A propos Arizy i sabermetryków

Data: 2009-06-02 14:43:01
Autor: Tomasz Radko
A propos Arizy i sabermetryków
Mamy jesień 2007. SI ogłasza listę "przyszłych gwiazd NBA".

Chandler
Jefferson
Deng
Gerald Wallace
Kevin Martin
Iguadola
Roy
Deron Williams
Josh Smith
Monta Ellis

Berri kontruje własną dychą, dużo bardziej restrykcyjną:
MPG w przedziale 12-24;
co najmniej 41 zagranych meczów;
mniej niż sześć lat w NBA.

Balkman
Ariza
Calderon
Hayes
Rondo
Delfino
Varejao
Millsap
Sergio Rodriguez
Matt Barnes

Oczywiście żadnego z tych graczy nikt nie nazwie gwiazdą (nawet Rondo, pomimo rewelacyjnej serii - to on właśnie jest liderem p-o w asystach, i jest spora szansa, że będzie nim do końca - był traktowany jako dodatek do Allena i Pierce'a), ale widać graczy, którzy są niezwykle produktywni - i relatywnie tani. Zresztą jeżeli chodzi o _gwiazdy_, to na obu listach widzę po jednej: Roy i Rondo.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-02 05:51:39
Autor: L'e-szczur
On 2 Cze, 14:43, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
[...]

Kim jest gwiazda? Bo ja do Roya i Rondla ja bym dodał jeszcze Derona.
O kilku innych mozna sie spierac.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-06-02 14:49:42
Autor: Tomasz Radko
L'e-szczur pisze:
[...]

Zgoda na Derona.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-02 23:03:07
Autor: wiLQ
Tomasz Radko napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> Kim jest gwiazda? Bo ja do Roya i Rondla ja bym dodał jeszcze Derona.
> O kilku innych mozna sie spierac.

Zgoda na Derona.

A Iguadola z jakich wzgledow jest pominiety?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-02 23:16:36
Autor: Tomasz Radko
wiLQ pisze:
[...]

Nie uważam go za gwiazdę.

Data: 2009-06-02 23:29:45
Autor: wiLQ
A propos Arizy i sabermetryków

Nie uważam go za gwiazdę.

Ale dlaczego nie? Czego mu brakuje?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-02 23:42:54
Autor: Tomasz Radko
wiLQ pisze:
[...]

Cechy bycia gwiazdą.

Data: 2009-06-02 22:33:29
Autor: L'e-szczur
On 2 Cze, 23:42, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
wiLQ pisze:

> Ale dlaczego nie? Czego mu brakuje?

Cechy bycia gwiazdą.

Ale to kwestia aparycji, stylu gry, elokwencji w wywiadach, czy
jeszcze czegos innego?
Mysle, ze zgodzilbym sie z twierdzeniem, ze Iggy jest liderem druzyny,
ale nie jest gwiazda ligi.
Ze jest zawodnikiem pelniacym obowiazki gwiazdy z braku lepszego
kandydata (czyzby kupno Brandzla mialo rozwiazac rowniez i ten
problem?).
Bo jezeli uznamy Iggiego za gwiazde, to czym jego sytuacja bedzie sie
roznila od Kevina Martina, Ellisa czy Jeffersona? A w moim mniemaniu
zaden z nich nie zrobil wystarczajaco duzo, zeby zasluzyc na status
gwiazdy (mimo tych peanów na temat Jeffersona, ktore roztaczalem na e-
baskecie).

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-06-03 00:32:28
Autor: sooobi
On 3 Cze, 07:33, "L'e-szczur" <leszc...@acn.waw.pl> wrote:

> [...]

zaden z nich nie zrobil wystarczajaco duzo, zeby zasluzyc na status
gwiazdy (mimo tych peanów na temat Jeffersona, ktore roztaczalem na e-

Popieram cala Twoja wypowiedz:)

pzdr

Data: 2009-06-03 01:01:30
Autor: L'e-szczur
On 3 Cze, 09:32, sooobi <soo...@gmail.com> wrote:
> [...]
> zaden z nich nie zrobil wystarczajaco duzo, zeby zasluzyc na status
> gwiazdy (mimo tych peanów na temat Jeffersona, ktore roztaczalem na e-

Ale nie napisales tego dwa razy, wiec mozesz nie miec racji :)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-06-04 15:18:51
Autor: wiLQ

http://www.basketballprospectus.com/article.php?articleid=649

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-02 06:05:41
Autor: sooobi
[...]

No i jak widac lista SI okazalo sie "skuteczniejsza".
Kolejny dowod na to ze wp48 i ws nadaje sie do kosza.

pzdr

Data: 2009-06-02 06:59:04
Autor: L'e-szczur
On 2 Cze, 15:05, sooobi <soo...@gmail.com> wrote:
No i jak widac lista SI okazalo sie "skuteczniejsza".
Kolejny dowod na to ze wp48 i ws nadaje sie do kosza.

Uzywajmy zatem magicznego współczynnika SI. Podrzuce go moim nowym
przyjaciołom na e-baskecie ;-)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-06-02 23:01:06
Autor: wiLQ
sooobi napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> [...]
> Matt Barnes

No i jak widac lista SI okazalo sie "skuteczniejsza".
Kolejny dowod na to ze wp48 i ws nadaje sie do kosza.

To zabawne bo na podstawie tej listy wyciagnalbym dokladnie odwotny
wniosek... nie wiem czy zwrociles uwage na te warunki szukania, ale tak
jakby wychodzi na to, ze da sie w ten sposob calkiem dobrze ocenic po
kogo warto siegac z lawki innych druzyn i dac mu wieksza role.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-02 23:23:24
Autor: sooobi
wiLQ pisze:
[...]

zwrocilem uwage na tytul "przyszłych gwiazd NBA", lista Berriego jest zupelnie od czapy

pzdr

Data: 2009-06-02 22:57:02
Autor: wiLQ
[...]

Musze przyznac, ze nie mam bladego pojecia jaki byl cel i sens tego
zestawienia skoro listy sa kompletnie od czapy. Pierwsza to generalnie
raczej oczywiste nazwiska (chocby ze wzgledu na numer w drafcie i/lub
udane okresy), a ta druga wyglada jak szukanie perelek wsrod rezerw.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-02 23:19:13
Autor: Tomasz Radko
wiLQ pisze:
[...]

Druga powstała kompletnie automatycznie. Wziął i zestawił WP48 wyselekcjonowanej grupy.

Co do pierwszej: ona nie tyle przewidywała wzloty, co pokazywała młodych graczy, już uważanych za "przyszłych Jordanów".

Data: 2009-06-02 23:34:15
Autor: wiLQ
> [...]

Druga powstała kompletnie automatycznie. Wziął i zestawił WP48 wyselekcjonowanej grupy.

Wiem jak powstala, ale po co je wrzuciles? Ze Ariza nie byl na tej 1
liscie? No i? Przeciez sam przyznales, ze gwiazda nijak nie jest.

--
pzdr
wiLQ

A propos Arizy i sabermetryków