A po co zmieniać olej... ;)

Data: 2012-11-11 17:07:36
Autor: anacron
A po co zmieniać olej... ;)
Dziś widziałem Toyota Land Cruiser z przebiegiem 148 tys km, która od
nowości nie miała ani razu zmienionego oleju, choć sam właściciel
przyznał, że w sumie ze 4l oleju dolał w czasie tego przebiegu. O ile
sam nie jeżdżę na przeglądy gwarancyjne (*) to jednak olej, filtry i
takie tam pierdoły zmieniam w aucie. Tu jednak olej zmieniany nigdy nie
był. Można? Można ;)

Osobiście jednak na coś takiego chyba bym się nie odważył.

anacron

Data: 2012-11-11 17:15:02
Autor: dato
A po co zmieniać olej... ;)
W dniu 2012-11-11 17:07, anacron pisze:
[...]

mój wujek miał malucha i nigdy w nim nie zmieniał oleju, o tym że trzeba zmieniać usłyszał ode mnie, ale i tak nie zmieniał, samochód rocznik 82 zezłomował po ponad 25 latach użytkowania

Data: 2012-11-11 17:37:57
Autor: Maciek
A po co zmieniać olej... ;)
Dnia Sun, 11 Nov 2012 17:15:02 +0100, dato napisa³(a):

mój wujek mia³ malucha i nigdy w nim nie zmienia³ oleju, o tym ¿e trzeba zmieniaæ us³ysza³ ode mnie, ale i tak nie zmienia³, samochód rocznik 82 zez³omowa³ po ponad 25 latach u¿ytkowania

Jak silnik zre olej i dolewasz, to wazniejsze jest wymienianie filtra...

--
Maciek

Karkulowsia³ zwartusia³
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-11-11 17:40:06
Autor: nazgul
A po co zmieniać olej... ;)
W dniu 2012-11-11 17:37, Maciek pisze:
Dnia Sun, 11 Nov 2012 17:15:02 +0100, dato napisał(a):

[...]

szczególnie w maluchu, uhum.

Data: 2012-11-11 18:00:58
Autor: Kuba \(aka cita\)
A po co zmieniać olej... ;)

Użytkownik "nazgul" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:k7okd7$grh$1news.icpnet.pl...
[...]

ale czyścić od czasu do czasu należy...

Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N

Data: 2012-11-11 18:08:58
Autor: nazgul
A po co zmieniać olej... ;)

[...]

tak
ciekawe czy ten co nie zmiana oleju filtr czyści.

my tu śmiechy chihy
a jak kiedyś ojciec przesiadał się z trampka na golfa
to olej wlewaliśmy przez bagnet
"no bo jak? ten korek na górze? I co olej przeleci przez cały silnik do miski? nieeeeemożiwe!"

Data: 2012-11-11 21:29:55
Autor: Maciek
A po co zmieniać olej... ;)
Dnia Sun, 11 Nov 2012 17:40:06 +0100, nazgul napisa³(a):

szczególnie w maluchu, uhum.

A ja nie wiem, jaki byl filtr w kaszlu. Jezdzilem, ale wlasnego nie mialem
nigdy. Na szczescie :)

--
Maciek

Karkulowsia³ zwartusia³
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-11-11 21:52:05
Autor: Kuba \(aka cita\)
A po co zmieniaæ olej... ;)

U¿ytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
Dnia Sun, 11 Nov 2012 17:40:06 +0100, nazgul napisa³(a):

szczególnie w maluchu, uhum.

A ja nie wiem, jaki byl filtr w kaszlu. Jezdzilem, ale wlasnego nie mialem
nigdy. Na szczescie :)

od¶rodkowy.

Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N

Data: 2012-11-11 18:34:53
Autor: anacron
A po co zmieniać olej... ;)
W dniu 2012-11-11 17:15, dato pisze:
mój wujek miał malucha i nigdy w nim nie zmieniał oleju, o tym że trzeba
zmieniać usłyszał ode mnie, ale i tak nie zmieniał, samochód rocznik 82
zezłomował po ponad 25 latach użytkowania

Ja to bym z chęcią zobaczył np. wyniki pomiarów kompresji z tego silnika
Toyoty, ale na parkingu przed saunÄ… raczej nikt tego nie zrobi, a i
temat wyszedł zupełnie przypadkiem w czasie rozmowy. Co do małego fiata,
silnik raczej nie był tak spasowany jak w tej toyocie, osobiście
jeździłem Samarą (kupiłem za grosze aby na budowę sobie pierdoły wozić
do wykończenia) i po kilku miesiącach jak sprawdziłem olej to się
okazało, że tam go praktycznie nie było, a auto jeździło normalnie.
Obawiam się jednak, że podobny "eksperyment" np. z moim i30 zakończyłby
się już fatalnie.

Data: 2012-11-11 18:22:31
Autor: Rafał \"SP\" Gil
A po co zmieniać olej... ;)
W dniu 2012-11-11 17:07, anacron pisze:

Osobiście jednak na coś takiego chyba bym się nie odważył.

Pewnie nie uwierzysz motylku - ale nie dostrzegłem w pierwszej kolejności kto jest autorem tego posta ... przeczytałem go i pomyślałem, że takie finezyjne opisy może spłodzić tylko motyl - jakież było moje zaskoczenie gdy dostrzegłem, że napisałeś to ty ;)

Wierzymy ci, podziwiamy cię, no i rzecz jasna, że ci zazdrościmy, że brałeś udział w takim wydarzeniu ;)

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

Data: 2012-11-11 19:19:43
Autor: mocha
A po co zmieniać olej... ;)
"Rafa³ \"SP\" Gil"
W dniu 2012-11-11 17:07, anacron pisze:

Osobi¶cie jednak na co¶ takiego chyba bym siê nie odwa¿y³.

Pewnie nie uwierzysz motylku - ale nie dostrzeg³em w pierwszej kolejno¶ci kto jest autorem tego posta ... przeczyta³em go i pomy¶la³em, ¿e takie finezyjne opisy mo¿e sp³odziæ tylko motyl - jakie¿ by³o moje zaskoczenie gdy dostrzeg³em, ¿e napisa³e¶ to ty ;)

Wierzymy ci, podziwiamy ciê, no i rzecz jasna, ¿e ci zazdro¶cimy, ¿e bra³e¶ udzia³ w takim wydarzeniu ;)

To dalej nie wyja¶nia dlaczego w czasie podziwiania przez analsroma zalet
TLC, jej w³a¶ciciel bagnetem pomierzy³ nie raz i nie dwa poziom zadowolenia
starej autora w±tku

Data: 2012-11-12 07:39:24
Autor: Adam Wysocki
A po co zmieniaæ olej... ;)
"Rafa³ \"SP\" Gil" <usenet@motopower.pl> wrote:

Wierzymy ci, podziwiamy ciê, no i rzecz jasna, ¿e ci zazdro¶cimy, ¿e bra³e¶ udzia³ w takim wydarzeniu ;)

Ch³opaki, spotkajcie siê, dajcie sobie po ryjach i skoñczcie wreszcie to publiczne podgryzanie siê.

PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

A po co zmieniać olej... ;)