A tu cisza...

Data: 2012-09-19 10:04:41
Autor: smiechu
A tu cisza...
http://prawo.rp.pl/artykul/757704,934584-Rowerzysta-zatrzyma-sie-przed-pasami.html

http://tinyurl.com/stopprzemocy

Marcinie, wiesz coĹ› o tym?
Widzisz i nie grzmisz?
Jeśli tak będzie to trzeba opracować nową trasę dojazdu do pracy ;-(
Poza tym fajnie będzie. Samochody zatrzymują się przed strzałką, my przed przejazdem, całe miasto stoi.
pozdr
smiechu

Data: 2012-09-19 10:21:35
Autor: Remigiusz Zukowski
A tu cisza...
W dniu 2012-09-19 10:04, smiechu pisze:
http://prawo.rp.pl/artykul/757704,934584-Rowerzysta-zatrzyma-sie-przed-pasami.html

Widzisz i nie grzmisz?

Grrr, dwie godziny temu pojawił się analogiczny wątek. Mam nadzieję, że szwankuje Ci synchronizacja serwerów news, bo brak umiejętności czytania chyba można wykluczyć :)

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2012-09-19 10:34:37
Autor: smiechu
A tu cisza...
Tylko żeby znowu nie było, że nie umiem czytać ze zrozumieniem :-)
:
>Rowerzysta wjeżdżający na przejazd dla rowerów będzie musiał się >zatrzymać (nawet przy zielonym świetle) – to jedna ze zmian, jakie >szykują się w kodeksie drogowym. W ten sposób rowerzysta sprawdzi, czy >nadjeżdżający kierowca się zatrzyma.

Bo kierowca nadjeżdżającego samochodu nie sprawdzi i się nie zatrzyma więc zmieńmy prawo tak, aby chronić biednych kierowców przed krwiożerczymi cyklistami.

A tak przy okazji: Do reszty artykułu nie mam dostępu ale z komentarzy wnoszę że chodzi o zatrzymanie się przed pasami (czyli zmiana w miarę ok - umożliwi przejazd przez pasy ale z takim "stopem")

pozdr
smiechu

Data: 2012-09-19 02:29:24
Autor: drobo
A tu cisza...
Gdyby tak miało być - czyli dopuszczony powolny przejazd po pasach dla pieszych pod warunkiem zatrzymania, upewnienia i ustępowania [pieszym] - to ok. Natomiast absurdem by było zmuszanie cyklistów do zatrzymania (nawet, gdyby to były pasy na DDPiR ze "¶wiatłami") na "zielonym"...

Data: 2012-09-22 01:15:11
Autor: Gotfryd Smolik news
A tu cisza...
On Wed, 19 Sep 2012, drobo@gazeta.pl wrote:

Gdyby tak miało być - czyli dopuszczony powolny przejazd
po pasach dla pieszych pod warunkiem zatrzymania,
upewnienia i ustępowania [pieszym] - to ok.

  Owo "ok" mogłoby się przełożyć na to, że w sporej czę¶ci gmin
przejazdy rowerowe znikłyby ostatecznie.
"po co robić, skoro rowerzysta może przejechać po pasach,
  a bezpieczeństwo większe, bo musi się zatrzymać".
  Aby unikn±ć takiego ryzyka, musiałby istnieć przepis, że
DDR poprowadzona poprzecznie do jezdni musi być prowadzona
przejazdem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-22 15:29:22
Autor: rmikke
A tu cisza...
W dniu sobota, 22 wrze¶nia 2012 01:40:02 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]

  Aby unikn±ć takiego ryzyka, musiałby istnieć przepis, że
DDR poprowadzona poprzecznie do jezdni musi być prowadzona

Szczerze?
Jakby można było przejechać po pasach - to co z tego, że nie będzie przejazdów?

Data: 2012-09-23 08:51:03
Autor: Bartłomiej Zieliński
A tu cisza...
Użytkownik rmikke napisał:
Jakby można było przejechać po pasach - to co z tego, że nie będzie przejazdów?

Być może tu dochodzimy do sedna sprawy.
Wpu¶cić rowery na chodniki, ale nie obowi±zkowo. Tzn. kto woli jechać jezdni±, niech jedzie, kto woli chandryczyć się z pieszymi, jego sprawa. A DDR robić tylko na jezdniach jednokierunkowych, jako kontrapasy.

Data: 2012-09-23 03:42:10
Autor: Marcin Hyła
A tu cisza...
On 2012-09-19 10:04, smiechu wrote:
http://prawo.rp.pl/artykul/757704,934584-Rowerzysta-zatrzyma-sie-przed-pasami.html
http://tinyurl.com/stopprzemocy

Marcinie, wiesz co¶ o tym?
Widzisz i nie grzmisz?

Dwie sprawy: po pierwsze autorka pani Agata Łukaszewicz ma na swoim koncie tak _nieprawdopodobne_ brednie i przeinaczenia w innych artykułach, że być może wszystko albo prawie wszystko (albo kluczowe informacje artykułu) jest wyssane z palca. Nie wiem, na jakiej podstawie/zasadzie ta pani jest zatrudniona w rzepie i pisze tam w dziale prawo, na podstawie jej artykułów o przepisach ruchu drogowego kto¶ mógłby uznać że lepiej by się sprawdzała w roli babci klozetowej ale osobi¶cie bałbym się do takiego kibla wchodzić, bo nawet sufit byłby tam pomazany br±zowym.

Ten karkołomny pomysł jest całkowicie sprzeczny z wszystkimi konwencjami wiedeńskimi (o ruchu drogowym i o znakach i sygnałach drogowych) i choćby z tego powodu nie przejdzie, oznaczałby też że rowerzystę sygnalizacja ¶wietlna przestaje chronić i w jakimkolwiek zdarzeniu na ¶wiatłach musiałby być uznawany za winnego lub co najmiej współwinnego, co z ochron± słabszych, niechronionych uczestników ruchu drogowego nie ma nic wspólnego (za to dużo z polsk±, w±sat± i bezpieczniack± szkoł± ruchu drogowego).

Po drugie, wygl±da że jest to pomysł parlamentarnej grupy do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego której szefow± jest posłanka Bublewicz z Olsztyna a sekretarzem - Ewa Wolak z parlamentarnej grupy rowerowej. O ile Ewa _nic_ nie wie o sprawie a jako sekretarz grupy co¶ powinna wiedzieć (a posłanka Bublewicz wyjechała na Cypr) to enuncjacje _innych_ portali z innymi informacjami wskazuj±, że co¶ może być na rzeczy.

Tym bardziej że wcze¶niejsze, czego innego dotycz±ce informacje prasowe w _innych_ niż notoryczna pani Łukasiewicz publikatorach wskazywały, że o ile intencje s± może i dobre (obniżenie prędko¶ci dopuszczalnej i tolerowanej, likwidacja zielonej strzałki) to np, pomysł żeby zielona strzałkę likwidować ustaw± jest ciut chybiony i kto¶ zapewne wywodził pani± poseł w pole.

Ale to wszystko weryfikujemy, nasi ludzie już mejlowali/dzwonili do biura poselskiego pani Bublewicz. Się powinno wyja¶nić w przyszłym tygodniu.

Je¶li tak będzie to trzeba opracować now± trasę dojazdu do pracy ;-(
Poza tym fajnie będzie. Samochody zatrzymuj± się przed strzałk±, my
przed przejazdem, całe miasto stoi.

> Je¶li tak będzie to trzeba opracować now± trasę dojazdu do pracy ;-(
> Poza tym fajnie będzie. Samochody zatrzymuj± się przed strzałk±, my
> przed przejazdem, całe miasto stoi.

Nie jest tak łatwo przepchn±ć ustawę przez Sejm. Na szczę¶cie :-)

marcin ha

--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

A tu cisza...