Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód

Data: 2011-11-09 08:27:40
Autor: krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
Pewnie już niedługo będę miał okazję sprawdzić przydatność mojego C-fünf do zabaw na śliskim, ale póki co napiszcie, proszę, czego można się w tym względzie spodziewać po hamulcu ręcznym działającym na kola przednie.

-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2011-11-09 08:37:49
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-11-09 08:27, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:
Pewnie już niedługo będę miał okazję sprawdzić przydatność mojego C-fünf
do zabaw na śliskim, ale póki co napiszcie, proszę, czego można się w
tym względzie spodziewać po hamulcu ręcznym działającym na kola przednie.

Naprawe rzeczonego z AC

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-11-09 09:52:37
Autor: krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]
W dniu 2011-11-09 08:37, MarcinJM pisze:
[...]

cototonie! Czyli co - ręka precz od ręcznego dopóki koła w ruchu?

-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2011-11-09 15:16:38
Autor: J.F
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
Użytkownik "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]"  napisał w
[...]

Nie wiem jak to tam zrobione ... ale patrzac na coraz to "nowoczesniejsze rozwiazania - da sie to w ogole uruchomic w czasie jazdy ?

P.S. Pogromcy mitow testowali hamowanie biegiem wstecznym.
Praktyka okazala sie zgodna z teoria - w automacie przestawic dzwignie sie dalo, tylko ze efektu nie bylo zadnego, w recznej skrzyni wrzucic sie nie dalo, i efekt byl taki sam :-)

J.

Data: 2011-11-09 14:23:39
Autor: AZ
ÂŚlizgawka a hamulec rĂŞczny... na przĂłd
On 2011-11-09, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Jakbym nie mial miec hamulcow to bym wrzucil najnizszy bieg jaki sie da,
zgasil silnik i wcisnal gaz do oporu (jezeli nie jest drive-by-wire
;-)).

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-09 14:27:06
Autor: masti
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
Dnia pięknego Wed, 09 Nov 2011 14:23:39 +0000 osobnik zwany AZ wystukał:

i wcisnal gaz do oporu

a czemu to miałoby służyć?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-11-09 14:30:53
Autor: AZ
On 2011-11-09, masti <gone@to.hell> wrote:

i wcisnal gaz do oporu

a czemu to miałoby służyć?

Efektywniejsze hamowanie silnikiem?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-09 14:37:51
Autor: masti
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
Dnia pięknego Wed, 09 Nov 2011 14:30:53 +0000 osobnik zwany AZ wystukał:

On 2011-11-09, masti <gone@to.hell> wrote:

i wcisnal gaz do oporu

a czemu to miałoby służyć?

Efektywniejsze hamowanie silnikiem?

a w jakiĹź to sposĂłb?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-11-09 15:42:57
Autor: DoQ
W dniu 09-11-2011 15:30, AZ pisze:
i wcisnal gaz do oporu
a czemu to miałoby służyć?
Efektywniejsze hamowanie silnikiem?

A jaki ma z tym związek wciśnięcie gazu??

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-09 14:46:45
Autor: AZ
On 2011-11-09, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

A jaki ma z tym związek wciśnięcie gazu??

Otwarta przepustnica - wiecej pracy na sprezanie?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-09 15:50:54
Autor: DoQ
W dniu 09-11-2011 15:46, AZ pisze:

A jaki ma z tym związek wciśnięcie gazu??
Otwarta przepustnica - wiecej pracy na sprezanie?

Pomijając sens otwierania przepustnicy,  jak zatkasz wydech to go zdusisz czy ułatwisz mu pracę?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-09 18:27:35
Autor: Michał Baszyński
On 2011-11-09, DoQ<pawel.doq@gmail.com>  wrote:

A jaki ma z tym związek wciśnięcie gazu??

Otwarta przepustnica - wiecej pracy na sprezanie?

jaka przepustnica?
o diesla pytam ;-P

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-11-09 19:09:21
Autor: Przemysław Czaja
ÂŚlizgawka a hamulec rĂŞczny... na przĂłd

Użytkownik "Michał Baszyński"

Otwarta przepustnica - wiecej pracy na sprezanie?

jaka przepustnica?
o diesla pytam ;-P

Normalna, jak to w dieslu...z choinki spadłeś?

Data: 2011-11-09 19:21:21
Autor: Artur Maśląg
[...]

Przepustnica? Normalna? Jak to w dieslu?

Jaka przepustnica? Od gaszenia silnika?

> z choinki spadłeś?

Chyba Ty...

PS - na choinkę to jeszcze trochę czasu zostało...

Data: 2011-11-09 23:08:05
Autor: DoQ
W dniu 09-11-2011 19:21, Artur Maśląg pisze:

Przepustnica? Normalna? Jak to w dieslu?
Jaka przepustnica? Od gaszenia silnika?

Jeśli do gaszenia silnika to robi to samo co przepustnica w benzynie, zamyka dopływ powietrza.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-09 23:28:37
Autor: DoQ
W dniu 09-11-2011 23:21, Artur Maśląg pisze:

Jeśli do gaszenia silnika to robi to samo co przepustnica w benzynie,
zamyka dopływ powietrza.
Nie bardzo.

Nie zamyka dopływu powietrza?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-13 18:37:48
Autor: nazgul
[...]

nie bardzo
czyli zamyka ale słabo.

Data: 2011-11-13 19:07:28
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2011-11-13 18:37, nazgul pisze:

[...]

Silnik diesla z zamkniętą całkowicie przepustnicą działa tylko na wolnych obrotach - zero mocy i biała chmura z niespalonego ON...
Przerabiałem :(

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-11-09 19:27:21
Autor: The_EaGle
[...]

LOL :)

Ciągle mam nadzieje że żartujesz :)

Rafał

Data: 2011-11-10 16:18:53
Autor: Przemysław Czaja
ÂŚlizgawka a hamulec rĂŞczny... na przĂłd

UĹźytkownik "The_EaGle"

[...]

W dieslu jest urządzenie, które nosi dumną nazwę "przepustnica" i wyobraź sobie ona przepuszcza powietrze - cud nie?

;-)

Data: 2011-11-10 17:11:25
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-11-09 19:27, The_EaGle pisze:

[...]

Sa, sa. Dieslowi do normalnej pracy potrzebne to jak druga dziura w dupie, ale ekolodzy...
Lambda dziala na ilosc wydychanego tlenu (w przeciwienstwie do alkomatu ;)) i bez regulacji doplywu powietrza nie mozna by efektywnie korzystac z katalizatora.
Ciekawi mnie tylko, ile sprawnosci diesla zabiera przepustnica (wprowadza dodoatkowe opory).

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-11-10 17:34:55
Autor: Michał Baszyński
W dniu 2011-11-10 17:11, MarcinJM pisze:

[...]

jeśli myślę o tym, o czym ty myślisz, to to coś się nie nazywa przepustnica, tylko zawór EGR. Dawanie przepustnicy byłoby raczej bez sensu, zwłaszcza jak się jeszcze wprowadza doładowanie silnika(czyli celowo zwiększa ilość wpychanego do cylindrów powietrza).
A zawór EGR jak sama nazwa wskazuje służy do dawkowania do kolektora dolotowego odpowiedniej ilości gazów wylotowych (czyli spalin) aby zredukować ilość powstających tlenków azotu.
Gdyby diesle miały przepustnicę, to na przykład w moim staruszku nie byłoby potrzeby montowania specjalnej pompy podciśnieniowej, tylko podciśnienie byłoby brane z kolektora dolotowego (tak jak to w benzynowcach zrobili). A katalizator i EGR ma.

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-11-11 10:33:26
Autor: Przemysław Czaja

http://www.opelczesciuzywane.pl/PRZEPUSTNICA_POWIETRZA_19_CDTI_Z19DT_Z19DTL_OPEL_ASTRA_SIGNUM_VECTRA_ZAFIRA-2079.html

Data: 2011-11-13 18:30:09
Autor: Michał Baszyński
ÂŚlizgawka a hamulec rĂŞczny... na p rzĂłd

http://www.opelczesciuzywane.pl/PRZEPUSTNICA_POWIETRZA_19_CDTI_Z19DT_Z19DTL_OPEL_ASTRA_SIGNUM_VECTRA_ZAFIRA-2079.html

jakiś wymysł, do działania diesla kompletnie niepotrzebny

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-11-13 18:34:35
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-11-13 18:30, Michał Baszyński pisze:

http://www.opelczesciuzywane.pl/PRZEPUSTNICA_POWIETRZA_19_CDTI_Z19DT_Z19DTL_OPEL_ASTRA_SIGNUM_VECTRA_ZAFIRA-2079.html

jakiś wymysł, do działania diesla kompletnie niepotrzebny

A co ja napisalem? umiesz czytac?

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-11-13 19:05:14
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2011-11-10 17:34, Michał Baszyński pisze:

[...]
Widzisz - w moim dieslu (2001) zaworowi EGR (wpuszczającemu spaliny do kolektora dolotowego) towarzyszy przepustnica w kolektorze (za turbo) dławiąca przepływ powietrza aby silnik zassał więcej spalin...

[...]
Pompę podciśnienia też mam na pokładzie - obsługuje: hamulce, sterownie turbosprężarką, EGR-em, przepustnicę i zawirowacze (?) w kanałach głowicy.

Duże diesle - w ciężarówkach też mają coś na kształt przepustnicy - hamulec klapowy wspomagający hamowanie silnikiem.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-11-13 20:45:28
Autor: Karolek
W dniu 2011-11-13 19:05, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

Duże diesle - w ciężarówkach też mają coś na kształt przepustnicy -
hamulec klapowy wspomagający hamowanie silnikiem.

Ale na wydechu.

--
Karolek

Data: 2011-11-09 18:34:51
Autor: RoMan Mandziejewicz
ÂŚlizgawka a hamulec rĂŞczny... na przĂłd
Hello AZ,

Nie ma czasu na takie kombinacje.

--
Best regards,

Data: 2011-11-09 10:00:05
Autor: Jakub Witkowski
[...]

Niczego szczegĂłlnie zabawnego, niestety.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2011-11-09 10:04:47
Autor: Robert_J
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
O matko! To oni nadal robią hamulec ręczny na przednie koła?? Jakieś 20 lat temu robiłem coś przy hamulcach w BX-ie i byłem w szoku jak zobaczyłem ten wynalazek. Ale w życiu bym nie pomyślał że nadal to robią ;-).

Data: 2011-11-09 10:28:31
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-11-09 10:04, Robert_J pisze:
O matko! To oni nadal robią hamulec ręczny na przednie koła?? Jakieś 20 lat temu robiłem coś przy hamulcach w BX-ie i byłem w szoku jak zobaczyłem ten wynalazek. Ale w życiu bym nie pomyślał że nadal to robią ;-).

No ale skąd ten szok? Wg mnie ręczny na przód ma tylko dwie wady:
jest (chyba) droższy, i pobawić się na ślizgawce nie pozwala...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2011-11-09 10:49:33
Autor: Robert_J
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
No ale skąd ten szok? Wg mnie ręczny na przód ma tylko dwie wady:
jest (chyba) droższy, i pobawić się na ślizgawce nie pozwala...

i często łamie się linka ;-)

Data: 2011-11-09 11:00:51
Autor: lleeoo
[...]

Wywalone gały diagnosty na przeglądzie, bezcenne

Data: 2011-11-09 11:37:49
Autor: kamil
On 09/11/2011 09:28, Jakub Witkowski wrote:
[...]

A ma jakieś zalety?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-09 12:51:19
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-11-09 12:37, kamil pisze:

No ale skąd ten szok? Wg mnie ręczny na przód ma tylko dwie wady:
jest (chyba) droższy, i pobawić się na ślizgawce nie pozwala...

A ma jakieś zalety?

Skuteczność porównywalna z hamulcem głównym
Brak ryzyka zarzucenia po gwałtownym zaciągnięciu
Czegóż oczekiwać więcej?

To raczej tylne są mocno ułomne z samego założenia.
Natomiast są tanie i proste.

Data: 2011-11-09 11:54:44
Autor: kamil
On 09/11/2011 11:51, Jakub Witkowski wrote:
[...]

Jeszcze nigdy nie miałem problemu ze skutecznością ręcznego na postoju. Podczas jazdy nie widzę sensu używania go.

Brak ryzyka zarzucenia po gwałtownym zaciągnięciu

I po co miałbym go zaciągać w ryzykownej sytuacji?

To raczej tylne są mocno ułomne z samego założenia.
Natomiast są tanie i proste.

I dlatego nawet drogie samochody z nich nie korzystają. Aha..

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-09 13:06:45
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-11-09 12:54, kamil pisze:
[...]

Uwielbiam teksty o tym że ktoś nigdy czegoś nie użył.

Brak ryzyka zarzucenia po gwałtownym zaciągnięciu

I po co miałbym go zaciągać w ryzykownej sytuacji?

Bo jak ci pójdzie przewód przy 100km/h, a przed tobą traktor, to pociągnięcie
za dźwignię bez obawy że zaraz wylądujesz w rowie będzie jednak będzie nieco
prostsze, niż próba hamowania kolejnymi biegami?

To raczej tylne są mocno ułomne z samego założenia.
Natomiast są tanie i proste.

I dlatego nawet drogie samochody z nich nie korzystają. Aha..

Skoro klienci nie i tak docenią - jak widać powyżej - to po co przepłacać?

Data: 2011-11-09 12:11:35
Autor: AZ
On 2011-11-09, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:

Bo jak ci pójdzie przewód przy 100km/h, a przed tobą traktor, to pociągnięcie
za dźwignię bez obawy że zaraz wylądujesz w rowie będzie jednak będzie nieco
prostsze, niĹź prĂłba hamowania kolejnymi biegami?

Konstruktorzy przewidzieli to. Dlatego pompy sa dwusekcyjne.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-09 13:33:26
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-11-09 13:11, AZ pisze:
On 2011-11-09, Jakub Witkowski<jwitkows@domena.z.sygnatury>  wrote:

[...]

W dwóch przypadkach osobiście trenowanych było to dość złudne.
Poza tym nie zawsze jest na krzyĹź. A jak pada sekcja przednia (elastyczne przewody!)
to tylnia, działa, o ile działa, ze wszystkimi wadami hamowania tylem.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2011-11-09 18:24:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
Hello Jakub,

Wednesday, November 9, 2011, 1:33:26 PM, you wrote:

[...]

Bardzo złudne :(

Poza tym nie zawsze jest na krzyż. A jak pada sekcja przednia
(elastyczne przewody!) to tylnia, działa, o ile działa, ze
wszystkimi wadami hamowania tylem.

Z tyłu też masz odcinki elastyczne...

--
Best regards,

Data: 2011-11-09 15:25:07
Autor: J.F
Slizgawka a hamulec reczny... na przod
UĹźytkownik "AZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j9dqln$9d9$9@node2.news.atman.pl...
On 2011-11-09, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:
[...]

No, z tymi pompami to roznie bywa, przy najblizej okazji radze sprawdzic jak wyglada hamowanie z wykreconym jednym przewodem, ale niezaleznie od tego - jak sie szarpnie wajche i przednie kola zablokuje to bedzie istotnie lepiej niz tylne ?

Kolega sie pobawi na slizgawce i zda nam relacje :-)

J.

Data: 2011-11-09 16:19:28
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-11-09 15:25, J.F pisze:
tego - jak sie szarpnie wajche i przednie kola zablokuje to bedzie
istotnie lepiej niz tylne ?

blokujac tylne mamy jeszcze jakas sterownosc w poslizgu, mozna sterowac i kiera i gazem.
blokujac przod nie mamy kompletnie zadnej sterowalnosci.
Wiec: jako hamujec postojowy przod jest ok, jako awaryjny na suchym, tez ok. Natomiast na sliskim moze nie byc juz kolorowo.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-11-09 12:12:44
Autor: kamil
On 09/11/2011 12:06, Jakub Witkowski wrote:
[...]

A jakby tam było przedszkole obok w przyszłości i hamując samymi przednimi kołami wywiniesz bączka i rozjedziesz przedszkolaka, to kto za to zapłaci?

Powiem ci kto - pan zapłaci, pan, i pani też, społeczeństwo zapłaci.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-09 13:27:03
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-11-09 13:12, kamil pisze:

hamując samymi przednimi kołami wywiniesz bączka

Tego właśnie prawie na pewno nie zrobisz.

No więc ciebie zadowala hamulec ręczny używany tylko do postoju.
Tymczasem przedni pełni też całkiem dobrze funkcję awaryjnego.
Jest to zaleta? Jest. Dla ciebie żadna, dla mnie dość istotna.
Co nie znaczy że zaraz bym chciał za to dopłacać (zależy ile) albo,
broń cuthulhu, nakazywać takie rozwiązanie.

Data: 2011-11-09 13:49:16
Autor: Robert_J
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
No więc ciebie zadowala hamulec ręczny używany tylko do postoju.

Dokładnie :-).

Tymczasem przedni pełni też całkiem dobrze funkcję awaryjnego.

Oczywiście, zdaję sobie sprawę z teoretycznej jego funkcji, czyli hamulca awaryjnego. Tylko pytanie: ile znasz przypadków że właśnie ta funkcja się komuś przydała? Czyli że walnęły hamulce zasadnicze i ktoś musiał OSTRO hamować ręcznym? Bo ja nie znam. Znam parę przypadków uszkodzenia hamulców (np. koledze w "serwisie" wlano dziwaczny płyn hamulcowy, który zeżarł mu uszczelki  pompie), ale stwierdzone to zostało praktycznie po ruszeniu i pierwszym naciśnięciu pedału. I spokojnie dało się auto zatrzymać tylnym awaryjnym :-). Nie widzę żadnego sensu aby komplikować życie montując go na przedniej osi...
Równie dobrze auta należałoby wyposażać w spadochrony awaryjne, bo pewnie zdarzyło się parę razy że samochód wpadł w przepaść...

Jest to zaleta? Jest. Dla ciebie żadna, dla mnie dość istotna.

Rozumiem że często hamujesz awaryjnym? Jak często?

Data: 2011-11-09 14:04:09
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-11-09 13:49, Robert_J pisze:
[...]

Przypadek miałem następujący. Jadę ze znajomą (dość świeży kierowca).
Zjeżdżamy ze wzniesienia. Na dole czeka nas poprzeczna ulica, za nią skarpa i rzeka.
I nagle ona krzyczy że nie ma hamulca. Wciska i wciska - zero. Panika.
Trochę za późno na nauki, że w takie sytuacji trzeba było nacisnąć raz i a mocno.
Trochę za mało czasu na instruktaż hamowania silnikiem.
Więc wspólnie za ręczny - pomagam jej. Ale nie tylko że słabo hamuje, to jeszcze
pojazd tyłem zaczyna rzucać, a mokro było. Szczęśliwie się udało, ledwo co.
Byłoby o wiele łatwiej gdyby ręczny był na przód.

Tylko jeden przypadek, ale dla mnie osobiście wielce "istotnym" mógł się okazać.

Data: 2011-11-09 13:12:06
Autor: AZ
On 2011-11-09, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:

Przypadek miałem następujący. Jadę ze znajomą (dość świeży kierowca).
Zjeżdżamy ze wzniesienia. Na dole czeka nas poprzeczna ulica, za nią skarpa i rzeka.
I nagle ona krzyczy Ĺźe nie ma hamulca. Wciska i wciska - zero. Panika.
[...]

Tak z ciekawosci - co bylo przyczyna braku hamulcow?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-09 14:13:47
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-11-09 14:12, AZ pisze:

Tak z ciekawosci - co bylo przyczyna braku hamulcow?

Pęknięcie przewodu elastycznego przy zacisku.
Pewnie zaraz napiszesz że należy dbać... no należy, jasne :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2011-11-09 13:17:49
Autor: AZ
On 2011-11-09, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:

Pęknięcie przewodu elastycznego przy zacisku.
Pewnie zaraz napiszesz że należy dbać... no należy, jasne :)

Nie. Cale szczescie, ze zamiast skarpy nie bylo przedszkola ;-)) Nie wiem czemu wszedzie nie montuja przewodow w oplocie. Dodaje sie
jakies cuda typu doswietlanie zakretow, odbojniki na drzwiach a ksiegowy
nie pozwala wrzucic przewodow w oplocie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-09 17:47:38
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-11-09 14:17, AZ pisze:
On 2011-11-09, Jakub Witkowski<jwitkows@domena.z.sygnatury>  wrote:

[...]

Bo jka sie wywali pewne "drobiazgi" to jest kasa na bajery. Jakies swiecidelko, paciorek, etc.
A im wiecej bajerow, to auto jest bardziej "full wypas cale w pradzie".

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-11-09 18:33:07
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, November 9, 2011, 2:17:49 PM, you wrote:

[...]

Te przewody są zbrojone. Ale to niczego nie zmienia - wystarczy
minimalna nieszczelność, żeby pedał wjechał w podłogę.

--
Best regards,

Data: 2011-11-12 10:47:17
Autor: Jacek Politowski
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
In article <j9duht$9d9$12@node2.news.atman.pl>
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Nie wiem czemu wszedzie nie montuja przewodow w oplocie.

Może dlatego? ;->
http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=26&t=147070

--
Jacek Politowski

Data: 2011-11-09 18:31:56
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, November 9, 2011, 2:12:06 PM, you wrote:

[...]

W moim przypadku dwukkrotnie to samo - pęknięcie przewodu hamulcowego
metalowego. Nie potrafię zrozumieć, dlaczego wstawiają stalowe
przewody :(

--
Best regards,

Data: 2011-11-09 19:28:22
Autor: Dykus
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
Witam,

W moim przypadku dwukkrotnie to samo - pęknięcie przewodu hamulcowego
metalowego. Nie potrafię zrozumieć, dlaczego wstawiają stalowe
przewody :(

A ten przewód to się jeszcze świecił z nowości, czy jednak chociażby na jakiś byle przeglądach informowali, że przewody hamulcowe zaczyna brać?
Albo mechanik nie wspominał coś o tym? :)

Bo nie chce mi się wierzyć, że jednego dnia wyglądają elegancko zakonserwowane od nowości, a drugiego pękają jak gdyby nic...

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2011-11-09 19:42:01
Autor: Artur Maśląg
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
W dniu 2011-11-09 19:28, Dykus pisze:
Witam,

[...]

Może taki mechanik, właściciel, bądź też "przeglądy"?

Bo nie chce mi się wierzyć, że jednego dnia wyglądają elegancko
zakonserwowane od nowości, a drugiego pękają jak gdyby nic...

Twoja wiara ma dość duże wsparcie praktyczne ;)
Przewód hamulcowy pękł mi raz (powiedzmy na 30 lat jazdy).
W starej Warszawie. Dodatkowo pękł zdaje się nie tylko z racji wieku,
a dodatkowo z racji niezamocowania go opaskami do tylnego mostu,
co spowodowało jego dynamiczne skręcenia. Problem w tym, że Warszawa
miała jednoobwodowy system hamulcowy, a nie jak samochody typu
maluch/kwadrat, gdzie systemy były dwuobwodowe i padnięcie jednego
nie kończyło się brakiem hamowania/wypryskaniem całego płynu
hydraulicznego.

BTW - układu hamulcowe starszych VW są podatne na korozję i w takich
kilkunastoletnich golferach/paskach należy wymienić przewody sztywne.

Data: 2011-11-09 20:49:29
Autor: RoMan Mandziejewicz
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
Hello Dykus,

Wednesday, November 9, 2011, 7:28:22 PM, you wrote:

[...]

W drugim przypadku poinformowali ale było ciągle "w przyszłym
miesiącu".
W pierwszym przypadku (Polonez) pękło pod opaską mocującą przewód do
półosi - prawdopodobnie drgania pomogły.

W obu przypadkach przewody pękły przy gwałtownym przyhamowaniu ale o
tym, że pekły dowiadywałem się dopiero przy hamowaniu kolejnym :(

Albo mechanik nie wspominał coś o tym? :)
Bo nie chce mi się wierzyć, że jednego dnia wyglądają elegancko
zakonserwowane od nowości, a drugiego pękają jak gdyby nic...

I właśnie dlatego nie powinny być stalowe. Bo nie określisz ich
trwałości w żaden sposób pod warstwą rdzy i brudu.

--
Best regards,

Data: 2011-11-09 15:29:26
Autor: J.F
Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j9dto9$9rr$1@news2.ipartners.pl...
[...]

Hm, raczej szybko kilka razy, moze ktorys zadziala.

Więc wspólnie za ręczny - pomagam jej. Ale nie tylko że słabo hamuje, to jeszcze

Niektore slabo dzialaja z natury, ale to samo grozi przedniemu.
Tylko wtedy nie ma zastosowania ciag dalszy.

pojazd tyłem zaczyna rzucać, a mokro było. Szczęśliwie się udało, ledwo co.
Byłoby o wiele łatwiej gdyby ręczny był na przód.

Jestes pewien ze byloby lepiej ?

Poza tym o co chodzi - postawic bokiem i brak hamulcow nie straszny :-)

J.

Data: 2011-11-09 18:30:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
Hello Jakub,

Wednesday, November 9, 2011, 2:04:09 PM, you wrote:

[...]

[...]

Nic nie daje - pedał wjeżdża do podłogi i dupa. Pompowanie trochę
pomaga ale z każdym naciśnięcie z nieszczelnego obwodu wylewa się
płyn...

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-11-10 07:52:24
Autor: MarcinJM
[...]

Poslizg tylny mniej lub bardziej opanowuje sie instynktownie. Przedni nie.
Przy zblokowaniu przednich kol auto po prostu pojechaloby po biezacej wypadkowej, bez dania czasu na refleksje.
Przednie kola kieruja samochodem pod jednym warunkiem: ze sie kreca.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-11-09 14:22:36
Autor: Karolek
[...]

Osobiscie mialem dwa razy taki przypadek.
Pierwszy to w kaszlaku kiedy to wymienione szczeki hamulcowe zuzyly sie calkowicie po jakis 3 miesiacach wskutek czego wyskoczyl tloczek i pedal wpadl w podloge, niestety reczny mnie nie uratowal bo jak to w starym kaszlaku tez nie dzialal, ale uratowala mnie gorka i krzaki :>
A drugi to w golfie kiedy to tylna tarcza hamulcowa zaczela sie grzac przez zapieczony zacisk, a ja to olalem i jechalem do momentu az zagotowal sie plyn hamulcowy, skutek taki, ze pedal wpadl w podloge i uratowal sytuacje hamulec reczny, bo miejsca na hamowanie silnikiem juz nie bylo.
Takze czasami sie przydaje.

--
Karolek

Data: 2011-11-09 18:28:32
Autor: RoMan Mandziejewicz
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
Hello Robert_J,

Wednesday, November 9, 2011, 1:49:16 PM, you wrote:

No więc ciebie zadowala hamulec ręczny używany tylko do postoju.
Dokładnie :-).

Do czasu, gdy będziesz musiał go użyć w sytuacji awaryjnej...

[...]

Za mało jeździsz. Mi osobiście się już dwukrotnie się trafiło :(
W dwóch różnych samochodach - uprzedzając.

[...]

Rozumiem że często hamujesz awaryjnym? Jak często?

2 razy na sporo ponad 400kkm.

--
Best regards,

Data: 2011-11-10 13:27:16
Autor: Robert_J
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
Do czasu, gdy będziesz musiał go użyć w sytuacji awaryjnej...

:-)

Za mało jeździsz. Mi osobiście się już dwukrotnie się trafiło :(
W dwóch różnych samochodach - uprzedzając.

Ja miałem bodajże 4 samochody i w żadnym mi się to nie zdarzyło. A mało wcale nie jeżdżę :-)

2 razy na sporo ponad 400kkm.

Tyle tylko przejechałeś? To nie wytykaj mi że ja mało jeżdżę ;-))). Swoimi prywatnymi autami przejechałem ok. 600.000 km, nie licząc dawno temu służbowych...

Data: 2011-11-09 14:16:39
Autor: Kowal
[...]

Koła tylne się zblokują, a auto leeeci.
Niestety, sprawdzalem osobiście.

Data: 2011-11-09 13:41:49
Autor: Robert_J
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
To raczej tylne są mocno ułomne z samego założenia.
Natomiast są tanie i proste.

Tak, a przednie nie są ;-). Na pierwszy ogień podam łamiące się pancerze linek. Bo nie wiem czy wiesz ale przednie koła w samochodach są z reguły skrętne, a co za tym idzie linka ręcznego musi także pracować we wszystkich kierunkach :-). W cytrynie o której pisałem wcześniej było właśnie dokładnie tak, czyli połamany przy kole pancerz linki.

Data: 2011-11-09 13:51:13
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-11-09 13:41, Robert_J pisze:
[...]

Ależ zdaję sobie z tego sprawę, ale to dla mnie nie są wady "z założenia",
czytaj: nie jest to ograniczenie fizyczne, tylko wykonawcze, i jestem
pewien, że niestety widać to w kosztach.

Data: 2011-11-09 15:17:09
Autor: P.B.
Dnia Wed, 9 Nov 2011 13:41:49 +0100, Robert_J napisał(a):

[...]

A koła z tylu przyspawane są do nadwozia i linki nie pracują na
nierównościach...
W cytrynie o której pisałem wcześniej było właśnie dokładnie tak, czyli połamany przy kole pancerz linki.

Na szczęście moja Xantia o tym nie widziała i linki wymieniałem raz jak się
zapiekły ze starości. Za to ręczny potrafił zablokować koła i dawał całkiem
porządną siłę hamującą przy dużych prędkościach.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-11-09 16:08:57
Autor: Robert_J
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
A koła z tylu przyspawane są do nadwozia i linki nie pracują na
nierównościach...

Zauważasz różnice między pracą w jednej płaszczyźnie a wyginaniem na wszystkie strony?

Na szczęście moja Xantia o tym nie widziała i linki wymieniałem raz jak się
zapiekły ze starości. Za to ręczny potrafił zablokować koła i dawał całkiem
porządną siłę hamującą przy dużych prędkościach.

No to tylko się cieszyć :-).

Data: 2011-11-09 18:25:31
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, November 9, 2011, 1:41:49 PM, you wrote:

[...]

Dlatego niektóre Cytryny miały hamulce przy skrzyni biegów a nie przy
kołach. I to wcale nie jest żart, niestety.

--
Best regards,

Data: 2011-11-09 19:00:31
Autor: P.B.
Dnia Wed, 9 Nov 2011 18:25:31 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Dlatego niektóre Cytryny miały hamulce przy skrzyni biegów a nie przy
kołach.

Cytryny nie kojarzę, ale Alfa 75, niektóre Ferrari i chyba jakieś bolidy F1
tak miały. Zaletą jest mniejsza masa nieresorowana i nie przenoszenie sił
skrętnych hamowania przez zawieszenie.

I to wcale nie jest żart, niestety.

Dlaczego niestety? Choć, może rzeczywiście: wymiana klocków, czy tarcz
musiała być niecodziennym wyzwaniem :-)

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-11-09 20:43:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
Hello P.B.,

Wednesday, November 9, 2011, 7:00:31 PM, you wrote:

[...]

A nie martwi Cię przenoszenie sił hamowania przez półosie i przeguby?
To są siły klikakrotnie większe od sił, jakie występują przy
napędzaniu małego Citroena...

I to wcale nie jest żart, niestety.
Dlaczego niestety? Choć, może rzeczywiście: wymiana klocków, czy tarcz
musiała być niecodziennym wyzwaniem :-)

Klocki bez problemu. Kłopotem mogłyby być tarcze ale nie miałem okazji
tego obserwować.

--
Best regards,

Data: 2011-11-10 13:29:00
Autor: Robert_J
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
A nie martwi Cię przenoszenie sił hamowania przez półosie i przeguby?
To są siły klikakrotnie większe od sił, jakie występują przy
napędzaniu małego Citroena...

Kiedyś czytałem o takich patentach. ZTCP to dużym problemem w tych rozwiązaniach było chłodzenie tarcz hamulcowych. Układ zamontowany za obudową silnika nie był dostatecznie chłodzony. Oczywiście siły o których piszesz też są nie do pominięcia :-)

Data: 2011-11-10 12:47:31
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 9 Nov 2011 19:00:31 +0100, P.B. napisał(a):

[...]

tudzież Jaguar E-type, Lotusy i parę innych.
Chodziło zapewne również o możliwość instalacji dużych tarcz i zacisków,
które się nie mieściły w ówczesnych felgach.
Moce przenoszone przez przeguby i półosie były zapewne - co za
niespodzianka - zupełnie podobne do tych przy gwałtownym ruszaniu i
hamowaniu silnikiem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI
Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze śniegu

Data: 2011-11-09 14:33:39
Autor: Przemysław Czaja
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód

Użytkownik "Jakub Witkowski"

A ma jakieś zalety?

Skuteczność porównywalna z hamulcem głównym

Znaczy mocniej trzymają klocki tarcze z przodu niż z tyłu, czy o co Ci chodzi?

Brak ryzyka zarzucenia po gwałtownym zaciągnięciu

No ale jak już przodem zarzuci, to pozamiatane. Osobiście wolę, gdy tył się kręci, a przód mam sterowny.

To raczej tylne są mocno ułomne z samego założenia.

Również przy cofaniu, czy wtedy przednie są ułomne?

Ja niezłośliwie - pytam z ciekawości.

Pozdrówki

Data: 2011-11-09 12:54:27
Autor: Karolek
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
W dniu 2011-11-09 12:37, kamil pisze:

A ma jakieś zalety?

Zapewne lepiej hamuje w czasie jazdy w jakiejs awaryjnej sytuacji.
A tak to chyba same wady.

--
Karolek

Data: 2011-11-09 12:02:08
Autor: kamil
On 09/11/2011 11:54, Karolek wrote:
W dniu 2011-11-09 12:37, kamil pisze:

A ma jakieś zalety?

Zapewne lepiej hamuje w czasie jazdy w jakiejs awaryjnej sytuacji.
A tak to chyba same wady.

Czyli z tej zalety skorzysta może z jedna osoba na ile milionów i raz na ile lat? :-)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-09 12:05:26
Autor: AZ
On 2011-11-09, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Zapewne lepiej hamuje w czasie jazdy w jakiejs awaryjnej sytuacji.
A tak to chyba same wady.

Czyli z tej zalety skorzysta moĹźe z jedna osoba na ile milionĂłw i raz na ile lat? :-)

Jezeli uratuje to choc jedno ludzkie istnienie to warto!

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-09 12:11:02
Autor: kamil
On 09/11/2011 12:05, AZ wrote:
On 2011-11-09, kamil<kamil@spam.com>  wrote:

[...]

Czyli dopłacać za hamulec ręczny na przód warto, ale zwolnić o 10km/h jeśli to uratuje choć jedno istnienie ludzkie już nie?

A czy warto instalować czujniki alkoholu unieruchamiające samochód, jeśli to uratuje choć jedno istnienie? Niedawno sporo osób krzyczało na ten pomysł UE, ale za hamulec ręczny już dopłacą bez mrugnięcia okiem?

Jak to jest z tymi wartościami?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-09 12:13:21
Autor: AZ
On 2011-11-09, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Jezeli uratuje to choc jedno ludzkie istnienie to warto!

Czyli dopłacać za hamulec ręczny na przód warto, ale zwolnić o 10km/h jeśli to uratuje choć jedno istnienie ludzkie już nie?

Kopnela Cie kiedys w dupsko panna Ironia? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-09 12:13:43
Autor: kamil
On 09/11/2011 12:13, AZ wrote:
On 2011-11-09, kamil<kamil@spam.com>  wrote:

[...]

Ale ja to samo! :-)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-09 13:20:07
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-11-09 13:11, kamil pisze:

Jezeli uratuje to choc jedno ludzkie istnienie to warto!

Czyli dopłacać za hamulec ręczny na przód warto, ale zwolnić o 10km/h jeśli to uratuje choć jedno istnienie ludzkie już nie?

A kto i gdzie pisze że *warto*? Ja tam jestem generalnie zwolennikiem tańszych, prostych
rozwiązań, nawet jeśli są technicznie gorsze pod wieloma względami. Cały ja.

Nie przeszkadza mi to jednak zauważyć że jakiś układ jest lepszy.

A czy warto instalować czujniki alkoholu unieruchamiające samochód, jeśli to uratuje choć jedno istnienie? Niedawno sporo osób krzyczało na ten pomysł UE, ale za hamulec ręczny już dopłacą bez mrugnięcia okiem?

Oczywiście, że nie warto. Zastanowił bym się też np. nad ABS-em, gdybym tylko miał wybór.

Data: 2011-11-09 14:18:18
Autor: CeSaR
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
Czyli dopłacać za hamulec ręczny na przód warto, ale zwolnić o 10km/h jeśli to uratuje choć jedno istnienie ludzkie już nie?

A wiesz ile jest tej "dopłaty" w samochodzie za 80000pln?
Gdyby ten hamullec był na tył to jesteś przekonany, że ten samochod o dokladnie ta wartosc bylby tanszy?
W ten sam sposob mozna kwestionowac polowe wyposazenia samochodu - np elektrycznie otwierane szyby z tylu w samochodzie z klima. Albo otwor na narty. Przydatny szczegolnie tym, ktorzy na nartach w zyciu nie jezdzili.

Data: 2011-11-09 13:12:25
Autor: Karolek
W dniu 2011-11-09 13:02, kamil pisze:
[...]

Nie wiem czy w ogole ktos skorzysta, bo pewnie niewielu wlascicieli w ogole wie, ze ten reczny jest na przednie kola :>

--
Karolek

Data: 2011-11-09 15:21:36
Autor: J.F
UĹźytkownik "Robert_J"  napisał w wiadomości
O matko! To oni nadal robią hamulec ręczny na przednie koła?? Jakieś 20 lat temu robiłem coś przy hamulcach w BX-ie i byłem w szoku jak zobaczyłem ten wynalazek. Ale w życiu bym nie pomyślał że nadal to robią ;-).

No wiesz - teoretycznie jesli inzynier pomyslal, pomyslal, pomyslal - i wymyslil ze lepiej na przod, to poniewaz samochody sie az tak bardzo nie zmienily, to nalezy sie spodziewac ze 20 lat pozniej nadal lepiej na przod, z powodu tych samych argumentow.

Ale z praktyki wiadomo ze te Francuzy sa wsciekle uparte, wiadomo doskonale ze Sagem nie potrafi zwyklej cewki zrobic, a oni co - zamawiaja kolejne pare milionow :-)

J.

Data: 2011-11-09 16:33:28
Autor: DoQ
W dniu 09-11-2011 15:21, J.F pisze:

Ale z praktyki wiadomo ze te Francuzy sa wsciekle uparte, wiadomo
doskonale ze Sagem nie potrafi zwyklej cewki zrobic, a oni co -
zamawiaja kolejne pare milionow :-)

Takie cuda zdarzają się praktycznie w każdej marce.
No i to że jakiś typ cewki był wadliwy, nie oznacza że cała produkcja jest do d... :)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-10 15:54:56
Autor: J.F
Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomości
[...]

Ja nie mam do nich pretensji ze im sie zdarzyl blad.
Ja mam pretensje o to ze jak blad znalezli to go nie poprawili, tylko dalej wciskaja wadliwe czesci.

A jak sie ma takie podejscie, to cala produkcja jest do d* :-)

J.

Data: 2011-11-10 16:54:20
Autor: DoQ
W dniu 10-11-2011 15:54, J.F pisze:

Ja nie mam do nich pretensji ze im sie zdarzyl blad.
Ja mam pretensje o to ze jak blad znalezli to go nie poprawili, tylko
dalej wciskaja wadliwe czesci.

Generalnie, starają się poprawiać - po wymianie cewek z "nowego sortu" usterki raczej nie powracają. ATSD w VAGu cewki też się psują, przebija na obudowę jak złapią wilgoć. Ale wiadomo VAG więc to temat tabu ;)

A jak sie ma takie podejscie, to cala produkcja jest do d* :-)

Tak jak Fiat z alternatorami? Też tego nie kumam ;)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-10 17:14:52
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-11-10 16:54, DoQ pisze:
Tak jak Fiat z alternatorami? Też tego nie kumam ;)

Sie dziwisz, jak ktos uzwojenia mocuje... patyczkami (tak, tak: drzewiennymi patyczkami!!).
A propos drewna: rover 200, dlawica na dolocie do krokowca to jajowata kuleczka (wiem, ze nielogiczne) drewniana z nacietymi trzema rowkami. :)

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-11-10 17:16:57
Autor: DoQ
W dniu 10-11-2011 17:14, MarcinJM pisze:

[...]

LOL a tego nie wiedziałem - kto tak cudacznie montuje uzwojenia? VALEO?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-10 19:35:03
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-11-10 17:16, DoQ pisze:
[...]

na 100% nie valeo, nie pamietam, ale jakos mi smierdzi magnetti marelli.
W zadnym (a rozebralem ok. 300-500 altkow nie spotkalem takiego badziewia "co jest, kurwa, patyk od lodow w altku? skad... o kurwa, tu same patyki")

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-11-13 19:11:16
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2011-11-10 19:35, MarcinJM pisze:
[...]

Fabrycznie?
Bo może to dzieło lokalnych szpeców, co to kleją bloki silnika na silikon?

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-11-09 18:27:41
Autor: AL
[...]
;-).

no to chyba byles nieswiadomym uzytkownikiem BX'a skoro nie wiesz dlaczego hamulec byl wlasnie na przednie kola (jak w kazdym innych hydropneumatyku - zwlaszcza bez SCMAC)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-11-10 13:30:29
Autor: Robert_J
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
no to chyba byles nieswiadomym uzytkownikiem BX'a ...

Może i nie byłem :-). To było auto służbowe, a i ja wcześniej za dużo nie jeździłem. To było 20 lat temu :-). Zajeździłem je dosłownie, bo spaliło się ;-))

Data: 2011-11-10 12:32:15
Autor: Franc
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
Nie wiem jak ma C5, ale hydrocitroeny do Xanti i XM włącznie maja wspomaganie
hamulców nadciśnieniowe, które to nadciśnienie jest realizowane pompą od
hydrauliki zawiadującej zawieszeniem, wspomaganiem kierownicy i właśnie
hamulcami (a w starych modelach to nawet wspomaganiem sprzęgła i skrzyni
biegów). Nie ma zwykłego płynu hamulcowego, wszędzie jest LHM. Jakiekolwiek
uszkodzenie hydrauliki powodujące duży wyciek płynu powoduje utratę
wspomagania hamulców co objawi się słabym hamowaniem - a wtedy zaciągamy
awaryjnie ręczny i możemy wyhamować, bez zarzucania tyłu i bączkowania.
Pzdrw

Franc "Rowery Poziome Rule"
--

Niczym niewyróżniający się IMK P7 - SWB ASS
Szary Modus z D4F

Data: 2011-11-10 12:55:01
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 10 Nov 2011 12:32:15 +0000 (UTC), Franc napisał(a):

[...]

Prawie dobrze, tylko to nie jest wspomaganie - bez ciśnienia w układzie nie
ma hamowania wcale. Płyn LHM jest w specyfikacji dosyć podobny do hamulcowego, tyle, że jest na
bazie oleju mineralnego zamiast glikolu.

A głównym powodem montażu ręcznego z przodu wcale nie było lepsze hamowanie
- powiedzmy, że to był drugi powód w kolejności

Data: 2011-11-10 13:34:03
Autor: kamil
On 10/11/2011 12:55, Waldek Godel wrote:
[...]

Jednym słowem powodem montowania głupiego systemu we francuzach 20 lat temu było naprawienie drugiego głupiego systemu, którego awaria może mieć poważne konsekwencje. :>

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-10 14:53:50
Autor: CeSaR
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
Jednym słowem powodem montowania głupiego systemu we francuzach 20 lat temu było naprawienie drugiego głupiego systemu, którego awaria może mieć poważne konsekwencje. :>

A tych awarii bylo tyle, ze doprowadzily citroena na skraj bankructwa.....

Data: 2011-11-10 16:09:26
Autor: AL
W dniu 2011-11-10 14:34, kamil pisze:
[...]

tak bylo w starszych autach z hydropneumatycznym zawieszeniem:
np. BX, CX, Xsantia, XM,

W c5 uklad hamulcowy i wspomagania jest juz rozdzielony od zawieszenia

Hamulec reczny na przod jest z tego powodu, ze zawias (zawieszenie)
wahaczy na postoju moze sie obnizyc (tak bylo np. w modelach bez ukladow
SCMAC, ktore po dluzszym postoju "siadaly" powoli na ziemi w miare jak
malalo cisnienie w ukladzie).
Zeby nie nastapilo zbytnie naprezenie (np. zostawiasz na biegu -
przednie kola, oraz na hamulcu pomocniczym - tylne kola) i po
nacisnieciu sprzegla zwala samochodu z impetem na ziemie - wprowadzono
hamulec reczny na przednie kola.
Dzieki temu zawias tylny ma swobode na postoju i w razie osiadania
samochodu (kolo w raz z ruchem zawiasu przesuwa sie minimalnie do tylu)
nie powoduje niepotrzebnych naprezen - caly czas sie dostosowuje do
zaistnialej sytuacji.

Czesto hamulec reczny w citroenach nazywa sie hamulcem noznym - gdyz
noga sie go uruchamialo i zwalnialo (czwarty pedal).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-11-10 15:12:39
Autor: kamil
On 10/11/2011 15:09, AL wrote:

[...]

W końcu jakieś rzeczowe wyjaśnienie. :)

Swoją droga patent z pedałem miały też jakieś mercedesy, o przyciskach w VW nie wspominając.. Jakoś się to nie przyjęło (co do przycisku to akurat zrozumiałe, ręczny 0-1 pod guzikiem trudno wczuć podczas ruszania pod górę itp).

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-10 15:15:25
Autor: AZ
On 2011-11-10, kamil <kamil@spam.com> wrote:

W końcu jakieś rzeczowe wyjaśnienie. :)

Swoją droga patent z pedałem miały też jakieś mercedesy, o przyciskach w VW nie wspominając..
Napewno W210 tak ma.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-10 17:02:16
Autor: DoQ
W dniu 10-11-2011 16:15, AZ pisze:

Swoją droga patent z pedałem miały też jakieś mercedesy, o przyciskach w
VW nie wspominając..
Napewno W210 tak ma.

W123, W124, W126, W140, W202, R129 i jeszcze cała rzesza ;)
Co ciekawe W201 (190tka) miała normalny ręczny.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-10 20:45:10
Autor: DoQ
W dniu 10-11-2011 20:37, Karolek pisze:

[...]

Których?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-12 17:33:42
Autor: DoQ
W dniu 10-11-2011 21:04, Karolek pisze:

[...]

No to jedna, a reszta?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-12 20:34:09
Autor: Karolek
W dniu 2011-11-12 17:33, DoQ pisze:
[...]

No wyprodukowali ich wiecej niz jedna (E38) ;>
A potem to juz na guziczek :>

--
Karolek

Data: 2011-11-10 20:49:24
Autor: Artur Maśląg
[...]

To tak :)

Co ciekawe W201 (190tka) miała normalny ręczny.

No tak, to już wiem czemu był średnio lubiany ;)

Data: 2011-11-10 20:51:44
Autor: DoQ
W dniu 10-11-2011 20:49, Artur Maśląg pisze:

Co ciekawe W201 (190tka) miała normalny ręczny.
No tak, to już wiem czemu był średnio lubiany ;)

190tka jakaś taka .. cienka była jak na mercedesa wtedy ;>

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-10 20:54:46
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-11-10 20:51, DoQ pisze:
W dniu 10-11-2011 20:49, Artur Maśląg pisze:

Co ciekawe W201 (190tka) miała normalny ręczny.
No tak, to już wiem czemu był średnio lubiany ;)

190tka jakaś taka .. cienka była jak na mercedesa wtedy ;>

Fakt, do tego ten ręczny ;)

Data: 2011-11-10 15:53:17
Autor: Michał Baszyński
W dniu 2011-11-10 13:32, Franc pisze:
[...]

nie ma co, piękna konstrukcja..
W moim wspomaganie hamulców, kierownicy i zawieszenie hydropneumatyczne są całkowicie niezależne - wspomaganie kierownicy chodzi na ATF-ie, zawieszenie na LHM-ie, wspomaganie hamulców podciśnieniowe

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-11-09 20:30:06
Autor: venioo
[...]

W Xantii II ktora mialem dzialal rewelacyjnie. Pomijajac niemoznosc zabaw i driftow, to same zalety:
- zawsze mocno trzymal
- hamulec awaryjny
- brak naciagajacej sie linki
- brak szczek i bebnow do wymiany

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-11-10 11:22:27
Autor: kamil
On 09/11/2011 19:30, venioo wrote:
[...]

Jeśli nie mówimy o wynalazkach typu tarczobębny z ręcznym na bębnie, to chyba większość samochodów większych niż miejskie toczydła ma dziś tarczowe na każdym kole..

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-10 15:03:41
Autor: DoQ
W dniu 10-11-2011 12:22, kamil pisze:

Jeśli nie mówimy o wynalazkach typu tarczobębny z ręcznym na bębnie, to
chyba większość samochodów większych niż miejskie toczydła ma dziś
tarczowe na każdym kole..

Japończyki często miewają bębny i to wcale nie takie tanie modele :P

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-11 00:30:18
Autor: venioo
W dniu 2011-11-10 12:22, kamil pisze:

Jeśli nie mówimy o wynalazkach typu tarczobębny z ręcznym na bębnie, to
chyba większość samochodów większych niż miejskie toczydła ma dziś
tarczowe na każdym kole..

Chyba nie

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-11-13 22:15:21
Autor: nazgul
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód

W Xantii II ktora mialem dzialal rewelacyjnie. Pomijajac niemoznosc
(...)
- brak naciagajacej sie linki

ale za to linka często się przełamuje przy zwrotnicy

Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód