Św. Obrazki czy armaty?

Data: 2018-08-16 03:15:33
Autor: khanula
Św. Obrazki czy armaty?
Jeden śmiesznie ubrany pan sugeruje że w 1920r. Polskę przed nawałą sowiecką obroniła św.Panienka. To na cholerę nam uzbrojenie?
Wystarczą św.Obrazki!

Data: 2018-08-16 03:35:03
Autor: japanizer
Św. Obrazki czy armaty?
On Thursday, August 16, 2018 at 10:15:34 AM UTC, kha...@gazeta.pl wrote:
Jeden śmiesznie ubrany pan sugeruje że w 1920r. Polskę przed nawałą sowiecką obroniła św.Panienka. To na cholerę nam uzbrojenie?
Wystarczą św.Obrazki!

To dziwne czasy... Niedawno na czele MON stał wiceprezes PiS, który twierdził, że przed nawałą sowiecką Polskę obronią miotacze ulotek, 10-letnie zapasy krówek w magazynach Ministerstwa Obrony oraz obsadzenie Polskiej Grupy Zbrojeniowej Misiewiczami (firma w krótkim czasie z dochodowej stała się kulą u nogi przynoszącą >100 milionów zł strat).

Teraz mają wystarczyć woda święcona i fantazyjne obrazki wydrukowane w Chinach.

Data: 2018-08-16 10:03:29
Autor: Relatywizator rzeczywistości Dąs
Św. Obrazki czy armaty?
W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 12:15:34 UTC+2 użytkownik kha...@gazeta.pl napisał:
Jeden śmiesznie ubrany pan sugeruje że w 1920r. Polskę przed nawałą sowiecką obroniła św.Panienka. To na cholerę nam uzbrojenie?
Wystarczą św.Obrazki!

cyt.
 Matka Łaskawa nie doczekała się od magistratu miasta i swojego ludu oficjalnego dowodu wdzięczności, dowodu pamięci. Propaganda władzy sanacyjnej udowadniała, że żadnego cudu, objawienia się Matki Bożej w Ossowie nie było, bo być nie mogło.

Skoro wdzięczności nie było:
 cyt2. Fatima
Ale jeśli te warunki nie zostaną spełnione, wybuchnie druga, jeszcze straszniejsza wojna. Aby temu zapobiec, Matka Boża przyjdzie z żądaniem poświęcenia Rosji Jej Niepokalanemu Sercu. Jeśli tak się nie stanie, Rosja rozpowszechni swoje błędy po całym świecie, wywołując wojny i prześladowania Kościoła

Data: 2018-08-16 10:27:59
Autor: japanizer
Św. Obrazki czy armaty?
On Thursday, August 16, 2018 at 5:03:30 PM UTC, Relatywizator rzeczywistości Dąs wrote:
> [...]

 Matka Łaskawa nie doczekała się od magistratu miasta i swojego ludu oficjalnego dowodu wdzięczności, dowodu pamięci.

Tzn. jakie stawki "dowodu wdzięczności" wyznaczył wtedy Kościół? Teraz z Rydzykiem współkierującym Polską jest to równie nieprzejrzyste.

Data: 2018-08-16 12:22:04
Autor: Bruno Brunowski
Św. Obrazki czy armaty?
W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 19:28:01 UTC+2 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
> [...]

Tzn. jakie stawki "dowodu wdzięczności" wyznaczył wtedy Kościół? Teraz z Rydzykiem współkierującym Polską jest to równie nieprzejrzyste.

Nie słyszałeś? Konstytucja to samo zuooo!!!
"gdyż bardzo boleśnie, powróciły w ostatnim czasie wypowiedzi że w Polsce rządzi Konstytucja a nie ewangelia, że Konstytucja ma iść przed ewangelią." abp Depo.
https://www.youtube.com/embed/TjceMmkEX4s  Wypisz wymaluj 1792r. "Na życzenie Katarzyny II 6 września 1792 w Brześciu nad Bugiem rozpoczęły się obrady generalności obu konfederacji - koronnej i litewskiej. 11 września dokonało się uroczyste połączenie obu konfederacji pod nazwą Najjaśniejszej Konfederacji Obojga Narodów. Akt ten pobłogosławił obecny na tej uroczystości były pomocniczy biskup przemyski Michał Sierakowski. Papież Pius VI wystosował specjalne błogosławieństwo dla dzieła konfederacji targowickiej. Gorącymi zwolennikami konfederacji byli: prymas Michał Jerzy Poniatowski, biskup chełmski Wojciech Skarszewski, biskup żmudzki Jan Stefan Giedroyć, biskup poznański Antoni Onufry Okęcki, biskup łucki Adam Naruszewicz i biskup wileński Ignacy Jakub Massalski. Rozpoczęła ona prace nad likwidacją skutków zmian ustrojowych, wprowadzonych przez Konstytucję 3 maja."
https://pl.wikipedia.org/wiki/Konfederacja_targowicka

--
Bruno

Data: 2018-08-16 21:48:10
Autor: u2
Św. Obrazki czy armaty?
[...]

zapomniałeś brutek o epilogu:)))))))

Epilog

      Zobacz też kategorię: Straceni w czasie powstania kościuszkowskiego.

Większość czołowych przywódców konfederacji targowickiej zostało skazanych na śmierć i powieszonych w czasie insurekcji kościuszkowskiej.

Po opanowaniu Wilna przez powstańców, sąd kryminalny skazał na powieszenie hetmana wielkiego litewskiego Szymona Kossakowskiego. Wyrok wykonano publicznie 25 kwietnia 1794 na placu przed tamtejszym ratuszem.

9 maja 1794 na Rynku Starego Miasta w Warszawie przed ratuszem powieszeni zostali publicznie przywódcy konfederacji skazani na karę śmierci przez Sąd Kryminalny Księstwa Mazowieckiego: hetman wielki koronny Piotr Ożarowski, marszałek Rady Nieustającej Józef Ankwicz i hetman polny litewski Józef Zabiełło. Czwarty skazany, biskup inflancki Józef Kazimierz Kossakowski, po zdjęciu święceń kapłańskich został powieszony przed kościołem św. Anny[8][9].

28 czerwca 1794 wzburzony lud warszawski dokonał samosądów na członkach konfederacji targowickiej posądzanych o zdradę. Przed kościołem św. Anny przy Krakowskim Przedmieściu powieszeni zostali: biskup wileński Ignacy Massalski, kasztelan przemyski Antoni Czetwertyński, poseł do Turcji Karol Boscamp-Lasopolski, szambelan Stefan Grabowski, instygator królewski Mateusz Roguski, szpieg rosyjski Marceli Piętka, adwokat Michał Wulfers i instygator sądów kryminalnych Józef Majewski.

Sąd Najwyższy Kryminalny skazał Stanisława Szczęsnego Potockiego, Franciszka Ksawerego Branickiego, Seweryna Rzewuskiego, Jerzego Wielhorskiego, Antoniego Polikarpa Złotnickiego, Adama Moszczeńskiego, Jana Zagórskiego i Jana Suchorzewskiego na karę śmierci przez powieszenie, wieczną infamię, konfiskatę majątków i utratę wszystkich urzędów. Wobec nieobecności skazanych, wyrok wykonano in effigie 29 września 1794.

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2018-08-16 13:31:15
Autor: Bruno Brunowski
Św. Obrazki czy armaty?
W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 21:48:25 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

Sąd Najwyższy Kryminalny skazał Stanisława Szczęsnego Potockiego, Franciszka Ksawerego Branickiego, Seweryna Rzewuskiego, Jerzego Wielhorskiego, Antoniego Polikarpa Złotnickiego, Adama Moszczeńskiego, Jana Zagórskiego i Jana Suchorzewskiego na karę śmierci przez powieszenie, wieczną infamię, konfiskatę majątków i utratę wszystkich urzędów. Wobec nieobecności skazanych, wyrok wykonano in effigie 29 września 1794.

Oj, Kukuryźnik, Kukuryźnik. Gdybyś ty jeszcze rozumiał co wklejasz...

--
Bruno

Data: 2018-08-16 22:47:00
Autor: u2
Św. Obrazki czy armaty?
Oj, Kukuryźnik, Kukuryźnik. Gdybyś ty jeszcze rozumiał co wklejasz...

brutuś, ja tylko przestrzegam ciebie zaprzańcu:)))))))

Data: 2018-08-16 13:50:31
Autor: Bruno Brunowski
Św. Obrazki czy armaty?
W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 22:47:02 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> Oj, Kukuryźnik, Kukuryźnik. Gdybyś ty jeszcze rozumiał co wklejasz...

brutuś, ja tylko przestrzegam ciebie zaprzańcu:)))))))

Mnie? Biskupów raczej ostrzegaj.
W 1792 też im się wydawało, że są u szczytu potęgi.

--
Bruno

Data: 2018-08-16 22:55:02
Autor: u2
Św. Obrazki czy armaty?
[...]

brutuś ja pokazałem kogo moi przodkowie powiesili, nie duchownych tylko was zaprzańców:)))))))))))))

Data: 2018-08-16 14:21:33
Autor: Bruno Brunowski
Św. Obrazki czy armaty?
W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 22:55:47 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> [...]

"Przed kościołem św. Anny przy Krakowskim Przedmieściu powieszeni zostali: biskup wileński Ignacy Massalski,"

A resztę albo wyratował Kościuszko, albo byli po za zasięgiem powstańców. Pod pałacem prymasowskim już stały gotowe szubienice.

Bp Antoni Onufry Okęcki wywinął się sprawiedliwości umierając 1793 roku. Po zajęciu Warszawy przez wojska rosyjskie w kościołach odczytywany był jego list wzywający Polaków do posłuszeństwa. Kończył się on wezwaniem, by Bóg pomagał w pracach konfederacji targowickiej "dla dobra Ojczyzny".

--
Bruno

Data: 2018-08-16 23:47:35
Autor: u2
Św. Obrazki czy armaty?
[...]

no widzisz brutuś, to lekcja dla ciebie, nawet jak będziesz udawać duchownego to można będzie ciebie powiesić po zdjęciu tych święceń:)))))))))))