A może by tak zbudować elektryka?

Data: 2012-01-23 08:27:10
Autor: Vlad The Ripper
A może by tak zbudować elektryka?

Dawno dawno temu, miałem z kolegą taki plan aby stare graty przerabiać na auta elektryczne. Wtedy miały to być trabanty. Pomysł był taki sobie, szczególnie że wtedy auta były stosunkowo drogie, a olej opałowy tani. Teraz stare auto można kupić bardzo tanio, a paliwo jest drogie. żeby nie wyważać drzwi: Czy są gotowe zestawy do przeróbki... np seicento, albo uno na prąd? Czy może jakaś firma się tym zajmuje? Interesuje mnie zasięg 10km i Vmax=50km/h.

ToMasz

Dla odmiany odpowiem poważnie.
Zestawów do przeróbki to raczej nie ma, ale mogę odesłać cię na forum osób zajmujących się taką tematyką. www.samochodyelektryczne.org Dowiesz się co i jak i zobaczysz jak innym powychodziły przeróbki.
Parametry jakie podajesz są raczej osiągalne bez większych problemów. Zasięg zależy od pojemności zastosowanych baterii, a prędkość od mocy silnika.
Istnieją w polsce firmy zajmujące sie konwersją pojazdów na elektryczne. Podaję znane mi przykłady:
3xE http://3xe-electric-cars.com/index.php
ewentualnie http://www.samochodyelektryczne.pl/ - firma Zbigniewa Kopcia (pionier konwersji na pojazdy elektryczne w Polsce)

Data: 2012-01-23 14:47:48
Autor: ToMasz
W dniu 23.01.2012 08:27, Vlad The Ripper pisze:

[...]

tak. wpadłem na tą stronę, ale koszty okazały się kubłem zimnej wody. Jak wyliczył któryś z kolegów - taniej będzie taksówką. Myślałem że koszty częsci są niższe. przy małych przebiegach konwersja jest nie opłacalna, przy dużych - kłopotliwe staje się posiadanie i ładowanie akumlatorów. Dzieki za poradę

ToMasz

Data: 2012-01-24 11:42:33
Autor: Vlad The Ripper

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jfjob3$ng$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jeśli jesteś zdecydowany coś przerabiać to polecam zacząć od mniejszego pojazdu. Na przykład motocykl, skuter czy quad. Lżejszy pojazd nie wymaga mocnego i drogiego silnika, a co więcej nie wymaga dużej pojemności i wydajności akumulatorów, co pozwoli znacznie obniżyć koszty, zwłaszcza przy założeniu, że jesteś w stanie część prac wykonać samemu. Tym bardzej, że parametry jakie podałeś na początku bardziej pasowałyby do skutera niż samochodu.

A może by tak zbudować elektryka?