A może Rumunia?

Data: 2015-05-30 19:44:19
Autor: the_foe
A może Rumunia?
Ustawowy emerytalny wiek dla kobiet w Rumunii wynosi ledwie 58 lat (a dla mezczyzn 63). Efektem tego jest to, ze w Rumunii jest więcej emerytów niż pracujących (5,3 do 4.3 mln) i żenująco niskie świadczenia. Srednia rumuńska emerytura jest niższa niż polska minimalna. Mimo, to ekonomiscie nie mają wątpliwości: za 10 lat panstwo nie bedzie miało na wypłatę emerytur. Chyba, ze ją obniży, albo drastycznie podwyższy wiek emerytalny.
Rumunia to drastyczny przykład dla Polski. Ten kraj ws. emerytur zrobił jeszcze mniej niż Polska. Kraj jest tam podzielony na tych co w zyciu niewiele pracowali, a biorą i beda brac swiadczenia przez dziesieciolecia i na tych co beda musieli "pracowac az do smierci".
Chcemy Bukaresztu w Warszawie?
--
@foe_pl

Data: 2015-05-30 21:01:51
Autor: boukun
A może Rumunia?
"the_foe" <the_foewytnijto@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag
[...]

Pierdolenie kotka, za pomocą młotka. Najpierw pieniądze z budżetu powinny być rozdysponowane na zaspokojenie godnych emerytur, a potem dopiero na wojsko i inne...

boukun

Data: 2015-05-31 04:08:57
Autor: andal
A moe Rumunia?
On Sat, 30 May 2015 21:01:51 +0200, boukun wrote:

[...]

przeznaczylbym troche kasy na budowe stodół

Data: 2015-06-01 12:54:28
Autor: Marek
A moe Rumunia?
W dniu niedziela, 31 maja 2015 06:08:59 UTC+2 uytkownik andal napisa:

Masz na mysli takich do spalenia ?

https://www.youtube.com/watch?v=fUhw9BS2Arw

Data: 2015-05-31 06:49:06
Autor: Lenek9
A może .. zamowienia wojskowe bardziej intratne.

Najpierw pieniądze z budżetu powinny być rozdysponowane na zaspokojenie
godnych emerytur, a potem dopiero na wojsko i inne...
boukun

Problem jest w tym, że zarówno PiS jak i POPSL chca wydawać na wojsko,
a nie na emerytury. Widać, że załatwianie zamowień wojskowych jest bardziej
intratne niż podwyższanie emerytur.

Data: 2015-05-31 03:46:06
Autor: wawa
A może Rumunia?
W dniu 5/30/2015 12:44 PM, the_foe pisze:

Chcemy Bukaresztu w Warszawie?

Dzisiaj już niewielu obchodzi co wy chcecie, agitacja przestała działać,
cierpliwie zaczekaj te kilka miesięcy, kiedy PO i SLD podzielą los AWS i
UW, wszystkie wasze zmartwienia same się rozwiążą.

Data: 2015-05-31 09:56:07
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 30.05.2015 o 19:44, the_foe pisze:
[...]

A może Rosja i Białoruś?
Przypomnę: Mężczyźni 60 lat kobiety 55 lat.

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2015-05-31 10:35:42
Autor: the_foe
A może Rumunia?
W dniu 2015-05-31 o 09:56, Wiesiaczek pisze:
[...]

no i jest tam sam efekt. Srednia emerytura na Białorusi wynosi mniej niz 700 zł a w Rosju ok 900 zł.

--
@foe_pl

Data: 2015-06-01 09:56:00
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 31.05.2015 o 10:35, the_foe pisze:
[...]

Mógłbyś olać tę swoją propagandę i przełożyć to na czynsze, chleb, energię, lekarstwa etc.?

Bo ja wolałbym tam żyć za 700 niż w Polsce za 1500.

Data: 2015-06-01 10:20:20
Autor: the_foe
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-01 o 09:56, Wiesiaczek pisze:
[...]

to nie rozumiem, czemu już tam cie nie ma.

--
@foe_pl

Data: 2015-06-01 19:01:40
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 01.06.2015 o 10:20, the_foe pisze:
[...]

Nie rozumiesz boś głupi.

Data: 2015-06-01 20:37:14
Autor: the_foe
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-01 o 19:01, Wiesiaczek pisze:
[...]

chyba tak, skoro nie rozumiem czemu ktoś chciałby żyć w polskim piekle skoro może zyc w białoruskim raju.

--
@foe_pl

Data: 2015-06-01 11:51:55
Autor: Piotr Rezmer
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-01 o 09:56, Wiesiaczek pisze:

Mógłbyś olać tę swoją propagandę i przełożyć to na czynsze, chleb,
energię, lekarstwa etc.?

Bo ja wolałbym tam żyć za 700 niż w Polsce za 1500.

W Rosji nie jest wcale taniej niż w Polsce.
Znalazłem coś takiego:
http://www.cenynaswiecie.pl/porownanie-cen-w-rosji-i-w-polsce,169,250/

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-06-01 18:46:10
Autor: andal
A moe Rumunia?
On Mon, 01 Jun 2015 11:51:55 +0200, Piotr Rezmer wrote:

[...]

nonsens zeby porownywac bezwzgledne ceny

ale na tym polega zydowska manipulacja pieniadzem

Data: 2015-06-01 19:08:51
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 01.06.2015 o 11:51, Piotr Rezmer pisze:
[...]

"Jesteś zaskoczony porównaniem?
Wszystkie ceny zostały dodane przez czytelników portalu.
Do dziś internauci dodali ich 12 800!
Możesz wpłynąć na wartości podane w powyższej tabeli. Aby to zrobić: ..."

Data: 2015-06-01 18:50:19
Autor: andal
A moe Rumunia?
On Mon, 01 Jun 2015 19:08:51 +0200, Wiesiaczek wrote:

[...]

..."

terza porownaj Anglia - Polska

"Koszyk podstawowych produktów spożywczych w Anglii jest droższy o 123,18% od koszyka w Polsce."

i tylu Polakow jezdzi do tej angielskiej nedzy

Data: 2015-06-02 08:09:50
Autor: Piotr Rezmer
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-01 o 19:08, Wiesiaczek pisze:

"Jesteś zaskoczony porównaniem?
Wszystkie ceny zostały dodane przez czytelników portalu.
Do dziś internauci dodali ich 12 800!
Możesz wpłynąć na wartości podane w powyższej tabeli. Aby to zrobić: ..."

Czyli zakładasz, że ktoś manipuluje tymi danymi? Komu by się chciało i po co? Twoim zdaniem jest taniej czy drożej?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-06-02 21:07:28
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 02.06.2015 o 08:09, Piotr Rezmer pisze:
[...]

Tak, to jest manipulacja.
Ceny żywności stanowią tylko mały procent wydatków przeciętnej rodziny.
Gdyby taki liczyć, to w Polsce 500 zł byłoby zbytecznym luksusem przeliczając na kilogramy kartofli i soli na ten przykład.

Nie ma tam podanych cen czynszu, gazu, elektryczności, szkolnictwa, opieki zdrowotnej, lekarstw i paru innych rzeczy.

Moim zdaniem jest tam taniej, choć opieram się bardziej na autopsji niż oficjalnych danych statystycznych, które nie były by zmanipulowane tak, jak to jest z podaniem cen tylko artykułów spożywczych.

Data: 2015-06-02 22:11:59
Autor: Anatol
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-02 o 21:07, Wiesiaczek pisze:

[...]

Fakty są takie że realne PKB per capita Rosji jest niższe w Polsce :

http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2015/01/weodata/weorept.aspx?sy=2014&ey=2020&scsm=1&ssd=1&sort=country&ds=.&br=1&pr1.x=48&pr1.y=12&c=964%2C922&s=PPPPC&grp=0&a=

A ze względu na olbrzymią energochłonność gospodarki i wydatki zbrojeniowo-strategiczne w Rosji, na konsumpcję zostanie o wiele mniej niż w Polsce, przy czym olbrzymia część tej konsumpcji jest w rękach aparatu władzy i oligarchów. Nic wiec dziwnego że przeciętny Rosjanin musi żyć o wiele biedniej.

Również średnia długość życia jest niższa niż w Polsce (o 7 lat) :

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy

Anatol

Data: 2015-06-02 13:16:46
Autor: Marek
A moe Rumunia?
W dniu wtorek, 2 czerwca 2015 22:11:56 UTC+2 uytkownik Anatol napisa:
W dniu 2015-06-02 o 21:07, Wiesiaczek pisze:

> Nie ma tam podanych cen czynszu, gazu, elektrycznoci, szkolnictwa,
> opieki zdrowotnej, lekarstw i paru innych rzeczy.
>
> Moim zdaniem jest tam taniej, cho opieram si bardziej na autopsji ni
> oficjalnych danych statystycznych, ktre nie byy by zmanipulowane tak,
> jak to jest z podaniem cen tylko artykuw spoywczych.

Fakty s takie e realne PKB per capita Rosji jest nisze w Polsce :

http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2015/01/weodata/weorept.aspx?sy=2014&ey=2020&scsm=1&ssd=1&sort=country&ds=.&br=1&pr1.x=48&pr1.y=12&c=964%2C922&s=PPPPC&grp=0&a> A ze wzgldu na olbrzymi energochonno gospodarki i wydatki zbrojeniowo-strategiczne w Rosji, na konsumpcj zostanie o wiele mniej ni w Polsce, przy czym olbrzymia cz tej konsumpcji jest w rkach aparatu wadzy i oligarchw. Nic wiec dziwnego e przecitny Rosjanin musi y o wiele biedniej.

Rwnie rednia dugo ycia jest nisza ni w Polsce (o 7 lat) :

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy

Anatol

To dlaczego polskie PKB jest wynoszone, jako  bezprzykladny sukces PO, kiedy wiele innych czynnikow wplywa na pozim zycia obywateli ?

Data: 2015-06-02 13:21:02
Autor: Marek
A moe Rumunia?
W dniu wtorek, 2 czerwca 2015 22:16:47 UTC+2 uytkownik Marek napisa:

To dlaczego polskie PKB jest wynoszone, jako  bezprzykladny sukces PO, kiedy wiele innych czynnikow wplywa na pozim zycia obywateli ?

Anatol jest znanym publicyct osiagniec rzadu...
Niektorzy traktuja go, jako niezaleznego eksperta, ale, jakos wiele pytan pozostaje bez odpowiedzi...

Data: 2015-06-02 22:49:31
Autor: Anatol
A moe Rumunia?
W dniu 2015-06-02 o 22:16, Marek pisze:

[...]

Wzrost redniej dugo ycia potwierdza chyba popraw poziomu ycia a nie jego pogorszenie.

Anatol

Data: 2015-06-03 18:58:33
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 02.06.2015 o 22:49, Anatol pisze:
[...]

Wzrost średniej długość życia potwierdza chyba poprawę poziomu życia a
nie jego pogorszenie.

Anatol

Bzdura! Znowu Anatol nie myślisz, tylko powtarzasz głupoty.

Przyjmując, ze długość życia Polaka na dzień dzisiejszy wynosi 80 lat, powiedz, ile lat taki człowiek przeżył w PRL-u a ile w "wolnej" Polsce?

I który okres ma większy wpływ na długość jego życia?

Myśleć Zwierzak, myśleć!

Data: 2015-06-03 20:27:36
Autor: Anatol
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-03 o 18:58, Wiesiaczek pisze:

[...]

Średnia oczekiwana długość życia jest funkcją bieżących, rocznych wskaźników umieralności ze wszystkich grup wiekowych, od noworodków poczynając.

Anatol

Data: 2015-06-04 16:53:36
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 03.06.2015 o 20:27, Anatol pisze:
[...]

Tylko nie mów, że rozumiesz to co napisałeś.

Data: 2015-06-04 19:07:31
Autor: Anatol
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-04 o 16:53, Wiesiaczek pisze:

[...]

Wskaźnik umieralność to liczba zgonów obywateli w danym wieku podzielona przez liczbę obywateli ogółem w tym samym wieku.

Do wzoru na średnią oczekiwaną długość życia bierze się wskaźniki umieralności ze wszystkich roczników.

Anatol

Data: 2015-06-03 18:53:30
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 02.06.2015 o 22:11, Anatol pisze:
[...]

Tak? I co, staje Ci z tego powodu?

PKB jest wskaźnikiem dla urabiania idiotów i nie ma nic wspolnego z poziomem życia obywateli.
Dochód wypracowują zakłądy na terenie Polski będące własnością zachodnich bankierów i zyski są przekazywane za granicę.
My gówno z tego mamy mimo, że PKB mamy taki zajebisty.

Zacznij myśleć a nie cytować bez żadnej refleksji.

Data: 2015-06-03 20:42:08
Autor: Anatol
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-03 o 18:53, Wiesiaczek pisze:

[...]

Oprócz wskaźników bezwzględnych (PKB, średnia długość życia, wykształcenie, siła nabywcza średnich pensji i emerytur, wyposażenie gospodarstw domowych itp) są jeszcze badania ankietowe :

http://innpoland.pl/115941,polacy-zadowoleni-z-zycia-tak-jak-niemcy-i-brytyjczycy-najszczesliwsi-sa-u-nas-mlodzi-tak-wynika-z-danych-eurostatu

Co prawda w zestawieniu nie ma Rosjan ale wiadomo ze Polacy są bardziej zadowoleni z życia od reszty obywateli UE z krajów byłej RWPG, a także od Portugalczyków, Greków, Włochów i Hiszpanów. Jest to zasługa olbrzymiego postępu jaki się dokonał w ciągu ostatnich 25-lat.

Anatol

Data: 2015-06-04 17:05:40
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 03.06.2015 o 20:42, Anatol pisze:
[...]

W rzeczy samej! Propaganda zrobiła tak ogromny postęp, że takiego zidiocenia narodu polskiego nie notowano chyba nigdy w historii.

"Z siłą nabywczą na mieszkańca w kwocie 5.879 euro Polska plasuje się na 28. pozycji w Europie. Stanowi to niecałą połowę średniej europejskiej siły nabywczej na mieszkańca..."

I około 1/4 tego co mamją Niemcy (to ci którzy przegrali II Wojnę Światową).

Pozostałe "wskaźniki" podane przez Ciebie mają podobną wartość.

Data: 2015-06-04 17:33:25
Autor: the_foe
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-04 o 17:05, Wiesiaczek pisze:
I około 1/4 tego co mamją Niemcy (to ci którzy przegrali II Wojnę
Światową).

https://pbs.twimg.com/media/CGA42CyUoAA6Gq7.png:large

a kogo to wina?
w 1950r. mielismy tylko 3 lata do tyłu względem RFN+NRD. w 1978 32 lata. W 1990 46 lat, w 2003 42 lata. W 2014 35 lat.

--
@foe_pl

Data: 2015-06-04 18:16:18
Autor: Anatol
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-04 o 17:05, Wiesiaczek pisze:

Pozostałe "wskaźniki" podane przez Ciebie mają podobną wartość.

Bez podawania wskaźników jest mi łatwiej stwierdzić że : obecnie w Polsce żyje się lepiej niż w Rosji, na Białorusi, Ukrainie, w Serbii, Mołdawii, Gruzji, Chorwacji, Macedonii, na Węgrzech, Litwie, Łotwie i oraz chyba już w Portugalii i Grecji. I oczywiście lepiej niż w "dobrobycie" PRL.

Anatol

Data: 2015-06-04 19:17:32
Autor: u2
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-04 o 18:16, Anatol pisze:
[...]

nie byles w zadnym z wymienionych wyzej krajow, jak rowniez nie pamietasz PRL-u:)

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-06-04 20:19:23
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 04.06.2015 o 18:16, Anatol pisze:
[...]

Tylko tam idzie się na emeryturę 7-12 lat wcześniej niż w RP.
Tym samym mam spore wątpliwości, gdzie się lepiej żyje?
Osobiście wolałbym iść na emeryturę 7 lat wcześniej niż później.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

Data: 2015-06-04 20:46:22
Autor: the_foe
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-04 o 20:19, Wiesiaczek pisze:
[...]

pokolenia które z emerytury wyciągnęły wiecej niz z pracy odchodzą do lamusa. Jak bedzie po normalnemu, czyli emerytura bedzie w wysokosci 30% zarobków to ludzie sami beda pracowac jak najdłużej bo nie beda mieli wyboru. Za 30 lat mało kto bedzie miał wypracowaną minimalną emeryturę. Miliony na dzis ma prognozy emerytalne z ZUSu na 200-300 zł.

--
@foe_pl

Data: 2015-06-04 15:57:04
Autor: kogutek444
A moe Rumunia?
W dniu czwartek, 4 czerwca 2015 20:46:23 UTC+2 uytkownik the_foe napisa:

> Tylko tam idzie si na emerytur 7-12 lat wczeniej ni w RP.
> Tym samym mam spore wtpliwoci, gdzie si lepiej yje?
> Osobicie wolabym i na emerytur 7 lat wczeniej ni pniej.

pokolenia ktre z emerytury wycigny wiecej niz z pracy odchodz do lamusa. Jak bedzie po normalnemu, czyli emerytura bedzie w wysokosci 30% zarobkw to ludzie sami beda pracowac jak najduej bo nie beda mieli wyboru. Za 30 lat mao kto bedzie mia wypracowan minimaln emerytur. Miliony na dzis ma prognozy emerytalne z ZUSu na 200-300 z.

-- @foe_pl

W powojennej Polsce byo tylko jedno takie pokolenie, gra dwa. Ludzie z tych pokole od dawna nie yj. ycz Ci eby si zaapa na 30% swoich zarobkw. Tylko na 30% zarobkw bo wszystko co sobie odoysz w super filarach i prywatnych ubezpieczeniach stracisz.

Data: 2015-06-05 16:41:34
Autor: u2
A moe Rumunia?
W dniu 2015-06-05 o 00:57, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

dlatego wszyscy uciekaja z tej zielonej wyspy, mlodzi i starzy jesli jeszcze moga:)

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-06-06 13:22:59
Autor: Anatol
A moe Rumunia?
W dniu 2015-06-05 o 16:41, u2 pisze:
[...]

Nie wszyscy tylko ci najsilniejsi i najzdrowsi, ktrzy nie mog znale pracy blisko miejsca zamieszkania lub chc y na wyszym poziomie od redniej dla poudniowo wschodniej- czci UE.  Nie uciekaj z Polski na Biaoru, Ukrain, Litw, Wgry, Sowacj, do Rosji, Czech, Portugalii czy Grecji tylko emigruj do kilku najbogatszych pastw Europy -
przede wszystkim do Irlandii i UK - krajw maestw i adopcji dla gejw, z bezrobociem (w Irlandii bezrobocie jest w wiksze ni w Polsce), z niskimi emeryturami (w UK najnisza stopa zastpienia w Europie - 30% wynagrodzenia, w Irlandii - 34%) i czciowo odpatn publiczna sub zdrowia.

Na staro lub wczeniej (np. po udarze mzgu lub zawale, albo z ciko chorymi dziemi) wrc zapewne do opiek  ZUS i NFZ za pienidze polskich, uczciwych podatnikw.

Anatol

Data: 2015-06-05 08:31:30
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 04.06.2015 o 20:46, the_foe pisze:
[...]

I ja to własnie nazywam zwykłym kurewstwem.

Poza tym, dlaczego emertytura mam być związana z zarobkami?
Emerytura jest po to, żeby zapewnić„ byt człowiekowi wyeksploatowanemu i niezdolnemu do efektywnej pracy.
Nie ma więc powodu, żeby jeden brał 300 zł a drugi 5000 zł, bo jednemu będzie za mało a drugiemu zdecydowanie ponad miarę.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

Data: 2015-06-05 04:16:25
Autor: kogutek444
A moe Rumunia?
W dniu pitek, 5 czerwca 2015 08:31:31 UTC+2 uytkownik Wiesiaczek napisa:

> [...]
> wyboru. Za 30 lat mao kto bedzie mia wypracowan minimaln emerytur.
> Miliony na dzis ma prognozy emerytalne z ZUSu na 200-300 z.

I ja to wasnie nazywam zwykym kurewstwem.

Poza tym, dlaczego emertytura mam by zwizana z zarobkami?
Emerytura jest po to, eby zapewni" byt czowiekowi wyeksploatowanemu i niezdolnemu do efektywnej pracy.
Nie ma wic powodu, eby jeden bra 300 z a drugi 5000 z, bo jednemu bdzie za mao a drugiemu zdecydowanie ponad miar.

-- Wiesiaczek (dzi z DC)

"Ja pij tylko przy dwch okazjach:
Gdy s ogrki i gdy ich nie ma" (R)

A jak by rozwiza problem rent. Na nie id ludzie niezdolni do pracy czy przedwczenie wyeksploatowani.

Data: 2015-06-05 14:42:36
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 05.06.2015 o 13:16, kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu piątek, 5 czerwca 2015 08:31:31 UTC+2 użytkownik Wiesiaczek napisał:
[...]

Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

A jak byś rozwiązał problem rent. Na nie idą ludzie niezdolni do pracy czy przedwcześnie wyeksploatowani.

Tak samo.
Sam napisałeś, że przedwcześnie, więc należy takiemu przedwczesnemu też dać jeść.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

Data: 2015-06-05 18:17:41
Autor: Anatol
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-05 o 08:31, Wiesiaczek pisze:

[...]

Po 25 latach (20 lat dla kobiet) składkowych i nieskładkowych należy się emerytura minimalna 880 PLN bez względu na zarobki i wpłacone składki. Na rękę wychodzi 767 PLN czyli 204 USD.

Po osiągnięciu 75 lat wszyscy emeryci dostają dodatkowo dodatek pielęgnacyjny w kwocie ok. 200 PLN.

Są jeszcze dodatki mieszkaniowe które finansują koszt czynszu powyżej 20% dochodu.

I ja to własnie nazywam zwykłym kurewstwem.

Poza tym, dlaczego emertytura mam być związana z zarobkami?

Bo składki emerytalne też są związane z zarobkami. Np prostytutki, przemytnicy, handlarze heroiną itp ich nie płacą więc dlaczego maja dostawać emeryturę z ZUS ?

Albo dlaczego zatrudniony na 1/2 etatu ma dostawać taką samą emeryturę jak zatrudniony na pełny etat.

Emerytura jest po to, żeby zapewnić„ byt człowiekowi wyeksploatowanemu i
niezdolnemu do efektywnej pracy.

W takim razie nie powinno być wieku emerytalnego a jedynie renta od niezdolności do pracy. Zdolni do pracy powinni pracować aż do śmierci.

Anatol

Data: 2015-06-05 18:28:09
Autor: the_foe
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-05 o 18:17, Anatol pisze:

Po 25 latach (20 lat dla kobiet) składkowych i nieskładkowych należy się
emerytura minimalna 880 PLN bez względu na zarobki i wpłacone składki.
Na rękę wychodzi 767 PLN czyli 204 USD.

tak, ale nie jako prawo nabyte, wiec jak jakies korwinopodobne ugrupowanie dojdzie do władzy, albo po prostu juz nie bedzie pieniedzy, to zawsze mozna powiedziec: "od dziś dostajecie tyle kasy ile sobie wypracowaliście".

--
@foe_pl

Data: 2015-06-06 10:50:29
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 05.06.2015 o 18:17, Anatol pisze:
[...]

Bo kurwa jest tak samo głodny jak ten co pracował na całym etacie.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

Data: 2015-06-06 12:43:50
Autor: Anatol
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-06 o 10:50, Wiesiaczek pisze:

Albo dlaczego zatrudniony na 1/2 etatu ma dostawać taką samą emeryturę
jak zatrudniony na pełny etat.

Bo kurwa jest tak samo głodny jak ten co pracował na całym etacie.

A niby dlaczego jedni mają płacić większe składki emerytalne od innych skoro mają tak samo po 2 ręce i 2 nogi i takie samo prawo do życia na koszt państwa ?

Nie myl zasiłku pomocy społecznej z emeryturą.

Dla osób niezdolnych do pracy (w tym z powodu wieku) przysługuje do 529 PLN zasiłku bez względu na staż składkowy :
http://www.mpips.gov.pl/pomoc-spoleczna/formy-udzielanej-pomocy/zasilek-staly/

- czyli tyle ile przeciętna rosyjska emerytura.

Jeżeli ktoś był zdrowy ale przez całe życie się opierdalał albo zarabiał na czarno i wszystko przepijał na bieżąco (w tym składki które powinien płacić do ZUS)  to i tak za dużo.

Anatol

Data: 2015-06-06 18:21:02
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 06.06.2015 o 12:43, Anatol pisze:
[...]

I tak nie zrozumiesz, ale spróbuję:
Płaciliby takie same składki gdyby Dyrektor banku zarabiał tyle samo co sprzątaczka.

Tylko nie wyjedź tu,  że każdy może zostać dyrektorem banku.
Bo chyba jesteś w stanie ogarnąć, ze oba stanowiska są jednakowo potrzebne w społeczeństwie, tak samo zresztą jak policjant, piekarz, krawiec i inni?

Nie myl zasiłku pomocy społecznej z emeryturą.

Jak wyżej, na pewno nie mylę.

[...]

Nie możesz choć na chwilę oderwać się od tej Twojej żałosnej propagandy?

Jeżeli ktoś był zdrowy ale przez całe życie się opierdalał albo zarabiał
na czarno i wszystko przepijał na bieżąco (w tym składki które powinien
płacić do ZUS)  to i tak za dużo.

Anatol

Nic Tobie do tego, jak ktoś sobie układa życie i nie Ty będziesz dyktował, co mają w życiu robić. To (podobno) są wolni ludzie.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

Data: 2015-06-06 23:35:48
Autor: Anatol
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-06 o 18:21, Wiesiaczek pisze:

[...]

Dlaczego sprzątaczka pracująca na cały etat przez np. 40 lat ma mieć większe obowiązki wobec państwa tj. płacenia większych składek i podatków od sprzątaczki zatrudnionej na 1/2 etatu przez 20 lat albo od np. prostytutki, skoro prawa do emerytury wszyscy mają mieć identyczne ?

Jeżeli świadczenia państwowe mają być stałe to podatki i składki też (tzw. pogłówne) - niezależnie od dochodów i formy prawnej ich uzyskiwania.

Bo chyba jesteś w stanie ogarnąć, ze oba stanowiska są jednakowo
potrzebne w społeczeństwie, tak samo zresztą jak policjant, piekarz,
krawiec i inni?

Odpowiedzialność i wymagane kompetencje sprzątaczki są różne od dyrektora banku czy np neurochirurga. Błędy dyrektora mogą narazić klientów i właścicieli (w tym państwo) na olbrzymie straty finansowe, a błąd sprzątaczki co najwyżej na obecność większej ilości kurzu i plam.

[...]

Mogą być bardzie wolni od tych co uczciwie pracują i płaca podatki ale na własną odpowiedzialność. Jeżeli nie odpowiadają nawet za siebie to nie mogą robić czego chcą na koszt reszty społeczeństwa.

Anatol

Data: 2015-06-07 10:49:04
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 06.06.2015 o 23:35, Anatol pisze:
[...]

Ja tego nie napisałem, to tylko Twoja chora wyobraźnia.

Jeżeli świadczenia państwowe mają być stałe to podatki i składki też
(tzw. pogłówne) - niezależnie od dochodów i formy prawnej ich uzyskiwania.

Cytuję: ">> Płaciliby takie same składki gdyby Dyrektor banku zarabiał tyle samo co sprzątaczka."

[...]

To nie mam żadnego związku z emeryturą.

[...]

To byłoby możliwe tylko wtedy, gdyby zostali pozbawieni obywatelstwa i wszelkich praw z tym związanych.

W przeciwnym wypadku jako obywatele tego kraju mają takie same prawa jak i inni, w tym do godnej emwrytury.

Emerytura nie jest premią od zarobków tylko środkiem do godnego życia na staroć.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

Data: 2015-06-07 10:55:20
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?

> [...]

> klientów i właścicieli (w tym państwo) na olbrzymie straty finansowe, a
> błąd sprzątaczki co najwyżej na obecność większej ilości kurzu i plam.

To nie ma żadnego związku z emeryturą.

> [...]

To byłoby możliwe tylko wtedy, gdyby zostali pozbawieni obywatelstwa i wszelkich praw z tym związanych.

W przeciwnym wypadku jako obywatele tego kraju mają takie same prawa jak i inni, w tym do godnej emrytury.

Emerytura nie jest premią od zarobków tylko środkiem do godnego życia na starość.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

Data: 2015-06-07 12:38:57
Autor: Anatol
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-07 o 10:55, Wiesiaczek pisze:

> [...]
 > np. prostytutki, skoro prawa do emerytury wszyscy mają mieć identyczne ?

Ja tego nie napisałem, to tylko Twoja chora wyobraźnia.

Czyli sprawiedliwie będzie jeżeli sprzątaczka pracująca i płacąca 4 razy więcej składek od innej sprzątaczki powinna mieć tez 4 razy większa emeryturę, albo 8 razy większą jeżeli sprzątaczka płacącą większe składki przejdzie na emeryturę w połowie wieku pomiędzy w minimalnym emerytalnym a średnim wiekiem trwania życia.

Poza tym sprzątaczka pracująca np. w Warszawie będzie miała większe wynagrodzenie i większe składki  niż np. sprzątaczka z Zamościa co wynika m.in. z różnicy kosztów pracy i życia w poszczególnych lokalizacjach (także w okresie emerytury).

> [...]
 > klientów i właścicieli (w tym państwo) na olbrzymie straty finansowe, a
 > błąd sprzątaczki co najwyżej na obecność większej ilości kurzu i plam.

Ma związek, ponieważ za większe kompetencje i odpowiedzialność płaci się większe wynagrodzenie i większe  składki emerytalne od których jest większa emerytura. Oprócz wysokości płaconych składek tak samo istotna jest liczba lat ich płacenia oraz pobierania emerytury.

> [...]
 > nie mogą robić czego chcą na koszt reszty społeczeństwa.

To byłoby możliwe tylko wtedy, gdyby zostali pozbawieni obywatelstwa i

Równość praw i obowiązków wobec wszystkich obywateli nie oznacza różnic w prawach obywatelskich. Jeżeli wszyscy mają mieć równe prawo do emerytury to w ramach tej samej równości wszyscy powinni mieć równy obowiązek do gwarantowania równego prawa do emerytury.

W przeciwnym wypadku jako obywatele tego kraju mają takie same prawa jak
i inni, w tym do godnej emerytury.

Emerytura nie jest premią od zarobków

Jest ubezpieczeniem od dożycia starości wynikającym  od składek. Można zarabiać i nie płacić składek i wtedy nie ma się też premii w postaci emerytury (tacy ludzie wybrali bieżące konsumowanie przyszłej emerytury lub alternatywne, prywatne oszczędzanie na własną odpowiedzialność).

tylko środkiem do godnego życia na
starość.

To jest czysta ideologia. Jak określić obiektywny poziom "starości" oraz obiektywną wartość kosztów "godnego życia" skoro każdy człowiek ma inne potrzeby egzystencjonalne ? Różne koszty życia zależą od miejsca zamieszkania, indywidualnego metabolizmu (inne potrzeby będzie miał człowiek ze wzrostem 190 cm a inne 150 cm, inne potrzeby ma człowiek mieszkający na IV pietrze bez windy a inne na parterze, ) czy stanu stanu zdrowia.

Anatol

Data: 2015-06-07 10:54:12
Autor: Budzik
A moe Rumunia?
Uytkownik Anatol c355@wp.pl ...

Mona zarabia i nie paci skadek i wtedy nie ma si te premii w postaci emerytury (tacy ludzie wybrali biece konsumowanie przyszej emerytury lub alternatywne, prywatne oszczdzanie na wasn odpowiedzialno).

Powaznie? Mona? Jak to zrobic?

Data: 2015-06-07 13:56:22
Autor: Anatol
A moe Rumunia?
W dniu 2015-06-07 o 12:54, Budzik pisze:
[...]

Praca lub dziaalno gospodarcza na szaro/czarno, dochody dla ktrych nie ma przymusu oskadkowania ZUS (prostytucja, dochody kapitaowe, spadki, darowizny, praca na samozaopatrzenie lub wymiana barterowa usug).

Anatol

Data: 2015-06-07 14:25:24
Autor: Budzik
A moe Rumunia?
Uytkownik Anatol c355@usuntowp.pl ...

[...]

ROTFL - widc inaczej rozumiemy sowo: mozna.

dochody dla ktrych
nie ma przymusu oskadkowania ZUS (prostytucja, dochody kapitaowe, spadki, darowizny, praca na samozaopatrzenie lub wymiana barterowa
usug).

Bybym zainteresowany t prac pod hasem: spadki.
Ewentualnie mog otrzymywa darowizny.
Gdzie skada CV? Mozesz cos wiecej na ten temat napisac?

Lubie Twoje posty, jak chcac broni gupoty ktra napisaes, brniesz w jeszcze wieksze gupoty...

Data: 2015-06-07 18:23:25
Autor: Anatol
A moe Rumunia?
W dniu 2015-06-07 o 16:25, Budzik pisze:

Powaznie? Mona?
Jak to zrobic?

Praca lub dziaalno gospodarcza na szaro/czarno,

ROTFL - widc inaczej rozumiemy sowo: mozna.

Szara strefa to w Polsce 19% PKB :

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Szara-strefa-w-Polsce-ma-sie-calkiem-dobrze-3308577.html

To s np. rne usugi remontowo-porzdkowe, gastronomiczne, opieka nad dziemi, handel,  itp.

Prostytucja, przemyt papierosw i handel narkotykami to ok. 0,8% PKB :

http://www.bankier.pl/wiadomosc/PKB-po-nowemu-Prostytucja-i-narkotyki-juz-wliczone-7218522.html

Jeeli kto yje z takich dochodw to i niech si te utrzymuje na staro ze swoich oszczdnoci a nie na koszt uczciwie paccych skadki.

[...]

Niektrzy wol wyudza drobne darowizny czyli zebra zamiast pracowa i nie pac od tego skadek ZUS :

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Zebrzacy-na-ulicach-zarabiaja-nawet-500-zl-dziennie-n40176.html

Moesz te zosta ksidzem :

http://www.fakt.pl/Ksiadz-ujawnil-dochody-z-koledy-na-fecebooku-Ile-zebral-,artykuly,142521,1.html

Anatol

Data: 2015-06-07 17:00:03
Autor: Budzik
A moe Rumunia?
[...]

Co nie znaczy ze to jest legalne.
Tak jak pisaem - inaczej rozumiemy sowo: mozna.
Ty jako: to jest mozliwe, ja zrozumiaem twoja porade jako wskazanie czego legalnego.

[...]

A jest inaczej?
Problem polega na tym, ze zycia na godnym poziomie odmawia sie rownie osobom ktore cae zycie pracoway uczciwie w pocie czoa i uczciwie paciy podatki.
Dlaczego dzis pracownik fizyczny dostaje powiedzmy 1300 emerytury a jakis PZPRowski dyrektor 3 x tyle?

[...]

Zaczynam sie martwic, ze ty to piszesz na powaznie...

Moesz te zosta ksidzem :

http://www.fakt.pl/Ksiadz-ujawnil-dochody-z-koledy-na-fecebooku-Ile-zeb
ral-,artykuly,142521,1.html

Nie moge. Lubie seks i to z kobietami a nie z chopcami ;-P

Data: 2015-06-07 22:09:03
Autor: Anatol
A moe Rumunia?
W dniu 2015-06-07 o 19:00, Budzik pisze:

[...]

Okrelenie szarej strefy dotyczy nie zabronionej przez prawo  karne dziaalnoci gospodarczej czy pracy najemnej w ktrych kantuje si jedynie Urzd Skarbowy i ZUS.

Nielegalne dziaalno to czarny rynek ktry jest zwalczany przez organa cigania (za wyjtkiem prostytucji)  i od ktrej Urzd Skarbowy i ZUS nie moe wymaga pacenia skadek i podatkw.

[...]

Wiesiaczek chce eby byo inaczej.

[...]

Nie ma znaczenie czy dyrektor by PZPRowski czy inny tylko jakie i jak dugo paci skadki do ZUS. 1300 emerytury na starych zasadach oznacza pacenie skadek ZUS od np. pacy minimalnej przez 30 lat. Po 45 latach powinno by ju to jakie 1600 PLN (dla legalnej pacy minimalnej).

Dla ZUS lepszy jest leniwy PZPRowiec ktry paci skadki od bogobojnego i pracowitego glazurnika ktry pracuje w szarej strefie.

Wszyscy ktrzy pacz e maj godowe emerytury mieli bardzo krtki sta skadkowy oraz bardzo niskie zarobki na poziomie pacy minimalnej - w tym w okresie dobrobytu i braki bezrobocia w PRL.

Anatol

Data: 2015-06-07 13:21:52
Autor: kogutek444
A moe Rumunia?
W dniu niedziela, 7 czerwca 2015 22:09:00 UTC+2 uytkownik Anatol napisa:

> [...]

Wszyscy ktrzy pacz e maj godowe emerytury mieli bardzo krtki sta skadkowy oraz bardzo niskie zarobki na poziomie pacy minimalnej - w tym w okresie dobrobytu i braki bezrobocia w PRL.

Poczytaj na onanecie jak artyci pacz e maj niskie emerytury. Oni ani krtko ani na najniszej krajowej nie byli ani w PRL ani pniej. Tacy biedni e po siedemdziesitce na tacach z gwizdami i w innych mzgojebowych programach dorabia jakie grosze musz.

Data: 2015-06-07 22:51:10
Autor: Anatol
A moe Rumunia?
W dniu 2015-06-07 o 22:21, kogutek444@gmail.com pisze:
  wtrakcie w
[...]

Bo mieli dochody gwnie z umw tzw. mieciowych czyli zlecenia (w PRL bez skadek ZUS) i o dzieo. Jeeli nie ma skadek to lata pracy nie maj znaczenia.

Beta Tyszkiewicz - 55 lat pracy - 1350 PLN emerytury
Jerzy Poomski - 55 lat pracy - 1500 PLN emerytury
Maria Czubaszek - 1100 PLN emerytury
Elbieta Zapendowska - 700 PLN emerytury (czyli nie miaa nawet 20 lat legalnego stau skadkowego i nieskadkowego).

Anatol

Data: 2015-06-07 14:01:33
Autor: kogutek444
A moe Rumunia?
W dniu niedziela, 7 czerwca 2015 22:51:07 UTC+2 uytkownik Anatol napisa:
> [...]

Elbieta Zapendowska - 700 PLN emerytury (czyli nie miaa nawet 20 lat legalnego stau skadkowego i nieskadkowego).

Zarabiali w chuj pienidzy. Nie byo i nie ma zakazu indywidualnego pacenia skadek ZUS.

Data: 2015-06-07 21:00:28
Autor: Budzik
A moe Rumunia?
Uytkownik Anatol c355@wp.pl ...

[...]

Nie wiem czy nie ma znaczenia.
Dlaczego kto kto by pzprowskim aparatczykiem, ma nawet dzis czerpac z tego tytuu korzysci?
Nie lepiej aby wszyscy dostali po 2.000 emerytury zamiast tego rozgraniczenia ktore jest obecnie?

Dla ZUS lepszy jest leniwy PZPRowiec ktry paci skadki od
bogobojnego i pracowitego glazurnika ktry pracuje w szarej strefie.

Tak piszesz, jakby zus to bya jakas firma ktora pracowa wpaconymi pieniedzmi...

Wszyscy ktrzy pacz e maj godowe emerytury mieli bardzo krtki
sta skadkowy oraz bardzo niskie zarobki na poziomie pacy minimalnej
- w tym w okresie dobrobytu i braki bezrobocia w PRL.

Wiadomo.
Zapomniaes napisac jeszcze, ze pewnie opiernicza si na linii produkcyjnej. W przeciwienstwie do dyrektora ktory z nadania partyjnego zapiernicza w pocie czoa wypracowujc dobrobyt...
We si nie osmieszaj - nawet dzis tak nie jest (aczkolwiek dzis ta umowa spoleczna moze wygladac troche inaczej)
Ale w poprzednim ustroju?

Data: 2015-06-08 00:08:37
Autor: Anatol
A moe Rumunia?
W dniu 2015-06-07 o 23:00, Budzik pisze:

[...]

Korzyci czerpie z tego e paci wczeniej odpowiednio wysokie skadki ZUS. Jeeli kasa na skadki bya zarobiona  niezgodnie z prawem to mona da w sdzie zwrotu kasy z bezpodstawnego wzbogacenia lub kary wizienia i konfiskaty zagrabionego mienia jeeli kasa bya z przestpstwa. Ale takich kwestii nie rozstrzyga ZUS tylko sdy.

O ile mi wiadomo caa kadra kierowniczo-dyrektorska w PRL musiaa by w PZPR albo ZSL a taka kadra musiaa przecie funkcjonowa w gospodarce. Nie mieszajmy kwestii moralnych z karnymi. Nawet funkcjonariusze SB nie byli wszyscy automatycznie zweryfikowani negatywnie.

Nie lepiej aby wszyscy dostali po 2.000 emerytury zamiast tego
rozgraniczenia ktore jest obecnie?

Jeeli zniesie si obowizek wpacania skadek oraz wszystkie dochody bd identycznie opodatkowane (lub w ogle zostan zniesione podatki dochodowe) to stopniowo, wraz z wygasaniem praw nabytych mona przej na sta pastwow rent, po osigniciu okrelonego wieku - np. z funduszu rentowego = 7 % PKB. Dla obecnych 5 mln emerytw byoby to teraz 2000 PLN brutto a dla 10 mln 1000 PLN. Kade zwikszenie udziau emerytw w alokacji PKB bdzie oznaczao zmniejszenie praw do godnego ycia ludzi w wieku produkcyjnym i ich dzieci ktrzy de facto finansuj taki fundusz rentowy czy emerytalny.

Dla ZUS lpszy jest leniwy PZPRowiec ktry paci skadki od
bogobojnego i pracowitego glazurnika ktry pracuje w szarej strefie.

Tak piszesz, jakby zus to bya jakas firma ktora pracowa wpaconymi
pieniedzmi...

Ewidencjonuje wpacone skadki oraz wylicza ile i komu naley si emerytury na podstawie wpaconych skadek.

[...]

Mogli si opiernicza oraz okrada zakad pracy i pi wd jedni i drudzy - kady przypadek wymaga indywidualnej analizy. A z punktu widzenia interesw zakadu pracy opierdalanie nie rni si niczym od okresowego ale czstego zwolnienia chorobowego.

Anatol

Data: 2015-06-07 15:14:36
Autor: kogutek444
A moe Rumunia?
W dniu poniedziaek, 8 czerwca 2015 00:08:34 UTC+2 uytkownik Anatol napisa:

> [...]

Mogli si opiernicza oraz okrada zakad pracy i pi wd jedni i drudzy - kady przypadek wymaga indywidualnej analizy. A z punktu widzenia interesw zakadu pracy opierdalanie nie rni si niczym od okresowego ale czstego zwolnienia chorobowego.

Musiaby przy okazji ludobjstwo udowodni bo po dwudziestu piciu latach to wszystkie przekrty i nacigania dawno przedawnione.

Data: 2015-06-08 02:00:25
Autor: Budzik
A moe Rumunia?
Uytkownik Anatol c355@wp.pl ...

[...]

Mieszajmy, mieszajmy - skoro wiemy, ze system z gospodark rynkow nie mia nic wspolnego, ze o pensjach decydoway inne sprawy - dlaczego teraz wypacamy emerytury w oparciu o rynkowe przeliczniki?
Nic dziwnego, ze jedno dostaja krocie a dla innych brakuje.

[...]

Nie wiem czy to byoby dobre na obecne czasy.
Odnosze si do bezsensu pocenie wysokoci emerytur z zarobkami w czasach minionych.

[...]

Nie pisze o czasach obecnych.

[...]

Nie, nie wymaga indywidualnej oceny.
Sprawa jest jasna - wiadomo kto pracow cizej a kto dostawa wiecej kasy i przywilejw. Dziki temu dzis dodatkowo premiuje sie tego, kto wtedy zarabia wiecej. Czyli dodatkowo sumuje sie korzysci.

Data: 2015-06-07 15:30:46
Autor: the_foe
A moe Rumunia?
[...]

umowa o dzieo, praca na czarno, dziaalnosc bez rejestracji, rejestrowanie dziaalnosc w rajach podatkowych, rejestrowanie firmy gdzie skadki na ubezp. spoeczne s czci podatku dochodowego i s progresywnye z du woln kwot (np. GB).

--
@foe_pl

Data: 2015-06-07 14:25:24
Autor: Budzik
A moe Rumunia?
Uytkownik the_foe the_foewytnijto@wp.pl ...

[...]

Jak rozumiem - mona tez dziaa jako zabjca na zlecenie...?

Data: 2015-06-07 16:28:50
Autor: the_foe
A moe Rumunia?
[...]

prcz pracy na czarno, zadna z tych opcji nie jest wprost zakazana prawnie.

--
@foe_pl

Data: 2015-06-07 18:28:05
Autor: Anatol
A moe Rumunia?
W dniu 2015-06-07 o 16:25, Budzik pisze:

Jak rozumiem - mona tez dziaa jako zabjca na zlecenie...?

No wanie. Wg Wiesiaczka mordercy, zodzieje, oszuci, prostytutki, obszczymurki i wyudzacze maj takie samo prawo do emerytury jak uczciwie pracujce sprztaczki, pielgniarki cz kasjerzy w Tesco  i nikt nie bdzie im dyktowa jak maj y eby uzyska takie prawo do emerytury.

Anatol

Data: 2015-06-07 17:00:03
Autor: Budzik
A moe Rumunia?
[...]

Wiesiaczek to amator seksu z nastolatkami za pieniadze - z gruntu wszelkie jego wypowiedzi uwazam za mao wartosciowe.

Data: 2015-06-07 14:35:57
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 07.06.2015 o 12:38, Anatol pisze:
> [...]

składki przejdzie na emeryturę w połowie wieku pomiędzy w minimalnym
emerytalnym a średnim wiekiem trwania życia.

Napisałem Ci, że emerytursa nie jest premią od zarobków.
Masz jakiś betonowy łeb i nie możesz tego przyjąć?

[...]

J. w.

> [...]

człowiek ze wzrostem 190 cm a inne 150 cm, inne potrzeby ma człowiek
mieszkający na IV pietrze bez windy a inne na parterze, ) czy stanu

Ten co ma 150 cm wzrostu wypije flaszkę więcej.

EOT

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

Data: 2015-06-05 00:35:40
Autor: Anatol
A może Rumunia?
[...]

Tyle że ludzie żyją tam 6-7 lat krócej niż w Polsce, a emerytury jak na polskie warunki są głodowe - w Rosji średnio 144 USD :

http://www.rp.pl/artykul/1190758.html

Anatol

Data: 2015-06-05 08:37:22
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 05.06.2015 o 00:35, Anatol pisze:
[...]

A po chuj przeliczasz na polskie warunki?
Nie wiesz już, jak wcisnąć tę swoją propagandę?
Skończył Ci się ocet na pólkach i zarobki 20$ miesiąc?

"kapusta w niektórych częściach Rosji jest droższa o 50 proc."

No, to już koniec z Rosją! :D

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

Data: 2015-06-05 16:48:18
Autor: the_foe
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-05 o 08:37, Wiesiaczek pisze:
[...]

ale w Rosji jest drożej! W Moskwie, jak masz farta to wynajmiesz kawalerkę za 3K pln.

--
@foe_pl

Data: 2015-06-05 08:06:53
Autor: kogutek444
A moe Rumunia?
W dniu pitek, 5 czerwca 2015 16:48:17 UTC+2 uytkownik the_foe napisa:

> A po chuj przeliczasz na polskie warunki?

ale w Rosji jest droej! W Moskwie, jak masz farta to wynajmiesz kawalerk za 3K pln.

-- @foe_pl

Jeli o Moskwie mowa to trzeba mie na uwadze e w niej mieszka 16 milionw ludzi. Sdzisz e w Londynie nie ma kawalerek po kilka tysicy funtw na miesic. S. Przy okazji tez s mieszkania po kilkaset funtw na miesic. Podobnie w Moskwie. Godzisz si e do pracy bdziesz jecha 3 godziny w kad stron i jest taniej.

Data: 2015-06-05 17:57:46
Autor: Anatol
A może Rumunia?
[...]

Bo żywność kosztuje  jest tam droższa niż w Polsce. wg wg http://www.numbeo.com/food-prices/country_result.jsp?country=Russia miesięczny koszyk wyżywania o wartości 2300 cal kosztuje 124 USD w przypadku importu z Azji lub 165 USD w przypadku importu z Zachodu.

Analogiczny koszyk wyżywienia został wyceniony odpowiednio na  91 i 119 USD :

http://www.numbeo.com/food-prices/country_result.jsp?country=Poland&displayCurrency=USD

Więc te 144 USD rosyjskiej emerytury jest po prostu głodowe w porównaniu do polskiej przeciętnej emerytury 1700 PLN na rękę (453 USD).

Anatol

Data: 2015-06-05 18:37:05
Autor: the_foe
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-05 o 17:57, Anatol pisze:
[...]

no, ale na każde 100 ruskich przypada arsenał atomowy w równoważniku bomby zrzuconej na Hiroszimę. I to im wystarczy. Bo rusek nie cieszy się z wizji pracy na szacunek w świecie woli isc na skróty, wystarczy, zeby się z nimi liczyli ze strachu.

--
@foe_pl

Data: 2015-06-06 10:54:25
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 05.06.2015 o 17:57, Anatol pisze:
[...]

Dodaj do tego koszyka media, czynsze, lekarstwa i nie pierdol głupot.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

Data: 2015-06-06 12:25:50
Autor: Anatol
A może Rumunia?
W dniu 2015-06-06 o 10:54, Wiesiaczek pisze:

Więc te 144 USD rosyjskiej emerytury jest po prostu głodowe w porównaniu
do polskiej przeciętnej emerytury 1700 PLN na rękę (453 USD).

Dodaj do tego koszyka media, czynsze, lekarstwa i nie pierdol głupot.

W rosyjskiej emeryturze nie ma już miejsca na inne koszty chyba, że wyżywienie zostanie zredukowane do ziemniaków, buraków, kapusty i skwarków tak jak mieli emeryci w PRL.

Tu masz przykład diety rosyjskiej emerytki - ziemniaki ze skwarkami, rosół z ziemniaków, ogórki i chyba barszcz :

https://www.youtube.com/watch?v=86wpc3RHtfY (np. 5:20)

Czynsz z mediami dla 85m2 mieszkania to średnio w Rosji 127 USD (http://www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Russia )
a w Polsce 161 USD
(http://www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Poland&displayCurrency=USD)

czyli więcej jedynie o 34 USD (czyli dla mieszkania 42m2 różnica to jakieś 17 USD na korzyść Rosji przy różnicy w kosztach wyżywienia 33 USD i wysokości emerytury 309 USD na korzyść Polski.

Anatol

Data: 2015-06-06 04:43:11
Autor: donek999bronek
A moe Rumunia?
uytkownik Anatol napisa:

Tu masz przykad diety rosyjskiej emerytki - ziemniaki ze skwarkami, ros z ziemniakw, ogrki i chyba barszcz

http://luxclub.pl/kat,1016271,wid,13336898,wiadomosc.html?ticaid=614ff5
 Obecnie w samej Moskwie yje 79 miliarderw, dziki czemu rosyjska stolica wyprzedzia Nowy Jork w klasyfikacji miast o najwikszym nasileniu bajecznie bogatych ludzi.

Data: 2015-06-06 13:54:03
Autor: Anatol
A moe Rumunia?
W dniu 2015-06-06 o 13:43, donek999bronek@gmail.com pisze:
[...]

Pozostaych  31 rosyjskich miliarderw yje na obszarze reszty Rosji. 110 miliarderw jest w posiadaniu 35% bogactwa Rosji,

http://www.polskatimes.pl/artykul/1012549,rosja-w-czolowce-krajow-o-najwiekszych-nierownosciach-majatkowych-gorzej-jest-tylko-na-karaibach,id,t.html?cookie=1

Dlatego babuszki na emeryturach czy te rentach po zmarych mach (bo ci na og zapijaj si na mier przed doyciem emerytury) ywi si gwnie kartoflami.

Anatol

Data: 2015-06-06 18:22:47
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 06.06.2015 o 12:25, Anatol pisze:
[...]

Prosiłem, żebyś nie pierdolił głupot.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

Data: 2015-06-04 20:23:33
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
[...]

Ja jestem przeciwnego zdania. Żyje się zdecydowanie gorzej niż w wymienionych krajach, z kilkoma wyjątkami, a napewno gorzej niż w PRL-u.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

Data: 2015-06-02 22:32:21
Autor: Piotr Rezmer
A może Rumunia?
[...]

Spodziewam się że faktycznie, jeśli chodzi o gaz i elektryczność to jest duża szansa że są tańsze niż w Polsce. Jeśli chodzi o czynsze to jest różnie. Z tego co piszą, Moskwa jest bardzo droga, dużo bardziej niż Warszawa. Tutaj jeden z pierwszych linków jakie wyrzucił Google:

http://nomoremaps.com/757/ceny-czy-moskwa-jest-naprawde-droga/

Oczywiście, poza Moskwą na pewno jest taniej. Nie mam pojęcia jak wyglądałby średni koszt czynszu.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-06-03 19:02:36
Autor: Wiesiaczek
A może Rumunia?
W dniu 02.06.2015 o 22:32, Piotr Rezmer pisze:
[...]

Owszem, Moskwa jest droga dla turystów i ludzi z zewnątrz i to faktycznie droższa niż Warszawa.
Niemniej w tej dyskusji niczego nowego ten fakt nie wnosi, bo dalej nie mamy wszystkich danych o poziomie życia w Rosji.

Data: 2015-06-01 12:19:52
Autor: Lord z Cowshed
A może Rumunia?

Użytkownik "Wiesiaczek" <Wiesiaczek@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mkh36o$qp4$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Skoro wolisz to co tutaj jeszcze robisz?

--
Lord z Cowshed

Data: 2015-06-01 14:48:23
Autor: Patriota
A może Rumunia?
W dniu 2015-05-30 o 19:44, the_foe pisze:
[...]

Co ty gadasz, jak można w ogóle pieprzyć o jakichś stratach przy powrocie do starych reguł?
I dlaczego Bukareszt?, np. w takiej Nowej Zelandii należy sie emerytura kazdemu, nieważne ile pracował, i czy w ogóle pracował.. i co najważniejsze: idzie przeżyć za taką emeryturę.. Tak więc zapytaj lepiej o Wellington, a nie o Bukareszt.

A może Rumunia?