Źródła energii.

Data: 2014-10-28 19:39:03
Autor: Michał
Źródła energii.
  Węglowe elektrownie zuĹźywają tlen i emitują zanieczyszczenia. Jako lepsze przedstawia się elektrownie wiatrowe i słoneczne. Pisałem juĹź na temat ingerowania w przyrodę. Jak się zastanowić to wiatrowe i słoneczne elektrownie nie emitują zanieczyszczeń, co jest plusem, ale ingerują w przyrodę. Zastanawia mnie uĹźywanie w odniesieniu do nich słowa 'odnawialne', jest to bezsensowne.

Data: 2014-10-28 20:42:28
Autor: Michał
cd: Źródła energii.
W dniu 2014-10-28 19:39, Michał pisze:

  Stawianie wiatrakĂłw w miejscach gdzie wieje wiatr jakie moĹźe mieć następstwa:
  - przyroda dążąc do rĂłwnowagi zwiększy siłę wiatru, tu odnieść to moĹźna do tornad w ameryce płn.
  - wiatraki odbierają część siły wiatrowi, osłabiając go, co z moĹźe chyba prowadzić do jego zaniku
  - pytanie na ile moĹźna i czy moĹźna uĹźyć elektrowni wiatrowych, Ĺźeby nie spowodować trwałych negatywnych skutkĂłw

Data: 2014-10-28 13:11:58
Autor: Marek
cd: Źródła energii.
W dniu wtorek, 28 października 2014 20:42:30 UTC+1 użytkownik Michał napisał:
W dniu 2014-10-28 19:39, Michał pisze:

  Stawianie wiatraków w miejscach gdzie wieje wiatr jakie może mieć następstwa:
  - przyroda dążąc do równowagi zwiększy siłę wiatru, tu odnieść to można do tornad w ameryce płn.
  - wiatraki odbierają część siły wiatrowi, osłabiając go, co z może chyba prowadzić do jego zaniku
  - pytanie na ile można i czy można użyć elektrowni wiatrowych, żeby nie spowodować trwałych negatywnych skutków

Słyszales o tym, ze machniecie skrzydlem motyla moze spowodowac tajfun na innym kontynencie ?
To co dopiero taki wiatrak moze powyczyniac ...

Data: 2014-10-28 22:12:25
Autor: Michał
cd: Źródła energii.
W dniu 2014-10-28 21:11, Marek pisze:
[...]

  No zrobić Ci np. pasztet z dupy.

Data: 2014-10-29 06:41:59
Autor: stevep
cd: Źródła energii.
[...]

Ale wcześniej te wiatry wywiały ci rozum kretnku.
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-10-30 14:59:48
Autor: Michał
cd: Źródła energii.
W dniu 2014-10-29 06:41, stevep pisze:
[...]

  Tobie nie miałyby czego wywiewać nawet.

Data: 2014-10-30 11:12:46
Autor: szklanynocnik
Źródła energii.
użytkownik Michał napisał:
Węglowe elektrownie zużywają tlen i emitują zanieczyszczenia. Jako lepsze przedstawia się elektrownie wiatrowe i słoneczne. Pisałem już na temat ingerowania w przyrodę. Jak się zastanowić to wiatrowe i słoneczne elektrownie nie emitują zanieczyszczeń, co jest plusem, ale ingerują w przyrodę. Zastanawia mnie używanie w odniesieniu do nich słowa 'odnawialne', jest to bezsensowne.

Policz jeszcze po ilu latach sie zwroca, a jesli w
miedzyczasie panele sie zniszcza?

Jak chcesz gromadzic energie?

Data: 2014-10-30 12:51:28
Autor: Marek
Źródła energii.
W dniu czwartek, 30 października 2014 19:12:46 UTC+1 użytkownik szklan....@gmail.com napisał:
użytkownik Michał napisał:
> [...]

Policz jeszcze po ilu latach sie zwroca, a jesli w

Nigdy sie nie zwrócą, bo energia z nich otrzymywana jest o 60-70% drozsza od energii ze zrodeł konwencjonalnych.

Data: 2014-10-30 14:14:12
Autor: szklanynocnik
Źródła energii.
użytkownik Marek napisał:

Nigdy sie nie zwrócą, bo energia z nich otrzymywana jest o 60-70% drozsza od energii ze zrodeł konwencjonalnych.

10 lat i moze koszt sie zwroci.
http://blogi.newsweek.pl/Tekst/gospodarka/632723,energia-elektryczna-cz-2-fotowolkaiczna-energia-odnawialna.html

Data: 2014-10-30 14:33:37
Autor: Marek
Źródła energii.
W dniu czwartek, 30 października 2014 22:14:13 UTC+1 użytkownik szklan....@gmail.com napisał:
użytkownik Marek napisał:

> Nigdy sie nie zwrócą, bo energia z nich otrzymywana jest o 60-70% drozsza od energii ze zrodeł konwencjonalnych.

> [...]

Pisza, ze przed uplywem 10 lat napewno sie nie zwroci.
A zywotnosc tych paneli, to wlasnie ok. 10 lat.

Data: 2014-10-30 14:45:35
Autor: szklanynocnik
Źródła energii.
użytkownik Marek napisał:

Pisza, ze przed uplywem 10 lat napewno sie nie zwroci.
A zywotnosc tych paneli, to wlasnie ok. 10 lat.

Czyli wracamy do "misia".
Po co jest ten mis?
https://www.youtube.com/watch?v=PgCcsXJAga0

Data: 2014-10-31 11:43:38
Autor: Michał
Źródła energii.
W dniu 2014-10-30 19:12, szklanynocnik@gmail.com pisze:
użytkownik Michał napisał:
[...]

  Jedyne dobre źródło energii jakie znam to synteza jędrowa, jak w Słońcu. Trochę jest tu jakby sęk, bo Apokalipsa mówi o tym, że ludzie będą żyli z Bogiem, więc coś jakby ze Słońcem.

  Działalność niekoniecznie musi się zwracać, pytanie na do czego jest potrzebny prąd, chociaż dobre przedsięwzięcie powinno być zyskowne.

Data: 2014-10-30 15:37:41
Autor: Stachu Chebel
Źródła energii.
W dniu wtorek, 28 października 2014 19:39:05 UTC+1 użytkownik Michał napisał:
[...]

Policzmy sobie coś niecoś. Najsamprzód masę atmosfery Ziemskiej. Tak mniej więcej..
p=M*g/S => M=p*S/g (p-ciśnienie atm. przy glebie ~10^5 Pa),S=4*pi*R^2 - pow. Ziemi (R=6.4*10^6 m), g=9.81m/s^2, M-masa atmosfery). Wychodzi M=5.24*10^18 kg.

A tera bieremy się za paliwa kopalne.

1) Najsamprzód weźmy se gazy. http://www.eia.gov/todayinenergy/detail.cfm?id=5810

Zaś te popierdolone hamerykańskie tryljony i stopy sześcienne. OK, 1 tryljon(po hamerykańsku) stóp sześciennych=2.83*10^10 m^3.

Roczne wydobycie gazu Mg=113*2.83*10^10*0.8=2.55*10^12 kg/rocznie.

( 0.8 to gęstość gazu 0.8 kg/m^3)

2) Tera bieremy się za ropę.

http://www.eia.gov/todayinenergy/detail.cfm?id=12691

88.9 miljona baryłek dziennie. Jedna baryła to 0.158 m^3. Gęstość ropy, to tak w granicach 880kg/m^3, czyli jedna baryła ma masę 139 kg.

Liczymy:

Mr=88.9*10^6*139*365(ilość dni w roku)=4.5*10^12 kg/rocznie.

3) Czorne Złoto - Wągiel !!

http://www.worldcoal.org/resources/coal-statistics/

Globalne roczne wydobycie Mw = 7823 Mt/rok= 7.8*10^12 kg

4) Dodajmy to wszystko do kupy. Masa całkowita kopalin:

Mc= Mg+Mr+Mw=14.85*10^12 kg/rok

5) I co dalej? Na Ruską tablicę sę popatrzmy. Chuj wie czy mnie za to wręcz nie ukrzyżują. Wszak Mendelejew to Rusek, a od krzyżów to żydlo jest.

CO2. Jeden kawałek wągla i 2 kawałki tlenu. Tlen - liczba atomowa = 8
Wągiel - Liczba atomowa = 6.

Stosunek masy CO2/C=(6+2*8)/6=3.66

 A niechaj całość kopalin energetycznych jest czystym wąglem i niechaj wiąże się na amen z tlenem z atmosfery. Masa powstałego CO2 wyniesie MCO2=Mc*3.66=54.65*10^12 kg/rok

A teraz załóżmy, że mamy takie samo zapotrzebowanie na energię od 100 lat (co nie jest prawdą), załóżmy że produktem spalania jest tylko CO2 (co nie jest prawdą), i weźmy w końcu policzmy ilość wyemitowanego CO2 przez 100 lat, no bo tyle z kawałkiem lat dokopujemy się w głąb zamiast rąbać drzewka.

Całkowite_Nasze_Wypierdzenie_CO2 (Cnwp)=100*MCO2= 54.65*10^14 kg/na stulecie.

Cnwp/M=54.65*10^14/5.24*10^18 = 1.03*10^(-3) = 0.1%

===============
Pojechałem po bandzie na maxa. Olałem fakt , że CO2 stanowi średnio 7.8% masy spalania paliw kopalnych, uwzględniłem w rachunkach stuletnich najwyższe zużycie kopalin.

Olałem też absobcję CO2 (50%+) przez morza i oceany i te ..., no te kurde lasy w Ameryce Południowej, co to takie wielkie larmo się robi... To jakieś 0.001%.

================
Taka jest prawda, ale gawiedź niewykształcona kupi wszystko.

Data: 2014-10-30 17:01:48
Autor: Marek
Źródła energii.
W dniu czwartek, 30 października 2014 23:37:42 UTC+1 użytkownik Stachu Chebel napisał:
> [...]

Olałem też absobcję CO2 (50%+) przez morza i oceany i te ..., no te kurde lasy w Ameryce Południowej, co to takie wielkie larmo się robi.... To jakieś 0.001%.

No to jaka jest ta prawda ?
Bo jak Kopacz mowila o swoim sukcesie, to tez nie moglem zrozumiec...

Data: 2014-10-30 18:35:40
Autor: Stachu Chebel
Źródła energii.
W dniu piątek, 31 października 2014 01:01:49 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> p=M*g/S => M=p*S/g (p-ciśnienie atm. przy glebie ~10^5 Pa),S=4*pi*R^2 - pow. Ziemi (R=6.4*10^6 m), g=9.81m/s^2, M-masa atmosfery). Wychodzi M=5.24*10^18 kg.
> [...]

Jak to jaka? Znalałeś jakiś błąd w powyższych rachunkach na poziomie gimnazjalnym? A tak na chłopski rozum, to jak puścisz bąka przy gościach w M3, to będzie lipa. A jak bąkniesz na spacerku nawet i ze swoją babą, to ino go usłyszy.
Bo jak Kopacz mowila o swoim sukcesie, to tez nie moglem zrozumiec...

Ta Pani bączy okrutnie w/g wskazań nowego prezydenta EU. To takie nowe pierdulamenty w stylu Antoniego M. Ino nakierowane na inną grupę bezmózgowców.
Ot takich jak np. "stevp" na tej grupie.

Data: 2014-10-31 07:38:59
Autor: stevep
Źródła energii.
W dniu .10.2014 o 02:35 Stachu Chebel <stchebel@gmail.com> pisze:

> [...]

Ot takich jak np. "stevp" na tej grupie.

Tia, ty jesteś mózgowcem jak kapusta bo też ma zwoje.
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-10-30 19:34:38
Autor: Stachu Chebel
Źródła energii.
W dniu piątek, 31 października 2014 01:01:49 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

No to jaka jest ta prawda ?
Bo jak Kopacz mowila o swoim sukcesie, to tez nie moglem zrozumiec...

No i jeszcze raz trza się odezwać. Walę gościu gimnazjalną matmą, podaję dane do wzorków, a Ty dalej nie wierzysz. Te moje wypierdziny dotyczą równiaż Pani Kopacz.
Jeśli tego nie łapiesz, to licz się z tym że na tej grupie Cię opierdolą, zjedzą i wyplują.

Data: 2014-10-31 07:40:11
Autor: stevep
Źródła energii.
W dniu .10.2014 o 03:34 Stachu Chebel <stchebel@gmail.com> pisze:

[...]

I ty wypowiadasz się tylko w hallowen?  ;)
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-10-31 07:37:55
Autor: stevep
Źródła energii.

===============>>

================>>
Taka jest prawda, ale gawiedź niewykształcona kupi wszystko.

No to jaka jest ta prawda ?
Bo jak Kopacz mowila o swoim sukcesie, to tez nie moglem zrozumiec...

I nic dziwnego bo jesteś umysłowo niedorozwojem.
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-10-31 07:36:57
Autor: stevep
Źródła energii.

===============>
[...]

================>
Taka jest prawda, ale gawiedź niewykształcona kupi wszystko.

A ile gazów wydzielasz na minutę?

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-10-31 09:48:22
Autor: Budzik
Źródła energii.
Użytkownik Stachu Chebel stchebel@gmail.com ...

Taka jest prawda, ale gawiedź niewykształcona kupi wszystko.

Znaczy wysnułes wniosek ze jak czegoś jest względnie mało (względnie, bo liczone względem masy ziemi) to znaczy , ze jest nieszkodliwe?
Po co było sie ograniczac - mogłes policzyc względem calej masy układu słonecznego - wyszłoby jeszcze lepiej...

Genialne...
A teraz idz sobie łyknij 0,1% swojej masy arszeniku i zobaczymy co bedzie dalej...

Data: 2014-10-31 11:54:26
Autor: Michał
Źródła energii.
W dniu 2014-10-30 23:37, Stachu Chebel pisze:
[...]

Taka jest prawda, ale gawiedź niewykształcona kupi wszystko.

  Zlekceważyłeś przyczynowo skutkowe podejście do zagadnienia. Mnie np. zastanawia takie coś, bo jeśli ludzie wypalają sobie tlen, którego potrzebują, i powstaje CO2, którego potrzebują rośliny, to czy stoją za tym jakieś warzywa?

Źródła energii.