A najlepszy system mobilny na swiecie to...

Data: 2014-08-25 22:47:18
Autor: atm
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
Data: 2014-08-25 17:52:33
Autor: Pszemol
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:53fba0df$0$2225$65785112news.neostrada.pl...
http://www.spidersweb.pl/2014/08/najlepszy-system-mobilnym.html
(wg Digit)

Artykuł trochę tr±ci stronniczno¶ci±:
"Zignorowano więc sklepy z aplikacjami, które często stanowi± o sile danego systemu."
Takie kryterium na dzień dobry niesprawiedliwie faworyzuje
osa z brakiem zaplecza aplikacji użytkowych...

O Androidzie:
"Note na pocz±tku też był szybki jak błyskawica, ale w ci±gu roku strasznie zwolnił. Aplikacje otwierały się znacznie wolniej niż na pocz±tku, a wej¶cie w galerię lub kontakty wi±zało się z około pięcio-sekundowym oczekiwaniem."
Sk±d się bierze takie obserwowalne spowolnienie Androida?

O Androidzie:
"Wcze¶niej musiałem przez kilka sekund przytrzymać przycisk "Home" i czekać aż wy¶wietli się lista otwartych programów i dopiero wtedy mogłem wybrać interesuj±c± mnie aplikację."
Wow! Naprawdę jest aż tak Ľle?
A co z tym ¶wietnym multitaskingiem?
Kilka sekund trzeba trzymać guzik wci¶nięty??

Tu dla mnie ciekawostka:
"Wiadomo jednak, że w telefonach kanadyjskiego producenta wyposażonych w system BlackBerry 10 możliwe jest instalowanie aplikacji z Androida. Kwestia występuj±cych braków w sklepie BB World zostanie ostatecznie rozwi±zana wraz z aktualizacj± systemu do wersji 10.3, w której preinstalowany będzie Amazon Appstore."
Czyżby BB10 to jaka¶ kolejna wersja Amazonowego Androida?
W jaki sposób BB10 uruchamia aplikacje androidowe?
Chodzi o apki napisane w java?

Data: 2014-08-26 01:21:00
Autor: AL
On 2014-08-26 00:52, Pszemol wrote:
O Androidzie:
[...]

jesli to pisze uzytkownik, ktory przez rok zasmiecil sobie system - to co sie dziwic?
Po to m.in. powstaja programiki do czyszczenia cachu czy usuwania niepotrzbnych/tymczasowych plikow - ktore z czasem pochlaniaja coraz wiecej pamieci. To sie robi jednym kliknieciem (np.Clean Master - 1 Tap Boost).

[...]

widac, że nigdy nie korzystałe¶ z androida.
Dla wetrsji < 3 były 4 klawisze funkcyjne (teraz sa 3) i klawisz 'domek' miał funkcję dostępu do pracuj±cych w tle programów - wła¶nie przez długie jego naci¶nięcie - i tak miało to działać (podwojna funkcja klawisza).
Obecnie jest do tego osobny guzik (zazwyczaj pierwszy z prawej).

Data: 2014-08-26 09:28:24
Autor: atm
[...]

Czytajac ten fragment az sie zdziwilem z jak beznadziejnych rozwiazan musze korzystac ;]
Na szczescie rzeczywistosc jest inna - w moim Samsungu wyglada to tak, ze trzeba przytrzymac na tyle dlugo, zeby menu nie wywolac przypadkowo podczas wcisniecia przycisku Home gdy chce sie znalezc na glownym ekranie i na tyle krotko, zeby to w zaden sposob nie irytowalo.
W praktyce trwa to chyba tyle samo co wywolanie listy programow dwuklikiem w iOS.

Data: 2014-08-26 07:21:06
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:53fc3723$0$2371$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czyli przewaga deterministycznego dwukliku w iOS
i niedeterministycznego "długiego" naci¶nięcia Home
w Androidzie, gdzie ludzie nie wiedz±c ile trzeba trzymać wci¶nięty
i w strachu przed trzymaniem za krótko trzymaj± zwykle za długo :-)

Data: 2014-08-26 13:07:53
Autor: masti
Pszemol wrote:

[...]

naprawdę? chyba przez pierwsze pięć minut użytkowania systemu po raz
pierwszy. Podobnie jak każdego innego. Bo do czego¶ nowego trzeba sie
przyzwyczaić

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-08-26 16:16:33
Autor: Pszemol
masti <gone@to.hell> wrote:
Pszemol wrote:

Czyli przewaga deterministycznego dwukliku w iOS
i niedeterministycznego "długiego" naciśnięcia Home
w Androidzie, gdzie ludzie nie wiedząc ile trzeba trzymać wciśnięty
i w strachu przed trzymaniem za krótko trzymają zwykle za długo :-)

naprawdę? chyba przez pierwsze pięć minut użytkowania systemu po raz
pierwszy. Podobnie jak kaĹĽdego innego. Bo do czegoĹ› nowego trzeba sie
przyzwyczaić

Niekoniecznie - raz ze ludzie roznie szybko sie ucza a dwa ze na jakichs
sluchawkach-biedafonach reakcja na przycisk moze byc opozniona gdy procesor
jest zajety intensywnym szukaniem wolnej pamieci aby tam wczytac z ROM
procedure obslugi nacisniecia guzika :-)

Data: 2014-08-26 14:23:03
Autor: atm
[...]

Chyba tak ;]
Calkowicie ignorujac wyswietlona na ekranie liste ostatnio uruchomionych programow.

Data: 2014-08-26 21:20:15
Autor: atm
On 2014-08-26 14:23, atm wrote:

[...]

Hehe, juz sie wyjasnilo dlaczego nie wzieli app store'ow pod uwage:
http://www.appmaniak.pl/system/ios/aplikacji-sciaga-miesiecznie-uzytkownik-usa-zero?utm_source=s_redirect&utm_medium=gsmmaniak
Pszemol, w Tobie cala nadzieja ;]

Data: 2014-08-26 21:58:37
Autor: Pszemol
On 2014-08-26 14:23, atm wrote:

[...]

Wiesz, ocena potrzebnosci aplikacji na podstawie czestosci sciagania jest
dosyc... hm... ciekawa...
Ja sciagam potrzebna aplikacje tylko raz... Wiec w statystykach tego pana
pewnie ta aplikacja byla niepotrzebna...

Data: 2014-08-26 10:15:26
Autor: Marek
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
On Mon, 25 Aug 2014 17:52:33 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
SkÄ…d siÄ™ bierze takie obserwowalne spowolnienie Androida?

Znikąd bo nie ma takiego problemu, jak sam stwierdziłeś między zdaniami, art. jest stronniczy.

Wow! NaprawdÄ™ jest aĹĽ tak Ĺşle?

Nie, nie jest. Nie wiem czemu udajesz Greka, zdaje się miałeś jakieś urządzenie z Androidem więc sam możesz (zapewne stronniczo) sobie odpowiedzieć.

A co z tym świetnym multitaskingiem?

Jak sam zauważyłeś jest świetny i ma się dobrze.

W jaki sposĂłb BB10 uruchamia aplikacje androidowe?
Chodzi o apki napisane w java?

Poprzez zainstalowanie java runtime z dalvikiem, co daje pokrycie większości API ale bez obsługi sprzętu (telefonia, bluetooth, sensory itp)

--
Marek

Data: 2014-08-25 22:56:05
Autor: atm
On 2014-08-25 22:47, atm wrote:
http://www.spidersweb.pl/2014/08/najlepszy-system-mobilnym.html
(wg Digit)

Ma ktos tutaj sprzet na nowym systemie? Czy wraznia pokrywaja sie z trescia aktykulu?

Data: 2014-08-26 07:54:19
Autor: P.B.

On 2014-08-25 22:47, atm wrote:
http://www.spidersweb.pl/2014/08/najlepszy-system-mobilnym.html
(wg Digit)

Ma ktos tutaj sprzet na nowym systemie? Czy wraznia pokrywaja sie z trescia aktykulu?

Ja używam BB Q5 czyli budżetowego modelu z klawiatur± qwerty. Działa
dokładnie tak jak opisali to w artykule. Szybki, intuicyjny, sze¶ć skrzynek
pocztowych (3 imap, 3 pop) nie robi na nim żadnego wrażenia. Sklep BB z
aplikacjami jest trochę ubogi, ale działaj± aplikacje na Androida ze sklepu
Google. Jedyna aplikacja, która mi robi problemy, to flightradar24 pro.
Inne szybciej ¶migaj± w blackberry niż w Nexusie 7.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-26 07:23:25
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:1un73p96r3c2q$.co80ci0tzs9b.dlg40tude.net...
[...]

Dlaczego miałoby 6 skrzynek robić jakie¶ wrażenie?
Na Androidzie robi?

Bo ja mam więcej skrzynek skonfigurowane w swoim iPhone4.
I to w wbudowanym programie pocztowym.

[...]

I wła¶nie aplikacje to będzie pięta achillesowa każdego niepopularnego systemu.

Data: 2014-08-26 17:22:40
Autor: P.B.
Dnia Tue, 26 Aug 2014 07:23:25 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

Jak zwykle nie zrozumiałe¶: w sklepie BB aplikacji jest niewiele. Choć s±
perełki jak bezpłatna nawigacja off-line z mapami całego ¶wiata (Navfree)
Jeżeli czego¶ nie ma w sklepie BB, to można instalować wszytko co jest
sklepie play google. Działaj± gry, aplikacje bankowe. Jedyne co mi fiksuje
to ten flightradar24. BB Q5 kosztuje 2/3 ceny najtańszego iPhone, więc po
co przepłacać. Zwłaszcza, że klawiatury qwerty, diody powiadomień, slotu
microSD, bezpo¶redniego dostępu do plików w telefonie nie ma w żadnym
iPhone.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-26 16:16:32
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:
Dnia Tue, 26 Aug 2014 07:23:25 -0500, Pszemol napisał(a):

Sklep BB z
aplikacjami jest trochę ubogi, ale działają aplikacje na Androida ze sklepu
Google. Jedyna aplikacja, ktĂłra mi robi problemy, to flightradar24 pro.
Inne szybciej śmigają w blackberry niż w Nexusie 7.

I właśnie aplikacje to będzie pięta achillesowa każdego niepopularnego systemu.

Jak zwykle nie zrozumiałeś: w sklepie BB aplikacji jest niewiele. Choć są
perełki jak bezpłatna nawigacja off-line z mapami całego świata (Navfree)
Jeżeli czegoś nie ma w sklepie BB, to można instalować wszytko co jest
sklepie play google. Działają gry, aplikacje bankowe. Jedyne co mi fiksuje
to ten flightradar24.

Instalowc mozna wszystko co nie znaczy, jak widac na twoim przykladzie, ze
wszystko co zainstalujesz bedzie dzialac...

BB Q5 kosztuje 2/3 ceny najtańszego iPhone, więc po
co przepłacać. Zwłaszcza, że klawiatury qwerty, diody powiadomień, slotu
microSD, bezpośredniego dostępu do plików w telefonie nie ma w żadnym
iPhone.

Podoba mi sie "po co przeplacac" :-)))
Maluch ma cztery kola i kierownice to po co przeplacac ??? :-))))

Data: 2014-08-26 20:11:55
Autor: P.B.
Dnia Tue, 26 Aug 2014 16:16:32 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Instalowc mozna wszystko co nie znaczy, jak widac na twoim przykladzie, ze
wszystko co zainstalujesz bedzie dzialac...

Jedna, jedyna aplikacja nie działa. Dramat po prostu.

[...]

Po co przepłacać za kultowego iMalucha, jak za 2/3 jego ceny można mieć co¶
co wprawdzie nie robi takiego szoł na bl±dynkach, ale nie ma poważnych
braków w funkcjonalno¶ci jak iPhone.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-26 21:58:40
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:
[...]

A co z aplikacjami androidowymi ktore odwołują sie do sprzętu? Kamera? GPS?

[...]

Po co przepłacać za kultowego iMalucha, jak za 2/3 jego ceny można mieć coś
co wprawdzie nie robi takiego szoł na blądynkach, ale nie ma poważnych
braków w funkcjonalności jak iPhone.

Jak uwazasz ze jakis produkt ma jakies powazne braki to oczywiscie nikt Ci
nie kaze kupowac...

Data: 2014-08-27 07:31:32
Autor: P.B.
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
Dnia Tue, 26 Aug 2014 21:58:40 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

A co z aplikacjami androidowymi ktore odwołuj± sie do sprzętu? Kamera? GPS?

Normalnie działaj±. I te ze sklepu Google i ze sklepu Amazona :) A na iPhone?

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-27 17:59:12
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:iqlbfzr1w4vv.yg7048ndjbvx.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 26 Aug 2014 21:58:40 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

A co z aplikacjami androidowymi ktore odwołuj± sie do sprzętu? Kamera? GPS?

Normalnie działaj±. I te ze sklepu Google i ze sklepu Amazona :)

Czyli Marek mylił się pisz±c:

W jaki sposób BB10 uruchamia aplikacje androidowe?
Chodzi o apki napisane w java?

Poprzez zainstalowanie java runtime z dalvikiem, co daje pokrycie
większo¶ci API ale bez obsługi sprzętu (telefonia, bluetooth, sensory
itp)

A na iPhone?

iPhone nie ma tego problemu co Blackberry - ma ustabilizowan±
pozycję na rynku i każdy szanuj±cy się producent aplikacji mobilnych
robi wersję dla iOS i dla Androida. Więc nie maskuj problemu BB.

Data: 2014-08-27 21:09:11
Autor: A.L.
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
On Wed, 27 Aug 2014 17:59:12 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

[...]

Z taka dokladnoscia ze sporo ludzi ma w dupie aplikacje mobilne, bo
swojego telefonu uzywa do rozmow i sprawdzania poczty. Dlatego
Blackberry ciagle sie trzyma

A.L.

Data: 2014-08-28 08:10:49
Autor: Marek
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
On Wed, 27 Aug 2014 17:59:12 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Czyli Marek mylił się pisząc:
>Poprzez zainstalowanie java runtime z dalvikiem, co daje pokrycie
>większości API ale bez obsługi sprzętu (telefonia, bluetooth,
sensory
>itp)

 https://developer.blackberry.com/android/files/webinars/BlackBerry_Runt
ime_for_Android_Apps.pdf

--
Marek

Data: 2014-08-28 07:43:01
Autor: Pszemol
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.6518750427520658513news.neostrada.pl...
> [...]
>Poprzez zainstalowanie java runtime z dalvikiem, co daje pokrycie
>większości API ale bez obsługi sprzętu (telefonia, bluetooth, sensory >itp)

Unsupported features in PlayBook 2.1
Telephony
NDK
Barometer
Bluetooth
NFC
Proximity sensor
VOIP
Google Maps
C2DM

No ale użytkownicy piszą, że to działa... a miało nie działać. Kłamią?

Data: 2014-08-28 18:01:30
Autor: Marek
On Thu, 28 Aug 2014 07:43:01 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
No ale użytkownicy piszą, że to działa... a miało nie działać.
KĹ‚amiÄ…?

A skąd ja mam wiedzieć co robią, to nie do mnie pytanie. Najpewniej mają blade pojęcie co mają w swoich urządzeniach.

--
Marek

Data: 2014-08-28 19:34:13
Autor: Pszemol
[...]

:-) no tak, tej ostatniej opcji nie wziąłem niesłusznie pod uwagę...

SwojÄ… drogÄ… czy wszystkie apki na Andka sa pisane w Java i pracuja na
maszynie wirtualnej?
Nie ma apek pracujÄ…cych w 'native code'?

Data: 2014-08-28 20:21:23
Autor: masti
Pszemol wrote:

Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
On Thu, 28 Aug 2014 07:43:01 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
No ale użytkownicy pisz±, że to działa... a miało nie działać. Kłami±?

A sk±d ja mam wiedzieć co robi±, to nie do mnie pytanie. Najpewniej maj±
blade pojęcie co maj± w swoich urz±dzeniach.

:-) no tak, tej ostatniej opcji nie wzi±łem niesłusznie pod uwagę...

Swoj± drog± czy wszystkie apki na Andka sa pisane w Java i pracuja na
maszynie wirtualnej?
Nie ma apek pracuj±cych w 'native code'?

Może poczytaj co to jest Android? i Twój ulubiony iOS

Data: 2014-08-28 20:44:59
Autor: W
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
masti wystukał, co następuje:

[...]

Ojoj? Czyli sugerujesz, że na przytłaczaj±cej większo¶ci urz±dzeń z robocikiem nie ma maszyny wirtualnej czy tak tylko pierdolisz?

Data: 2014-08-28 21:08:50
Autor: masti
W wrote:

[...]

z czytania ze zrozumieniem: pała

Data: 2014-08-29 00:36:55
Autor: Marek
On Thu, 28 Aug 2014 19:34:13 +0000 (UTC), Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Nie ma apek pracujÄ…cych w 'native code'?

Są, nazywa się NDK i raczej używa się tego do tworzenia libów a nie całych aplikacji. Gdy jest potrzeba aby jakaś cześć funkcjonalna aplikacji była pogoniona natywnie (np. engine gry) lub gdy mamy już gotowy kod np. w C i nie jest opłacalne go przepisywanie na Jave można tą część toolsami NDK skompilować do natywnego kodu platformy i wywołać później z Javy.

https://developer.android.com/tools/sdk/ndk/index.html

--
Marek

Data: 2014-08-29 07:24:40
Autor: P.B.
Dnia Thu, 28 Aug 2014 07:43:01 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

Umiesz czytać? Rozmowa jest o BB OS10 a Ty wyjeżdżasz z 7-calowym tabletem
z OS 2.1 Jaki to ma zwi±zek?

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-29 08:23:44
Autor: Marek
On Fri, 29 Aug 2014 07:24:40 +0200, "P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:
Umiesz czytać? Rozmowa jest o BB OS10 a Ty wyjeżdżasz z 7-calowym
tabletem
z OS 2.1 Jaki to ma zwiÄ…zek?

dla  os 10 (fragment z dziaĹ‚u "hardware"):

 http://developer.blackberry.com/android/apisupport/unsupported_api_jell
ybean_hardware.html

--
Marek

Data: 2014-08-29 18:07:51
Autor: P.B.
Dnia Fri, 29 Aug 2014 12:30:17 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
On Fri, 29 Aug 2014 07:24:40 +0200, "P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:
Umiesz czytać? Rozmowa jest o BB OS10 a Ty wyjeżdżasz z 7-calowym tabletem
z OS 2.1 Jaki to ma zwi±zek?

dla  os 10 (fragment z działu "hardware"):

http://developer.blackberry.com/android/apisupport/unsupported_api_jellybean_hardware.html

Szach-mat.

Taaa... Kilka rzeczy nie działa i już szach-mat. Najbardziej dokuczliwe
jest pewnie niedziałanie pęciopalcowego dotyku przy wielko¶ci ekranu w BB
Q5. Nie zmienia to faktu, że nie masz pojęcia o czym piszesz myl±c tablet z
OS2.1 z telefonem z OS10. Na iOS nie działa nic z Androida, ale kto by się
tym przejmował - w iStorze jest tysi±ce aplikacji: darmowe nawigacje
off-line, aplikacje do zarz±dzania diod± powiadomień, ¶wietne managery
plików na karcie SD :)

A tak serio: dla ludzi szukaj±cych narzędzia pracy, a nie biżuterii do
szpanowania w Starbucksie BB jest niszow± mark± produkuj±c± doskonałe
telefony i terminale internetowe z pewnymi cechami smartfonu. Ilo¶ć
aplikacji w Blackberry World jest warto¶ci± trzeciorzędn±. Miło, że działa
większo¶ć aplikacji ze sklepu Play Google, ale nie to jest sił± i warto¶ci±
BB.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-29 17:45:45
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:
[...]

jest pewnie niedziałanie pęciopalcowego dotyku przy wielkości ekranu w BB
Q5.

Sadze ze bardziej dokuczliwe bedzie niedzialanie wifi, NFC i innych usług
sprzętowych wymienionych na tej liscie.

Nie zmienia to faktu, że nie masz pojęcia o czym piszesz myląc tablet z
OS2.1 z telefonem z OS10.

Nigdy nie twierdzilem ze jestem ekspertem od programowania systemow BB.
Zauważ ze nie serwowałem Ci własnej wiedzy na ten temat tylko wspólnie
komentowaleśmy informacje jakie podlinkował nam Marek.

Na iOS nie działa nic z Androida, ale kto by się
tym przejmował - w iStorze jest tysiące aplikacji: darmowe nawigacje
off-line, aplikacje do zarządzania diodą powiadomień, świetne managery
plikĂłw na karcie SD :)

Masz racje, nie spotkałem się jeszcze w ciągu używania iPhone od ponad 3
lat z sytuacją gdzie jakaś aplikacja którą chciałbym użyć byla dostępna
tylko na Androida a niedostępna na iPhone.
Nie można niestety tego samego powiedzieć o Windows ani o BB.

A tak serio: dla ludzi szukających narzędzia pracy, a nie biżuterii do
szpanowania w Starbucksie BB jest niszową marką produkującą doskonałe
telefony i terminale internetowe z pewnymi cechami smartfonu. Ilość
aplikacji w Blackberry World jest wartością trzeciorzędną. Miło, że działa
większość aplikacji ze sklepu Play Google, ale nie to jest siłą i wartością
BB.

Nie wiem czemu siÄ™ tak podniecasz nazywaniem iPhona biĹĽuteriÄ… czy
wypominasz tego Starbucksa - czy to jakieĹ› techniki psychologiczne na
poprawienie sobie sztucznie humoru?

Data: 2014-08-29 21:09:19
Autor: P.B.
Dnia Fri, 29 Aug 2014 17:45:45 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Sadze ze bardziej dokuczliwe bedzie niedzialanie wifi, NFC i innych usług
sprzętowych wymienionych na tej liscie.

Potwierdzasz brak umiejętno¶ci czytania - WiFi działa, nie działa WiFi
Direct. Co do NFC, to będzie bardzo przeszkadzało użytkownikom iPhone - oni
cały czas używaj± NFC. Wprawdzie jeszcze Apple w żadnym telefonie nie
zastosowało modułu NFC, ale kto by się tym przejmował - fanboye na pewno
maj± dziesi±tki argumentów dlaczego NFC nie jest im potrzebne, a jego
niedziałanie w aplikacjach Androida w BB to porażka :)

Masz racje, nie spotkałem się jeszcze w ci±gu używania iPhone od ponad 3
lat z sytuacj± gdzie jaka¶ aplikacja któr± chciałbym użyć byla dostępna
tylko na Androida a niedostępna na iPhone.
Nie można niestety tego samego powiedzieć o Windows ani o BB.

To jakiej aplikacji do obsługi NFC teraz używasz? Często korzystasz z
Google Now?
Nie wiem czemu się tak podniecasz nazywaniem iPhona biżuteri± czy
wypominasz tego Starbucksa - czy to jakie¶ techniki psychologiczne na
poprawienie sobie sztucznie humoru?

Bo podniecasz się tym iPhone jakby to był ósmy cud ¶wiata, a to zwykły
drogi smartfon z poważnymi brakami w funkcjonalno¶ci. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-29 20:42:20
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:
Dnia Fri, 29 Aug 2014 17:45:45 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Sadze ze bardziej dokuczliwe bedzie niedzialanie wifi, NFC i innych usług
sprzętowych wymienionych na tej liscie.

Potwierdzasz brak umiejętności czytania - WiFi działa, nie działa WiFi
Direct.

To nie jest brak umiejetnosci czytania, raczej niedopisane jedno slowo... :-) Nie masz nic pracujacego z Wifi Direct?

Co do NFC, to będzie bardzo przeszkadzało użytkownikom iPhone - oni
cały czas używają NFC. Wprawdzie jeszcze Apple w żadnym telefonie nie
zastosowało modułu NFC, ale kto by się tym przejmował - fanboye na pewno
majÄ… dziesiÄ…tki argumentĂłw dlaczego NFC nie jest im potrzebne, a jego
niedziałanie w aplikacjach Androida w BB to porażka :)

Czyli nic na tej liscie nie ma dla ciebie wartosciowego?

[...]

Uzywam ponad trzyletniego juĹĽ iPhone4.

Nie wiem czemu siÄ™ tak podniecasz nazywaniem iPhona biĹĽuteriÄ… czy
wypominasz tego Starbucksa - czy to jakieĹ› techniki psychologiczne na
poprawienie sobie sztucznie humoru?

Bo podniecasz się tym iPhone jakby to był ósmy cud świata, a to zwykły
drogi smartfon z poważnymi brakami w funkcjonalności.

Wydaje Ci sie ze sie podniecam...
Raczej probuje przeciwstawic sie powszecgnej nagonce na iPhone/Apple ktorej
to przyklad wlasnie zaprezentowales uzywajac "argumentow" typu biĹĽuteria
czy "starbucks".

A co do ceny iPhone to juz omawialismy to: wydaje Ci sie tylko ze jest
drogi bo nie widujesz u siebie na rynku wielu drogich...

Data: 2014-08-30 10:18:46
Autor: P.B.
Dnia Fri, 29 Aug 2014 20:42:20 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

To nie jest brak umiejetnosci czytania, raczej niedopisane jedno slowo... :-) Nie masz nic pracujacego z Wifi Direct?

W telefonie jako¶ nie używam. Do NFC s± aplikacje natywne BB.

To jakiej aplikacji do obsługi NFC teraz używasz? Często korzystasz z
Google Now?

Uzywam ponad trzyletniego już iPhone4.

A co do ceny iPhone to juz omawialismy to: wydaje Ci sie tylko ze jest
drogi bo nie widujesz u siebie na rynku wielu drogich...

Dla wielu ludzi jest zbyt drogi. Choćby dla Ciebie. Gdyby nie był drogi to
po utopieniu iPhone5 poszedłby¶ do sklepu i kupił sobie nowego za gotówkę,
a nie wyci±gał z szuflady starego iPhone4. Jak chcesz zobaczyć drogi
telefon to zobacz BlackBerry Porsche Design - taki iPhone dla ludzi, którym
jest niezbędna funkcjonalno¶ć Blackbery a chc± pokazać, że uch stać.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-30 07:46:51
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:w35sv63sgpj9.1dv6u7uwy77hv.dlg40tude.net...
[...]

Utopiłem iPhone5 jak miał niecały miesi±c....
Gdybym nie miał żadnego innego telefonu to bez problemu kupiłbym nowego.
Ale iPhone4 którego wymieniłem na iPhone5 nie był zepsuty, zużyty czy
w inny sposób zły wtedy aby się szarpać na zakup nowego w pełnej cenie.
Kupno nowego telefonu wydawało się wtedy po prostu nierozs±dne a nie
za drogie czy ponad budżet.

Poza tym, nie mówię o tym, że iPhone jest drogi DLA KOGO¦.
Mówię o tym, że iPhone nie jest jako¶ wyj±tkowo drogi w porównaniu
z innymi podobnymi telefonami na rynku. Tobie się wydaje że iPhone
drogi bo nie ma alternatywy w podobnej cenie na polskim rynku.

Jak chcesz zobaczyć drogi
telefon to zobacz BlackBerry Porsche Design - taki iPhone dla ludzi, którym
jest niezbędna funkcjonalno¶ć Blackbery a chc± pokazać, że uch stać.

Nie mówię o tym. To jest jakie¶ chore wariactwo.
Twój Q10 kosztuje ile ? $350? $400? iPhone kosztuje $650.
Ja mówię o wielu telefonach na rynku USA w cenach bez abonamentu
rzędu $600-$900. Normalnych telefonów, bez złota w obudowie czy
Porsza w nazwie.

Data: 2014-08-31 10:34:43
Autor: P.B.
Dnia Sat, 30 Aug 2014 07:46:51 -0500, Pszemol napisał(a):

Poza tym, nie mówię o tym, że iPhone jest drogi DLA KOGO¦.
Mówię o tym, że iPhone nie jest jako¶ wyj±tkowo drogi w porównaniu
z innymi podobnymi telefonami na rynku.

Jest wyj±tkowo drogi jak na funkcjonalno¶ć jak± oferuje.

Tobie się wydaje że iPhone
drogi bo nie ma alternatywy w podobnej cenie na polskim rynku.

No wła¶nie jest alternatywa. Za 1500 PLN, które kosztuje najtańszy iPhone
4S można przebierać w Samsungach, Sony, Blacberry, które s± bij± na głowę
iPhone funkcjonalno¶ci±. Płacenie 1500 PLN za telefon z ekranikiem 3,5",
bez NFC, z bezużytecznym BT, bez diody powiadomień, bez slotu microSD, bez
dostępu do plików w pamięci masowej urz±dzenia, to naprawdę albo objaw
wielkiej miło¶ci do Apple, albo braku rozs±dku.

[...]

Nie czytasz na co odpisujesz. Ja mam Q5, czyli budżetow± wersję Q10. Nie
widziałem powodu, żeby płacić 50% więcej za Q10, który ma identyczn±
funkcjonalno¶ć plus lepsz± obudowę, inny wy¶wietlacz i klawiaturę oraz
dodatkowo zł±cze HDMI. Za Q5 zapłaciłem 879 PLN w sklepie z faktur± VAT,
czyli 274 USD. Miałbym dopłacić ponad dwa razy tyle, żeby nawet diodki
pokazuj±cej, że mam nowego maila nie mieć?

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-31 06:57:01
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:qpu1f9i8mgkm.10cdivasty4hm.dlg40tude.net...
[...]

W porównaniu do tego co jest na polskim rynku (dla biednych Polaków...)
W porównaniu do tego co jest na amerykańskim rynku, iPhone
nie jest drogi. Popatrz na ceny smartfonów "z górnej półki" w USA.
Ceny s± za nówkę bez SIMlocka i bez abonamentu:
Asus Padfone 2                  $929
Samsung Galaxy Round    $784
Asus Padfone Infinity        $698
Huawei Ascend P6             $691
HTC One (M8)                    $654
Amazon Fire Phone           $649
Apple iPhone 5S                $635
LG Optimus 4X HD            $606
Samsung Galaxy S5           $587
HTC Butterfly S                   $565
Sony Xperia Z2                   $564
Nokia Lumia 620               $550
Motorola ES400S               $549

A Ty porównujesz do ceny Blackberry, który ma zaniżon± cenę na siłę
aby kto¶ ten umieraj±cy system w ogóle jeszcze kupił i podniecasz
się diod± powiadomień że masz nowy e-mail :-)

[...]

Nie przeszkadza to klientom płacić np. $929 za Asusa "Padfone 2".
Idioci, nie? Mogli kupić Blackberry Q5 z diod± powiadomień :-))))))

[...]

Dla mnie to trochę zabawne jest co piszesz...

Data: 2014-08-31 20:18:54
Autor: P.B.
Dnia Sun, 31 Aug 2014 06:57:01 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

Staroć niedostępny w sprzedaży jako nowy. Cena używek głowy nie urywa:
http://allegro.pl/listing/listing.php?category=121202&order=qd&string=ASUS+PADFONE&search_scope=category-121202&ev_campaign=Elektronika+-+Komputery+-+Tablety+%5BProdukty%5D&ev_campid=139347559&ev_adgr=Elektronika+-+Komputery+-+Tablety+-+Urz%C4%85dzenia+-+Asus+PadFone&utm_source=google&utm_medium=cpc&bmatch=s0-e-0805&gclid=CKjE89-KvsACFepjtAod4DsAEQ

Huawei Ascend P6             $691
W Polska dwa razy taniej:
http://www.komputronik.pl/product/192365/Telefony_i_GPS_/Telefony_GSM_i_Smartphone_/Huawei_Ascend_P6_Black.html

HTC One (M8)                    $654
Drogi, ale tańszy od iPhone:
http://www.komputronik.pl/search/pl/run/showProducts/1/hide_boxes/1//searchString/SFRDJTIwT25lJTIwJTI4TTglMjk=/category/1/

Apple iPhone 5S                $635
W porównaniu z innymi absurdalnie drogi:
http://www.x-kom.pl/p/165237-smartfon-telefon-fablet-apple-iphone-5s-16gb-space-gray.html?ceneo_spo=true
A Ty porównujesz do ceny Blackberry, który ma zaniżon± cenę na siłę
aby kto¶ ten umieraj±cy system w ogóle jeszcze kupił i podniecasz
się diod± powiadomień że masz nowy e-mail :-)

Diod±, NFC, kart± microSD, dostępem do plików, a wszystko w bardzo szybkim
hardware ze ¶wietnym systemem operacyjnym. O klawiaturze qwerty nie piszę,
bo to cecha bardzo dyskusyjna - dla jednych zaleta, dla innych wada. Miło,
że BB pozwala wybierać miedzy lini± Q z klawiatur± i Z tylko dotykow±.
Firma i system umieraj±, to prawda i wielka szkoda, że tak się dzieje.

Nie przeszkadza to klientom płacić np. $929 za Asusa "Padfone 2".
Idioci, nie? Mogli kupić Blackberry Q5 z diod± powiadomień :-))))))

Kto¶ to w ogóle kupuje? Staroć z cen± z sufitu. I nawet na diodkę za dwa
centy producent posk±pił :)

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-31 10:43:14
Autor: P.B.
Dnia Sun, 31 Aug 2014 10:34:43 +0200, P.B. napisał(a):

[...]

Dopłacić do iPhone, oczywi¶cie. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-30 11:37:05
Autor: A.L.
On Sat, 30 Aug 2014 10:18:46 +0200, "P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:

[...]

To jest typowe polskie myslenie. Nowy telefon kosztuje srednioi 600
dolcow, telewon w ramach planu - ponizej 100. Dla Amerykanina, 600
dolcow to sporo pieniedzy, dla Polaka to pryszcz. Jak wizytuje
krwqnych w Polsce i przywoze prezent za 100 dolarow, to slysze: "O,
100 dolcow, ale sie wysadzil'. W Ameryce raczej nie kupuje prezentow
za 100 dolcow.

Gdy raz zgubilem telefon na pol roku pzred koncem kontraktu, to tez
wrocilem do starego Droida1 zamiast wylozyc 6 stow i miec telefon od
zaraz. Jakby sie kto pytal gdzie zgubilem: wpadl za biurko

A.L.

Data: 2014-08-30 20:29:23
Autor: Pszemol
"A.L." <alewando@aol.com> wrote in message news:u2v30apbuq6lbnifgokrg97gef5asf4tms4ax.com...
[...]

Totalnie nie o to chodzi!

I nie kosztuje poniżej 100!
Gdzie Ty widziałe¶ nowy model iPhone za 100?
W AT&T kosztuje $199 najtańsza wersja.
A ja kupiłem najdroższ±. I utopiłem po miesi±cu...

Nie mówimy o tym czy kupno nowego iPhone jest kosztowne.
Mówimy o tym że kupno nowego iPhone co miesi±c jest kosztowne.

Gdy raz zgubilem telefon na pol roku pzred koncem kontraktu, to tez
wrocilem do starego Droida1 zamiast wylozyc 6 stow i miec telefon
od zaraz. Jakby sie kto pytal gdzie zgubilem: wpadl za biurko

On po prostu nie zrozumiał tego co napisałem...

Data: 2014-08-30 20:56:05
Autor: A.L.
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
On Sat, 30 Aug 2014 20:29:23 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

[...]

Ktoar wersja?

W firmie Verrizon, 5 minut temu, iPhony sa po $99 i w dol. Z 2 letnim
planem, oczywiscie

A ja kupiłem najdroższ±. I utopiłem po miesi±cu...

Nie mówimy o tym czy kupno nowego iPhone jest kosztowne.
Mówimy o tym że kupno nowego iPhone co miesi±c jest kosztowne.

W ogole, kupno nowego telefonu co meisiac jest kosztowne

A.L.

Data: 2014-08-30 21:12:06
Autor: Pszemol
wrote:

[...]

Już 9 wrze¶nia (za 10 dni) maj± ogłosić premierę iPhone6.
Ci co chc± nowego iPhone nie kupuj± przecież dzi¶ rocznego modelu 5S?

Wszyscy operatorzy teraz maj± więc "okazje" na iPhone5S...
Ogłaszali je niedawno nawet w TV aby się Ci niezorientowani
rzucili na sklepy i kupili ostatki magazynowe, póki jeszcze pora...

Standardowa cena topowych smartfonów w dwuletnim abonamencie
u mojego opa (AT&T) to $199 czyli te dwie¶cie dolców... Za dodatki
i upgrade trzeba płacić poza abonamentem oczywi¶cie.

[...]

O tym wła¶nie mowa. Zdecydowałem się że kupuję nowego iPhone5.
Po miesi±cu go utopiłem w morskiej wodzie nie maj±c ubezpieczenia.
Aż tak rozrzutny nie jestem aby co miesi±c kupować nowego smartfona :-)
Ale nie przeszkadza to niektórym zarzucać mi, że sam nie kupiłem
sobie iPhone bo uważam że za drogi... :-))) Po prostu nieporozumienie.

Data: 2014-08-30 22:46:52
Autor: A.L.
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
On Sat, 30 Aug 2014 21:12:06 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

[...]

Trudno sie porozumiec. Przy ktorejs wizycie w Polsce: "Wujek, jaki
masz telefon? Bo ja mam 4" Zle wypadlem, bo wtedy uzywalem w Polsce prostego LG ktorego kupilem z
10 lat temu za cos 50 zlotych

A.L.

Data: 2014-08-31 06:58:46
Autor: Pszemol
wrote:

[...]

Ale tu nie chodzi również o to co Ty mówisz...
Ja mam smartfona, nawet kilka, lubię gadżety - wci±ż jednak
kupowanie nowego iPhone5 64GB *co miesi±c* jest ciut ponad
to co uważam za rozs±dne...

Data: 2014-08-31 16:31:51
Autor: J.F.
Dnia Sun, 31 Aug 2014 06:58:46 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Ale przeciez nie musi byc co miesiac. Nastepnym razem bedziesz
bardziej uwazal. (a swoja droga co za badziewni klieci, ze firma nie
ma telefonow odpornych w ofercie) Bo jakbys zakladal ze co miesiac ... to chyba lepiej i tego pierwszego
nie kupowac. No dobra, abonamenty przyjmijmy ze sa takie jakie podales ... ale to i
tak najlepiej ajfona sprzedac, a kupic sobie najtanszy badziew na
miesiac :-)

J.

Data: 2014-08-31 11:53:46
Autor: J.F.
Dnia Sat, 30 Aug 2014 21:12:06 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Dlaczego, taki fajny przeciez byl, kolorowy, amerykanski,
nieograniczone mozliwosci, czemu sobie nie kupiles drugiego ?
(i nie wsadziles w pokrowiec utrudniajacy wysuniecie z kieszeni :-)

A jakby kosztowal 50$ to co bys zrobil ?
A jakbys teraz utopil obecnego i nie mial drugiego w szufladzie, to co
bys zrobil ? :-)

A zainteresowales sie ile kosztuje kontrakt bez ajfona ?

J.

Data: 2014-08-31 07:01:41
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1x28y50xeh4vn$.1cc723duq5ur$.dlg40tude.net...
[...]

To wtedy musiałbym się zastanowić... Ale ponieważ miałem dobrego
smartfona to wybór był prosty i szybki - zwłaszcza że na drugi dzień
czy za 2 dni jechałem na tydzień na narty do Banff, Canada. Wła¶nie dlatego
spieszyłem się z podmian± wody w akwarium i byłem nieco nieuważny :-)

A zainteresowales sie ile kosztuje kontrakt bez ajfona ?

Nie było wtedy takich abonamentów.
Tu nas nie rozpieszczaj± jak w Polsce.
Dopiero w tym roku, w lecie pojawiły się takie abonamenty
i zacznę je ogl±dać jak mi się w marcu bież±cy skończy.

Data: 2014-08-31 10:40:16
Autor: P.B.
Dnia Sat, 30 Aug 2014 20:29:23 -0500, Pszemol napisał(a):

On po prostu nie zrozumiał tego co napisałem...

Ja nigdy nie rozumiem jak ludzie mog± płacić za telefon podwójn± cenę,
jeżeli tylko operator rozłoży im j± na 24 raty. Ale w sumie Provident i
Wonga.com też maj± klientów.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-31 07:07:00
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:1qskoli13ckix$.2dslw0qzsgax$.dlg40tude.net...
[...]

W USA nie było do niedawna innej opcji u większych opów jak
Verizon czy AT&T. Miałe¶ abonement w jednej cenie, zależnej
od tego ile miałe¶ rozmów czy danych w pakiecie na miesi±c...
Cena takiego abonamentu na miesi±c była TAKA SAMA dla
kogos ze swoim telefonem i dla kogo¶ co brał iPhone5S za $199
Samsunga Galaxy S4 za $199 lub jak±¶ mniej popularn± motorolę
za $49 czy inne biedafony za $1.
Powiedz mi, kto przy zdrowych zmysłach bior±c taki abonament
nie wzi±łby nowego telefonu również co dwa lata?
Płacisz te 24 rat bez względu na to czy bierzesz fona czy nie,
więc chyba rozs±dne jest wzi±ć nowy telefon co dwa lata, nie?

Ale w sumie Provident i Wonga.com też maj± klientów.

Fajnie że pytasz... bo nie wiesz.
Ale powstrzymaj się od oceny bo nie znasz amerykańskiego
rynku a zaczynasz przyklejać łatki oceniaj±c negatywnie zachowanie
kogo¶ operuj±cego na innym rynku, przy warunkach których nie znasz.

Data: 2014-08-31 19:59:05
Autor: P.B.
Dnia Sun, 31 Aug 2014 07:07:00 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

Masz rację. Ja nie przypuszczałem, że najpotężniejsze mocarstwo ¶wiata ma
rynek telefonii komórkowej jak biedna Polska piętna¶cie lat temu.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-31 14:37:24
Autor: A.L.
On Sun, 31 Aug 2014 19:59:05 +0200, "P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:

[...]

Pomijajac taki drobny fakt ze w Polsce 4G LTE reklamuje sa jako
"rewelacyjna nowosc" ktora "w przyszlosci zrewolucjonizuje telefonie
komprkowa" a w Ameryce to juz mam nie pamietam od kiedy... A.L.

Data: 2014-08-31 21:56:23
Autor: P.B.
Dnia Sun, 31 Aug 2014 14:37:24 -0500, A.L. napisał(a):

[...]

To masz słab± pamięć:

"Pierwsz± na ¶wiecie sieć działaj±c± w standardzie LTE uruchomiła
skandynawska grupa telekomunikacyjna TeliaSonera. Jeszcze w 2009 roku
wprowadziła technologię równocze¶nie w Szwecji i Norwegii, a rok póĽniej
także w Finlandii. Od tego momentu nast±pił wzrost zainteresowania
technologi± LTE oraz jej rozwój w¶ród państw na całym ¶wiecie. "

http://natemat.pl/74037,lte-w-polsce-i-na-swiecie-ile-panstw-z-tego-korzysta-i-jak-polska-wypada-na-ich-tle

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-09-01 23:18:44
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:l5zidaotyxu4$.us2kq4vcxr4z$.dlg40tude.net...
[...]

A co ma Szwecja czy Norwegia z Polsk± wspólnego?
Łapiesz szweckie BTSy z pasmem LTE może?

Data: 2014-09-02 05:30:44
Autor: Andrzej
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
dekiel <Pszemol@PolBox.com> wrote:

Ĺapiesz szweckie BTSy

Wedlug ciebie Szwecje zamieszkuja Szweci?

Data: 2014-09-02 12:26:37
Autor: Pszemol
"Andrzej" <none@inv.invalid> wrote in message news:1391023937431328546.522864none-inv.invalidnews.neostrada.pl...
Ĺapiesz szweckie BTSy

Wedlug ciebie Szwecje zamieszkuja Szweci?

:-)))

Data: 2014-09-02 07:19:09
Autor: P.B.
Dnia Mon, 1 Sep 2014 23:18:44 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

Ma to wspólnego, że w Ameryka niektórzy maj± LTE od niepamiętnych czasów, a
pierwsze nadajniki LTE pojawiły się raptem pięć lat temu i do tego wcale
nie w USA. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-09-02 11:32:07
Autor: Marek
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
On Tue, 2 Sep 2014 07:19:09 +0200, "P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:
Ma to wspólnego, że w Ameryka niektórzy mają LTE od niepamiętnych
czasĂłw, a

Data: 2014-09-02 11:42:35
Autor: A.L.
[...]

No i co z tego? W USA - chyba od 3 lat (sadzac po starych telefoanch
ktore mam w w szufladzie). W Polsce reklamuje sie jako "nadchodzaca
rewolucje w telefonii komorkowej" (takie plakaty widzialem w Warszawie
2 tygodnie temu)

Tak na marginesie, wlasnie sie wprowadza XLTE (to nazwa firmowa
Verizon, inne firmy nazywaja to inaczej) o dwukrotnie wiekszej
pzrepustowsci niz LTE

A.L.

Data: 2014-09-02 19:02:49
Autor: P.B.
Dnia Tue, 02 Sep 2014 11:42:35 -0500, A.L. napisał(a):

[...]

Zajrzyjcie wreszcie do tej tabelki na Wiki i przestańcie m±cić ludziom w
głowie, bo jeszcze kto¶ pomy¶li, że w Polsce standardem s± ręczne centrale
i telefony z korbk±:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-09-02 12:25:03
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:1sdz0dktlkxpn.1targn7g990pg$.dlg40tude.net...
[...]

Ale nam nie chodzi o datę postawienia jednego BTSa gdzie¶ na próbę
w centrum Warszawy tylko o powszechne użycie tego standardu
w większych miastach całego kraju.

Data: 2014-09-02 19:40:57
Autor: P.B.
Dnia Tue, 2 Sep 2014 12:25:03 -0500, Pszemol napisał(a):

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks

Ale nam nie chodzi o datę postawienia jednego BTSa gdzie¶ na próbę
w centrum Warszawy tylko o powszechne użycie tego standardu
w większych miastach całego kraju.

No to powszechnie masz w Polsce LTE od 2010. Nie w telefonach, ale w
ł±czach Cyfrowego Polsatu i Aero2. W telefonach, powszechnie w Polkomtelu
od dwóch lat, Play od roku. T-Mobile zaspał, ale z tego co mówiłe¶ w USA ta
sieć też liderem nie jest.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-09-02 18:23:07
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:
Dnia Tue, 2 Sep 2014 12:25:03 -0500, Pszemol napisał(a):

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks

Ale nam nie chodzi o datÄ™ postawienia jednego BTSa gdzieĹ› na prĂłbÄ™
w centrum Warszawy tylko o powszechne uĹĽycie tego standardu
w większych miastach całego kraju.

No to powszechnie masz w Polsce LTE od 2010. Nie w telefonach, ale w
Ĺ‚Ä…czach Cyfrowego Polsatu i Aero2. W telefonach, powszechnie w Polkomtelu
od dwĂłch lat, Play od roku.

Mowilismy o telefonach od poczatku.
Aero to jakis polski wybryk przyrody jest...

 T-Mobile zaspaĹ‚, ale z tego co mĂłwiĹ‚eĹ› w USA ta
sieć też liderem nie jest.

No nie jest. Liderami sa AT&T i Verizon.
Potem dlugo, dlugo nic i jest cała reszta...
ZarĂłwno AT&T jak i Verizon majÄ… LTE w powszechnym uĹĽytku od ponad dwu lat,
wiec nie jest to w USA zadna nowosc.

Data: 2014-09-02 21:20:47
Autor: marfi
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:lu51ub$bq7$1dont-email.me...
Aero to jakis polski wybryk przyrody jest...

  Sam jesteĹ› wybryk...

--
marfi

Data: 2014-09-03 08:58:20
Autor: J.F.
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
Dnia Tue, 2 Sep 2014 21:20:47 +0200, marfi napisał(a):
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomo¶ci
Aero to jakis polski wybryk przyrody jest...
  Sam jeste¶ wybryk...

Sporo racji ma ... mozna bylo wykupic u nich szybki dostep do
internetu ? Bo co z tego ze LTE ma, jesli nie sprzeda ?

Reszta to nie tylko wynik "zacofania", ale przetargow na
czestotliwosci - z protestami itp to one trwaja dlugo.

J.

Data: 2014-09-03 14:36:03
Autor: Pszemol
[...]

To jest efekt zacofania gospodarczego i korupcji jaka w Polsce wciÄ…ĹĽ robi
spustoszenia na tych kłótniach przy żłobie tracą wszyscy Polacy, niestety.

Data: 2014-09-02 16:07:52
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:
[...]

A co ma Szwecja czy Norwegia z PolskÄ… wspĂłlnego?
Ĺapiesz szweckie BTSy z pasmem LTE moĹĽe?

Ma to wspólnego, że w Ameryka niektórzy mają LTE od niepamiętnych czasów, a
pierwsze nadajniki LTE pojawiły się raptem pięć lat temu i do tego wcale
nie w USA.

Nie jest tu istotne kto był pierwszy 5 lat temu skoro w USA jest LTE w
powszechnym uĹĽyciu w urzadzeniach mobilnych od ponad 2 lat a z tego co
słyszę w Polsce dopiero w powijakach.

Data: 2014-08-31 22:00:40
Autor: P.B.
[...]

Tak, oczywi¶cie: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-09-01 13:27:37
Autor: J.F.
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
Użytkownik "P.B."  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Mogl miec 3 lata temu, to mogl zapomniec od kiedy :-)

A w reklamie pewnie nie podali "usluga dostepna na terenie wybranych miast".

J.

Data: 2014-09-01 16:26:09
Autor: P.B.
Dnia Mon, 1 Sep 2014 13:27:37 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

W Polsce LTE było wcze¶niej niż w USA. W Playu obecnie działa w każdym
większym mie¶cie i wielu małych np. Sochaczewie. Nie bardzo tylko wiem na
czym ta rewolucja LTE miałaby polegać. Mam, używam LTE od miesi±ca i owszem
jest szybciej niż 3G, ale na telefonie to nie jest jaka¶ wstrz±saj±ca
różnica. Tak jak między EDGE a 3G jest przepa¶ć, to dla LTE wielkiej
różnicy nie widać: filmy, skype, VoIP działaj± na 3G bez problemu, a w LTE
tak samo, tyle, że pasek postępu szybciej się przesuwa. No chyba, że kto¶
filmy fullHD na telefonie 4" prosto z netu ogl±da, albo prędko¶ć to tylko
jedna z zalet LTE. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-31 14:40:41
Autor: A.L.
On Sun, 31 Aug 2014 10:40:16 +0200, "P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:

[...]

Co to znaczy "placa podwojna cene"?... A.L.

Data: 2014-09-01 11:50:36
Autor: J.F.
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
Użytkownik "A.L."  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Ze po podsumowaniu wychodzi ze zaplacili dwa razy wiecej, aczkolwiek w ratach.

Z tym ze rachunki sa trudne, jak patrzylem ostatnio pod siebie, to mi wyszla mniej wiecej normalna cena  - tzn moge np kupic telefon w sklepie za ok 1000zl, albo u operatora za 350 plus co miesiac 25 zl wiecej za abonament i tak przez dwa lata.

Zeby bylo smieszniej, to operator np twierdzi ze ten telefon jest warty 1500, i on mi daje 1150zl znizki.

J.

Data: 2014-08-31 21:59:12
Autor: J.F.
Dnia Sun, 31 Aug 2014 10:40:16 +0200, P.B. napisał(a):
[...]

Zabawke sie chce, a na 2000 czlowieka nie stac. A na 150 co miesiac stac. Albo na 5zl dziennie.

Tylko jak popatrzysz to raczej nie jest 2x wiecej, bo abonament na
uslugi tez kosztuje.

J.

Data: 2014-08-31 10:37:09
Autor: P.B.
Dnia Sat, 30 Aug 2014 11:37:05 -0500, A.L. napisał(a):

Dnia Fri, 29 Aug 2014 20:42:20 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

To jest typowe polskie myslenie. Nowy telefon kosztuje srednioi 600
dolcow, telewon w ramach planu - ponizej 100.

Kto płaci pozostałe 500 dolarów?

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-31 07:02:20
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:1xdlz422xxe3m$.1c2kbwj6jquc0$.dlg40tude.net...
[...]

On mówi o subsydiach operatora z którym podpisujesz 2 letni abo.

Data: 2014-08-31 10:32:18
Autor: A.L.
On Sun, 31 Aug 2014 10:37:09 +0200, "P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:

[...]

Operator. Odbije sobie na moim 2 letnim kontrakcie ktory kosztuje 120
dolcow miesiecznie. Tyle samo zreszta bym placil bez kontraktu

A.L.

Data: 2014-08-31 18:27:39
Autor: J.F.
Dnia Sun, 31 Aug 2014 10:32:18 -0500, A.L. napisał(a):
[...]

No to Pszemol ma racje - telefon jest "za darmo" :-)

U nas po prawdzie tez nie jest tak rozowo, i jak ktos ma
wieksze/srednie wymagania, to telefon drogi ale bez telefonu ... tez
drogo :-)

J.

Data: 2014-08-31 19:56:23
Autor: P.B.
Dnia Sun, 31 Aug 2014 18:27:39 +0200, J.F. napisał(a):

No to Pszemol ma racje - telefon jest "za darmo" :-)

U nas po prawdzie tez nie jest tak rozowo, i jak ktos ma
wieksze/srednie wymagania, to telefon drogi ale bez telefonu ... tez
drogo :-)

Tak drogo. Ja w Polska za niecałe 50PLN (16USD) mam bez limitu rozmowy,
SMSy i 1Gb netu. Bez umowy, bez abonamentu, bez rat za telefon. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-31 14:45:09
Autor: A.L.
On Sun, 31 Aug 2014 19:56:23 +0200, "P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:

[...]

A ile ty w POLSKA zarabiaszs? Przeliczenie "to cos kosztuje w Polsce
tyle a tyle dolarow" to kompletny nonsens. Ceny w Polsce sa takie
jakie sa w Polsce zarobki

A do tych 50 zlotych daja ci telefon za darmo, oczywiscie?

A.L.

Data: 2014-08-31 20:23:45
Autor: J.F.
Dnia Sun, 31 Aug 2014 19:56:23 +0200, P.B. napisał(a):
[...]

No ale Pszemol ma 10GB, i wszystkie je potrzebuje, ile to bedzie Cie
kosztowalo ?
Poza tym on ma trzy karty pelne rozmow, dla siebie, zony i dziecka.

Ale rozmowa nie o tym, tylko ile wtedy zaplacisz za telefon, i czy
podobnie nie bedzie "za darmo".

J.

Data: 2014-08-31 21:05:13
Autor: P.B.
Dnia Sun, 31 Aug 2014 20:23:45 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

74,99 PLN miesięcznie - ciężka kasa! A za 154 mamy na wszystkich trzech
numerach wszystko bez limitu, 25GB danych i jeszcze 2000 minut na rozmowy
przychodz±ce w roamingu w UE na cały czas trwania umowy na wszytkie numery.

https://www.play.pl/oferta/play-abonament/formula-rodzina.html

Ale rozmowa nie o tym, tylko ile wtedy zaplacisz za telefon, i czy
podobnie nie bedzie "za darmo".

Telefon to sobie kupię w sklepie z telefonami. Nie widzę powodu, by
dopłacać np. 30PLN miesięcznie przez dwa lata, żeby operator sprzedał mi za
199PLN telefon kosztuj±cy w sklepie z telefonami 600PLN. Ale ludzie tak
rozumuj±: 600 za telefon to kupa kasy, ale 200 od razu i 720 rozłożone na
dwa lata to okazja :)

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-31 14:56:58
Autor: A.L.
On Sun, 31 Aug 2014 21:05:13 +0200, "P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:

[...]

Zwyczaajnie pierdzielisz i nic nie rozumiesz. Pojdz sobie nastrone
Verizon Wireless i poczytaj warynki umowy i na zym polegaja te "raty".
Ostzrezenie: po angielsku tam jest napisane

Tak na marginesie: telefon to TELEFON, kontrakt to KONTRAKT. Kontrakt
to oplata za dostep do sieci. masz telefon, czy nei masz telefonu,
oplata za kontrakt jest taka sama. telefon mozan przyniesc swoj
wlasny, kupiony za 600 dolcow. Udogodnienie takiej sytuacji jest to ze
kontrakt mozna w kazdej chwili pzrerwac.

jek sie nei ma wlasnego telefonu, to a) operator spzredaje telefon po
obnizonej cenie albo daje za darmo (50 dolcow ostatnio za bardzo
pozradne telefony). Niedogodnosc jest taka ze jak sie telefon zgubi
albo utopi, to tzreba kupic nowy za pelna cene. Druga niedogodnosc
jest taka ze jak sie kontrakt zerwie to placi sie kare, miedzy 120 a
350 dolcow, zaleznei od tego jak dlugo sie na kontrakcie bylo

b) Operator spzredaje telefon na raty, bez zadnej "wplaty 199
dolarow". Roznica jest taka ze telefon mozna wymienic na nowy w
trakcie trwania kontraktu, praktycznie w kazdej chwili, oddajac stary.
Splacone raty (z grubsze rzecz biorac) licza sie na poczet nowego

jezeli mam do wyboru dwa warianty: a) wydac na telefon 600 dolcow i
placic za kontrakt 120 miesiecznie, lub b) zaplacic za telefon 50
dolcow i placic 120 dolcow meisiecznie, to musialbym byc jebniety zeby
placic za opcje a). Chyba ze chce wymieniac telefon co miesiac. Ale
nie chce. Albo wladowac sie w inwestycje z perspektywa ze bede uzywal
telefonu pzrez 3 miesiace

A.L.

Data: 2014-08-31 22:09:44
Autor: P.B.
Dnia Sun, 31 Aug 2014 14:56:58 -0500, A.L. napisał(a):

[...]

Strasznie dziwn± macie w tych USA logikę. W Polsce miało być wprowadzone prawo zmuszaj±ce operatora do rozdzielenie
już na etapie umowy aktu zakupu telefonu na raty od umowy na ¶wiadczenie
usług telekomunikacyjnych. Szczegółów nie znam, bo nigdy nie widziałem
powodu do płacenia operatorowi dodatkowych pieniędzy za to, że podpiszę
cyrograf wi±ż±cy mnie z nim na dłuższy czas. Oferta planów przedpłaconych
jest tak atrakcyjna i różnorodna w Polsce, że nie miałem potrzeby wi±zania
się umow± z operatorem.  --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-31 17:30:40
Autor: A.L.
On Sun, 31 Aug 2014 22:09:44 +0200, "P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:

[...]

Tutaj tez nie ma obowiazku podpisywania 2 letnich kontraktow. Mozna
placic co miesiac. Tyle ze wtedy za telefon placi sie 600 dolcow. Nikt
mnie do kontraktu nei zmusza.

Rozumiem ze w Polsce kontraktow nei ma, a i tak telefon dostaje sie za
5 zlotych?. Cos watpie... Ze 2 tygodnie temu zaplacilem w T_mobile cos
600 zlotych. W Warszawie. Za telefon bez planu

A.L.

P.S> Cutuje:
o nigdy nie widziałem
powodu do płacenia operatorowi dodatkowych pieniędzy za to, że podpiszę
cyrograf wi±ż±cy mnie z nim na dłuższy czas.

Widze ze w dalszym ciagu nei rozumiesz. A gdzie ja place "dodatkowe
pieniedze" za podpisanie kontraktu? To operatpor robi mi upzrejmosc
spzredajac telefon taniej. Ale nie musze telefonu kupowac. Moge
przyjsc z wlasnym. Nid mnie to ekstra nei kosztuje. Oczywiscie, jak przynosze wlasny, telefon musi byc sprzetowo
kommpatybilny, bo tu sie uzywa CDMA i GSM

Data: 2014-09-01 01:04:22
Autor: J.F.
Dnia Sun, 31 Aug 2014 22:09:44 +0200, P.B. napisał(a):
[...]

Przy miesiacu ta sama sprawa - za pierwszy mozna zaplacic 600 lub 50

Strasznie dziwn± macie w tych USA logikę.

Normalna. Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.

[...]

Ale i u nas byl czas, gdy za brak telefonu nie bylo zadnej ulgi.

Oferta planów przedpłaconych
jest tak atrakcyjna i różnorodna w Polsce, że nie miałem potrzeby wi±zania
się umow± z operatorem.

No, teraz mozna by troche polemizowac. A dawniej tez.
zreszta sa i abonamenty bezterminowe.

J.

Data: 2014-08-31 19:04:13
Autor: A.L.
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
On Mon, 1 Sep 2014 01:04:22 +0200, "J.F."
[...]

50 dolcow to w sklepie z uzywanymu telefonami. Nowy na 50 dolcow to
tylko z 2 letnim planem

A.L.

Data: 2014-09-01 11:42:13
Autor: J.F.
[...]

Ja tam nie wiem, ale jesli u mnie w sklepie jest pare modeli ponizej 100zl bez zadnych zobowiazan, to i w USA powinny byc i to ponizej $30

Pszemol tam biegly w jakis porownywarkach cen - najtanszy telefon to ile ?

Inna sprawa ze pewnie nie chcialbym go miec :-)

J.

Data: 2014-09-01 10:46:46
Autor: A.L.
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
On Mon, 1 Sep 2014 11:42:13 +0200, "J.F."
[...]

U mnie tez. Sa w sklepach spozywczych, sklepach z warzywami, stacjach
benzynowych, aptekach i prawie wszedzie. Tylko ze: a) telefonowanie dosyc drogo kosztuje, b) nie chcial bym go
miec

A.L.

Data: 2014-09-01 23:33:00
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:54043f76$0$2245$65785112news.neostrada.pl...
[...]

I tu podsumowałe¶ dyskusję :-)

Ciężko zrozumieć zasady jak się przykłada obce normy do nie swoich cen.

Data: 2014-09-02 08:11:26
Autor: J.F.
Dnia Mon, 1 Sep 2014 23:33:00 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Gdybym jednak wiedzial ze za miesiac go utopie, to moze bym sie
przeprosil z biedafonen :-)

Ba - nalezy wtedy wziac (bo trudno to nazwac inaczej) najdrozszy
telefon, sprzedac od razu, a za uzyskane pieniadze kupowac biedafony.
Tylko kto kupi tak telefon, skoro moze miec "za darmo" ? :-)

A prawda - ci co nie mysleli ze utopia, ale utopili :-)

J.

Data: 2014-09-01 11:44:53
Autor: J.F.
[...]

A co na to urzad antymonopolowy ?
Bo ja tu widze powazne narzuszenie zasad konkurencji :-)

J.

Data: 2014-09-01 10:38:12
Autor: A.L.
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
On Mon, 1 Sep 2014 11:44:53 +0200, "J.F."
[...]

Niby jakie naruszenie? Jak chce isc z Verizonu do T-Mobile czy Sprint
przed uplywem kontraktu, to oni caluja mnie w dlon i placa za mnei
kare za pzrerwanie kontraktu. I odwrotnie

A.L.

Data: 2014-09-01 23:30:49
Autor: Pszemol
"A.L." <alewando@aol.com> wrote in message news:jru60ap2uffmo359m9ga0h09oo6fu6kopb4ax.com...
[...]

Który to wariant umowy?

Data: 2014-09-02 10:25:31
Autor: A.L.
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
On Mon, 1 Sep 2014 23:30:49 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

[...]

Nie rozumiem pytania. Verizon oferuje taka opcje, ostatnio tez At&T ma
cos w tym rodzaju

A.L.

Data: 2014-09-01 01:18:30
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:
[...]

przychodzące w roamingu w UE na cały czas trwania umowy na wszytkie numery.

https://www.play.pl/oferta/play-abonament/formula-rodzina.html

Ale rozmowa nie o tym, tylko ile wtedy zaplacisz za telefon, i czy
podobnie nie bedzie "za darmo".

Telefon to sobie kupiÄ™ w sklepie z telefonami. Nie widzÄ™ powodu, by
dopłacać np. 30PLN miesięcznie przez dwa lata, żeby operator sprzedał mi za
199PLN telefon kosztujÄ…cy w sklepie z telefonami 600PLN. Ale ludzie tak
rozumują: 600 za telefon to kupa kasy, ale 200 od razu i 720 rozłożone na
dwa lata to okazja :)

To teraz sobie policz, ze masz w tym wliczone trzy iPhone do tych trzech
linii co dwa lata. Czy nie wychodzi Ci to samo?

Data: 2014-08-26 22:11:22
Autor: marfi
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:cn1bmcop5a2w$.w9m5cc1ecs08$.dlg40tude.net...
[...]

  Bijcie się a ja dalej używam do rozmów Motorola Gleam...
Androida własciwie tylko jako awaryjny 2-simowy hotspot lub mapnik.

--
marfi

Data: 2014-08-27 07:38:11
Autor: P.B.
Dnia Tue, 26 Aug 2014 22:11:22 +0200, marfi napisał(a):

  Bijcie się a ja dalej używam do rozmów Motorola Gleam...
Androida własciwie tylko jako awaryjny 2-simowy hotspot lub mapnik.

Sam tak bardzo długo robiłem w kombinacji Nokia E51 jako telefon i SE
Xperia Neo V jako komputerek, nawigacja itp. Na razie używam BlacBerry Q5,
ale nie jestem jego jaki¶ strasznym fanem i możliwe, że kiedy¶ wrócę do
urz±dzenia dedykowanego jako telefon. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-26 07:49:40
Autor: masti
atm wrote:

http://www.spidersweb.pl/2014/08/najlepszy-system-mobilnym.html
(wg Digit)

równie dobrze można wybrać najlepszy kolor na ¶wiecie. "lepszzo¶ć" zależy od tego do czego go użytkownik potrzebuje.

Data: 2014-08-26 07:24:25
Autor: Pszemol
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:lthe6j$jl5$1dont-email.me...
atm wrote:

http://www.spidersweb.pl/2014/08/najlepszy-system-mobilnym.html
(wg Digit)

równie dobrze można wybrać najlepszy kolor na ¶wiecie.
"lepszzo¶ć" zależy od tego do czego go użytkownik potrzebuje.

Je¶li kryteria porównania s± jasno zdefiniowane i łatwo można
je porównać do swoich kryteriów to również łatwo ocenisz
czy taki konkurs ma dla Ciebie sens czy nie ma.

Data: 2014-08-26 13:06:42
Autor: masti

atm wrote:

[...]

oczywi¶cie. Ale tytułowanie testu:"najlepszy system operacyjny" jest
typowo tabloidowym naduzyciem

Data: 2014-08-26 16:16:34
Autor: Pszemol

atm wrote:

http://www.spidersweb.pl/2014/08/najlepszy-system-mobilnym.html
(wg Digit)

równie dobrze można wybrać najlepszy kolor na świecie.
"lepszzość" zależy od tego do czego go użytkownik potrzebuje.

Jeśli kryteria porównania są jasno zdefiniowane i łatwo można
je porównać do swoich kryteriów to również łatwo ocenisz
czy taki konkurs ma dla Ciebie sens czy nie ma.

oczywiście. Ale tytułowanie testu:"najlepszy system operacyjny" jest
typowo tabloidowym naduzyciem

Raczej nie tabloidowym, generalnie tytuły we wszystkich gazetach maja byc
krotkie i skutecznie przyciagac uwage.
Trzeba sie nauczyc ze nie warto tresci oceniac po tytule i jednak trzeba
choc zaczac czytac poczatek aby sobie wyrobic opinie czy warto czytac
reszte...

Data: 2014-08-26 10:50:09
Autor: atm
On 2014-08-26 09:49, masti wrote:
atm wrote:

http://www.spidersweb.pl/2014/08/najlepszy-system-mobilnym.html
(wg Digit)

równie dobrze można wybrać najlepszy kolor na ¶wiecie.
"lepszzo¶ć" zależy od tego do czego go użytkownik potrzebuje.

I tak i nie - jesli ustalisz zestaw podstawowych zadan wykonywanych na wszystkich telefonach, ktore beda jak najlepiej odwzorowywaly codzienne
uzytkowanie telefonu to taki test da przyblizone pojecie czego mozna sie spodziewac. Oczywiscie - pominiecie tutaj marketow mocno wplywa na wynik, tyle ze uwzglednienie ilosci aplikacji automatycznie stawialoby Androida na najwyzszym miejscu pudla a wcale nie musi byc on najbardziej intuicyjnym, najszybszym i najwygodniejszym systemem na swiecie.

Data: 2014-08-26 08:59:21
Autor: masti

On 2014-08-26 09:49, masti wrote:
atm wrote:

[...]

niczego nie da. Da wynik dla teoretycznej niepasuj±cej nikomu
konfiguracji.

Data: 2014-08-26 11:08:30
Autor: atm

On 2014-08-26 09:49, masti wrote:
atm wrote:

[...]

niczego nie da. Da wynik dla teoretycznej niepasujÄ…cej nikomu
konfiguracji.

Ale w ten sposob mozna zanegowac wszelkie zestawienia: najlepsza osobowka, najlepszy rower mtb itd. Oczywiscie, ze zwyciezca niekoniecznie bedzie odzwierciedlal 100% moich potrzeb i upodoban ale da przyblizone pojecie, tym bardziej, ze kryteria, ktorymi kierowali sie testujacy brzmia calkiem sensownie:

"We noted down each feature in two ways: first a case of yes or no, for whether a feature exists, and then, given that most OSes would offer most features, we noted the amount of steps it would take to use / enable / disable a feature or parameter within the OS."

"We also looked at the OS’ capability of allowing the customisation of functionality, but when measuring the number of steps taken to perform a given task, we measured as it was in the stock settings, and not after any customisation we could have done to make the steps shorter. However, we did score the ability to customise, what you can customise, and how easy it is to customise various aspects of the phone."

Data: 2014-08-26 09:16:28
Autor: masti

On 2014-08-26 09:49, masti wrote:
atm wrote:

[...]

oczywi¶cie, że tak. Bo one poza napędzanie kasy publikuj±cemu nie maj±
żadnego sensu je¶li mówimy o ogólnej lepszo¶ci

Data: 2014-08-26 07:25:58
Autor: Pszemol
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:lthj9c$jno$1dont-email.me...
oczywi¶cie, że tak. Bo one poza napędzanie kasy publikuj±cemu nie maj±
żadnego sensu je¶li mówimy o ogólnej lepszo¶ci

Nie istnieje nic takiego jak "ogólna lepszo¶ć".
Słowo "lepszy" generalnie nic nie znaczy konkretnego
je¶li nie s± podane kryteria porównania co to znaczy lepszy.

Data: 2014-08-26 11:20:18
Autor: atm

On 2014-08-26 09:49, masti wrote:
atm wrote:

[...]

Jesli z takiego testu dowiesz sie, ze rama jest wiotka, producent dal gorszy amortyzator niz u konkurencji a caly rower jest ciezszy o 1kg niz pozostale to jak dla mnie calkiem sporo przydatnych informacji czego sie spodziewac w ogolnym zakresie.

Data: 2014-08-26 14:37:57
Autor: Trybun
A najlepszy system mobilny na swiecie to...
W dniu 2014-08-25 22:47, atm pisze:

(...)

....brak systemu. :-)

A najlepszy system mobilny na swiecie to...