Śmieci to jeszcze nic. Zobaczcie co Rost kowski na nas wymodził, żeby budżęt ratować

Data: 2013-08-04 00:42:14
Autor: animka
Śmieci to jeszcze nic. Zobaczcie co Rost kowski na nas wymodził, żeby budżęt ratować
http://finanse.wp.pl/kat,1033759,title,Czy-za-wysokie-podatki-naruszaja-nasze-prawa,wid,15860404,wiadomosc.html?ticaid=111100

Rzecznik Praw Obywatelskich wystosował dwa listy do ministra Jacka Rostowskiego, apelując o zwolnienia z opodatkowania umów o dożywocie oraz odsetek za opóźnienie w wykonaniu zobowiązania pieniężnego. Argumenty rzecznika są przekonujące, jednak czy wicepremier będzie na nie otwarty?

  Twoi dziadkowie przekazują ci mieszkanie w zamian za opiekę i pomoc finansową? Według naszych urzędników powinni zapłacić podatek. To samo czeka samotną matkę, której nakażą zapłacić za odsetki od zaległych alimentów. Zdaniem Rzecznika Praw Obywatelskich żądanie zapłaty podatku w tych i podobnych sytuacjach jest niesprawiedliwe.

Ty im nieruchomość? To my ci podatek

  Pierwszy list wystosowano w sprawie zwolnienia z obowiązku płacenia podatku PIT dla osób, które zawierają umowy o dożywocie. Działają one w ten sposób, że właściciel nieruchomości przenosi prawo do jej własności na inną osobę w zamian za zapewnienie dożywotniego utrzymania. Z takich umów korzystają głównie ludzie starsi, którzy chcą mieć pewność, że ktoś im pomoże w trudnych chwilach. Głównie zwracają się do członków swojej rodziny, którzy dzięki takiej umowie będą mieli pewność, że nieruchomość trafi bezpośrednio do nich i np. nie będą musieli wypłacać zachowku innym potencjalnym spadkobiercom.

Realne podatki za handel w wirtualnym świecie

Sądy skontrolują fiskusa

Gowin chce wypełnić biznesową niszę
Podatek od słońca: Hiszpania uderza w energetykę słoneczną
  Obecnie takim starszym osobom fiskus każe płacić podatek PIT, ponieważ stwierdza, że ze zbycia nieruchomości w związku z tą umową zostaje uzyskany przychód podlegający opodatkowaniu.

  - Uprzejmie proszę o rozważenie, czy tak ważny cel społeczny jak zaopatrzenie seniorów w podstawowe środki do życia nie wymaga objęcia przychodów z tytułu umów o dożywocie zwolnieniem podatkowych z podatku dochodowego od osób fizycznych - napisała w podsumowaniu listu Stanisława Trociuk, zastępca Rzecznika Praw Obywatelskich.

  W liście do MF zwrócono uwagę także na to, że trudno oczekiwać od starszych ludzi, by śledzili orzecznictwo sądów administracyjnych i wyciągali z niego wnioski „w tak ważnej dla nich sprawie jak zapewnienie koniecznych środków do życia”. Podkreśla się także fakt, że seniorzy, którzy zawierają tego rodzaju umowy, wyręczają państwo w zapewnieniu im pomocy i nie zgłaszają się wtedy do opieki społecznej.

  Rzecznik podkreśla, że dla obywateli intencje ustawodawcy mogą być niezrozumiale. Jak to jest, że zwalnia się z opodatkowania świadczeń przekazywanych między członkami najbliższej rodziny, a jednocześnie opodatkowuje się takie porozumienia i to na niejasnych podstawach?

  - Umowa o dożywocie stanowi przykład czynności prawnej, której opodatkowanie może spowodować de facto likwidację sensu i celu tego działania. Skoro bowiem ma ona służyć osobom starszym, wymagającym pomocy, to nakładanie na nie dodatkowego obciążenia, na które najczęściej nie mają środków, należy ocenić jako przynajmniej nieprzemyślane - mówi Mateusz Kamiński, doradca podatkowy.

  Prawnik zaznacza, że część wyroków Wojewódzkich Sądów Administracyjnych przedstawia stanowisko inne niż Naczelny Sąd Administracyjny. Nie ma pełnej zgody co do tego, czy osoba, która przekazuje nieruchomość, odnosi korzyść, od której musi zapłacić podatek. Zdaniem Kamińskiego brak jasności w wykładni przepisów powinien stanowić tym większy impuls dla MF do ich odpowiedniej zmiany w tym zakresie.

Nie dostałaś alimentów na czas, możesz dostać odsetki. Z podatkiem

  Drugą kwestią poruszoną przez Rzecznika Praw Obywatelskich jest opodatkowanie odsetek za opóźnienie w wykonaniu zobowiązania pieniężnego. Brzmi pokrętnie, ale chodzi o rzecz stosunkowo prostą. Artykuł 481 Kodeksu cywilnego stwierdza, że jeżeli dłużnik spóźnia się ze spłatą należności, to wierzyciel może żądać odsetek za czas opóźnienia, nawet jeśli w żaden sposób mu to nie zaszkodziło, a opóźnienie było następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.

  Zdaniem rzecznika w większości przypadków tego rodzaju odsetki "nie wzbogaca beneficjenta w żaden sposób, lecz jedynie rekompensuje poniesioną stratę". RPO zajęło się tą kwestią po analizie zgłoszonych przypadków, np. pacjenta, który na skutek zakażenia szpitalnego stał się osobą niezdolną do samodzielnej egzystencji, a obecnie otrzymał od szpitala zadośćuczynienie i rentę wyrównawczą wraz z odsetkami.

  - Chęć zwolnienia z opodatkowania odsetek płaconych na podstawie Kodeksu cywilnego za opóźnienie może budzić nieco więcej wątpliwości niż kwestia umów o dożywocie. Aczkolwiek argumenty, na które powołuje się RPO, poparte informacjami, które co jakiś czas ukazują się w mediach, np. o firmach upadających z powodu opóźnień w zapłacie, należy uznać za przekonujące - doradca podatkowy.

  Niestety uwagi zgłoszone przez Rzecznika Praw Obywatelskich są tylko propozycją ogólną. Bez konkretnych rozwiązań prawnych, do których zarówno Ministerstwo Finansów, jak i eksperci, mogliby się odnieść i ocenić. Ale nawet gdyby były konkretne rozwiązania, to należy zwrócić uwagę, że ministrowi finansów z takimi pomysłami może być nie po drodze. - Aktualnie resort skupia się raczej na zwiększaniu wpływów podatkowych, w tym przez likwidację niektórych zwolnień podatkowych. Wydaje się więc, że realistycznie podchodząc do aktualnej polityki MF, na proponowane przez RPO zmiany - jeżeli w ogóle do nich dojdzie - możemy trochę poczekać. Przynajmniej do pierwszych realnych oznak ożywienia gospodarczego - podsumowuje Kamiński.

--
animka

Data: 2013-08-03 23:00:34
Autor: Budzik
mieci to jeszcze nic. Zobaczcie co Rostkowski na nas wymodzi, eby budt ratowa
Osobnik posiadajcy mail animka@tonieja.wp.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

Twoi dziadkowie przekazuj ci mieszkanie w zamian za opiek i pomoc finansow? Wedug naszych urzdnikw powinni zapaci podatek.

Z ciekawoci - to sa jakies czeste sytuacje czy moze chodzi bardziej o dziaalnosc kilku firm, ktre co 5 minut reklamuj si w TV, ze wezm mieszkanie w zamian z dozywotnie wiadczenie pienine?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")

Data: 2013-08-04 07:39:05
Autor: witek
On 8/4/2013 1:00 AM, Budzik wrote:
[...]

dosyc czeste. starsi rodzice chca przekazac dzieciom mieszkanie czy dom.
Zwykla darowizna nie daje im zabezpieczenia, ze dzieciom cos nie odbije.
Tu maja gwarancje, ze mimo ze mieszkaja nie na swoim nikt ich nie bedzie mial prawa wyrzucic.

Data: 2013-08-04 04:36:34
Autor: stefan.jazinski
mieci to jeszcze nic. Zobaczcie co Rostkowski na nas wymodzi, eby budt ratowa
W dniu niedziela, 4 sierpnia 2013 07:39:05 UTC+2 uytkownik witek napisa:
> [...]

Tu maja gwarancje, ze mimo ze mieszkaja nie na swoim nikt ich nie bedzie mial prawa wyrzucic.

Czytae te umowy, ktre wyej wzmiankowane firmy podsuwaj do podpisania? Punkty mwice o tym, co dzieje si w przypadku bankructwa takiej firemki? Na kogo przechodz zobowizania? Lepiej tak pochopnie nie dawaj gwarancji.

Data: 2013-08-04 14:38:27
Autor: Smok Eustachy
mieci to jeszcze nic. Zobaczcie co Rostkowski na nas wymodzi, eby budt ratowa
/.../
Czytae te umowy, ktre wyej wzmiankowane firmy podsuwaj do podpisania? Punkty mwice o tym, co dzieje si w przypadku bankructwa takiej firemki? Na kogo przechodz zobowizania? Lepiej tak pochopnie nie dawaj gwarancji.

Jakie firmy?
Wnuczek to nie firma.

Data: 2013-08-04 22:58:51
Autor: animka
W dniu 2013-08-04 01:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail animka@tonieja.wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Twoi dziadkowie przekazują ci mieszkanie w zamian za opiekę i pomoc
finansową? Według naszych urzędników powinni zapłacić podatek.

Z ciekawości - to sa jakies czeste sytuacje czy moze chodzi bardziej o
działalnosc kilku firm, które co 5 minut reklamują się w TV, ze wezmą
mieszkanie w zamian z dozywotnie świadczenie pieniężne?

Nie wiem.
Natomiast wiem, ze panu Rostkowskiemu zabrakło pieniędzy na "rozpustę".

--
animka

Data: 2013-08-05 01:00:52
Autor: Budzik
mieci to jeszcze nic. Zobaczcie co Rostkowski na nas wymodzi, eby budt ratowa
Osobnik posiadajcy mail animka@tonieja.wp.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

Natomiast wiem, ze panu Rostkowskiemu zabrako pienidzy na "rozpust".

jakie to "animkowe" ;-)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Nigdy nie rozcinaj tego co mona rozwiza"
H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2013-08-05 07:20:24
Autor: z
W dniu 2013-08-05 03:00, Budzik pisze:
Natomiast wiem, ze panu Rostkowskiemu zabrako pienidzy na "rozpust".

jakie to "animkowe" ;-)

Moe by i "animkowe"
ale:
http://finanse.wp.pl/kat,1033699,title,Ajchler-zada-2100-zl-podwyzki-dla-poslow,wid,15868587,wiadomosc.html?ticaid=11111f&_ticrsn=3
http://tiny.pl/hbcv2
ju przestaje mnie ta banda nieudacznikw mieszy.

Data: 2013-08-05 07:26:53
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-08-05 07:20, z pisze:
[...]

nie dostrzegasz istoty problemu. Zgodzibym si, aby paci posom nawet i 100 tysicy miesicznie. To s grosze. O wiele gorsze w skutkach s ustawy, ktre uchwalaj.

D do likwidacji socjau, a w lad za tym wikszoci podatkw, a nie burzysz si o jakie nieistotne sprawy (chyba e jeste na ich usugach, to wwczas zrozumiae).

--
Liwiusz

Data: 2013-08-05 08:36:52
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-08-05 07:26, Liwiusz pisze:

[...]

Rozpisz si troch. Nie do "z", ani tym bardziej do Liwiusza.
(Liczby bior z sufitu, nie chce mi si szuka prawdziwych)
Powiedzmy, e mamy 15mln pracujcych i 1mln bezrobotnych. Powiedzmy, e z podatkw odprowadzanych przez kadego pracujcego 5z miesicznie idzie na zasiki dla bezrobotnych. Jest tego 75mln/mies.
Aby to rozdzieli na ten milion bezrobotnych, potrzeba tysica urzdnikw. Pensja urzdnikw = 4mln (w tym ich podatki), koszty urzdw: 1mln/mies. Czyli z 75 odchodzi nam 5% na obsug.
Przy tych (nienajszczliwiej dobranych) liczbach redni zasiek, to 70z/mies. Ale wszak nie wszyscy bezrobotni maj prawo do zasiku.

Teraz wariant "B". Likwidujemy zasiki dla bezrobotnych. Na pniu oszczdzamy te 5mln. Przy okazji zwolnieni urzdnicy musz si wzi do jakiej roboty. Cz z nich zacznie wytwarza dobra lub wiadczy usugi (dotychczas byli bezuyteczni, jedynie "mieszali herbat"), przez co podniesie si jako ycia i PKB. Zniknie pozorne bezrobocie, skoro nie bdzie zasikw. Naprawd bezrobotnych bdzie 0.25 miliona, a nie milion (/4). Kady z pracujcych bdzie mia o 5z miesicznie w portfelu wicej. Niech to chowa do skarpety, albo na konto, albo wyda na dzieci. Powiecie, e to niewiele. Owszem. Ale ryzyko bezrobocia przecie te jest niewielkie. Jakie 6% na 20 lat (przy powyszych liczbach). Wic pomnmy te 5z przez 1/0.06/4 * 20 * 12  = 15000. Dodam, e to jest wolne od podatku.
Klauzula pomocnicza w wariancie B: jak kto jest dugo bezrobotnym i mu braknie, to niech poyczy od szwagra, ktry te ma, a akurat bezrobocie mu nie grozi.
Przyczynek do wariantu "B": wiadomo braku zasikw skoni pracujcych do lepszego przygotowywania si na wypadek nagego bezrobocia. Przy okazji podniesie inteligencj i zdolno planowania.

Powiecie, e nie kady potrafi to odoy/zainwestowa? C - skoro jest gupi, to sam sobie tak wybra i ch. z nim. W zdrowym spoeczestwie musz by ludzie umierajcy z godu pod mostem i to w wietle reflektorw TVN-u. Po to, aby inni wiedzieli czym grozi bezmzgowie.

Pastwo, to pasoyt. To huba lub wrzd na zdrowym organizmie spoeczestwa. Urzdy i urzdnicy, to macki i korzenie tego wrzodu. Wyrwa to i wypali ogniem.

--

Dzikuj. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-05 20:59:55
Autor: animka
W dniu 2013-08-05 07:20, z pisze:
W dniu 2013-08-05 03:00, Budzik pisze:
Natomiast wiem, ze panu Rostkowskiemu zabrakło pieniędzy na "rozpustę".

jakie to "animkowe" ;-)

Może być i "animkowe"
ale:
http://finanse.wp.pl/kat,1033699,title,Ajchler-zada-2100-zl-podwyzki-dla-poslow,wid,15868587,wiadomosc.html?ticaid=11111f&_ticrsn=3
http://tiny.pl/hbcv2
już przestaje mnie ta banda nieudaczników śmieszyć.

Dostaną 2100 podwyżki. To więcej niż emerytura dla emeryta.

--
animka

Data: 2013-08-05 21:20:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-08-05 20:59, animka pisze:
W dniu 2013-08-05 07:20, z pisze:
[...]

O ile by można było podwyższyć emerytury, gdyby nie te 2100złx460?

--
Liwiusz

Data: 2013-08-05 21:28:47
Autor: hiki o!
W dniu 2013-08-05 07:20, z pisze:
[...]

Jako sponsor potencjalnej podewyzki i sponsor ogolnie pensji politykow i wszelakiej masci urzednikow, chcialem zapytac - co dostane w zamian za to, ze politycy zarobią 2100x460x12 zł rocznie wiecej?

Czy dostane w zamian VAT 22%?

Albo mniejszą akcyze na paliwo?

Albo niższe oplaty za smieci?

Albo prostsze prawo?

Bo jak nic w zamian nie dostane, to podwyzka jest nieuzasadniona.

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-08-05 21:00:50
Autor: Budzik
mieci to jeszcze nic. Zobaczcie co Rostkowski na nas wymodzi, eby budt ratowa
Osobnik posiadajcy mail hikikomorisan@amorki.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

co dostane w zamian za to, ze politycy zarobi 2100x460x12 z rocznie wiecej?

o naiwnoci...
Nic nie dostaniesz. :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"...kobiety tak dalece szanowa naley, jak dalece
same siebie szanowa umiej." Wojciech Bogusawski

Data: 2013-08-05 23:30:46
Autor: hiki o!
Osobnik posiadający mail hikikomorisan@amorki.pl napisał(a) w
poprzednim odcinku co następuje:

co dostane w zamian za
to, ze politycy zarobią 2100x460x12 zł rocznie wiecej?

o naiwności...
Nic nie dostaniesz. :)

Oby nic.

Czyli - podwyzki im sie nie naleza.

Data: 2013-08-05 22:35:15
Autor: Budzik
[...]

:)
Ciekawa implikacja.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Stanlimy na skraju przepaci,
ale teraz zrobilimy krok naprzd!"

Data: 2013-08-06 15:10:32
Autor: hiki o!
On 06.08.2013 00:35, Budzik wrote:
Osobnik posiadający mail hikikomorisan@amorki.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Utrymywani sa z naszych podatkow.
Na podwyzke musza zasluzyc.

Data: 2013-08-06 15:00:54
Autor: Budzik
[...]

Niestety nie.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Mio jest tryumfem wyobrani nad inteligencj."
Henry Louis Mencken

Data: 2013-08-06 23:07:48
Autor: hiki o!
On 06.08.2013 17:00, Budzik wrote:
[...]

Co nie oznacza, ze mam sie z tym pokornie godzic i nie tupać nóżką.

Data: 2013-08-07 01:00:22
Autor: Budzik
[...]

Co nie oznacza, ze mam sie z tym pokornie godzic i nie tupa nk.

Pena zgoda.
Tupa nk mozna do woli! :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
Jest Leajsk, jest dobrze.
By Leajsk, jest mi niedobrze.

Data: 2013-08-07 13:44:15
Autor: hiki o!
On 07.08.2013 03:00, Budzik wrote:
[...]

Pełna zgoda.
Tupać nóżką mozna do woli! :)

Poki nie zakaze nasza kochana wladzunia....

Data: 2013-08-07 13:00:51
Autor: Budzik
mieci to jeszcze nic. Zobaczcie co Rostkowski na nas wymodzi, eby budt ratowa
Osobnik posiadajcy mail hikikomorisan@amorki.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

Poki nie zakaze nasza kochana wladzunia....

Tak, zapewne ;-))))

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa si myl,
 e dla uniknicia publicznego zgorszenia trzeba unika prawdy"

Data: 2013-08-06 16:33:55
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 05.08.2013 23:30, hiki o! pisze:

Oby nic.

Czyli - podwyzki im sie nie naleza

Nie załapałeś. Liwiusz sugeruje, że najlepiej jakby nic nie robili... Bo oni działają głównie wg starej piosenki ,,Co by tu jeszcze spieprzyć panowie, co by tu jeszcze''. Może podwyżka jest opłatą za to, żeby pojechali w pizdu na Kanary i najlepiej już niczego nie dotykali.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-06 23:08:51
Autor: hiki o!
On 06.08.2013 16:33, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
Może podwyżka jest opłatą za to, żeby
pojechali w pizdu na Kanary i najlepiej już niczego nie dotykali.

A to nie "moze". Niech bedzie jednorazowe 100 tys dla kazdego i spierdalac.

Data: 2013-08-06 00:19:41
Autor: z
W dniu 2013-08-05 21:28, hiki o! pisze:
Bo jak nic w zamian nie dostane, to podwyzka jest nieuzasadniona.

Mam nadziej e media (na czele z "ca prawd ca dob") zadadz stosowne pytanie za co ma by podwyka. Zakadajc nawet dobre chci i zasugi ;-) to chyba nie wypada przy takim stanie finansw :-)

Data: 2013-08-06 05:36:25
Autor: sqlwiel
[...]

Taki duży pan, a taki mały rozumek...
Jeśli (p)osły dostaną podwyżkę, to przecież musi się to skądś wziąć, więc albo:
- dostaniesz VAT 25% na wybrane towary, albo
- większą akcyzę na paliwo, albo
- wyższe opłaty za śmieci, albo
- bardziej pojebane prawo (wszak wezmą się ze zdwojoną chęcią do pracy), albo
- dodrukuje się pieniędzy, więc jebną Ci oszczędności, albo
- 1 + 2 + 3 + 4 + 5

Tę klasę pasożytów należy powywieszać na latarniach. Choćby w części.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-06 16:35:31
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 06.08.2013 05:36, sqlwiel pisze:
Jeśli (p)osły dostaną podwyżkę, to przecież musi się to skądś wziąć,

Te grosze? Facet, większa kasa się marnuje w milionie miejsc. Tak jak napisał Liwiusz, wolałbym żeby posły miały 100 000 miesięcznie wypłaty, a dobrze działały.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-15 12:21:18
Autor: leming.show
mieci to jeszcze nic. Zobaczcie co Rostkowski na nas wymodzi, eby budt ratowa
Taki duy pan, a taki may rozumek...

Jeli (p)osy dostan podwyk, to przecie musi si to skd wzi, wic .........

Pozycza, nastepni tez pozycza itp. itd az przyjdzie taki czas ze nie pozycza, jak w grecji, wtedy budzetowka - jak w grecji bedzie miala duze ciecie, duze tzn 50%. Jest jeszcze wariant Wegierski tj. wyrazne powiedzenie pozyczkom nie ale w Tuskolandii ten wariant jest malo realny, nie napisze dlaczego bo to by bylo bardzo antysemickie i nie europejskie.

O zadluzaniu:
https://www.youtube.com/watch?v=111Abs1zd2E

Data: 2013-08-05 20:57:49
Autor: animka
[...]

LOL

--
animka

Śmieci to jeszcze nic. Zobaczcie co Rost kowski na nas wymodził, żeby budżęt ratować