Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?

A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?

Data: 2010-11-25 18:43:08
Autor: Adam Szewczak
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?

    Takie jak np tu.
http://moto.allegro.pl/h4-zestaw-bixenon-bi-xenon-hid-biksenon-warszawa-i1317696104.html

gdzie no niby jest lezka oslaniajaca kierunek swiatla, sa dlugie.

Tylko ze rozumiem ze swiatlo jest na tyle mocne, czy de fakto do ksenona musi byc wszystko inaczej zaprojektowane.

PZDr
Adam

Data: 2010-11-25 20:01:53
Autor: BartekK
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?
W dniu 2010-11-25 18:43, Adam Szewczak pisze:

Takie jak np tu.
http://moto.allegro.pl/h4-zestaw-bixenon-bi-xenon-hid-biksenon-warszawa-i1317696104.html


gdzie no niby jest lezka oslaniajaca kierunek swiatla, sa dlugie.

Tylko ze rozumiem ze swiatlo jest na tyle mocne, czy de fakto do ksenona
musi byc wszystko inaczej zaprojektowane.
Kolego, to jest akurat jedno z najgorszych wykonań hid-modyfikacji.
Porównaj sobie żarówkę H4 z "łezką" nad odpowiednim żarnikiem i drugim żadnikiem przesunietym obok, i to coś.
Zauważ że:
- miejsce łuku (źródło światła) w palniku hid nijak nie trafia w to samo miejsce, gdzie w żarówce jest żarnik, choćby dlatego, że w żarówce oba włókna są w innych miejscach i albo krótkie albo długie wychodzą nie w ogniskowej.
- osłonka włókna od krótkich ma specyficzny kształt, i w bardzo określony sposób kieruje światło. Do tego jest skonstruowane lustro i mikro-soczewkowa pokrywa reflektora. Tutaj puszka robiąca za osłonkę jest zupełnie innego kształtu (bo musi być poza palnikiem), w dodatku powoduje niekorzystne odbijanie się światła od swojej zewnętrznej powierzchni, światło w reflektorze "rykoszetuje" we wszystkie strony, co powoduje że wychodzi z reflektora też w wielu niepożądanych stronach



--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2010-11-25 20:20:09
Autor: Arbiter
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?

U¿ytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:icmc6c$mu0$1mx1.internetia.pl...

Kolego, to jest akurat jedno z najgorszych wykonañ hid-modyfikacji.

te¿ jestem tego zdania, choæ ¿adnych do¶wiadczeñ nie prowadzi³em


miejsce, gdzie w ¿arówce jest ¿arnik, choæby dlatego, ¿e w ¿arówce oba w³ókna s± w innych miejscach i albo krótkie albo d³ugie wychodz± nie w ogniskowej.

W zwyk³ej halogenowej H4 d³ugie s± w ogniskowej, krótkie powinny byæ poza (dlatego ¶wiec± krótko). W Bixenonie h4 elektromagnes przesuwa bañkê czyli zmienia jej ogniskow± czyli przynajmniej w teorii te¿ jest ok. Jak jest w praktyce - nie wiem.

Data: 2010-11-25 20:50:31
Autor: BartekK
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?
W dniu 2010-11-25 20:20, Arbiter pisze:
W zwyk³ej halogenowej H4 d³ugie s± w ogniskowej, krótkie powinny byæ poza
Obawiam się że jedno i drugie jest w "swojej" ogniskowej".

(dlatego ¶wiec± krótko). W Bixenonie h4 elektromagnes przesuwa bañkê czyli
zmienia jej ogniskow± czyli przynajmniej w teorii te¿ jest ok. Jak jest w
praktyce - nie wiem.
Jesteś pewny że elektromagnes przesuwa bańkę? We wszystkich które widziałem - przesuwał tą przesłonę, bańka była zamocowana na stałe.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2010-11-25 20:55:50
Autor: Arbiter
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?

U¿ytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:icmf1i$jp3$1mx1.internetia.pl...

Jeste¶ pewny ¿e elektromagnes przesuwa bañkê? We wszystkich które widzia³em - przesuwa³ t± przes³onê, bañka by³a zamocowana na sta³e.

mo¿e s± ró¿ne typy
http://www.youtube.com/watch?v=L3ae307K_iQ

Data: 2010-11-25 21:04:38
Autor: BartekK
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?
W dniu 2010-11-25 20:55, Arbiter pisze:
U¿ytkownik "BartekK"<sibi@NOSPAMdrut.org>  napisa³ w wiadomo¶ci
news:icmf1i$jp3$1mx1.internetia.pl...

Jeste¶ pewny ¿e elektromagnes przesuwa bañkê? We wszystkich które
widzia³em - przesuwa³ t± przes³onê, bañka by³a zamocowana na sta³e.

mo¿e s± ró¿ne typy
http://www.youtube.com/watch?v=L3ae307K_iQ
Może - ale jak tutaj widać, palnik nawet prosto nie siedzi, kiwa się na boki, i wykonuje ruch "jak mu luzy pozwolą", nie wracając nawet na swoją poprzednią pozycję.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2010-11-25 23:00:01
Autor: Wmak
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?
Arbiter <niema@hotmail.com> napisa³(a):
W zwyk³ej halogenowej H4 d³ugie s± w ogniskowej, krótkie powinny byæ poza (dlatego ¶wiec± krótko). 



Wrêcz przeciwnie - w³ókno krótkich H4 jest w ognisku po to, aby strumieñ ¶wietlny po odciêciu jego po³owy przez umieszczon± OD DO£U miseczkê dawa³ ostr± granicê ¶wiat³o/cieñ.
Poszerzenie wi±zki na boki zapewniaj± albo pryzmaty w szkle albo odblask "pociêty" w paski.
W³ókno drogowych jest umieszczone bli¿ej zwierciad³a, poza ogniskiem i dlatego wi±zka ¶wiat³a ma postaæ sto¿ka - dziêki temu ¶wieci i poni¿ej i powy¿ej horyzontu, na boki wi±zka poszerzana jak dla ¶wiate³ mijania. --


Data: 2010-11-26 01:18:01
Autor: Arbiter
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?

U¿ytkownik " Wmak" <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:icmpph$imj$1inews.gazeta.pl...

Wrêcz przeciwnie - w³ókno krótkich H4 jest w ognisku po to, aby strumieñ
¶wietlny po odciêciu jego po³owy przez umieszczon± OD DO£U miseczkê dawa³
ostr± granicê ¶wiat³o/cieñ.

mylisz siê. W³ókno d³ugich jest w ognisku a do¶wiadczalnie mo¿esz to sprawdziæ demontuj±c ryflowane szk³o - zobaczysz wtedy ze reflektor ¶wieci na du¿± odleg³o¶æ spójn± wi±zk±, co oznacza ¿e emituje wi±zkê równoleg³± a wiêc ¼ród³o jest w ognisku (gdyby by³o poza ogniskiem, rozprasza³by)

mo¿esz te¿ poczytaæ tu
http://en.wikipedia.org/wiki/H4_lamp#European_system
ze szczególnym zwróceniem uwagi na fragment
"The traditional European method of achieving low and high beam from a single bulb involves two filaments along the axis of the reflector. The high beam filament is on the focal point, while the low beam filament is approximately 1 cm forward of the focal point and 3 mm above the axis."

--
http://swiatla.arbiter.pl/

Data: 2010-11-27 22:34:07
Autor: Wmak
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?

Arbiter <niema@hotmail.com> napisa³(a):

mo¿esz te¿ poczytaæ tu
http://en.wikipedia.org/wiki/H4_lamp#European_system
ze szczególnym zwróceniem uwagi na fragment
"The traditional European method of achieving low and high beam from a single bulb involves two filaments along the axis of the reflector. The high beam filament is on the focal point, while the low beam filament is approximately 1 cm forward of the focal point and 3 mm above the axis."

To akurat pewno jest prawd± w USA dla ¿arówek i lamp nie daj±cych odciêcia dla ¶wiate³ mijania o których w innym w±tku dyskutowali¶my.

Z moich prywatnych eksperymentów, (tak¿e z lampami ze zdjêtym szk³em) wynika co innego, wiêc wikipedia, gdzie ka¿dy mo¿e co chce napisaæ, nie jest dla mnie
wyroczni±.
Chyba, ¿e potrafisz wyja¶niæ, jak ¿arówka H4 w parabolicznym reflektorze daje ostr± liniê podzia³u ¶wiat³o/ cieñ.

Moim zdaniem po usuniêciu ryflowanego szk³a na ekranie przed lamp± widaæ powiêkszony obraz w³ókna i krawêdzi miseczki (przednia krawêd¼ miseczki w ognisku, w³ókno odrobinê g³êbiej), która to krawêd¼ jest w³a¶nie lini± odciêcia po rozci±gniêciu na boki przez pryzmaty w górnej czê¶ci szk³a.
Precyzja ustawienia w³ókna nad miseczk± i skrêcenie ca³ej ¿arówki (u nas w lewo a u Anglików w prawo, patrz±c zza reflektora) ma wp³yw na asymetriê wi±zki - dalej o¶wietlone odpowiednie pobocze.
W³ókno d³ugich g³êbiej, poza ogniskiem daje wiêksz± plamê a centraln± "szpilê" formuje dolna czê¶æ szk³a.
Zdarzy³o mi siê te¿ kiedy¶ st³uc okr±g³y przeciwmgielny halogen z ¿arówk± H3 i wtedy poj±³em, dlaczego w tej ¿arówce w³ókno jest umieszczone pionowo a nie poziomo, jak w innych.
Na ¶cianie zobaczy³em powiêkszon± pionow± spiralkê.
W³a¶nie rozci±gniêty w poziomie przez "ryflowanie" szk³a obraz w³ókna dawa³ w±ski (w pionie) pas ¶wiat³a od krawê¿nika do krawê¿nika.
Aby¶ nie czepia³ siê:
te w³ókna krótkich lub przeciwmgielnych nie s± idealnie w ognisku ale bardzo blisko, tak by ostry obraz w³ókna by³ powiêkszony na ekranie.
W³ókno d³ugich znacznie dalej od ogniska, bli¿ej paraboli zwierciad³a.
 --


Data: 2010-11-28 09:25:01
Autor: Wmak
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?
Szanowny Arbitrze,

Dokopa³em siê do pude³ka z kilkoma ¿arówkami H4 ró¿nych producentów i dok³adnie obejrza³em miseczki zas³aniaj±ce od do³u w³ókno mijania.
Wszystkie maj± ten sam kszta³t tylnej krawêdzi (wcale nie prosty, jakby dwa wycinki ³uku ?) i sk³onny jestem uznaæ, ¿e w³a¶nie tej krawêdzi, umieszczonej blisko ogniska, obraz zapewnia ostre odciêcie na ekranie.
Wstrzymujê siê od dalszej dyskusji, dla "normalnych" u¿ytkowników ¿arówek chyba nieistotnej, bo ju¿ zaczyna mi brakowaæ wyobra¼ni a jakiej¶ symulacji komputerowo - optycznej nie znalaz³em.
 Pozdrawiam,
Wmak --


Data: 2010-11-28 16:04:17
Autor: J.F.
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?
On Sun, 28 Nov 2010 09:25:01 +0000 (UTC),   Wmak wrote:
Dokopa³em siê do pude³ka z kilkoma ¿arówkami H4 ró¿nych producentów i dok³adnie obejrza³em miseczki zas³aniaj±ce od do³u w³ókno mijania.
Wszystkie maj± ten sam kszta³t tylnej krawêdzi (wcale nie prosty, jakby dwa wycinki ³uku ?) i sk³onny jestem uznaæ, ¿e w³a¶nie tej krawêdzi, umieszczonej blisko ogniska, obraz zapewnia ostre odciêcie na ekranie.

Ksztalt tej miseczki jest oczywiscie opisany norma [rekomendacja R37].

Wstrzymujê siê od dalszej dyskusji, dla "normalnych" u¿ytkowników ¿arówek chyba nieistotnej, bo ju¿ zaczyna mi brakowaæ wyobra¼ni a jakiej¶ symulacji komputerowo - optycznej nie znalaz³em.

Tak sie swoja droga zastanawiam jak oni to zaprojektowali ze krotkie i
dlugie dobrze swieca. Wlokna sa przeciez w roznych miejscach.

J.

Data: 2010-11-28 16:24:42
Autor: Arbiter
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?

U¿ytkownik " Wmak" <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ics10v$ijq$1inews.gazeta.pl...

Chyba, ¿e potrafisz wyja¶niæ, jak ¿arówka H4 w parabolicznym reflektorze daje
ostr± liniê podzia³u ¶wiat³o/ cieñ.

przez przes³onê ¿arówki H4 - to daje odciêcie. Kszta³t (bliskie rozlanie plamy a nie ¶wiecenie spójnej wi±ski daleko) zapewnia umieszczenie w³ókna poza ogniskiem. ca³o¶æ dope³nia ryflowanie na reflektorze - pryzmaty.

Moim zdaniem po usuniêciu ryflowanego szk³a na ekranie przed lamp± widaæ
powiêkszony obraz w³ókna i krawêdzi miseczki (przednia krawêd¼ miseczki w

Z tego co pamiêtam widaæ wtedy du¿± plamê, odciêt± do po³owy

Precyzja ustawienia w³ókna nad miseczk± i skrêcenie ca³ej ¿arówki (u nas w
lewo a u Anglików w prawo, patrz±c zza reflektora) ma wp³yw na asymetriê
wi±zki - dalej o¶wietlone odpowiednie pobocze.

Zgada siê- ¿arówka H4 jest ta sama, ró¿nicê stanowi jej obrócenie w reflektorze. k±t ¶wiecenia ¿arówki to 180stopni+15 - to zapewnia daszek

W³ókno d³ugich g³êbiej, poza ogniskiem daje wiêksz± plamê a centraln± "szpilê"
formuje dolna czê¶æ szk³a.

Zdarzy³o mi siê te¿ kiedy¶ st³uc okr±g³y przeciwmgielny halogen z ¿arówk± H3 i
wtedy poj±³em, dlaczego w tej ¿arówce w³ókno jest umieszczone pionowo a nie
poziomo, jak w innych.
Na ¶cianie zobaczy³em powiêkszon± pionow± spiralkê.

ciekawe. Ogólnie reflektory P/M s± bardzo podobne do mijania - ¶wiec± nisko i z granic±, tylko bez asymetrii
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17248.Nowoczesne.reflektory

Czêsto te¿ maj± daszek nad ¿arówk± (w odblasku), lub s± to soczewki z pionow± przes³on±


W³ókno d³ugich znacznie dalej od ogniska, bli¿ej paraboli zwierciad³a.

moim zdaniem gdyby w³ókno d³ugiego nie by³o w ognisku, reflektor nie ¶wieci³by punktowo czyli w dal. Ale masz prawo mieæ w³asne zdanie.

Data: 2010-11-25 20:26:07
Autor: Adam Szewczak
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:icmc6c$mu0$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2010-11-25 18:43, Adam Szewczak pisze:

Takie jak np tu.
http://moto.allegro.pl/h4-zestaw-bixenon-bi-xenon-hid-biksenon-warszawa-i1317696104.html


gdzie no niby jest lezka oslaniajaca kierunek swiatla, sa dlugie.

Tylko ze rozumiem ze swiatlo jest na tyle mocne, czy de fakto do ksenona
musi byc wszystko inaczej zaprojektowane.
Kolego, to jest akurat jedno z najgorszych wykonań hid-modyfikacji.
Porównaj sobie żarówkę H4 z "łezką" nad odpowiednim żarnikiem i drugim żadnikiem przesunietym obok, i to coś.
Zauważ że:
- miejsce łuku (źródło światła) w palniku hid nijak nie trafia w to samo miejsce, gdzie w żarówce jest żarnik, choćby dlatego, że w żarówce oba włókna są w innych miejscach i albo krótkie albo długie wychodzą nie w ogniskowej.
- osłonka włókna od krótkich ma specyficzny kształt, i w bardzo określony sposób kieruje światło. Do tego jest skonstruowane lustro i mikro-soczewkowa pokrywa reflektora. Tutaj puszka robiąca za osłonkę jest zupełnie innego kształtu (bo musi być poza palnikiem), w dodatku powoduje niekorzystne odbijanie się światła od swojej zewnętrznej powierzchni, światło w reflektorze "rykoszetuje" we wszystkie strony, co powoduje że wychodzi z reflektora też w wielu niepożądanych stronach



--

    A no i taki opis mi chodzilo. Choc kiedys bym z czystej ciekawosci zobaczyl na zywo jak to dziala i sie zachowuje. Czyli po zamontowaniu, jak swiatlo rysuje, jak sie odbija, jak geometrie zmienia. No ale to trzeba w zasadzie wydac kase na test :P

A te "lepsze" rozwiazania to jakie sa ?

PZDr
Adam

Data: 2010-11-25 21:11:38
Autor: BartekK
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?
W dniu 2010-11-25 20:26, Adam Szewczak pisze:
Kolego, to jest akurat jedno z najgorszych wykonań hid-modyfikacji.
A te "lepsze" rozwiazania to jakie sa ?
(pomijajÄ…c kwestie spryskiwacza i poziomowania):
Najlepsze rozwiązanie - szkło gładkie, reflektor typu soczewkowego, modyfikacja na HID bezbolesna. Światła długie realizowane na osobnym reflektorze

Trochę gorsza sytuacja - szkło gładkie, reflektor lustrzany, długie na osobnym reflektorze, zamiana żarówki na "hid z soczewką zintegrowany". Plus - mamy prawie jak-z-soczewką, minus - to jest chińska soczewka...

Jeszcze gorsza, ale znośna sytuacja - mamy reflektor z gładką szybą, światło kierowane jest lustrzanym odbłyśnikiem segmentownym, długimi osobno, i zmieniamy H7 na HID - jeśli szyba nie jest porysowana, a lustra zmatowione, świeci dobrze i nie razi.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2010-11-25 21:48:33
Autor: Adam Szewczak
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:icmg96$ugl$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2010-11-25 20:26, Adam Szewczak pisze:
Kolego, to jest akurat jedno z najgorszych wykonań hid-modyfikacji.
A te "lepsze" rozwiazania to jakie sa ?
(pomijajÄ…c kwestie spryskiwacza i poziomowania):
Najlepsze rozwiązanie - szkło gładkie, reflektor typu soczewkowego, modyfikacja na HID bezbolesna. Światła długie realizowane na osobnym reflektorze

Trochę gorsza sytuacja - szkło gładkie, reflektor lustrzany, długie na osobnym reflektorze, zamiana żarówki na "hid z soczewką zintegrowany". Plus - mamy prawie jak-z-soczewką, minus - to jest chińska soczewka...

Jeszcze gorsza, ale znośna sytuacja - mamy reflektor z gładką szybą, światło kierowane jest lustrzanym odbłyśnikiem segmentownym, długimi osobno, i zmieniamy H7 na HID - jeśli szyba nie jest porysowana, a lustra zmatowione, świeci dobrze i nie razi.

--

    Czyli ogolnie wsadzenie do H4 to pomylka, korci mnie poprostu z ciekawosci zeby zobaczyc jak to swieci np w takim nowym Partnerze.
Bo wsadzanie HIDa do lampy ktora miala na szkle zebrowania to juz w ogole przegiecie. Codziennie widuje w Wawie takiego kadeta kombi z poczatku lat 80 :D taryfiarze tez sporo sobie powymieniali. Co prawda na ursynowie gosc ma takie amerykanskiego duzego vana i ma tam soczewki z xenonem, ale to tez wali jak.... z daleko go juz poznaje :P

PZDr
Adam

Data: 2010-11-26 07:08:29
Autor: to
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?
begin BartekK
Jeszcze gorsza, ale znośna sytuacja - mamy reflektor z gładką szybą,
światło kierowane jest lustrzanym odbłyśnikiem segmentownym, długimi
osobno, i zmieniamy H7 na HID - jeśli szyba nie jest porysowana, a
lustra zmatowione, świeci dobrze i nie razi.

Bzdura.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-26 13:47:56
Autor: Andrzej Ka¼mierczak
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?

stosowa³em to w Carnivalu
dzia³a³o poprawnie i nie o¶lepia³o , bez soczewki , za to plastikowa "szyba" jest g³adka bez ¿adnych naciêæ i szlaczków i prawie prostopad³a

jedyny problem to przetwornice zak³ócaj±ce CB (testowa³em 3-4 typy,robi³em eksperymenty z t³umikami , pier¶cieniami ferrytowymi ,ekranowaniem , uk³adami wycinaj±cymi ,... ) jedne mniej inne bardziej ale zawsze - wiêc wróci³em do H4 po jakich¶ 2 latach u¿ytkowania

to by³y pocz±tki HID,mo¿e teraz s± lepsze
zestawy jeszcze w tych czasach nie by³y na aukcjach , moje przyp³ynê³y z USA (chiñskie),pó¼niej testowa³em inne przetwornice w okolicach gie³d , by³a poprawa ale nadal za³±cznie ¶wiate³ nie by³o "przezroczyste " dla CB (stary Harry z Filipin, za³±czone filtry - niewiele dawa³y na HID , zak³ócenia reszty - alternatora ,wycieraczek , el szyb t³umi³y ca³kiem OK)


pozdrawiam

Andrzej



   Takie jak np tu.
http://moto.allegro.pl/h4-zestaw-bixenon-bi-xenon-hid-biksenon-warszawa-i1317696104.html gdzie no niby jest lezka oslaniajaca kierunek swiatla, sa dlugie.

Tylko ze rozumiem ze swiatlo jest na tyle mocne, czy de fakto do ksenona musi byc wszystko inaczej zaprojektowane.

PZDr
Adam


Data: 2010-11-28 11:59:19
Autor: Arek M
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?

Takie jak np tu.
http://moto.allegro.pl/h4-zestaw-bixenon-bi-xenon-hid-biksenon-warszawa-i1317696104.html



"Efektowny wygl±d - zastosowanie nowoczesnej technologii HID zwiêksza efektywno¶æ pojazdu. ¦wiat³o HID by³o do niedawna stosowane  w modelach pojazdów z wy¿szego segmentu cenowego. Auto z jasnym, bia³ym ¶wiat³em xenonu kojarzy siê z ekskluzywno¶ci± i wiêksz± atrakcyjno¶ci± pojazdu."

No to jest argument :D

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-11-28 13:28:44
Autor: J_K_K
A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?
U¿ytkownik "Arek M" <arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ictclu$5ar$1inews.gazeta.pl...

"Auto z jasnym, bia³ym ¶wiat³em"

Z naciskiem na "bia³ym" ;-)

Pzdr

JKK

A propo dyskusji o HIDach - jak sie sprawdza cos takiego ?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona