A w Szczecinku...

Data: 2013-05-31 08:11:25
Autor: piecia aka dracorp
A w Szczecinku...
Wczoraj wybrałem się na przejażdżkę i na wylocie Szczecinka na Połczyn-
Zdrój natrafiłem na takie coś:
https://picasaweb.google.com/114112088588876499789/Drogowo#

Co ciekawe po drugiej strony znaku C-13a jest znak C-13/16. Nie wiem czy to jest miejsce w stylu "Wypieprzaj z drogi rowerzysto" czy po prostu postawili znaki ale nie skończyli jeszcze?

To po prawej to "DDR/DDRiP" w wersji żwirowej.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-05-31 12:22:28
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
A w Szczecinku...

Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ko9lvd$3rj$1@dont-email.me...
[...]

Najzwyczajniej jakiś łachudra obrócił znaki wokół słupa o 180 stopni, Częste niestety.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-05-31 11:03:34
Autor: piecia aka dracorp
A w Szczecinku...
Dnia Fri, 31 May 2013 12:22:28 +0200, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
napisał(a):

Najzwyczajniej jakiś łachudra obrócił znaki wokół słupa o 180 stopni,
Częste niestety.
Oj nie do końca. Bo jeśli jedzie z drugiej strony to wjeżdża właśnie na DDR.

Ja bym raczej obstawiał na niedokończoną DDR/DDRiP.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-05-31 13:46:22
Autor: artek
A w Szczecinku...
napisał(a):

[...]

nie bardzo wiem której z części tej drogi - według jej zarządcy - miałby obowiązywać znak c13a. jest on po prawej stronie jezdni, więc raczej tylko jej, a nie tej szutrowej "ścieżki". to miałoby sens tylko wtedy, gdyby faktycznie był przekręcony na odwrót, kończąc ddpir i nakazując przejazd na drugą stronę drogi.

--
art3k

Data: 2013-05-31 14:28:27
Autor: Andrzej W.
A w Szczecinku...
W dniu 2013-05-31 10:11, piecia aka dracorp pisze:
[...]

Jak dla mnie wszystko jest "w porzÄ…dku".
Droga rowerowa się kończy, na jezdni jest zakaz ruchu rowerów.
W przepisach przecież nigdzie nie stoi, że masz mieć możliwość jazdy
rowerem wszędzie udostępnioną.
Jeśli ten żwirek to "chodnik" to niestety możesz rower tylko prowadzić.
Właściwie co to "chodnik"?

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2013-05-31 06:23:06
Autor: rmikke
A w Szczecinku...
W dniu pi±tek, 31 maja 2013 14:28:27 UTC+2 u¿ytkownik Andrzej W. napisa³:
W dniu 2013-05-31 10:11, piecia aka dracorp pisze:

> Wczoraj wybra³em siê na przeja¿d¿kê i na wylocie Szczecinka na Po³czyn-
> Zdrój natrafi³em na takie co¶:
> https://picasaweb.google.com/114112088588876499789/Drogowo#

Jak dla mnie wszystko jest "w porz±dku".
Droga rowerowa siê koñczy, na jezdni jest zakaz ruchu rowerów.
W przepisach przecie¿ nigdzie nie stoi, ¿e masz mieæ mo¿liwo¶æ jazdy
rowerem wszêdzie udostêpnion±.

Ale jest w przepisach, a konkretnie w Rozporz±dzeniu O Bardzo
D³ugiej Nazwie, ¿e znak C-13a ustawia siê w dwóch przypadkach:
1) Kiedy DDR ³±czy siê z jezdni±
2) Kiedy DDR przecina jezdniê i nie mo¿na wyznaczyæ przejazdu
   rowerowego.
Z czego wynika, ¿e DDR nie ma prawa nagle skoñczyæ siê na chodniku.

Data: 2013-05-31 16:07:36
Autor: Akarm
A w Szczecinku...
W dniu 2013-05-31 15:23, rmikke pisze:
[...]

Zgadza siê, tam nie ma chodnika. Koniec wszystkiego nadaj±cego siê do chodzenia/jazdy. Jest ¿wirowe co¶ (pobocze?) i rowerem mo¿na z tego skorzystaæ.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-05-31 08:04:39
Autor: rmikke
A w Szczecinku...
W dniu pi±tek, 31 maja 2013 16:07:36 UTC+2 u¿ytkownik Akarm napisa³:
W dniu 2013-05-31 15:23, rmikke pisze:
> Ale jest w przepisach, a konkretnie w Rozporz�dzeniu O Bardzo
> D�ugiej Nazwie, �e znak C-13a ustawia si� w dw�ch przypadkach:
> 1) Kiedy DDR ��czy si� z jezdni�
> 2) Kiedy DDR przecina jezdni� i nie mo�na wyznaczy� przejazdu
>     rowerowego.
> Z czego wynika, �e DDR nie ma prawa nagle sko�czy� si� na chodniku.

Zgadza si�, tam nie ma chodnika. Koniec wszystkiego nadaj�cego si� do chodzenia/jazdy. Jest �wirowe co� (pobocze?) i rowerem mo�na z tego skorzysta�.

Je¿eli to co¶ nie jest jezdni±, to nie, nie zgadza siê. Rozporz±dzenie
wymienia explicite dwa przypadki, kiedy stawia siê C-13a i "zmiany
DDR w zwirowe co¶" w¶ród tych przypadków nie ma.

Je¿eli zamys³em zarz±dcy drogi by³o, ¿eby po tym czym¶ poruszali siê
piesi i rowerzy¶ci, powinien postawiæ C-13/C-16 (ale skoro w tym
przypadku po drugiej stronie znaku te¿ jest DDRiP, to po co stawiaæ?).
Je¿eli natomiast zamys³em zarz±dcy drogi by³o, ¿eby rowerzy¶ci w tym
miejscu teleportowali siê gdzie indziej, to powinien stawiæ siê
u lekarza, wzglêdnie przestaæ braæ to, co bierze.

Data: 2013-05-31 22:34:45
Autor: Andrzej W.
A w Szczecinku...
W dniu 2013-05-31 17:04, rmikke pisze:

[...]

Je¶li budowniczy post±pi³ by ten znak tak "jak nale¿y" to wyl±dowa³ by
on 10 metrów wcze¶niej przed przej¶ciem dla pieszych zmuszaj±c nas
wszystkich do zej¶cia z roweru, przeprowadzenia go po pasach i dopiero
kontynuowania jazdy po tym czym¶ ¿wirowym.
Ja uwa¿am, ¿e dobrze, i¿ wykonawca bierze to co bierze i u³atwia nam ¿ycie.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

A w Szczecinku...