Titus_Atomicus-BAB2AD.16181726012011@newsfeed.onet.pl>,

In article <ihp1pd$l6h$1@news.onet.pl>, szaman <piekar22@op.pl> wrote:

> http://fakty.interia.pl/tylko_u_nas/news/afryka-nowaka,1587309,3439
> Jak to 'tylko u nas'?

Inna sprawa, ze ileby nie pisac o tym Nowaku to i tak jakos nie trafa to do tzw. 'szerokiej publicznosci'.
Jak nie wierzycie, popytajcie znajomych, czy ktokolwiek o nim slyszal.

TA

Data: 2011-01-26 20:07:16
Autor: szaman
¦ladami Nowaka - na Interii
On 01/26/2011 04:38 PM, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote::
[...]

też tak my¶lę.
ale podobnie będzie z pytaniem znajomych o to czym jest wolnobieg...

sz

Data: 2011-01-27 17:18:01
Autor: Titus Atomicus
¦ladami Nowaka - na Interii
In article <ihprd4$v4g$1@news.onet.pl>, szaman <piekar22@op.pl> wrote:

> [...]

też tak my¶lę.
ale podobnie będzie z pytaniem znajomych o to czym jest wolnobieg...

No ale wolnobieg to cos bardzo rowerowego.

A podrozami w Polsce interesuja sie wszyscy.
Nie ma chyba nikogo ktoby nie wiedzial ze najwiekszym podroznikiem jest Cejrowski, potem Pawlikowska, Wojciechowska, gdzies tam Palkiewicz.
Ciekawe czy ktos jeszcze kojarzy Pawla Strzeleckiego, Livingstona, Svena Hedina czy Younghusbanda...
:-(
TA

Data: 2011-01-27 18:36:15
Autor: szaman
¦ladami Nowaka - na Interii
On 01/27/2011 05:18 PM, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote::

[...]

Boję się, że większo¶ć będzie kojarzyć tylko Cejrowskiego i Wojciechowsk± jako osobowo¶ci medialne.

Może jeszcze legendę Tony Halika...

Strzeleckiego może z reklamy bodajże browaru?

a resztę, boję się, że nie...

szaman

p.s.

Chociaż dumny z siebie jestem - kiedy¶ udało mi się przekonać młodszego brata do czytania Tomków Szklarskiego:)

Data: 2011-01-28 07:57:31
Autor: bans
¦ladami Nowaka - na Interii
W dniu 2011-01-27 18:36, szaman pisze:

Chociaż dumny z siebie jestem - kiedy¶ udało mi się przekonać młodszego
brata do czytania Tomków Szklarskiego:)

A próbowałe¶ to przeczytać będ±c w wieku dojrzalszym? Nie wiadomo, czy ¶miać się, czy płakać ;)

--
bans

Data: 2011-01-28 10:56:12
Autor: Coaster
¦ladami Nowaka - na Interii
On 1/28/11 7:57 AM, bans wrote:
[...]

Wspolczuje Ci. To znaczy tego, ze nie potrafisz przeczytac ksiazki z dziecinstwa tak, jak czytales ja pierwszy raz. To o czym piszesz, to nie wiek 'dojrzaly' co wiek 'zgorzknialy'. 'Pszczoly wyssaly Ci cala slodycz' czy jak? :-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-01-28 10:04:14
Autor: Jan Srzednicki
Ĺšladami Nowaka - na Interii
On 2011-01-28, Coaster wrote:
On 1/28/11 7:57 AM, bans wrote:

A próbowałeś to przeczytać będąc w wieku dojrzalszym? Nie wiadomo, czy
śmiać się, czy płakać ;)

[...]

AleĹĽ nie masz racji. To nie tylko kwestia zgorzknienia, to teĹĽ kwestia
świadomości kontekstu. Niekoniecznie w "Tomkach", ale czy jesteś w
stanie przeczytać "Timora i jego drużynę" tak, jakbyś go czytał w wieku,
w którym nie miałeś pojęcia, o co chodziło z wojną, Związkiem Radzieckim
itp.?

Nawet Twain inaczej wyglÄ…da, bo obok wÄ…tkĂłw czysto przygodowych sÄ… te
pokazujące nierówność ówczesnych czasów.

Data: 2011-01-28 11:59:48
Autor: Coaster
Ĺšladami Nowaka - na Interii
On 2011-01-28, Coaster wrote:
On 1/28/11 7:57 AM, bans wrote:

[...]

Pewnie tak jest w Twoim przypadku. Ja pochodze do ksiazki dosyc emocjonalnie, jest ona dla mnie tez 'zapisem', 'nagraniem' momentu, klimatu czy nastroju przeszlosci, czasu w ktorym byla czytana. Jest to dosyc silne wrazenie, ktore przycmiewa to, ze kontekst jest wspolczesny. Bardzo latwo jest mi sie sie 'przelaczyc'  na konkretna ksiazke. Oczywiscie warunkiem jest, zeby te ksiazke juz kiedys czytac.

Co do Timora - nigdy nie czytalem tego 'dziela'. Poruszasz ciekawy aspekt sprawy - wydaje sie, ze w dziecinstwie zapadaja w pamiec heroiczne przygody bohaterow ale umysl dziecka nie poddaje sie tak latwo indoktrynacji, bo mlody czlowiek ma swoje wazniejsze sprawy w zyciu ;-)

Akurat Twaina czytalem wieki temu, moze czas do niego powrocic...

BTW Kloss jest takim wielkim SF, ze da sie go ogladac, jest dosyc sprawnie zrealizowany. Po kilkunastokrotnym obejrzeniu przekracza sie pewna granice - mozna ogladac bez konca ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-01-28 12:26:03
Autor: Tomasz Minkiewicz
Ĺšladami Nowaka - na Interii
On Fri, 28 Jan 2011 10:04:14 +0000 (UTC)

On 2011-01-28, Coaster wrote:

> [...]

Nawet Twain inaczej wyglÄ…da, bo obok wÄ…tkĂłw czysto przygodowych sÄ… te
pokazujące nierówność ówczesnych czasów.

Z Twainem jest odwrotnie niż z tymi pozostałymi wymienionymi, bo on
z wiekiem (czytelnika) robi się coraz lepszy.

BTW: jeśli nie czytaliście „Przygód Hucka” w oryginale, to koniecznie
przeczytajcie („Przygody Tomka Sawyera” też warto, ale już nie tak
bezwzględnie). Tam w języku jest co najmniej drugie tyle miodności, co
w treści, a przetłumaczyć się tego absolutnie nie da.

PS. Dzieci z Bullerbyn w wieku dojrzałym? No nieee! Żenada. Muminki, to
co innego – to jest porządna lektura dla dojrzałego mężczyzny. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-01-28 13:13:31
Autor: szaman
Ĺšladami Nowaka - na Interii
On 01/28/2011 11:04 AM, Jan Srzednicki wrote::

czy jesteĹ› w
stanie przeczytać "Timora i jego drużynę" tak, jakbyś go czytał w wieku,
w którym nie miałeś pojęcia, o co chodziło z wojną, Związkiem Radzieckim
itp.?

Można by spróbować. Prawdę mówiąc w tej chwili z książki tej pamiętam tylko i wyłącznie bohaterów - kontekst historyczny odpłynął w niebyt...
Niestety tak to już jest, że z czasem przemija zdolność cieszenia się pewnymi sprawami. Podobnie jest z książkami. Najpiękniejsza książka z dizeciństwa może być nie do przeczytania w wieku późniejszym.

sz

P.S.
Ale w tej dyskusji się staro poczułem:P

Data: 2011-01-28 11:05:23
Autor: bans
[OT] Re: ¦ladami Nowaka - na Interii
W dniu 2011-01-28 10:56, Coaster pisze:

Wspolczuje Ci. To znaczy tego, ze nie potrafisz przeczytac ksiazki z
dziecinstwa tak, jak czytales ja pierwszy raz. To o czym piszesz, to nie
wiek 'dojrzaly' co wiek 'zgorzknialy'.

Ale ja piszę tylko o "Tomkach" (a konkretnie Szklarskim, bo np. "Złota gór Czarnych" to nawet w dzieciństwie nie mogłem zdzierżyć ;)

Co do wieku - u mnie to działa na odwrót, wracam do lektur z dzieciństwa i aż czasem głupio, jak go¶cie przychodz±, a tu na pralce w kiblu "Dzieci z Bullerbyn" leż± ;)

'Pszczoly wyssaly Ci cala
slodycz' czy jak? :-P

"Tytus, Romek i A'Tomek" :)
Ale która księga? Hm. Nie pamiętam.

--
bans

Data: 2011-01-28 12:08:59
Autor: Coaster
On 1/28/11 11:05 AM, bans wrote:
[...]

Tak szczerze, to kiedys troche przeszkadzaly mi w Szklarskim opisy przyrody/etnograficzne  - pomijalem je, zeby sledzic akcje, wracalem do nich pozniej ;-) Ale Tehawanka byl dla mnie postacia wybitna. Trylogia miala pewien (pozytywny) wplyw na mnie.

Co do wieku - u mnie to działa na odwrót, wracam do lektur z dzieciństwa
i aż czasem głupio, jak go¶cie przychodz±, a tu na pralce w kiblu
"Dzieci z Bullerbyn" leż± ;)

LOL pogon takich gosci ktorym to przeszkadza. Podejdz do sprawy po wyspiarsku - tam moglys czytac najbardziej nieprawdopodoba rzecz ale nikt nie mrugnie okiem ;-)

'Pszczoly wyssaly Ci cala
slodycz' czy jak? :-P

"Tytus, Romek i A'Tomek" :)
Ale która księga? Hm. Nie pamiętam.

VI sportowa Ksiega przygod TRiA (Tytus olimpijczykiem - przebil podloge i wpadl do beczki z miodem a potem zostal zaatakowany przez pszczoly).

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-01-28 12:20:56
Autor: bans
[OT] [NTG] Re: ¦ladami Nowaka - na Interii
W dniu 2011-01-28 12:08, Coaster pisze:

> Tak szczerze, to kiedys troche przeszkadzaly mi w Szklarskim opisy
> przyrody/etnograficzne  - pomijalem je, zeby sledzic akcje, wracalem > do nich pozniej ;-)

A ja z wiekiem zaczałem doceniać dobre pióro, niestety - "Tomki" pod tym względem kulej±, do tego postacie też takie drewniane i sztampowe, do tego natrętna dydaktyka - i to nie jest wina tego, że to ksi±żka dla dzieci/młodszej młodzieży, bo znam wiele takich, które broni± się po latach, a nawet odkrywasz w nich więcej znaczeń, niż widziało się jako dziecko.

LOL pogon takich gosci ktorym to przeszkadza.

Nie napisałem, że im to przeszkadza, sami takie rzeczy czytaj± ;)
Po prostu _sam_ sobie czasem uzmysławiam, że to _może_ być dziwne. Ale to tylko krótki przebłysk ;) spoko ;)

> przebil podloge
i wpadl do beczki z miodem a potem zostal zaatakowany przez pszczoly).

A, scenę pamiętam :)

Jeszcze na studiach z kumplem na wyrywki cytowali¶my chyba XIV księgę ;)
"Tragedia, Tytusowi wyrósł fioł!" ;)

--
bans

Data: 2011-01-28 16:46:59
Autor: Titus Atomicus
¦ladami Nowaka - na Interii
In article <ihu3vl$t5j$1@news.supermedia.pl>,
 Coaster <manypeny@mac.com> wrote:

On 1/28/11 7:57 AM, bans wrote:

> [...]
Wspolczuje Ci. To znaczy tego, ze nie potrafisz przeczytac ksiazki z dziecinstwa tak, jak czytales ja pierwszy raz. To o czym piszesz, to nie wiek 'dojrzaly' co wiek 'zgorzknialy'. 'Pszczoly wyssaly Ci cala slodycz' czy jak? :-P

Ale tu akurat sie zgadzam z kolega Bansem.
Wciaz, jak wiesz, czytam ksiazki z dziecinstwa.
Probowalem i Szklarskiego...
Ale to jednak wyjatkowy gniot byl.
:-(
Ne rozumiem, co mnie w nim tak fascynowalo. A chyba jeszcze na poczatku liceum go lubilem.

TA

Data: 2011-01-28 13:10:12
Autor: szaman
¦ladami Nowaka - na Interii
On 01/28/2011 07:57 AM, bans wrote::

A próbowałe¶ to przeczytać będ±c w wieku dojrzalszym? Nie wiadomo, czy
¶miać się, czy płakać ;)

Nie próbowałem, jest tyle ksi±żek, które człowiek zamierza przeczytać, że aż cięzko czasem po jak±¶ pozycję sięgn±ć dwukrotnie.

Mimo wszystko wspomnienia z cykli Szklarskiego s± bardzo miłe.

sz

Data: 2011-01-28 18:18:03
Autor: Titus Atomicus
¦ladami Nowaka - na Interii
In article <ihubn4$f96$1@news.onet.pl>, szaman <piekar22@op.pl> wrote:

> [...]

Nie próbowałem, jest tyle ksi±żek, które człowiek zamierza przeczytać, że aż cięzko czasem po jak±¶ pozycję sięgn±ć dwukrotnie.
E, to zadne usprawiedliwienie - wiekszosc z tych mlodziezowych ksiazek jakas krotka byla...

Mimo wszystko wspomnienia z cykli Szklarskiego s± bardzo miłe.

To moze zostan juz przy tych wspomnieniach, i w tym przypadku nie probuje weryfikowac.

TA

Data: 2011-01-28 18:37:53
Autor: szaman
¦ladami Nowaka - na Interii
On 01/28/2011 06:18 PM, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote::
[...]

Niby tak, ale jako¶ i tak zbyt mało czasu czytam. Wolę co¶ nowego niż drugi raz co¶ już przeczytanego.

sz

Data: 2011-01-27 03:58:34
Autor: mihau
¦ladami Nowaka - na Interii
On Jan 26, 4:38 pm, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Jak nie wierzycie, popytajcie znajomych, czy ktokolwiek o nim slyszal.

Ej tam, moi już wiedz± :)

--
mihau

Data: 2011-01-27 04:34:20
Autor: Michał Wolff
¦ladami Nowaka - na Interii
On 26 Sty, 16:38, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

Inna sprawa, ze ileby nie pisac o tym Nowaku to i tak jakos nie trafa to
do tzw. 'szerokiej publicznosci'.
Jak nie wierzycie, popytajcie znajomych, czy ktokolwiek o nim slyszal.

A kto to niby był? Drugi Piłsudski? My¶lisz że za 60 lat o np.
Cejrowskim czy Pawlikowskiej będzie ktokolwiek pamiętał? Nie ten
kaliber wyczynu by się na stałe zapisał w historii, więc i nie dziwne
że raczej kojarz± go tylko ci bliżej zainteresowani rowerem
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Ĺšladami Nowaka - na Interii