A to komuch z "Mojrzeszowa".

Data: 2018-05-18 05:59:59
Autor: stevep
A to komuch z "Mojrzeszowa".
# Ile mieszkań ma prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc? Którzy z podległych mu urzędników zarabiają więcej od niego? Który z miejskich urzędników ma prawie pół miliona oszczędności?
Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa, jest majętnym człowiekiem. Jak sam o sobie mówi, od ponad czterdziestu lat zarządza ludźmi. W przeszłości był m.in. dyrektorem w Transbudzie, szefem Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych, był na kontrakcie w Libii, był prezesem Spółdzielni Mieszkaniowej Nowe Miasto w Rzeszowie oraz posłem. Od 16 lat kieruje miastem.
Ze strony:
http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34962,23407952,ile-zarabiaja-prezydent-ferenc-i-jego-ludzie.html#Z_BoxLokPozLink

# Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa: Z Ziobrą dobrze mi się układa, Gliński dał ponad 2 mln zł. Mam się obrażać, kiedy on mi daje pieniądze?
Tadeusz Ferenc - ur. w 1940 r., od 2002 r. prezydent Rzeszowa. Wcześniej przez rok poseł SLD. W latach 1964-90 należał do PZPR, a po rozpadzie partii wstąpił do Socjaldemokracji RP. W wyborach samorządowych startuje pod sztandarem ponadpartyjnego komitetu Rozwój Rzeszowa

Dorota Wodecka: Pan jest z Rzeszowa?
Tadeusz Ferenc: Z dziada pradziada. Do dziś na ziemię, na której gospodarzyli pradziadkowie od strony ojca, mówią ferencówka.

Mówiono o mieście Mojżeszów. Czemu?
- Przed wojną 30 proc. mieszkańców stanowili Żydzi. Nawiasem mówiąc, moja teściowa pracowała w żydowskiej aptece. Z 41 tys. ludzi po wojnie zostało 27 tys. Większość z tych, którzy zginęli, została wywieziona do obozów koncentracyjnych. Boli mnie, kiedy słyszę ,,Mojżeszów". I nie miałbym skrupułów, co mówię zdecydowanie, by pobić się z każdym, kto tak mówi.

Wlałby pan komuś za pogardę wobec żydowskich mieszkańców miasta?
- Nie chodzi mi o antysemityzm. ,,Mojżeszów" nie jest po prostu pozytywnym określeniem. Obraża Rzeszów.

Pan się wstydził, że pochodzi z Mojżeszowa?
- Nigdy. Ale wie pani, co myślałem? Ja wam pokażę! Byłem konsekwentny. I dziś w miejscu dziur zarośniętych niegdyś pokrzywami stoi piękny hotel Bristol. Na rynku pani była? #
Ze strony:
http://wyborcza.pl/magazyn/7,124059,22537221,tadeusz-ferenc-prezydent-rzeszowa-z-ziobra-dobrze-mi-sie.html

--
stevep