Data: 2015-12-05 15:29:17 | |
Autor: PlaMa | |
ĹwiatĹa Skandynawskie | |
Po kolejnym uprzejmym pomruganiu dĹugimi, stwierdziĹem, Ĺźe mam zbyt dziurawÄ
pamiÄÄ i w koĹcu zarobiÄ mandat za jazdÄ bez ĹwiateĹ i pora coĹ z tym zrobiÄ.
StwierdziĹem, Ĺźe albo montujÄ automatyczne dzienne albo wĹÄ czam skandynawskie. Jako, Ĺźe w Focus 2 wĹÄ czenie opcji ĹwiateĹ skandynawskich to kwestia jednego przeĹÄ cznika za 9 zĹ i 3 bezpiecznikĂłw, postanowiĹem zaczÄ Ä od tego. CaĹy proces siÄ udaĹ siÄ bez problemĂłw, wraz z zapĹonem wĹÄ czajÄ mi siÄ ĹwiatĹa mijania, bez pozycji, tylnych i tablicy. No wĹaĹnie - miaĹem ostatnio dyskusjÄ na ten temat ze znajomym i stwierdziĹ on, Ĺźe za brak tylnych i tablicy dostanÄ mandat przy kontroli. Jak to jest? Czy ktoĹ mĂłgĹby mnie skierowaÄ do przepisu, ktĂłry to reguluje? Pytanie dodatkowe - podobno w ĹwiatĹach skandynawskich ĹwiatĹa mijania muszÄ ĹwieciÄ sĹabiej... jak to sprawdziÄ organoleptycznie? Jasne - przeĹÄ czyÄ i porĂłwnaÄ, ale wydaje mi siÄ oczywiste, Ĺźe same ĹwiatĹa mijania bÄdÄ "sĹabsze" od tandemu mijania+pozycje. Jak siÄ upewniÄ, Ĺźe w opcji skandynawskiej mijania ĹwiecÄ na 70% niĹź gdy sÄ wĹÄ czone razem z pozycyjnymi? |
|
Data: 2015-12-05 15:42:34 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
ĹwiatĹa Skandynawskie | |
Dnia Sat, 5 Dec 2015 15:29:17 +0100, PlaMa napisał(a):
No właśnie - miałem ostatnio dyskusję na ten temat ze znajomym i stwierdził on, że za brak tylnych i tablicy dostanę mandat przy kontroli. W porze dziennej mandat chyba niekoniecznie. Natomiast policjant powinien zatrzymać dowód rejestracyjny za niesprawne oświetlenie. Jak to jest? Czy ktoś mógłby mnie skierować do przepisu, który to reguluje? rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Pytanie dodatkowe - podobno w światłach skandynawskich światła mijania muszą świecić słabiej... jak to sprawdzić organoleptycznie? Mijania to mijania - nie mogą świecić w żaden inny sposób niż w pełni i zawsze muszą działać razem z pozycyjnymi. Jak się upewnić, że w opcji skandynawskiej mijania świecą na 70% niż gdy są włączone razem z pozycyjnymi? Mam wrażenie że mylisz kilka rzeczy. Są rozwiązania że rolę świateł dziennych pełnią światła drogowe świecące słabiej. Jednak formalnie będzie to legalnie wyłącznie jak reflektory świateł drogowych oznakowane są znakiem RL. Jeśli nie - musisz mieć dodatkowe lampy do jazdy dziennej, w samochodach zarejestrowanych w 2010 roku i nowszych nie mogą działać razem z pozycyjnymi (w starszych mogą). A jak nie dodatkowe lampy, to automatyczny włącznik świateł może włączać po prostu światła mijania (włącznie z pozycyjnymi). |
|
Data: 2015-12-05 18:49:22 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Światła Skandynawskie | |
On Sat, 5 Dec 2015 15:42:34 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: W porze dziennej mandat chyba niekoniecznie. Chwila, ale to auto ma homologację na rynek europejski. Za co zabranie DR? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-12-05 18:56:58 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Światła Skandynawskie | |
Dnia Sat, 05 Dec 2015 18:49:22 +0100, jerzu.xyz@irc.pl napisał(a):
On Sat, 5 Dec 2015 15:42:34 +0100, Tomasz Pyra Światła mijania nie mogą działać bez pozycyjnych. Par. 13 pkt 2 rozporządzenia. |
|
Data: 2015-12-05 19:06:38 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Światła Skandynawskie | |
On Sat, 5 Dec 2015 18:56:58 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Czyli taki Focus2 sprowadzony ze Szwecji nie powinien być zarejestrowany w Polsce. Dobrze rozumiem? ;) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-12-05 19:32:39 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Światła Skandynawskie | |
Dnia Sat, 05 Dec 2015 19:06:38 +0100, jerzu.xyz@irc.pl napisał(a):
On Sat, 5 Dec 2015 18:56:58 +0100, Tomasz Pyra Jeśli nie spełnia rozporządzenia to nie. To dokładnie ta sama sytuacja co gdyby miał czerwone lampy z przodu i białe z tyłu, bo powiedzmy sprowadzony z jakiegoś "Bananostanu" gdzie tak wolno. |
|
Data: 2015-12-05 19:37:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Światła Skandynawskie | |
Dnia Sat, 5 Dec 2015 19:32:39 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 05 Dec 2015 19:06:38 +0100, jerzu.xyz@irc.pl napisał(a): Tzn. może być jeszcze inaczej - jeśli te lampy mają oznaczenie RL i homologację, to po prostu są też światłami do jazdy dziennej. Wtedy mogą świecić bez postojówek. Co nie zmienia faktu że jest to głupie, bo mając takie "prawie mijania" zapalone, chyba łatwo zapomnieć włączyć prawdziwych świateł mijania (widząc że coś się tam z przodu jednak świeci) i jak zapada zmrok, to zostać z ciemnym tyłem w nocy. |
|
Data: 2015-12-05 22:42:12 | |
Autor: PlaMa | |
ĹwiatĹa Skandynawskie | |
W dniu 2015-12-05 o 19:37, Tomasz Pyra pisze:
Co nie zmienia faktu że jest to głupie, bo mając takie "prawie mijania" u mnie działa to tak, że nie świeci się także podświetlenie licznika, więc jak nie będziesz w stanie sprawdzić prędkości bo będzie za ciemno to raczej zorientujesz się, że coś jest nie tak :) |
|
Data: 2015-12-05 20:36:52 | |
Autor: J.F. | |
Światła Skandynawskie | |
Dnia Sat, 5 Dec 2015 18:56:58 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 05 Dec 2015 18:49:22 +0100, jerzu.xyz@irc.pl napisał(a): Uprawniony do badania zgodnosci przepisow z umowami miedzynarodowymi jest Trybunal Konstytucyjny :-) J. |
|
Data: 2015-12-05 18:51:26 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Światła Skandynawskie | |
On Sat, 5 Dec 2015 15:42:34 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: Mijania to mijania - nie mogą świecić w żaden inny sposób niż w pełni i No paczpan, a w takim Transicie świecą na 70% jako dzienne. I to kupionym w Polsce. Zresztą w FF2 też można tak zrobić, kwestia jednego przekaźnika i dodania drutu oporowewgo instalacji. Ba, niektóre egzemplarze mają drut oporowy, brak tylko przekaźnika. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-12-05 19:00:46 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Światła Skandynawskie | |
Dnia Sat, 05 Dec 2015 18:51:26 +0100, jerzu.xyz@irc.pl napisał(a):
On Sat, 5 Dec 2015 15:42:34 +0100, Tomasz Pyra Ale mijania? Bo owszem - widziałem samochody z DRL na światłach drogowych świecących słabiej. Ale w przypadku świateł mijania (które z założenia świecą w ulicę przed samochód, a nie w przód), to trochę bez sensu Zresztą w FF2 też można tak zrobić, kwestia jednego Zrobić oczywiście można wszystko, tylko niektórych rzeczy nie wolno :) |
|
Data: 2015-12-05 19:05:12 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Światła Skandynawskie | |
On Sat, 5 Dec 2015 19:00:46 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: Ale mijania? Miajania. Ja mam tak zrobione w swoim Focusie, fabrycznie jest tak w Kudze, Fieście, Focusy 2 z czujnikiem zmierzchu też tak mają. W trybie AUTO w dzień świecą się mijania na 70% jako dzienne, w nocy światła mijania świecą na 100% plus palą się pozycyjne z przodu i z tyłu. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-12-05 19:35:28 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Światła Skandynawskie | |
Dnia Sat, 05 Dec 2015 19:05:12 +0100, jerzu.xyz@irc.pl napisał(a):
On Sat, 5 Dec 2015 19:00:46 +0100, Tomasz Pyra Przedziwny pomysł - po prostu głupi :) Bo o ile słabiej świecące światła drogowe to całkiem dobry pomysł (ze względu na kąty świecenia), to światła mijania które świecą w asfalt przed autem to już po prostu słaby pomysł. |
|
Data: 2015-12-05 20:50:08 | |
Autor: P.B. | |
Światła Skandynawskie | |
Dnia Sat, 5 Dec 2015 19:35:28 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Przedziwny pomysł - po prostu głupi :) A właśnie, że nie! Różnica w jasności świecenia świateł mijania w trybie dziennych, a zwykłych mijania jest niemal niezauważalna, a żarówki H7 wytrzymują na dwa lata,a nie dwa miesiące codziennej jazdy. W moim FF2 FL nie mam czujnika zmierzchu i działa to tak, że w pozycji "0" przełącznika świateł świeci wszytko co normalnie: przód tył, oświetlenie tablicy, a mijania na 70% mocy. Po "włączeniu" świateł, mijania świecą pełną mocą i można na stała zapalić drogowe i przeciwmgielne. W praktyce "włączam" światła tylko podczas dłuższych podróży pozamiejskich. W mieście, czy na obwodnicy trójmiasta ta zmniejszona moc świateł wystarcza, żeby swobodnie jezdzić nocą. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2015-12-05 15:52:02 | |
Autor: Tom N | |
ĹwiatĹa Skandynawskie | |
PlaMa w <news:5662f4b9$0$22824$65785112news.neostrada.pl>:
Po kolejnym uprzejmym pomruganiu długimi, stwierdziłem, że mam zbyt dziurawą pamięć i w końcu zarobię mandat za jazdę bez świateł i pora coś z tym zrobić. Stwierdziłem, że albo montuję automatyczne dzienne albo włączam skandynawskie. Jako, że w Focus 2 włączenie opcji świateł skandynawskich to kwestia jednego przełącznika za 9 zł i 3 bezpieczników, postanowiłem zacząć od tego. Cały proces się udał się bez problemów, wraz z zapłonem włączają mi się światła mijania, bez pozycji, tylnych i tablicy. Mijania z przodu muszą być z pozycjami tylnymi No właśnie - miałem ostatnio dyskusję na ten temat ze znajomym i stwierdził on, że za brak tylnych i tablicy dostanę mandat przy kontroli. Tak, bo brak pozycji tylnych jest dopuszczalny ze światłami dziennymi Jak to jest? Czy ktoś mógłby mnie skierować do przepisu, który to reguluje? http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20150000305 -- 'Tom N' |
|
Data: 2015-12-05 23:07:16 | |
Autor: PlaMa | |
ĹwiatĹa Skandynawskie | |
W dniu 2015-12-05 o 15:29, PlaMa pisze:
No wĹaĹnie - miaĹem ostatnio dyskusjÄ na ten temat ze znajomym i No to zaczyna siÄ robiÄ ciekawie (cytat, tekst nie mĂłj): Zgodnie z zapisami "Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji NarodĂłw Zjednoczonych (EKG ONZ) â Jednolite przepisy dotyczÄ ce homologacji pojazdĂłw w odniesieniu do urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych i sygnalizacji Ĺwietlnej", ĹwiatĹo realizujÄ ce wiele funkcji moĹźe mieÄ oznaczenie homologacyjne dla funkcji gĹĂłwnej i nie musi mieÄ oznaczenia homolagocyjnego dla innych funkcji - pod warunkiem, Ĺźe realizuje je zgodnie z podanym Regulaminem. ToteĹź ĹwiatĹa mijania w funkcji ĹwiateĹ dziennych - po ograniczeniu mocy do ok 70-80% - sÄ w peĹni zgodne z zapisami Regulaminu dotyczÄ cymi DRL i sÄ absolutnie legalne w Polsce i kaĹźdym innym kraju UE. I nie muszÄ mieÄ Ĺźadnych napisĂłw "RL"! Poza tym - zgodnie z zapisami Regulaminu Ĺwiecenie wraz z DRL ĹwiateĹ pozycyjnych i oĹwietlenia tablicy rejestracyjnej oraz kokpitu jest JEDYNIE DOPUSZCZALNE dla samochodĂłw zarejestrowanych przed 01.01.2010 i NIE JEST DOZWOLONE dla samochodĂłw rejestrowanych po raz pierwszy po tej dacie. Oznacza to, Ĺźe dowolny samochĂłd (takĹźe rejestrowany wczeĹniej), jeĹli posiada prawidĹowe DRL moĹźe nie mieÄ innych ĹwiateĹ wĹÄ czonych - bo taki stan prawny jest stanem podstawowym. |
|
Data: 2015-12-05 23:18:32 | |
Autor: PlaMa | |
ĹwiatĹa Skandynawskie | |
W dniu 2015-12-05 o 23:07, PlaMa pisze:
No i jeszcze: przepisy sÄ jasne i Policja nie ma prawa karaÄ za wĹÄ czenie ĹwiateĹ mijania w funkcji ĹwiateĹ dziennych pod warunkiem, Ĺźe ich intensywnoĹÄ Ĺwiecenia jest ograniczona do wymaganego przepisam poziomu (w naszym przypadku za pomocÄ przewidzianego fabrycznie drutu oporowego) i zastosowania ĹźarĂłwek zgodnych ze specyfikacjÄ na reflektorze. Dla porzÄ dku linki RegulaminĂłw dla wszytkich: To jest Regulamin 48 http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...46:0152:PL:PDF a to Regulamin 87: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...46:0068:PL:PDF Ten drugi Regulamin teĹź jest waĹźny. Obydwa obowiÄ zujÄ bezwzglÄdnie w Polsce. A tu jest kluczowy cytat z Regulaminu 87: 5.1.2. W przypadku stwierdzenia, Ĺźe ĹwiatĹa zespolone, poĹÄ czone lub wzajemnie sprzÄĹźone speĹniajÄ wymagania kilku regulaminĂłw stanowiÄ cych zaĹÄ czniki do Porozumienia z 1958 r., moĹźna zastosowaÄ jeden miÄdzynarodowy znak homologacji, jednakĹźe pod warunkiem, Ĺźe takie ĹwiatĹa nie sÄ zespolone, poĹÄ czone lub wzajemnie sprzÄĹźone ze ĹwiatĹem lub ĹwiatĹami niespeĹniajÄ cymi przepisĂłw ktĂłregokolwiek z tych regulaminĂłw. Czyli - jeĹli DRL zrealizowany za pomocÄ ĹwiateĹ mijania jest zgodny z wymogami dotyczÄ cymi DRL, to znak homologacyjny RL nie jest wymagany. Wystarczy znak homologacyjny ĹwiateĹ mijania. Co Wy na to? |
|
Data: 2015-12-06 00:41:49 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Światła Skandynawskie | |
Dnia Sat, 5 Dec 2015 23:18:32 +0100, PlaMa napisał(a):
W dniu 2015-12-05 o 23:07, PlaMa pisze: Podstawowa sprawa jest taka, że są to przepisy dotyczące homologacji. Czyli mówią na co może sobie pozwolić producent samochodów homologując, a nie o tym co sobie można samemu wybudować we własnym samochodzie. Z tych regulaminów wynika więc że producent który homologuje lampę jako lampę główną z funkcją DRL, nie musi umieszczać na niej symbolu RL. Tylko tyle. Jednak nie oznacza to, że na dowolnej lampie bez symbolu RL wolno użytkownikowi uruchomić sobie funkcjonalność DRL. Byłoby to legalne tylko w przypadku lamp które zostały homologowane z funkcją DRL. A te lampy które taką funkcję spełniają fabrycznie zawsze widziałem że symbol RL miały, czyli wygląda na to, że producenci nie korzystają z możliwości nieumieszczenia znaku RL. I owszem okazuje się że jest to teoretycznie możliwe że lampy do DRL nie będą mieć znaku RL, ale praktycznie sądzę że może to być zjawisko niespotykane. Kolejne ryzyko jest takie, że jak wiadomo w Polsce najwyższą instancją dotyczącą zgodności pojazdu z przepisami jest policjant i nie przysługuje Ci żadne prawo odwołania od jego decyzji. Policjant zabierze dowód i koniec sprawy. A SKP wyda odpłatnie zaświadczenie na podstawie którego Ci dowód oddadzą, pod warunkiem że instalacja dziennych zniknie, albo na kloszu pojawi się RL - też żadnego odwołania prawo tu nie przewiduje. Można by się pewnie sądzić w Strassburgu o odmowę prawa do procesu sądowego i ciekawe jaki będzie rezultat (mi od czasu kiedy mam na to ochotę nikt nie chciał jeszcze zabrać DR). No i ostatnia sprawa - dlaczego mijania? :) Przecież to bez sensu. Na DRL dobrze nadają się osłabione światła drogowe lub przeciwmgłowe. Mijania są chyba najgorszym wyborem (nie mówiąc że od tego 2010 to chyba już 90% aut ma ksenonowe lampy). |
|
Data: 2015-12-06 00:57:20 | |
Autor: PlaMa | |
ĹwiatĹa Skandynawskie | |
W dniu 2015-12-06 o 00:41, Tomasz Pyra pisze:
Podstawowa sprawa jest taka, że są to przepisy dotyczące homologacji. No tak, ale spójrzmy na to z punktu praktycznego - następuje kontrola, ja mówię policjantowi, że mam dzienne, ale zgodnie z rozporządzeniem czy innym regulaminem nie ma na nich oznaczenie DRL bo nie musi być. Pomijając sytuację, że trafię na idiotę z niedorostem penisa a przerostem ego to sytuacja nie do podważenia przez policjanta. A te lampy które taką funkcję spełniają fabrycznie zawsze widziałem że To jeszcze o niczym nie świadczy :) No i ostatnia sprawa - dlaczego mijania? :) Przecież to bez sensu. czemu? |
|
Data: 2015-12-06 01:53:35 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Światła Skandynawskie | |
Dnia Sun, 6 Dec 2015 00:57:20 +0100, PlaMa napisał(a):
W dniu 2015-12-06 o 00:41, Tomasz Pyra pisze: Z praktycznego punktu widzenia to żadne oznaczenia na niczym nie mają znaczenia, a jedynie to czy spełniają praktyczną funkcję. Pomijając sytuację, że trafię na idiotę z niedorostem penisa a przerostem ego to sytuacja nie do podważenia przez policjanta. Jeżeli pomijasz idiotów, to raczej nie powinno być problemów z żadnym _rozsądnie_ zrobionym oświetleniem, jeśli spełnia swoją funkcję. Przepychanki na paragrafy zaczną się albo jeżeli Twoje oświetlenie nie spełnia funkcji prawidłowo, albo jeżeli policjant koniecznie chce Ci zrobić na złość z innego powodu. W jednym i drugim przypadku brak RL na lampie będzie pewnie wystarczającym argumentem żeby zatrzymać dowód rejestracyjny. A te lampy które taką funkcję spełniają fabrycznie zawsze widziałem że Teoretycznie nie, ale zakładając nawet że sprawę miałby rozpatrywać sąd, to ten za pośrednictwem biegłego zwróciłby się do producenta lampy z pytaniem czy lampa ta jest homolgowana jako DRL. I pewnie okazałoby się że nie jest. Bo gdyby była, to by na niej prodcuent to RL umieścił (bo co mu zależy?). No i ostatnia sprawa - dlaczego mijania? :) Przecież to bez sensu. Bo mają sprzeczne cele z DRL. Światła mijania mają tak świecić żeby było jak najmniej widoczne dla jadących z przeciwka (nie oślepiać w nocy) za to maksymalnie oświetlać jezdnię, a DRL wręcz przeciwnie bo nie muszą świecić w jezdnie za to mają być dobrze widoczne w świetle dnia. Do tego chyba znakomita większość świateł mijania to ksenony, a tych się nie ściemni tak łatwo. No i mając robić DRL na mijania to po co w ogóle bawić się w ściemniacze? Ja po prostu jeżdżę na mijania. Świecący tył jakoś mi nie ciąży. |
|
Data: 2015-12-06 02:34:22 | |
Autor: PlaMa | |
ĹwiatĹa Skandynawskie | |
W dniu 2015-12-06 o 01:53, Tomasz Pyra pisze:
Przepychanki na paragrafy zaczną się albo jeżeli Twoje oświetlenie nie Pomimo wspomnianych przeze mnie wytycznych? Bo mają sprzeczne cele z DRL.No i ostatnia sprawa - dlaczego mijania? :) Przecież to bez sensu.czemu? Chyba w ogóle nie ściemni - co w świetle powyższego wpisu zwiększa chyba ich użytkowość jako DRL? Zauważyłem, że u mnie światłą mijania przełączone na funkcję dziennych/skandynawskich, pomimo zmniejszenia natężenia światła, automatycznie ustawiają się na najwyższą pozycję - czyli dążą do właściwości, które opisałeś? No i mając robić DRL na mijania to po co w ogóle bawić się w ściemniacze? Też tego nie robię dla oszczędzania żarówek, tylko zwyczajnie żeby nie dostać mandatu. Jakoś tak mam, że wsiadając "za pierwszym razem" zawsze pamiętam o światłach. Jeśli jednak wysiądę i robię coś co wymaga niewiele czasu i wracam z powrotem do samochodu, to nie włącza mi się checklista i zapominam o tych światłach. Już kilka raz uprzejmi kierowcy mrugali mi żebym je włączył (szczytową ironią było jak chciałem zamrugać komuś, że nie ma świateł i okazało się, że jadę bez świateł :D. Inna przygoda to jak jadę 7ką w łomiankach i kumpel krzyczy - Policja! Patrzę na licznik, wszystko legalnie, więc jadę z łokciem za szybą, wyprzedzam KIE, patrzę się w oczy wyprzedzanego gliniarza z nieprowokującym ale jednak chyba widocznym uśmieszkiem ala "nic mi nie możesz zrobić", jadę dalej z 5 kilosów, zajeżdżam na stację i widzę, że jechałem bez świateł _-_). Trochę poprosiłem o komentarze na p.s.prawo i forum forda, jeśli wyjdzie że masz racje to będę włączał światła a te skandynawskie traktował jako koło ratunkowe. Pytanie pomocnicze: nie będę miał problemów z przeglądem jak nie mogę wyłączyć świateł? Bo teraz mam opcję: 1. same mijania 2. same postojowe 3. mijania i postojowe + ew. drogowe. |
|
Data: 2015-12-06 19:40:12 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Światła Skandynawskie | |
Dnia Sun, 6 Dec 2015 02:34:22 +0100, PlaMa napisał(a):
W dniu 2015-12-06 o 01:53, Tomasz Pyra pisze: Myślę że tak. Dlatego że jak producent lampę homolgował jako DRL, to napisał też na niej RL. Nawet jeśli nie musiał. Jak Opel od któregoś rocznika zaczął robić DRL na ściemnionych światłach przeciwmgłowych, to w lampach nic się nie zmieniło, poza tym że pojawił się znaczek RL. A policjant zabiera DR za samo podejrzenie niezgodności. Bo mają sprzeczne cele z DRL. No całkiem możliwe, ale ja się zastanawiam gdzie tu jest haczyk. Bo komplikują całą sprawę, zamiast użyć do DRL świateł drogowych, których sprawność w zakresie świecenia w oczy jadącym z przeciwka jest jednak dużo lepsza. Do osiągnięcia tego samego efektu widoczności zawsze w drogowych wystarczy mniejsza moc niż w mijania. No i mając robić DRL na mijania to po co w ogóle bawić się w ściemniacze? Etam - mandatu to tak łatwo też się nie dostaje :) Aż tak bardzo bym się nie przejmował. Też mam możliwość uruchomienia takich opcji w komputerze, ale właśnie realizacja tego na światłach mijania przy zgaszonych pozycjach z tyłu jest dla mnie zbyt ryzykowna że ja albo ktoś zapomni tego przełączyć i będzie sobie radośnie jechał w nocy nie wiedząc że z tyłu nic się nie świeci. Pytanie pomocnicze: nie będę miał problemów z przeglądem jak nie mogę wyłączyć świateł? Bo teraz mam opcję: Też tak mam :) |
|
Data: 2015-12-06 15:53:42 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Światła Skandynawskie | |
On Sun, 6 Dec 2015 00:41:49 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: Z tych regulaminów wynika więc że producent który homologuje lampę jako I nie umieszcza. A teraz niech mi policjant na drodze udowodni, że auto nie wyszło tak z fabryki? Tak BTW to reflektor z Focusa ma homologację HCR. D to xenony. A co to za lampa z homologacją DRL? Inna sprawa to to, że aby zobaczyć jaką homologację ma ten reflektor, to trzeba by go było wymontować. Bo inaczej to nic nie widać. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-12-06 08:31:13 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Światła Skandynawskie | |
On ci nie bedzie nic udowadnial. Za niesluszne zabranie dowodu rejestracyjnego policjant nie ponosi zadnych komsekwencji. Jedyne wyjscie jak ktos spodziewa sie zabrania dowodu rejestracyjnego i wie ze jego odzyskanie bedzie klopotliwe to od razu policjantowi meldowac ze sie go zapomnialo i przyjac na klate 5 dych mandatu.
|
|
Data: 2015-12-06 19:49:05 | |
Autor: LEPEK | |
ĹwiatĹa Skandynawskie | |
W dniu 2015-12-06 o 15:53, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
A teraz niech mi policjant na drodze udowodni, że On ci nie będzie nic udowadniał. Jak zechce, to ci powie "Panie Dariuszu, zatrzymuję Panu dowód rejestracyjny na co wystawiam pokwitowanie ważne 7 dni; dowód rejestracyjny będzie Pan mógł odebrać w urzędzie, który go wydał po przedstawieniu zaświadczenia ze stacji kontroli pojazdów;proszę podpisać; do widzenia; nie ma za co; i tobie też". Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03 |
|
Data: 2015-12-07 00:09:18 | |
Autor: re | |
Światła Skandynawskie | |
Użytkownik "LEPEK" A teraz niech mi policjant na drodze udowodni, że On ci nie będzie nic udowadniał. Jak zechce, to ci powie "Panie Dariuszu, zatrzymuję Panu dowód rejestracyjny na co wystawiam pokwitowanie ważne 7 dni; -- - Czemu miałby wystawić pokwitowanie ważne 7 dni ? |
|
Data: 2015-12-06 16:20:58 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Światła Skandynawskie | |
bo ludzki pan i da na tydzien. A moglby na trzy dni albo zakazac jazdy by mogl. I co mu zrobisz? Zasada jest prosta. Im bardziej kierowca sie madruje tym ostrzejsza kara. Dlatego jak juz sie nie da nadlozyc drogi zeby ominac kontrole i jak zatrzymaja to warto zlozyc samokrytyke, poplakac sie czy w inny sposob zrobic z siebie idiote. Niebieski poczuje sie dowartosciowany i odpusci. Policja od mafi rozni sie tylko tym ze ma legalnie bron kupiona za pieniadze podatnika. Oni tylko w telewizji uczynni i zyczliwi. W realu nigdy jeszcze nie spotkalem policjanta co by nie byl cwokiem. W necie jest sporo filmikow ktore potwierdzaja moje skromne doswiadczenia.
|
|
Data: 2015-12-07 22:05:05 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Światła Skandynawskie | |
On Sun, 6 Dec 2015 19:49:05 +0100, LEPEK <gdzies@wsi.pl> wrote:
On ci nie będzie nic udowadniał. Jak zechce, to ci powie "Panie Dariuszu, zatrzymuję Panu dowód rejestracyjny(...) No i będę się wtedy martwił ;) Na razie jeźdzę tak blisko rok i jakoś nikt się nie czepnął :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-12-06 19:50:23 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Światła Skandynawskie | |
Dnia Sun, 06 Dec 2015 15:53:42 +0100, jerzu.xyz@irc.pl napisał(a):
On Sun, 6 Dec 2015 00:41:49 +0100, Tomasz Pyra No ale tak naprawdę to widziałeś taką lampę? Ja nie mówię że taka nie istnieje, ale te gdzie widziałem wszystkie miały zawsze RL. A teraz niech mi policjant na drodze udowodni, że Niestety ale jest tak że policjant niczego nie musi udowadniać. Wystarczy że podejrzewa i tracisz DR. A wtedy to Ty masz obowiązek na własny koszt dostarczyć dowody że samochód spełnia wymogi. Tak BTW to reflektor z Focusa ma homologację HCR. D to xenony. A co to To nie jest homologacja DRL, a znak RL w lampach które mają funkcję świateł dziennych. Takie coś: http://moto-lider.pl/foty/drl705rl002_small.jpg Np. lampy zespolone z wbudowanymi światłami dziennymi mają taki znak na lampie. W Oplu światła przeciwmgłowe z taką funkcją też miały napisane RL, chociaż nie różniły się niczym od lamp w samochodach bez tej funkcji (poza tym że nie miały znaków RL). Inna sprawa to to, że aby zobaczyć jaką homologację ma ten reflektor, Oznaczenia są z przodu na kloszu. A zazwyczaj tam jest już całkiem sporo napisane, więc jedno RL w te czy w tamte nie robi różnicy: http://imagizer-cv.imageshack.us/a/img594/3703/9nn8.jpg |
|
Data: 2015-12-06 21:34:15 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Światła Skandynawskie | |
On Sun, 6 Dec 2015 19:50:23 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: Oznaczenia są z przodu na kloszu. Akurat niekoniecznie i nie zawsze. Często są na obudowie lampy. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-12-06 21:48:43 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Światła Skandynawskie | |
On Sun, 6 Dec 2015 19:50:23 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: No ale tak naprawdę to widziałeś taką lampę? Podałem Ci przykład w innym poście. BMW E46, tyle że tam dzienne realizowane są przez światła drogowe, które świecą ZTCP na 30%. Auto wyszło tak z fabryki, sprawdzane po nr VIN. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-12-06 22:33:36 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Światła Skandynawskie | |
Dnia Sun, 06 Dec 2015 21:48:43 +0100, jerzu.xyz@irc.pl napisał(a):
On Sun, 6 Dec 2015 19:50:23 +0100, Tomasz Pyra No ciekawe, ale patrząt na te regulaminy jak najbardziej możliwe. Chociaż teraz próbując znaleźć historię regulacji 48 mówiącej o światłach, to wzmianka o DRL pojawia się chyba dopiero w 1999, a E46 produkowany jest od 1998, czyli może się po prostu nie załapał na odpowiednie symbole na lampach? Może to był pionier świateł dziennych jeszcze nim zostały europejsko "wyregulowane"? :) |
|
Data: 2015-12-06 22:50:57 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Światła Skandynawskie | |
On Sun, 6 Dec 2015 22:33:36 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: Chociaż teraz próbując znaleźć historię regulacji 48 mówiącej o światłach, To było E46 kombi po lifcie, OIDP to 2002 albo 2003 rok. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-12-06 16:01:02 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Światła Skandynawskie | |
On Sun, 6 Dec 2015 00:41:49 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: A te lampy które taką funkcję spełniają fabrycznie zawsze widziałem że BMW e46, światła dzienne realizowane za pomocą świateł drogowych. Homologacja HCR. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-12-06 10:21:36 | |
Autor: re | |
ĹwiatĹa Skandynawskie | |
UĹźytkownik "PlaMa" .... http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...46:0152:PL:PDF http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...46:0068:PL:PDF -- - Page not found |
|
Data: 2015-12-07 11:51:56 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
ĹwiatĹa Skandynawskie | |
W dniu 2015-12-05 o 15:29, PlaMa pisze:
Po kolejnym uprzejmym pomruganiu długimi, stwierdziłem, że mam zbytOjciec w FF2 (2010r.) ma automatyczne światła mijania. Auto z polskiego salonu, kupił używkę. Jak to jest zrobione to nie wiem... |
|
Data: 2015-12-07 22:07:36 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Światła Skandynawskie | |
On Mon, 7 Dec 2015 11:51:56 +0100, Kamil 'Model'
<kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl> wrote: Ojciec w FF2 (2010r.) ma automatyczne światła mijania. Auto z polskiego salonu, kupił używkę. Jak to jest zrobione to nie wiem... ZTCW to większośc (jak nie wszystkie) Focusów 2 po lifcie (koniec 2007) tak mają. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-12-08 10:21:24 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
ĹwiatĹa Skandynawskie | |
W dniu 2015-12-07 o 22:07, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Mon, 7 Dec 2015 11:51:56 +0100, Kamil 'Model'Tego nie wiem. Ja w Pugu 307, Pugu 206 i Cytrynie Xsarze aktywowałem automatyczne światła mijania interfejsem. Nazywały się "opcja świateł skandynawskich" i świecą się pełne światła mijania (czyli przód, tył, oświetlenie tablicy, oświetlenie zegarów i konsoli). Podobno w niektórych wersjach aut z PSA różnie to świeci (np. sam przód). Zależne niby od wersji BSI w aucie i softu... |
|