A tymczasem w ruskiej budzie

Data: 2015-06-07 05:48:58
Autor: donek999bronek
A tymczasem w ruskiej budzie
Moskwa i Pekin, a także inni członkowie BRICS zaczynaj± realizować największe w historii nowożytnej projekty, które przewiduj± stworzenie nowej eurazjatyckiej infrastruktury na terytorium od Moskwy do Władywostoku, w południowych Chinach i Indiach. Zdaniem niemieckiego ekonomisty, możliwo¶ć aktywnego udziału w tych projektach krajów zachodnich jest bardzo w±tpliwa.

http://pl.sputniknews.com/opinie/20150606/480377.html

Co tam wyjdzie? Zobaczymy, ciekawe czy dolar jebnie ostro na glebę.

Jak to wygl±dały wcze¶niejsze próby uniezależnienia
się od dolca.

zloty dinar dostaje łupnia, no i s± wyzwiska od dyktatorów,
wiadomo:)

Kadafi a złoty dinar
https://www.youtube.com/watch?v=L0fPQpyP5mQ

Data: 2015-06-07 06:05:34
Autor: donek999bronek
A tymczasem w ruskiej budzie
I jeszcze jeden art ¶miechowy, lepszy nawet od aszego dziennika:)

Nigdy nie będzie lepszego momentu, by napa¶ć na Rosjan. Gospodarka rosyjska pada pod ciężarem amerykańskich i unijnych sankcji. Nasza za¶ - wnioskuj±c z dumnych komunikatów Ministerstwa Rolnictwa i Ministerstwa Gospodarki - kwitnie. Ropa staniała, w praktyce uniezależnili¶my się od rosyjskiego gazu. Kwitnie nasz przemysł zbrojeniowy, rosn± wydatki na armię. Poci±g Pendolino przestaje się spóĽniać, odbudowujemy most Łazienkowski i mamy już 6 km drugiej linii metra! Powiedzmy to sobie szczerze: lepiej już nie będzie - czas na wojnę!

W Rosji wszystko jest odwrotnie. Rosjanie dławi± się nadmiarem swojej ropy i gazu. Naród głoduje bez polskich jabłek. Armia ma przestarzały sprzęt, a morale żołnierzy spada - nie chc± umierać za Krym.... I najważniejsze: ich charyzmatyczny przywódca, Władimir Putin, nie żyje! A je¶li nawet trochę żyje, to za chwilę i tak umrze (bo ukradł 200 mld dolarów i Bóg go pokarze!). Czas na wojnę!

http://pl.sputniknews.com/polityka/20150319/138868.html

Data: 2015-06-07 08:25:47
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 7 czerwca 2015 14:48:58 UTC+2 użytkownik donek99...@gmail.com napisał:
[...]

Te wielkie i niezwykle kosztowne budowy maj± za cel nie tylko zbudowanie czego¶ a przede wszystkim pozbycie się dolarowych rezerw walutowych  Dolar to towar eksportowy USA. Drukarnia w USA jest w stanie zapewnić go w każdej ilo¶ci. Warunek jest jeden. Żaden wyeksportowany dolar nie może wrócić do USA. Co¶ jak Rubel i Rubel transferowy był w ZSRR. Tak w USA jest Dolar i Dolar eksportowy. Jak by z 10% dolarów wróciło ze ¶wiata do USA to tam w sklepach ocet by był. A  Amerykanie do Meksyku do roboty by jeĽdzili.

Data: 2015-06-07 19:31:06
Autor: Marek Czaplicki
A tymczasem w ruskiej budzie
kogutek444@gmail.com pisze na pl.soc.polityka w niedziela, 7 czerwca 2015 17:25:
Jak by z 10% dolarĂłw wrĂłciĹ‚o ze Ĺ›wiata do USA to tam w sklepach ocet by byĹ‚. A  Amerykanie do Meksyku do roboty by jeĹşdzili.

Masz rację. Jakby tylko 10% tych dolarów wróciło do USA to by było w usiech jak piszesz. Po prostu teraz tak jest, że do Stanów wraca coś koło 100% dolarów, które posiadają inne kraje. System bankowy świata jest bowiem sterowany z USA. To jest system zamknięty. Arabowie? Oni nie mogą ze swojej wiary mieć banków. Rosja? Wystarczy, że zima będzie łagodniejsza niż zazwyczaj i dostają rozwolnienia. Chiny? Mocarstwo, które posiada broń atomową i największe na świecie złoża taniej siły roboczej, korzystające z pomocy żywnościowej UN. :-)

Data: 2015-06-07 10:48:01
Autor: donek999bronek
A tymczasem w ruskiej budzie
użytkownik Marek Czaplicki napisał:

Arabowie? Oni nie mog± ze swojej wiary mieć banków.

Co¶ mi się rzuciło o kredytach w Iranie, s±, działaj±
w małej skali.

Chiny? Mocarstwo, które posiada broń
atomow± i największe na ¶wiecie złoża taniej siły roboczej,

W poł±czeniu z coraz nowocze¶niejszym zapleczem technologicznym:)
Chinole juz sie buntuj± i przy płacy 1200-1500PLN robi± strajki. Czytam se czasem ich prace dyplomowe (technika-elektronika)
i oczy przecieram.

korzystaj±ce z pomocy żywno¶ciowej UN. :-)

Tragizujesz.
http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/965125.html

Data: 2015-06-07 20:03:03
Autor: Marek Czaplicki
donek999bronek@gmail.com pisze na pl.soc.polityka w niedziela, 7 czerwca 2015 19:48:

użytkownik Marek Czaplicki napisał:

Arabowie? Oni nie mogÄ… ze swojej
wiary mieć banków.

Coś mi się rzuciło o kredytach w Iranie, są, działają
w małej skali.

Chiny? Mocarstwo, które posiada broń
atomową i największe na świecie złoża taniej siły roboczej,

W połączeniu z coraz nowocześniejszym zapleczem technologicznym:)
Chinole juz sie buntują i przy płacy 1200-1500PLN robią strajki.
Czytam se czasem ich prace dyplomowe (technika-elektronika)
i oczy przecieram
korzystajÄ…ce z
pomocy żywnościowej UN. :-)

Tragizujesz.
http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/965125.html

Co nie zmienia faktu że nie dziesięć procent, ale coś koło 100% światowych zasobów kapitału jest zarządzanych z USA. Ludzie latają w kółko i zderzają się w powietrzu, bo myślą że głównym wrogiem jest dolar. Nie jest. Stany w systemie jaki jest i jaki stworzyli, mogą rozliczać się i w juanach, a i tak zasadniczą wartością dla nich będzie, kto tymi pieniędzmi dysponuje. :-)

Data: 2015-06-07 11:52:30
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 7 czerwca 2015 19:31:09 UTC+2 użytkownik Marek Czaplicki napisał:
kogutek444@gmail.com pisze na pl.soc.polityka w niedziela, 7 czerwca 2015 17:25:
> Jak by z 10% dolarów wróciło ze ¶wiata do USA to tam w sklepach ocet by > był. A  Amerykanie do Meksyku do roboty by jeĽdzili.

Masz rację. Jakby tylko 10% tych dolarów wróciło do USA to by było w usiech jak piszesz. Po prostu teraz tak jest, że do Stanów wraca co¶ koło 100% dolarów, które posiadaj± inne kraje. System bankowy ¶wiata jest bowiem sterowany z USA. To jest system zamknięty. Arabowie? Oni nie mog± ze swojej wiary mieć banków. Rosja? Wystarczy, że zima będzie łagodniejsza niż zazwyczaj i dostaj± rozwolnienia. Chiny? Mocarstwo, które posiada broń atomow± i największe na ¶wiecie złoża taniej siły roboczej, korzystaj±ce z pomocy żywno¶ciowej UN. :-)

To nie chodzi o dolary co wagonami tam dowioz± żeby leżały tylko o takie co inne kraje by chciały za nie co¶ kupić w USA. Za dolary co USA wydrukowało można by kilka razy kupić USA z jego produkcj± na kilkadziesi±t lat. na razie nikt się nie odważy na taki manewr żeby za rezerwy walutowe kupować co¶ w`USA bo by się dolar zdewaluował i cala gospodarka ¶wiatowa poszła by się jebać. Tym USA trzyma za jaja resztę ¶wiata.

Data: 2015-06-07 20:58:53
Autor: Marek Czaplicki
A tymczasem w ruskiej budzie
kogutek444@gmail.com pisze na pl.soc.polityka w niedziela, 7 czerwca 2015 20:52:

W dniu niedziela, 7 czerwca 2015 19:31:09 UTC+2 uĹĽytkownik Marek Czaplicki
napisał:
> [...]

bowiem sterowany z USA. To jest system zamknięty. Arabowie? Oni nie mogą
ze swojej wiary mieć banków. Rosja? Wystarczy, że zima będzie
Ĺ‚agodniejsza niĹĽ zazwyczaj i dostajÄ… rozwolnienia. Chiny? Mocarstwo,
które posiada broń atomową i największe na świecie złoża taniej siły
roboczej, korzystające z pomocy żywnościowej UN. :-)

To nie chodzi o dolary co wagonami tam dowiozą żeby leżały tylko o takie
co inne kraje by chciały za nie coś kupić w USA. Za dolary co USA
wydrukowało można by kilka razy kupić USA z jego produkcją na
kilkadziesiÄ…t lat. na razie nikt siÄ™ nie odwaĹĽy na taki manewr ĹĽeby za
rezerwy walutowe kupować coś w`USA bo by się dolar zdewaluował i cala
gospodarka światowa poszła by się jebać. Tym USA trzyma za jaja resztę
świata.

Najpierw piszesz, że "tu nie chodzi o dolary", a potem że jakby się dolar zdewaluował to gospodarka świata by pierdut. :-)

Data: 2015-06-07 12:38:27
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 7 czerwca 2015 20:58:55 UTC+2 użytkownik Marek Czaplicki napisał:
> [...]

> rezerwy walutowe kupować co¶ w`USA bo by się dolar zdewaluował i cala
> gospodarka ¶wiatowa poszła by się jebać. Tym USA trzyma za jaja resztę

Najpierw piszesz, że "tu nie chodzi o dolary", a potem że jakby się dolar zdewaluował to gospodarka ¶wiata by pierdut. :-)

Kurwa napisałem ze o pesety chodzi. Jak ty taki bystry że nie potrafisz przeczytać ze zrozumieniem krótkiego tekstu to się nie dziwię że nie kumasz o co chodzi.

Data: 2015-06-07 12:47:46
Autor: Marek
W dniu niedziela, 7 czerwca 2015 21:38:28 UTC+2 użytkownik kogut...@gmail..com napisał:

Kurwa napisałem ze o pesety chodzi. Jak ty taki bystry że nie potrafisz przeczytać ze zrozumieniem krótkiego tekstu to się nie dziwię że nie kumasz o co chodzi.

Malo kto kuma, o co chodzi w twoim ptasim móżdżku.

Data: 2015-06-07 13:01:22
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 7 czerwca 2015 21:47:46 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

Malo kto kuma, o co chodzi w twoim ptasim móżdżku.

Znudziło ci się stać pod latarni± czy na flaszkę dentki zarobiłe¶ i masz fajrant?

Data: 2015-06-08 15:37:33
Autor: Marek Czaplicki
kogutek444@gmail.com pisze na pl.soc.polityka w niedziela, 7 czerwca 2015 21:38:

Kurwa napisałem ze o pesety chodzi. Jak ty taki bystry że nie potrafisz
przeczytać ze zrozumieniem krótkiego tekstu to się nie dziwię że nie
kumasz o co chodzi.

No to ja Ci kur...a odpowiem jak kompletnie niekumatemu. Czy Ty myślisz, że gospodarka USA by się załamała gdyby cały świat u nich chciałaby wydać ich pieniądze? Kur...a przecież trzeba być analfabetą ekonomicznym, żeby nie zauważyć związku pomiędzy wydawaniem gdzieś pieniędzy, a stanem tamtejszej gospodarki. Jakby cały świat chciał coś kupić w Stanach to co, Amerykanie by zbiednieli czy wzbogacili się? Kur...a i taki ktoś narzeka potem że ktoś zza węgła geopolitycznego chce kogoś zrobić rynkiem zbytu. Jeszcze raz? Jak Ty idziesz do sklepu i wydajesz tam pieniądze, to robisz dobrze konkurencji na rynku, czy właścicielowi sklepu gdzie coś kupujesz?

Data: 2015-06-08 09:23:05
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 8 czerwca 2015 15:37:36 UTC+2 użytkownik Marek Czaplicki napisał:
> [...]

> Kurwa napisałem ze o pesety chodzi. Jak ty taki bystry że nie potrafisz
> przeczytać ze zrozumieniem krótkiego tekstu to się nie dziwię że nie

No to ja Ci kur...a odpowiem jak kompletnie niekumatemu. Czy Ty my¶lisz, że gospodarka USA by się załamała gdyby cały ¶wiat u nich chciałaby wydać ich pieni±dze? Kur...a przecież trzeba być analfabet± ekonomicznym, żeby nie zauważyć zwi±zku pomiędzy wydawaniem gdzie¶ pieniędzy, a stanem tamtejszej gospodarki. Jakby cały ¶wiat chciał co¶ kupić w Stanach to co, Amerykanie by zbiednieli czy wzbogacili się? Kur...a i taki kto¶ narzeka potem że kto¶ zza węgła geopolitycznego chce kogo¶ zrobić rynkiem zbytu. Jeszcze raz? Jak Ty idziesz do sklepu i wydajesz tam pieni±dze, to robisz dobrze konkurencji na rynku, czy wła¶cicielowi sklepu gdzie co¶ kupujesz?

Ocet był dlatego ze były pieni±dze a nie było towaru. Dolar to waluta USA. W USA nie ma tyle towaru żeby za dolary jakie amerykanie wyeksportowali bez obniżenia warto¶ci dolara co¶ tam kupić kupić. Maj±tek narodo3wy przypadaj±cy na jednego Amerykanina to ok 30 tysięcy dolarów. W Rosji na Rosjanina przypada 10 razy więcej.

Data: 2015-06-08 18:53:05
Autor: Marek Czaplicki

Czaplicki napisał:
> [...]

nie zauważyć związku pomiędzy wydawaniem gdzieś pieniędzy, a stanem
tamtejszej gospodarki. Jakby cały świat chciał coś kupić w Stanach to co,
Amerykanie by zbiednieli czy wzbogacili siÄ™? Kur...a i taki ktoĹ› narzeka
potem że ktoś zza węgła geopolitycznego chce kogoś zrobić rynkiem zbytu.
Jeszcze raz? Jak Ty idziesz do sklepu i wydajesz tam pieniÄ…dze, to robisz
dobrze konkurencji na rynku, czy właścicielowi sklepu gdzie coś kupujesz?

Ocet był dlatego ze były pieniądze a nie było towaru. Dolar to waluta USA.
W USA nie ma tyle towaru ĹĽeby za dolary jakie amerykanie wyeksportowali
bez obniżenia wartości dolara coś tam kupić kupić. Majątek narodo3wy
przypadający na jednego Amerykanina to ok 30 tysięcy dolarów. W Rosji na
Rosjanina przypada 10 razy więcej.

A co Ty się tak martwisz wartością dolara? Jak go jest za dużo to FED podnosi stopy. Jak za mało to dodrukowuje. To tylko papierki. Słyszałem że dolary robią ze starych jeansów też, taka domieszka. I wyobraź sobie ludzi, na świecie którzy np za komuny narażali się władzy, posiadanie bowiem obcej waluty było dla zwykłego Kowalskiego zakazane, byle ten papier ze starymi jeansami mieć. I Ty teraz sądzisz, że wystarczy że świat poleci do Stanów i zacznie wykupywać przechowywanymi w siennikach dolarami Stany.
Jak już wcześniej napisałem, najważniejsze jest to kto dysponuje pieniędzmi, nie tymi w siennikach ale faktycznie dużymi pieniędzmi, liczonymi w miliardach. Je mają w garści Stany. Są głównym księgowym świata po prostu.

Data: 2015-06-08 10:02:37
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 8 czerwca 2015 18:53:07 UTC+2 użytkownik Marek Czaplicki napisał:
> [...]

> bez obniżenia warto¶ci dolara co¶ tam kupić kupić. Maj±tek narodo3wy
> przypadaj±cy na jednego Amerykanina to ok 30 tysięcy dolarów. W Rosji na

A co Ty się tak martwisz warto¶ci± dolara? Jak go jest za dużo to FED podnosi stopy. Jak za mało to dodrukowuje. To tylko papierki. Słyszałem że dolary robi± ze starych jeansów też, taka domieszka. I wyobraĽ sobie ludzi, na ¶wiecie którzy np za komuny narażali się władzy, posiadanie bowiem obcej waluty było dla zwykłego Kowalskiego zakazane, byle ten papier ze starymi jeansami mieć. I Ty teraz s±dzisz, że wystarczy że ¶wiat poleci do Stanów i zacznie wykupywać przechowywanymi w siennikach dolarami Stany.
Jak już wcze¶niej napisałem, najważniejsze jest to kto dysponuje pieniędzmi, nie tymi w siennikach ale faktycznie dużymi pieniędzmi, liczonymi w miliardach. Je maj± w gar¶ci Stany. S± głównym księgowym ¶wiata po prostu.

Tylko dlatego że jest głównym księgowym to przekręt z dolarami trwa.

Data: 2015-06-08 19:09:39
Autor: Marek Czaplicki
kogutek444@gmail.com pisze na pl.soc.polityka w poniedziałek, 8 czerwca 2015 19:02:

A co Ty się tak martwisz wartością dolara? Jak go jest za dużo to FED
podnosi stopy. Jak za mało to dodrukowuje. To tylko papierki. Słyszałem
ĹĽe dolary robiÄ… ze starych jeansĂłw teĹĽ, taka domieszka. I wyobraĹş sobie
[...]

I będzie trwać. USA to fajny kraj. Mi się podoba. Bardziej niż np za komuny tzw ruble transferowe. To był dopiero rabunek w biały dzień. :-)

Data: 2015-06-08 10:19:38
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 8 czerwca 2015 19:09:41 UTC+2 użytkownik Marek Czaplicki napisał:

I będzie trwać. USA to fajny kraj. Mi się podoba. Bardziej niż np za komuny tzw ruble transferowe. To był dopiero rabunek w biały dzień. :-)

Pamiętam sytuację w której Europa chciała rozliczeń za ropę w Euro. Prawie wojn± się to skończyło. Kto wie czy obecna sytuacja na bliskim wschodzie nie jest pochodn± planów stworzenia koszyka walut wzorcowych składaj±cego się z Dolara i Euro. Euro jest jeszcze mocn± walut±, może zbyt mocn± żeby była konkurencj± do Dolara.

Data: 2015-06-08 19:38:29
Autor: Marek Czaplicki

Czaplicki napisał:
> [...]

Pamiętam sytuację w której Europa chciała rozliczeń za ropę w Euro. Prawie
wojną się to skończyło. Kto wie czy obecna sytuacja na bliskim wschodzie
nie jest pochodną planów stworzenia koszyka walut wzorcowych składającego
siÄ™ z Dolara i Euro. Euro jest jeszcze mocnÄ… walutÄ…, moĹĽe zbyt mocnÄ… ĹĽeby
była konkurencją do Dolara.

No i można sięgnąć do Kopernika, który opisał to tak: "zły pieniądz wypiera lepszy". Pokrótce da się to pokazać tym, że obywatele jak widzą że państwo drukuje pusty pieniądz to lokują swe oszczędności w jakiejś mocnej walucie. np w dolarach. Euro? Jeszcze nie wiadomo, czy jest lepszym pieniądzem? Za krótko istnieje. Franki szwajcarskie, dolary istnieją od XIX wieku. Przeżyły dwie wojny na świecie, wielki kryzys w latach XX, XX wieku. A euro? Jak tylko zdarzył się kryzys światowy to niektóre państwa strefy euro bąkać zaczęły o porzuceniu jego na rzecz "rodzimej" waluty. Kto wie? Może byłaby drukowana z czegoś lepszego? Ze starych skarpet na przykład. :-)

Data: 2015-06-08 10:51:43
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 8 czerwca 2015 19:38:31 UTC+2 użytkownik Marek Czaplicki napisał:
> [...]

> się z Dolara i Euro. Euro jest jeszcze mocn± walut±, może zbyt mocn± żeby

No i można sięgn±ć do Kopernika, który opisał to tak: "zły pieni±dz wypiera lepszy". Pokrótce da się to pokazać tym, że obywatele jak widz± że państwo drukuje pusty pieni±dz to lokuj± swe oszczędno¶ci w jakiej¶ mocnej walucie. np w dolarach. Euro? Jeszcze nie wiadomo, czy jest lepszym pieni±dzem? Za krótko istnieje. Franki szwajcarskie, dolary istniej± od XIX wieku. Przeżyły dwie wojny na ¶wiecie, wielki kryzys w latach XX, XX wieku. A euro? Jak tylko zdarzył się kryzys ¶wiatowy to niektóre państwa strefy euro b±kać zaczęły o porzuceniu jego na rzecz "rodzimej" waluty. Kto wie? Może byłaby drukowana z czego¶ lepszego? Ze starych skarpet na przykład. :-)

Na wojnach ¶wiatowych USA zarobiły krocie. Co innego prowadzić wojnę i być agresorem albo broni±cym się. A co innego dostarczać jednej a najlepiej wszystkim walcz±cym stronom sprzęt. Niemcy w II Wojnę ¦wiatow± weszły z kosmicznym jak na tamte czasy długiem publicznym. Gdyby nie rz±dzili tam nazi¶ci a wolny rynek to hiperinflacja by zabiła III Rzeszę. Plan naprawy finansów III Rzeszy polegał na zrównoważeniu budżetu w przeci±gu 20 lat pieniędzmi płaconymi przez podbite państwa. Nazwali nawet haracz podatkiem za ochronę.

Data: 2015-06-08 20:45:22
Autor: Marek Czaplicki
A tymczasem w ruskiej budzie
kogutek444@gmail.com pisze na pl.soc.polityka w poniedziałek, 8 czerwca 2015 19:51:

Na wojnach światowych USA zarobiły krocie. Co innego prowadzić wojnę i być
agresorem albo broniącym się. A co innego dostarczać jednej a najlepiej
wszystkim walczącym stronom sprzęt. Niemcy w II Wojnę Światową weszły z
kosmicznym jak na tamte czasy długiem publicznym. Gdyby nie rządzili tam
naziści a wolny rynek to hiperinflacja by zabiła III Rzeszę. Plan naprawy
finansów III Rzeszy polegał na zrównoważeniu budżetu w przeciągu 20 lat
pieniędzmi płaconymi przez podbite państwa. Nazwali nawet haracz podatkiem
za ochronÄ™.

Przed II światową Ecik czyta na skwerze "Sturmera". Przechodzi Mosze: "Bój się Boga Ecik, co ty czytasz. Powinieneś chyba czytać nasze gazety." Ecik na to: "Nie. Jak czytam nasze to w nich: synagoga zachlapana, żydowski fryzjer pobity, Żydzi rugowani ze studiów. A w "Sturmerze": Żydzi mają kamienice, banki, są bogaci. Żydzi rządzą światem. Serce rośnie!"

Data: 2015-06-08 19:22:43
Autor: ruski szpieg
W dniu 08.06.2015 o 19:09, Marek Czaplicki pisze:
[...]

I po co ten cały ekonomiczny bełkot był? USA mogą sobie tak robić jak chcą bo...mogą. Mają siłę, żeby każdemu kto podskoczy dać w ryj i zaprowadzić do szeregu. Chiny poczuły, że są silne i podskakują Stanom bo...mogą. Dlatego szykują się do wywalenia dolara.

Data: 2015-06-08 10:40:05
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 8 czerwca 2015 19:22:46 UTC+2 użytkownik ruski szpieg napisał:
> [...]
>
> I będzie trwać. USA to fajny kraj. Mi się podoba. Bardziej niż np za komuny
> tzw ruble transferowe. To był dopiero rabunek w biały dzień. :-)

I po co ten cały ekonomiczny bełkot był? USA mog± sobie tak robić jak chc± bo...mog±. Maj± siłę, żeby każdemu kto podskoczy dać w ryj i zaprowadzić do szeregu. Chiny poczuły, że s± silne i podskakuj± Stanom bo...mog±. Dlatego szykuj± się do wywalenia dolara.

I to będzie pocz±tkiem końca USA jako supermocarstwa. Budowa ruroci±gu jest bardzo nie w kapelusik w USA.

Data: 2015-06-08 19:42:39
Autor: u2
W dniu 2015-06-08 o 19:40, kogutek444@gmail.com pisze:
I to będzie pocz±tkiem końca USA jako supermocarstwa. Budowa ruroci±gu jest bardzo nie w kapelusik w USA.

jankesi maja w dupie to czy ty ich uwazasz za superduper czy tez nie:)

--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj± slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-06-08 11:03:13
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 8 czerwca 2015 19:43:18 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

-- General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj± slow 'antysemita',

Maj± mnie w dupie bo nie mam kilku bilionów dolarów rezerwy budżetowej. Ale jak bym miał kilka bilionów dolarów i chciał je w USA wydać to by mnie na granicy zawrócili. Myk teraz nazywa się " jak pozbyć się rezerw walutowych w Dolarach żeby tego na międzynarodowym rynku nikt nie zauważył".

Data: 2015-06-08 20:15:22
Autor: u2
W dniu 2015-06-08 o 20:03, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

bzdura, moglbys tam swobodnie wjechac i wyjechac jesli zarobiles dulary legalnie, to jest wolnosc kogucik, a nie zamordyzm:)

Data: 2015-06-08 12:08:35
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 8 czerwca 2015 20:15:22 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

-- General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj± slow 'antysemita',

A gdyby zamiast mnie swoje rezerwy walutowe chciały wydać w USA Chiny, Japonia, Arabia Saudyjska i jeszcze ze 20 bogatych państw to też tak optymistycznie widzisz zakończenie akcji pod tytułem " pozbywamy się rezerw walutowych w Dolarach".

Data: 2015-06-08 21:13:45
Autor: u2
W dniu 2015-06-08 o 21:08, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

widzisz kogucik wymiana w dularach sie oplaca, to jest po prostu byznes, ale ty komuszy agienciak tego nigdy nie zrozumiesz:)

Data: 2015-06-08 21:15:04
Autor: Mark Woydak
A tymczasem w ruskiej budzie
pajac "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:5575e968$0$8376$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Komu się opłaca ty durniu?

MW

Data: 2015-06-08 12:41:41
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 8 czerwca 2015 21:15:58 UTC+2 użytkownik Mark Woydak napisał:
> [...]
>
> widzisz kogucik wymiana w dularach sie oplaca, to jest po prostu byznes, > ale ty komuszy agienciak tego nigdy nie zrozumiesz:)

Opłaca się USA. Ale coraz mniej się opłaca bo państwa maj±ce największe rezerwy walutowe w dolarach zaczynaj± się ich powoli pozbywać. Bogata Anglia ma na przykład rezerwę w Dolarach 4 razy mniejsz± niż Polska. Kluczowe dla Dolara będzie kiedy Chiny będ± chciały zmaterializować swoje dolarowe rezerwy walutowe. Budowa ruroci±gu z Rosję to wła¶nie materializowanie dolarów.

Data: 2015-06-08 21:51:30
Autor: u2
W dniu 2015-06-08 o 21:41, kogutek444@gmail.com pisze:
Bogata Anglia ma na przykład rezerwę w Dolarach 4 razy mniejsz± niż Polska.

po chuj im rezerwy w dularach kiedy oni maja funciaki ?:))))))))))))

Data: 2015-06-08 13:17:22
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 8 czerwca 2015 21:51:30 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

-- General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj± slow 'antysemita',

A my mamy złotówki. Nic gorsze ani nic lepsze od Funtów albo Franków Szwajcarskich. A na pewno bardziej warto¶ciowe od Dolarów bo występuj± w skończonej w danym roku ilo¶ci.

Data: 2015-06-08 22:21:53
Autor: u2
W dniu 2015-06-08 o 22:17, kogutek444@gmail.com pisze:
A my mamy złotówki. Nic gorsze ani nic lepsze od Funtów albo Franków Szwajcarskich. A na pewno bardziej warto¶ciowe od Dolarów bo występuj± w skończonej w danym roku ilo¶ci.

nie sciemniaj kogucik, zydoubek john vincent bez pesel juz zadbal, abysmy placili zachodnim bankierom za friko:)

Data: 2015-06-08 13:31:27
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 8 czerwca 2015 22:21:53 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

-- General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj± slow 'antysemita',

załóż nowy temat bo to co napisałe¶ z tym tematem nie ma nic wspólnego.

Data: 2015-06-08 22:33:29
Autor: u2
W dniu 2015-06-08 o 22:31, kogutek444@gmail.com pisze:
załóż nowy temat bo to co napisałe¶ z tym tematem nie ma nic wspólnego.

te kogucik, to zakladaj:)

Data: 2015-06-08 13:36:23
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 8 czerwca 2015 22:33:29 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

te kogucik, to zakladaj:)

-- General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj± slow 'antysemita',

Mnie w tym dobrze.

Data: 2015-06-08 23:05:00
Autor: Mark Woydak
A tymczasem w ruskiej budzie
WON GNIDO!

MW

wesz sowiecka "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci

Data: 2015-06-08 23:04:42
Autor: Mark Woydak
A tymczasem w ruskiej budzie
dureń od urodzenia "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci
[...]

I tak tego nie pojmiesz ty durniu!

MW

Data: 2015-06-08 21:21:27
Autor: u2
A tymczasem w ruskiej budzie
W dniu 2015-06-08 o 21:15, pajdak pisze:
Komu się opłaca

na pewno nie tobie niemiecka dziwko:))))))))))))))))))))))))))

Data: 2015-06-08 23:04:37
Autor: Mark Woydak
A tymczasem w ruskiej budzie
WON ¦MIECIU!

MW

--

sowiecka szmata, ciota obozowa "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci

Data: 2015-06-08 18:03:24
Autor: Wiesiaczek
W dniu 08.06.2015 o 15:37, Marek Czaplicki pisze:
[...]

Oj Czaplicki Czaplicki...

Jak pójdę do sklepu i wykupię cały towar, wyposażenie, samochód właściciela, i jego dom to mu kurwa zrobię dobrze?!

Przy tym należy zauważyć, że pieniądze które mu dam, nic nie będą warte i on sobie drugiego sklepu nie kupi - tu jest haczyk!

--
Wiesiaczek (dziĹ› z DC)

"Ja pijÄ™ tylko przy dwĂłch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2015-06-08 09:39:56
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 8 czerwca 2015 18:03:25 UTC+2 użytkownik Wiesiaczek napisał:
> [...]
> dobrze konkurencji na rynku, czy wła¶cicielowi sklepu gdzie co¶ kupujesz?

Jak pójdę do sklepu i wykupię cały towar, wyposażenie, samochód wła¶ciciela, i jego dom to mu kurwa zrobię dobrze?!

Przy tym należy zauważyć, że pieni±dze które mu dam, nic nie będ± warte i on sobie drugiego sklepu nie kupi - tu jest haczyk!

-- Wiesiaczek (dzi¶ z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy s± ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Jak pójdziesz z jego pieniędzmi go wykupić to powie że akurat mu się towar skończył albo że wydać nie ma. Zrobi wszystko żeby za swoje legalne pieni±dze nie sprzedać. Ale chętnie sprzeda jak mu zapłacić w innej walucie albo 20 razy więcej. Żeby skały srały to USA ropy i gazu nie sprzedadz± za granicę. Bo by za dużo ich pieniędzy do nich wróciło.

Data: 2015-06-08 18:46:22
Autor: Marek Czaplicki
Wiesiaczek pisze na pl.soc.polityka w poniedziałek, 8 czerwca 2015 18:03:

[...]

Oj Wiesiaczek, Wiesiaczek. Mentalnie jeszcze w komunie, czy trochę w kapitalizmie? Znane jest prawo popytu i podaży? Może wytłumaczę. Cena każdego dobra wzrasta wtedy gdy jest na nie duży popyt, przy ograniczonej podaży. Nie ma takich pieniędzy na świecie za które byś mógł kupić przy obecnych cenach wszystkie diamenty jakie np być może powstają na Saturnie każdego roku. Za komuny to może i tak było że jak obywatel wchodził do sklepu mięsnego to mógł spokojnie wykupić cały tam będący towar. Dlaczego? Ceny były stałe. No i tego towaru było co kot napłakał, albo wcale.:-) To teraz przeniesiemy się do kapitalizmu i zobaczymy co się dzieje na wolnym rynku wtedy gdy cały świat chce kupić wszystko co jest w Stanach. Mam wyjaśniać, co się dzieje z cenami wtedy gdy jest duży popyt?
Jeszcze raz wyjaśniam. Ceny idą w górę. A dlaczego idą w górę. Bo masz dużo pieniędzy, a towaru jeszcze nie zdążyło się wyprodukować. Amerykanie mają łeb. Np wymyślili teraz taki towar, którego cena produkcji jest groszowa, a sprzedają za ładne sumy. Kto wie o jaki chodzi? Siedzisz przy kompie to powinieneś wiedzieć. Np system operacyjny w Twoim kompie. Ile kosztuje jego wyprodukowanie jak możesz go sprzedawać w dowolnie dużej liczbie kopii, skoro raz zrobiony w jednym egzemplarzu, da się powielać w nieskończoność prawie. No chyba, że masz jakąś dystrybucję linuxa, ale wtedy masz jak na załączonym obrazku przykład ile naprawdę kosztowałaby winda, gdyby ludzie za nią tak nie latali.:-)

Data: 2015-06-08 09:55:48
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 8 czerwca 2015 18:46:25 UTC+2 użytkownik Marek Czaplicki napisał:
Wiesiaczek pisze na pl.soc.polityka w poniedziałek, 8 czerwca 2015 18:03:

> wła¶ciciela, i jego dom to mu kurwa zrobię dobrze?!

Oj Wiesiaczek, Wiesiaczek. Mentalnie jeszcze w komunie, czy trochę w kapitalizmie? Znane jest prawo popytu i podaży? Może wytłumaczę. Cena każdego dobra wzrasta wtedy gdy jest na nie duży popyt, przy ograniczonej podaży. Nie ma takich pieniędzy na ¶wiecie za które by¶ mógł kupić przy obecnych cenach wszystkie diamenty jakie np być może powstaj± na Saturnie każdego roku. Za komuny to może i tak było że jak obywatel wchodził do sklepu mięsnego to mógł spokojnie wykupić cały tam będ±cy towar. Dlaczego? Ceny były stałe. No i tego towaru było co kot napłakał, albo wcale.:-) To teraz przeniesiemy się do kapitalizmu i zobaczymy co się dzieje na wolnym rynku wtedy gdy cały ¶wiat chce kupić wszystko co jest w Stanach. Mam wyja¶niać, co się dzieje z cenami wtedy gdy jest duży popyt?
Jeszcze raz wyja¶niam. Ceny id± w górę. A dlaczego id± w górę. Bo masz dużo pieniędzy, a towaru jeszcze nie zd±żyło się wyprodukować. Amerykanie maj± łeb. Np wymy¶lili teraz taki towar, którego cena produkcji jest groszowa, a sprzedaj± za ładne sumy. Kto wie o jaki chodzi? Siedzisz przy kompie to powiniene¶ wiedzieć. Np system operacyjny w Twoim kompie. Ile kosztuje jego wyprodukowanie jak możesz go sprzedawać w dowolnie dużej liczbie kopii, skoro raz zrobiony w jednym egzemplarzu, da się powielać w nieskończono¶ć prawie. No chyba, że masz jak±¶ dystrybucję linuxa, ale wtedy masz jak na zał±czonym obrazku przykład ile naprawdę kosztowałaby winda, gdyby ludzie za ni± tak nie latali.:-)

USA nie znajduj± się w próżni i jak będzie za dużo pieniędzy w stosunku do dóbr wystawionych na sprzedaż to dobra zaczn± drożeć czy nominalna warto¶ć pieniędzy się obniży?

Data: 2015-06-08 19:06:58
Autor: Marek Czaplicki
A tymczasem w ruskiej budzie
kogutek444@gmail.com pisze na pl.soc.polityka w poniedziałek, 8 czerwca 2015 18:55:

USA nie znajdują się w próżni i jak będzie za dużo pieniędzy w stosunku do
dóbr wystawionych na sprzedaż to dobra zaczną drożeć czy nominalna wartość
pieniędzy się obniży?

Mówisz o inflacji. Wiesz co zrobiłyby FED gdyby zauważył skok przepływu pieniądza. To co powinien, podniósłby stopy. I wtedy ten ktoś, ten z pieniędzmi zacząłby myśleć, czy lepiej wykupywać za wyższa cenę towar w Stanach, czy kupić gdzie indziej, czy może kupić obligacje amerykańskie, czy dać na procent w amerykańskim banku, czy może jakieś spółki notowane na giełdzie. Jak widać rozwiązań jest sporo. To o czym Ty piszesz to po prostu prosta droga do tego aby USA poprawiła sobie bilans między eksportem, a importem. Na wolnym rynku aby wykupić wszystek towar na świecie musisz dysponować nieskończoną sumą pieniędzy, a to niemożliwe. Z prostej przyczyny, cena wzrasta wraz z podniesieniem popytu. To takie prawo Einsteina dla przepływu gotówki. Kopernik, też astronom wymyślił też prawo dotyczące finansów. Widać astronomia niesie też i wiedze praktyczną, bo z ekonomii. :-)

Data: 2015-06-08 18:59:39
Autor: Wiesiaczek
W dniu 08.06.2015 o 18:46, Marek Czaplicki pisze:
[...]

Oj Wiesiaczek, Wiesiaczek. Mentalnie jeszcze w komunie, czy trochÄ™ w
kapitalizmie? Znane jest prawo popytu i podaży? Może wytłumaczę. Cena
kaĹĽdego dobra wzrasta wtedy gdy jest na nie duĹĽy popyt, przy ograniczonej
[...]
teraz przeniesiemy siÄ™ do kapitalizmu i zobaczymy co siÄ™ dzieje na wolnym
[...]
sprzedajÄ… za Ĺ‚adne sumy. Kto wie o jaki chodzi? Siedzisz przy kompie to
[...]
prawie. No chyba, ĹĽe masz jakÄ…Ĺ› dystrybucjÄ™ linuxa, ale wtedy masz jak na
załączonym obrazku przykład ile naprawdę kosztowałaby winda, gdyby ludzie za
niÄ… tak nie latali.:-)

Oj Czaplicki Czaplicki...

W sumie miałbyś i rację, ale to o czym napisałem to tylko taka analogia.
PieniÄ…dze ktĂłre sÄ… u wierzycieli to raczej nie gotĂłwka ale obligacje.
A jak sam wiesz, dłużnik jest zobowiązany do ich wykupienia na ustalonych wcześniej warunkach.

P.S. Mam Linuksa :)

Data: 2015-06-08 10:10:41
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 8 czerwca 2015 18:59:40 UTC+2 użytkownik Wiesiaczek napisał:

> [...]
> zał±czonym obrazku przykład ile naprawdę kosztowałaby winda, gdyby ludzie za

Oj Czaplicki Czaplicki...

W sumie miałby¶ i rację, ale to o czym napisałem to tylko taka analogia.
Pieni±dze które s± u wierzycieli to raczej nie gotówka ale obligacje.
A jak sam wiesz, dłużnik jest zobowi±zany do ich wykupienia na ustalonych wcze¶niej warunkach.

P.S. Mam Linuksa :)

-- Wiesiaczek (dzi¶ z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy s± ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Amerykanie zabezpieczyli się przed przymusowym wykupem obligacji w wymianie międzynarodowej. Rezerwy walutowe w Dolarach jakie maj± państ6wa s± w gotówce a nie w obligacjach. Ogromne i kosztowne projekty realizowane przez inne państwa maj± również na celu zmniejszenie dolarowych rezerw walutowych.

Data: 2015-06-08 19:16:35
Autor: Marek Czaplicki
Wiesiaczek pisze na pl.soc.polityka w poniedziałek, 8 czerwca 2015 18:59:

[...]

dziwiÄ™ ĹĽe nie kumasz o co chodzi.

[...]
i wydajesz tam pieniÄ…dze, to robisz dobrze konkurencji na rynku, czy
[...]

wcale.:-) To teraz przeniesiemy siÄ™ do kapitalizmu i zobaczymy co siÄ™
[...]
groszowa, a sprzedajÄ… za Ĺ‚adne sumy. Kto wie o jaki chodzi? Siedzisz przy
[...]
winda, gdyby ludzie za niÄ… tak nie latali.:-)

[...]

Dlatego państwo jako siłę gospodarki tak chętnie podaje coraz zmniejszające się stopy oprocentowania obligacji. W Szwajcarii jakiegoś roku były nawet ujemne. To znaczy, że trzeba było dopłacać aby trzymać kapitał we frankach.
Jak napisałem Stany mogłyby rozliczać się nawet w juanie. Nie mają w konstytucji umocowania na FED. W Polsce jest na NBP. FED to zresztą wynalazek amerykański, jest to konsorcjum prywatnych banków, nic więcej. Drukują dolary od stu-kilkudziesięciu lat. Przedtem to w Stanach było tak, że każdy sklep mógł sobie wytwarzać własny pieniądz.
P.S. Ja teĹĽ. :-)

Data: 2015-06-07 15:01:03
Autor: A. Filip
A tymczasem w ruskiej budzie [bRICs]
donek999bronek@gmail.com pisze:
Moskwa i Pekin, a także inni członkowie BRICS zaczynają realizować
największe w historii nowożytnej projekty, które przewidują stworzenie
nowej eurazjatyckiej infrastruktury na terytorium od Moskwy do
Władywostoku, w południowych Chinach i Indiach. Zdaniem niemieckiego
ekonomisty, możliwość aktywnego udziału w tych projektach krajów
zachodnich jest bardzo wÄ…tpliwa.

http://pl.sputniknews.com/opinie/20150606/480377.html

Co tam wyjdzie? Zobaczymy, ciekawe czy dolar jebnie ostro na glebÄ™.

Jak to wyglądały wcześniejsze próby uniezależnienia
siÄ™ od dolca.

zloty dinar dostaje Ĺ‚upnia, no i sÄ… wyzwiska od dyktatorĂłw,
wiadomo:)

Kadafi a złoty dinar
https://www.youtube.com/watch?v=L0fPQpyP5mQ

A jakie są szanse na to że przez 20-50 lat bRICs się "nie pokłócą"?
IMHO *NajwyĹĽej* 60%.

IMHO na bardzo dłuższą metę Rosja wejdzie do obozu "nie Chińskiego"
(*zagrożenie* zmianą statusu Syberii przy wzroście potęgi Chin) ale jeszcze
przez ~20-30 lat może sobie wypracowywać lepszą pozycję do korzystnej zmiany
obozĂłw.  Wyczucie czasu "na (koniecznÄ…) zmianÄ™" to waĹĽna rzecz w polityce.

--
A. Filip  -- W Starych Kiejkutach CIA wyprodukowaĹ‚a KukliĹ„kisch 21 wieku.
SkĂłry z jednego woĹ‚u nie Ĺ›ciÄ…ga siÄ™ dwa razy.  (PrzysĹ‚owie jakuckie)

Data: 2015-06-08 19:11:08
Autor: ruski szpieg
W dniu 07.06.2015 o 15:01, A. Filip pisze:
[...]

Syberia wcale nie musi zmieniać właściciela. Wystarczy, że Chiny kupią tamtejsze surowce znacznie taniej niż mają je kraje Zachodu. Gospodarczo i tak wygrają. Obecnie w Chinach produkuje się już wszystko dla wszystkich i Zachód nie może sobie pozwolić na otwarty konflikt. Może się jeszcze udać jakiś Chinamajdan ale to mało prawdopodobne bo już raz się nie udał.

Na miejscu Putina już bym pisał akt założycielski ChRRL (Chińsko Rosyjska Republika Ludowa) o ile Chińczyki zechcą:)
Należy zauważyć, że antychińska propaganda w naszych mediach bardzo zelżała w ostatnich latach i można w mediach znaleźć materiały wychwalające Chinoli. Chyba świadczy to o tym, że Ameryka liczy się z nimi więcej niż bardzo i rozważa możliwość zaprzyjaźnienia się i pocierania noskami:)

Data: 2015-06-07 15:13:38
Autor: Chiron
A tymczasem w ruskiej budzie

Użytkownik <donek999bronek@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ebb07b77-d7ad-4de2-972d-0748d1fa3fb4googlegroups.com...
[...]

========================

Ja w ogóle się zastanawiam, czy Rosja może i¶ć z Chinami. Z jednej strony- Chiny maj± ambicję zostania ¶wiatowym hegemonem, więc w tym celu musz± pokonać USA. Współdziałanie Rosji w tym zakresie jest może czym¶ zrozumiałym, ale istnieje i druga strona medalu: cała Syberia to s± ziemie chińskie- przynajmniej w ¶wiadomosci Chińczyków. I dla Chińczyków nie jest kwesti± "czy" tylko "kiedy" je odzyskaj±. Współpraca tego typu z Chinami- summa summarum odbije się więc czkawk± Rosji.
A pytanie USA do Rosji "z nami czy przeciw" pojawi się (o ile już nie pojawiło się) niebawem. Czas nagli. Jak US $ nabierze swojej wła¶ciwej warto¶ci (a z pewno¶ci± nabierze, jak np ¶wiat zrezygnuje z umowy z Bretton Woods)- czyli będzie wart tyle, co papier, na którym jest nadrukowany- USA rozpocznie wojnę. Rosja nie może pozostać obojętna- ani pomagać Chinom

--

Chiron

Data: 2015-06-07 16:14:38
Autor: the_foe
W dniu 2015-06-07 o 14:48, donek999bronek@gmail.com pisze:
Co tam wyjdzie? Zobaczymy, ciekawe czy dolar jebnie ostro na glebę.

dopóki dolar jest powiazany z cen± ropy, to nigdy. Nawet jak go dodrukuj± to cena ropy wzrasta i papier ma z automatu pokrycie w towarze. Amerykanie w ten sposob trzymaj± wszytkich za jaja. Maj± gospodarkę, która przy duzej skali potrafi przetwarzać kopaliny w najbardziej efektywny sposob. W dluższym dystansie tylko Chiny mog± zagrozić USA bo jakie jedyne buduj± gospodarkę samowystarczaln± energetycznie, ale na tyle efektywn±, ze wytworz± odpowiedni± marże by importować ogromne ilosci energii dla swojej luki PKB. Tak tez funkcjonuj± Japonia i Niemcy, ale nigdy nie były realnym zagrożeniem dla dolara ze wzgledu na ograniczenia wewnetrznych zasobów.

--
@foe_pl

A tymczasem w ruskiej budzie