Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Śliskie opony

Śliskie opony

Data: 2013-12-28 19:46:38
Autor: Dres Golf
Śliskie opony
Czy zbyt małe opony (za wąskie i za niskie) w stosunku do najmniejszych dopuszczanych przez producenta samochodu mogą być przyczyną ślizgania się?

Opony zimowe Dębica Frigo trzecią zimę, mało kilometrów, bieżnik mało co zużyty - głębokie rowki. Przy nawet delikatnym ruszaniu i skręcaniu nawet przy +10°C, ślizgają się. Przy hamowaniu nie - bo jest ABS, ale się rzadko włącza.

Dres

Data: 2013-12-28 20:02:39
Autor: Irokez
Śliskie opony
W dniu 2013-12-28 19:46, Dres Golf pisze:
Czy zbyt małe opony (za wąskie i za niskie) w stosunku do najmniejszych dopuszczanych przez producenta samochodu mogą być przyczyną ślizgania się?

Opony zimowe Dębica Frigo trzecią zimę, mało kilometrów, bieżnik mało co zużyty - głębokie rowki. Przy nawet delikatnym ruszaniu i skręcaniu nawet przy +10°C, ślizgają się. Przy hamowaniu nie - bo jest ABS, ale się rzadko włącza.


Teraz jest taka pogoda, że moje Uniroyal MS+ też ślizgają się jak wściekłe.
Zresztą nie tylko moje jak widzę ile aut po rowach u mnie na zakrętach śmierci.

Inna sprawa, że jak zestarzeje się guma to robi się "plastikowa" i się ślizga, dlatego utylizuję moje 6 letnie Dunlopy SP Sport mimo że bieżnik jest jeszcze spory, ale jeździ się po mokrym już tragicznie.

Data: 2013-12-28 20:09:32
Autor: sqlwiel
Śliskie opony
W dniu 2013-12-28 20:02, Irokez pisze:
W dniu 2013-12-28 19:46, Dres Golf pisze:
Czy zbyt małe opony (za wąskie i za niskie) w stosunku do
najmniejszych dopuszczanych przez producenta samochodu mogą być
przyczyną ślizgania się?

Opony zimowe Dębica Frigo trzecią zimę, mało kilometrów, bieżnik mało
co zużyty - głębokie rowki. Przy nawet delikatnym ruszaniu i skręcaniu
nawet przy +10°C, ślizgają się. Przy hamowaniu nie - bo jest ABS, ale
się rzadko włącza.


Teraz jest taka pogoda, że moje Uniroyal MS+ też ślizgają się jak wściekłe.
Zresztą nie tylko moje jak widzę ile aut po rowach u mnie na zakrętach
śmierci.

Inna sprawa, że jak zestarzeje się guma to robi się "plastikowa" i się
ślizga, dlatego utylizuję moje 6 letnie Dunlopy SP Sport mimo że bieżnik
jest jeszcze spory, ale jeździ się po mokrym już tragicznie.

.... no to jak miałbym we w miarę obiektywny sposób oszacować, czy moje kilkuletnie zimówki mają jeszcze jakikolwiek sens?
Czy może jeździć na zwykłych cały rok, czy dać się ogłupić marketingowcom i wyrzucić zupełnie dobre zimówki i kupić nowe?


--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-28 20:36:13
Autor: Irokez
Śliskie opony
W dniu 2013-12-28 20:09, sqlwiel pisze:

.... no to jak miałbym we w miarę obiektywny sposób oszacować, czy moje kilkuletnie zimówki mają jeszcze jakikolwiek sens?
Czy może jeździć na zwykłych cały rok, czy dać się ogłupić marketingowcom i wyrzucić zupełnie dobre zimówki i kupić nowe?



Chcesz wierzyć tylko marketingowcom to wyrzucaj dobre.
Ja mam opony od nowości i wiem jak jeździły nowe a jak się teraz zachowują.
Jakby nic się w zachowaniu nie zmieniło to nie ruszał bym. A latem na Dunlopach miałem już tyle dziwnych ich zachowań na mokrym że wolę je wymienić na nowe.
Zimówki mam 3-ci sezon i są OK, tylko pogoda jest dla nich do dupy. Dziś 11 stopni w południe. Nie do tego zostały stworzone.

Data: 2013-12-28 20:39:10
Autor: Artur Maśląg
Śliskie opony
W dniu 2013-12-28 20:36, Irokez pisze:
W dniu 2013-12-28 20:09, sqlwiel pisze:

.... no to jak miałbym we w miarę obiektywny sposób oszacować, czy
moje kilkuletnie zimówki mają jeszcze jakikolwiek sens?
Czy może jeździć na zwykłych cały rok, czy dać się ogłupić
marketingowcom i wyrzucić zupełnie dobre zimówki i kupić nowe?



Chcesz wierzyć tylko marketingowcom to wyrzucaj dobre.
Ja mam opony od nowości i wiem jak jeździły nowe a jak się teraz zachowują.

Ja też i jak opony robią się 'śliskie' to czas na wymianę.

Data: 2013-12-28 20:50:54
Autor: Cavallino
Śliskie opony

Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:52bf21e8$0$2356$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2013-12-28 20:02, Irokez pisze:
W dniu 2013-12-28 19:46, Dres Golf pisze:
Czy zbyt małe opony (za wąskie i za niskie) w stosunku do
najmniejszych dopuszczanych przez producenta samochodu mogą być
przyczyną ślizgania się?

Opony zimowe Dębica Frigo trzecią zimę, mało kilometrów, bieżnik mało
co zużyty - głębokie rowki. Przy nawet delikatnym ruszaniu i skręcaniu
nawet przy +10°C, ślizgają się. Przy hamowaniu nie - bo jest ABS, ale
się rzadko włącza.


Teraz jest taka pogoda, że moje Uniroyal MS+ też ślizgają się jak wściekłe.
Zresztą nie tylko moje jak widzę ile aut po rowach u mnie na zakrętach
śmierci.

Inna sprawa, że jak zestarzeje się guma to robi się "plastikowa" i się
ślizga, dlatego utylizuję moje 6 letnie Dunlopy SP Sport mimo że bieżnik
jest jeszcze spory, ale jeździ się po mokrym już tragicznie.

... no to jak miałbym we w miarę obiektywny sposób oszacować, czy moje kilkuletnie zimówki mają jeszcze jakikolwiek sens?

Na taką pogodę - nie bardzo.
Wielosezonówki poradzą sobie lepiej.

Data: 2013-12-29 16:13:22
Autor: MadMan
liskie opony
Dnia Sat, 28 Dec 2013 20:50:54 +0100, Cavallino napisa(a):

... no to jak miabym we w miar obiektywny sposb oszacowa, czy moje kilkuletnie zimwki maj jeszcze jakikolwiek sens?

Na tak pogod - nie bardzo.
Wielosezonwki poradz sobie lepiej.

Kto tu sugerowa obowizek zimwek od 1 listopada... :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-12-29 16:02:01
Autor: MarcinJM
Śliskie opony
W dniu 2013-12-28 20:02, Irokez pisze:
Teraz jest taka pogoda, że moje Uniroyal MS+ też ślizgają się jak wściekłe.
Zresztą nie tylko moje jak widzę ile aut po rowach u mnie na zakrętach
śmierci.

Taka pogoda, na drogach zalega syf, a wciaz jest mokro/wilgotno. Porzadny deszcz by to splukal. Albo mróz przymroził. :)

--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2013-12-29 18:17:09
Autor: z
liskie opony
W dniu 2013-12-29 16:02, MarcinJM pisze:
Taka pogoda, na drogach zalega syf, a wciaz jest mokro/wilgotno.
Porzadny deszcz by to splukal. Albo mrz przymrozi. :)

A ja ju zaczem zastanawia si nad sprzgem.
Faktycznie jak temperatura wzrosa zmniejszy mi si kontakt z podoem Normalnie jakby w maju przy 20 stopniach :-)
(Te 3 letnie zimwki z wysokim bienikiem)

z

Data: 2013-12-28 20:26:04
Autor: J.F.
Śliskie opony
Dnia Sat, 28 Dec 2013 19:46:38 +0100, Dres Golf napisa(a):
Czy zbyt mae opony (za wskie i za niskie) w stosunku do najmniejszych dopuszczanych przez producenta samochodu mog by przyczyn lizgania si?

Raczej nie. J.

Data: 2013-12-28 20:37:52
Autor: Artur Maśląg
Śliskie opony
W dniu 2013-12-28 19:46, Dres Golf pisze:
Czy zbyt małe opony (za wąskie i za niskie) w stosunku do najmniejszych
dopuszczanych przez producenta samochodu mogą być przyczyną ślizgania się?

Nie wiem co znaczy "za wąskie i za niskie", ale raczej nie.

Opony zimowe Dębica Frigo trzecią zimę, mało kilometrów, bieżnik mało co
zużyty - głębokie rowki. Przy nawet delikatnym ruszaniu i skręcaniu
nawet przy +10°C, ślizgają się. Przy hamowaniu nie - bo jest ABS, ale
się rzadko włącza.

Ciężko stwierdzić, ale czas taki, że poślizgać się można. Ja tam
kupują nowe, jak te które są robią się śliskie.

Data: 2013-12-28 23:11:43
Autor: Lewis
Śliskie opony
W dniu 2013-12-28 20:37, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2013-12-28 19:46, Dres Golf pisze:
Czy zbyt małe opony (za wąskie i za niskie) w stosunku do najmniejszych
dopuszczanych przez producenta samochodu mogą być przyczyną ślizgania
się?

Nie wiem co znaczy "za wąskie i za niskie", ale raczej nie.

Opony zimowe Dębica Frigo trzecią zimę, mało kilometrów, bieżnik mało co
zużyty - głębokie rowki. Przy nawet delikatnym ruszaniu i skręcaniu
nawet przy +10°C, ślizgają się. Przy hamowaniu nie - bo jest ABS, ale
się rzadko włącza.

Ciężko stwierdzić, ale czas taki, że poślizgać się można. Ja tam
kupują nowe, jak te które są robią się śliskie.


Jak np minimalny rozmiar to 195/65/15 a dasz tam 155/55/15 to jasne że będą się ślizgać :) Załóż dojazdówkę i zobacz czy jest różnica w przyczepności :D

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-12-29 00:52:33
Autor: Tomasz Pyra
Śliskie opony
Dnia Sat, 28 Dec 2013 23:11:43 +0100, Lewis napisa(a):

W dniu 2013-12-28 20:37, Artur Malg pisze:
W dniu 2013-12-28 19:46, Dres Golf pisze:
Czy zbyt mae opony (za wskie i za niskie) w stosunku do najmniejszych
dopuszczanych przez producenta samochodu mog by przyczyn lizgania
si?

Nie wiem co znaczy "za wskie i za niskie", ale raczej nie.

Opony zimowe Dbica Frigo trzeci zim, mao kilometrw, bienik mao co
zuyty - gbokie rowki. Przy nawet delikatnym ruszaniu i skrcaniu
nawet przy +10C, lizgaj si. Przy hamowaniu nie - bo jest ABS, ale
si rzadko wcza.

Ciko stwierdzi, ale czas taki, e polizga si mona. Ja tam
kupuj nowe, jak te ktre s robi si liskie.


Jak np minimalny rozmiar to 195/65/15 a dasz tam 155/55/15 to jasne e bd si lizga :)

Zamiast 215/40R17 zaoyem zimowe 175/65R15 i nie lizgaj si szczeglnie
bardziej ni zimowe w seryjnym rozmiarze.
Bujaj si tylko na wysokim profilu.

Co do trzyletnich Frigo to te mam jakie takie wraenie e one dobre sa
tylko jak s nowe.
Nie wiem czy to trzy lata, ale jak moje miay ju 6-7mm (i te chyba trzy
lata) to jechay duo gorzej ni nowe.

Data: 2013-12-29 17:07:51
Autor: Axel
liskie opony
"Tomasz Pyra"  wrote in message news:1g68daxogx7im.100eo4xh39qyd$.dlg40tude.net...

Co do trzyletnich Frigo to te mam jakie takie wraenie e one dobre sa
tylko jak s nowe.
Nie wiem czy to trzy lata, ale jak moje miay ju 6-7mm (i te chyba trzy
lata) to jechay duo gorzej ni nowe.

Dokadnie takie same miaem dowiadczenia z Frigo. Na Goodyearach takich efektw nie byo (na tym samym aucie).

--
Axel

Data: 2013-12-29 14:26:26
Autor: Artur Malg
liskie opony
W dniu 2013-12-28 23:11, Lewis pisze:
W dniu 2013-12-28 20:37, Artur Malg pisze:
W dniu 2013-12-28 19:46, Dres Golf pisze:
Czy zbyt mae opony (za wskie i za niskie) w stosunku do najmniejszych
dopuszczanych przez producenta samochodu mog by przyczyn lizgania
si?

Nie wiem co znaczy "za wskie i za niskie", ale raczej nie.

Opony zimowe Dbica Frigo trzeci zim, mao kilometrw, bienik mao co
zuyty - gbokie rowki. Przy nawet delikatnym ruszaniu i skrcaniu
nawet przy +10C, lizgaj si. Przy hamowaniu nie - bo jest ABS, ale
si rzadko wcza.

Ciko stwierdzi, ale czas taki, e polizga si mona. Ja tam
kupuj nowe, jak te ktre s robi si liskie.


Jak np minimalny rozmiar to 195/65/15 a dasz tam 155/55/15 to jasne e
bd si lizga :)

Czy ja wiem - podejrzewam, e przy normalnej jedzie nie bdzie
duej rnicy z tym lizganiem. Co innego jak opona robi si liska,
a to czym przy tym samym rozmiarze czu bardzo.

Za dojazdwk i zobacz czy jest rnica w
przyczepnoci :D

Jasne, najlepiej na ld od razu ;)

Data: 2013-12-29 01:57:12
Autor: _Michał
Śliskie opony
On 2013-12-28 19:46, Dres Golf wrote:
Czy zbyt małe opony (za wąskie i za niskie) w stosunku do najmniejszych
dopuszczanych przez producenta samochodu mogą być przyczyną ślizgania się?

Opony zimowe Dębica Frigo trzecią zimę, mało kilometrów, bieżnik mało co
zużyty - głębokie rowki. Przy nawet delikatnym ruszaniu i skręcaniu
nawet przy +10°C, ślizgają się. Przy hamowaniu nie - bo jest ABS, ale
się rzadko włącza.

Dres

Właśnie u mnie na zimowych Dunlopach to samo - wydaje mi się
że są za śliskie, tylko na mokrym niezależnie od temperatury.

za to na prawdziwym lodo/śniegu i śniegu były ok.
nawalają tylko na mokrym asfalcie.

wpadłem na pomysł że je trochę przypale (zedrę trochę) i nic
nie zmieniło, ani na lepsze ani na gorsze.

Data: 2013-12-29 10:05:26
Autor: tᴏ
liskie opony
Dres Golf wrote:

Czy zbyt małe opony (za wąskie i za niskie) w stosunku do najmniejszych
dopuszczanych przez producenta samochodu mogą być przyczyną ślizgania
się?

Małe...

Opony zimowe Dębica Frigo trzecią zimę, mało kilometrów, bieżnik mało co
zużyty - głębokie rowki. Przy nawet delikatnym ruszaniu i skręcaniu
nawet przy +10°C, ślizgają się. Przy hamowaniu nie - bo jest ABS, ale
się rzadko włącza.

....i w dodatku chujowe.

Więc czemu się dziwisz?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-12-29 18:41:01
Autor: z
Śliskie opony
W dniu 2013-12-29 11:05, tᴏ pisze:
...i w dodatku chujowe.

Więc czemu się dziwisz?

Nie zganiaj na opony. To drogi się zepsuły.
+ 5 stopni i zero opadów. Taka sytuacja :-)

z

PS. Niech ktoś napisze jak się jeździ na letnich czy wielosezonowych. Czy też się zrobiło ślisko? :-)

Data: 2013-12-30 04:53:52
Autor: Przemek
liskie opony
W dniu sobota, 28 grudnia 2013 19:46:38 UTC+1 uytkownik Dres Golf napisa:
 
Opony zimowe Dbica Frigo

Frigo - one tak maj. Dla mnie, nadaj si tylko na nieg. Na mokrym, zwaszcza w tych temperaturach, s do bani. Jedziem kiedy autem z tymi oponami zim i na niegu byo wietnie, wjedaem w zasp i wyjedaem bez problemu. Miaem okazj jedzi tym samym autem, z tymi samymi oponami latem - no i by dramat, kady zakrt brany odrobin szybciej powodowa pisk opon lub ulizgi, w deszczu jeszcze gorzej...

Data: 2013-12-30 18:52:45
Autor: Artur Malg
liskie opony
W dniu 2013-12-30 13:53, Przemek pisze:
W dniu sobota, 28 grudnia 2013 19:46:38 UTC+1 uytkownik Dres Golf napisa:

Opony zimowe Dbica Frigo

Frigo - one tak maj. Dla mnie, nadaj si tylko na nieg. Na mokrym, zwaszcza
w tych temperaturach, s do bani.

Taka pora, e teraz wiele opon tak reaguje.

Jedziem kiedy autem z tymi oponami zim
i na niegu byo wietnie, wjedaem w zasp i wyjedaem bez problemu.
Miaem okazj jedzi tym samym autem, z tymi samymi oponami latem - no i by dramat,
kady zakrt brany odrobin szybciej powodowa pisk opon lub ulizgi, w deszczu jeszcze gorzej...

To widocznie miae jakie inne Frigo - letni por (poszy na
wykoczenie, ale pa nie chciay) sprawoway si cakiem zacnie w
rnych warunkach i do tego na rnych drogach (kompakt, dodatkowo
urlop par kkm, 4 osoby + 4 rowery). No, ale ja od zimowych budetwek
nie wymagaem super sprawnoci w upaach, z jazd po bandzie.

Data: 2013-12-30 14:20:15
Autor: anacron
Śliskie opony
W dniu 28.12.2013 19:46, Dres Golf pisze:
Czy zbyt małe opony (za wąskie i za niskie) w stosunku do najmniejszych
dopuszczanych przez producenta samochodu mogą być przyczyną ślizgania się?

Opony zimowe Dębica Frigo trzecią zimę, mało kilometrów, bieżnik mało co
zużyty - głębokie rowki. Przy nawet delikatnym ruszaniu i skręcaniu
nawet przy +10°C, ślizgają się. Przy hamowaniu nie - bo jest ABS, ale
się rzadko włącza.

Pogoda nie dla zimówek raczej.


--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Śliskie opony

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona