艢wiat艂a d艂ugie/kr贸tkie w francuzach H 4

Data: 2013-03-29 01:51:13
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
艢wiat艂a d艂ugie/kr贸tkie w francuzach H 4
Peugeot ... Citroen ... Renault ...

艢wiat艂a w tych autach chyba w wi臋kszo艣ci realizowane s膮 reflektorem z H4. Mia艂em tak w starych megankach,lagunach, jest tak w partnerze, mam tak w citroenie aktualnie.

Po wstawieniu osram najtbrejker贸wplusuf do berlingo - jestem bardzo zadowolony z 艣wiate艂 mijania. Ba, jestem zadowolony z 艣wiate艂 d艂ugich. Mam tylko jeden problem dotycz膮cy prze艂膮czania 艣wiate艂. H4 w berlingo jako mijania 艣wiec膮 perfect, d艂ugie te偶 zasadniczo. Mijania 艣wietnie o艣wietlaj膮 prawe pobocze. Bardzo dobrze te偶 o艣wietlaj膮 lewe pobocze (du偶o ni偶ej, przy samej ziemi).

Jednak ostatnio podczas nocnej jazdy w lesie  doszed艂em do wniosku, 偶e du偶o lepiej by by艂o, gdyby po prze艂膮czeniu na d艂ugie nie gas艂y 艣wiat艂a mijania. W momencie zapalenia d艂ugich 艣wietnie wida膰 drog臋 "st膮d w pizdu", ale hujowo do艣wietlane jest pobocze prawe do 40 metr贸w. Da si臋 to "korygowa膰" nie prze艂膮czaj膮c 艣wiate艂 do ko艅ca - wystarczy podci膮gn膮膰 do po艂owy d藕wigni臋 i 艣wiec膮 i mijania i d艂ugie.

I teraz pytania: Czy 艣wiat艂a realizowane H4 z za艂o偶enia nie 艣wiec膮 na dwa 偶arniki z powodu przegrzewania ? Czy mo偶e to wymys艂 producent贸w ? Je艣li wymys艂 producent贸w - czy da si臋 programowo w komputerku pozmienia膰 co艣 by 艣wieci艂u jedne i drugie r贸wnocze艣nie ? Swoj膮 drog膮, sytuacja perfekcyjna by by艂a taka, by po zapi臋ciu d艂ugich 艣wieci艂y d艂ugie+mijania+przeciwmg艂owe (wiem, 偶e to niezgodne z przepisami) ... Mimo wszystko - da si臋 wykombinowa膰 by d艂ugie 艣wieci艂y si臋 ze 艣wiat艂ami mijania ?

Uzasadnienie: przy w艂膮czonych mijania perfect wida膰 zwierzyn臋 w krzakach, przy prze艂膮czeniu na d艂ugie zwierzyn臋 dalej wida膰, ale oczy sarenek, jelonk贸w, etc nie 艣wiec膮 si臋 ju偶 tak intensywnie ...

--
Rafa艂 "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wroc艂aw +48 71 718 70 90

Data: 2013-03-29 05:23:47
Autor: _Micha艂
On 3/29/2013 1:51 AM, "Rafa艂 \"SP\" Gil" wrote:
Peugeot ... Citroen ... Renault ...

艢wiat艂a w tych autach chyba w wi臋kszo艣ci realizowane s膮 reflektorem z
H4. Mia艂em tak w starych megankach,lagunach, jest tak w partnerze, mam
tak w citroenie aktualnie.

Z tego co pami臋tam to 2x h7 w normalnych francuskich, tylko ze w
starszych ni偶 laguna czy megane ;) jak jeszcze xenon贸w nie by艂o
montowanych w autach.

[...]

dawno temu (22..13 lat wstecz)
na h7 by艂o to zrobione prze艂膮cznikami, jedno si臋 w艂膮cza艂o drugie...
gas艂o, komputery by艂y tylko do tego 偶eby wiedzie膰 kt贸ra 偶ar贸weczka
gdzie si臋 spali艂a, halogeny sobie w艂膮czy膰 mo偶na ;)

13lat i mniej ju偶 koputer, przeka藕niki i czujniki zmierzchu,
tylko nie ma wersji bez xenon贸w w reno

Data: 2013-03-29 08:20:38
Autor: Hinek
艢wiat艂a d艂ugie/kr贸tkie w francuzach H4
Dwa 偶arniki w H4 jednocze艣nie nie powinny dzia艂a膰. 呕ar贸wka szybko padnie ale istotniejsze
jest 偶e szybko zniszczysz odb艂y艣nik w reflektorze i kostk臋 po艂膮czeniow膮 na 偶ar贸wce.

--
Hinek

Data: 2013-03-29 19:23:55
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2013-03-29 08:20, Hinek pisze:
Dwa 偶arniki w H4 jednocze艣nie nie powinny dzia艂a膰. 呕ar贸wka
szybko padnie ale istotniejsze
jest 偶e szybko zniszczysz odb艂y艣nik w reflektorze i kostk臋
po艂膮czeniow膮 na 偶ar贸wce.

i dupa blada ;/
Pozostaje belk臋 na relingi wrzuci膰 i jakie艣 dalekosi臋偶ne se pizgn膮膰 na dach, i z d艂ugich firmowych nie korzysta膰 :)

Data: 2013-03-29 21:42:11
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2013-03-29 19:23, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
[...]

Nie da rady. Urwiesz j膮 wje偶d偶aj膮c do swojego gara偶u. Bo to ju偶 b臋dzie tak jakby艣 chcia艂 呕ulem si臋 wtoczy膰. :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-03-29 21:52:05
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
艢wiat艂a d艂ugie/kr贸tkie w francuzac h H4

Nie da rady. Urwiesz j膮 wje偶d偶aj膮c do swojego gara偶u. Bo to ju偶
b臋dzie tak jakby艣 chcia艂 呕ulem si臋 wtoczy膰. :P

"okoliczno艣ciow膮 belk臋" szybko montowaln膮/demontowaln膮 ...

Data: 2013-03-30 04:39:12
Autor: t岽
iat砤 d硊gie/kr髏kie w francuzach H4
Hinek wrote:

ale istotniejsze
jest 偶e szybko zniszczysz odb艂y艣nik w reflektorze i kostk臋 po艂膮czeniow膮
na 偶ar贸wce.

ROTFL.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2013-03-29 09:31:22
Autor: J.F.
艢wiat艂a d艂ugie/kr贸tkie w francuzach H 4
Dnia Fri, 29 Mar 2013 01:51:13 +0100, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):
I teraz pytania: Czy 秝iat砤 realizowane H4 z za硂縠nia nie 秝iec na dwa 縜rniki z powodu przegrzewania ? Czy mo縠 to wymys producent體 ?

No ... przegrzewac to sie raczej beda. Samej zarowce moze nie zaszkodzi, bo
jednak dosc daleko te wlokna, reflektorowi byc moze, szczegolnie jak z
plastiku, kabelkowi masy tez bedzie troche za cieplo - a coraz ciensze daja
:-)

Je秎i wymys producent體 - czy da si programowo w komputerku pozmienia co by 秝ieci硊 jedne i drugie r體nocze秐ie ?

Dwie diody, albo jeden przekaznik ekstra :-)

Swoj drog, sytuacja perfekcyjna by by砤 taka, by po zapi阠iu d硊gich 秝ieci硑 d硊gie+mijania+przeciwmg硂we (wiem, 縠 to niezgodne z przepisami)

W lesie nie obowiazuja ... ale do lasu nie wolno :-)

... Mimo wszystko - da si wykombinowa by d硊gie 秝ieci硑 si ze 秝iat砤mi mijania ?

Zamontowac sobie dodatkowe lampy ?
Uzasadnienie: przy w潮czonych mijania perfect wida zwierzyn w krzakach, przy prze潮czeniu na d硊gie zwierzyn dalej wida, ale oczy sarenek, jelonk體, etc nie 秝iec si ju tak intensywnie ...

A zapal ty je najpierw w garazu - moze na boki swieca tak samo, tylko juz
sie nie wyrozniaja tak mocno ? No i sa gwizdki na sarenki :-)

J.

Data: 2013-03-29 10:22:33
Autor: Arbiter
iat砤 d硊gie/kr髏kie w francuzach H4

U縴tkownik ""Rafa \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisa w wiadomo禼i news:kj2oit$n4t$1node2.news.atman.pl...

dor骲 sobie przeka糿ik tak by za潮czaj眂 d硊gie dawa硂 pr眃 na mijania. Aby uniknac spadk體 napie, dodatkowy efekt moze da poci眊niecie grubszym kablem napiecia z akumulatora (+ i -)

Data: 2013-03-29 10:46:38
Autor: Kamil 'Model'
iat砤 d硊gie/kr髏kie w francuzach H4
W dniu 2013-03-29 01:51, "Rafa \"SP\" Gil" pisze:
Peugeot ... Citroen ... Renault ...

iat砤 w tych autach chyba w wi阫szo禼i realizowane s reflektorem z
H4. Mia砮m tak w starych megankach,lagunach, jest tak w partnerze, mam
tak w citroenie aktualnie.

Po wstawieniu osram najtbrejker體plusuf do berlingo - jestem bardzo
zadowolony z 秝iate mijania. Ba, jestem zadowolony z 秝iate d硊gich.
Mam tylko jeden problem dotycz眂y prze潮czania 秝iate. H4 w berlingo
jako mijania 秝iec perfect, d硊gie te zasadniczo. Mijania 秝ietnie
o秝ietlaj prawe pobocze. Bardzo dobrze te o秝ietlaj lewe pobocze
(du縪 ni縠j, przy samej ziemi).

Jednak ostatnio podczas nocnej jazdy w lesie  doszed砮m do wniosku, 縠
du縪 lepiej by by硂, gdyby po prze潮czeniu na d硊gie nie gas硑 秝iat砤
mijania. W momencie zapalenia d硊gich 秝ietnie wida drog "st眃 w
pizdu", ale hujowo do秝ietlane jest pobocze prawe do 40 metr體. Da si
to "korygowa" nie prze潮czaj眂 秝iate do ko馽a - wystarczy podci眊n辨
do po硂wy d紈igni i 秝iec i mijania i d硊gie.

I teraz pytania: Czy 秝iat砤 realizowane H4 z za硂縠nia nie 秝iec na
dwa 縜rniki z powodu przegrzewania ? Czy mo縠 to wymys producent體 ?
Je秎i wymys producent體 - czy da si programowo w komputerku pozmienia
co by 秝ieci硊 jedne i drugie r體nocze秐ie ? Swoj drog, sytuacja
[...]

Pod潮cz pod LExie i zobacz czy mo縠sz ustawi 秝iat潮 dzielone (co w ten dese). W P206 mo縩a tak ustawi dla 秝iate 2xH7 a nie 1xH4 i wtedy po w潮czeniu d硊gich, mijania 秝iec...

Data: 2013-03-29 18:30:15
Autor: jerzu
iat砤 d硊gie/kr髏kie w francuzach H4
On Fri, 29 Mar 2013 01:51:13 +0100, "Rafa \"SP\" Gil"
<usenet@motopower.pl> wrote:

Peugeot ... Citroen ... Renault ...

iat砤 w tych autach chyba w wi阫szo禼i realizowane s reflektorem z H4.

U mnie jest H1/H7.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-03-29 19:22:48
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
艢wiat艂a d艂ugie/kr贸tkie w francuzac h H4
W dniu 2013-03-29 18:30, jerzu pisze:

U mnie jest H1/H7.

ale Ty nie masz osob贸wki :), a ja o takich pisz臋.

Data: 2013-03-29 19:39:48
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2013-03-29 19:22, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
W dniu 2013-03-29 18:30, jerzu pisze:

U mnie jest H1/H7.

ale Ty nie masz osob贸wki :), a ja o takich pisz臋.

W osob贸wkach te偶 tak bywa - P206 :)

Data: 2013-03-29 21:10:31
Autor: sandman
艢wiat艂a d艂ugie/kr贸tkie w francuzac h H4
W dniu 2013-03-29 19:22, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
W dniu 2013-03-29 18:30, jerzu pisze:

U mnie jest H1/H7.

ale Ty nie masz osob贸wki :), a ja o takich pisz臋.

Megane I ph 2 z 2000 roku np. tak ma (h1/h7)

--
sandman

Data: 2013-03-29 21:45:05
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2013-03-29 21:10, sandman pisze:

Megane I ph 2 z 2000 roku np. tak ma (h1/h7)

Dziwne, ja w takiej megance mia艂em (nie pami臋tam jakie 偶ar贸wki by艂y), 偶e mijania po w艂膮czeniu d艂ugich gas艂y ...

Data: 2013-03-29 22:28:46
Autor: R2r
[...]

Te偶 takie mia艂em, ale w tym modelu by艂y te偶 wersje z H4.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2013-03-29 21:49:57
Autor: jerzu
iat砤 d硊gie/kr髏kie w francuzach H4
On Fri, 29 Mar 2013 19:22:48 +0100, "Rafa \"SP\" Gil"
<usenet@motopower.pl> wrote:

ale Ty nie masz osob體ki :), a ja o takich pisz.

Dobra, Scenic II te ma tak :)

Data: 2013-03-29 22:25:30
Autor: R2r
艢wiat艂a d艂ugie/kr贸tkie w francuzac h H4
W dniu 2013-03-29 21:49, jerzu pisze:
On Fri, 29 Mar 2013 19:22:48 +0100, "Rafa艂 \"SP\" Gil"
<usenet@motopower.pl> wrote:

ale Ty nie masz osob贸wki :), a ja o takich pisz臋.

Dobra, Scenic II te偶 ma tak :)

Scenic I ph II te偶 tak ma ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2013-03-29 22:23:52
Autor: R2r
艢wiat艂a d艂ugie/kr贸tkie w francuzac h H4
W dniu 2013-03-29 19:22, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
W dniu 2013-03-29 18:30, jerzu pisze:

U mnie jest H1/H7.

ale Ty nie masz osob贸wki :), a ja o takich pisz臋.

Megane I FL (chocia偶 tu by艂y i takie z H4), Megane II i nowsze, Laguna II i nowsze...

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2013-03-29 22:27:25
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2013-03-29 22:23, R2r pisze:

U mnie jest H1/H7.
ale Ty nie masz osob贸wki :), a ja o takich pisz臋.
Megane I FL (chocia偶 tu by艂y i takie z H4), Megane II i nowsze,
Laguna II i nowsze...

Inaczej: Czy przy tym uk艂adzie 偶ar贸wek przy w艂膮czaniu d艂ugich gasn膮 mijania ?

Data: 2013-03-29 22:34:08
Autor: R2r
W dniu 2013-03-29 22:27, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
[...]

W Megane I z uk艂adem H1/H7 艣wiat艂a mijania nie gas艂y po prze艂膮czeniu na drogowe. W Lagunie II mam ksenon + H1 do drogowych - ksenony oczywi艣cie nie gasn膮. :-) W Lagunie III z halogenami - z tego co pami臋tam r贸wnie偶 mijania nie gas艂y, w wersji z ksenonami nie ma dodatkowych halogen贸w do drogowych - w ich miejsce s膮 jakie艣 w21 czy c贸艣 do DRL.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2013-03-29 19:37:51
Autor: DoQ
W dniu 2013-03-29 01:51, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
Peugeot ... Citroen ... Renault ...
艢wiat艂a w tych autach chyba w wi臋kszo艣ci realizowane s膮 reflektorem z
H4. Mia艂em tak w starych megankach,lagunach, jest tak w partnerze, mam
tak w citroenie aktualnie.

W ASO 偶epota najwi臋ksz膮 rotacj臋 na magazynie mia艂y zar贸wki H7 i W5W, H4ki daleko po nich...

Pozdr.

Data: 2013-03-30 18:47:37
Autor: Przemeq
艢wiat艂a d艂ugie/kr贸tkie w francuzac h H4
W thali z 2004 roku H7 mijania, H1 drogowe jak prze艂膮cze na drogowe to mijania nie gasn膮 czyli 艣wiec膮 jednocze艣nie H7 i H1.
W megane III jest tak samo tylko nie pami臋tam czy jest zestaw H7 i H1 czy 2 x po H1 dzia艂a identycznie jak w thali

Przemeq

Data: 2013-03-31 10:18:18
Autor: DoQ
W dniu 2013-03-30 18:47, Przemeq pisze:
[...]

U mnie s膮 4szt H7.

Pozdr.

Data: 2013-04-01 22:04:28
Autor: Adam P砤szczyca
艢wiat艂a d艂ugie/kr贸tkie w francuzach H 4
Dnia Fri, 29 Mar 2013 01:51:13 +0100, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):

Peugeot ... Citroen ... Renault ...

France :P
[...]

W砤cz przeciwmg硂we przednie, ten sam efekt :D

I teraz pytania: Czy 秝iat砤 realizowane H4 z za硂縠nia nie 秝iec na dwa 縜rniki z powodu przegrzewania ? Czy mo縠 to wymys producent體 ?

We wszystkich autach jakie znam jest tak, 縠 w潮czenie na sta砮 d硊gich
wy潮cza mijania. Raczej przegrzewanie.
Je秎i wymys producent體 - czy da si programowo w komputerku pozmienia co by 秝ieci硊 jedne i

W IT nie ma 'nie da si' jest 'za ile' ;) Oficjalnie nie da si. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P砤szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K阺zyca Le秐a 51/9, 66-305 K阺zyca Le秐a
 _______/ /_     Wywo硑wanie slajd體 http://trzypion.pl/

Data: 2013-04-02 01:17:39
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2013-04-01 22:04, Adam P艂aszczyca pisze:

[...]
W艂acz przeciwmg艂owe przednie, ten sam efekt :D

Zdecydowanie nie ten sam efekt. PM powoduj膮, 偶e 艂adnie do艣wietlone s膮 pobocza, i z 5 metr贸w przed autem ...

I teraz pytania: Czy 艣wiat艂a realizowane H4 z za艂o偶enia nie
艣wiec膮 na dwa 偶arniki z powodu przegrzewania ? Czy mo偶e to
wymys艂 producent贸w ?
We wszystkich autach jakie znam jest tak, 偶e w艂膮czenie na sta艂e d艂ugich
wy艂膮cza mijania. Raczej przegrzewanie.

IMHO wszystkie realizowane 偶ar贸wkami z dwoma 偶arnikami. W niemcach, z kt贸rymi do tej pory mia艂em do czynienia (par臋 egzemplarzy starych beemek, starych VW, sk贸d od "po艂膮czenia z vw" etc ... Ale widz臋, 偶e ta zale偶no艣膰 jest po艂膮czona stricte z tym, jak膮 偶ar贸wk膮 pop臋dzono 艣wiat艂a. Kr贸tko m贸wi膮c, z tego w膮tku wyci膮gn膮艂em wniosek, 偶e je艣li masz kr贸tkie/d艂ugie na H4 - oba nie b臋d膮 艣wieci膰 na raz. Chyba, 偶e kto艣 rzuci przyk艂adem auta z 偶ar贸wk膮 H4, 艣wiec膮cego d艂ugimi i mijania r贸wnocze艣nie.

Je艣li wymys艂 producent贸w - czy da si臋
programowo w komputerku pozmienia膰 co艣 by 艣wieci艂u jedne i
W IT nie ma 'nie da si臋' jest 'za ile' ;) Oficjalnie nie da si臋.

W IT jest NIE DA SI臉. I nie "za ile" jest kluczem, a kto zarz膮dza tym IT.

Zacytuj臋 "klasyka", kt贸rego z nazwiska nie wymieni臋, kt贸ry zarz膮dza艂 IT w du偶ej firmie. Podczas spotka艅 omawiaj膮cych problemy oznakowanych markerem "nie da si臋" - pyta艂 czy wykonawcy lubi膮 motywacj臋 przez pozytywne kopni臋cie, czy kopni臋cie negatywne. Ka偶dy odpowiada艂, 偶e lubi "pozytywnego kopa" (my艣l膮c zapewne, 偶e szykuje si臋 podwy偶ka). 脫w klasyk w贸wczas m贸wi艂, 偶e jak us艂yszy jeszcze raz, 偶e si臋 nie da, sprzeda im tak kurwa mocno pozytywnego kopa, 偶e na ziemi wyl膮duj膮 miesi膮c po tym, jak w locie zdechn膮 z g艂odu :)