Data: 2015-10-04 00:04:47 | |
Autor: Adam | |
ĹwiatĹa LED do jazdy dziennej | |
W dniu 2015-10-03 o 23:38, re pisze:
Potrzebowałbym chyba zamontować światła do jazdy dziennej. Pomijając, że Przede wszystkim kupuj coś, co działa, np. w xenonowe.pl -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-10-04 01:35:25 | |
Autor: Scobowski | |
ĹwiatĹa LED do jazdy dziennej | |
W dniu 2015-10-04 o 00:04, Adam pisze:
Przede wszystkim kupuj coś, co działa, np. w chu**nowe.pl Jeszcze ktoś - coś po chamsku chce zareklamować?:) |
|
Data: 2015-10-04 09:56:42 | |
Autor: Adam | |
ĹwiatĹa LED do jazdy dziennej | |
W dniu 2015-10-04 o 01:35, Scobowski pisze:
W dniu 2015-10-04 o 00:04, Adam pisze: O co Ci chodzi? W wielu sklepach czy firmach dostajesz chiński szajs. Po włączeniu takich "światełek" widać, że świecą, ale wieczorem i z bliska. W ruchu miejskim giną. Natomiast na światłach dziennych z prawdziwego zdarzenia od biedy możesz jechać w nocy po uszkodzeniu świetlenia głównego. Mam z tamtej firmy zakupione różne światła. Niektóre obudowy ze starości już zmatowiały, nieco zżółkły. Ale świecą nadal. Jeszcze jedno: jeśli pisze, że są dioda jest jedno-watowa, to tak jest w istocie. A lampy dzienne mają po kilka diod. @re: zobacz sobie jeszcze na swiatelka.pl - tam są opisy i przykładowe fotki, m.in. też z moich samochodów. Możesz porównać. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-10-09 16:57:03 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Światła LED do jazdy dziennej | |
On Sun, 4 Oct 2015 09:56:42 +0200, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
W wielu sklepach czy firmach dostajesz chiński szajs. Po włączeniu takich "światełek" widać, że świecą, ale wieczorem i z bliska. W ruchu miejskim giną. A na tym xenonowym to jaki szajs jest? Też chiński. Tylko droższy. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-10-05 08:25:49 | |
Autor: Jacek | |
ĹwiatĹa LED do jazdy dziennej | |
W dniu 2015-10-04 o 01:35, Scobowski pisze:
Jeszcze ktoś - coś po chamsku chce zareklamować?Przesadzasz. Gość pyta, co kupić i nie wolno mu odpowiedzieć normalnie? Ja kupiłem takie coś: http://xenonowe.pl/swiatla-jazdy-dziennej-led-24v/53-led-6-swiatla-dzienne-led-okragle-4w-cree.html W moim aucie akurat okrągłe podeszły idealnie. Działają bez zarzutu. Niestety po 3 latach zmatowiały szybki, co wydaje mi się sporą wadą. Jacek |
|
Data: 2015-10-05 08:55:50 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Światła LED do jazdy dziennej | |
Przesadzasz. Gość pyta, co kupić i nie wolno mu odpowiedzieć normalnie? Czyli brak odporności na UV. W koncu chinszczyzna, ale wypolerowanie tego nawet recznie to10min. |
|
Data: 2015-10-05 09:54:03 | |
Autor: Adam | |
ĹwiatĹa LED do jazdy dziennej | |
W dniu 2015-10-05 o 08:55, Czesław Wiśniak pisze:
Przesadzasz. Gość pyta, co kupić i nie wolno mu odpowiedzieć normalnie? Z zasady światła dzienne mają szeroki strumień (w porównaniu do mijania, drogowych czy punktowych). Więc polerować można, nawet zwykłą najtańszą pastą do zębów - ale to nic nie polepszy. Być może Jackowi bardziej chodzi o efekt estetyczny. U mnie w Pajero też zmatowiały, ale bywało, że światła były pod wodą czy w błocie - dla mnie subiektywnie nie ma to znaczenia, byle świeciły. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-10-04 22:04:28 | |
Autor: re | |
Światła LED do jazdy dziennej | |
Użytkownik "Adam" Potrzebowałbym chyba zamontować światła do jazdy dziennej. Pomijając, że Przede wszystkim kupuj coś, co działa, np. w xenonowe.pl -- - A tamte działają ? Bo ja chciałem kupić takie za 20zł. http://xenonowe.pl jest o tyle ciekawe, że mają tam dedykowane światła do jazdy dziennej do różnych modeli, ale nie ma mojego modelu ani z podobną maskownicą a nawet gdyby był to takie rozwiązania kosztują po 700zł. Mają także uniwersalne za 200zł . A ja tylko dlatego chcę by nie musieć załączać świateł ręcznie. Bo odpalając samochód muszę każdorazowo załączyć mijania mimo, że by się same załączyły gdy się ciemno zrobi, więc lekki bezsens. I jeszcze bym trochę oszczędził te ksenony czy co tam jest. |
|
Data: 2015-10-05 10:03:19 | |
Autor: Adam | |
ĹwiatĹa LED do jazdy dziennej | |
W dniu 2015-10-04 o 22:04, re pisze:
Kretyńska - zależy w jakim aspekcie. Moim zdaniem minus - czasem "nie widać" motocyklistów w zalewie innych świateł. Plus: nie zużywają się światła mijania i pozycyjne z tyłu, ponadto lepiej widać światła "stop", gdyż światła pozycyjne z tyłu przy dziennych nie pracują. zmienia, że chciałbym by skoro już je mam były widoczne. To ile mają Za 20 zł nie kupisz świateł dziennych. http://xenonowe.pl jest o tyle ciekawe, że mają tam dedykowane światła Światła dzienne to odpowiednia, hermetyczna obudowa, której tył pracuje jako radiator (odprowadza ciepło), przód to soczewki dobrane do diod, zaś same diody to nie jakieś SMD, tylko przynajmniej coś w rodzaju CREE. Oczywiście odpowiednio zabezpieczone przed przegrzaniem. Ale to tylko pół systemu. Reszta to przetwornice - najczęściej w osobnym, także hermetycznym opakowaniu. Często jest jeszcze przewód do podpięcia do świateł pozycyjnych, aby dzienne gasły przy włączeniu świateł pozycyjnych i mijania/drogowych, ale nie gasły przy "miganiu" drogowymi. Bywają takie, które "gadają" po jakimś I2C czy CAN-ie - wtedy sygnał do załączenia i wyłączenia biorą z magistrali. Zarówno jedne jak i drugie są bezobsługowe. musieć załączać świateł ręcznie. Bo odpalając samochód muszę każdorazowo Jak wyżej. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-10-05 10:06:53 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Światła LED do jazdy dziennej | |
zaś same diody to nie jakieś SMD, tylko przynajmniej coś w rodzaju CREE. CREE jak najbardziej produkuje SMD :) |
|
Data: 2015-10-05 23:31:59 | |
Autor: Adam | |
ĹwiatĹa LED do jazdy dziennej | |
W dniu 2015-10-05 o 10:06, Czesław Wiśniak pisze:
zaś same diody to nie jakieś SMD, tylko przynajmniej coś w rodzaju CREE. Sorki, nadmierne uproszczenie :) Ale widziałem już kilka samochodów z "wiejskim tuningiem" wykonanym meblową listwą z diodami SMD, i kierownikiem upierającym się, że to światła dzienne :( -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-10-05 18:38:32 | |
Autor: re | |
Światła LED do jazdy dziennej | |
Użytkownik "Adam"
Kretyńska - zależy w jakim aspekcie. Moim zdaniem minus - czasem "nie widać" motocyklistów w zalewie innych świateł. -- - A moim zdaniem nie widać rowerzystów i pieszych, ale co tam kto woli. Plus: nie zużywają się światła mijania i pozycyjne z tyłu, ponadto lepiej widać światła "stop", gdyż światła pozycyjne z tyłu przy dziennych nie pracują. -- - W jakim samochodzie jest problem widoczności świateł "stop" ? zmienia, że chciałbym by skoro już je mam były widoczne. To ile mają Za 20 zł nie kupisz świateł dziennych. -- - Na polskim portalu aukcyjnym tyle kosztują (+ przesyłka) a na chińskim to pewnie za 10 albo jeszcze mniej (i to z przesyłką). http://xenonowe.pl jest o tyle ciekawe, że mają tam dedykowane światła Światła dzienne to odpowiednia, hermetyczna obudowa, której tył pracuje jako radiator (odprowadza ciepło), -- - 6W stanowi realny problem ??? przód to soczewki dobrane do diod, zaś same diody to nie jakieś SMD, tylko przynajmniej coś w rodzaju CREE. Oczywiście odpowiednio zabezpieczone przed przegrzaniem. Ale to tylko pół systemu. Reszta to przetwornice - najczęściej w osobnym, także hermetycznym opakowaniu. -- - Przetwornica jak można połączyć diody szeregowo ??? Często jest jeszcze przewód do podpięcia do świateł pozycyjnych, aby dzienne gasły przy włączeniu świateł pozycyjnych i mijania/drogowych, ale nie gasły przy "miganiu" drogowymi. -- - Ale, że trzeba specjalny przewód czy o co chodzi ? Bo do wyłączenia świateł wystarczy zwykły przewód a do niewyłączania miganiem kondensator. W najtańszych światłach to jest. Bywają takie, które "gadają" po jakimś I2C czy CAN-ie - wtedy sygnał do załączenia i wyłączenia biorą z magistrali. -- - Można zrobić zapalane po BT, ale co to wnosi ? Zarówno jedne jak i drugie są bezobsługowe. musieć załączać świateł ręcznie. Bo odpalając samochód muszę każdorazowo Jak wyżej. -- - Rozumiem, że polecasz te z ksenonowo, ale jakoś nie ogarnąłem. Może mi jeszcze raz napisz co jest konkretnym problemem innych bo mnie stać na te uniwersalne z ksenonowo, ale naprawdę nie widzę po co miałbym wyłożyć 10x więcej. Przecież jak mi się spipają te cudowne LEDy za 200 to będę bardziej w plecy niż jak mi się spipają za 20. Może przeciwmgłowe powinienem ściemniać by tyle problemów nie było :-) |
|
Data: 2015-10-05 19:54:49 | |
Autor: m4rkiz | |
Światła LED do jazdy dziennej | |
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:muu92p$u2v$1mx1.internetia.pl...
Może mi jeszcze raz napisz co jest konkretnym problemem innych bo mnie stać na te uniwersalne z ksenonowo, ale naprawdę nie widzę po co miałbym wyłożyć 10x więcej. Przecież jak mi się spipają te cudowne LEDy za 200 to będę bardziej w plecy niż jak mi się spipają za 20. konkretnym problemem swiatel za 20 zlotych jest to ze moga nie przetwac pierwszego mycia, pierwszych 5kkm (wibracje) i to ze predzej czy pozniej bedziesz jezdzil z poprzepalanymi (lub tracacymi kontakt) diodami o rzeczach oczywistych jak brak homologacji i zwiazane z tym problemy przy trafieniu na upierdliwego policjanta\diagnoste rozpisywal sie nie bede poodnosilbym sie do reszty ale przy tak rozwalonym cytowaniu sie mi nie chce ;) -- http://db.org.pl/ |
|
Data: 2015-10-08 19:11:19 | |
Autor: re | |
Światła LED do jazdy dziennej | |
Użytkownik "m4rkiz" Może mi jeszcze raz napisz co jest konkretnym problemem innych bo mnie stać na te uniwersalne z ksenonowo, ale naprawdę nie widzę po co miałbym wyłożyć 10x więcej. Przecież jak mi się spipają te cudowne LEDy za 200 to będę bardziej w plecy niż jak mi się spipają za 20. konkretnym problemem swiatel za 20 zlotych jest to ze moga nie przetwac pierwszego mycia, pierwszych 5kkm (wibracje) i to ze predzej czy pozniej bedziesz jezdzil z poprzepalanymi (lub tracacymi kontakt) diodami -- - Czemu tego na drogach nie widać ? o rzeczach oczywistych jak brak homologacji i zwiazane z tym problemy przy trafieniu na upierdliwego policjanta\diagnoste rozpisywal sie nie bede -- - O, bardzo istotna kwestia. Jak mam na drodze wykazać, że moje światła są dobre ? |
|
Data: 2015-10-09 22:39:25 | |
Autor: m4rkiz | |
Światła LED do jazdy dziennej | |
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:mv683u$5mk$1mx1.internetia.pl...
konkretnym problemem swiatel za 20 zlotych jest to ze moga nie przetwac imho widac - sporo widuje lamp w ktorych 1,2,3,4 ledy nie dzialaja* jeszcze wiecej takich ktore ledwo widac bo sa zaparowane czy zasyfione w srodku, lub poprostu diody sa zbyt slabe te ktore juz wogole nie swieca zauwazyc trudno ;) O, bardzo istotna kwestia. Jak mam na drodze wykazać, że moje światła są dobre ? jezeli beda dobre to pewnie nie bedziesz musial**, a jezeli bedziesz musial to wskazesz palcem stosowne oznaczenia na kloszu * "Konstrukcja świateł z niewymiennym źródłem światła (np. zbudowanych z diod LED) nie powinna umożliwiać ich serwisowania. W przypadku uszkodzenia choćby jednej diody, światło należy wymienić na nowe." ** inna kwestia to montaz zarowno mechaniczny jak i elektryczny zgodny z przepisami -- http://db.org.pl/ |
|
Data: 2015-10-09 13:49:05 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Światła LED do jazdy dziennej | |
Te światła nie są po to żeby świeciły czy cos oświetlały. One są po to żeby durny przepis był spełniony bez włączania w słoneczny dzień świateł mijania.
|
|
Data: 2015-10-10 01:23:12 | |
Autor: re | |
Światła LED do jazdy dziennej | |
Użytkownik "m4rkiz" pierwszego mycia, pierwszych 5kkm (wibracje) i to ze predzej czy pozniej imho widac - sporo widuje lamp w ktorych 1,2,3,4 ledy nie dzialaja* -- - Czemu widziałem tylko JEDEN taki samochód ? jeszcze wiecej takich ktore ledwo widac bo sa zaparowane czy zasyfione w srodku, lub poprostu diody sa zbyt slabe -- - Tak, zdarzają się samochody w których są słabe, ale .. to pytam właśnie jakie powinny mieć parametry te ktore juz wogole nie swieca zauwazyc trudno ;) -- - Już czy jeszcze ? Bo ja jeszcze nie zamontowałem i ... no faktycznie, wcale ich nie widać :-) O, bardzo istotna kwestia. Jak mam na drodze wykazać, że moje światła są dobre ? jezeli beda dobre to pewnie nie bedziesz musial**, -- - Pewnie że nie będę musiał. Tylko mi zatrzymają dowód, skierują na badanie, mandat i przez kolejny rok, dwa albo trzy będę się w sądzie bujał a na koniec mnie uniewinnią chyba, że się wcześniej załamię to mi samochód komornik zlicytuje razem z tymi lampami. a jezeli bedziesz musial to wskazesz palcem stosowne oznaczenia na kloszu -- - Na tych za 20 jest takie samo oznaczenie jak na tych za 200. Gwarancja podobna. Chyba se kupię te za 20 by je chociaż zobaczyć. :-) Albo oba :-) |
|
Data: 2015-10-05 23:31:53 | |
Autor: Adam | |
ĹwiatĹa LED do jazdy dziennej | |
W dniu 2015-10-05 o 18:38, re pisze:
Stanowi. W zależności od powierzchni. Widać to na światłach dziennych. Ale dużo lepiej choćby na belkach LED, przykładowo: https://www.superbrightleds.com/moreinfo/off-road-lights/65-quad-row-heavy-duty-off-road-led-light-bar-with-multi-beam-technology-72w/1497/3928/ czy w oświetleniu scenicznym. Jeśli masz moc kilku wat na kilku milimetrach kwadratowych, to efekt może być podobny, jak przy żelazku o mocy 1,5kW i większej powierzchni stopy. przód to soczewki dobrane do diod, A dupa tam. Dalej nie rozumiesz. Diody LED steruje się prądowo, nie napięciowo. Przez opornik to zasilało się diody w latach 90-tych ;) Diody mocy dostają duże napięcie i duży prąd, ale tylko przez chwilę. http://www.light-test.info/index.php?option=com_content&view=article&id=121%3Acree-xm-l-1000-lumenow-chinskie-lumeny&catid=37%3Afaq&Itemid=44&lang=pl Mam małą latarkę Olight M22 Warrior: http://www.torch.pl/forum/index.php/topic,60411.0.html Wyobrażasz sobie zasilenie tego przez opornik? Stałym napięciem? Dioda LED taka maleńka, że ledwo widać, ale świeci porównywalnie do jedneo światła drogowego w Maluchu. Często jest jeszcze przewód do podpięcia do świateł Po co kondensator? Miganie drogowymi nie włącza pozycyjnych. Ot, i całą tajemnicę diabli wzięli ;)
Człowieku, użyj mózgu ;) Sam pisałeś: W dniu 2015-10-03 o 23:38, re pisze: > (...) Pomijając, że > nie wiem czy czasem nie mam jakiegoś CAN i nie stanowi to problemu to
Mnie nie chodzi o firmę ksenonowe jako taką. Nie napisałem tego wprost - bo wskoczyłem na grupę na chwilę, nie miałem czasu - tylko chodzi mi o co innego: aktualnie jest zalew chińskiego szmelcu, podróbek, klonów, i podróbek chińskich klonów. Ciężko znaleźć firmę sprzedającą uczciwy towar. Widziałem sporo rzeczy kupionych we wspomnianym sklepie. Każde z nich, absolutnie każde które widziałem, miało albo ledy Samsunga (cieplejsze), albo Philipsa. Nie słyszałem o jakimkolwiek problemie, pomimo, że znajomi jeżdżą z tymi lampami i przeprawowo, i wyprawowo (to jest różnica!). Jeżdżą i po Rumunii, i po Szwecji; i przez Syberię, i przez Afrykę. Sam kupiłem na kilka samochodów i też działają. Już od wielu lat. W przypadku chińskich wynalazków z listwy meblowej udającej dzienne .... A qrde, szkoda czasu, lepiej obalić browarka ;) Zobacz choćby tu: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=15750 (jeszcze nie czytałem wątku).
I tak się robi. Szukaj: "moduł sd-2". I jeszcze jedno: zacznij używać jakiegoś czytnika, który potrafi normalnie cytować. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-10-05 23:39:55 | |
Autor: Liwiusz | |
ĹwiatĹa LED do jazdy dziennej | |
W dniu 2015-10-05 o 23:31, Adam pisze:
I jeszcze jedno: Tutaj, niestety, nie czytnik, a mĂłzg jest problemem. (uwaga, zaraz kurwy polecÄ ). -- Liwiusz |
|
Data: 2015-10-06 00:18:32 | |
Autor: CzesĹaw WiĹniak | |
ĹwiatĹa LED do jazdy dziennej | |
I jeszcze jedno: Zgadza siÄ :) |
|
Data: 2015-10-07 23:21:44 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
ĹwiatĹa LED do jazdy dziennej | |
W dniu 2015-10-05 o 18:38, re pisze:
W jakim samochodzie jest problem widoczności świateł "stop" ? W słoneczny dzień, ostatnia Jetta ma ten problem, gdy jedziesz za nią i macie słońce w 4 litery. Słabo widać te jej ledowe stopy. Z kolei, te same światła są dramatem, gdy stoisz za tym autem w korku, po zmroku i jednocześnie w deszczu. Oślepiają jak jasna cholera. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2015-10-07 23:24:09 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
ĹwiatĹa LED do jazdy dziennej | |
W dniu 2015-10-07 o 23:21, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2015-10-05 o 18:38, re pisze: Małe sprostowanie. Nie chodzi jednak o 6-tą generację, ale o piątą. I to tylko w wersji sedan. Takiej jak tu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Jetta#/media/File:VW_Jetta_%28V%29_%E2%80%93_Heckansicht,_6._Mai_2011,_Velbert.jpg -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2015-10-08 12:23:30 | |
Autor: Adam | |
ĹwiatĹa LED do jazdy dziennej | |
W dniu 2015-10-07 o 23:24, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2015-10-07 o 23:21, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Nie tylko tam jest taki problem. W dzień to może działać na zasadzie kontrastu. Pojazd bez świateł dziennych ma włączone światła mijania, z tyłu świecą pozycyjne. Przy "zwydziwionych" współczesnych kloszach widać, że coś świeci. Po włączeniu stopu też coś świeci, tyle, że czasem inaczej, nie zawsze mocniej - bo lampy projektował jakiś młodziak po studiach artystycznych ;) a nie ktoś, kto ma pojęcie o optyce *1/. I na zasadzie kontrastu - te same lampy. Jeśli mamy światła dzienne i nie świecą pozycyjne z tyłu, to po włączeniu stopu widać, że coś się zaświeciło. *1/ Pamiętacie pozytywny przykład w postaci tylnych lamp choćby z Mercedesów serii MB123? Zawsze je było widać, nawet, jak były brudne. Wtedy auta projektowali fachowcy, a nie ludzie przy komputerach, którzy nie mają pojęcia choćby o trzymaniu młotka w ręce. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-10-10 02:53:11 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Światła LED do jazdy dziennej | |
Dnia Thu, 8 Oct 2015 12:23:30 +0200, Adam napisał(a):
W dniu 2015-10-07 o 23:24, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Jeśli chodzi o LED-y, to te świecą nie tyle jaśniej co dłużej. Bo zasilane są najczęściej tak, że LED mruga, a zmieniając stosunek czasu świecenia do nieświecenia daje się regulować wrażenie jasności. Ale różnie to wychodzi, bo oko ludzkie chyba działa pod tym względem mocno nieliniowo i faktycznie wrażenie bywa słabe. I ja też mam wrażenie że LED-y są jaśniejsze od żarówek w nocy, ale ciemniejsze w dzień. Tak jakby w nocy oko reagowało na szczytową jasność, a w dzień na średnią. Może czas na rozwiązanie takie jak w światłach na skrzyżowaniach? Samochód łatwo wykryje czy jest dzień czy noc i w dzień stopy będą świecić dużo jaśniej? |
|
Data: 2015-10-08 19:12:33 | |
Autor: re | |
Światła LED do jazdy dziennej | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" W jakim samochodzie jest problem widoczności świateł "stop" ? W słoneczny dzień, ostatnia Jetta ma ten problem, gdy jedziesz za nią i macie słońce w 4 litery. Słabo widać te jej ledowe stopy. Z kolei, te same światła są dramatem, gdy stoisz za tym autem w korku, po zmroku i jednocześnie w deszczu. Oślepiają jak jasna cholera. -- - Kierunkowe pewnie są. Ale ja nie mam Jetty |