Data: 2011-10-03 20:09:16 | |
Autor: AZ | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
Sytuacja z przed kilku dni, DK17 w strone Warszawy, ruch spory, na
poboczu sobie stoi samochod z awaryjnymi ktorych na trasie pelno. Nagle gdy jestem juz ~50m przed nim samochod sobie radosnie zawraca - na awaryjnych. A pozniej wyjasnianie przyczyn zajmuje pol roku bo nie wiadomo jak to moglo sie stac.. Nie wiem juz co jest niebezpieczniejsze - stada nawalonych czy bezmozgi bez wyobrazni. -- Artur |
|
Data: 2011-10-03 20:17:34 | |
Autor: masti | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
Dnia piÄknego Mon, 03 Oct 2011 20:09:16 +0000 osobnik zwany AZ wystukaĹ:
Sytuacja z przed kilku dni, DK17 w strone Warszawy, ruch spory, na albo holowanie na awaryjnych. i bÄ dĹş tu mÄ dry co zespóŠholownika wymyĹli A pozniej wyjasnianie przyczyn zajmuje pol roku bo nie wiadomo jak to IMHO to drugie. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-10-03 22:33:55 | |
Autor: Grejon | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
W dniu 2011-10-03 22:17, masti pisze:
Dnia pięknego Mon, 03 Oct 2011 20:09:16 +0000 osobnik zwany AZ wystukał: Ja chyba tylko raz widziałem, żeby żadne z aut (holujący + holownik) nie miało awaryjnych włączonych. I raz też widziałem, że miały oba :( -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|
Data: 2011-10-03 23:05:34 | |
Autor: Massai | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
Grejon wrote:
W dniu 2011-10-03 22:17, masti pisze: No to z ciekawostek a propos holowania: Raz na trasie łazienkowskiej byłem holowany, zwężenie (jakiś remont był przed mostem), korek, stoimy i mi się wpieprza rogiem przed maskę jakiś geniusz. Na zamek chciał się wcisnąć. Biały dzień, słońce itp. Linka - taśma, pomarańczowo-oczojebna. W tylnym oknie - trójkąt, jak Bóg przykazał. Trąbię, koleś tylko wymachuje rękami, coś bulgocze i ani myśli wycofać. Wysiadam i pytam grzecznie (no, może nie tak grzecznie) kierowcy jak sobie wyobraża wjechanie między mnie a samochód który mnie holuje. Jakbym miał awaryjne to może by się skapnął że coś jest nie tak... -- Pozdro Massai |
|
Data: 2011-10-03 23:42:26 | |
Autor: masti | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
Dnia piÄknego Mon, 03 Oct 2011 23:05:34 +0000 osobnik zwany Massai
wystukaĹ: Grejon wrote: a jak wtedy sygnalizujesz skrÄt? -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-10-04 02:00:45 | |
Autor: Lewis | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
W dniu 2011-10-04 01:42, masti pisze:
Dnia piÄknego Mon, 03 Oct 2011 23:05:34 +0000 osobnik zwany Massai Jakbym miaĹ awaryjne to moĹźe by siÄ skapnÄ Ĺ Ĺźe coĹ jest nie tak... "renkom" a na powaĹźnie to wyĹÄ czyÄ awaryjne i wĹÄ czyÄ kierunkowskaz, ale tak czy siak awaryjnych "nie lzia" -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-06 21:14:35 | |
Autor: jerzu | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On Mon, 3 Oct 2011 23:42:26 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:
a jak wtedy sygnalizujesz skręt? Ręcami. A co zrobisz, jak pojazd holowany ma skopaną instalację elektryczną? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2011-10-06 19:20:24 | |
Autor: AZ | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On 2011-10-06, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:
W lewo wystawiasz reke przez okno kierowcy a w prawo przez okno pasazera? Skoro masz dzialajace kierunkowskazy to na cholere awaryjne? Informacja o holowaniu jest trojkat. -- Artur |
|
Data: 2011-10-06 22:56:24 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
Hello AZ,
Thursday, October 6, 2011, 9:20:24 PM, you wrote: W lewo wystawiasz reke przez okno kierowcy a w prawo przez oknoa jak wtedy sygnalizujesz skręt?Ręcami. A co zrobisz, jak pojazd holowany ma skopaną instalację Jasne. Szczególnie, gdy może być za szybą i wtedy jego widoczność jest mocno wątpliwa. A jak jeszcze ktoś holuje na zbyt długiej lince, to o próby wjazdu między holowanego a holujacego bardzo łatwo. Na czas konieczności sygnalizowania zamiaru skrętu/zmiany pasa można awaryjne wyłączyć. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-10-07 12:49:32 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On Thu, 6 Oct 2011, AZ wrote:
On 2011-10-06, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:[...to niżej to nie jerzu, ale to nie ja wyciąłem wrotkę...] [...]a jak wtedy sygnalizujesz skręt? W lewo wystawiasz reke przez okno kierowcy a w prawo przez okno W sprawie formalnej: wnioskuję o obowiązkowe szkolenie kierowników pojazdów wszelakich z historii sygnalizacji drogowej. Niektórzy dowiedzieliby się jak przez lewe okno kierowcy sygnalizuje się skręt w prawo ;) (nie wspomnę o możliwości utrzymaia niektórych opcji sygnalizacji, np. zamiaru zatrzymania na rowerze; *opcji*). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-10-07 15:59:23 | |
Autor: Robert RÄdziak | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On Fri, 7 Oct 2011 12:49:32 +0200, Gotfryd Smolik news
<smolik@stanpol.com.pl> wrote: Niektórzy dowiedzieliby się jak przez lewe okno kierowcy Byłem ostatnio w takiej sytuacji. Pan Policjant miał gdzieś sygnalizowanie łapą i w sumie chyba tylko dzięki temu, że wieczór był i chcieli do domu, albo co, nie wysłali mnie na lawetę. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-10-07 18:11:14 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On 2011-10-06, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:
a jak wtedy sygnalizujesz skręt? To laweta. Tak samo jak z niedziałającym wspomaganiem kierownicy czy hampli. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-10-09 22:44:03 | |
Autor: jerzu | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On Fri, 07 Oct 2011 18:11:14 +0200, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote: To laweta. Tak samo jak z niedziałającym wspomaganiem kierownicy czy O ile niedziałające hamulce wymagają lawety, to już niedziałające kierunowskazy niekoniecznie. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2011-10-10 09:31:42 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On 2011-10-09, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:
To laweta. Tak samo jak z niedziałającym wspomaganiem kierownicy czy Ale światła już są potrzebne. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-10-10 20:58:19 | |
Autor: jerzu | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On Mon, 10 Oct 2011 09:31:42 +0200, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote: Ale światła już są potrzebne. W pojeździe holującym. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2011-10-11 00:25:08 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On 2011-10-10, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:
Ale światła już są potrzebne. A w holowanym przy obecnych przepisach już nie? (spójności przepisów nie będę bronił) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-10-11 16:03:54 | |
Autor: jerzu | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On Tue, 11 Oct 2011 00:25:08 +0200, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote: A w holowanym przy obecnych przepisach już nie? IMHO nie, ale jak twierdzisz inaczej to przytocz odpowiedni cytat. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2011-10-11 17:19:07 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On 2011-10-11, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:
A w holowanym przy obecnych przepisach już nie? Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza. Art. 22. 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru. Nie rzuciło mi się w oczy żadne wyłączenie pojazdu holowanego. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-10-11 18:14:54 | |
Autor: jerzu | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On Tue, 11 Oct 2011 17:19:07 +0200, Krzysiek Kielczewski
<krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote: Nie rzuciło mi się w oczy żadne wyłączenie pojazdu holowanego. Niby masz rację, ale kwestia jest dyskusyjna. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2011-10-12 00:47:59 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On 2011-10-11, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:
Nie rzuciło mi się w oczy żadne wyłączenie pojazdu holowanego. No to dyskutuj :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-10-11 23:33:34 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
Hello Krzysiek,
Tuesday, October 11, 2011, 5:19:07 PM, you wrote: Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijaniaA w holowanym przy obecnych przepisach już nie?IMHO nie, ale jak twierdzisz inaczej to przytocz odpowiedni cytat. Ale dlaczego Ty piszesz o przepisach dotyczących sprawnego pojazdu? Art. 31 nie łaska poczytać? -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-10-12 00:47:30 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On 2011-10-11, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:
IMHO nie, ale jak twierdzisz inaczej to przytocz odpowiedni cytat.Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania Przeczytałem. I dalej nie widzę żadnych wykluczeń. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-10-12 00:56:22 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
Hello Krzysiek,
Wednesday, October 12, 2011, 12:47:30 AM, you wrote: Przeczytałem. I dalej nie widzę żadnych wykluczeń.Ale dlaczego Ty piszesz o przepisach dotyczących sprawnego pojazdu?IMHO nie, ale jak twierdzisz inaczej to przytocz odpowiedni cytat.Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania Art. 31 jest przepisem szczególnym, mającym wyższą wagę od ogólnych, które podałeś. I masz wyraźnie podane, jakie pojazdy nie mogą być holowane oraz jakie światła w pojazdach holowanych muszą być użyte i kiedy. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-10-12 09:30:14 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On 2011-10-11, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:
Ale dlaczego Ty piszesz o przepisach dotyczących sprawnego pojazdu?Przeczytałem. I dalej nie widzę żadnych wykluczeń. Nie zgadzam się z tą interpretacją, moim zdaniem holowany musi mieć włączone światła pozycyjne, musi mieć sprawne światła stop i musi sygnalizować kierunkowskazami zmiany kierunku jazdy. Jak już pisałem: w tym przepisie nie ma żadnych wykluczeń pozostałych przepisów. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-10-12 10:32:18 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
Hello Krzysiek,
Wednesday, October 12, 2011, 9:30:14 AM, you wrote: Nie zgadzam sięArt. 31 jest przepisem szczególnym, mającym wyższą wagę od ogólnych,Ale dlaczego Ty piszesz o przepisach dotyczących sprawnego pojazdu?Przeczytałem. I dalej nie widzę żadnych wykluczeń. Sobie możesz... z tą interpretacją, moim zdaniem holowany musi mieć włączone światła Ten przepis określa, w jakich przypadkach pojazd nie może być holowany. Jasno określa. Okresla również w jakich warunkach musi mieć i jakie światła. Cieszy mnie, że już się nie upierasz przy mijania chociaż. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-10-12 11:38:33 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On 2011-10-12, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> wrote:
Art. 31 jest przepisem szczególnym, mającym wyższą wagę od ogólnych,Nie zgadzam się Mogę. z tą interpretacją, moim zdaniem holowany musi mieć włączone światła W tym przepisie wielu rzeczy nie ma, na przykład nic o obowiązkowym OC. Uważasz, że można holować pojazd bez ważnego OC? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-10-12 12:42:12 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On Wed, 12 Oct 2011, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Krzysiek, O tym za chwilę :) mającym wyższą wagę od ogólnych, Zgadza się. które podałeś. Właśnie tu jest problem: jeśli przepis jest "dalej w akcie" na tym samym poziomie szczegółowości, to jest uznawany za szczegółowszy od wcześniejszych. I masz wyraźnie podane, jakie pojazdy nie mogą być Ale to nie przesądza o możliwości stosowania *jeszcze* innych wymogów. Ograniczenie wymogów powodowałaby tzw. "lista zamknięta", określające które *wyłącznie* światła mają być stosowane (lub w ogóle być) w pojeździe holowanym - bo wtedy oczywiście nie da się wypełnić innych wymogów i tyle. Pytaniem jest czy kierujący pojazdem holowanym jest "zwykłym kierującym", bo to do niego kierowane są nakazy art.51, ale chyba tak. BTW: jeśli nie ma obowiązku sprawności kierunkowskazów, a obowiązek sygnalizacji kierunku pozostaje, to poruszona tu sprawa umiejętności sygnalizacji i *odczytywania* sygnalizacji *ręką* skrętu w prawo staje się krytyczna. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-10-07 13:31:31 | |
Autor: J.F | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
UĹźytkownik "masti" napisaĹ w wiadomoĹci grup
Dnia piÄknego Mon, 03 Oct 2011 20:09:16 +0000 osobnik zwany AZ wystukaĹ: Sytuacja z przed kilku dni, DK17 w strone Warszawy, ruch spory, na Ale o co chodzi - ze zawraca, ze na awaryjnych czy ze 50m ? albo holowanie na awaryjnych. i bÄ dĹş tu mÄ dry co zespóŠholownika wymyĹli Co wymysli to wymysli - zwolnisz to cie nie zaskocza. W odroznieniu od trojkata gdzies gleboko za szyba, ktorego nie dostrzezesz. Zreszta jak umie jezdzic to cie po prostu nie zaskoczy manewrami. A awaryjne na czas skretu mozna wylaczyc. A zreszta ... zrobcie fotki jak wasze auta wygladaja z trojkatem z tylu, to pogadamy dalej. J. |
|
Data: 2011-10-04 16:49:19 | |
Autor: gacek | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On 2011-10-03 22:09, AZ wrote:
Sytuacja z przed kilku dni, DK17 w strone Warszawy, ruch spory, na A co, miaĹ wĹÄ czyÄ lewy kierunek i stanÄ Ä przy osi jezdni? gacek |
|
Data: 2011-10-04 17:56:02 | |
Autor: AZ | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
On 2011-10-04, gacek <gaceknews@wp.pl> wrote:
Nie no pewnie, przeciez zawracanie komus przed nosem z wlaczonymi swiatlami awaryjnymi to normalny sposob wykonywania manewru zawracania... -- Artur |
|
Data: 2011-10-04 20:28:56 | |
Autor: Grejon | |
A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn... | |
W dniu 2011-10-04 19:56, AZ pisze:
Nie no pewnie, przeciez zawracanie komus przed nosem z wlaczonymi Że nie szkoda ci klawiatury na takiego idiotę :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi |
|