Śnieżka

Data: 2010-07-24 17:34:01
Autor: Wojtek Paszkowski
Śnieżka

"wojek" <na@drzewo.pl> wrote in message news:i2epkh$tb8$1news.vectranet.pl...

czy ktoś może wie czy w tym roku będzie można legalnie zaliczyć królową Śnieżkę? :) W 2009 była jakaś impreza i zakaz rowerowania był chwilowo wstrzymany.

tak przy okazji, chyba nikt nie wspominał (albo nie przyuważyłem), że Czesi w 2008 otworzyli rowerzystom wjazd na Modre Sedlo (a wiec najwyższe obecnie legalnie dostępne miejsce w Karkonoszach i całych Czechach) i dojazd ze Zlate Navrsi do Labskiej Boudy (postanowili widać sprawdzić, czy taki rowerzysta na pewno szkodzi przyrodzie Karkonoszy bardziej niż smrodzący dostawczak, których tam sporo do hoteli górskich jeździ). Z tego, co wyczytałem, to pierwsze na 3 lata (więc można pokorzystać); to drugie na rok - i jak zrozumiałem, ze względu na "złe prowadzenie się" rowerzystów (pewnie śmigali namiętnie od Labskiej do chaty Dvoracky - po okresie próbnym zakaz został przywrócony.

pozdr

Data: 2010-07-25 18:31:30
Autor: wojek
Śnieżka
Dzięki za informację.

Czyli da się wjechać w ten sposób: Karpacz -> Przełęcz Okraj -> Pec pod Śnieżką -> Modre Sedlo ?

Można zjechać jakoś inaczej? Bo przez Strzechę Akademicką chyba już nie wolno?

pozdr.
w.

Data: 2010-07-25 23:19:29
Autor: Wojtek Paszkowski
Śnieżka
"wojek" <na@drzewo.pl> wrote in message news:i2hot2$pm3$1news.vectranet.pl...

Czyli da się wjechać w ten sposób: Karpacz -> Przełęcz Okraj -> Pec pod Śnieżką -> Modre Sedlo ?

wygląda na to, że się da.

Można zjechać jakoś inaczej? Bo przez Strzechę Akademicką chyba już nie wolno?

tędy nielegal, ale zawsze można wrócić do Vyrovki, a stamtąd np Diagonalą Karkonoską (cyklostrada 1A) do Szpindla i powrót do Karpacza przez Przełęcz Karkonoską.

pozdr

Śnieżka