A moze by tak Dacie Sandero???

Data: 2009-06-10 22:57:04
Autor: Jackare
A moze by tak Dacie Sandero???

Podjalem w zasadzie decyzje o kupnie nowego auta "klasy B"

W lutym tego roku wzi膮艂em sobie w leasing nowego logana MCV 1.6 MPI 8 zaworowego.
Pod k膮tem DG nie ma dla daci 偶adnej alternatywy cenowej w艣r贸d nowych samochod贸w i z punktu widzenia DG taki zakup jest jak najbardziej uzasadniony i ja to rozumiem i popieram.
Natomiast "do domu" to bym si臋 zastanowi艂. Jak tak sobie ogl膮dam to moje autko (nota bene ca艂kiem nienajgorzej wyposa偶one) to widz臋 偶e np wszystkie materia艂y u偶yte do wyko艅czenia (np wyk艂adzina pod艂ogi) s膮 bardzo tanie, wi臋c niskiej jako艣ci i zastanawiam si臋 jak to b臋dzie wygl膮da膰 za 4-5 lat. Gdyby to by艂 samoch贸d kt贸rym b臋d膮 je藕dzic i "dba膰 o niego" tylko pracownicy to bym si臋 zastanawia艂 jak to b臋dzie wygl膮da膰 za 2 lata.
Sp贸jrz na mas臋 samochodu. Dacie s膮 bardzo lekkie - maj膮 cienkie blachy i minimum wyg艂usze艅.
Dacia ma te偶 swoje dobre strony, mo偶na samemu grzeba膰 (poza ASO) w okresie gwrancyjnym i nie straci膰 gwarancji- mo偶na samemu zamontowa膰 radio, hak, alarm itp i je偶eli nie uszkodzi si臋 instalacji lub pojazdu nie traci si臋 gwarancji.

O silniku 1,5 dCi renault pad艂o m.in na tej grupie du偶o z艂ych s艂贸w. Podobno jako艣膰 produkt贸w renault do艣膰 mocno polecia艂a w d贸艂. Z tego co tu pisano silnik ten jest generalnie wra偶liwy na paliwo i na traktowanie (wra偶liwa turbospr臋偶arka), wi臋c znowu du偶y minus je偶eli autem mieliby je藕dzi膰 pracownicy. Ja  艣wiadomie wybra艂em 1,6 benzyna 8 zawor贸w jako silnik "tani w zakupie" w miar臋 ekonomiczny i wystarczaj膮co (dla mnie) dynamiczny, 16V nie chcia艂em ze wzgl臋du na du偶膮 r贸偶nic臋 w cenie zakupu i wi臋kszy apetyt na paliwo.

Wydaje mi si臋 偶e je偶eli jeste艣 osob膮 kt贸ra nie b臋dzie nara偶a膰 samochodu na nadmierne zu偶ycie lub zniszczeie materia艂贸w wewn膮trz auta (brud, piasek, przewo偶enie jakich艣 upierdliwych przedmiot贸w) to sandero si臋 spokojnie wybroni, je偶eli bierzesz pod uwag臋 intensywn膮 eksploatacj臋 - we藕 te偶 pod uwag臋 adekwatne do ceny tempo zu偶ycia wn臋trza pojazdu. Dacia to w du偶ej mierze sk艂adanka r贸偶nych komponent贸w renault'a: kierownica z clio, klamki z thalii, prze艂膮czniki pod kierownic膮 z clio, silniki renault. Te elementy raczej nie b臋d膮 wadliwe. Nie wiem jak sandero, ale m贸j logan MCV ma w fakturze i homologacji wpisany jako kraj pochodzenia Francj臋.

Jako auto "do domu" z czystym sercem mog臋 poleci膰 jakikolwiek model marki hyundai. Sam kupi艂em w 2003r w salonie nowego Getza i mam go do dzisiaj i bardzo sobie chwal臋. Znajomi i rodzina mieli r贸偶ne modele hyundai贸w: lantr臋, sonat臋, pony, accenta. Hyundai to s膮 naprawd臋 bardzo dobre jako艣ciowo samochody. Ceny dobrze wyposa偶onych aut s膮 bardzo konkurencyjne w stosunku do marek europejskich, samochody do znudzenia bezawaryjne i odporne. M贸j Getz ma teraz gdzie艣 ok 110 ty艣 km przebiegu, z wyj膮tkiem trzech pierd贸艂 w okresie gwarancyjnym (wy艂膮cznik szyby, lusterko, 艂o偶ysko ko艂a przedniego) w samochodzie nic si臋 nie zepsu艂o a by艂o p贸艂 roku gdzy codziennie je藕dzi艂em nim do pracy na trasie Bytom-Krak贸w-Bytom, czyli ok 230 km dziennie. Po 6 latach wn臋trze samochodu nie nosi 艣lad贸w zniszcze艅 poza normaln膮 eksploatacj膮 (przybrudzenie, wy艣lizganie ko艂a kierownicy i ga艂ki lewarka bieg贸w). Kurde nawet akumulator mam od nowo艣ci...
Ja jestem na tyle przekonany, 偶e my艣l臋 偶e w ci膮gu 1-2 lat wymieni臋 Getza na i30 chyba 偶e w ofercie pojawi si臋 co艣 nowego co b臋dzie mi si臋 podoba膰 bardziej ni偶 i30 (chcia艂em zmienia膰 teraz ale potrzebowa艂em auta do roboty i wzi膮艂em w leasing daci臋). Hyundai w艂a艣ciwie spe艂ni艂 wszyskie moje oczekwiania w stosunku do samochodu: tylko lej臋 paliwo i je偶d偶臋 - 偶adnych niespodzianek, foch贸w i odczuwania 偶e mam samoch贸d w negatywnym tego s艂owa znaczeniu. Nuuuuuuda w najbardziej po偶膮danej formie :)
--
Jackare
Getz 1.3, Logan MCV 1.6 , Lublin 3372, WFM Osa 3 szt, komar sztywniak-peda艂owiec, WSK 1958 und viele andere...

A moze by tak Dacie Sandero???