Śmieci - rozdrabniać, prasować?

Data: 2013-02-21 08:39:01
Autor: Jacek
Śmieci - rozdrabniać, prasować?
W dniu 2013-02-20 11:39, T. pisze:
Witam
Szukam rozwiązania związanego ze zmniejszaniem objętości odpadków domowych.
Puszki metalowe zgniataj pionowo. Po zgnieceniu wychodzą z tego krążki o grubości ok 1 cm. Zgniatać można prasą do puszek (do kupienia np przez Allegro), albo wzorem zbieraczy puszek umiejętnym nadepnięciem, albo przez uderzenia czymś ciężkim - ja ma do tego celu 10 kg młotek plus gruba deska na podkładkę.
Butelki PET najlepiej jest zwijać w rulon i po zwinięciu zakręcać. Sposób nie nadaje się do butelek o grubych ściankach, ale do cienkich jest idealny.
Szkła nie możesz rozbijać, bo tak sobie życzą odbiorcy śmieci segregowanych, więc tu nic nie zmienisz.
O rozdrabnianiu zapomnij.
Jacek

Data: 2013-02-21 10:10:41
Autor: T.
W dniu 2013-02-21 08:39, Jacek pisze:
W dniu 2013-02-20 11:39, T. pisze:
Witam
Szukam rozwiązania związanego ze zmniejszaniem objętości odpadków
domowych.
Puszki metalowe zgniataj pionowo. Po zgnieceniu wychodzÄ… z tego krÄ…ĹĽki o
[...]

Puszek stalowych nie da się tak zgnieść. Są to - jak pisałem - głównie po psiej i kociej karmie.
Butelki można zwijać, ale wydaje mi się, że po rozdrobnieniu zajmowałyby jeszcze mniej miejsca. Zwłaszcza takie pancerne po napojach gazowanych niewiele zmniejszają swoją objętość. W dodatku całe to cholerstwo stoi u mnie, bo tylko raz w miesiącu odbierają.
T.
Ps. Znalazłem takie coś: http://www.3ders.org/articles/20130131-time-to-save-up-your-plastic-junk-for-recyling-mini-shredder-and-filamaker.html

Małe, kompaktowe i cena akceptowalna, tylko na razie nie ma w sprzedaży.

Data: 2013-02-23 12:17:43
Autor: Adam Płaszczyca
Śmieci - rozdrabniać, prasować?
Dnia Thu, 21 Feb 2013 10:10:41 +0100, T. napisał(a):

Puszek stalowych nie da się tak zgnie¶ć. S± to - jak pisałem - głównie po psiej i kociej karmie.

To zacznij im kupować nie karme, a mięso ;) Taniej wyjdzie ;)

Albo też zainstaluj prasę hydrauliczn±, można zro bić samemu zpodno¶nika
samochodowego. --
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Kęszyca Le¶na
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2013-02-23 12:16:32
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 21 Feb 2013 08:39:01 +0100, Jacek napisał(a):

Butelki PET najlepiej jest zwijać w rulon i po zwinięciu zakręcać.

Albo też uzyc mocnej niszczarki ;)