Ślizgający się hamulec tarczowy

Data: 2017-09-01 08:47:11
Autor: Marek
Ślizgający się hamulec tarczowy
W dniu piątek, 1 września 2017 17:16:45 UTC+2 użytkownik Piotr aka dracorp napisał:

Brakuje mi już pomysłów dlatego piszę. Jakiś czas temu w tylnym kole hamulec hydrauliczno-tarczowy zaczął mi się ślizgać, to jest przestał hamować, nawet nie zwalniał, tylko piszczał.
Odtłuściłem tarczę i klocki i dodatkowo je wypaliłem. Pomogło na krótko.

To mi przypomina pierwsze doświadczenia z hydraulicznymi tarczówkami
i perypetie ze starymi XT. Też miałem piski i spowalnianie zamiast hamowania.
I też kombinowałem od dupy strony (mimo że hamulec był przedni) osiągając
połowiczne sukcesy, zamiast zacząć od odpowietrzenia układu. Dopiero to
załatwiło sprawę na długi czas, lecz trochę musiałem popraktykować z procedurą
odpowietrzania (choć to niby prosta sprawa).
Zatłuszczenie okładzin niewątpiwie ma wpływ na skuteczność hamowania, ale
jeśli hamulce pracują w górach, to raz na jakis czas i tak same się wypalają
:).

--
Marek

Data: 2017-09-01 17:28:14
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Fri, 01 Sep 2017 08:47:11 -0700, Marek napisał(a):
[...]
Zakładam że nie są bo gdy naciskam klamkę to czuję opór. Kiedyś jak miałem inne zapowietrzone to klamka dochodziła do końca bez oporu.

Zatłuszczenie okładzin niewątpiwie ma wpływ na skuteczność hamowania,
ale jeśli hamulce pracują w górach, to raz na jakis czas i tak same się
wypalają :).
Na Kaszubach są górki ale chyba nie na tyle wysokie żeby się wszystko rozgrzało.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Ślizgający się hamulec tarczowy