śpiwór do biwaków zimowych (do2000m npm)

Data: 2009-09-07 22:05:16
Autor: bodie kotas
śpiwór do biwaków zimowych (do2000m npm)
witam

mo¿e co¶ koledzy doradz± w temacie z nag³ówka ... biwaki w³a¶ciwie wy³±cznie beskidzkie - ¿adnych tam alpejsich czy kaukazkich rajdów

mercedesem nie je¿d¿ê wiêc jakie¶ ¶wiatowe topy je¶li idzie o markê raczejnie wchodz± - z reszt± nigdy mnie nie bawi³y gad¿ety naszpikowane technologiami od NASA ;)

wola³bym puch choæ nie za wszelk± cenê

dziêkujê za wskazówki

--
Nie Pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki

Data: 2009-09-08 02:17:59
Autor: Tomasz Sójka
śpiwór do biwaków zimowych (do2000m npm)
Dnia Mon, 7 Sep 2009 22:05:16 +0200, bodie kotas napisa³(a):

[...]

No beskidzkie do 2km to bêdzie ci do¶æ trudno uskuteczniaæ :)
Temat ¶piworów by³ do¶æ czêsto obrabiany, wiêc mo¿e archiwum?...
Tak czy owak - firm z dobrymi ¶piworkami wiele nie ma, tak ¿e je¶li
odpowiesz sobie jakie mrozy ciê interesuj± :), ile mo¿esz na to wydaæ, no i
oczywi¶cie które firmy podaj± rzetelne dane, a które fantazjuj± - wybór
powinien siê bardzo upro¶ciæ.
Osobi¶cie mam kurtkê z Yeti i jestem b. zadowolony, choæ by³a nietania.
Od w miarê niedawna mam tez ¶piworek Eksplo, ale jeszcze nie by³ testowany
poza jak±¶ wiosenn± noc± kiedy o ma³o co siê nie ugotowa³em ;)
Pozdrawiam Tomek

Data: 2009-09-08 08:07:23
Autor: bans
Tomasz Sójka pisze:

No beskidzkie do 2km to bêdzie ci do¶æ trudno uskuteczniaæ :)

A ja my¶lê, ¿e wrêcz przeciwnie :P

--
bans

Data: 2009-09-08 05:23:40
Autor: Wojciech Wierba
bodie kotas pisze:
witam

mo¿e co¶ koledzy doradz± w temacie z nag³ówka ... biwaki w³a¶ciwie wy³±cznie beskidzkie - ¿adnych tam alpejsich czy kaukazkich rajdów

wola³bym puch choæ nie za wszelk± cenê

Problem polega na w³a¶ciwym sprecyzowaniu wynagañ.
Za³ó¿my, ¿e jestes 'osobnikiem' o standardowym odczuwaniu zimna
(w rozumieniu normy EN13537). Wtedy interesuje Ciê temperatura, tak zwana,
Tlimit (limit komfortu). Dla kobiet obowi±zuje Tkomf. i jest ona na ogó³
o 5 C wy¿sza od Tlimit.
Ale jak 'ciep³y' ma byæ ¶piwór na warunki beskidzkie poni¿ej 200 m npm?
Zdarzy³o mi siê spaæ w Gorcach (w okolicach Nowego Roku) w temperaturze
-26C, jak równie¿ w tym samym okresie przy +7C (noszê termometr ze soba).
Pewnego jesiennego wieczoru, testuj±c w³asnorêcznie uszyty spiwór puchowy ko³o
schroniska na Starych Wierchach temperatura spad³a o 21:00 do -18 C
(pewnie nad ranem ko³o 4-5 by³o -20C - bezchmurne niebo).
Powszechnie przyjmuje siê, ¿e na beskidzkie zimowe warunki powinien wystarczyæ ¶piwór
z Tlimit = -10C, ale...
Ja osobi¶cie szuka³bym (kompromis cenowo-wagowy) puchowego ¶piwora
o Tlimit = -15C na zimowe warunki beskidzkie.

Moje uznanie zyska³y sobie firmy Eksplo i Sportex z uwagi na b.dobry stosunek
jako¶ci do ceny i mo¿liwo¶æ dobrania indywidualnie wielko¶ci ¶piwora, koloru
pokrycia, rodzaju pokrycia i innych elementów.

Pozdrawiam
Wojtek
PS. Je¶li Ciê to interesuje, to moge podes³aæ moje artyku³y o spiworach na priva.

Data: 2009-09-08 20:43:12
Autor: Doczu
Wojciech Wierba pisze:
PS. Je¶li Ciê to interesuje, to moge podes³aæ moje artyku³y o spiworach na priva.

Je¶li mo¿na Wojtku to ja bym prosi³ na adres ze stopki.
Zdaje sie, ¿e kiedy¶ mi to s³a³e¶, ale posia³em :/

--
Pozdrawiam Doczu
Adres do korespondencji

Data: 2009-09-10 16:19:12
Autor: bodie kotas
śpiwór do biwaków zimowych (do2000m npm)
Pozdrawiam
Wojtek
PS. Je¶li Ciê to interesuje, to moge podes³aæ moje artyku³y o spiworach na priva.

proszê ... na pewno wzbogaci to moj± sk±p± wiedzê