?箁odkowy pas na S8

Data: 2014-02-27 11:15:33
Autor: Poldek
?箁odkowy pas na S8

Czy tylko mnie pod-- -膮 sympatyczni, sceptyczni kierownikowie/kierowniczki, kt贸rzy/e jad膮 sobie 艣rodkowym pasem S8 z pr臋dko艣ci膮 90 km/godz? Oczywi艣cie nikogo nie wyprzedzaj膮, prawy pas jest pusty, na lewym lec膮 komety po 140+, a na 艣rodkowym tworzy si臋 korek.

Nie lubi臋 por贸wna艅 do zachodu, ale jak na niemieckiej autostradzie si臋 zagapi臋 i nie zjad臋 na prawy pas, to zaraz mnie kto艣 zmiga d艂ugimi. U nas wydaje mi si臋, 偶e jest spo艂eczne przyzwolenie na nie jechanie najbardziej prawym pasem, je偶eli si臋 nikogo nie wyprzedza.

Data: 2014-02-27 10:15:49
Autor: AZ
?箁odkowy pas na S8
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On 2014-02-27, Poldek <noczelny@gazeta.pl> wrote:

[...]

Nie tylko Ciebie. Czesto tez obserwuje kretynow ktorzy nie wykorzystujac
rozbiegowki od razu laduja sie na srodkowy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-27 12:08:05
Autor: Marek Dyjor
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27, Poldek <noczelny@gazeta.pl> wrote:

[...]

no i potrafi膮 stan膮膰 na wje藕dzie na rozbieg贸wk臋 i czeka膰 a偶 sie pas po lewej zwolni, debile

Data: 2014-02-27 13:00:20
Autor: sqlwiel
?箁odkowy pas na S8
W dniu 2014-02-27 12:08, Marek Dyjor pisze:

no i potrafi膮 stan膮膰 na wje藕dzie na rozbieg贸wk臋 i czeka膰 a偶 sie pas po
lewej zwolni, debile

Czasami (jak nawierzchnia przy艣nie偶ona), to nie widzisz, czy wje偶d偶asz na rozbieg贸wk臋, czy na normalny pas. Znak "ust膮p" masz zawsze. Ale czy jest jaka艣 pewniacka informacja, 偶e bezpiecznie wje偶d偶asz na rozbieg贸wk臋?

(Ja tam wol臋 ufa膰 w艂asnym oczom.)

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-02-27 12:13:17
Autor: AZ
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:
[...]

Nie wiem czy jest inaczej bo nie potrafie sobie przypomniec ale wydaje mi sie, ze rozbiegowka/zjazdowka ZAWSZE jest w linii pasa awaryjnego ktory to przed wjazdem/zjazdem sie konczy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-27 13:42:10
Autor: Marek Dyjor
?箁odkowy pas na S8
AZ wrote:
On 2014-02-27, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:
[...]

a idoci potrafi膮 stan膮膰 na pocz膮tku rozbieg贸wki zaczynajacej sie od trawnika po lewej stronie.

Data: 2014-02-28 18:43:05
Autor: Tomasz Pyra
?箁odkowy pas na S8
Dnia Thu, 27 Feb 2014 13:00:20 +0100, sqlwiel napisa(a):

W dniu 2014-02-27 12:08, Marek Dyjor pisze:

no i potrafi stan辨 na wje糳zie na rozbieg體k i czeka a sie pas po
lewej zwolni, debile

Czasami (jak nawierzchnia przy秐ie縪na), to nie widzisz, czy wje縟縜sz na rozbieg體k, czy na normalny pas. Znak "ust眕" masz zawsze. Ale czy jest jaka pewniacka informacja, 縠 bezpiecznie wje縟縜sz na rozbieg體k?

Pewniackiej nie ma nigdy - nawet jak wiadomo 縠 rozbieg體ka jest, to raz
ju widzia砮m mistrza kt髍y ekspres體k jecha pasem awaryjnym (bo mia
problemy z rozwini阠iem jakiej sensownej pr阣ko禼i) i ma硂 nie rozjecha
go禼ia kt髍y "na pewniaka" wje縟縜 na rozbieg體k.

Swoj drog ciekawe czyja by by砤 wina...

Data: 2014-02-28 18:58:02
Autor: J.F
?rodkowy pas na S8
U縴tkownik "Tomasz Pyra"  napisa w wiadomo禼i
[...]

A oznakowanie tej rozbiegowki jakie ?
Bo to moze byc nieustapienie pierwszenstwa przez zlekzewanie znaku, albo przy zmianie pasa, albo przy wlaczaniu sie do ruchu z pobocza.

J.

Data: 2014-02-28 21:38:51
Autor: Shrek
?rodkowy pas na S8
On 2014-02-28 18:58, J.F wrote:

A oznakowanie tej rozbiegowki jakie ?
Bo to moze byc nieustapienie pierwszenstwa przez zlekzewanie znaku, albo
przy zmianie pasa, albo przy wlaczaniu sie do ruchu z pobocza.

Pewnie standardowo tr贸jk膮t - IMHO bez znaczenia - z awaryjnego wyje偶dzaj膮c gdziekolwiek w艂膮cza si臋 do ruchu i ma ust膮pi膰 wszystkim. Chyba 偶e jak ju偶 napisa艂e艣 kolizja przy zmiane pasa, ale ci臋偶ko mi to sobie wyobrazi膰;)

Shrek.

Data: 2014-02-28 22:15:22
Autor: J.F.
?rodkowy pas na S8
Dnia Fri, 28 Feb 2014 21:38:51 +0100, Shrek napisa(a):
On 2014-02-28 18:58, J.F wrote:
A oznakowanie tej rozbiegowki jakie ?
Bo to moze byc nieustapienie pierwszenstwa przez zlekzewanie znaku, albo
przy zmianie pasa, albo przy wlaczaniu sie do ruchu z pobocza.

Pewnie standardowo tr骿k眛 - IMHO bez znaczenia - z awaryjnego wyje縟zaj眂 gdziekolwiek w潮cza si do ruchu i ma ust眕i wszystkim. Chyba 縠 jak ju napisa砮 kolizja przy zmiane pasa, ale ci昕ko mi to sobie wyobrazi;)

Jedna linia i juz jadac prosto zmieniasz pas ...

J.

Data: 2014-02-28 22:44:04
Autor: Shrek
?rodkowy pas na S8
On 2014-02-28 22:15, J.F. wrote:

[...]

Z tym, 偶e IMHO zmieniaj膮c go z awaryjnego na rozbieg贸wk臋, nie zmieniasz pasa a w艂膮czasz si臋 do ruchu.

Shrek.

Data: 2014-03-01 10:27:33
Autor: J.F.
?rodkowy pas na S8
Dnia Fri, 28 Feb 2014 22:44:04 +0100, Shrek napisa(a):
On 2014-02-28 22:15, J.F. wrote:
[...]

Z tym, 縠 IMHO zmieniaj眂 go z awaryjnego na rozbieg體k, nie zmieniasz pasa a w潮czasz si do ruchu.

Gdzies musi byc linia oddzielajaca pas awaryjny (pobocze formalnie ?)
od rozbiegowki.

J.

Data: 2014-03-01 12:41:14
Autor: Shrek
?rodkowy pas na S8
On 2014-03-01 10:27, J.F. wrote:

[...]

Z tym, 偶e IMHO przekraczaj膮c j膮 od strony pasa awaryjnego nie zmieniasz pasa a w艂aczasz si臋 do ruchu.

Shrek

Data: 2014-03-01 11:11:50
Autor: Tomasz Pyra
?rodkowy pas na S8
Dnia Fri, 28 Feb 2014 18:58:02 +0100, J.F napisa(a):

[...]

Ust眕 pierwsze駍twa, przebieg drogi taki:
https://maps.google.com/?ll=54.467841,18.477577&spn=0.001155,0.00327&t=k&z=19

Bo to moze byc nieustapienie pierwszenstwa przez zlekzewanie znaku, albo przy zmianie pasa, albo przy wlaczaniu sie do ruchu z pobocza.

Tak literalnie, to stawia砨ym na nieust眕ienie pierwsze駍twa, ale nie po to
si wprowadza pod ostrym k眛em rozbieg體ki, 縠by si teraz przed nimi
zatrzymywa i zastanawia czy zza plec體 nie nadci眊a kto pasem awaryjnym.

Data: 2014-03-01 11:26:30
Autor: J.F.
?rodkowy pas na S8
Dnia Sat, 1 Mar 2014 11:11:50 +0100, Tomasz Pyra napisa(a):
[...]

Patrzac na linie to widze wlaczanie sie do ruchu i zmiane pasa, wiec
kto inny ma ustapic pierwszenstwa :-)

A znak ... ciekawe po co ...

J.

Data: 2014-03-01 12:45:06
Autor: Shrek
?rodkowy pas na S8
On 2014-03-01 11:26, J.F. wrote:

A znak ... ciekawe po co ...

Podobno po to, ze jak na g丑wnej masz A-6, to na tej doje縟zaj眂ej pod k眛em _musi_ by ust眕 pierwsze駍twa. Wymaganie brzmi zupe硁ie bez sensu wi阠 pewnie tak jest napisane w rozporz眃zeniu o d硊giej nazwie;)

Shrek.

Data: 2014-02-27 10:25:26
Autor: masti
?rodkowy pas na S8
Dnia pi臋knego Thu, 27 Feb 2014 11:15:33 +0100 osobnik zwany Poldek
napisa艂:

[...]

to si臋 IMHO wi膮偶e z tym, 偶e s膮 miejsca gdzie z 3 pas贸w prawy odchodzi w prawo a tak naprawd臋 ci膮g艂e na wprost s膮 tylko dwa. A powinno byc tak 偶e jad膮c prawym lecisz ca艂y czas prosto a jak jest zjadz to powinien pojawia膰 si臋 dodatkowy.

przyk艂膮d: http://goo.gl/maps/1jwim
2 lewe id膮 prosto a prawy na raz w prawo+jeden dodatkowy

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-02-27 14:45:42
Autor: Poldek
?箁odkowy pas na S8
masti wrote:
[...]

No ja rozumiem, ale m贸wi臋 o obwodnicy Warszawy na odcinku mi臋dzy w臋z艂em Konotopa, a Tras膮 Toru艅sk膮. Przez ok. 15 km ci膮gn膮 si臋 tam r贸wne trzy pasy w ka偶dym kierunku. Zjazdy-wjazdy maj膮 swoje pasy. Jedziesz tamt臋dy i widzisz sznur samochod贸w na 艣rodkowym pasie, prawy pas pusty, na lewym przelatuj膮 komety.
Ja rozumiem, 偶e nasi kierowcy nie maj膮 do艣wiadcze艅 z jazd膮 po drogach szybkiego ruchu, bo takich dr贸g u nas nie by艂o i nadal jest ma艂o.
Mo偶e przyda艂oby si臋 ustawi膰 przy tego rodzaju drogach du偶e tablice przypominaj膮ce zasady poruszania si臋 - obowi膮zuje jazda prawym pasem. Wyj膮tkiem jest wyprzedzanie innego pojazdu. Tak to jest w naszych przepisach i tak to funkcjonuje na autobahnach za zachodni膮 granic膮. U nas kieruj膮cy z pr臋dko艣ci膮 90 km/godz. na drodze z dozwolon膮 120 km/godz. jedzie 艣rodkowym pasem i blokuje p艂ynno艣膰 jazdy.

Data: 2014-02-27 14:49:25
Autor: Micha艂 Jankowski
?箁odkowy pas na S8
W dniu 27.02.2014 14:45, Poldek pisze:
nas kieruj膮cy z pr臋dko艣ci膮 90 km/godz. na drodze z dozwolon膮 120
km/godz. jedzie 艣rodkowym pasem i blokuje p艂ynno艣膰 jazdy.

No niestety. Gdyby chocia偶 oni jechali 120, to mo偶e bym im odpu艣ci艂. Ale gdzie tam.

A ko艅czy si臋 tak, 偶e 90% przejad臋 prawym pasem 120, ale nagle trafiam na co艣 jad膮ce prawym pasem 100 albo 80 i musz臋 si臋 przepycha膰 na lewy...

   MJ

Data: 2014-02-27 16:29:20
Autor: Pawel O'Pajak
?rodkowy pas na S8
Powitanko,

Ja rozumiem, 縠 nasi kierowcy nie maj do秝iadcze z jazd po drogach
szybkiego ruchu,

I to jest zapewne odpowiedz na Twoje pytanie. W naszym miasteczku (i nie tylko) jest tak, ze czesto np. zeby skrecic w lewo (wiaduktem) musisz jechac... prawym pasem. Zobacz sobie chocby wjazdy/zjazdy z mostow w naszym miasteczku - na kazdy inaczej, na niektore nie wolno, na niektore sie nie da. Jak ktos nie zna Warszawy, to bez GPSu i CB ani rusz. Do tego wprowadzajace w blad oznakowanie jak chocby slynny wjazd na wiadukt Pulawska-Rzymowskiego, do tego przejscia dla pieszych bez sygnalizacji przez wielopasmowe drogi, konczace sie nagle pasy ruchu, "lejki" gdzie z 2 robi sie 1 i inne maskotki Galasa. Srodkowy pas jest najspokojniejszy, najmniej na nim niespodzianek. Lewy jak wiadomo jest okupowany przez kapeluszy, prawy jest najszybszy. Te przyzwyczajenia przenosza sie na ten symboliczny kawalek highwayu i za ten stan rzeczy nie winilbym tylko irytujacych Ciebie fanklubowiczow srodkowego pasa.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna ma潮 szkodliwo舵 spo砮czn?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro縠k)

Data: 2014-02-27 14:25:59
Autor: charwel(Oo)==:::
?箁odkowy pas na S8
W dniu 2014-02-27 11:15, Poldek pisze:

[...]

No jest to denerwuj膮ce, ale jak sam piszesz prawy jest pusty. To wyprzedzaj prawym i si臋 nie denerwuj.

charwel

Data: 2014-02-27 15:38:49
Autor: Tomasz Gorbaczuk
?箁odkowy pas na S8
W dniu 27.02.2014 o 14:25 charwel(Oo)==::: <charwel@gazeta.pl> pisze:

No jest to denerwuj膮ce, ale jak sam piszesz prawy jest pusty. To  wyprzedzaj prawym i si臋 nie denerwuj.

charwel

Kolego, to, 偶e u nas policja za to nie gn臋bi, nie oznacza, 偶e jest to  prawid艂owe zachowanie na drodze.
Ka偶dy wyprzedza z prawej strony "do pierwszego razu". Trzeba bardzo  uwa偶a膰, aby ten pierwszy nie by艂 te偶 ostatnim.

Ten co u nas jedzie ca艂y czas 艣rodkowym (pomijaj膮c recydyw臋 robi膮c膮 to z  premedytacj膮) - jedzie tak, bo nie ma poj臋cia, 偶e zachowuje si臋  niew艂a艣ciwie, nie ma do艣wiadczenia w je藕dzie 3 pasmow膮 drog膮.  Niejednokrotnie widzia艂em w艂a艣nie na S8/S2 jak taki mistrz zmienia ten pas  na prawy bez kierunku, je艣li Ty b臋dziesz wtedy na wysoko艣ci jego auta  dzwon masz murowany.

TG

Data: 2014-02-27 15:04:00
Autor: masti
?rodkowy pas na S8
Dnia pi臋knego Thu, 27 Feb 2014 15:38:49 +0100 osobnik zwany Tomasz
Gorbaczuk napisa艂:

[...]

a czemu ma gn臋bi膰 skoro to zgodne z przepisami?

Data: 2014-02-27 15:06:13
Autor: AZ
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27, masti <gone@to.hell> wrote:

[...]

Jazda srodkowym pasem jak mozna jechac prawym?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-27 16:14:22
Autor: Mario
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27, masti <gone@to.hell> wrote:

[...]

To jest cz臋sto opinia subiektywna. Z regu艂y nie masz ca艂kiem pustego pasa tylko ci臋偶ar贸wki w jakiej艣 odleg艂o艣ci od siebie. Jeden b臋dzie je wyprzedza艂 z pr臋dko艣ci膮 110  i uwa偶a, 偶e bez sensu jest zjechanie na prawo, bo potem  musi wyhamowa膰 z powodu kolejnej ci臋偶ar贸wki i przepuszcza膰 innych na lewym pasie. A temu kt贸ry jedzie lewym (czy 艣rodkowym) pasem 140 albo 170 wydaje si臋, 偶e ten pas jest w艂a艣nie dla niego a inni maj膮 przed nim spierdala膰 na boki.

MD

Data: 2014-02-27 23:03:13
Autor: Axel
?箁odkowy pas na S8

"Mario"  wrote in message news:lenlkn$1kf$1mx1.internetia.pl...

[...]

To jak raz i drugi dostanie mandat, to przestanie uwa偶a膰, 偶e to bez sensu....

--
Axel

Data: 2014-02-27 16:13:25
Autor: Poldek
?箁odkowy pas na S8
masti wrote:
[...]

Niezgodne z przepisami. Art. w po艣cie obok.

Data: 2014-02-27 16:17:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
?rodkowy pas na S8
Hello Poldek,

No jest to denerwuj眂e, ale jak sam piszesz prawy jest pusty. To
wyprzedzaj prawym i si nie denerwuj.
Kolego, to, 縠 u nas policja za to nie gn阞i, nie oznacza, 縠 jest to
prawid硂we zachowanie na drodze.
Ka縟y wyprzedza z prawej strony "do pierwszego razu". Trzeba bardzo
uwa縜, aby ten pierwszy nie by te ostatnim.
a czemu ma gn阞i skoro to zgodne z przepisami?
Niezgodne z przepisami. Art. w po禼ie obok.

Ale nie na temat - wyprzedzanie z prawej jest zgodne z prawem.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-27 16:26:51
Autor: Wiesiaczek
?箁odkowy pas na S8
Hello Poldek,

[...]

Ale jazda 艣rodkowym ju偶 nie.

--
Wiesiaczek (dzi艣 z DC)

"Ja pij臋 tylko przy dw贸ch okazjach:
Gdy s膮 og贸rki i gdy ich nie ma" 庐

Data: 2014-02-27 16:12:12
Autor: Poldek
?箁odkowy pas na S8
Tomasz Gorbaczuk wrote:
[...]

Wyprzedzanie prawym pasem na drodze jednokierunkowej z trzema pasami ruchu jest nawet zgodne z przepisami. Ale ani to nie jest zbyt bezpieczne, ani to nie up艂ynnia ruchu. Natomiast uporczywa jazda 艣rodkowym pasem, je偶eli nikogo si臋 nie wyprzedza jest niezgodna z przepisami.

  Art. 16. Ustawy Prawo o ruchu drogowym
1. Kieruj膮cego pojazdem obowi膮zuje ruch prawostronny.
2. Kieruj膮cy pojazdem, korzystaj膮c z drogi dwujezdniowej, jest obowi膮zany jecha膰 po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza si臋 jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomo艣ci po艂o偶onej przy drodze.
3. Kieruj膮cy pojazdem, korzystaj膮c z jezdni dwukierunkowej co najmniej o czterech pasach ruchu, jest obowi膮zany zajmowa膰 pas ruchu znajduj膮cy si臋 na prawej po艂owie jezdni.
4. Kieruj膮cy pojazdem jest obowi膮zany jecha膰 mo偶liwie blisko prawej kraw臋dzi jezdni. Je偶eli pasy ruchu na jezdni s膮 wyznaczone, nie mo偶e zajmowa膰 wi臋cej ni偶 jednego pasa.
Art. 19. Ustawy Prawo o ruchu drogowym
2. Kieruj膮cy pojazdem jest obowi膮zany:
1). jecha膰 z pr臋dko艣ci膮 nieutrudniaj膮c膮 jazdy innym kieruj膮cym;

Data: 2014-02-27 16:16:24
Autor: RoMan Mandziejewicz
?rodkowy pas na S8
Hello Tomasz,

No jest to denerwuj眂e, ale jak sam piszesz prawy jest pusty. To
wyprzedzaj prawym i si nie denerwuj.
Kolego, to, 縠 u nas policja za to nie gn阞i, nie oznacza, 縠 jest to
prawid硂we zachowanie na drodze.

Jest jak najbardziej zgodne z prawem.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-27 16:30:39
Autor: Wiesiaczek
?箁odkowy pas na S8
Hello Tomasz,

[...]

Nie masz racji.
Jest zgodne ale nie "jak najbardziej".
Generalnie jest zabronione wyprzedzanie z prawej strony, a jedynie "dopuszcza si臋". I jest to podyktowane tym, 偶e jad膮c w korku nie da si臋 unikn膮膰 wyprzedzania z prawej.
W normalnej je藕dzie jest obowi膮zek wyprzedzania lew膮 stron膮, co jest logiczne i bezpieczne.

Data: 2014-02-27 16:54:27
Autor: Shrek
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27 16:30, Wiesiaczek wrote:

[...]

Skoro si臋 dopuszcza to jest jak najbardziej zgodne - koniec tematu. Inna sprawa, 偶e rzeczywi艣cie rozs膮dniej wyprzedza膰 z lewej.

Shrek.

Data: 2014-02-27 17:21:01
Autor: Artur Ma艣l膮g
?箁odkowy pas na S8
W dniu 2014-02-27 16:54, Shrek pisze:
On 2014-02-27 16:30, Wiesiaczek wrote:

[...]

Nie, jak najbardziej przychylam si臋 do opinii, 偶e jest zgodne z prawem,
ale nie jak najbardziej.

Inna
sprawa, 偶e rzeczywi艣cie rozs膮dniej wyprzedza膰 z lewej.

No prosz臋...

Data: 2014-02-27 17:41:37
Autor: Shrek
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27 17:21, Artur Ma艣l膮g wrote:

Nie masz racji.
[...]

Skoro jest zgodne, to jest jak najbardziej zgodne z prawem. Kropka. Tu nie ma dyskusji - albo jest, albo jest napisane niejasno i wtedy zale偶y kto ma lepszego papug臋, albo nie jest. Tu jest opcja pierwsza.

Shrek.

Data: 2014-02-27 17:57:04
Autor: Artur Ma艣l膮g
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27 17:21, Artur Ma艣l膮g wrote:

Nie masz racji.
[...]

Nie, jak najbardziej mowa jest o dopuszczeniu (warunkowym) takiego
wyprzedzanie i owszem, jest zgodne z prawem w pewnych sytuacjach,
ale nie jak najbardziej z 'waszej' definicji.

N贸偶k膮 mo偶esz sobie tupa膰, ale nawet PoRD m贸wi co innego:
"Art. 24.
10. Dopuszcza si臋 wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunk贸w okre艣lonych w ust. 1 i 7:

     na jezdni jednokierunkowej;
     na jezdni dwukierunkowej, je偶eli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone s膮 do jazdy w tym samym kierunku."

Przy okazji dodam, 偶e takie dopuszczenie warunkowe wyst臋puje chyba
tylko w Polsce i uwa偶am to zapis, kt贸ry cho膰 warunkowy, doprowadza
w efekcie do sporek liczby wypadk贸w itd.

Data: 2014-02-27 17:14:58
Autor: Rafa艂 Grzelak
?箁odkowy pas na S8
Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

S8 nie ma jezdni dwukierunkowej.

--
Pozdrawiam, Rafa艂.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2014-02-27 18:41:19
Autor: AZ
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27, Rafa艂 Grzelak <spam@dupa.com> wrote:

[...]

Zgadza sie. Ma jednokierunkowa. Ale co to zmienia?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-27 19:51:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
?rodkowy pas na S8
Hello AZ,

On 2014-02-27, Rafa Grzelak <spam@dupa.com> wrote:

    na jezdni jednokierunkowej;
  na jezdni dwukierunkowej, je縠li co najmniej dwa pasy ruchu na
obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym
przeznaczone s do jazdy w tym samym kierunku."

S8 nie ma jezdni dwukierunkowej.

Zgadza sie. Ma jednokierunkowa. Ale co to zmienia?

To, 縠 na jednokierunkowej nie liczysz pas體.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-27 18:14:15
Autor: Shrek
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27 17:57, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

I po spe艂nieniu tego warunku jak najbardziej mo偶na wyprzedza膰 praw膮 stron膮. Co jak co, ale fakt 偶e jezdnia jest jednokierunkowa jest faktem obiektywnym i oczywistym i nie ma tu miejsca na nieporozumienia.

Przy okazji dodam, 偶e takie dopuszczenie warunkowe wyst臋puje chyba
tylko w Polsce i uwa偶am to zapis, kt贸ry cho膰 warunkowy, doprowadza
w efekcie do sporek liczby wypadk贸w itd.

A to ju偶 zupe艂nie inna sprawa.

Shrek.

Data: 2014-02-27 18:40:29
Autor: AZ
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27 17:57, Artur Ma艣l膮g wrote:
Przy okazji dodam, 偶e takie dopuszczenie warunkowe wyst臋puje chyba
tylko w Polsce i uwa偶am to zapis, kt贸ry cho膰 warunkowy, doprowadza
w efekcie do sporek liczby wypadk贸w itd.

A to ju偶 zupe艂nie inna sprawa.

Sorry, ze sie wam wcinam w dyskusje ale mam pytanko, nie wiecie moze czy
na Wislostradzie kolo Karowej mozna wyprzedzac prawym? :P

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-27 19:54:23
Autor: Artur Ma艣l膮g
?箁odkowy pas na S8
W dniu 2014-02-27 19:40, AZ pisze:
On 2014-02-27, Shrek <1@wp.pl> wrote:
On 2014-02-27 17:57, Artur Ma艣l膮g wrote:
[...]

Skrzy偶owanie o ruchu kierowanym:
Art. 24
"
7. Zabrania si臋 wyprzedzania pojazdu silnikowego jad膮cego po jezdni:

     przy doje偶d偶aniu do wierzcho艂ka wzniesienia;
     na zakr臋cie oznaczonym znakami ostrzegawczymi;
     na skrzy偶owaniu, z wyj膮tkiem skrzy偶owania o ruchu okr臋偶nym lub na kt贸rym ruch jest kierowany.
"

Bior膮c pod uwag臋:
"

Tak, mo偶na :)

Data: 2014-02-27 19:00:24
Autor: AZ
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27, Artur Ma艣l膮g <futrzak@polbox.com> wrote:

Tak, mo偶na :)

Juz nie musiales podchodzic do tematu tak powaznie. No ale skoro juz jestesmy
w temacie to moze pogadamy o tamtejszym FR? :P

PS. Shrek nie traktuj tego osobiscie ;-)
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-27 20:07:18
Autor: Artur Ma艣l膮g
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27, Artur Ma艣l膮g <futrzak@polbox.com> wrote:

Tak, mo偶na :)

Juz nie musiales podchodzic do tematu tak powaznie.

To jest "tak powa偶nie"?
Mia艂em otwart膮 ustaw臋 to zacytowa艂em :)

No ale skoro juz jestesmy
w temacie to moze pogadamy o tamtejszym FR? :P

FR nie zabrania wyprzedzania :P

Data: 2014-02-27 20:24:02
Autor: Shrek
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27 20:07, Artur Ma艣l膮g wrote:

No ale skoro juz jestesmy
w temacie to moze pogadamy o tamtejszym FR? :P

FR nie zabrania wyprzedzania :P

Wr臋cz zach臋ca - bo na 艣rodkowym i lewym wszyscy jad膮 40:P

Shrek.

Data: 2014-02-28 13:01:06
Autor: Jakub Witkowski
?箁odkowy pas na S8
W dniu 2014-02-27 18:14, Shrek pisze:
On 2014-02-27 17:57, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Zdefiniuj "jak najbardziej" ;)

Boo je艣li "wolno jak najbardziej" == "wolno", to co oznacza samo "jak najbardziej"? Nic?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog膮 by膰 niepowa偶ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada膰 w cz臋艣ci

Data: 2014-02-28 16:26:24
Autor: Shrek
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27 17:57, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Jak najbardziej wolno == w tym przypadku wolno. Prawo jest tu zerojedynkowe - s膮 spe艂nione warunki == wolno, nie s膮 nie wolno.

Boo je艣li "wolno jak najbardziej" == "wolno", to co oznacza samo "jak
najbardziej"? Nic?

Oznacza to 偶e, wolno je艣li spe艂ni艂e艣 warunek (w tym wypadku wyprzedzasz na drodze dwujezdniowej). Je艣li warunek jest spe艂niony, to jak najbadrdziej wolno (pomijam ju偶 oczywi艣cie ewentualne zakazy wyprzedzania, brak warunk贸w itp).

Shrek.

Data: 2014-02-27 17:50:02
Autor: Wiesiaczek
?箁odkowy pas na S8
W dniu 27.02.2014 16:54, Shrek pisze:
On 2014-02-27 16:30, Wiesiaczek wrote:

[...]

No w艂a艣nie chodzi o to, 偶e nie "jak najbardziej" a zaledwie "dopuszcza si臋".

Cytuj臋 dla s艂abszych: "10. Dopuszcza si臋 wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunk贸w okre艣lonych w ust. 1 i 7:"

Czy ju偶 teraz wszyscy s膮 tak ograniczeni?

Data: 2014-02-27 18:07:56
Autor: Shrek
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27 17:50, Wiesiaczek wrote:

[...]

Czy ty jeste艣 ograniczony? Skoro dopuszcza si臋, to jest zgodne z prawem - jak najbardziej zgodne z prawem. S艂owo "dopuszcza si臋" wyst臋puje tylko po to, 偶eby pokaza膰, 偶e musi by膰 spe艂niony warunek - tu droga dwujezdniowa i ju偶.

Shrek.

Data: 2014-02-27 19:16:49
Autor: Wiesiaczek
?箁odkowy pas na S8
W dniu 27.02.2014 18:07, Shrek pisze:
On 2014-02-27 17:50, Wiesiaczek wrote:

[...]

Id藕 do szko艂y odebra膰 pieni膮dze, bo przep艂aci艂e艣.

Data: 2014-02-27 19:20:45
Autor: Shrek
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27 19:16, Wiesiaczek wrote:

[...]

Proste pytanie - czy zgodnie z PoRD wolno na jezdni jednokierunkowej wyprzedza膰 prawym pasem?

1 - mo偶na
2 - nie mo偶na
3 - masaj.

Shrek.

Data: 2014-02-27 22:11:40
Autor: masti
?rodkowy pas na S8
Dnia pi臋knego Thu, 27 Feb 2014 19:16:49 +0100 osobnik zwany Wiesiaczek
napisa艂:

On 2014-02-27 17:50, Wiesiaczek wrote:

[...]

zaraz po tym jak oddasz prawo jazdy o ile je masz

Data: 2014-02-27 17:51:10
Autor: Tomasz Gorbaczuk
?箁odkowy pas na S8
W dniu 27.02.2014 o 16:16 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid>  pisze:

Hello Tomasz,

[...]

Z prawem (u nas) zgodne (to w艂a艣nie napisa艂em) - ale ze zdrowym rozs膮dkiem  ju偶 nie (to te偶 napisa艂em) - to jest ryzykowny manewr, spora ilo艣膰  kierowc贸w przy skr臋cie w prawo nie ma odruchu zerkania w lusterko (stare  nawyki, brak obycia z "szerszymi drogami", brak do艣wiadczenia na  autostradach itp.

TG

Data: 2014-02-27 18:02:26
Autor: Artur Ma艣l膮g
?箁odkowy pas na S8
W dniu 2014-02-27 17:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu 27.02.2014 o 16:16 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid>
pisze:

Hello Tomasz,

[...]

Zgadzam si臋 z powy偶szym i zupe艂nie nie rozumiem dlaczego dopuszczono
co艣 takie w Polsce. Pami臋tam argumentacj臋, 偶e niby zbyt wiele os贸b
blokuje pasy bardziej w lewo, wi臋c zamiast zrobi膰 z tym porz膮dek,
wprowadzono zapis do艣膰 g艂upi, kt贸ry w efekcie pozwala np. na
wyprzedzanie prawym pasem na rondach :>

spora
ilo艣膰 kierowc贸w przy skr臋cie w prawo nie ma odruchu zerkania w lusterko
(stare nawyki, brak obycia z "szerszymi drogami", brak do艣wiadczenia na
autostradach itp.

Lito艣ci - w 偶adnym kraju EU (no chyba 偶e pami臋tam 藕le) nie ma
dopuszczenia do wyprzedzania prawym pasem (z prawej strony) na
szerokich drogach, autostradach itd.

Data: 2014-02-27 18:14:51
Autor: Tomasz Gorbaczuk
?箁odkowy pas na S8
W dniu 27.02.2014 o 18:02 Artur Ma艣l膮g <futrzak@polbox.com> pisze:

W dniu 2014-02-27 17:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:

Z prawem (u nas) zgodne (to w艂a艣nie napisa艂em) - ale ze zdrowym
rozs膮dkiem ju偶 nie (to te偶 napisa艂em) - to jest ryzykowny manewr,

(...)

[...]

Dlaczego do mnie piszesz "lito艣ci"? - 藕le, 偶e mam odruch spogl膮dania w  prawe lusterko przed skr臋tem/zmian膮 pasa?

TG

Data: 2014-02-27 18:28:19
Autor: Artur Ma艣l膮g
?箁odkowy pas na S8
W dniu 2014-02-27 18:14, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Powy偶ej masz to dok艂adnie wyja艣nione.

- 藕le, 偶e mam odruch spogl膮dania w
prawe lusterko przed skr臋tem/zmian膮 pasa?

Gdzie艣 widzia艂e艣 takie stwierdzenie?

Data: 2014-02-27 18:32:39
Autor: Tomasz Gorbaczuk
?箁odkowy pas na S8
W dniu 27.02.2014 o 18:28 Artur Ma艣l膮g <futrzak@polbox.com> pisze:

[...]

Eee, chyba zm臋czony jestem, dalej nie kumam ..

TG

Data: 2014-02-27 19:00:44
Autor: Tomasz Gorbaczuk
?箁odkowy pas na S8
W dniu 27.02.2014 o 18:53 Artur Ma艣l膮g <futrzak@polbox.com> pisze:

[...]

Trudno, b臋d臋 musia艂 z tym 偶y膰 :-)

TG

Data: 2014-02-27 18:21:01
Autor: Shrek
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27 18:02, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Pewnie dlatego, 偶e opr贸cz dr贸g A i S jest mn贸stwo ulic o wielu pasach lub jednokierunkowych w miastach i tam zakaz wyprzedzania z prawej by艂by nieco kuriozalny.

I co do zasady - uwa偶am, 偶e w "trasie" to nale偶y si臋 trzyma膰 prawego pasa, a w "mie艣cie" wykorzystywa膰 wszystkie w miar臋 r贸wnomiernie i bior膮c pod uwag臋 lokalne warunki - cho膰by przepuszczanie zielonostrza艂kowc贸w, umo偶liwianie wyjazdu na prawy pas z podporz膮dkowanych czy nie przytulanie si臋 do zaparkowanych aut je艣li lewy jest wolny. Po to te pasy zbudowano, 偶eby z nich korzysta膰. Przy czym S8 to podpada pod "tras臋".

[...]

Na pewno? Serio nie wiem - bo wydaje mi si臋, 偶e w miastach jedzie si臋 jak si臋 da i niek nie zastanawia si臋 czy ten po jego lewej stronie nie jedzie wolniej.

Shrek.

Data: 2014-02-27 18:50:51
Autor: Artur Ma艣l膮g
?箁odkowy pas na S8
W dniu 2014-02-27 18:21, Shrek pisze:
On 2014-02-27 18:02, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Wr臋cz przeciwnie - zakaz powinien jak najbardziej obowi膮zywa膰.
Zerknij sobie do konwencji wiede艅skiej - tam jest 艂adnie wyja艣nione
kiedy szybsza jazda (w tym prawym pasem) nie jest wyprzedzaniem.
Hint - artyku艂 11. Ludzi nale偶y uczy膰 jazdy zgodnie z przepisami
w miar臋 mo偶liwo艣ci po prawej stronie (dla ruchu kontynentalnego),
a nie dopuszcza膰 w zasadzie zawsze do wyprzedzania wsz臋dzie
i zawsze z prawej strony, co w efekcie daje to o czym pisa艂em.
Ma艂o tego, dochodzi do wyprzedzania z prawej strony na trasach
szybkiego ruchu przez szybkich i w艣ciek艂y, bo nie poczekaj膮
a偶 cz艂owiek zjedzie na prawy pas kiedy uzna to za bezpieczne.

Lito艣ci - w 偶adnym kraju EU (no chyba 偶e pami臋tam 藕le) nie ma
dopuszczenia do wyprzedzania prawym pasem (z prawej strony) na
szerokich drogach, autostradach itd.

Na pewno?

Tak (z zastrze偶eniem).

Serio nie wiem - bo wydaje mi si臋, 偶e w miastach jedzie si臋
jak si臋 da i niek nie zastanawia si臋 czy ten po jego lewej stronie nie
jedzie wolniej.

Wydaje ci si臋 - tak, dobrze to uj膮艂e艣 :) W miastach nie jedzie jak si臋
da, tylko zgodnie z przepisami i zdrowym rozs膮dkiem. Z 'prawej' si臋
nie wyprzedza ani w mie艣cie, ani na autostradach.

Data: 2014-02-27 19:04:23
Autor: Shrek
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27 18:50, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Z tym, 偶e w PoRD obowi膮zuje definicja wyprzedzania z PoRD.

[...]

Czyli dok艂adnie jak napisa艂em - jak jest du偶y ruch w mie艣cie to dowolnym pasem za poprzednikiem i nie interesuje ci臋 zbytnio czy ten po lewej przypadkiem nie jedzie wolniej. Przynajmniej wed艂ug konwencji.

Shrek.

Data: 2014-02-27 19:16:02
Autor: Artur Ma艣l膮g
?箁odkowy pas na S8
W dniu 2014-02-27 19:04, Shrek pisze:
On 2014-02-27 18:50, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Znaczy nie doczyta艂e艣 konwencji :>

[...]

Nie, nie jest - nie jedzie si臋 jak si臋 da i nie zastanawia (...)

jak jest du偶y ruch w mie艣cie to dowolnym
pasem za poprzednikiem i nie interesuje ci臋 zbytnio czy ten po lewej
przypadkiem nie jedzie wolniej. Przynajmniej wed艂ug konwencji.

Za poprzednikiem - tak.

Data: 2014-02-27 19:26:24
Autor: Shrek
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27 19:16, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Nie czyta艂em ca艂ej, ale nie wydaje mi si臋, 偶eby by艂o tam napisane 偶e ichna definicja wyprzedzania zast臋puje definicj臋 z PoRD - nie r贸bmy pewexu;)

[...]

Znowu uprawiasz kreatywne cytowanie - pisa艂em o je藕dzie w mie艣cie za poprzednikiem (w odr贸偶nieniu od autostrady czy eski), a ty piszesz, 偶e si臋 ze mn膮 nie zgadzasz, chyba 偶e za poprzednikiem:P Sprytne;)

Shrek.

Data: 2014-02-27 19:45:16
Autor: Artur Ma艣l膮g
?箁odkowy pas na S8
W dniu 2014-02-27 19:26, Shrek pisze:
On 2014-02-27 19:16, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Szkoda, jest tam wiele ciekawych rzeczy napisane, a co do 'zast臋powania definicji' - masz to opisane w polskim prawie i z pewexem to nie ma
nic wsp贸lnego.

[...]

W 偶adnym wypadku.

pisa艂em o je藕dzie w mie艣cie za
poprzednikiem (w odr贸偶nieniu od autostrady czy eski), a ty piszesz, 偶e
si臋 ze mn膮 nie zgadzasz, chyba 偶e za poprzednikiem:P Sprytne;)

Nie ma tutaj nic sprytnego - napisa艂e艣 ni mniej, ni wi臋cej:
"bo wydaje mi si臋, 偶e w miastach jedzie si臋 jak si臋 da i niek nie zastanawia si臋 czy ten po jego lewej stronie nie jedzie wolniej."
Teraz sobie dopisa艂e艣 za "poprzednikiem: i twierdzisz, 偶e to ja
niby co艣 kreatywnie "wycinam". Zaprzeczam, 偶e "je藕dzi jak si臋
da i nie zastanawia si臋 czy ten po jego lewej stronie nie jedzie
wolniej", natomiast potwierdzam, 偶e jazda szybszym pasem w mie艣cie
w "ci膮gu" nie jest traktowana jak wyprzedzanie.

Data: 2014-02-27 20:38:09
Autor: Shrek
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27 19:45, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Ma - w razie niezgodno艣ci wy偶szo艣膰 ma rzeczywi艣cie KW - ale ca艂a KW a nie definicja z KW w艂o偶ona do PoRD. Innymi s艂owy p艂acisz albo w PLN albo w EURO, a nie w z艂ot贸wkach a ko艅c贸wk臋 w centach;)

Nie ma tutaj nic sprytnego - napisa艂e艣 ni mniej, ni wi臋cej:
"bo wydaje mi si臋, 偶e w miastach jedzie si臋 jak si臋 da i niek nie
zastanawia si臋 czy ten po jego lewej stronie nie jedzie wolniej."

A pan zn贸w wyci膮艂 kontekst i abstrahuje od uk艂adu odniesienia. Rozmawiali艣my o czym? O wyborze pasa (lewego, prawego lub 艣rodkowego) i w tym kontek艣cie "je藕dzi jak si臋 da" w spos贸b oczywisty m贸wi o wyborze pasa a nie o tym, 偶e w UE je偶dzi si臋 transporterami opancerzonymi i gra w carmagedon na ulicach. Sta膰 pana na wi臋cej;)

[...]

A zaprzeczaj sobie, wycinaj co chcesz. Ja ko艅cz臋.

natomiast potwierdzam, 偶e jazda szybszym pasem w mie艣cie
w "ci膮gu" nie jest traktowana jak wyprzedzanie.

Czyli jeste艣 Wa艂臋sa a rebus - jestem przeciw a nawet za. Znaczy nie wyprzedza si臋 po prawej, bo wyprzedzanie po prawej nie jest traktowane jako wyprzedzanie:P

Shrek.

Data: 2014-02-27 20:45:19
Autor: Artur Ma艣l膮g
?箁odkowy pas na S8
W dniu 2014-02-27 20:38, Shrek pisze:
On 2014-02-27 19:45, Artur Ma艣l膮g wrote:
(...)
[...]

W zakresie definicyjnym r贸wnie偶.

Innymi s艂owy p艂acisz albo w PLN albo
w EURO, a nie w z艂ot贸wkach a ko艅c贸wk臋 w centach;)

B膮d藕 nic nie p艂ac臋, z racji definicji.

[...]

Nie, kontekst by艂 jasny i czytelny.

Rozmawiali艣my o czym? O wyborze pasa (lewego, prawego lub 艣rodkowego) i
(...)

Nie, o wyprzedzaniu.

[...]

Niczego nie wycina艂em - mo偶e 艂askawie trzymaj si臋 prawdy.

natomiast potwierdzam, 偶e jazda szybszym pasem w mie艣cie
w "ci膮gu" nie jest traktowana jak wyprzedzanie.

Czyli jeste艣 Wa艂臋sa a rebus - jestem przeciw a nawet za.

Bredzisz - wr贸膰 do konwencji i si臋 zastan贸w...

Data: 2014-02-27 20:58:05
Autor: Shrek
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27 20:45, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Podstawa prawna?

Shrek.

Data: 2014-02-27 21:29:38
Autor: Artur Ma艣l膮g
?箁odkowy pas na S8
W dniu 2014-02-27 20:58, Shrek pisze:
On 2014-02-27 20:45, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Konstytucja RP - je偶eli u偶ywasz definicji z Konwencji wiede艅skiej w艂o偶onej do PoRD to niestety w przypadku konfliktu przepis贸w
wynikaj膮cych z jej stosowania, pierwsze艅stwo b臋d膮 mia艂y zapisy
konwencji i jej definicje. W szczeg贸lno艣ci nie ca艂a konwencja,
a tylko cz臋艣膰, w zakresie kt贸rej mia艂a miejsce kolizja.

Data: 2014-02-27 21:58:50
Autor: Shrek
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-27 21:29, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Nie - sprawdzasz wed艂ug PoRD w ca艂o艣ci, wed艂ug KW w ca艂o艣ci i w razie sprzeczno艣ci wy偶szo艣膰 ma KW. A nie bierzesz definicj臋 z KW wstawiasz j膮 do PoRD i patrzysz co za potworek wyszed艂. Bo mo偶esz si臋 zdarzy膰 偶e ten potworek b臋dzie sprzeczny z PoRD, ze zdrowym rozs膮dkiem i z KW jednocze艣nie.

Shrek.

Data: 2014-02-28 08:22:59
Autor: Artur Ma艣l膮g
?箁odkowy pas na S8
W dniu 2014-02-27 21:58, Shrek pisze:
On 2014-02-27 21:29, Artur Ma艣l膮g wrote:
(...)
[...]

LOL - ale艣 wymy艣li艂. Nie, wy偶szo艣膰 ma 'KW' tylko w zakresie kolizyjnym,
a nie ca艂o艣ci. Zreszt膮 generalnie to PoRD powinien by膰 w ca艂o艣ci zgodny
z konwencj膮, a w niej nawet napisane jest, w jakim zakresie mo偶na
sobie pozwoli膰 na pewn膮 'dowolno艣膰'.

A nie bierzesz definicj臋 z KW wstawiasz j膮
do PoRD i patrzysz co za potworek wyszed艂.

To Tw贸j pomys艂, a jak偶e uroczy:>

Bo mo偶esz si臋 zdarzy膰 偶e ten
potworek b臋dzie sprzeczny z PoRD, ze zdrowym rozs膮dkiem i z KW
jednocze艣nie.

Tworzysz potworki na potrzeby chwili i wyci膮gasz wniosek, 偶e
to ze zdrowym rozs膮dkiem nie ma wiele wsp贸lnego? Tak, to prawda:P

Data: 2014-02-28 16:40:29
Autor: Shrek
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-28 08:22, Artur Ma艣l膮g wrote:

Nie - sprawdzasz wed艂ug PoRD w ca艂o艣ci, wed艂ug KW w ca艂o艣ci i w razie
sprzeczno艣ci wy偶szo艣膰 ma KW.

LOL - ale艣 wymy艣li艂. Nie, wy偶szo艣膰 ma 'KW' tylko w zakresie kolizyjnym,
a nie ca艂o艣ci.

Oczywi艣cie. Z tym, 偶e przypadek oceniasz pod wzgl臋dem ca艂o艣ci KW i PoRD i dopiero jak ci wyjdzie, 偶e jest niezgodnie to bierzesz interpetacj臋 wed艂ug KW. A nie bierzesz sobie definicj臋 wyprzedzania z KW wstawiasz do PoRD (kt贸ry ma inn膮) i patrzysz co za bzdura ci wyjdzie.

Zreszt膮 generalnie to PoRD powinien by膰 w ca艂o艣ci zgodny
z konwencj膮,

Ot贸偶 to. I jak pomimo innych definicji i zapis贸w wynika to samo, to jest zgodny, jak wynika co innego to wy偶szo艣膰 ma konwencja (w ca艂o艣ci).

A nie bierzesz definicj臋 z KW wstawiasz j膮
do PoRD i patrzysz co za potworek wyszed艂.

To Tw贸j pomys艂, a jak偶e uroczy:>

Na przyk艂ad wiadomo powszechnie, 偶e dla UE marchewka jest owocem (偶eby wyszed艂 d偶em;). I nie ma problemu - tak im wygodniej - ich sprawa. Ty jednak upierasz si臋, 偶eby do naszych norm wstawi膰 ich definicj臋 marchewki i po naszemu wyjdzie ci, 偶e ichny d偶em to nasz kompot:P

To ty tworzysz potworki jak wy偶ej.

Shrek.

Data: 2014-02-28 17:07:30
Autor: Artur Ma艣l膮g
?箁odkowy pas na S8
W dniu 2014-02-28 16:40, Shrek pisze:
On 2014-02-28 08:22, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

To dobrze, 偶e chocia偶 tyle.

[...]

To Tw贸j pomys艂 z taka interpretacj膮.

Zreszt膮 generalnie to PoRD powinien by膰 w ca艂o艣ci zgodny
z konwencj膮,

Ot贸偶 to.

Skoro tak, to i w zakresie definicyjnym musi by膰 zgodny.

I jak pomimo innych definicji i zapis贸w wynika to samo, to jest
zgodny, jak wynika co innego to wy偶szo艣膰 ma konwencja (w ca艂o艣ci).

Nie, konwencja ma wy偶szo艣膰 nie w ca艂o艣ci, a w zakresie kolizji z
PoRD. W przeciwnym wypadku mia艂by艣 inn膮 kolejn膮 藕r贸de艂 prawa.

A nie bierzesz definicj臋 z KW wstawiasz j膮
do PoRD i patrzysz co za potworek wyszed艂.

To Tw贸j pomys艂, a jak偶e uroczy:>

Na przyk艂ad wiadomo powszechnie, 偶e dla UE marchewka jest owocem (偶eby

Nie obchodzi mnie 偶adna definicja marchewki w EU, a dyskusja jest
o Konwencji wiede艅skiej o ruchu drogowym z 1968 roku.

wyszed艂 d偶em;). I nie ma problemu - tak im wygodniej - ich sprawa. Ty
jednak upierasz si臋, 偶eby do naszych norm wstawi膰 ich definicj臋
marchewki i po naszemu wyjdzie ci, 偶e ichny d偶em to nasz kompot:P

Zapomnia艂e艣 jeszcze o krzywi藕nie banana, uznaniu 艣limaka za ryb臋 etc.
Ciekawe jeszcze jakie bzdury przytoczysz z braku argument贸w
w rzeczonej sprawie. Przy okazji mo偶esz poszuka膰 czym si臋 r贸偶ni膮
wewn臋trzne przepisy unijne w kwestiach finansowo-gospodarczych
od um贸w mi臋dzynarodowych, kt贸rych cz艂onkiem nie jest EU i powsta艂y
d艂ugo przed ni膮.

Tworzysz potworki na potrzeby chwili i wyci膮gasz wniosek, 偶e
to ze zdrowym rozs膮dkiem nie ma wiele wsp贸lnego? Tak, to prawda:P

To ty tworzysz potworki jak wy偶ej.

To znowu tw贸j pomys艂 i tw贸j potworek. Mo偶e spr贸buj w temacie.

Data: 2014-02-28 17:56:53
Autor: Shrek
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-28 17:07, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Dobra - niech ci b臋dzie. Sp贸jrz sobie na Konwencj臋 Wiede艅sk膮 w sprawie znak贸w i sygna艂贸w. Zobacz sobie za艂膮cznik z przedstawieniami znak贸w. We藕 sobie na przyk艂ad znak "przej艣cie dla pieszych". Inny ni偶 nasz - no troch臋 inny - teraz zdelegalizuj wszystkie przej艣cia, wszak s膮 oznaczone innym (troch臋) znakiem, a ty masz pragnienie pos艂ugiwa膰 si臋 definicj膮 z KW a nie PoRD.

[...]

To jak ci臋 nie obchodzi, to nie dyskutuj.

To znowu tw贸j pomys艂 i tw贸j potworek. Mo偶e spr贸buj w temacie.

Masz wy偶ej.

Shrek.

Data: 2014-02-28 18:22:39
Autor: Artur Ma艣l膮g
?箁odkowy pas na S8
W dniu 2014-02-28 17:56, Shrek pisze:
On 2014-02-28 17:07, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Tre艣膰 konwencji czyta艂e艣?

[...]

艢wietny przyk艂ad Twoich wr臋cz absurdalnych pomys艂贸w i pr贸b
przypisywania ich mi. Znak nie musi by膰 dok艂adnie taki sam - ma
oznacza膰 to samo. Niezale偶nie od tego, czy jest to polski PoRD,
konwencja czy StVO.

[...]

Tote偶 o 偶adnej marchewce nie dyskutuj臋 - Ty te bzdety tutaj wklejasz.

To znowu tw贸j pomys艂 i tw贸j potworek. Mo偶e spr贸buj w temacie.

Masz wy偶ej.

W艂a艣nie widz臋 - kolejny do艣膰 absurdalny pomys艂.

Data: 2014-02-28 19:14:56
Autor: Shrek
?箁odkowy pas na S8
On 2014-02-28 18:22, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

EOT. Argumenty ci si臋 sko艅czy艂y i si臋 powtarzacsz.

Data: 2014-02-28 19:23:17
Autor: Artur Ma艣l膮g
?箁odkowy pas na S8
W dniu 2014-02-28 19:14, Shrek pisze:
On 2014-02-28 18:22, Artur Ma艣l膮g wrote:

[...]

Nie, moje argumenty s膮 merytoryczne i nawet je w cytatach
pokazujesz (cho膰 nie zawsze). Z braku argument贸w ze swojej
strony si臋 do nich nie odnosisz i jakie艣 bzdety o unijnych
marchewkach produkujesz.

No, ale jak chcesz.

Data: 2014-02-27 18:19:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
?rodkowy pas na S8
Hello Tomasz,

No jest to denerwuj筩e, ale jak sam piszesz prawy jest pusty. To
wyprzedzaj prawym i si nie denerwuj.
Kolego, to, 縠 u nas policja za to nie gn阞i, nie oznacza, 縠 jest to
                   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
prawid硂we zachowanie na drodze.
Jest jak najbardziej zgodne z prawem.
Z prawem (u nas) zgodne (to w砤渘ie napisa砮m) - ale ze zdrowym rozs筪kiem
ju nie (to te napisa砮m) - to jest ryzykowny manewr, spora ilo滄  kierowc體 przy skr阠ie w prawo nie ma odruchu zerkania w lusterko (stare
nawyki, brak obycia z "szerszymi drogami", brak do渨iadczenia na  autostradach itp.

Widz istotn r罂nic pomi阣zy napisemm 剒godne z prawem a 剈 nas
policja za to nie gn阞i. Nie udawaj teraz Greka.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-27 18:25:41
Autor: Tomasz Gorbaczuk
?箁odkowy pas na S8
W dniu 27.02.2014 o 18:19 RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid>  pisze:

Hello Tomasz,

[...]

Widz臋 istotn膮 r贸偶nic臋 pomi臋dzy napisemm 鈥瀦godne z prawem鈥 a 鈥瀠 nas
policja za to nie gn臋bi鈥. Nie udawaj teraz Greka.

Masz racj臋, niefortunnie napisa艂em.

Pozdrawiam
TG

Data: 2014-02-27 18:26:58
Autor: MadMan
?箁odkowy pas na S8
Dnia Thu, 27 Feb 2014 17:51:10 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisa(a):

Z prawem (u nas) zgodne (to w砤秐ie napisa砮m) - ale ze zdrowym rozs眃kiem  ju nie (to te napisa砮m) - to jest ryzykowny manewr, spora ilo舵  kierowc體 przy skr阠ie w prawo nie ma odruchu zerkania w lusterko (stare  nawyki, brak obycia z "szerszymi drogami", brak do秝iadczenia na  autostradach itp.

W normalnych warunkach manewr wyprzedzania prawym pasem jest niemo縧iwy
do wykonania. W nienormalnych jest mo縧iwy, bo skoro kto jest debilem
albo przyjecha z Anglii tudzie kraj體 pokrewnych to mo縩a go
wyprzedza "po angielsku". --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-02-27 18:40:15
Autor: Tom N
?箁odkowy pas na S8
MadMan w <news:1ic7mret2mn6o.dlgrower.power.pl>:

[...]

Im bardziej na po硊dnie PL tym wi阠ej debili albo pokrewnych...

--
'Tom N'

Data: 2014-02-27 18:56:07
Autor: MadMan
?箁odkowy pas na S8
Dnia Thu, 27 Feb 2014 18:40:15 +0100, Tom N napisa(a):

Im bardziej na po硊dnie PL tym wi阠ej debili albo pokrewnych...

Wida emigracja zarobkowa bardziej rozwini阾a :)
BTW wnioski z moich przejazd體: przy 100 km/h rzadko wyprzedzam kogo z
prawej. Przy 120 cz阺to. Przy 140 znowu rzadko. BTW ludzie chyba nie umiej utrzyma jednej pr阣ko禼i. Dzisiaj w drodze
z pracy do domu (40km autostrad) przy utrzymywanej przeze mnie jednej
pr阣ko禼i przelotowej (+- 2 km/h) jeden kierownik 3 razy mnie wyprzedzi
tylko po to 縠by by 3 razy wyprzedzonym. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-02-27 19:02:36
Autor: J.F
?rodkowy pas na S8
U縴tkownik "MadMan"  napisa w wiadomo禼i
[...]

Nie jest to takie proste, tempomat lepszy od czlowieka ... ale moze przez telefon rozmawial, moze na mape zerkal, a moze wcisnal pedal na stale, a tu gorki i doliny.
Albo noga mu scierpla, wiec przestawil.

J.

Data: 2014-02-27 19:19:49
Autor: MadMan
?rodkowy pas na S8
Dnia Thu, 27 Feb 2014 19:02:36 +0100, J.F napisa(a):

[...]

Nie s眃z 縠by mia tempomat. Ja nie mam tempomatu. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-02-27 19:27:35
Autor: Shrek
?rodkowy pas na S8
On 2014-02-27 19:19, MadMan wrote:
Dnia Thu, 27 Feb 2014 19:02:36 +0100, J.F napisa艂(a):

BTW ludzie chyba nie umiej膮 utrzyma膰 jednej pr臋dko艣ci. Dzisiaj w
drodze
z pracy do domu (40km autostrad膮) przy utrzymywanej przeze mnie
jednej
pr臋dko艣ci przelotowej (+- 2 km/h) jeden kierownik 3 razy mnie
wyprzedzi艂
tylko po to 偶eby by膰 3 razy wyprzedzonym.

Nie jest to takie proste, tempomat lepszy od czlowieka ... ale moze
przez telefon rozmawial, moze na mape zerkal, a moze wcisnal pedal na
stale, a tu gorki i doliny.
Albo noga mu scierpla, wiec przestawil.

Nie s膮dz臋 偶eby mia艂 tempomat. Ja nie mam tempomatu.

Mo偶e tamten mia艂 tempomat:P

Shrek.

Data: 2014-02-27 19:51:57
Autor: MadMan
?rodkowy pas na S8
Dnia Thu, 27 Feb 2014 19:27:35 +0100, Shrek napisa(a):

Nie s眃z 縠by mia tempomat. Ja nie mam tempomatu.

Mo縠 tamten mia tempomat:P

By砨y on mocno zepsuty :P

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-02-27 19:06:09
Autor: Artur Ma秎眊
?rodkowy pas na S8
W dniu 2014-02-27 18:56, MadMan pisze:
Dnia Thu, 27 Feb 2014 18:40:15 +0100, Tom N napisa(a):

Im bardziej na po硊dnie PL tym wi阠ej debili albo pokrewnych...

Wida emigracja zarobkowa bardziej rozwini阾a :)

Nie, raczej debile si lepiej maj.

BTW wnioski z moich przejazd體: przy 100 km/h rzadko wyprzedzam kogo z
prawej. Przy 120 cz阺to. Przy 140 znowu rzadko.

Mo縠sz to jako na polski prze硂縴?

[...]

C罂, na podstawie takich jednostkowych przypadk體 chcesz uog髄nia,
pisz眂 'ludzie'?

Data: 2014-02-27 19:22:37
Autor: MadMan
?rodkowy pas na S8
Dnia Thu, 27 Feb 2014 19:06:09 +0100, Artur Ma秎眊 napisa(a):

BTW wnioski z moich przejazd體: przy 100 km/h rzadko wyprzedzam kogo z
prawej. Przy 120 cz阺to. Przy 140 znowu rzadko.

Mo縠sz to jako na polski prze硂縴?

Oczywi禼ie - jad眂 do pracy/z pracy z pr阣ko禼i 100 km/h nie zdarza mi
si wyprzedzi nikogo prawym pasem. Jad眂 120 km/h - wyprzedzam z regu硑
w ten spos骲 kilka samochod體. Jad眂 140 - z regu硑 1, 2. Niestety ma硂 pomiar體 (bo jakie 2 przy 140, przy 120 wi阠ej, z regu硑
i tak wlek si 100 prawym pasem bo taniej; no i 140 to praktycznie Vmax
mojego 3-biegowego wozid砤).
C罂, na podstawie takich jednostkowych przypadk體 chcesz uog髄nia,
pisz眂 'ludzie'?

Nie, dzisiaj to by硂 wyj眛kowo kuriozalne :) Bo sytuacja gdy kogo
wyprzedz a potem on mnie wyprzedzi jest cz阺ta. Nie zwyk砮m zmienia
pr阣ko禼i podczas jazdy autostrad. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-02-27 20:04:17
Autor: Artur Ma秎眊
?rodkowy pas na S8
W dniu 2014-02-27 19:22, MadMan pisze:
[...]

Zak砤dam, 縠 mowa o odcinku autostrady na 40 kilometrach.

C罂, na podstawie takich jednostkowych przypadk體 chcesz uog髄nia,
pisz眂 'ludzie'?

Nie, dzisiaj to by硂 wyj眛kowo kuriozalne :)

Na 40 kilometrach 3 razy kogo wyprzedzi i by 3 razy przez niego
wyprzedzonym to jest kuriozalne? Kuriozalna to jest twoja opowie舵,
縠 bez tempomatu potrafisz pr阣ko舵 na odcinku 40 kilometr體 +- 2km/h:P

Bo sytuacja gdy kogo
wyprzedz a potem on mnie wyprzedzi jest cz阺ta.

Na d硊縮zym odcinku to do舵 typowe.

Nie zwyk砮m zmienia
pr阣ko禼i podczas jazdy autostrad.

By mo縠 on r體nie.

Data: 2014-02-27 20:19:25
Autor: MadMan
?rodkowy pas na S8
Dnia Thu, 27 Feb 2014 20:04:17 +0100, Artur Ma秎眊 napisa(a):

Na 40 kilometrach 3 razy kogo wyprzedzi i by 3 razy przez niego
wyprzedzonym to jest kuriozalne? Kuriozalna to jest twoja opowie舵,
縠 bez tempomatu potrafisz pr阣ko舵 na odcinku 40 kilometr體 +- 2km/h:P

No fakt, nie jest to na pe硁ych 40, bo w okolicach po硂wy zje縟縜m na
inn autostrad... I tam jad wolniej.
Bo sytuacja gdy kogo
wyprzedz a potem on mnie wyprzedzi jest cz阺ta.

Na d硊縮zym odcinku to do舵 typowe.

Nie jecha砮m d硊縮zego odcinka, tylko 40 km. Nieco ponad 20 minut przy
mojej pr阣ko禼i. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-02-28 21:17:14
Autor: Gotfryd Smolik news
?箁odkowy pas na S8
On Thu, 27 Feb 2014, Tomasz Gorbaczuk wrote:

spora ilo舵 kierowc體 przy skr阠ie w prawo nie ma odruchu zerkania w lusterko

  To mo縠 lepiej 縠by nabrali, jak ju zjad z tej eski, rzadziej
b阣 zalicza kolizje z rowerzystami (na nag砮 depni阠ie poprzednika
w hamulec i skr阾 w prawo wiele poradzi si nie da).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-27 18:54:31
Autor: charwel(Oo)==:::
?箁odkowy pas na S8
W dniu 2014-02-27 15:38, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Jest to zgodne z przepisami. Za co maj膮 gn臋bi膰?

charwel

Data: 2014-02-27 19:06:38
Autor: Tomasz Gorbaczuk
?箁odkowy pas na S8
W dniu 27.02.2014 o 18:54 charwel(Oo)==::: <charwel@gazeta.pl> pisze:

[...]

No u nas jest - dlatego nie gn臋bi膮, pojedziesz gdzie艣 dalej do EU na  autostrad臋 z trzema pasami i jak si臋 zapomnisz to Ci臋 "zgn臋bi膮".
M贸j przekaz mia艂 by膰 taki:
"mimo, ze w PL takie wyprzedzanie jest dozwolone, nie powinno si臋 tego  robi膰 bo jest niebezpieczne."
殴le to napisa艂em i ju偶 od godziny w ramach pokuty wal臋 艂bem w 艣cian臋,  pewnie dlatego tak s艂abo kumam...

TG

Data: 2014-02-27 19:51:59
Autor: charwel(Oo)==:::
?箁odkowy pas na S8
W dniu 2014-02-27 19:06, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Jak najbardziej jestem za tym, aby na drogach ekspresowych i autostradach by艂 zakaz wyprzedzania prawym pasem i specjalne "kary" za blokowanie lewego pasa :)

Pozdrawiam
charwel

Data: 2014-02-27 21:18:25
Autor: pbanasik
?箁odkowy pas na S8

U偶ytkownik "Poldek" <noczelny@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:len30l$4rr$1node1.news.atman.pl...

[...]

Z mojego podw贸rka: Murckowska i ekspres贸wka Ro藕dzie艅skiego w Katowicach. Obie drogi maj膮 3 pasy w ka偶dym kierunku.
Pierdzieli jad膮cych 艣rodkowym pasem 80km/h, dezorganizuj膮cych ruch s膮 setki. Prawy pas dla nich to chyba zagadka.
Wypadki tam s膮 co najmniej raz w tygodniu w ka偶dym z kierunk贸w.
Czas najwy偶szy, tak jak to zrobiono w Austrii dla Polak贸w, aby pojawi艂y si臋 znaki - "jed藕 praw膮 stron膮 jezdni".
No c贸偶, jak nas szkol膮, takich mamy kierowc贸w.

Pozdrawiam
Pawik

Data: 2014-02-28 08:32:59
Autor: J.F.
?rodkowy pas na S8
Dnia Thu, 27 Feb 2014 21:18:25 +0100, pbanasik napisa(a):
Czas najwy縮zy, tak jak to zrobiono w Austrii dla Polak體, aby pojawi硑 si znaki - "jed praw stron jezdni".
No c罂, jak nas szkol, takich mamy kierowc體.

Ale przeciez to pierwszy punkt szkolenia - jak jechac.
A potem drugi praktyczny - jedziesz wolno, to po prawej.

Tylko taki naturalny odruch - sa 3 pasy, to srodkiem..

J.

Data: 2014-03-01 14:44:22
Autor: Poldek
?rodkowy pas na S8
J.F. wrote:
[...]

W czasach, kiedy mi硂秐icy r罂a馽a na 秗odkowym pasie robili kursy nie by硂 jeszcze w Polsce trzypasmowych odcink體 d硊縮zych ni par阺et metr體. Popieram pomys z ustawieniem znak體 podobnych do takich jak s w NRF i przypominaj眂ych o zasadzie jazdy prawym pasem. Deklaruj dobrowoln sk砤dk na taki znak na S8 ko硂 Warszawy :-)

Data: 2014-03-01 15:02:59
Autor: N1
?rodkowy pas na S8
Co to za pa駍two "NRF"? -- -
Ta wiadomo舵 e-mail jest wolna od wirus體 i z硂秎iwego oprogramowania, poniewa ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-03-01 14:17:40
Autor: masti
?rodkowy pas na S8
Dnia pi臋knego Sat, 01 Mar 2014 15:02:59 +0100 osobnik zwany N1 napisa艂:

Co to za pa艅stwo "NRF"?

Wyja艣niam dla nieletnich - Niemiecka Republika Federalna obecnie zwana RFN

PS: Wy艂膮cz te 艣mieci co ci si臋 do post贸w przyklejaj膮

Data: 2014-03-01 15:18:52
Autor: grzech
?rodkowy pas na S8
W dniu 2014-03-01 15:02, N1 pisze:
Co to za pa駍two "NRF"?

Niemiecka Republika Federalna. Nazwa Niemiec zachodnich u縴wana w Polsce do lat 70-tych. P蠹niej RFN.

Data: 2014-03-01 17:03:57
Autor: Pawel O'Pajak
?rodkowy pas na S8
Powitanko,

u縴wana w Polsce do lat 70-tych

Do konca lat 80 Urban tak mowil.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2014-03-02 22:47:11
Autor: RoMan Mandziejewicz
?rodkowy pas na S8
Hello N1,

Saturday, March 1, 2014, 3:02:59 PM, you wrote:

Co to za pa駍two "NRF"?

Ile masz lat?

-- -
Ta wiadomo舵 e-mail jest wolna od wirus體 i z硂秎iwego
oprogramowania, poniewa ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

I po co to za潮czasz?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-28 20:37:54
Autor: PcmOl
?箁odkowy pas na S8
"Poldek" <noczelny@gazeta.pl> wrote in message news:len30l$4rr$1node1.news.atman.pl...

[...]

A to gdzie na S8 s膮 3 pasy?
Ostatnio przelecia艂em najd艂u偶szy odcinek S8 i 3 pas贸w ni uwidi艂.
(Chyba, 偶e awaryjny liczy si臋.)

Nie lubi臋 por贸wna艅 do zachodu, ale jak na niemieckiej autostradzie si臋 zagapi臋 i nie zjad臋 na prawy pas, to zaraz mnie kto艣 zmiga d艂ugimi....

Jeszcze mi sie nie zdarzy艂o.
Mo偶e tak samo zagapiaj膮 si臋....

Data: 2014-02-28 20:48:02
Autor: Tomasz Gorbaczuk
?箁odkowy pas na S8
W dniu 28.02.2014 o 20:37 PcmOl <a@b.com> pisze:

A to gdzie na S8 s膮 3 pasy?
Ostatnio przelecia艂em najd艂u偶szy odcinek S8 i 3 pas贸w ni uwidi艂.
(Chyba, 偶e awaryjny liczy si臋.)

P贸艂nocno-zachodnia obwodnica Warszawy - 3 pasy + awaryjny.

TG

Data: 2014-03-01 14:52:13
Autor: Poldek
?箁odkowy pas na S8
PcmOl wrote:

A to gdzie na S8 s膮 3 pasy?
Ostatnio przelecia艂em najd艂u偶szy odcinek S8 i 3 pas贸w ni uwidi艂.
(Chyba, 偶e awaryjny liczy si臋.)

Aleja Obro艅c贸w Grodna - Warszawa i okolice.
Razem z odcinkiem S2 na po艂udniu Warszawy daje ok. 25 km drogi z trzema pasami ruchu + awaryjny w ka偶dym kierunku z jedn膮 przerw膮 na w臋藕le Konotopa, gdzie si臋 zw臋偶a do 2 pas贸w na odcinku kilkuset metr贸w (艂膮cznik S8<->S2).

Data: 2014-03-03 08:52:43
Autor: komar
?箁odkowy pas na S8
On 01.03.2014 14:52, Poldek wrote:
PcmOl wrote:

[...]

Na w臋藕le Prymasa te偶 ci膮g g艂贸wny zw臋偶a si臋 do 2 pas贸w, a w tej chwili nawet do jednego (przebudowa).

Data: 2014-03-01 17:17:32
Autor: Dres Golf
?箁odkowy pas na S8
[...]

1. Problem korzystania z wielu pas贸w dotyczy ka偶dej drogi. Teoretycznie nasz kodeks w obecnej postaci ZABRANIA korzystania z innego ni偶 prawy pas niezale偶nie od okoliczno艣ci.

Jazd臋 po pasach reguluj膮 w Polsce dwa artyku艂y 16 i 22:
I) Art. 16. pkt. 4 "Kieruj膮cy pojazdem jest OBOWI膭ZANY jecha膰 mo偶liwie blisko prawej kraw臋dzi jezdni".
II) Przy skr臋cie w lewo Art.22. pkt. 2. ust 2).
III) Art. 22. Pkt 1. i pkt. 4. (zmiana pasa ruchu).

2. Teraz poniewa偶 kodeks literalnie ZABRANIA korzystania z innego ni偶 prawy pas pojawia si臋 samowola interpretacyjna i tutaj mo偶na by wymienia膰 ca艂膮 list臋 dziennikarzy i komentator贸w, policjant贸w itp. kt贸rzy wymy艣laj膮 nieistniej膮ce przepisy na temat tego KOMU i KIEDY wolno korzysta膰 z innego ni偶 prawy pas.
Ja zauwa偶y艂em jedn膮 prawid艂owo艣膰. Z kim nie rozmawiam ka偶dy kierowca m贸wi 偶e wszyscy inni powinni jecha膰 prawym pasem z wyj膮tkiem JEGO ja艣nie wielmo偶nego kierowcy.
Wystarczy przeszuka膰 Internet to jest tego pe艂no - zawsze s膮 to k艂贸tnie.
Mnie instruktor LOK na kursie uczy艂 np. 偶e po skr臋cie w jezdni臋 wielopasmow膮 zajmuj臋 taki pas kt贸ry jest najbardziej optymalny z punktu widzenia dalszej jazdy. Czyli je艣li na nast臋pnym skrzy偶owaniu b臋d臋 skr臋ca艂 w lewo to zajmuj臋 lewy pas.

3. Kolega si臋 powo艂a艂 na Niemcy, a mog臋 z艂o艣liwie zapyta膰 dlaczego nie na np. USA? Oczywi艣cie powinni艣my powo艂ywa膰 si臋 na kodeks polski, ale w nim jest tylko, 偶eby si臋 trzyma膰 prawego kraw臋偶nika. W Ameryce takie zmienianie pas贸w nazywa si臋 "weaving" i jest karalne. Z kolei w Niemczech weaving jest w kodeksie, bo trzeba ci膮gle zmienia膰 pas na najbardziej wolny prawy. W Ameryce jest zasada, 偶eby nie zmienia膰 pas贸w bo ka偶da zmiana pasa to dodatkowy manewr i ryzyko. I jest 8 pas贸w przez LA na autostradzie 405 i rzadko widz臋 zmiany pas贸w mimo, 偶e np. na 3. i 4. pasie porobi艂y si臋 dziury, to ci z 6 pasa nie wje偶d偶aj膮 na 3 pas "bo 3 pas jest wolny". Dzi臋ki temu 偶e jest zasada "trzymaj si臋 pasa na kt贸rym si臋 ustawi艂e艣" rozprowadzanie ruchu na skomplikowanych w臋z艂ach jest bardzo proste. U nas z kolei jedne w臋z艂y autostradowe s膮 rozwi膮zane po ameryka艅sku - kuriozum to tabliczka "trzymaj pas" - (pytanie czy taka tabliczka zwalnia mnie od obowi膮zku zje偶d偶ania na skrajnie prawy pas?), a inne po niemiecku.

4. A teraz podaj臋 wymy艣lone sytuacje kiedy MO呕NA jecha膰 innym ni偶 prawy pas:

A) Korzystanie z lewego pasa jest dopuszczalne je偶eli prawy ma dziury lub omijam do艂ki na prawym pasie - 90%
B) Korzystanie z lewego pasa jest dozwolone je艣li wyprzedzam - 99%. To jest wymys艂 niekt贸rych dziennikarzy, chocia偶 nikt nie potrafi wskaza膰 paragrafu, bo prawo polskie nie definiuje takiego wyj膮tku od obowi膮zku jazdy prawym pasem.
C) Korzystanie z lewego jest dozwolone jest tylko dla tych, kt贸rzy przekraczaj膮 pr臋dko艣膰 co najmniej o 20 km/h. Je艣li kto艣 chce 艂ama膰 ograniczenie pr臋dko艣ci to lewy pas jest po to, aby mu to umo偶liwi膰. Je艣li kto艣 jedzie po lewym pasie z maksymaln膮 pr臋dko艣ci膮 kodeksow膮 to go blokuje - 80%.
Komentarz: w sytuacji kiedy pojazdy na prawym pasie jad膮 z pr臋dko艣ci膮 wi臋ksz膮 ni偶 dopuszczalna wyprzedzanie jest zabronione, wi臋c korzystanie z lewego pasa te偶, je艣li przyjmiemy 偶e lewy jest do wyprzedzania.
D) Korzystanie z lewego pasa jest dozwolone je艣li doje偶d偶am do 艣wiate艂, przed kt贸rymi na prawym pasie stoi ju偶 samoch贸d i chc臋 si臋 ustawi膰 obok niego do szybkiego startu. - 70%
E) Korzystanie z lewego pasa jest dozwolone je艣li na prawym znajduj膮 si臋 pojazdy.
Komentarz: Art. 16 m贸wi, 偶e kierowca musi jecha膰 "mo偶liwie" blisko, zatem powinien zjecha膰 na prawy pas pomi臋dzy samochody, a nie jecha膰 lewym pasem.
F) Korzystanie z lewego pasa jest dozwolone na obszarze zabudowanym. W du偶ych miastach kierowcy nagminnie wal膮 r贸wno wszystkimi nawet trzema pasami, zamiast zgodnie z liter膮 prawa korzysta膰 wy艂膮cznie z prawego pasa.
G) Korzystanie z lewego pasa jest dozwolone je艣li jest korek. Stosujemy tzw. zamek.
Komentarz: Przypomn臋 偶e 偶adnego zamka nie ma w polskim kodeksie, a znak zamka nie znajduje si臋 w rozporz膮dzeniu o znakach i sygna艂ach drogowych wi臋c z punktu widzenia prawa jest to reklama przydro偶na. Niekt贸rzy po st艂uczce mogli si臋 ze zdziwieniem przekona膰, 偶e jednak art. 22. pkt. 4 jest obowi膮zuj膮cym prawem.

Ja nie komentuj臋 czy powy偶sze argumenty s膮 s艂uszne czy nie.

Kwestia jest taka, 偶e skoro
- nie s膮 wpisane do kodeksu,
- nie idzie za tym sp贸jny system szkolenia lub co gorsza co instruktor to inna wyk艂adnia,
- nie idzie za tym system karania
- nie id膮 za tym warunki techniczne budowy dr贸g
wobec tego stosowanie si臋 do takich dziennikarskich nawo艂ywa艅 jest ryzykowne.
Praktycznie nie ma znaczenia co jest w kodeksie, ani do jakiego wnisku dojdzie k艂贸tnia w tym w膮tku, bo i tak nawet do tych przepis贸w kt贸re s膮 ewidentne i sp贸jne niewielu si臋 stosuje. Wi臋c trzeba uwa偶a膰 co robi przeciwnik na drodze i dostosowywa膰 si臋 do sytuacji, bo mo偶e jest z innej szko艂y. Jedni czytaj膮 "Motor" inni "Auto 艣wiat", a jeszcze inni byli w Reichu i uwa偶aj膮 偶e w Polsce obowi膮zuje (a jak nie to powinien) niemiecki kodeks.

Ale jako艣 w tej d偶ungli je藕dzimy.

A teraz do w膮tkotw贸rcy:
Skoro prawy pas jest pusty, to w czym masz problem wyprzedzi膰 z prawej strony?

Ja zawsze wyprzedzam jad膮cych 艣rodkowym pasem z prawej strony gdy偶:
a) Jest to zgodne z kodeksem Art. 24, pkt. 10, ust 1).
b) Jakbym wyprzedza艂 z lewej to zawsze mi kto艣 si膮dzie na ogonie i pogania d艂ugimi mimo 偶e staram si臋 jecha膰 powy偶ej "pierwszej pr臋dko艣ci karalnej". Na prawym pasie to si臋 nie dzieje - chocia偶 nie wiem dlaczego?
c) Po wyprzedzaniu mam komfort powrotu na 艣rodkowy pas, gdy偶 mam pierwsze艅stwo przed delikwentem, kt贸ry wyprzedza艂 z lewej strony zgodnie z Art. 22. pkt. 4. chocia偶 par臋 razy zosta艂em obtr膮biony.

Data: 2014-03-01 17:30:56
Autor: Dres Golf
?箁odkowy pas na S8

[...]

H) Aha jeszcze zapomnia艂em o rondach. Niekt贸rzy uwa偶aj膮, 偶e obowi膮zek jazdy prawym pasem na rondzie r贸wnie偶 nie obowi膮zuje. Chocia偶 zachowanie i sygnalizowanie na rondach to temat zas艂uguj膮cy na osobne forum.

Data: 2014-03-01 19:33:35
Autor: J.F.
?箁odkowy pas na S8
Dnia Sat, 01 Mar 2014 17:30:56 +0100, Dres Golf napisa(a):
4. A teraz podaj wymy秎one sytuacje kiedy MO疦A jecha innym ni prawy
pas:
A) Korzystanie z lewego pasa jest dopuszczalne je縠li prawy ma dziury
lub omijam do砶i na prawym pasie - 90%

Pojezdzilbys kiedys po A4, tej starej. To nie jest calkiem wymyslony
powod.
A jak glina uwaza inaczej, to pogrozic ze chyba usiluje zabojstwo
popelnic :-)

Stara A4 jeszcze czesciowo istnieje
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15526104,Urwane_kola__zgubiony_na_wertepach_towar__Pseudoautostrada.html

tylko teraz oba pasy ... w zasadzie nie nadaja sie do jazdy :-)

B) Korzystanie z lewego pasa jest dozwolone je秎i wyprzedzam - 99%. To
jest wymys niekt髍ych dziennikarzy, chocia nikt nie potrafi wskaza
paragrafu, bo prawo polskie nie definiuje takiego wyj眛ku od obowi眤ku
jazdy prawym pasem.

Ale nakazuje (z wyjatkami) wyprzedzanie z lewej strony. Chyba
zrozumiale ze lewym pasem. A wyprzedzanie jeszcze nie jest ogolnie
zakazane.

C) Korzystanie z lewego jest dozwolone jest tylko dla tych, kt髍zy
przekraczaj pr阣ko舵 co najmniej o 20 km/h. Je秎i kto chce 砤ma
ograniczenie pr阣ko禼i to lewy pas jest po to, aby mu to umo縧iwi.
Je秎i kto jedzie po lewym pasie z maksymaln pr阣ko禼i kodeksow to go
blokuje - 80%.
Komentarz: w sytuacji kiedy pojazdy na prawym pasie jad z pr阣ko禼i
wi阫sz ni dopuszczalna wyprzedzanie jest zabronione, wi阠 korzystanie
z lewego pasa te, je秎i przyjmiemy 縠 lewy jest do wyprzedzania.

Owszem, ale nawet jadac z dopuszczalna nalezy to robic prawym pasem
:-)

D) Korzystanie z lewego pasa jest dozwolone je秎i doje縟縜m do 秝iate,
przed kt髍ymi na prawym pasie stoi ju samoch骴 i chc si ustawi obok
niego do szybkiego startu. - 70%

Ale wtedy jest kilka pasow do jazdy na wprost, a jak wiadomo znaki
maja pierwszenstwo przef regulami ogolnymi.

G) Korzystanie z lewego pasa jest dozwolone je秎i jest korek. Stosujemy
tzw. zamek.
Komentarz: Przypomn 縠 縜dnego zamka nie ma w polskim kodeksie, a znak
zamka nie znajduje si w rozporz眃zeniu o znakach i sygna砤ch drogowych
wi阠 z punktu widzenia prawa jest to reklama przydro縩a. Niekt髍zy po
st硊czce mogli si ze zdziwieniem przekona, 縠 jednak art. 22. pkt. 4
jest obowi眤uj眂ym prawem.

W odroznieniu od Niemiec, u nas ta reklama w zasadzie nic nie mowi.
Moze jakies przypomnienie, zeby kulturalnie sie zachowac i wpuscic.
Niemcy maja w swoim kodeksie dosc rozsadny nakaz jazdy swoim pasem az
do jego konca.

H) Aha jeszcze zapomnia砮m o rondach. Niekt髍zy uwa縜j, 縠 obowi眤ek jazdy prawym pasem na rondzie r體nie nie obowi眤uje. Chocia zachowanie i sygnalizowanie na rondach to temat zas硊guj眂y na osobne forum.

osobny, ale na niektorych nawet oznakowanie wymusza jazde lewym pasem.

J.

Data: 2014-03-01 20:58:51
Autor: Shrek
?rodkowy pas na S8
On 2014-03-01 19:33, J.F. wrote:

[...]

Z tym, 縠 te wyj眛ki to... droga o dw骳h pasach w ka縟 stron, bez pasa zieleni poza zabudowanym. Wi阠 nie - prawo dopuszcza wyprzedzanie dowolnym pasem za jednym ma硑m wyj眛kiem (co i tak nie wyst阷uje w praktyce).

[...]

Og髄nie jak literalnie traktujesz prawo, to mo縠sz korzysta z lewego tylko przy skr阠ie;) Jak zwykle powstaje pytanie co ci marzekaj眂y na idiot體 na lewy sami robili na lewym - i to chyba podsumowuje dyskusj - wi阫szo禼i wydaje si 縠 lewy pas zbudowano tylko i wy潮cznie dla niech;)

Shrek.

Data: 2014-03-03 09:32:08
Autor: Dres Golf
?rodkowy pas na S8

[...]

Zdaje mi si, 縠 droga jednojezdniowa, dwukierunkowa 4-pasmowa, poza obszarem zabudowanym jest na przedmie禼iach Koszalina. Droga krajowa nr 6, wjazd od strony zachodniej. Je秎i tak jest nadal, to tam nie wolno wyprzedza z prawej strony.

Data: 2014-03-03 10:06:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
?rodkowy pas na S8
Hello Dres,

Monday, March 3, 2014, 9:32:08 AM, you wrote:

[...]

Przedmie禼ia nie s zabudowane?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-03-03 09:42:12
Autor: Dres Golf
?rodkowy pas na S8
W dniu 2014-03-01 19:33, J.F. pisze:
D) Korzystanie z lewego pasa jest dozwolone je秎i doje縟縜m do 秝iate,
Ale wtedy jest kilka pasow do jazdy na wprost, a jak wiadomo znaki
maja pierwszenstwo przef regulami ogolnymi.

OK. Dopisuj kolejny dozwolony wyj眛ek pozwalaj眂y na korzystanie z innego ni prawy pas:

H) Korzystanie z lewego pasa jest dozwolone je秎i s ustawione znaki pionowe F-10 "Kierunki na pasach ruchu" lub znaki poziome P8-a "Strza砶a kierunkowa na wprost".

Rozumiem, 縠 do tej kategorii nie wrzucasz jednak znak體 E2-d "Drogowskaz tablicowy umieszczany nad jezdni na autostradzie", kt髍e s umieszczane na bramownicach nad autostrad i zawieraj strza砶i "na wprost"?

Data: 2014-03-03 11:32:01
Autor: J.F
?rodkowy pas na S8
U縴tkownik "Dres Golf"  napisa w wiadomo禼i
> [...]

Rozumiem, 縠 do tej kategorii nie wrzucasz jednak znak體 E2-d "Drogowskaz tablicowy umieszczany nad jezdni na autostradzie", kt髍e s umieszczane na bramownicach nad autostrad i zawieraj strza砶i "na wprost"?

A, to zalezy co napisane.
Bo jesli nad lewym pasem prosto pisze Jedrzychowice, a nad prawym Olszyna, to moze to miec znaczenie za kilkanascie sekund ...

J.

Data: 2014-03-01 17:42:56
Autor: Poldek
?箁odkowy pas na S8
Dres Golf wrote:

A teraz do w膮tkotw贸rcy:
Skoro prawy pas jest pusty, to w czym masz problem wyprzedzi膰 z prawej
strony?

Ot贸偶 cz臋sto tak czyni臋, ale z poczuciem winy. Prawdopodobnie w dzieci艅stwie mia艂 na mnie wp艂yw kto艣 kto by艂 w Reichu, pewnie na robotach :-o

?箁odkowy pas na S8