Śmieci po nowemu

Data: 2013-06-20 08:59:00
Autor: witek
Śmieci po nowemu
jureq wrote:
Czy mycie butelek, słoików, puszek to przetwarzanie odpadów czy ich
sortowanie? Inaczej mĂłwiąc czy gmina lub  firma zbierająca moĹźe na
mieszkańców nakładać obowiązek mycia?

Pomińmy aspekt ekologiczny - gigantyczne marnotrawstwo dobrej jakościowo
wody.

jak sortujesz, to masz do "sortowaczki" wrzucac metal, a nie resztki jedzenia.
Samo przez sie prosi sie, zeby to wyplukac.

Data: 2013-06-20 14:08:40
Autor: Budzik
Śmieci po nowemu
Osobnik posiadający mail witek7205@gazeta.pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Czy mycie butelek, słoików, puszek to przetwarzanie odpadów czy ich
sortowanie? Inaczej mówiąc czy gmina lub  firma zbierająca może na
[...]

Nieprawda. Niczego nie trzeba płukac. To dopiero byłby antyeko postulat.

--
Pozdrawia... Budzik
"Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

Data: 2013-06-20 09:20:38
Autor: witek
Śmieci po nowemu
Budzik wrote:
[...]

to sie zdziwisz za jakis czas.

Data: 2013-06-20 15:30:35
Autor: Budzik
Śmieci po nowemu
[...]

Bo?
Sortuje smieci od dawna, wiec dla mnie wiele sie nie zmieni.

--
Pozdrawia... Budzik
"Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

Data: 2013-06-20 15:44:22
Autor: witek
Śmieci po nowemu
Budzik wrote:
[...]

to sie dopiero zdziwisz jak sie wreszcie zorientujesz, ze niczego nie sortujesz, tylko umieszczasz zanieczyszczone opakowania nie tam gdzie ich miejsce.
Ale to jeszcze nie w tym roku dostaniesz mandat od nowo powołanej straży smieciowej.

Data: 2013-06-20 19:16:18
Autor: z
Śmieci po nowemu
W dniu 2013-06-20 17:30, Budzik pisze:
Bo?
Sortuje smieci od dawna, wiec dla mnie wiele sie nie zmieni.

Ostatnio parsknąłem śmiechem jak ktoś czytał o myciu czy tam płukaniu.
Myślałem że sobie jaja robi.
To że do tej pory normalnie sortowałeś śmieci nie znaczy że nowa wspaniała ustawa Ciebie ominie. :-)

Data: 2013-06-20 20:00:48
Autor: Budzik
Śmieci po nowemu
Osobnik posiadający mail z@z.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Nie ominie mnie, tylko mnie w zaden sposób nie dotknie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2013-06-20 15:44:50
Autor: witek
Śmieci po nowemu
Budzik wrote:
[...]

przypomne ci to za jakis czas.

Data: 2013-06-21 01:00:39
Autor: Budzik
Śmieci po nowemu
[...]

Proszę bardzo.
byleby szum mytych butelek nas nie uspił ;-P

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2013-06-20 17:38:14
Autor: Piotrek
Śmieci po nowemu
On 2013-06-20 16:20, witek wrote:
to sie zdziwisz za jakis czas.

Ale akurat opakowania z resztami jedzenia to spokojnie (i w majestacie prawa) możesz szurnąć do frakcji zmieszanych odpadów komunalnych.

Piotrek

Data: 2013-06-20 15:46:27
Autor: witek
Śmieci po nowemu
On 2013-06-20 16:20, witek wrote:
to sie zdziwisz za jakis czas.

Ale akurat opakowania z resztami jedzenia to spokojnie (i w majestacie
prawa) możesz szurnąć do frakcji zmieszanych odpadów komunalnych.

zadeklaruj, ze sortujesz i wrzuc pare puszek nie tam gdzie trzeba. Jak dostaniesz decyzje o podwyzszonej oplacie bo nie sortujesz smieci to dopiero wtedy zrozumiesz.

Data: 2013-06-21 01:00:38
Autor: Budzik
Śmieci po nowemu
[...]

Za jedna puszke? Ty naprawde wierzysz tę policje smieciową o której dywagowałes post wcześniej?

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

Data: 2013-06-20 23:00:50
Autor: witek
Śmieci po nowemu
Budzik wrote:
[...]

ale ona juz istnieje.
Prawo kontroli twoich smieci maja smieciarze. I jak dojda do wniosku, ze nie sortujesz a obiecales to maja prawo podniesc ci stawke.

A zapytaj kogos mieszkajacego w nowym jorku. To sie dowiesz, ze policja ma prawo wlepic ci mandat jak twoje smieci nie sa posortowane, albo worek ze smieciami sie rozwiazal.

U nas bedzie identycznie. Na poczatek zapewne zadanie dostanie straz miejska.

Data: 2013-06-21 09:33:25
Autor: Budzik
Śmieci po nowemu
[...]

To mandat, czy podniesienie stawki?
Skoro maja być posortowane to dlaczego miałyby nie być?

A zapytaj kogos mieszkajacego w nowym jorku. To sie dowiesz, ze
policja ma prawo wlepic ci mandat jak twoje smieci nie sa posortowane,
albo worek ze smieciami sie rozwiazal.

I ma to związek z polska ustawa śmieciową taki ze...?

U nas bedzie identycznie. Na poczatek zapewne zadanie dostanie straz miejska.

Tak. Tak. Beda ci strażnicy zaglądac w każdy kubeł i sprawdzać czy jogurt dopiłeś...
No po prostu usmiałem się od rana.
Może opowiedz dokładnie, co według ciebie będa ci straznicy robić, dlaczego będa to robić itd - w końcu śmiech to zdrowie.

--
Pozdrawia... Budzik
by Jenka

Data: 2013-06-21 13:06:33
Autor: witek
Śmieci po nowemu
Budzik wrote:
[...]

na dzisiaj tylko podniesienie stawki, jutro moze byc mandat np 250 zl.

Nie ma zadnych przeszkod aby to wprowadzic.

Skoro maja być posortowane to dlaczego miałyby nie być?

kwestia definicji co to jest posortowane.

Notatki z szywka lub zeszyt z grzbietem wykonanym z czego innego niz papier nie sa wg ekosystem uwazane za posortowane.
Tak samo koperta z foliowym okienkiem.

Wiec jak ty uwazasz, ze cos sortujesz to sie szybko przekonasz ze jednak nie sortujesz.
Bo wkazdej chwili firma moze zmienic definicje co to zanczy posortowane.

Butelka z nalepka tez nie jest posortowana.

wiec wg tej definicji ty niczego nie sortujesz.

[...]

naprawde ni czujesz, ile ustaw zostalo zywcem bez sensu wzietym z ameryki.

ustawa o szkolnictwie i wporwadzenie gimnazjum to kopia system amerykanskiego,.
pomysl na gimbusy to kopia systemu amerykanskiego,
reforma zdrowia xx lat temu to jest doklada kopia systemu amyerkanskiego

i reforma smieciowa jest dokladna kopia systemu nowojorskiego.

mandaty wprowadzis ie pozniej.

[...]

to autentycznie pojedz sobie do nowego jorku i przyuwaz smieciarza wystawiajacego mandat bo w smieciach znalazl butelke.

Gliniarza, ktory zaklada ci do smieci tez mozesz spotkac.
  i tam nikogo to nie dziwi.

Może opowiedz dokładnie, co według ciebie będa ci straznicy robić, dlaczego
będa to robić itd - w końcu śmiech to zdrowie.

dokladnie to co myslisz.
beda zagladac do smieci.
jesli znajda tam cos co powinno byc w recyklingu a nie jest dostaniesz decyzje o podwyzszeniu opłaty od biezacego miesiaca za niesegregowanie smieci mimo, ze sie do tego zobowiazales.

Data: 2013-06-21 23:00:42
Autor: Budzik
Śmieci po nowemu
[...]

Nie ma również zadnych widoków. ale pomarudzić można.

[...]

witku drogi,
dlaczego z jednej strony próbujesz siac ferment, z drugiej probujesz umniejszać moje starania?

Masz tutaj zalecenia dla Poznania:
http://www.goap.org.pl/edukacja/jak-segregowac-smieci/
do papieru kasiazki, zeszyty - nie ma słowa o zaleceniach dotyczacych sposobu laczenia kartek.
do plastików butelki - nei ma słowa o ograniczeniach dotyczących nalepek.

[...]

nie, nie czuje.
Mam wrażenie, że mamy zupełnie odmienny system prawny od nich.

ustawa o szkolnictwie i wporwadzenie gimnazjum to kopia system amerykanskiego,.

Naprawde? ciekawe...

pomysl na gimbusy to kopia systemu amerykanskiego,

Aha, a ja myslałem ze potrzeba dowożenia dzieci.
No ale skoro w Ameryce tez sie dowozi dzieci...

reforma zdrowia xx lat temu to jest doklada kopia systemu
amyerkanskiego i reforma smieciowa jest dokladna kopia systemu nowojorskiego.

mandaty wprowadzis ie pozniej.

Zazdroszcze bujnej wyobraźni.

[...]

Nie znam NY wiec sie nie bede wypowiadał.
Ale prognozowanie ze u nich to i u nas - w sumie sympatyczne ;-)

[...]

Z ciakwosci - w jaki sposób firma, ktora wygrywa przetarg bedzie tym straznikom płacić? W jaki sposób bedzie ich zatrudniac?

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2013-06-21 19:53:52
Autor: witek
Śmieci po nowemu
Budzik wrote:
[...]

no to sie za jakis czas przekonamy kto mial racje.

nie zapomnij dac znac, kiedy u was ogłoszą ile kosztuje przylapanie na niesegregowaniu mimo deklaracji.

[...]

bo ta ustawa jest najwiekszym bublem jaki wyszedl w ostatnich 20 latach.

[...]

no i wlasnie w tym problem. Nic nie zostało uregulowane.
jutro mozesz miec totalnie inne wytyczne.
Nie ma zadnych ograniczen w przykrecaniu srubki.
Firma jest jedna i nie mozesz sie z niej "wypisac" ani wybrac konkurencji.
A oni moga robi co im sie podoba.

Nie mam nic przeciwko czemus takiemu pod warunkiem, ze mam prawo zaglosowania nogami i odwiedzenia konkurencji.
narazie jedyną opcje jaką mam to deklarowanie ze niczego segregowal nie bede.
Niedlugo nawet takiej opcji nie bede mial, bo segregowanie bedzie obligatoryjne

i znowu za jakis czas sie przekonasz kto mial racje.

[...]

prawny tak,
ale to nie ma nic wspolnego z prawem, a z organizacja.

ustawa o szkolnictwie i wporwadzenie gimnazjum to kopia system
amerykanskiego,.

Naprawde? ciekawe...

naprawde. malo ciekawe.
szkolnictwo zostalo doszczetnie rozwalone.

pomysl na gimbusy to kopia systemu amerykanskiego,

Aha, a ja myslałem ze potrzeba dowożenia dzieci.
No ale skoro w Ameryce tez sie dowozi dzieci...

a przyjrzyj sie jak sie dowozi dzieci w ameryce.
ile tych gimbusow jest i jaki jest czas dowozenia i porownaj to z polska.
tam sie dowozi, bo tereny sa rozlegle. Gimbusow sa setki na "gmine"
tendencja jest aby budowac nowe szkoly, tak aby czas dojazdu nie przekraczal 20 minut.
U nas gimbus sztuk jeden i godzinny dojazd do szkoly wymyslono po to aby szkoly zlikwidowac.

opercja sie udala, pacjent zmarl

[...]

to nie wyobraznia tylko troche wieksza znajomosc swiata.

[...]

to niedlugo poznasz na wlasnm podworku.

Ale prognozowanie ze u nich to i u nas - w sumie sympatyczne ;-)

zapewniam cie, ze to wcale nie jest sympatyczne. i nie chcialbys aby bylo tak jak u nich.

[...]

Nie bedzie im placic i nie bedzie ich zatrudniac.
to bedzie zadanie gminy i jej dochod.

Data: 2013-06-22 01:25:33
Autor: Budzik
Śmieci po nowemu
[...]

Ok. Pozyjemy, zobaczymy.

[...]

ROTFL
piszesz to po tym, jak przedstawiłes serię argumentów, z których zaden nie był prawdziwy?

[...]

Rozumiem, ze ty jestes z tych co z jednej strony narzekaja na skomplikowane, złe prawo a z drugiej wszystko chcieliby mieć zapisane w ustawie?
Ja jakos jestem spokojny ze:
- władzom miasta nie bedzie zależało na sianiu fermentu w śmieciach bo od tego zalezy popracie w wyborach
- kwestia sortowania bedzie raczej coraz łatwiejsza, bo będą sie otwierały coraz nowoczesniejsze sortownie.
Reasumujac sądze ze bedzie coraz lepiej a nie coraz gorzej.
Zwłaszcza jak tam gdzie władze sobie z problemem nie poradziły, ludzie podziekują im za wyczyny.

[...]

Mam prosbe - jest jakas kumulacja w totku.
Dasz liczby? Bo widze, ze masz zdolności prekognicyjne.
No chyba, ze tylko czarnowidztwo...

i znowu za jakis czas sie przekonasz kto mial racje.

Ano.

[...]

Tak. Czyli skopiowany ale inny. Rozumiem.

ustawa o szkolnictwie i wporwadzenie gimnazjum to kopia system
amerykanskiego,.

Naprawde? ciekawe...

naprawde. malo ciekawe.
szkolnictwo zostalo doszczetnie rozwalone.

U nas czy w stanach?

[...]

Aha, masz racje, lepiej jakby nie było dowozenia dzieci do szkoły, wtedy nie moznaby zarzucić, że kopiowali amerykanow.

[...]

Oczywiście... pamietaj: lotto

Z ciakwosci - w jaki sposób firma, ktora wygrywa przetarg bedzie tym
straznikom płacić? W jaki sposób bedzie ich zatrudniac?

Nie bedzie im placic i nie bedzie ich zatrudniac.
to bedzie zadanie gminy i jej dochod.

fiu, fiu - coraz lepiej...

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2013-06-22 09:27:06
Autor: Gotfryd Smolik news
Śmieci po nowemu
On Fri, 21 Jun 2013, Budzik wrote:

[...]

  Akurat tu byłbym ostrożny.
  Stosowanie mechanizmów "ustawa nie zabrania" jest sprawdzoną
w PRL "dobrą praktyką" urzędników RP, nawet jeśli później od czasu
do czasu przegrywają sprawy przed NSA, który wykazuje że w zasadzie
to powinno być na odwrót ;)

  Mówię z góry: nie bardzo widzę czarnowidztwo Witka w kwestii
kompletnego pogłupienia wszystkich samorządowców w .pl naraz,
a powodem braku tej wizji jest brak widocznego celu - jakby
to coś mogło dać IM lub gminie, to zagrożenie byłoby poważniejsze.
  Ale co do firm zbierających smieci takie zagrożenie jest,
o ile koszt "dosortowania" będzie stanowił część ich działalności
a nie zostanie pokryty ze stosowną przebitką z innych źródeł,
będzie interes do wykazywania "złego sortowania".
  A "stawianie klienta do pionu" się zdarza (ma na celu obniżenie
kosztów egzekucji własnych roszczeń, reszta klientów zacznie
się bać), z tego właśnie powodu wprowadzono przepisy które
uniemożliwiają np. odcięcie prądu lub gazu bez uprzedniego
wysłania klientowi upomnienia że nie zapłacił zaległości.
  Tego, że w .pl takie przypadki się zdarzyły (w oparciu o wersję
"przecież prawo nie zabrania") też sobie nie wyobrażasz?

Masz tutaj zalecenia dla Poznania:
http://www.goap.org.pl/edukacja/jak-segregowac-smieci/
do papieru kasiazki, zeszyty - nie ma słowa o zaleceniach dotyczacych
sposobu laczenia kartek.

  No i w zupełności się zgadzam, że to... źle.
  Ładnych parę lat zajmuję się własnymi podatkami i tak mi właśnie
wychodzi: jak w ustawie nie ma jasnego zapisu że "podmiot powiązany"
liczy się do 2 stopnia pokrewieństwa lub powinowactwa tudzież
minimum 5% udziału bezpośredniego lub pośredniego (to nie wymysł,
tylko z ustawy) to urząd sobie przyjmie dowolne kryterium i postawi
zarzut "powiązania" i już.
  Tak samo z każdym innym przypadku, kiedy możliwa jest "interpretacja
rozszerzająca" (co z tego, że formalnie nieprawidłowa, to Ty będziesz
musiał się sądzić że słoniem nie jesteś).

  Takie przepisy często nie były skutkiem przemyśleń ustawodawcy,
lecz analizy wyroków NSA i SN, stwierdzająych że kryterium
jest śliskie.

  Ad rem.
  Optymalnym rozwiązaniem, dającym nadzieję na brak możliwosci
narzucenia nadmiernych restrykcji, byłaby tzw. "lista otwarta"
dopuszczalnych odchyleń, coś w stylu:
"za papier posortowany w wystarczającym stopniu uznaje się również
wszelkie postacie papieru i kartonu złączone w powszechnie stosowany
sposób w zeszyty, opakowania i podobne elementy użytkowe, w szczególności
poskładane, sklejone i złączone zszywkami".
  Możesz to uznać za paranoję, ale nieraz brak takiego przepisu powodował
już "skutki prawne".

  Oczywiście obowiązywanie kryterium "60% zawartości" również wygląda
na całkiem dobre kryterium... i ile ma "moc prawną" rangi ustawy
(nie może być zmienione prawem niższego rzędu).

  Że tak głupio spytam: 60% wagi, objętości czy innego parametru śmiecia?
  :)

do plastików butelki - nei ma słowa o ograniczeniach dotyczących nalepek.

  No właśnie :>
  Może być tak, że na 99++% kraju będzie "rozsądnie", ale znajdzie się
gdzieś głupek i to właśny Ty na niego trafisz.
  O "procesie o freeware" pewnie słyszałeś?

[...]

  Chodzi o strażników miejskich czy strażników-"kontrolerów" firmowych,
takich jak mają np. przedsiębiorstwa przewozowe wyłapujące gapowiczów?
  Nie widzę stosownego kawałka w cytacie a starsze już przerzuciłem
do archiwum :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-22 13:19:53
Autor: Budzik
Śmieci po nowemu
Osobnik posiadający mail smolik@stanpol.com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Niestety wyobrażam sobie.
Ale sadziłem, ze to jest gdzies zapisane.

[...]

Skoro Gotfryd tak twierdzi to absolutnie nie mam wiedzy aby polemizować.
:)
Może jak zobacza co wymyslili niektorzy urzednicy to dopiszą?

[...]

Nie wiem. Słyszałem tylko jak minister sie wypowiadał.

[...]

Wiadomo.
Sprawa jest jednak na tyle nośna iz na poczatek powinni szybko reagować mieszkańcy.
A o poprawie ustawy - było wyżej.

[...]

witek najpierw pisał o miejskich, potem o gminie, na koncu o firmie.

--
Pozdrawia... Budzik
A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

Data: 2013-06-24 08:32:51
Autor: jureq
Śmieci po nowemu
Dnia Sat, 22 Jun 2013 13:19:53 +0000, Budzik napisał(a):

  Ĺťe tak głupio spytam: 60% wagi, objętości czy innego parametru
  śmiecia?
 :)

Nie wiem. Słyszałem tylko jak minister sie wypowiadał.

Obawiam się, że te 60% to było całkiem co innego. Jednym z celów reformy jest sytuacja gdy 60% śmieci w Polsce będzie sortowana i przetwarzana.

Data: 2013-06-24 10:22:26
Autor: Budzik
Śmieci po nowemu
Osobnik posiadający mail jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Nie, nie - odpowiadał dokładnie na wapliwości pod tytułem: sasiad wrzuci cos źle i bedzie doplata.

--
Pozdrawia... Budzik
Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2013-06-24 12:04:41
Autor: witek
Śmieci po nowemu
Budzik wrote:
[...]

palnął jakąs liczbe,
Nie znalazłem takowej w ustawie.
Chyba, ze po drodze wymysli jakies rozporzadzenie.

Data: 2013-06-24 12:03:31
Autor: witek
Śmieci po nowemu
jureq wrote:
[...]

w ustawie jest napisane, ze 50% masy smieci do 2020 roku ma byc sortowane.

Dokladnie znajdziesz to w ustawie.

tak przy okazji

ustawa o odpadach

selektywnym zbieraniu – rozumie się przez to zbieranie, w ramach
którego dany strumień odpadów, w celu ułatwienia określonego sposobu
przetwarzania, obejmuje JEDYNIE rodzaje odpadów charakteryzujące
się takimi samymi właściwościami i takim samym charakterem

zadne 50%. zadne 60%.  100% zawartosci kontenera na plastik ma byc plastikiem.

Data: 2013-06-24 20:10:25
Autor: Piotrek
Śmieci po nowemu
On 2013-06-24 19:03, witek wrote:
[...]

Ale przyjmij proszę do wiadomości, że poza Twoim matrixem są też normalne (albo co najmniej normalniejsze) światy ;-)

Click -- > <http://czysta.um.warszawa.pl/web/strony/jak-segregowac-odpady>

Dla nieklikatych:
" DO CZERWONEGO WORKA / POJEMNIKA:

     WRZUCAMY: gazety, książki, katalogi, zeszyty, prospekty, papierowe torby i worki; papier (szkolny, biurowy), kartony i tekturę oraz zrobione z nich opakowania, kartony i tekturę pokrytą folią aluminiową (np. opakowania po mleku, napojach), tworzywo sztuczne, np. plastik, metal, puste i zgniecione butelki plastikowe po napojach (np. typu PET), rysunki akwarelowe, rysunki kredkami, zuĹźyte długopisy, złamane linijki, paski skĂłrzane, puste butelki plastikowe po kosmetykach i środkach czystości, plastikowe opakowania po Ĺźywności (np. po jogurtach, serkach, kefirach, margarynach); folię i torebki z tworzyw sztucznych, puszki po napojach, konserwach; drobny złom Ĺźelazny oraz drobny złom metali kolorowych (np. zabawki, stare noĹźyczki, kapsle), opakowania z papieru i tektury.

  DO ZIELONEGO WORKA / POJEMNIKA:

     WRZUCAMY: butelki i słoiki szklane po napojach i Ĺźywności; butelki po napojach alkoholowych; szklane butelki po sokach, szklane opakowania po kosmetykach
     NIE WRZUCAMY: porcelany i ceramiki, doniczek, ĹźarĂłwek, lamp neonowych, fluorescencyjnych i rtęciowych, reflektorĂłw, szkła stołowego, okularowego, Ĺźaroodpornego, ekranĂłw i lamp telewizyjnych, luster, szyb samochodowych i okiennych

  DO CZARNEGO WRZUCAMY WORKA / POJEMNIKA WSZYSTKO TO, CZEGO NIE MOĹťEMY WRZUCIĆ DO POJEMNIKÓW CZERWONEGO I ZIELONEGO

     WYRZUCAMY: zabrudzone opakowania plastikowe, porcelanę, talerze, zabawki, opakowania po dezodorantach, styropian opakowaniowy, gumę, popiół węglowy, pampersy, artykuły higieniczne (patyczki higieniczne, wata, itp.), potłuczone szyby, śmieci uliczne
"

KONIEC. Nie ma innych worków, we wszystkich kolorach tęczy.

Czyli daje się to zrobić normalnie i nie trzeba się doktoryzować z materiałoznawstwa jak u moich faworytów z Hrubieszowa.

Piotrek

Data: 2013-06-24 13:52:03
Autor: witek
Śmieci po nowemu
Piotrek wrote:
On 2013-06-24 19:03, witek wrote:
[...]

Nie badz naiwny

„2. Gminy zapewniają czystość i porządek na swoim terenie i tworzą warunki niezbędne do ich utrzymania, a w szczególności:

5) ustanawiają selektywne zbieranie odpadów komunalnych obejmujące
co najmniej następujące frakcje odpadów: papieru, metalu,
tworzywa sztucznego, szkła i opakowań wielomateriałowych oraz
odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów
opakowaniowych ulegających biodegradacji;

szybko ci tych workow przybedzie.

Data: 2013-06-24 21:17:20
Autor: hiki o!
Śmieci po nowemu
On 24.06.2013 20:52, witek wrote:
Piotrek wrote:
On 2013-06-24 19:03, witek wrote:
[...]

czyli ogolnie bedzie sie teraz oplacalo podrzucac swoje worki sasiadom do kublow.

u siebie wrzucac plastik, szkło, papier metal do jednego wora

a potem siup do kontenera sasiada

on dostanie kare za niesortowanie

a podrzucajacy bedzie mial taniej :)

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-06-24 14:36:54
Autor: witek
Śmieci po nowemu
Piotrek wrote:
On 2013-06-24 19:03, witek wrote:
[...]

a nie ty pierwszy na to wpadles.
odpowiedz, jest czysto stalinowska
twoj smietnik, twoj problem.

Ekosystem, Wroclaw:

Bartłomiej Świerczewski: W jaki sposób będzie weryfikowane, czy w budynkach wielorodzinnych segreguje się śmieci?

Rafał Krukowski: Kontrolę właściwego sposobu segregacji będzie prowadzić firma wywożąca śmieci.

Bartłomiej Świerczewski: Co się stanie w wypadku stwierdzenia, że do pojemników na odpady posegregowane przy budynku wielorodzinnym, trafiają odpady zmieszane?

Rafał Krukowski: W sytuacji mieszania odpadów i ich niewłaściwej segregacji może zostać nałożona na właściciela nieruchomości wyższa opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Bartłomiej Świerczewski: Skąd będzie wiadomo, kto w budynkach wielorodzinnych nie segreguje śmieci?

Elżbieta Puchała: Skoro mieszkańcy wspólnie deklarują, że będą segregować śmieci, to biorą wspólnie za to odpowiedzialność.

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,14070797,Pytania_o_smieci__Dyzur_ekspertow_spolki_Ekosystem.html

Data: 2013-06-24 16:06:18
Autor: witek
Śmieci po nowemu
Piotrek wrote:
On 2013-06-24 19:03, witek wrote:
[...]

Tak dla pelnosci informacji.

Napisz jeszcze jak czesto beda odbierane te smieci i co bedziesz robil z tymi kolorowymi workami PRZEZ MIESIAC?
Masz jakis ekstra garaz w domu?

Data: 2013-06-24 23:17:59
Autor: Piotrek
Śmieci po nowemu
On 2013-06-24 23:06, witek wrote:
Napisz jeszcze jak czesto beda odbierane te smieci i co bedziesz robil z
tymi kolorowymi workami PRZEZ MIESIAC?

To samo co od dziesięciu lat? ;-)

Piotrek

Data: 2013-06-24 16:30:05
Autor: witek
Śmieci po nowemu
On 2013-06-24 23:06, witek wrote:
Napisz jeszcze jak czesto beda odbierane te smieci i co bedziesz robil z
tymi kolorowymi workami PRZEZ MIESIAC?

To samo co od dziesięciu lat? ;-)

Nie mam pieca do spalania makulatury, tak jak ty.

Nie wybrazam sobie zabierania papieru raz na miesiac.
Ja mam kosz pelny po tygodniu.

Nie wiem jak na duzych osiedlach teraz odbierana sa smieci, ale jak sie ludzie spreza to to sie przepelni w miesiac.

Data: 2013-06-24 23:44:33
Autor: hiki o!
Śmieci po nowemu
On 24.06.2013 23:30, witek wrote:
Piotrek wrote:
On 2013-06-24 23:06, witek wrote:
[...]

Najbliższe znane mi dzwony są notorycznie przepelnione.

Gdy przyjezdzaja po nie, drugie tyle smieci lezy wkolo dzwonow w workach lub luzem.

Ogolnie wielki burdel.

Z niewiadomych powodow jakis rok temu zlikwidowano w okolicy 3 inne stanowiska z dzwonami.

Wyglada na to, ze jakby byly 4 stanowiska a nie 1 z dzwonami to wszystkie bylyby zapelniane.

Z dobrej woli i swiadomosci mieszkancow okolicy.

Data: 2013-06-24 23:44:44
Autor: Piotrek
Śmieci po nowemu
On 2013-06-24 23:30, witek wrote:
Nie mam pieca do spalania makulatury, tak jak ty.

Ja też nie mam. Papier, plastiki i butelki oddaję za darmo w sortowni obok której zdarza mi się przejeżdżać średnio raz na miesiąc.

Nie wybrazam sobie zabierania papieru raz na miesiac.
Ja mam kosz pelny po tygodniu.

Z ustawy (chyba) wynika obowiązek urządzania punktów selektywnej zbiórki odpadów. Zawsze będziesz mógł odwieść samodzielnie.

Nie wiem jak na duzych osiedlach teraz odbierana sa smieci, ale jak sie
ludzie spreza to to sie przepelni w miesiac.

Ale co się przepełni w miesiąc? Pojemniki na papier? Przecież miejscowi żule natychmiast zabierają każdy kawałek papieru albo złomu (przynajmniej na osiedlu na którym zdarza mi się bywać). Gorzej z plastikami bo tego nikt nie kupuje.

Piotrek

Data: 2013-06-24 16:57:53
Autor: witek
Śmieci po nowemu
On 2013-06-24 23:30, witek wrote:
Nie mam pieca do spalania makulatury, tak jak ty.

Ja też nie mam. Papier, plastiki i butelki oddaję za darmo w sortowni
obok której zdarza mi się przejeżdżać średnio raz na miesiąc.

Wiekszosc ludzi nie ma sortowni obok.

Nie wybrazam sobie zabierania papieru raz na miesiac.
Ja mam kosz pelny po tygodniu.

Z ustawy (chyba) wynika obowiązek urządzania punktów selektywnej zbiórki
odpadów. Zawsze będziesz mógł odwieść samodzielnie.

Nie mam samochodu. Wiec nie bede ich wozil.
Wiekszosc ludzi tez nie bedzie.

Moim zdaniem warszawiacy po prostu nie wiedza jak czesto smieci beda wywozone. Afera wybuchnie dopiero po napelnieniu sie kontenerow jak ludzie nie beda mieli gdzie wyniesc nastepnych kublow ze smieciami.

[...]

moze w szyderczy sposob masz racje
o ile faktycznie papierem papierem zajma sie zule, to sloikami i butelkami kibole.
Tylko wowczas bedziesz sie bal po ulicy chodzic.

Data: 2013-06-24 23:57:23
Autor: Gotfryd Smolik news
Śmieci po nowemu

On 2013-06-24 23:06, witek wrote:
Napisz jeszcze jak czesto beda odbierane te smieci i co bedziesz robil
z tymi kolorowymi workami PRZEZ MIESIAC?

To samo co od dziesięciu lat? ;-)

  Jakby Ci to rzec, przez ostatnie 10 lat miałem możliwość ponegocjowania
częstości odbioru śmieci z usługodawcą.
  Dwa tygodnie były normą, być może (nie sprawdzałem) udało by się
wynegocjować tydzień. To jakby nie miesiąc, jednak :), a kubeł
(i nie mój, a własność usługodawcy) był jeden a nie trzy, cztery
czy pięć.
  "Selektywna zbiórka" była w bonusie, z antybonusem w wymiarze
kilkuset metrów do "darmowego" pojemnika możma było wywieźć
szkło (stosowałem), tworzywa (stosowałem), metale i papier
(nie stosowałem, z przyczyn pozaśmieciowych :))

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-24 22:34:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Śmieci po nowemu

On 2013-06-24 19:03, witek wrote:
[...]

  UWAGA.
  Wyciąłeś bardzo, bardzo znamienne słowa z postu witka.
  To słowa "z ustawy".
  Starcie zaś ustawy z "korzystną wersją urzędniczą" kończy się źle dla
bazujących na "korzystnej wersji", czego doświadczyli np. ci, którzy
brali za dobrą monetę przyjmowanie przez ZUS zgłoszeń "zawieszenia
działalności gospodarczej" w okresie, kiedy ustawa tego nie przewidywała,
ale ZUS taką pozycję w urzędowym formularzu miał.
  Dobrze że Sejm się "wykazał" i uchwalił działającą wstecz ustawę,
ale ... zasadniczo nie musiał.

  Tak na szybko, wracając do sprawy śmieci.
  Z ustawy np. wynika, że pojemnik na śmieci, bez względu na to czy
kontener czy worek, to jest sprawa podatnika (znaczy właściciela
lokalu).
  Jak któraś gmina postanowi "zrobić dobrze" mieszkańcom, tj. umożliwić
działający dotąd w pewnie >99% mechanizm (kontener jest własnością
obsługującego śmieci), wcale się nie zdziwię, jak gmina oberwie
za niegospodarność a podatnicy dostaną PIT-11 z kwotą "nieodpłatnego
świadczenia" :>

Czyli daje się to zrobić normalnie

  Ba, to się okaże :D

  Mam na myśli że okaże się czy da się LEGALNIE zrobić "normalnie",
znaczy zdroworozsądkowo.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-24 23:09:55
Autor: Piotrek
Śmieci po nowemu
On 2013-06-24 22:34, Gotfryd Smolik news wrote:
  UWAGA.
  Wyciąłeś bardzo, bardzo znamienne słowa z postu witka.
  To słowa "z ustawy".
  Starcie zaś ustawy z "korzystną wersją urzędniczą" kończy się źle dla
bazujących na "korzystnej wersji" [...]

Zauważ, że cytowany fragment ustawy specyfikuje obowiązki *gminy* a nie mieszkańców. Na to dopiero jest nałożony "Regulamin utrzymania porządku i czystości [...]", który ustala dla *mieszkańców* stosowny sposób segregacji odpadów.

Zgaduję, że rzeczony sposób segregacji wynika z dwóch rzeczy:
- możliwości technicznych w sortowniach,
- stopnia rozgarnięcia naszych wybrańców (samorządowych).

Skoro w tej chwili w DC dało się ustalić sortowanie na trzy wory to zgaduję, że pogorszenie może nastąpić albo w wyniku degradacji infrastruktury technicznej w sortowniach, albo na skutek najęcia do roboty mniej kompetentnych czy też po prostu głupszych wybrańców/urzędników.

Jedno i drugie daje się naprawić ;-)

Oczywiście zawsze istnieje zagrożenie, że zmieni się prawo krajowe albo co gorsza unijne ale na to wpływ mamy znacznie ograniczony. To po co się przejmować? ;-)

Piotrek

Data: 2013-06-24 16:20:23
Autor: witek
Śmieci po nowemu
Piotrek wrote:
On 2013-06-24 22:34, Gotfryd Smolik news wrote:
  UWAGA.
[...]

unijne prawo jest proste jak drut. Do 2020 roku polska ma segregowac 50% smieci. I akurat ani rzad ani gminy nie maja nic do powiedzenia.
beda musialby sie dostosowac.
Narazie idzie wersja ostroznosciowa, zeby ludzi nie straszyc i nie draznic bo mozna wybory przegrac.
Jak juz wysaduja na ile obecna wersja pozwala osiagnac wymagane 50% to beda powoli srubke przykrecac.
Kolejny skok za 2 - 3 lata to bedzie obowiazek segregowania juz bez mozliwowsci deklaracji czegokolwiek.

Data: 2013-06-24 21:59:33
Autor: Gotfryd Smolik news
Śmieci po nowemu
On Sat, 22 Jun 2013, Budzik wrote:

Może jak zobacza co wymyslili niektorzy urzednicy to dopiszą?

  Może, tak się nieraz zdarzało.
  Z rzeczy pamiętanych (bo powtarzanych w ostatnim pół roku :))
mam w cache opodatkowanie środków trwałych (zmienione na
opodatkowanie EWIDENCJONOWANYCH środków trwałych).
  Bywało również, że podatnicy wygrywali przed sądami, i to nie
tylko z okazji podważenia urzędniczej interpretacji, ale rownież
wykazania niekonstytucyjności takiego czy innego przepisu.
  Niemniej takie "poprawki" mają wadę - jak toto później odkręcić.
  Bywało, że odzyskać pieniądze udawało się tym, którzy "złożyli
reklamacje" poprzez sprzeciw - tak działa mandat, jak mandat
przyjmiesz, to niesłusznego mandatu za czyn będący wykroczeniem
nie da się "odkręcić", może np. okazać się że istotna jest
forma owej "opłaty dodatkowej" za wykrycie niesortowanych
śmieci.

[...]

  Hm...
  Kiedyś już naciąłem się na zbytniej krytyce ministra (gdzieś na .podatki
dziś wspominałem), a całość sprowadzała się do tego co wyżej:
minister nie zapodał listingu WSZYSTKICH przepisów które prowadziły
do całkiem słusznego wniosku :)
  Być może minister ma rację, jak ktoś wie, z czego wywiódł
owe "60%" to poproszę o zapodanie "podstawy" :D

[...]

  No to tym pierwszym tak samo jak tym od fotoradarów, a jak
"o firmie" to IMVHO tak samo, jak rzeczonym kontrolerom.
  Po prostu, "sprawdzanie wykonania umowy", przy czym stroną tu nie
będzie ów mieszkaniec (firma nic do niego nie ma), lecz miasto (gmina).
  Gmina już sobie wezwie delikwenta na dywanik ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-24 16:09:46
Autor: witek
Śmieci po nowemu
Gotfryd Smolik news wrote:
może np. okazać się że istotna jest
forma owej "opłaty dodatkowej" za wykrycie niesortowanych
śmieci.

z tego co wiem, to ma byc tak, ze jak ci znajda smiec, to gmina przysle ci decyzje, ze od miesiaca, w ktorym znaleziono smiec "uwazane jest", ze nie segregujesz smieci i bedzie naliczana oplata za smieci niesegregowane az do czasu, w ktorym znowu zlozysz deklaracje, ze smieci bedziesz segregowal.

Data: 2013-06-24 15:53:09
Autor: Marcin N
Śmieci po nowemu
W dniu 2013-06-21 06:00, witek pisze:

U nas bedzie identycznie. Na poczatek zapewne zadanie dostanie straz
miejska.

Straż miejska? To już nie będzie się czaić w krzakach z fotoradarem?
Już widzę funkcjonariuszy brodzących w śmieciach w osiedlowych śmietnikach... Prędzej zrobią jakiś strajk okupacyjny niż się tego podejmą.

--
MN

Śmieci po nowemu