Śniedziejące złącza SATA

Data: 2016-05-04 13:05:03
Autor: Marcin Kocur
Śniedziejące złącza SATA
Hej,

dziś o mały włos wyrzuciłbym nagrywarkę, tymczasem winne było znowu złącze SATA. Zwykle pomaga wyciągnięcie i włożenie wtyczki, średnio raz co pół roku. Kupiłem już inne kable z metalowymi zapięciami, ale problem ciągle się powtarza z różnymi urządzeniami i nawet na innej płycie głównej. Domyślam się, że SATA jest invalid by design, ale może macie na to jakieś sposoby? Czy tylko ja mam takie szczęście? Komputer nie jest przesadnie zakurzony ani nie stoi w miejscu wilgotnym czy zasolonym.

Marcin Kocur
http://linux-porady.info- Linux od A do B :]

Data: 2016-05-04 14:50:20
Autor: Yakhub
Śniedziejące złącza SATA
Dnia Wed, 4 May 2016 13:05:03 +0200, Marcin Kocur napisał(a):

[...]

SOA#1

--
Yakhub

Data: 2016-05-04 17:16:49
Autor: wt
Śniedziejące złącza SATA
Naoliwić oliwą do maszyn do szycia i wytrzeć. Wyższego rzędu opcja to użycie rodinety i pozłocenie styków. Pozdrawiam

[...]

-- -
Ta wiadomosc zostala sprawdzona na obecnosc wirusow przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2016-05-04 19:33:36
Autor: Marsjanin
Đniedziejące złącza SATA
Dnia Wed, 04 May 2016 17:16:49 +0200, wt napisał(a):

Naoliwiae oliw? do maszyn do szycia i wytrzeae. Wy?szego rz?du opcja to
u?ycie rodinety i poz?ocenie styków. Pozdrawiam

O oliwieniu nie słyszałem, ale pewnie to niezła opcja. Ja mam dostęp do innych środków, więc preferuję Kontakt S61. W sumie drogie to rekordowo nie jest, np. 15 zł za 300 ml (pierwszy lepszy sklep z googli).

Aczkolwiek SATA mi nie korodowała nigdy... Co innego styki w samych dyskach twardych, między płytką z kontrolerem a resztą.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Data: 2016-05-04 22:38:27
Autor: ToMasz
Šniedziej¹ce z³¹cza SATA
W dniu 04.05.2016 o 21:33, Marsjanin pisze:
[...]

od czasów zx spectrum nie nasmarowałem w kompie niczego poza wentylatorem.....
żaden podzespół nie stracił kontaktu elektrycznego.
ToMasz

Data: 2016-05-06 09:02:32
Autor: z
Šniedziej¹ce z³¹cza SATA
W dniu 2016-05-04 o 22:38, ToMasz pisze:
od czasów zx spectrum nie nasmarowałem w kompie niczego poza
wentylatorem.....
żaden podzespół nie stracił kontaktu elektrycznego.
ToMasz

Tak po zastanowieniu... :-)
Czasem zdarza mi się że kom nie chce wstać (nie jeden konkretny, różne)
Nie wnikając w szczegóły i z braku czasu. Odpinam po kolei napędy -> ram -> karty.
Zazwyczaj mówię wtedy że był jakiś NIESTYK i komp zreperowany :-)

Data: 2016-05-06 09:34:16
Autor: BQB
Šniedziej¹ce z³¹cza SATA
W dniu 2016-05-06 o 09:02, z pisze:
[...]

Ostatnio byłem u znajomego, bo komp nie startował i nie wydawał żadnych dźwięków z błędami, odłączyłem napędy i dyski - nie pomogło. wyciągnąłem grafikę - nic, włożyłem i wyciągnąłem pamięć - nic, po wyciągnięciu i włożeniu procka komp ruszył bez problemów oznajmiając radosnym bip przy post że wszystko ok.

Data: 2016-05-06 22:05:55
Autor: Marcin Kocur
Śniedziejące złącza SATA
W dniu 04.05.2016 o 13:05, Marcin Kocur pisze:
[...]

Czyli to ja mam takie szczęście. No niestety u mnie regularnie co jakieś pół roku albo dysk zaczyna sypać błędami, ostatnio "zepsuła się" nagrywarka, a jeszcze kiedy indziej BIOS zasygnalizował niedziałający RAM. Przy tym problem dysku powtarza się, widać w smarcie błędy linku ATA, a system wysypuje się przy starcie. Mieszkałem w tym czasie w 3 różnych miejscach i miałem 2 płyty główne, więc trudno to przypisać jakiemuś konkretnemu powodowi.

Rozwiązanie każdego z problemów - odpiąć felerną część, podłączyć na nowo. Powtórzę jeszcze raz, że mój komputer nie jest specjalnie brudny i nie zagrażają mu dzikie domowe zwierzęta, ni dzieci ani dziwne warunki środowiskowe.

No ciekawe :)