A propos karania pijanych kierowcow i rowerzystow

Data: 2009-04-08 12:14:40
Autor: J.F.
A propos karania pijanych kierowcow i rowerzystow
Użytkownik <whatlogin@gmail.com> napisał w wiadomości news:6dd261eb-73fd-4901-839e-a0202642c264r34g2000vba.googlegroups.com...
Mój dobry znajomy wychowywał się w RPA (rodzice emigrowali z PL
Jednakże, jeżeli ktokolwiek pod wpływem alkoholu (pow 0,5) spowoduje
wypadek, to jak kolega stwierdził, "ma totalnie przejebane". Na ogół
wypadek/kolizja gzie dochodzi do utraty zdrowia, życia lub mienia -
zawsze kończy się to więzieniem i poważnym wyrokiem.

Z jednej strony, pewnie wielu by bez ceregieli wsiadało po kielichu za
kółko, bo w sumie za to nie ma kary, ale z drugiej jednak strony,
perspektywa 2 lat pierdla (zwłszcza na eksport do RPA albo chociaż
Turcji) za coś więcej niż zarysowanie samochodu na parkingu mogło by
skutecznie podnieść bezpieczeństwo.
Hehe w PL pewnie od dnia wprowadzenia takiej regulacji prawnej pewnie
wszyscy jeździli by 30 km/h :)
Tak tam ciekawostka, niekoniecznie potwierdzona.

A Ty chlopie w jakim kraju sie wychowales ?

Przeciez u nas juz tak jest - za spowodowanie powazniejszego wypadku po pijaku pojdziesz siedziec bez litosci, no chyba ze jestes bardzo bogaty i malo znany.
I to od wielu lat i nic to nie zmienia.

Ba - widmo wiezienia za jazde po pijaku tez jakos nie zmienila ilosci pijanych kierowcow. Wodka silniejsza.

Poza tym zasadniczo to nie o to chodzi zeby ludzie jezdzili pijani, a pechowcow wsadzac do wiezien.
Chodzi wlasnie o to zeby pijakow lapac na tyle czesto i karac na tyle dotkliwie zeby nie jezdzili w stanie stwarzajacym zagrozenie.

P.S.
 -  stan stwarzajacy zagrozenie <> 0.5
 - dotkliwie - moze byc i odebranie PJ na miesiac. Jak nie zadziala wychowawczo, to za drugim razem wiecej.
 - wbrew medialnym doniesieniom pijani kierowcy powoduja tylko ok 4% ofiar smiertelnych. Z czego czesto siebie i/lub pasazerow.
   Pijakow za kierownica zlikwidujemy, a 5000 ofiar rocznie pozostanie ..

J.

Data: 2009-04-08 04:34:37
Autor: whatlogin
On Apr 8, 12:14 pm, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

E tam, u nas więzienie to nie to samo co w RPA zapewne :)
No, i sam mówisz "poważniejszego".

[...]

Ale ja się z tym zgadzam. Różnica polega na tym, że tam mocno kara się
za czyny dokonane, a nie za sam fakt byciu pod wpływem alkoholu.

[...]

Cóż, pewnie alkohol niewiele tutaj zmienia, procentowy udział osób
stwarzających zagrożenie pewnie jest taki sam w grupie trzeźwych i
nietrzeźwych. Przekornie powiem, powinno się surowiej karać wypadki.

W końcu tak jak z kielichem - ktoś kto świadomie pisze SMS, odpala
fajkę, rozmawia przez telefon bez "zestawu", pije, je w trakcie
prowadzenia pojazdu - tak samo może być zagrożeniem, jeżeli w trakcie
tych czynności zajdzie jakieś niespodziewane zdarzenie na drodze :) Do
więzienia wszystkich.

Na poważnie, jednak szkoda że nie można kierować się zdrowym
rozsądkiem. Prawo tworzone jest pod debili, a stosują się do niego
ludzie uczciwi :/

Pozdrawiam,
Whatlogin

Data: 2009-04-08 18:02:20
Autor: J.F.
Użytkownik <whatlogin@gmail.com> napisał w wiadomości news:d71af5a9-3746-4477-95e2-589c64d63081e25g2000vbe.googlegroups.com...
[...]

Nie wiem jak teraz, ale dawniej pewnie mieli wiezienia dla bialych osobno :-)

Tez nie napisales "byle stluczki" :-)

[...]

Tylko mowie - role prewencyjna spelnia to mala, a karanie jest w sporym stopniu przypadkowe - nawet pijani potrafia jechac dosc bezpiecznie.

[...]

No coz - w UK zrobili inaczej i siedziec ponoc mozna za samo uzywanie komorki za kierownica.
W sumie to slusznie, bo komorka strasznie przeszkadza.
Z tym ze nie samo gadanie, tylko np wyszukiwanie numeru ..

Na poważnie, jednak szkoda że nie można kierować się zdrowym
rozsądkiem. Prawo tworzone jest pod debili, a stosują się do niego
ludzie uczciwi :/

Kiedy polskie przepisy sa w zasadzie dobre. Tylko podniesc progi nietrzezwosci.

J.

Data: 2009-04-08 14:52:19
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 08.04.2009 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

P.S.
 -  stan stwarzajacy zagrozenie <> 0.5
 - dotkliwie - moze byc i odebranie PJ na miesiac. Jak nie zadziala wychowawczo, to za drugim razem wiecej.

Na miesiąc, ale razem z tym dożywotnio nakaz jazdy z takim znakiem jak
ma nauka jazdy, ale z kieliszkiem :)

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-08 18:27:06
Autor: robertcb
[...]

Odebranie PJ nawet na całe życie nigdy nie zadziała wychowaczo.

Bez PJ można jeździć i wielu tak robi.

Wychowaczo zadziała wyłącznie odebranie samochodu.

Data: 2009-04-08 20:01:03
Autor: Paweł W.
A propos karania pijanych kierowcow i rowerzystow

Wychowaczo zadziała wyłącznie odebranie samochodu.

Znam takiego jednego wychowanego, kupuje sobie Polonezy po 500zł, z tego co wiem to ze cztery mu już odebrali :P

p.

Data: 2009-04-08 21:52:52
Autor: robert
A propos karania pijanych kierowcow i rowerzystow

> Wychowaczo zadziała wyłącznie odebranie samochodu.

Znam takiego jednego wychowanego, kupuje sobie Polonezy po 500zł, z tego co wiem to ze cztery mu już odebrali :P

To jakis rodzynek.

polonezów i innych reliktów PRL to teraz na drogach nie widać, przynajmniej w mazowieckim.

Data: 2009-04-08 21:56:06
Autor: Artur Maśląg
A propos karania pijanych kierowcow i rowerzystow
robert@mailinator.com pisze:
(...)
polonezów i innych reliktów PRL to teraz na drogach nie widać, przynajmniej w mazowieckim.

W mazowieckim powiadasz - być może. Jednak po Warszawie i okolicach
jeździ ich sporo. Im dalej od W-wy, tym bardziej prawdopodobnym, żeś
troll ;)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-04-08 22:38:49
Autor: robert
> [...]
przynajmniej w
> mazowieckim. W mazowieckim powiadasz - być może. Jednak po Warszawie i okolicach
jeździ ich sporo.

Śmiem wątpić.

Prymitywna technologia, a przez to wysoka awaryjność.

Nie bez powodu policja się pozbyła polonezów.

Data: 2009-04-09 08:15:24
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
A propos karania pijanych kierowcow i rowerzystow
robert@mailinator.com pisze:
(...)
Śmiem wątpić.

W fakty? Przyjedź i popatrz :)

Prymitywna technologia, a przez to wysoka awaryjność.

LOL - sprawowały się bardzo dobrze, tylko trzeba było je
normalnie serwisować.

Nie bez powodu policja się pozbyła polonezów.

ROTFL - lepszego argumentu nie znalazłeś? Kie kupiła, bo mają
7 lat gwarancji?

Data: 2009-04-09 08:42:42
Autor: robert 21
> [...]

normalnie serwisować.

> Nie bez powodu policja się pozbyła polonezów. ROTFL - lepszego argumentu nie znalazłeś? Kie kupiła, bo mają
7 lat gwarancji?

http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090204/BIALYSTOK/955981834

A obecnie czasy w których można było spotkać kierowcę pchającego prawym pasem samochód - dawno minęły.

Obecnie rzadko kto decyduje się na zakup samochodu starszego niż 10 lat.

Data: 2009-04-09 09:01:42
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
A propos karania pijanych kierowcow i rowerzystow
robert_21@wp.pl pisze:
(...)
http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090204/BIALYSTOK/955981834

No i? Fakt, że odchodzą na emeryturę wcale dziwnym nie jest. Szkoda
tylko, że do tego się dorabia jakieś niestworzone historie.

A obecnie czasy w których można było spotkać kierowcę pchającego prawym pasem samochód - dawno minęły.

ROTFL - z tych pchanych to częściej widywałem i widuję pojazdy
innych marek - w szczególności dwóch takich niemieckich.

Obecnie rzadko kto decyduje się na zakup samochodu starszego niż 10 lat.

ROTLF^2 - szczególnie policja :)

Data: 2009-04-09 14:49:27
Autor: J.F.
Użytkownik <robert@mailinator.com> napisał w wiadomości news:605e.000000d2.49dd0b59newsgate.onet.pl...
W mazowieckim powiadasz - być może. Jednak po Warszawie i okolicach
jeździ ich sporo.

Śmiem wątpić.
Prymitywna technologia, a przez to wysoka awaryjność.

Prymitywna technologia to niskie koszty naprawy :-)

Nie bez powodu policja się pozbyła polonezów.

Inni byc moze jeszcze nie przejechali swoich 200kkm, albo ich polonezy wytrzymaly i 300 ..

J.

Data: 2009-04-09 14:47:41
Autor: J.F.
A propos karania pijanych kierowcow i rowerzystow
Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:605e.000000a8.49dcd05anewsgate.onet.pl...
P.S.
 - dotkliwie - moze byc i odebranie PJ na miesiac. Jak nie zadziala
wychowawczo, to za drugim razem wiecej.

Odebranie PJ nawet na całe życie nigdy nie zadziała wychowaczo.
Bez PJ można jeździć i wielu tak robi.

No wlasnie o to chodzi ze miesiac w autobusie byc moze zadziala wychowawczo.
Dozywotnie odebranie sugeruje zeby olac zakaz :-)

Wychowaczo zadziała wyłącznie odebranie samochodu.

Zalezy. Dwa lata temu bym sie chyba nawet ucieszyl - najwyzszy czas zmienic a sierra jak na zlosc jezdzi dobrze mimo 20 lat :-)

J.

A propos karania pijanych kierowcow i rowerzystow