A przed chwilÄ… w Galileo...

Data: 2009-12-21 09:27:07
Autor: Marcin Kiciński
A przed chwilÄ… w Galileo...
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
fachowcy mówili, że rozgrzewanie silnika na biegu jałowym, na mrozie jest beee i bezsensu.

Ja mam fachowców w głębokim poważaniu. Moje auto codziennie stoi sobie odpalone pod domem jakieś 15-20 minut. Jak przychodzę z dzieciakiem, to mamy milusio cieplusio i możemy bez szczękania zębami jechać do przedszkola.

Co do ekologii, to mój piec CO emituje do atmosfery więcej syfu niż auto. Co do trwałości silnika, to nie interesuje mnie czy przez to wytrzyma on 200 zamiast 250 tys. km, bo i tak sprzedam auto jak przekroczy 100 tys.

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2009-12-22 02:04:07
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
A przed chwilÄ… w Galileo...

fachowcy mówili, że rozgrzewanie silnika na biegu jałowym, na mrozie
jest beee i bezsensu.

Ja mam fachowców w głębokim poważaniu. Moje auto codziennie stoi sobie
odpalone pod domem jakieÅ› 15-20 minut. Jak przychodzÄ™ z dzieciakiem, to

15-20 minut?
Z 10 wystarczy.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-24 00:35:37
Autor: Olleo
A przed chwil± w Galileo...
15-20 minut?
Z 10 wystarczy.

Moze ma gaz? ;)
--
Olleo

Data: 2009-12-24 15:52:18
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
A przed chwilÄ… w Galileo...

15-20 minut?
Z 10 wystarczy.

Moze ma gaz? ;)

I naklejkę na szybie z napisem: Nie stać mnie na ten samochód

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-25 13:08:36
Autor: Marcin Kiciński
A przed chwilÄ… w Galileo...
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

I naklejkę na szybie z napisem: Nie stać mnie na ten samochód

Gaz jest dobry do kuchenki, ale nawet gdybym go miał, nie miało by to większego znaczenia. Samochód grzeję z rana, żeby dzieciaka z ciepłego łóżka nie wkładać do lodówki. A grzeje sie tak długo, jak długo trwa spakowanie i ubranie młodej do przedszkola. Ilość spalonej benzyny nie ma znaczenia - zresztą to co silnik spali pod domem, odda podczas jazdy - nagrzany silnik pali 6l/100km zamiast 8l gdy jest zimny ;P

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2009-12-25 13:24:55
Autor: Adam P³aszczyca
A przed chwilÄ… w Galileo...
Dnia Fri, 25 Dec 2009 13:08:36 +0100, Marcin Kiciñski napisa³(a):

Gaz jest dobry do kuchenki, ale nawet gdybym go mia³, nie mia³o by to wiêkszego znaczenia. Samochód grzejê z rana, ¿eby dzieciaka z ciep³ego ³ó¿ka nie wk³adaæ do lodówki. A grzeje sie tak d³ugo, jak d³ugo trwa spakowanie i ubranie m³odej do przedszkola. Ilo¶æ spalonej benzyny nie ma znaczenia - zreszt± to co silnik spali pod domem, odda podczas jazdy - nagrzany silnik pali 6l/100km zamiast 8l gdy jest zimny ;P

Czyli publicznie o¶wiadczasz, ¿e ³amiesz przepisy?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2009-12-25 13:34:27
Autor: Marcin Kiciñski
A przed chwil± w Galileo...
Adam P³aszczyca pisze:

Czyli publicznie o¶wiadczasz, ¿e ³amiesz przepisy?

Je¿eli one obowi±zuj± na mojej posesji, to tak - ³amiê przepisy. Teraz proszê o ³agodny wymiar kary ;P

Marcin Kiciñski
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2009-12-28 16:51:28
Autor: Inead
A przed chwil± w Galileo...

[...]

D³uga praca silnika bez obci±¿enia raczej mu nie s³u¿y, zw³aszcza diesla.Pomy¶l o jakim¶ Vebasto.

Data: 2009-12-28 17:06:49
Autor: BUNIEK
A przed chwil± w Galileo...
[...]

Na wolych obrotach uwazam ze nie ma wyplywu, mozesz rozwinac swoja mysl, bo rozumiem gazowanie aby sie szybciej rozgrzal, ale wolne obroty nie powinny zaszkodzic zwlaszcza dieslowi choc i benzyna nie powinna ucierpiec. Co do webasto sie zgadzam lepsze i szybsze rozwiazanie.

Buniek

Data: 2009-12-28 19:06:50
Autor: Inead
A przed chwil± w Galileo...
[...]

Nie wiem ku¼wa, mo¿e niech jaki¶ m±dry odpowie. Mam tak napisane w Instrukcji do Corolli benz, i ciê¿arówce w pracy marki Volvo na przedniej szybie.

Data: 2009-12-28 20:43:01
Autor: Bydlê
A przed chwilÄ… w Galileo...
On 2009-12-28 19:06:50 +0100, "Inead" <a.frost@gazeta.pl> said:

[...]

Pyta³em i powiedzia³ ciekaw± rzecz.

Mam tak napisane w
Instrukcji do Corolli benz, i ciê¿arówce w pracy marki Volvo na przedniej
szybie.

I ja mam w instrukcji (z lat 2001 - 2003) zalecenie natychmiastowej jazdy.
Ale wracam do rozmowy z m±drym. (30 lat w rajdach i wy¶cigach, dodatkowo wykszta³cenie ma kierunkowe)
Otó¿ rzek³ on, ¿e racjê maj± tylko rozs±dni:
odpalaj±cy silnik, pozwalaj±cy mu popracowaæ chwilê przed ruszeniem (mo¿e minutê, mo¿e dwie, je¶li mróz siêga poni¿ej trzydziestu), tak aby olej siê nieco rozrusza³ w misce i ruszaj±cy w drogê bez wysilania i silnika, i ca³ego uk³adu.

I ¿e takie grzanie silnika mu nie szkodzi, bo nie mo¿e - tak silniki siê konstruuje.

O nierozs±dnych powiedzia³, ¿e:
ca³e kwadranse grzej±, ¿e po nagrzaniu p³ynu ch³odz±cego jad± ze z³udnym przekonaniem, ¿e _ca³y_ uk³ad napêdowy jest prawid³owo rozgrzany, i ¿e nie s± rozs±dni. :-)

--
Bydlê

Data: 2009-12-30 14:30:33
Autor: Marcin Kiciñski
A przed chwil± w Galileo...
Bydlê pisze:
ca³e kwadranse grzej±, ¿e po nagrzaniu p³ynu ch³odz±cego jad± ze z³udnym przekonaniem, ¿e _ca³y_ uk³ad napêdowy jest prawid³owo rozgrzany, i ¿e nie s± rozs±dni. :-)

Ja sobie z tego zdajê sprawê i po 15 minutowym grzaniu nie dajê od razu w palnik do czerwonego pola.

Takie d³ugie grzanie u mnie nie wynika ze z³udnego przekonania, ¿e robiê dobrze dla auta tylko z sytuacji - muszê odkopaæ auto spod ¶niegu, czasem tez od¶nie¿yæ podjazd (który ma ponad 25m) spakowaæ i ubraæ dziecko - to wszystko trochê trwa, a mi jest ³atwiej najpierw odpaliæ auto, a potem zaj±æ siê innymi sprawami.

Montowanie Webasto do Punto... hmmm, ciekawy pomys³, wie kto¶ jakie mog± byæ koszty?

Marcin Kiciñski
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2009-12-30 19:51:55
Autor: Bydlê
A przed chwilÄ… w Galileo...
On 2009-12-30 14:30:33 +0100, Marcin Kiciñski <kiciek.wytnij@to.poczta.onet.pl> said:

Bydlê pisze:
[...]

Nie opisywa³em nikogo konkretnego, tylko zacytowa³em mego rozmówcê.
:-)

Montowanie Webasto do Punto... hmmm, ciekawy pomys³, wie kto¶ jakie mog± byæ koszty?

http://www.webasto.pl/general/pl/am_automobile_3177.html
http://www.allegro.pl/49199_kompletne_instalacje.html
http://www.eberspaecher.pl/page.php/1/0/news/
http://ogrzewania-hary.pl/faq.php?cat_id=1
http://www.ogrzewania.pl/

A je¶liby¶ mia³ fiata 500 i chcia³ instalacjê wraz z dedykacj±, to:

http://www.allegro.pl/item839183628_promocja_webasto_fiat_500_montaz_lublin.html
;-)

(inna rzecz, ¿e nie potrafiê zaufaæ rzemie¶lnikowi, który mia³by grzebaæ w moim samochodzie, je¶li rzemie¶lnik ów nie potrafi pisaæ po polsku - zak³adam, ¿e dane techniczne i paramtery te¿ ma w dupie, jak ma rz, ¿, ch, h, ó, u czy inne... wiêc Allegro odradzam)

--
Bydlê

A przed chwilÄ… w Galileo...