Data: 2011-11-09 10:04:47 | |
Autor: Robert_J | |
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód | |
O matko! To oni nadal robią hamulec ręczny na przednie koła?? Jakieś 20 lat temu robiłem coś przy hamulcach w BX-ie i byłem w szoku jak zobaczyłem ten wynalazek. Ale w życiu bym nie pomyślał że nadal to robią ;-).
|
|
Data: 2011-11-09 10:28:31 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Ślizgawka a hamulec ręczny... na prz ód | |
W dniu 2011-11-09 10:04, Robert_J pisze:
O matko! To oni nadal robią hamulec ręczny na przednie koła?? Jakieś 20 lat temu robiłem coś przy hamulcach w BX-ie i byłem w szoku jak zobaczyłem ten wynalazek. Ale w życiu bym nie pomyślał że nadal to robią ;-). No ale skąd ten szok? Wg mnie ręczny na przód ma tylko dwie wady: jest (chyba) droższy, i pobawić się na ślizgawce nie pozwala... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-09 10:49:33 | |
Autor: Robert_J | |
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód | |
No ale skąd ten szok? Wg mnie ręczny na przód ma tylko dwie wady: i często łamie się linka ;-) |
|
Data: 2011-11-09 11:00:51 | |
Autor: lleeoo | |
Ślizgawka a hamulec ręczny... na prz ód | |
W dniu 2011-11-09 10:28, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-11-09 10:04, Robert_J pisze:Wywalone gały diagnosty na przeglądzie, bezcenne |
|
Data: 2011-11-09 11:37:49 | |
Autor: kamil | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
On 09/11/2011 09:28, Jakub Witkowski wrote:
W dniu 2011-11-09 10:04, Robert_J pisze: A ma jakie¶ zalety? -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-11-09 12:51:19 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-09 12:37, kamil pisze:
No ale sk±d ten szok? Wg mnie rêczny na przód ma tylko dwie wady: Skuteczno¶æ porównywalna z hamulcem g³ównym Brak ryzyka zarzucenia po gwa³townym zaci±gniêciu Czegó¿ oczekiwaæ wiêcej? To raczej tylne s± mocno u³omne z samego za³o¿enia. Natomiast s± tanie i proste. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-09 11:54:44 | |
Autor: kamil | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
On 09/11/2011 11:51, Jakub Witkowski wrote:
W dniu 2011-11-09 12:37, kamil pisze: Jeszcze nigdy nie mia³em problemu ze skuteczno¶ci± rêcznego na postoju. Podczas jazdy nie widzê sensu u¿ywania go. Brak ryzyka zarzucenia po gwa³townym zaci±gniêciu I po co mia³bym go zaci±gaæ w ryzykownej sytuacji? To raczej tylne s± mocno u³omne z samego za³o¿enia. I dlatego nawet drogie samochody z nich nie korzystaj±. Aha.. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-11-09 13:06:45 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-09 12:54, kamil pisze:
On 09/11/2011 11:51, Jakub Witkowski wrote: Uwielbiam teksty o tym ¿e kto¶ nigdy czego¶ nie u¿y³. Brak ryzyka zarzucenia po gwa³townym zaci±gniêciu Bo jak ci pójdzie przewód przy 100km/h, a przed tob± traktor, to poci±gniêcie za d¼wigniê bez obawy ¿e zaraz wyl±dujesz w rowie bêdzie jednak bêdzie nieco prostsze, ni¿ próba hamowania kolejnymi biegami? To raczej tylne s± mocno u³omne z samego za³o¿enia. Skoro klienci nie i tak doceni± - jak widaæ powy¿ej - to po co przep³acaæ? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-09 12:11:35 | |
Autor: AZ | |
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód | |
On 2011-11-09, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:
Konstruktorzy przewidzieli to. Dlatego pompy sa dwusekcyjne. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-09 13:33:26 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Ślizgawka a hamulec ręczny... na p rzód | |
W dniu 2011-11-09 13:11, AZ pisze:
On 2011-11-09, Jakub Witkowski<jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote: W dwóch przypadkach osobiście trenowanych było to dość złudne. Poza tym nie zawsze jest na krzyż. A jak pada sekcja przednia (elastyczne przewody!) to tylnia, działa, o ile działa, ze wszystkimi wadami hamowania tylem. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-09 18:24:36 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
Hello Jakub,
Wednesday, November 9, 2011, 1:33:26 PM, you wrote: W dwóch przypadkach osobi¶cie trenowanych by³o to do¶æ z³udne.Bo jak ci pójdzie przewód przy 100km/h, a przed tob± traktor, to poci±gniêcieKonstruktorzy przewidzieli to. Dlatego pompy sa dwusekcyjne. Bardzo z³udne :( Poza tym nie zawsze jest na krzy¿. A jak pada sekcja przednia Z ty³u te¿ masz odcinki elastyczne... -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-09 15:25:07 | |
Autor: J.F | |
Slizgawka a hamulec reczny... na przod | |
Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j9dqln$9d9$9@node2.news.atman.pl...
On 2011-11-09, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote: Bo jak ci pójdzie przewód przy 100km/h, a przed tobą traktor, to pociągnięcieza dźwignię bez obawy że zaraz wylądujesz w rowie będzie jednak będzie nieco No, z tymi pompami to roznie bywa, przy najblizej okazji radze sprawdzic jak wyglada hamowanie z wykreconym jednym przewodem, ale niezaleznie od tego - jak sie szarpnie wajche i przednie kola zablokuje to bedzie istotnie lepiej niz tylne ? Kolega sie pobawi na slizgawce i zda nam relacje :-) J. |
|
Data: 2011-11-09 16:19:28 | |
Autor: MarcinJM | |
Slizgawka a hamulec reczny... na przod | |
W dniu 2011-11-09 15:25, J.F pisze:
tego - jak sie szarpnie wajche i przednie kola zablokuje to bedzie blokujac tylne mamy jeszcze jakas sterownosc w poslizgu, mozna sterowac i kiera i gazem. blokujac przod nie mamy kompletnie zadnej sterowalnosci. Wiec: jako hamujec postojowy przod jest ok, jako awaryjny na suchym, tez ok. Natomiast na sliskim moze nie byc juz kolorowo. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-11-09 12:12:44 | |
Autor: kamil | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
On 09/11/2011 12:06, Jakub Witkowski wrote:
W dniu 2011-11-09 12:54, kamil pisze: A jakby tam by³o przedszkole obok w przysz³o¶ci i hamuj±c samymi przednimi ko³ami wywiniesz b±czka i rozjedziesz przedszkolaka, to kto za to zap³aci? Powiem ci kto - pan zap³aci, pan, i pani te¿, spo³eczeñstwo zap³aci. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-11-09 13:27:03 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-09 13:12, kamil pisze:
hamuj±c samymi przednimi ko³ami wywiniesz b±czka Tego w³a¶nie prawie na pewno nie zrobisz. No wiêc ciebie zadowala hamulec rêczny u¿ywany tylko do postoju. Tymczasem przedni pe³ni te¿ ca³kiem dobrze funkcjê awaryjnego. Jest to zaleta? Jest. Dla ciebie ¿adna, dla mnie do¶æ istotna. Co nie znaczy ¿e zaraz bym chcia³ za to dop³acaæ (zale¿y ile) albo, broñ cuthulhu, nakazywaæ takie rozwi±zanie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-09 13:49:16 | |
Autor: Robert_J | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
No wiêc ciebie zadowala hamulec rêczny u¿ywany tylko do postoju. Dok³adnie :-). Tymczasem przedni pe³ni te¿ ca³kiem dobrze funkcjê awaryjnego. Oczywi¶cie, zdajê sobie sprawê z teoretycznej jego funkcji, czyli hamulca awaryjnego. Tylko pytanie: ile znasz przypadków ¿e w³a¶nie ta funkcja siê komu¶ przyda³a? Czyli ¿e walnê³y hamulce zasadnicze i kto¶ musia³ OSTRO hamowaæ rêcznym? Bo ja nie znam. Znam parê przypadków uszkodzenia hamulców (np. koledze w "serwisie" wlano dziwaczny p³yn hamulcowy, który ze¿ar³ mu uszczelki pompie), ale stwierdzone to zosta³o praktycznie po ruszeniu i pierwszym naci¶niêciu peda³u. I spokojnie da³o siê auto zatrzymaæ tylnym awaryjnym :-). Nie widzê ¿adnego sensu aby komplikowaæ ¿ycie montuj±c go na przedniej osi... Równie dobrze auta nale¿a³oby wyposa¿aæ w spadochrony awaryjne, bo pewnie zdarzy³o siê parê razy ¿e samochód wpad³ w przepa¶æ... Jest to zaleta? Jest. Dla ciebie ¿adna, dla mnie do¶æ istotna. Rozumiem ¿e czêsto hamujesz awaryjnym? Jak czêsto? |
|
Data: 2011-11-09 14:04:09 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-09 13:49, Robert_J pisze:
No wiêc ciebie zadowala hamulec rêczny u¿ywany tylko do postoju. Przypadek mia³em nastêpuj±cy. Jadê ze znajom± (do¶æ ¶wie¿y kierowca). Zje¿d¿amy ze wzniesienia. Na dole czeka nas poprzeczna ulica, za ni± skarpa i rzeka. I nagle ona krzyczy ¿e nie ma hamulca. Wciska i wciska - zero. Panika. Trochê za pó¼no na nauki, ¿e w takie sytuacji trzeba by³o nacisn±æ raz i a mocno. Trochê za ma³o czasu na instrukta¿ hamowania silnikiem. Wiêc wspólnie za rêczny - pomagam jej. Ale nie tylko ¿e s³abo hamuje, to jeszcze pojazd ty³em zaczyna rzucaæ, a mokro by³o. Szczê¶liwie siê uda³o, ledwo co. By³oby o wiele ³atwiej gdyby rêczny by³ na przód. Tylko jeden przypadek, ale dla mnie osobi¶cie wielce "istotnym" móg³ siê okazaæ. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-09 13:12:06 | |
Autor: AZ | |
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód | |
On 2011-11-09, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:
Tak z ciekawosci - co bylo przyczyna braku hamulcow? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-09 14:13:47 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Ślizgawka a hamulec ręczny... na p rzód | |
W dniu 2011-11-09 14:12, AZ pisze:
Tak z ciekawosci - co bylo przyczyna braku hamulcow? Pęknięcie przewodu elastycznego przy zacisku. Pewnie zaraz napiszesz że należy dbać... no należy, jasne :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-09 13:17:49 | |
Autor: AZ | |
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód | |
On 2011-11-09, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:
Nie. Cale szczescie, ze zamiast skarpy nie bylo przedszkola ;-)) Nie wiem czemu wszedzie nie montuja przewodow w oplocie. Dodaje sie jakies cuda typu doswietlanie zakretow, odbojniki na drzwiach a ksiegowy nie pozwala wrzucic przewodow w oplocie. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-09 17:47:38 | |
Autor: MarcinJM | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-09 14:17, AZ pisze:
On 2011-11-09, Jakub Witkowski<jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote: Bo jka sie wywali pewne "drobiazgi" to jest kasa na bajery. Jakies swiecidelko, paciorek, etc. A im wiecej bajerow, to auto jest bardziej "full wypas cale w pradzie". -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-11-09 18:33:07 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
Hello AZ,
Wednesday, November 9, 2011, 2:17:49 PM, you wrote: Pêkniêcie przewodu elastycznego przy zacisku.Nie. Cale szczescie, ze zamiast skarpy nie bylo przedszkola ;-)) Te przewody s± zbrojone. Ale to niczego nie zmienia - wystarczy minimalna nieszczelno¶æ, ¿eby peda³ wjecha³ w pod³ogê. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-12 10:47:17 | |
Autor: Jacek Politowski | |
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód | |
In article <j9duht$9d9$12@node2.news.atman.pl>
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote: Nie wiem czemu wszedzie nie montuja przewodow w oplocie. Mo¿e dlatego? ;-> http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=26&t=147070 -- Jacek Politowski |
|
Data: 2011-11-09 18:31:56 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
Hello AZ,
Wednesday, November 9, 2011, 2:12:06 PM, you wrote: Przypadek mia³em nastêpuj±cy. Jadê ze znajom± (do¶æ ¶wie¿y kierowca).Tak z ciekawosci - co bylo przyczyna braku hamulcow? W moim przypadku dwukkrotnie to samo - pêkniêcie przewodu hamulcowego metalowego. Nie potrafiê zrozumieæ, dlaczego wstawiaj± stalowe przewody :( -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-09 19:28:22 | |
Autor: Dykus | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
Witam,
W dniu 2011-11-09 18:31, RoMan Mandziejewicz pisze: W moim przypadku dwukkrotnie to samo - pêkniêcie przewodu hamulcowego A ten przewód to siê jeszcze ¶wieci³ z nowo¶ci, czy jednak chocia¿by na jaki¶ byle przegl±dach informowali, ¿e przewody hamulcowe zaczyna braæ? Albo mechanik nie wspomina³ co¶ o tym? :) Bo nie chce mi siê wierzyæ, ¿e jednego dnia wygl±daj± elegancko zakonserwowane od nowo¶ci, a drugiego pêkaj± jak gdyby nic... -- Pozdrawiam, Dykus. |
|
Data: 2011-11-09 19:42:01 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-09 19:28, Dykus pisze:
Witam, Mo¿e taki mechanik, w³a¶ciciel, b±d¼ te¿ "przegl±dy"? Bo nie chce mi siê wierzyæ, ¿e jednego dnia wygl±daj± elegancko Twoja wiara ma do¶æ du¿e wsparcie praktyczne ;) Przewód hamulcowy pêk³ mi raz (powiedzmy na 30 lat jazdy). W starej Warszawie. Dodatkowo pêk³ zdaje siê nie tylko z racji wieku, a dodatkowo z racji niezamocowania go opaskami do tylnego mostu, co spowodowa³o jego dynamiczne skrêcenia. Problem w tym, ¿e Warszawa mia³a jednoobwodowy system hamulcowy, a nie jak samochody typu maluch/kwadrat, gdzie systemy by³y dwuobwodowe i padniêcie jednego nie koñczy³o siê brakiem hamowania/wypryskaniem ca³ego p³ynu hydraulicznego. BTW - uk³adu hamulcowe starszych VW s± podatne na korozjê i w takich kilkunastoletnich golferach/paskach nale¿y wymieniæ przewody sztywne. |
|
Data: 2011-11-09 20:49:29 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
Hello Dykus,
Wednesday, November 9, 2011, 7:28:22 PM, you wrote: W moim przypadku dwukkrotnie to samo - pêkniêcie przewodu hamulcowegoA ten przewód to siê jeszcze ¶wieci³ z nowo¶ci, czy jednak chocia¿by na W drugim przypadku poinformowali ale by³o ci±gle "w przysz³ym miesi±cu". W pierwszym przypadku (Polonez) pêk³o pod opask± mocuj±c± przewód do pó³osi - prawdopodobnie drgania pomog³y. W obu przypadkach przewody pêk³y przy gwa³townym przyhamowaniu ale o tym, ¿e pek³y dowiadywa³em siê dopiero przy hamowaniu kolejnym :( Albo mechanik nie wspomina³ co¶ o tym? :) I w³a¶nie dlatego nie powinny byæ stalowe. Bo nie okre¶lisz ich trwa³o¶ci w ¿aden sposób pod warstw± rdzy i brudu. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-09 15:29:26 | |
Autor: J.F | |
Slizgawka a hamulec reczny... na przod | |
U¿ytkownik "Jakub Witkowski" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j9dto9$9rr$1@news2.ipartners.pl...
Przypadek mia³em nastêpuj±cy. Jadê ze znajom± (do¶æ ¶wie¿y kierowca). Hm, raczej szybko kilka razy, moze ktorys zadziala. Wiêc wspólnie za rêczny - pomagam jej. Ale nie tylko ¿e s³abo hamuje, to jeszcze Niektore slabo dzialaja z natury, ale to samo grozi przedniemu. Tylko wtedy nie ma zastosowania ciag dalszy. pojazd ty³em zaczyna rzucaæ, a mokro by³o. Szczê¶liwie siê uda³o, ledwo co. Jestes pewien ze byloby lepiej ? Poza tym o co chodzi - postawic bokiem i brak hamulcow nie straszny :-) J. |
|
Data: 2011-11-09 18:30:43 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
Hello Jakub,
Wednesday, November 9, 2011, 2:04:09 PM, you wrote: [...] Oczywi¶cie, zdajê sobie sprawê z teoretycznej jego funkcji, czyli Przypadek mia³em nastêpuj±cy. Jadê ze znajom± (do¶æ ¶wie¿y kierowca). Nic nie daje - peda³ wje¿d¿a do pod³ogi i dupa. Pompowanie trochê pomaga ale z ka¿dym naci¶niêcie z nieszczelnego obwodu wylewa siê p³yn... [...] -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-10 07:52:24 | |
Autor: MarcinJM | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-09 14:04, Jakub Witkowski pisze:
Wiêc wspólnie za rêczny - pomagam jej. Ale nie tylko ¿e s³abo hamuje, to Poslizg tylny mniej lub bardziej opanowuje sie instynktownie. Przedni nie. Przy zblokowaniu przednich kol auto po prostu pojechaloby po biezacej wypadkowej, bez dania czasu na refleksje. Przednie kola kieruja samochodem pod jednym warunkiem: ze sie kreca. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-11-09 14:22:36 | |
Autor: Karolek | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-09 13:49, Robert_J pisze:
Tylko pytanie: ile znasz przypadków ¿e w³a¶nie ta Osobiscie mialem dwa razy taki przypadek. Pierwszy to w kaszlaku kiedy to wymienione szczeki hamulcowe zuzyly sie calkowicie po jakis 3 miesiacach wskutek czego wyskoczyl tloczek i pedal wpadl w podloge, niestety reczny mnie nie uratowal bo jak to w starym kaszlaku tez nie dzialal, ale uratowala mnie gorka i krzaki :> A drugi to w golfie kiedy to tylna tarcza hamulcowa zaczela sie grzac przez zapieczony zacisk, a ja to olalem i jechalem do momentu az zagotowal sie plyn hamulcowy, skutek taki, ze pedal wpadl w podloge i uratowal sytuacje hamulec reczny, bo miejsca na hamowanie silnikiem juz nie bylo. Takze czasami sie przydaje. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-09 18:28:32 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
Hello Robert_J,
Wednesday, November 9, 2011, 1:49:16 PM, you wrote: No wiêc ciebie zadowala hamulec rêczny u¿ywany tylko do postoju.Dok³adnie :-). Do czasu, gdy bêdziesz musia³ go u¿yæ w sytuacji awaryjnej... Tymczasem przedni pe³ni te¿ ca³kiem dobrze funkcjê awaryjnego.Oczywi¶cie, zdajê sobie sprawê z teoretycznej jego funkcji, Za ma³o je¼dzisz. Mi osobi¶cie siê ju¿ dwukrotnie siê trafi³o :( W dwóch ró¿nych samochodach - uprzedzaj±c. [...] Rozumiem ¿e czêsto hamujesz awaryjnym? Jak czêsto? 2 razy na sporo ponad 400kkm. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-10 13:27:16 | |
Autor: Robert_J | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
Do czasu, gdy bêdziesz musia³ go u¿yæ w sytuacji awaryjnej... :-) Za ma³o je¼dzisz. Mi osobi¶cie siê ju¿ dwukrotnie siê trafi³o :( Ja mia³em bodaj¿e 4 samochody i w ¿adnym mi siê to nie zdarzy³o. A ma³o wcale nie je¿d¿ê :-) 2 razy na sporo ponad 400kkm. Tyle tylko przejecha³e¶? To nie wytykaj mi ¿e ja ma³o je¿d¿ê ;-))). Swoimi prywatnymi autami przejecha³em ok. 600.000 km, nie licz±c dawno temu s³u¿bowych... |
|
Data: 2011-11-09 14:16:39 | |
Autor: Kowal | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
I po co mia³bym go zaci±gaæ w ryzykownej sytuacji? Ko³a tylne siê zblokuj±, a auto leeeci. Niestety, sprawdzalem osobi¶cie. |
|
Data: 2011-11-09 13:41:49 | |
Autor: Robert_J | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
To raczej tylne s± mocno u³omne z samego za³o¿enia. Tak, a przednie nie s± ;-). Na pierwszy ogieñ podam ³ami±ce siê pancerze linek. Bo nie wiem czy wiesz ale przednie ko³a w samochodach s± z regu³y skrêtne, a co za tym idzie linka rêcznego musi tak¿e pracowaæ we wszystkich kierunkach :-). W cytrynie o której pisa³em wcze¶niej by³o w³a¶nie dok³adnie tak, czyli po³amany przy kole pancerz linki. |
|
Data: 2011-11-09 13:51:13 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-09 13:41, Robert_J pisze:
To raczej tylne s± mocno u³omne z samego za³o¿enia. Ale¿ zdajê sobie z tego sprawê, ale to dla mnie nie s± wady "z za³o¿enia", czytaj: nie jest to ograniczenie fizyczne, tylko wykonawcze, i jestem pewien, ¿e niestety widaæ to w kosztach. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-09 15:17:09 | |
Autor: P.B. | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
Dnia Wed, 9 Nov 2011 13:41:49 +0100, Robert_J napisa³(a):
To raczej tylne s± mocno u³omne z samego za³o¿enia. A ko³a z tylu przyspawane s± do nadwozia i linki nie pracuj± na nierówno¶ciach... W cytrynie o której pisa³em wcze¶niej by³o w³a¶nie dok³adnie tak, czyli po³amany przy kole pancerz linki. Na szczê¶cie moja Xantia o tym nie widzia³a i linki wymienia³em raz jak siê zapiek³y ze staro¶ci. Za to rêczny potrafi³ zablokowaæ ko³a i dawa³ ca³kiem porz±dn± si³ê hamuj±c± przy du¿ych prêdko¶ciach. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2011-11-09 16:08:57 | |
Autor: Robert_J | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
A ko³a z tylu przyspawane s± do nadwozia i linki nie pracuj± na Zauwa¿asz ró¿nice miêdzy prac± w jednej p³aszczy¼nie a wyginaniem na wszystkie strony? Na szczê¶cie moja Xantia o tym nie widzia³a i linki wymienia³em raz jak siê No to tylko siê cieszyæ :-). |
|
Data: 2011-11-09 18:25:31 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
Hello Robert_J,
Wednesday, November 9, 2011, 1:41:49 PM, you wrote: To raczej tylne s± mocno u³omne z samego za³o¿enia.Tak, a przednie nie s± ;-). Na pierwszy ogieñ podam ³ami±ce Dlatego niektóre Cytryny mia³y hamulce przy skrzyni biegów a nie przy ko³ach. I to wcale nie jest ¿art, niestety. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-09 19:00:31 | |
Autor: P.B. | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
Dnia Wed, 9 Nov 2011 18:25:31 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa³(a):
Dlatego niektóre Cytryny mia³y hamulce przy skrzyni biegów a nie przy Cytryny nie kojarzê, ale Alfa 75, niektóre Ferrari i chyba jakie¶ bolidy F1 tak mia³y. Zalet± jest mniejsza masa nieresorowana i nie przenoszenie si³ skrêtnych hamowania przez zawieszenie. I to wcale nie jest ¿art, niestety. Dlaczego niestety? Choæ, mo¿e rzeczywi¶cie: wymiana klocków, czy tarcz musia³a byæ niecodziennym wyzwaniem :-) -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2011-11-09 20:43:18 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
Hello P.B.,
Wednesday, November 9, 2011, 7:00:31 PM, you wrote: Dlatego niektóre Cytryny mia³y hamulce przy skrzyni biegów a nie przyCytryny nie kojarzê, ale Alfa 75, niektóre Ferrari i chyba jakie¶ bolidy F1 A nie martwi Ciê przenoszenie si³ hamowania przez pó³osie i przeguby? To s± si³y klikakrotnie wiêksze od si³, jakie wystêpuj± przy napêdzaniu ma³ego Citroena... I to wcale nie jest ¿art, niestety.Dlaczego niestety? Choæ, mo¿e rzeczywi¶cie: wymiana klocków, czy tarcz Klocki bez problemu. K³opotem mog³yby byæ tarcze ale nie mia³em okazji tego obserwowaæ. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-11-10 13:29:00 | |
Autor: Robert_J | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
A nie martwi Ciê przenoszenie si³ hamowania przez pó³osie i przeguby? Kiedy¶ czyta³em o takich patentach. ZTCP to du¿ym problemem w tych rozwi±zaniach by³o ch³odzenie tarcz hamulcowych. Uk³ad zamontowany za obudow± silnika nie by³ dostatecznie ch³odzony. Oczywi¶cie si³y o których piszesz te¿ s± nie do pominiêcia :-) |
|
Data: 2011-11-10 12:47:31 | |
Autor: Waldek Godel | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
Dnia Wed, 9 Nov 2011 19:00:31 +0100, P.B. napisa³(a):
Dlatego niektóre Cytryny mia³y hamulce przy skrzyni biegów a nie przy tudzie¿ Jaguar E-type, Lotusy i parê innych. Chodzi³o zapewne równie¿ o mo¿liwo¶æ instalacji du¿ych tarcz i zacisków, które siê nie mie¶ci³y w ówczesnych felgach. Moce przenoszone przez przeguby i pó³osie by³y zapewne - co za niespodzianka - zupe³nie podobne do tych przy gwa³townym ruszaniu i hamowaniu silnikiem. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimê? Golf TDI Ma standardowo funkcjê samootrzepywania siê ze ¶niegu |
|
Data: 2011-11-09 14:33:39 | |
Autor: Przemys³aw Czaja | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
U¿ytkownik "Jakub Witkowski" A ma jakie¶ zalety? Znaczy mocniej trzymaj± klocki tarcze z przodu ni¿ z ty³u, czy o co Ci chodzi? Brak ryzyka zarzucenia po gwa³townym zaci±gniêciu No ale jak ju¿ przodem zarzuci, to pozamiatane. Osobi¶cie wolê, gdy ty³ siê krêci, a przód mam sterowny. To raczej tylne s± mocno u³omne z samego za³o¿enia. Równie¿ przy cofaniu, czy wtedy przednie s± u³omne? Ja niez³o¶liwie - pytam z ciekawo¶ci. Pozdrówki |
|
Data: 2011-11-09 12:54:27 | |
Autor: Karolek | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-09 12:37, kamil pisze:
Zapewne lepiej hamuje w czasie jazdy w jakiejs awaryjnej sytuacji. A tak to chyba same wady. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-09 12:02:08 | |
Autor: kamil | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
On 09/11/2011 11:54, Karolek wrote:
W dniu 2011-11-09 12:37, kamil pisze: Czyli z tej zalety skorzysta mo¿e z jedna osoba na ile milionów i raz na ile lat? :-) -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-11-09 12:05:26 | |
Autor: AZ | |
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód | |
On 2011-11-09, kamil <kamil@spam.com> wrote:
Jezeli uratuje to choc jedno ludzkie istnienie to warto! -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-09 12:11:02 | |
Autor: kamil | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
On 09/11/2011 12:05, AZ wrote:
On 2011-11-09, kamil<kamil@spam.com> wrote: Czyli dop³acaæ za hamulec rêczny na przód warto, ale zwolniæ o 10km/h je¶li to uratuje choæ jedno istnienie ludzkie ju¿ nie? A czy warto instalowaæ czujniki alkoholu unieruchamiaj±ce samochód, je¶li to uratuje choæ jedno istnienie? Niedawno sporo osób krzycza³o na ten pomys³ UE, ale za hamulec rêczny ju¿ dop³ac± bez mrugniêcia okiem? Jak to jest z tymi warto¶ciami? -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-11-09 12:13:21 | |
Autor: AZ | |
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód | |
On 2011-11-09, kamil <kamil@spam.com> wrote:
Kopnela Cie kiedys w dupsko panna Ironia? ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-09 12:13:43 | |
Autor: kamil | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
On 09/11/2011 12:13, AZ wrote:
On 2011-11-09, kamil<kamil@spam.com> wrote: Ale ja to samo! :-) -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-11-09 13:20:07 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-09 13:11, kamil pisze:
Jezeli uratuje to choc jedno ludzkie istnienie to warto! A kto i gdzie pisze ¿e *warto*? Ja tam jestem generalnie zwolennikiem tañszych, prostych rozwi±zañ, nawet je¶li s± technicznie gorsze pod wieloma wzglêdami. Ca³y ja. Nie przeszkadza mi to jednak zauwa¿yæ ¿e jaki¶ uk³ad jest lepszy. A czy warto instalowaæ czujniki alkoholu unieruchamiaj±ce samochód, je¶li to uratuje choæ jedno istnienie? Niedawno sporo osób krzycza³o na ten pomys³ UE, ale za hamulec rêczny ju¿ dop³ac± bez mrugniêcia okiem? Oczywi¶cie, ¿e nie warto. Zastanowi³ bym siê te¿ np. nad ABS-em, gdybym tylko mia³ wybór. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-11-09 14:18:18 | |
Autor: CeSaR | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
Czyli dop³acaæ za hamulec rêczny na przód warto, ale zwolniæ o 10km/h je¶li to uratuje choæ jedno istnienie ludzkie ju¿ nie? A wiesz ile jest tej "dop³aty" w samochodzie za 80000pln? Gdyby ten hamullec by³ na ty³ to jeste¶ przekonany, ¿e ten samochod o dokladnie ta wartosc bylby tanszy? W ten sam sposob mozna kwestionowac polowe wyposazenia samochodu - np elektrycznie otwierane szyby z tylu w samochodzie z klima. Albo otwor na narty. Przydatny szczegolnie tym, ktorzy na nartach w zyciu nie jezdzili. C |
|
Data: 2011-11-09 13:12:25 | |
Autor: Karolek | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-09 13:02, kamil pisze:
On 09/11/2011 11:54, Karolek wrote: Nie wiem czy w ogole ktos skorzysta, bo pewnie niewielu wlascicieli w ogole wie, ze ten reczny jest na przednie kola :> -- Karolek |
|
Data: 2011-11-09 15:21:36 | |
Autor: J.F | |
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód | |
Użytkownik "Robert_J" napisał w wiadomości
O matko! To oni nadal robią hamulec ręczny na przednie koła?? Jakieś 20 lat temu robiłem coś przy hamulcach w BX-ie i byłem w szoku jak zobaczyłem ten wynalazek. Ale w życiu bym nie pomyślał że nadal to robią ;-). No wiesz - teoretycznie jesli inzynier pomyslal, pomyslal, pomyslal - i wymyslil ze lepiej na przod, to poniewaz samochody sie az tak bardzo nie zmienily, to nalezy sie spodziewac ze 20 lat pozniej nadal lepiej na przod, z powodu tych samych argumentow. Ale z praktyki wiadomo ze te Francuzy sa wsciekle uparte, wiadomo doskonale ze Sagem nie potrafi zwyklej cewki zrobic, a oni co - zamawiaja kolejne pare milionow :-) J. |
|
Data: 2011-11-09 16:33:28 | |
Autor: DoQ | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 09-11-2011 15:21, J.F pisze:
Ale z praktyki wiadomo ze te Francuzy sa wsciekle uparte, wiadomo Takie cuda zdarzaj± siê praktycznie w ka¿dej marce. No i to ¿e jaki¶ typ cewki by³ wadliwy, nie oznacza ¿e ca³a produkcja jest do d... :) Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-11-10 15:54:56 | |
Autor: J.F | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
U¿ytkownik "DoQ" napisa³ w wiadomo¶ci
W dniu 09-11-2011 15:21, J.F pisze: Ale z praktyki wiadomo ze te Francuzy sa wsciekle uparte, wiadomo Takie cuda zdarzaj± siê praktycznie w ka¿dej marce. Ja nie mam do nich pretensji ze im sie zdarzyl blad. Ja mam pretensje o to ze jak blad znalezli to go nie poprawili, tylko dalej wciskaja wadliwe czesci. A jak sie ma takie podejscie, to cala produkcja jest do d* :-) J. |
|
Data: 2011-11-10 16:54:20 | |
Autor: DoQ | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 10-11-2011 15:54, J.F pisze:
Ja nie mam do nich pretensji ze im sie zdarzyl blad. Generalnie, staraj± siê poprawiaæ - po wymianie cewek z "nowego sortu" usterki raczej nie powracaj±. ATSD w VAGu cewki te¿ siê psuj±, przebija na obudowê jak z³api± wilgoæ. Ale wiadomo VAG wiêc to temat tabu ;) A jak sie ma takie podejscie, to cala produkcja jest do d* :-) Tak jak Fiat z alternatorami? Te¿ tego nie kumam ;) Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-11-10 17:14:52 | |
Autor: MarcinJM | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-10 16:54, DoQ pisze:
Tak jak Fiat z alternatorami? Te¿ tego nie kumam ;) Sie dziwisz, jak ktos uzwojenia mocuje... patyczkami (tak, tak: drzewiennymi patyczkami!!). A propos drewna: rover 200, dlawica na dolocie do krokowca to jajowata kuleczka (wiem, ze nielogiczne) drewniana z nacietymi trzema rowkami. :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-11-10 17:16:57 | |
Autor: DoQ | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 10-11-2011 17:14, MarcinJM pisze:
Sie dziwisz, jak ktos uzwojenia mocuje... patyczkami (tak, tak: LOL a tego nie wiedzia³em - kto tak cudacznie montuje uzwojenia? VALEO? Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-11-10 19:35:03 | |
Autor: MarcinJM | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-10 17:16, DoQ pisze:
W dniu 10-11-2011 17:14, MarcinJM pisze: na 100% nie valeo, nie pamietam, ale jakos mi smierdzi magnetti marelli. W zadnym (a rozebralem ok. 300-500 altkow nie spotkalem takiego badziewia "co jest, kurwa, patyk od lodow w altku? skad... o kurwa, tu same patyki") -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-11-13 19:11:16 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-10 19:35, MarcinJM pisze:
W dniu 2011-11-10 17:16, DoQ pisze: Fabrycznie? Bo mo¿e to dzie³o lokalnych szpeców, co to klej± bloki silnika na silikon? -- Wojciech Smagowicz |
|
Data: 2011-11-09 18:27:41 | |
Autor: AL | |
Ślizgawka a hamulec ręczny... na prz ód | |
W dniu 2011-11-09 10:04, Robert_J pisze:
O matko! To oni nadal robią hamulec ręczny na przednie koła?? Jakieś 20 no to chyba byles nieswiadomym uzytkownikiem BX'a skoro nie wiesz dlaczego hamulec byl wlasnie na przednie kola (jak w kazdym innych hydropneumatyku - zwlaszcza bez SCMAC) -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-11-10 13:30:29 | |
Autor: Robert_J | |
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód | |
no to chyba byles nieswiadomym uzytkownikiem BX'a ... Może i nie byłem :-). To było auto służbowe, a i ja wcześniej za dużo nie jeździłem. To było 20 lat temu :-). Zajeździłem je dosłownie, bo spaliło się ;-)) |
|
Data: 2011-11-10 12:32:15 | |
Autor: Franc | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
Nie wiem jak ma C5, ale hydrocitroeny do Xanti i XM w³±cznie maja wspomaganie
hamulców nadci¶nieniowe, które to nadci¶nienie jest realizowane pomp± od hydrauliki zawiaduj±cej zawieszeniem, wspomaganiem kierownicy i w³a¶nie hamulcami (a w starych modelach to nawet wspomaganiem sprzêg³a i skrzyni biegów). Nie ma zwyk³ego p³ynu hamulcowego, wszêdzie jest LHM. Jakiekolwiek uszkodzenie hydrauliki powoduj±ce du¿y wyciek p³ynu powoduje utratê wspomagania hamulców co objawi siê s³abym hamowaniem - a wtedy zaci±gamy awaryjnie rêczny i mo¿emy wyhamowaæ, bez zarzucania ty³u i b±czkowania. Pzdrw Franc "Rowery Poziome Rule" -- Niczym niewyró¿niaj±cy siê IMK P7 - SWB ASS Szary Modus z D4F Zielona Xantia 2, kombi, 2.0HDi -- |
|
Data: 2011-11-10 12:55:01 | |
Autor: Waldek Godel | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
Dnia Thu, 10 Nov 2011 12:32:15 +0000 (UTC), Franc napisa³(a):
Nie wiem jak ma C5, ale hydrocitroeny do Xanti i XM w³±cznie maja wspomaganie Prawie dobrze, tylko to nie jest wspomaganie - bez ci¶nienia w uk³adzie nie ma hamowania wcale. P³yn LHM jest w specyfikacji dosyæ podobny do hamulcowego, tyle, ¿e jest na bazie oleju mineralnego zamiast glikolu. A g³ównym powodem monta¿u rêcznego z przodu wcale nie by³o lepsze hamowanie - powiedzmy, ¿e to by³ drugi powód w kolejno¶ci -- Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimê? Golf TDI Ma standardowo funkcjê samootrzepywania siê ze ¶niegu |
|
Data: 2011-11-10 13:34:03 | |
Autor: kamil | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
On 10/11/2011 12:55, Waldek Godel wrote:
Dnia Thu, 10 Nov 2011 12:32:15 +0000 (UTC), Franc napisa³(a): Jednym s³owem powodem montowania g³upiego systemu we francuzach 20 lat temu by³o naprawienie drugiego g³upiego systemu, którego awaria mo¿e mieæ powa¿ne konsekwencje. :> -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-11-10 14:53:50 | |
Autor: CeSaR | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
Jednym s³owem powodem montowania g³upiego systemu we francuzach 20 lat temu by³o naprawienie drugiego g³upiego systemu, którego awaria mo¿e mieæ powa¿ne konsekwencje. :> A tych awarii bylo tyle, ze doprowadzily citroena na skraj bankructwa..... C |
|
Data: 2011-11-10 16:09:26 | |
Autor: AL | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-10 14:34, kamil pisze:
On 10/11/2011 12:55, Waldek Godel wrote:tak bylo w starszych autach z hydropneumatycznym zawieszeniem: np. BX, CX, Xsantia, XM, W c5 uklad hamulcowy i wspomagania jest juz rozdzielony od zawieszenia Hamulec reczny na przod jest z tego powodu, ze zawias (zawieszenie) wahaczy na postoju moze sie obnizyc (tak bylo np. w modelach bez ukladow SCMAC, ktore po dluzszym postoju "siadaly" powoli na ziemi w miare jak malalo cisnienie w ukladzie). Zeby nie nastapilo zbytnie naprezenie (np. zostawiasz na biegu - przednie kola, oraz na hamulcu pomocniczym - tylne kola) i po nacisnieciu sprzegla zwala samochodu z impetem na ziemie - wprowadzono hamulec reczny na przednie kola. Dzieki temu zawias tylny ma swobode na postoju i w razie osiadania samochodu (kolo w raz z ruchem zawiasu przesuwa sie minimalnie do tylu) nie powoduje niepotrzebnych naprezen - caly czas sie dostosowuje do zaistnialej sytuacji. Czesto hamulec reczny w citroenach nazywa sie hamulcem noznym - gdyz noga sie go uruchamialo i zwalnialo (czwarty pedal). -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-11-10 15:12:39 | |
Autor: kamil | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
On 10/11/2011 15:09, AL wrote:
W koñcu jakie¶ rzeczowe wyja¶nienie. :) Swoj± droga patent z peda³em mia³y te¿ jakie¶ mercedesy, o przyciskach w VW nie wspominaj±c.. Jako¶ siê to nie przyjê³o (co do przycisku to akurat zrozumia³e, rêczny 0-1 pod guzikiem trudno wczuæ podczas ruszania pod górê itp). -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-11-10 15:15:25 | |
Autor: AZ | |
Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód | |
On 2011-11-10, kamil <kamil@spam.com> wrote:
Napewno W210 tak ma. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-10 17:02:16 | |
Autor: DoQ | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 10-11-2011 16:15, AZ pisze:
Swoj± droga patent z peda³em mia³y te¿ jakie¶ mercedesy, o przyciskach wNapewno W210 tak ma. W123, W124, W126, W140, W202, R129 i jeszcze ca³a rzesza ;) Co ciekawe W201 (190tka) mia³a normalny rêczny. Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-11-10 20:37:16 | |
Autor: Karolek | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-10 17:02, DoQ pisze:
W dniu 10-11-2011 16:15, AZ pisze: BMW tez. -- Karolek |
|
Data: 2011-11-10 20:45:10 | |
Autor: DoQ | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 10-11-2011 20:37, Karolek pisze:
BMW tez.W123, W124, W126, W140, W202, R129 i jeszcze ca³a rzesza ;)Swoj± droga patent z peda³em mia³y te¿ jakie¶ mercedesy, oNapewno W210 tak ma. Których? Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-11-10 21:04:37 | |
Autor: Karolek | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-10 20:45, DoQ pisze:
W dniu 10-11-2011 20:37, Karolek pisze: E38 -- Karolek |
|
Data: 2011-11-12 17:33:42 | |
Autor: DoQ | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 10-11-2011 21:04, Karolek pisze:
E38Których?BMW tez.W123, W124, W126, W140, W202, R129 i jeszcze ca³a rzesza ;)VW nie wspominaj±c..Napewno W210 tak ma. No to jedna, a reszta? Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-11-12 20:34:09 | |
Autor: Karolek | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-12 17:33, DoQ pisze:
W dniu 10-11-2011 21:04, Karolek pisze: No wyprodukowali ich wiecej niz jedna (E38) ;> A potem to juz na guziczek :> -- Karolek |
|
Data: 2011-11-10 20:49:24 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-10 17:02, DoQ pisze:
W dniu 10-11-2011 16:15, AZ pisze: To tak :) Co ciekawe W201 (190tka) mia³a normalny rêczny. No tak, to ju¿ wiem czemu by³ ¶rednio lubiany ;) |
|
Data: 2011-11-10 20:51:44 | |
Autor: DoQ | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 10-11-2011 20:49, Artur Ma¶l±g pisze:
Co ciekawe W201 (190tka) mia³a normalny rêczny.No tak, to ju¿ wiem czemu by³ ¶rednio lubiany ;) 190tka jaka¶ taka .. cienka by³a jak na mercedesa wtedy ;> Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-11-10 20:54:46 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-10 20:51, DoQ pisze:
W dniu 10-11-2011 20:49, Artur Ma¶l±g pisze: Fakt, do tego ten rêczny ;) |
|
Data: 2011-11-10 15:53:17 | |
Autor: Micha³ Baszyñski | |
¦lizgawka a hamulec rêczny... na przód | |
W dniu 2011-11-10 13:32, Franc pisze:
Nie wiem jak ma C5, ale hydrocitroeny do Xanti i XM w³±cznie maja wspomaganie nie ma co, piêkna konstrukcja.. W moim wspomaganie hamulców, kierownicy i zawieszenie hydropneumatyczne s± ca³kowicie niezale¿ne - wspomaganie kierownicy chodzi na ATF-ie, zawieszenie na LHM-ie, wspomaganie hamulców podci¶nieniowe -- Pozdr. Micha³ |