A przed chwil± w Galileo...

Data: 2009-12-20 19:54:06
Autor: boropi
A przed chwil± w Galileo...
fachowcy mówili, ¿e rozgrzewanie silnika na biegu ja³owym, na mrozie jest beee i bezsensu.
Wg nich lepiej od razu jechaæ.

To samo mówi instrukcja obs³ugi do mojego auta.

boropi

Data: 2009-12-20 19:55:14
Autor: Karolek
A przed chwil± w Galileo...
boropi pisze:
fachowcy mówili, ¿e rozgrzewanie silnika na biegu ja³owym, na mrozie jest beee i bezsensu.
Wg nich lepiej od razu jechaæ.

To samo mówi instrukcja obs³ugi do mojego auta.

I we wszytskich przypadkach chodzi o srodowisko, a nie o silnik.

--
Karolek

Data: 2009-12-20 19:13:41
Autor: masti
A przed chwil± w Galileo...
Dnia pięknego Sun, 20 Dec 2009 19:55:14 +0100, osobnik zwany Karolek
wystukał:

boropi pisze:
fachowcy mówili, że rozgrzewanie silnika na biegu jałowym, na mrozie
jest beee i bezsensu.
Wg nich lepiej od razu jechać.

To samo mówi instrukcja obsługi do mojego auta.

I we wszytskich przypadkach chodzi o srodowisko, a nie o silnik.

i dlatego to samo było napisane w instrukcji w latach 70tych?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-12-20 20:23:21
Autor: Karolek
A przed chwilÄ… w Galileo...

boropi pisze:
[...]

A czemu nie no i od czego to instrukcja?

--
Karolek

Data: 2009-12-20 20:19:47
Autor: masti
A przed chwil± w Galileo...
Dnia pięknego Sun, 20 Dec 2009 20:23:21 +0100, osobnik zwany Karolek
wystukał:

boropi pisze:
[...]

od kanciaka, albo od Renault
generalnie silnik lepiej się nagrzewa pracując i z ekologią nie ma to nic wspólnego

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-12-20 21:26:49
Autor: Karolek
A przed chwilÄ… w Galileo...
masti pisze:

A czemu nie no i od czego to instrukcja?

od kanciaka, albo od Renault
generalnie silnik lepiej się nagrzewa pracując i z ekologią nie ma to nic wspólnego

Nie lepiej, tylko szybciej, co niekoniecznie jest dobre.
A juz z cala pewnoscia obciazenie zimnego silnika nie jest dobre.

--
Karolek

Data: 2009-12-20 21:37:55
Autor: masti
A przed chwil± w Galileo...
Dnia pięknego Sun, 20 Dec 2009 21:26:49 +0100, osobnik zwany Karolek
wystukał:

masti pisze:

A czemu nie no i od czego to instrukcja?

od kanciaka, albo od Renault
generalnie silnik lepiej siÄ™ nagrzewa pracujÄ…c i z ekologiÄ… nie ma to
nic wspólnego

Nie lepiej, tylko szybciej, co niekoniecznie jest dobre. A juz z cala
pewnoscia obciazenie zimnego silnika nie jest dobre.

ale mowa jest o delikatnym ruszaniu, nie o dawaniu w palnik od razu

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-12-21 06:28:40
Autor: Karolek
A przed chwilÄ… w Galileo...
masti pisze:

ale mowa jest o delikatnym ruszaniu, nie o dawaniu w palnik od razu

Zawsze to jednak dosc spore obciazenie.
Jakbys co rano go od razu upalal to silnik szybko sie konczy, to akurat kumpel sprawdzil :>

--
Karolek

Data: 2009-12-21 00:22:26
Autor: yabba
A przed chwilÄ… w Galileo...

boropi pisze:
[...]

Jeśli chodzi o PF 125p, to grzanie go na biegu jałowym, z wyciągniętym ssaniem powodowało, że nadmiar paliwa z bogatej mieszanki w cylindrze spływał do oleju. W czasie jazdy przepustnica ssania była bardziej uchylona i mieszanka nie była tak bogata.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-12-20 22:53:26
Autor: Yogi\(n\)
A przed chwilÄ… w Galileo...
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:c6ac7d2c88e4d7e5c39cc0e1530cbc54f650.pl.eu.org...
i dlatego to samo było napisane w instrukcji w latach 70tych?

No zobacz, a w mojej z 2000 roku było napisane, żeby grzać przed odjazdem. No chyba, że jesteśmy w Niemczech, bo wtedy należało odjechać zaraz po uruchomieniu. Czylii jednak środowisko, bo w kolejnej z 2008 stoi, że należy jechać zaraz po uruchomieniu. Czy technologia się zmieniła tak znacząco? Nie, w 2004 weszliśmy do UE.

--
Yogi(n)

A przed chwil± w Galileo...