Światła LED do jazdy dziennej

Data: 2015-10-04 00:04:47
Autor: Adam
Światła LED do jazdy dziennej
W dniu 2015-10-03 o 23:38, re pisze:
Potrzebowałbym chyba zamontować światła do jazdy dziennej. Pomijając, że
nie wiem czy czasem nie mam jakiegoś CAN i nie stanowi to problemu to
nie bardzo wiem na co zwracać uwagę. Celowałbym w linijkę jednak bo
okrągłe trudniejsze montażowo ale, że sama koncepcja dziennych wydaje
się kretyńska, więc w sumie nie jest to dla mnie szczególnie isotne. Nie
zmienia, że chciałbym by skoro już je mam były widoczne. To ile mają
mieć lumenów albo nie wiem co jeszcze ?

Przede wszystkim kupuj coś, co działa, np. w xenonowe.pl

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-10-04 01:35:25
Autor: Scobowski
Światła LED do jazdy dziennej
W dniu 2015-10-04 o 00:04, Adam pisze:

Przede wszystkim kupuj coś, co działa, np. w chu**nowe.pl

Jeszcze ktoś - coś po chamsku chce zareklamować?:)

Data: 2015-10-04 09:56:42
Autor: Adam
W dniu 2015-10-04 o 01:35, Scobowski pisze:
W dniu 2015-10-04 o 00:04, Adam pisze:

Przede wszystkim kupuj coś, co działa, np. w chu**nowe.pl

Jeszcze ktoś - coś po chamsku chce zareklamować?:)

O co Ci chodzi?

W wielu sklepach czy firmach dostajesz chiński szajs. Po włączeniu takich "światełek" widać, że świecą, ale wieczorem i z bliska. W ruchu miejskim giną.

Natomiast na światłach dziennych z prawdziwego zdarzenia od biedy możesz jechać w nocy po uszkodzeniu świetlenia głównego.
Mam z tamtej firmy zakupione różne światła. Niektóre obudowy ze starości już zmatowiały, nieco zżółkły. Ale świecą nadal.
Jeszcze jedno: jeśli pisze, że są dioda jest jedno-watowa, to tak jest w istocie. A lampy dzienne mają po kilka diod.

@re: zobacz sobie jeszcze na swiatelka.pl - tam są opisy i przykładowe fotki, m.in. też z moich samochodów. Możesz porównać.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-10-09 16:57:03
Autor: jerzu.xyz
On Sun, 4 Oct 2015 09:56:42 +0200, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:

W wielu sklepach czy firmach dostajesz chiński szajs. Po włączeniu takich "światełek" widać, że świecą, ale wieczorem i z bliska. W ruchu miejskim giną.

A na tym xenonowym to jaki szajs jest? Też chiński. Tylko droższy.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2015-10-05 08:25:49
Autor: Jacek
Światła LED do jazdy dziennej
W dniu 2015-10-04 o 01:35, Scobowski pisze:
Jeszcze ktoś - coś po chamsku chce zareklamować?
Przesadzasz. Gość pyta, co kupić i nie wolno mu odpowiedzieć normalnie?
Ja kupiłem takie coś:
http://xenonowe.pl/swiatla-jazdy-dziennej-led-24v/53-led-6-swiatla-dzienne-led-okragle-4w-cree.html
W moim aucie akurat okrągłe podeszły idealnie. Działają bez zarzutu.
Niestety po 3 latach zmatowiały szybki, co wydaje mi się sporą wadą.
Jacek

Data: 2015-10-05 08:55:50
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Czyli brak odporności na UV. W koncu chinszczyzna, ale wypolerowanie tego nawet recznie to10min.

Data: 2015-10-05 09:54:03
Autor: Adam
W dniu 2015-10-05 o 08:55, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Z zasady światła dzienne mają szeroki strumień (w porównaniu do mijania, drogowych czy punktowych).
Więc polerować można, nawet zwykłą najtańszą pastą do zębów - ale to nic nie polepszy.
Być może Jackowi bardziej chodzi o efekt estetyczny.
U mnie w Pajero też zmatowiały, ale bywało, że światła były pod wodą czy w błocie - dla mnie subiektywnie nie ma to znaczenia, byle świeciły.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-10-04 22:04:28
Autor: re
Światła LED do jazdy dziennej

Użytkownik "Adam"

[...]

-- -
A tamte działają ? Bo ja chciałem kupić takie za 20zł. http://xenonowe.pl jest o tyle ciekawe, że mają tam dedykowane światła do jazdy dziennej do różnych modeli, ale nie ma mojego modelu ani z podobną maskownicą a nawet gdyby był to takie rozwiązania kosztują po 700zł. Mają także uniwersalne za 200zł . A ja tylko dlatego chcę by nie musieć załączać świateł ręcznie. Bo odpalając samochód muszę każdorazowo załączyć mijania mimo, że by się same załączyły gdy się ciemno zrobi, więc lekki bezsens. I jeszcze bym trochę oszczędził te ksenony czy co tam jest.

Data: 2015-10-05 10:03:19
Autor: Adam
Światła LED do jazdy dziennej
W dniu 2015-10-04 o 22:04, re pisze:

Użytkownik "Adam"

[...]

Kretyńska - zależy w jakim aspekcie.
Moim zdaniem minus - czasem "nie widać" motocyklistów w zalewie innych świateł.
Plus: nie zużywają się światła mijania i pozycyjne z tyłu, ponadto lepiej widać światła "stop", gdyż światła pozycyjne z tyłu przy dziennych nie pracują.

[...]

Za 20 zł nie kupisz świateł dziennych.

[...]

Światła dzienne to odpowiednia, hermetyczna obudowa, której tył pracuje jako radiator (odprowadza ciepło), przód to soczewki dobrane do diod, zaś same diody to nie jakieś SMD, tylko przynajmniej coś w rodzaju CREE. Oczywiście odpowiednio zabezpieczone przed przegrzaniem.
Ale to tylko pół systemu.
Reszta to przetwornice - najczęściej w osobnym, także hermetycznym opakowaniu. Często jest jeszcze przewód do podpięcia do świateł pozycyjnych, aby dzienne gasły przy włączeniu świateł pozycyjnych i mijania/drogowych, ale nie gasły przy "miganiu" drogowymi.
Bywają takie, które "gadają" po jakimś I2C czy CAN-ie - wtedy sygnał do załączenia i wyłączenia biorą  z magistrali.
Zarówno jedne jak i drugie są bezobsługowe.

Jak wyżej.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-10-05 10:06:53
Autor: Czesław Wiśniak
Światła LED do jazdy dziennej
zaś same diody to nie jakieś SMD, tylko przynajmniej coś w rodzaju CREE.

CREE jak najbardziej produkuje SMD :)

Data: 2015-10-05 23:31:59
Autor: Adam
W dniu 2015-10-05 o 10:06, Czesław Wiśniak pisze:
zaś same diody to nie jakieś SMD, tylko przynajmniej coś w rodzaju CREE.

CREE jak najbardziej produkuje SMD :)

Sorki, nadmierne uproszczenie :)

Ale widziałem już kilka samochodów z "wiejskim tuningiem" wykonanym meblową listwą z diodami SMD, i kierownikiem upierającym się, że to światła dzienne :(

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-10-05 18:38:32
Autor: re
[...]

A moim zdaniem nie widać rowerzystów i pieszych, ale co tam kto woli.

Plus: nie zużywają się światła mijania i pozycyjne z tyłu, ponadto
lepiej widać światła "stop", gdyż światła pozycyjne z tyłu przy
dziennych nie pracują.
-- -
W jakim samochodzie jest problem widoczności świateł "stop" ?

[...]

Na polskim portalu aukcyjnym tyle kosztują (+ przesyłka) a na chińskim to pewnie za 10 albo jeszcze mniej (i to z przesyłką).

[...]

6W stanowi realny problem ???

[...]
Przetwornica jak można połączyć diody szeregowo ???

Często jest jeszcze przewód do podpięcia do świateł
pozycyjnych, aby dzienne gasły przy włączeniu świateł pozycyjnych i
mijania/drogowych, ale nie gasły przy "miganiu" drogowymi.
-- -
Ale, że trzeba specjalny przewód czy o co chodzi ? Bo do wyłączenia świateł wystarczy zwykły przewód a do niewyłączania miganiem kondensator. W najtańszych światłach to jest.

Bywają takie, które "gadają" po jakimś I2C czy CAN-ie - wtedy sygnał do
załączenia i wyłączenia biorą  z magistrali.
-- -
Można zrobić zapalane po BT, ale co to wnosi ?

[...]

Rozumiem, że polecasz te z ksenonowo, ale jakoś nie ogarnąłem. Może mi jeszcze raz napisz co jest konkretnym problemem innych bo mnie stać na te uniwersalne z ksenonowo, ale naprawdę nie widzę po co miałbym wyłożyć 10x więcej. Przecież jak mi się spipają te cudowne LEDy za 200 to będę bardziej w plecy niż jak mi się spipają za 20.

Może przeciwmgłowe powinienem ściemniać by tyle problemów nie było :-)

Data: 2015-10-05 19:54:49
Autor: m4rkiz
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:muu92p$u2v$1mx1.internetia.pl...
[...]

konkretnym problemem swiatel za 20 zlotych jest to ze moga nie przetwac
pierwszego mycia, pierwszych 5kkm (wibracje) i to ze predzej czy pozniej
bedziesz jezdzil z poprzepalanymi (lub tracacymi kontakt) diodami

o rzeczach oczywistych jak brak homologacji i zwiazane z tym problemy
przy trafieniu na upierdliwego policjanta\diagnoste rozpisywal sie
nie bede

poodnosilbym sie do reszty ale przy tak rozwalonym cytowaniu sie mi nie chce ;)

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-10-08 19:11:19
Autor: re
Światła LED do jazdy dziennej

Użytkownik "m4rkiz"

[...]

Czemu tego na drogach nie widać ?

o rzeczach oczywistych jak brak homologacji i zwiazane z tym problemy
przy trafieniu na upierdliwego policjanta\diagnoste rozpisywal sie
nie bede
-- -
O, bardzo istotna kwestia. Jak mam na drodze wykazać, że moje światła są dobre ?

Data: 2015-10-09 22:39:25
Autor: m4rkiz
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:mv683u$5mk$1mx1.internetia.pl...
[...]

imho widac - sporo widuje lamp w ktorych 1,2,3,4 ledy nie dzialaja*

jeszcze wiecej takich ktore ledwo widac bo sa zaparowane czy
zasyfione w srodku, lub poprostu diody sa zbyt slabe

te ktore juz wogole nie swieca zauwazyc trudno ;)

O, bardzo istotna kwestia. Jak mam na drodze wykazać, że moje światła są dobre ?

jezeli beda dobre to pewnie nie bedziesz musial**, a jezeli bedziesz musial
to wskazesz palcem stosowne oznaczenia na kloszu

* "Konstrukcja świateł z niewymiennym źródłem światła
(np. zbudowanych z diod LED) nie powinna umożliwiać ich serwisowania.
W przypadku uszkodzenia choćby jednej diody, światło należy wymienić
na nowe."

** inna kwestia to montaz zarowno mechaniczny jak i elektryczny zgodny z
przepisami

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-10-09 13:49:05
Autor: Zenek Kapelinder
Światła LED do jazdy dziennej
Te światła nie są po to żeby świeciły czy cos oświetlały. One są po to żeby durny przepis był spełniony bez włączania w słoneczny dzień świateł mijania.

Data: 2015-10-10 01:23:12
Autor: re
[...]

Czemu widziałem tylko JEDEN taki samochód ?

jeszcze wiecej takich ktore ledwo widac bo sa zaparowane czy
zasyfione w srodku, lub poprostu diody sa zbyt slabe
-- -
Tak, zdarzają się samochody w których są słabe, ale .. to pytam właśnie jakie powinny mieć parametry

te ktore juz wogole nie swieca zauwazyc trudno ;)
-- -
Już czy jeszcze ? Bo ja jeszcze nie zamontowałem i ... no faktycznie, wcale ich nie widać :-)

O, bardzo istotna kwestia. Jak mam na drodze wykazać, że moje światła są dobre ?

jezeli beda dobre to pewnie nie bedziesz musial**,
-- -
Pewnie że nie będę musiał. Tylko mi zatrzymają dowód, skierują na badanie, mandat i przez kolejny rok, dwa albo trzy będę się w sądzie bujał a na koniec mnie uniewinnią chyba, że się wcześniej załamię to mi samochód komornik zlicytuje razem z tymi lampami.

a jezeli bedziesz musial
to wskazesz palcem stosowne oznaczenia na kloszu
-- -
Na tych za 20 jest takie samo oznaczenie jak na tych za 200. Gwarancja podobna.

Chyba se kupię te za 20 by je chociaż zobaczyć. :-) Albo oba :-)

Data: 2015-10-05 23:31:53
Autor: Adam
Światła LED do jazdy dziennej
W dniu 2015-10-05 o 18:38, re pisze:

Użytkownik "Adam"

[...]

Stanowi. W zależności od powierzchni.
Widać to na światłach dziennych. Ale dużo lepiej choćby na belkach LED, przykładowo:
https://www.superbrightleds.com/moreinfo/off-road-lights/65-quad-row-heavy-duty-off-road-led-light-bar-with-multi-beam-technology-72w/1497/3928/
czy w oświetleniu scenicznym.

Jeśli masz moc kilku wat na kilku milimetrach kwadratowych, to efekt może być podobny, jak przy żelazku o mocy 1,5kW i większej powierzchni stopy.

[...]

A dupa tam.
Dalej nie rozumiesz.
Diody LED steruje się prądowo, nie napięciowo.
Przez opornik to zasilało się diody w latach 90-tych ;)
Diody mocy dostają duże napięcie i duży prąd, ale tylko przez chwilę.

http://www.light-test.info/index.php?option=com_content&view=article&id=121%3Acree-xm-l-1000-lumenow-chinskie-lumeny&catid=37%3Afaq&Itemid=44&lang=pl

Mam małą latarkę Olight M22 Warrior:
http://www.torch.pl/forum/index.php/topic,60411.0.html

Wyobrażasz sobie zasilenie tego przez opornik? Stałym napięciem?

Dioda LED taka maleńka, że ledwo widać, ale świeci porównywalnie do jedneo światła drogowego w Maluchu.

[...]

Po co kondensator?
Miganie drogowymi nie włącza pozycyjnych.
Ot, i całą tajemnicę diabli wzięli ;)

Bywają takie, które "gadają" po jakimś I2C czy CAN-ie - wtedy sygnał do
załączenia i wyłączenia biorą  z magistrali.
-- -
Można zrobić zapalane po BT, ale co to wnosi ?

Człowieku, użyj mózgu ;)
Sam pisałeś:
> [...]

10x więcej. Przecież jak mi się spipają te cudowne LEDy za 200 to będę
bardziej w plecy niż jak mi się spipają za 20.

Mnie nie chodzi o firmę ksenonowe jako taką.
Nie napisałem tego wprost - bo wskoczyłem na grupę na chwilę, nie miałem czasu - tylko chodzi mi o co innego: aktualnie jest zalew chińskiego szmelcu, podróbek, klonów, i podróbek chińskich klonów. Ciężko znaleźć firmę sprzedającą uczciwy towar.

Widziałem sporo rzeczy kupionych we wspomnianym sklepie. Każde z nich, absolutnie każde które widziałem, miało albo ledy Samsunga (cieplejsze), albo Philipsa. Nie słyszałem o jakimkolwiek problemie, pomimo, że znajomi jeżdżą z tymi lampami i przeprawowo, i wyprawowo (to jest różnica!). Jeżdżą i po Rumunii, i po Szwecji; i przez Syberię, i przez Afrykę.
Sam kupiłem na kilka samochodów i też działają. Już od wielu lat.

W przypadku chińskich wynalazków z listwy meblowej udającej dzienne ....
A qrde, szkoda czasu, lepiej obalić browarka ;)

Zobacz choćby tu:

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=15750
(jeszcze nie czytałem wątku).

Może przeciwmgłowe powinienem ściemniać by tyle problemów nie było :-)

I tak się robi. Szukaj: "moduł sd-2".

I jeszcze jedno:
zacznij używać jakiegoś czytnika, który potrafi normalnie cytować.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-10-05 23:39:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-10-05 o 23:31, Adam pisze:
I jeszcze jedno:
zacznij używać jakiegoś czytnika, który potrafi normalnie cytować.

Tutaj, niestety, nie czytnik, a mĂłzg jest problemem.
(uwaga, zaraz kurwy polecą).

--
Liwiusz

Data: 2015-10-07 23:21:44
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Światła LED do jazdy dziennej
W dniu 2015-10-05 o 18:38, re pisze:
W jakim samochodzie jest problem widoczności świateł "stop" ?

W słoneczny dzień, ostatnia Jetta ma ten problem, gdy jedziesz za nią i macie słońce w 4 litery. Słabo widać te jej ledowe stopy.
Z kolei, te same światła są dramatem, gdy stoisz za tym autem w korku, po zmroku i jednocześnie w deszczu. Oślepiają jak jasna cholera.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2015-10-07 23:24:09
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2015-10-07 o 23:21, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
[...]

Małe sprostowanie. Nie chodzi jednak o 6-tą generację, ale o piątą. I to tylko w wersji sedan. Takiej jak tu:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Jetta#/media/File:VW_Jetta_%28V%29_%E2%80%93_Heckansicht,_6._Mai_2011,_Velbert.jpg

Data: 2015-10-08 12:23:30
Autor: Adam
W dniu 2015-10-07 o 23:24, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
[...]

Nie tylko tam jest taki problem.
W dzień to może działać na zasadzie kontrastu.

Pojazd bez świateł dziennych ma włączone światła mijania, z tyłu świecą pozycyjne. Przy "zwydziwionych" współczesnych kloszach widać, że coś świeci. Po włączeniu stopu też coś świeci, tyle, że czasem inaczej, nie zawsze mocniej - bo lampy projektował jakiś młodziak po studiach artystycznych ;) a nie ktoś, kto ma pojęcie o optyce *1/.

I na zasadzie kontrastu - te same lampy. Jeśli mamy światła dzienne i nie świecą pozycyjne z tyłu, to po włączeniu stopu widać, że coś się zaświeciło.

*1/
Pamiętacie pozytywny przykład w postaci tylnych lamp choćby z Mercedesów serii MB123? Zawsze je było widać, nawet, jak były brudne. Wtedy auta projektowali fachowcy, a nie ludzie przy komputerach, którzy nie mają pojęcia choćby o trzymaniu młotka w ręce.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-10-10 02:53:11
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Thu, 8 Oct 2015 12:23:30 +0200, Adam napisał(a):

[...]

Jeśli chodzi o LED-y, to te świecą nie tyle jaśniej co dłużej.
Bo zasilane są najczęściej tak, że LED mruga, a zmieniając stosunek czasu
świecenia do nieświecenia daje się regulować wrażenie jasności.

Ale różnie to wychodzi, bo oko ludzkie chyba działa pod tym względem mocno
nieliniowo i faktycznie wrażenie bywa słabe.

I ja też mam wrażenie że LED-y są jaśniejsze od żarówek w nocy, ale
ciemniejsze w dzień.
Tak jakby w nocy oko reagowało na szczytową jasność, a w dzień na średnią.

Może czas na rozwiązanie takie jak w światłach na skrzyżowaniach?
Samochód łatwo wykryje czy jest dzień czy noc i w dzień stopy będą świecić
dużo jaśniej?

Data: 2015-10-08 19:12:33
Autor: re
Światła LED do jazdy dziennej

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"

[...]

Kierunkowe pewnie są. Ale ja nie mam Jetty

Światła LED do jazdy dziennej