A mnie się marzy kurna chata....

Data: 2012-06-08 12:37:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
A mnie się marzy kurna chata....
Ktoś to zna?

 http://www.sapidotech.com/poland/products.php?catId=1

Wstawiam w jedno USB modem 3/4G, w drugie USB wstawiam
tuner DVB-T i mam w swojej sieci arówno DVB-T jak i 3/4G?

Może warto poczekać, aż Sapido da:

 6 gniazd USB
 4 gniazda RJ45
 300 mb/s WiFi w APC i w AP
 slot do 3/4G
 akumulator
 serwer FTP na karcie SDHC
 ogniowo słoneczne

-=-

 http://www.spiewnik_turysty.republika.pl/kczmrek.html
 http://franzmauler.wrzuta.pl/audio/5EhMcePlRiB/jan_kaczmarek_-_kurna_chata

Data: 2012-06-08 17:36:29
Autor: AnonimGall
A mnie się marzy kurna chata....
[...]

Lesiu ty normalnie masz cos z tym swoim baniakiem i to juz pisalem ci kilka razy.

Do obslugi zabawki USB DVB-T jest potrzebne urzadzenie o bardzo duzej wydajnosci na moim Core Duo obraz przycina a ty chcesz do zabawki z z zabawkowym procesorem 300MHz podlaczyc tuner DVB-T i pewnie chcesz jeszcze zeby to pchalo stream w siec.

Data: 2012-06-08 21:03:51
Autor: Jawi
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 2012-06-08 17:36, AnonimGall pisze:
Lesiu ty normalnie masz cos z tym swoim baniakiem i to juz pisalem ci
kilka razy.

Nie rozumiem co ludzi skłania do obrażania innych, ot tak bez powodu. Rośnie nam jakieś nowe pokolenie albo ja już starej daty się robię.

[...]

No to jeszcze napisz co w tym czasie to Twoje Core Duo w tym samym czasie robi? Bo nie tylko pcha dalej to co odebrało.
A swoją drogą, zabawka bardzo fajna, bawiłem się troszkę. Sam myślę zakupić to albo coś podobnego na służbowe wyjazdy.

Data: 2012-06-09 00:04:35
Autor: AnonimGall
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 2012-06-08 21:03, Jawi pisze:
[...]

I qrwa nastepny specjalista  co tuner USB DVB-T zna tylko z obrazka.

Data: 2012-06-09 12:56:22
Autor: Jawi
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 2012-06-09 00:04, AnonimGall pisze:
I qrwa nastepny specjalista co tuner USB DVB-T zna tylko z obrazka.

Na TVN jest program jakiś o wychowaniu dzieciaków.
Cytuję jednego pryszczatego:
"... no bez przerywników, kur..., pier... to ciężko jest składać jakieś zdania"
i drugi cytat:
"... no to przeklinanie to taka cecha wrodzona..." :)

powodzenia

Data: 2012-06-09 01:56:42
Autor: BartekK
A mnie się marzy kurna chata....
[...]

Nie, po prostu jest to rozpoznawalny trol, jakich w sieci wiele, który wypisuje przedziwne niestworzone rzeczy, pozornie zadając pytanie na techniczne tematy, a potem się śmieje jak ludzie niepotrzebnie tracą czas na tłumaczenie, że jak coś ma gniazdko A, a coś ma wtyczke A, to jeszcze nie znaczy że będzie do siebie pasowało na tyle, by zadziałać.

Data: 2012-06-09 19:30:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
A mnie się marzy kurna chata....

"Jawi" 4fd24c88$0$26708$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Nie rośnie nowe. ,,Lesiem'' nazywa mnie moja ,,rodzina'' z Ełku.
Sprzedają wódkę w swej ,,kawiarni'' (szef, czyli mój kuzyn, nie
ukończył nawet szkoły podstawowej -- zarzymał się w swej edukacji
na siódmej, czy nawet na szóstej klasie, gdy podstawowki polskie
były osmioklasowe; jego matka, a moja jakaś powinowata, jest
alkoholiczką i nałogową palczką, co wg moich kuzynów zabrało
im możliwość dobrego startu w życie, za co od lat mszczą się
na otoczeniu sprzedając wódkę i piwo) i bez trudu widzę, kto
ulega ich wpływom. :) AnonimGall to ,,wykonawca'' modłów tejże
mojej ,,rodziny''. Dodatkowym punktem wskazującym na pochodzenie
owego ,,wpływu'' jest mowa o piwie:

  "AnonimGall" jquub6$tcn$1@news.dialog.net.pl

  > Lesiu bez urazy ale jak jestes przyglupem wioskowym to swoje brednie
  > rozglaszaj pod budka z piwem a na dobry sprzet cie nie stac wiec
  > przestan marzyc o syrence z silnikiem porsche.

Moja ,,rodzina'' uważa się za bogaczy (alkohol daje dobre zyski) i ludzi
z tak zwanych wyższych sfer. O kuzynkach wiem, że niewielu okolicznych,
jurnych chłopów ,,nie  poznały'', :) gdy były nastolatkami. (jedna z nich
nadal jest nastolatką -- i akurat o jej seksualnych podbojach jeszcze nic
nie wiem) Wg mego ,,wykształconego'' kuzyna każdy jest pijakiem, co mnie
nawet od dawna już nie dziwi -- toż obraca się owa rodzina stale wśród
pijaków. :)

[...]

Moje Core Duo niemal nie zauważa tunera DVB-T, o ile nie ,,leci'' jakiś
obfity (mniemam, że w HD) w informację program -- ostatnio takie pojawiły
się. Mogę puścić TV na osobny monitor (chyba nawet na dwa osobne) aby
jednocześnie oglądać TV oraz korzystać normalnie z notebooka?

Niekoniecznie. Tuner pochłania dużo RAMek, których mi stale brakuje.
(mam 2 GiB a potrzebuję?... Moim zdaniem i 16 GiB bym wykorzystał,
ale 8 GiB to IMO minimum) Kilka dni temu TV po prostu zawiesiła
mi caluteńki notebook, a że na co dzień od dawna nie miewam takich
problemów -- bardzo dużo straciłem, bo raczej nie byłem przygotowany
na takie coś jak zawieszenie się... Kiedyś zawieszał flasz Adobego.
Któraś z kolejnych wersji rozwiązała problem, któraś kolejna znów
zawieszała i kolejna nie zawiesza...

Netbook z atomem N450 z i 1 GiB wspólnych RAMek słabo sobie radzi
z obsługą tunera DVB-T, a nawet słabo z VoIPem, o czym pisałem
już kilkakrotnie. Ale to komputer ,,zintegrowany'' i oszczędny,
nie zaś kombajn.

-=-

Nie wiem, ile potrzeba na obsługę strumienia bez jego analizy,
dekodowania itd., ale IMO Anonim ma nikłe pojęcie o czymkolwiek.

Tak na ,,chłopski rozum'' -- kopiowanie filmu FHD odbywa się w netbooku
niemal bez zauważenia z szybkością kilkakrotnie przekraczającą potrzeby
takiego filmu, natomiast wyświetlanie takiegoż filmu ze złym ustawieniem
grafiki bądź dźwięku nie jest możliwe, bo większość klatek wypada, a na
domiar złego dźwięk rozsuwa się względem obrazu o więcej niż kilka sekund.

Film dobrej jakości z netu to jakieś 2 Mb/s -- wiem, bo często oglądam.
TV Trwam to chyba 100 kb/s -- i też coś ;) widać.

I raczej urządzenie typu router nie interesuje się tym, co jest
słane -- ważne, aby przesłać dalej i jeśli już jakoś obrabia tę
informację, to nie na poziomie dekodowania czy dekompresji MPG4.
Nawet tunery,,stacjonarne'' nie mają w sobie procesorów nadzwyczaj
szybkich, choć jednocześnie ślą po HDMI rozkompresowany (a nawet
i rozkodowany) program oraz nagrywają inny na podłączony dysk HDD.

-=-

Ja oglądałem DVB-T na komputerze z CPU 400 MHz -- ale istotnie, CPU
był za słaby? Był za słaby i pomimo 100% obciążenia CPU, były trudności.
Ale najśmieszniejsze było to, że ten komputer nie miał USB 2, ale USB 1. :)

Data: 2012-06-09 19:43:15
Autor: marfi
A mnie się marzy kurna chata....
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:jr01h5$qdi$1inews.gazeta.pl...
Moje Core Duo niemal nie zauważa tunera DVB-T, o ile nie ,,leci'' jakiś
obfity (mniemam, że w HD) w informację program

  Jest  już jakiś kanał HD z ziemi?

--
marfi

PS. Pozdrowienia dla kuzynki, jedynej dziewicy :)

Data: 2012-06-09 19:50:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
A mnie się marzy kurna chata....

"marfi" 4fd38b36$0$1300$65785112@news.neostrada.pl

Moje Core Duo niemal nie zauważa tunera DVB-T, o ile nie ,,leci'' jakiś
obfity (mniemam, że w HD) w informację program

 Jest  już jakiś kanał HD z ziemi?

Raczej tak -- i to chyba już od dawna, może od tygodnia?
Film Kopernik idzie na netbooku bez trudu razem z nagrywaniem
i jeszcze zostaje sporo CPU, ale jakaś TVP1 na żywo szła w ząbki
na tymże netbooku. Zatem uznaję, że właśnie HD sprawia trudności.

W TV o HD w DVB-T mówiono od dłuższego czasu. Nawet porównano
technologiczny skok do HD ze skokiem z czarnobiałej TV do
kolorowej, co mnie nieco rozśmieszyło.

Data: 2012-06-09 19:59:28
Autor: marfi
A mnie się marzy kurna chata....

  Pewnie masz dostęp do tego: http://cyfryzacja.gov.pl/TVP1,HD,i,TVP2,HD,w,DVB-T,598.html

--
marfi

Data: 2012-06-09 20:08:18
Autor: marfi
A mnie się marzy kurna chata....
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:4fd38f03$0$26700$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Własnie sprawdziłem - faktycznie TVP1 z ziemi jest nadawana w jakości HD.

--
marfi

Data: 2012-06-09 20:22:35
Autor: marfi
A mnie się marzy kurna chata....
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:4fd39115$0$26693$65785112news.neostrada.pl...
Własnie sprawdziłem - faktycznie TVP1 z ziemi jest nadawana w jakości HD.

  Przepraszam.
  Miałem na myśli standard nadawania (rozdzielczość), jakość niestety raczej nie jest istotnie lepsza niż SD.

--
marfi

Data: 2012-06-09 20:38:53
Autor: marfi
A mnie się marzy kurna chata....
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości news:4fd3946e$0$1225$65785112news.neostrada.pl...
[...]

   Przy okazji sprawdzania w/w zauważyłem, że nasza podobno bankrutująca TVP przepierdoliła resztki kasy od frajerów opłacających abonament  (niestety takich jak ja) na wypasione studia na dachach i nie na dachach aby tylko sprostać prymitywnym emocjom...

--
marfi

Data: 2012-06-10 02:44:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
A mnie się marzy kurna chata....

"marfi" 4fd3946e$0$1225$65785112@news.neostrada.pl

 Miałem na myśli standard nadawania (rozdzielczość), jakość niestety raczej nie jest istotnie lepsza niż SD.

Ale pochłania CPU nie jak SD. I tyle zysku z tej HD.
Netbook tego już nie ciągnie.

Data: 2012-06-10 19:23:49
Autor: Michal
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 2012-06-09 20:08, marfi pisze:

 Pewnie masz dostęp do tego:
http://cyfryzacja.gov.pl/TVP1,HD,i,TVP2,HD,w,DVB-T,598.html

Własnie sprawdziłem - faktycznie TVP1 z ziemi jest nadawana w jakości HD.

TVP/Emitel wykonały plan 5-letni z okazji Euro2012 i od 1.06 większość ludzi w PL ma dostęp do TVP1 HD. Niestety - z tego co widzę zazwyczaj jest to na bardzo wysokch kanałach (u mnie ~70) i przy przy takiej samej mocy nadawczej jak MUX3, z MUX1 bardzo wielu ludzi ma problemy z odbiorem - u mnie na 2 tunerach bez zmiany instalacji antenowej nic z tego, mimo że z MUX3 na tych samych 50kW nie ma najmniejszych problemów.

--
/MB

Data: 2012-06-10 21:51:15
Autor: qwerty
A mnie się marzy kurna chata....
Użytkownik "Michal"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jr2lc1$22i$1@mx1.internetia.pl...
TVP/Emitel wykonały plan 5-letni z okazji Euro2012 i od 1.06 większość ludzi w PL ma dostęp do TVP1 HD.

Jaki plan 5 letni? Taki był harmonogram i koniec.

Niestety - z tego co widzę zazwyczaj jest to na bardzo wysokch kanałach (u mnie ~70)

Nie no, nie mogę. Niby jak może być na kanale 70, skoro UHF ma zakres k. 21 - k. 69?

Data: 2012-06-11 22:53:40
Autor: Michal
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 2012-06-10 21:51, qwerty pisze:

TVP/Emitel wykonały plan 5-letni z okazji Euro2012 i od 1.06 większość
ludzi w PL ma dostęp do TVP1 HD.

Jaki plan 5 letni? Taki był harmonogram i koniec.

A uważasz że tak całkiem przypadkiem nagle dla większości kraju oficjalnie MUX-1 z TV publiczną uruchomiono 01.06.2012? Data Euro znana była od dawna, wcześniej jakoś nadawcy się nie spieszyło. Jak śledzisz harmonogram wdrażania MUX-1, to wiesz jaka różnica pokrycia jest między etapem 1 a 2 i na jakich kanałach nadawane są mecze z okazji Euro2012.
Plan 5-letni został więc wykonany, tak samo jak oddawanie autostrad w stanie "przejezdnym" itp. A że źle działa to inna sprawa (wszyscy dookoła mają problemy).

                     ^
Nie no, nie mogę. Niby jak może być na kanale 70, skoro UHF ma zakres k.
21 - k. 69?

A zwróciłeś uwagę na ten podkreślony znak "~" i wiesz co on znaczy?. Celowo nie podawałem dokładnego kanału, bo to wskazuje na nadajnik.

--
MB

Data: 2012-06-12 17:50:40
Autor: qwerty
A mnie się marzy kurna chata....
Użytkownik "Michal"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jr5m1i$rb7$1@mx1.internetia.pl...
A uważasz że tak całkiem przypadkiem nagle dla większości kraju oficjalnie MUX-1 z TV publiczną uruchomiono 01.06.2012? Data Euro znana była od dawna, wcześniej jakoś nadawcy się nie spieszyło.

Część nadajników była gotowa jeszcze zimą. To, że jeden nadawca nie chciał wcześniejszego startu to nie wina tvp.

[...]

No popatrz, a jak popatrzeć na mapki to na ogół multipleks nadaje na k. 30-49. Gdzie to "bardzo wysokie kanały"?

Data: 2012-06-10 02:42:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
A mnie się marzy kurna chata....

"marfi" 4fd38f03$0$26700$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Mam MUX3. Pisarz nietęgi pisał tę stronę -- posiadać
odbiornika raczej nie można, bo to nie żaden majątek.

Data: 2012-06-10 19:58:29
Autor: Michal
A mnie się marzy kurna chata....

[...]

BTW:
Jak są nadawane zagraniczne filmy w TVP1HD jeśli chodzi o ścieżkę dźwiękową? OK, jest E-AC3 ale czy jest wersja lektorska I DODATKOWO oryginalny język? Do czasu gdy nie poprawię instalacji antenowej muszę zostać przy MUX2, a tu przy filmach mimo że można wybrać napisy, to na 2 różnych tunerach wbudowanych w 2 różne TV zarówno przy ścieżce opisanej jako "oryginalna", jak i "multilangual" (czy jakoś tak) w obu przypadkach jest wersja tylko z lektorem.

W TV o HD w DVB-T mówiono od dłuższego czasu. Nawet porównano
technologiczny skok do HD ze skokiem z czarnobiałej TV do
kolorowej, co mnie nieco rozśmieszyło.

Coś w ten rzucik w materiałach reklamowych widziałem na temat TV 3D. Sprawa o tyle śmieszna, że mając TV 3D nie ma takich treści, którą możnaby oglądać. Chyba tylko Cyfra+ ma jeden kanał 3D, a i to nie wiadomo jak długo, bo AFAIR we Francji wyłączono kanał 3D, to i w PL pewnie niedługo to nastąpi w C+.
Jeśli nie ma wyboru ścieżki dźwiękowej z możliwością oglądania oryginalnej wersji językowej filmu to o jakiej "rewolucji" tu mówimy
- DVB-T poza możliwością upchnięcia większej ilości kanałów w danym paśmie częstotliwości, braku zakłóceń i EPG oraz napisów (czyli to co
w DVB-S MPEG2 SD jest od kilkunastu lat) to z tego co widzę lepsze przygotowanie obrazu pod wyświetlacze LCD FHD, nawet jeśli obraz nadawany jest jako SD (ostrość i kolory), ale już na dużym wyświetlaczu plazmowym różnicy prawie nie widać pomiędzy dobrą TV analogową, a tym całym DVB-T SD, jaka jest w PL.

--
/MB

Data: 2012-06-11 09:31:03
Autor: Damian G
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 09.06.2012 19:50, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
[...]

A dokładniej, trudności sprawia to, że to jest 1080i i trzeba zrobić usuwanie przeplotu - a to trochę wymaga od procesora, chyba że się użyje grafiki która to wspiera (np. ION).
Robiłem testy i na moim Atom 330 TVP1 HD 1080i z wideo rzędu 6 Mbit/s przycinało się, choć film 1080p 16 Mbit/s idzie płynnie. Dopiero przełączenie usuwania przeplotu na metodę ION optimized powoduje płynne odtwarzanie TVP1 HD.

--
Damian

Data: 2012-06-10 01:06:03
Autor: JDX
A mnie się marzy kurna chata....
On 2012-06-09 19:43, marfi wrote:
[.....]
 Jest  już jakiś kanał HD z ziemi?
Od 1 czerwca br. TVP1 HD w MUX1 i TVP2 HD w MUX2.

Data: 2012-06-10 08:04:04
Autor: qwerty
A mnie się marzy kurna chata....
Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jr0kt2$9c2$1@news2.ipartners.pl...
Od 1 czerwca br. TVP1 HD w MUX1 i TVP2 HD w MUX2.

Proszę nie kłamać!

Data: 2012-06-10 07:27:30
Autor: januszek
A mnie się marzy kurna chata....
qwerty napisa?(a):

Od 1 czerwca br. TVP1 HD w MUX1 i TVP2 HD w MUX2.

Proszę nie kłamać!

TVP2 HD jest w mux3: http://www.telewizja-cyfrowa.com/nadajniki.html

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-10 13:04:15
Autor: JDX
A mnie się marzy kurna chata....
On 2012-06-10 09:27, januszek wrote:
qwerty napisa?(a):

Od 1 czerwca br. TVP1 HD w MUX1 i TVP2 HD w MUX2.

Proszę nie kłamać!

TVP2 HD jest w mux3: http://www.telewizja-cyfrowa.com/nadajniki.html
Wiem. :D Tutaj "oficjalne" komunikaty na forum Emitela, czyli firmy
zajmującej się nadawaniem poszczególnych MUX-ów:
http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=2&t=2893
http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=2&t=4288

Data: 2012-06-10 13:09:27
Autor: qwerty
A mnie się marzy kurna chata....
UĹźytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jr1uvn$u0v$1@news2.ipartners.pl...
Wiem. :D Tutaj "oficjalne" komunikaty na forum Emitela, czyli firmy
zajmującej się nadawaniem poszczególnych MUX-ów:
http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=2&t=2893
http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=2&t=4288

To czemu kłamiesz, że tvp 2 hd jest nadawany w multipleksie 2?

Data: 2012-06-10 13:26:09
Autor: JDX
A mnie się marzy kurna chata....
On 2012-06-10 13:09, qwerty wrote:
[.....]
To czemu kłamiesz, że tvp 2 hd jest nadawany w multipleksie 2?
Trochę potrolować mi się zamarzyło.

Data: 2012-06-09 03:32:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
A mnie się marzy kurna chata....

"AnonimGall" jqt65r$4bc$1@news.dialog.net.pl

Do obslugi zabawki USB DVB-T jest potrzebne urzadzenie o bardzo duzej wydajnosci na moim Core Duo obraz przycina a ty chcesz do zabawki z z

Nie moja wina, że kupiłeś gówno zamiast komputera.
Póki nie było HD w TV cyfrowej, mój netbook atomowy (jeden rdzeń, 1,66 GHz,
zintegrowana grafika i 1 GiB RAM DDR2) radził sobie bez trudu z tunerem na
USB. Notebook (niemal czteroletni, a kupiłem go już z wyprzedaży) z oddzielną
kartą grafiki (słabą, ale jednak oddzielną) niemal nie zauważa tunera, jeśli
chodzi o obciążenie CPU, a jedynie zżera pamięć.

Netbook i z VoIPem ma trudności. Taka uroda ,,integracji'' wszystkiego
w jednym. Notebook VoIPa niemal nie zauważa w ogóle. Netbook oddaje ze
40% CPU. Złe ustawienie dźwięku sprawia, że nie da się oglądać na netbooku
filmu HD a nawet z trudem można oglądać filmy z płyt DVD, ale już lepsze
ustawienie dźwięku umożliwia oglądanie filmów w FHD.

zabawkowym procesorem 300MHz podlaczyc tuner DVB-T i pewnie chcesz jeszcze zeby to pchalo stream w siec.

300 MHz nie uciągnie 300 Mb/s -- więc tam jest raczej coś szybszego.

-=-

Czym innym jest przerzucanie informacji skompresowanej a czym innym
jej interpretacja, dekompresja itd. 300 Mb/s to w teorii aż 37,5 MB/s,
czyli więcej, niż zwyczajowo ciągnie USB 2.0, które teoretycznie ma
przepustowość 480 Mb/s.

Data: 2012-06-09 09:35:06
Autor: AnonimGall
A mnie się marzy kurna chata....

300 MHz nie uciągnie 300 Mb/s -- więc tam jest raczej coś szybszego.

  Sprzęt
Port LAN/WAN:
  10/100 Mbps RJ45 *1

Data: 2012-06-09 14:35:51
Autor: Michal
A mnie się marzy kurna chata....

zabawkowym procesorem 300MHz podlaczyc tuner DVB-T i pewnie chcesz
jeszcze zeby to pchalo stream w siec.

300 MHz nie uciągnie 300 Mb/s -- więc tam jest raczej coś szybszego.

Jak nie jak tak. Takie coś jak poniżej mające 400 MHz z obciążeniem na poziomie poniżej 10% obsługuje ruch na pełnym 802.11n (3TX/3RX) przy znikomym poziomie obciążenia, przy okazji robiąc wiele innych rzeczy, w tym wspomniane tu monitorowanie z webcama, serwer DLNA, tunery DVB-T, modemy 3G, printservery i co tam jeszcze ludziom przyjdzie do głowy.
Jeśli już chodzi o sam ruch sieciowy, to dla CPU w takich routerkach SOHO większym wyzwaniem niż przereklamowane WiFi w wersji N jest ruch na gigabitowym switchu pomiędzy kilkoma urządzeniami jednocześnie.

root@Gargoyle:~$ cat /proc/cpuinfo
system type             : Atheros AR9132 rev 2
cpu model               : MIPS 24Kc V7.4
BogoMIPS                : 266.24

--
/MB

Data: 2012-06-09 14:57:18
Autor: AnonimGall
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 2012-06-09 14:35, Michal pisze:

[...]

Pierdolisz glupoty jak zwykle.  PowerPC z procesorem 1GHz wysyca dopiero standard n o gigabicie nie wspomne bo pewnie o tym nie pomyslales ze jak taki zabawkowy AP ma IF eth 10/100Mbit to nie ma fizycznej mozliwosci zeby poszedl na wiecej 100Mbit po Eth.

W dupie byles i gowno widziales.

Data: 2012-06-09 16:28:50
Autor: Michal
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 2012-06-09 14:57, AnonimGall pisze:

[...]

Powyższe jest ze stojącego obok TL-WR1043ND na AR9132 400 MHz z OpenWRT, robiącego poza routingiem sporo innych rzeczy, mającym właśnie gigabitowy switch i transfer pomiędzy komputerami z gigabitowym eth idzie bardzo ładnie. To że pecety do wysycenia gigabitowego łącza potrzebują porządnego CPU nie znaczy, że CPU/DSP specjalizowane z poprawnie optymalizowanym kodem muszą to robić tak samo mało efektywnie.
Patrzysz na beznadziejnie napisany pod względem wykorzystania zasobów program do obsługi DVB-T na PC i na tej podstawie wyciągasz ogólne, błędne wnioski.

W dupie byles i gowno widziales.

Hmm, pomyślałem o kimś innym podobnie, ale nieco w innym tonie.
W ten sposób nie będziemy jednak dyskutować - to jest poziom dresów spod budki z piwem. Żegnam.

--
/MB

Data: 2012-06-09 18:23:26
Autor: marfi
A mnie się marzy kurna chata....
Użytkownik "AnonimGall" <gall@bp.com> napisał w wiadomości news:jqvoj9$adr$1news.dialog.net.pl...

W dupie byles i gowno widziales.

Hmm, pomyślałem o kimś innym podobnie, ale nieco w innym tonie.
W ten sposób nie będziemy jednak dyskutować - to jest poziom dresów spod
budki z piwem. Żegnam.

Pokaz mi tuner USB ktory wspierany przez WRT puszcza stream MPEG2-4 w siec, ja nie znam takich oprocz typowych sprzetow ze sprzetowym dekoderem MPEG np Dreambox lub klony.

  Po co dekoder?
  W sieć wysyła się strumień transportowy identyczny z odebranym (ew. przefiltrowany wg. wybranych PID, sposób kompresji nie jest istotny).

--
marfi

Data: 2012-06-10 19:19:09
Autor: Michal
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 2012-06-09 18:23, marfi pisze:
[...]

Np: coś takiego
http://www2.buyincoins.com/digital-tv-hdtv-dvb-t-usb-stick-dongle-tuner-recorder-receiver-product-70.html

Za całe 7$, czyli zbliżamy się do wspomnianego "byle tunera USB DVB-T za 25 zł". Ale na dobrą sprawę może być dowolny tuner DVB-T potrafiący filtrować PID/SID o ile tylko komuś chciało się przysiąść i przygotować moduł dla jądra w danej wersji OpenWRT.

  Po co dekoder?
  W sieć wysyła się strumień transportowy identyczny z odebranym (ew.
przefiltrowany wg. wybranych PID, sposób kompresji nie jest istotny).

O to mi właśnie chodziło. Z tego co ludzie piszą, a nie mam powodu by nie wierzyć,  na interesującej mnie wersji OpenWRT pod AR9132 streamowanie DVB-T zżera całe 6% CPU w WR1043ND + po 10% na każdego podłączonego klienta oglądającego DVB-T w sieci:
https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=28035

Przypomnę: AR9132 z WR1043ND to "całe" 266 BogoMIPS, przy czym stareńki K6-2 550 ma AFAIR ~1000 BogoMIPS, więc do wydajności C2D to jest przepaść.

--
/MB

Data: 2012-06-09 18:05:48
Autor: Michoo
A mnie się marzy kurna chata....
On 09.06.2012 14:57, AnonimGall wrote:
[...]
Ty jesteś naprawdę takim "znaffcom", że myślisz, że to procesor przerzuca te dane?

W dupie byles i gowno widziales.
Mówisz z doświadczenia "expierdzie"?

Michoo

Data: 2012-06-10 03:03:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
A mnie się marzy kurna chata....

"Michal" jqvg4u$v6g$1@mx1.internetia.pl

300 MHz nie uciągnie 300 Mb/s -- więc tam jest raczej coś szybszego.

Jak nie jak tak. Takie coś jak poniżej mające 400 MHz z obciążeniem na

Być może tak jest. Sugerowałem się tym, że 300 MHz to raczej dawne
czasy, gdy królowało g z jego 54 Mb/s -- być może nadal są właśnie
takie szybkości taktowania.

[...]

Myślałem, że szyfrowanie zajmuje sporo czasu.

-=-

Pierwsze lepsze RB mają po 680 MHz.

  http://routerboard.com/RB411GL
  http://routerboard.com/RB433AH
  http://routerboard.com/RB450G

A ile mają te sapidy -- nie wiem.

Data: 2012-06-09 10:00:20
Autor: qwerty
A mnie się marzy kurna chata....
Użytkownik "AnonimGall"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqt65r$4bc$1@news.dialog.net.pl...
[...]

Chyba żartujesz? Ludzie na AR9132 używają jako serwer stream dvb-t.

Data: 2012-06-09 11:07:12
Autor: AnonimGall
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 2012-06-09 10:00, qwerty pisze:
[...]

TAA A SWISTAK ZAWIJA TEN STREAM W SREBERKA>

Data: 2012-06-09 14:25:26
Autor: Michal
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 2012-06-08 17:36, AnonimGall pisze:

Lesiu ty normalnie masz cos z tym swoim baniakiem i to juz pisalem ci
kilka razy.

Już Ci ktoś inny napisał - nie obrażaj. Jeśli takie trochę dziwne publiczne wynurzenia Ci przeszkadzają, najlepszą metodą jest IMHO ich ignorowanie.

Do obslugi zabawki USB DVB-T jest potrzebne urzadzenie o bardzo duzej
wydajnosci

A to niby dlaczego? Przecież to urządzenie tylko odbiera przesyłany przez tuner DVB-T (w PL poza całym jednym programem w wersji SD) stream MPEG4 AVC o stosunkowo niskiej przepustowości dla takich rozdzielczości i pcha to w ethernet NIE DEKODUJĄC SYGNAŁU H264. Jedyny niewielki problem to sterowanie przepływem USB (w odróżnieniu od np: firewire odpowiada za to CPU) ale bez przesady - z przepustowością USB 2.0 radzą sobie od dawna bardzo słabe CPU choćby do transmisji z pamięci flash czy HDD zewnętrznych.

na moim Core Duo obraz przycina

A to CoreDuo przypadkiem nie robi demuksowania, dekompresji itp? Coś mi się wydaje że tak i do tego jeszcze parę innych rzeczy.

a ty chcesz do zabawki z zabawkowym procesorem 300MHzpodlaczyc
> tuner DVB-T i pewnie chcesz jeszcze zeby to pchalo stream w siec.

No to przyjmij do wiadomości, że takie routery-zabawki z MIPS rzędu 300-400 MHz mające 200-300 bogomipsów (a niedawno pojawiły się konstrukcje domowych routerków z 1GHz+ CPU) spokojnie pchają w sieć jako serwer DLNA stream MPEG4-AVC w 1080p z kilkoma ścieżkami DTS/AC3/AAC dodatkowo obciążone odczytem z wyjątkowo zasobożernego NTFS, a nie tylko taką mizerną DVB-T SD jaką mamy w PL.
Ba - takie routerki pod OpenWRT spokojnie działają z webcamami jako domowy system monitorowania z detekcją ruchu, zapisem, podglądem i wysyłaniem obrazu na zdalny serwer w sieć obrazów 720p, a do tego trzeba trochę więcej mocy niż przepchnięcie nie dekodowanego streamu
AVC/DD w ethernet.

--
/MB

Data: 2012-06-09 14:35:18
Autor: AnonimGall
A mnie się marzy kurna chata....

> [...]

wysyłaniem obrazu na zdalny serwer w sieć obrazów 720p, a do tego trzeba
trochę więcej mocy niż przepchnięcie nie dekodowanego streamu

Pierdolisz facet !

Teoretycy amatorzy pierdola glupoty !

Data: 2012-06-09 14:48:17
Autor: Michal
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 2012-06-09 14:35, AnonimGall pisze:
> Pierdolisz facet !

Dziękuję za współpracę. To by było na tyle.

> Teoretycy amatorzy pierdola glupoty !

A łyżka na to - Niemożliwe ;P

--
/MB

Data: 2012-06-09 15:14:28
Autor: ToMasz
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 08.06.2012 17:36, AnonimGall pisze:
[...]

na 5 listów masz tylko jeden w którym poza obrażaniem ludzi, piszesz coś na temat. Czy mógłbyś rozwinąć to co zacytowałem? Nie żebym się z Tobą nie zgadzał, ale jakoś mi się niechce wierzyć w to co napisałeś.

ToMasz

Data: 2012-06-09 15:19:32
Autor: AnonimGall
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 2012-06-09 15:14, ToMasz pisze:
[...]

Twoj problem i Lesia ktory wylewa co jakis czas swoje gorzkie zale ze kupil gowno za 5zl i nie dziala jak to za 500zl.
!

Data: 2012-06-09 16:32:21
Autor: ToMasz
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 09.06.2012 15:19, AnonimGall pisze:
[...]

nie wiem czy JA mam jakiś problem. Moim zdaniem ktoś inny ma problem z kulturą osobistą. Ja natomiast czytając jakąś opinie, w tym przypadku dość ostro przedstawioną opinie, chciałem poznać jej uzasadnienie. JEśli jednak nie ma ona uzasadnienia, albo nie chce Ci się go podać, pozostanę ufny w zapewnienia sprzedawców. Ich zdaniem, a także zdaniem ich klientów, tuner DVB-T, do którego z jednej strony wchodzi antena, a z drugiej odkodowany sygnał na wejście euro -scart, może działać na 300Mhz i 8W mocy. nie potrzeba im core duo
:)

ToMasz

Data: 2012-06-09 16:59:20
Autor: AnonimGall
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 2012-06-09 16:32, ToMasz pisze:
[...]

Ale my tu piszemy o tunerze DVB-T USB za 15zeta .

Data: 2012-06-09 17:13:58
Autor: ToMasz
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 09.06.2012 16:59, AnonimGall pisze:

[...]

a to przepraszam. byłem - mylnie przekonany - że rozmawiamy o tym, że aby "coś" przeliczyło strumień MPEG z "tunera DVB-t USB za 15zł" na sygnał łatwy do wyświetlenia na monitorze/tv/wstawienia w sieć, to "coś" musi mieć możliwości obliczeniowe podobne do core duo.

ToMasz

Data: 2012-06-09 18:32:05
Autor: marfi
A mnie się marzy kurna chata....
Użytkownik "AnonimGall" <gall@bp.com> napisał w wiadomości news:jqvqp0$bav$1news.dialog.net.pl...

No musi miec albo silny procesor albo dekoder sprzetowy MPEG taki jak np maja tunery satelitarne stacjonarne ze zlaczem RJ45 a i te potrafia ciac klatki w przypadku puszczenia strumienia w siec.

  To jest wyłącznie wina sieci.
  Pojedyńczy kanał HD nie potrzebuje zazwyczaj więcej niż 12Mb/s ale dla niektórych sieci Wi-Fi nawet to może być problemem.

--
marfi

Data: 2012-06-09 18:35:00
Autor: Michoo
A mnie się marzy kurna chata....
On 09.06.2012 17:40, AnonimGall wrote:
No musi miec albo silny procesor albo dekoder sprzetowy MPEG
Ty chcesz odebrać dane, zdekodować, zakodować i wysłać? Po co? On ma odebrać dane z tunera i wysłać w sieć. Dekodować będzie odbiorca.

Michoo

Data: 2012-06-09 18:59:11
Autor: AnonimGall
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 2012-06-09 18:35, Michoo pisze:
[...]

A znasz takie rozwiazanie ?

Konkretnie model poprosze.

Data: 2012-06-09 19:17:35
Autor: qwerty
A mnie się marzy kurna chata....
Użytkownik "AnonimGall"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqvvct$dcl$1@news.dialog.net.pl...
A znasz takie rozwiazanie ?

Konkretnie model poprosze.

Każdy router z openwrt:
http://mumudvb.braice.net/mumudrupal/node/36
https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?pid=144920#p144920

Data: 2012-06-09 19:36:20
Autor: marfi
A mnie się marzy kurna chata....
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jr00ff$iv9$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tu trzeba uważać - może byc problem ponieważ:
  "If the stick doesn't have hardware ip filtering, the slug is completely lost by the amount of data (frozen if the antenna is not removed)"

--
marfi

Data: 2012-06-09 20:24:56
Autor: Michoo
A mnie się marzy kurna chata....
On 09.06.2012 19:36, marfi wrote:
Tu trzeba uważać - może byc problem ponieważ:
"If the stick doesn't have hardware ip filtering, the slug is completely
lost by the amount of data (frozen if the antenna is not removed)"

Ale to jest inna kwestia - chodzi o wyciąganie strumienia cyfrowego z danych złapanych bezpośrednio na antenie a nie o dekodowanie strumienia.

Michoo

Data: 2012-06-09 20:34:18
Autor: marfi
A mnie się marzy kurna chata....
Użytkownik "Michoo" <michoo_news@vp.pl> napisał w wiadomości news:jr04jl$3n3$1mx1.internetia.pl...
[...]

  Owszem, przypuszczam, że autor się pomylił bo zapewne chciał napisać "hardware PID filtering" ale większość tanich tunerów USB zgodnych z Windowsowym standardem "BDA" nie posiada mechanizmu filtrowania PID. Baaa, niektóre egzemplarze nawet nie dbają o to aby wyrównać strumień transportowy do początków pakietów TS a "walą" w USB to co przyjdzie z anteny. Niech się software martwi o znalezienie począku pakietu.

--
marfi

Data: 2012-06-09 20:25:10
Autor: AnonimGall
A mnie się marzy kurna chata....
W dniu 2012-06-09 19:17, qwerty pisze:
[...]

Chyba nie tak kazdy ale chyba musze przeprosic Lesia i pozostalych "chamow" i "prostakow" jesli czuja sie obrazeni.

Data: 2012-06-09 20:42:21
Autor: marfi
A mnie się marzy kurna chata....
Użytkownik "AnonimGall" <gall@bp.com> napisał w wiadomości news:jr04e3$fue$1news.dialog.net.pl...

Chyba nie tak kazdy ale chyba musze przeprosic Lesia i pozostalych "chamow" i "prostakow" jesli czuja sie obrazeni.

"W dupie byles i gowno widziales." - teraz wychodzisz z jaskini niewiedzy.

--
marfi

Data: 2012-06-09 19:19:42
Autor: marfi