艢wiat艂a dzienne: kto na tym zarabia?

Data: 2012-10-26 08:06:54
Autor: T.
艢wiat艂a dzienne: kto na tym zarabia?
W dniu 2012-10-26 07:32, khanula@gazeta.pl pisze:
zawsze bylem przekonany ze to przekret. wprowadzenie obowiazku jazdy na swiatlach mijania w dzien zwieksza ryzyko wypadkow, i nie wplywa na poprawe bezpieczenstwa na drogach. jedyny cel tej ustawy to drenaz kieszeni obywateli.

http://moto.onet.pl/1669999,1,swiatla-dzienne-kto-na-tym-zarabia,artykul.html?node=13

Z regu艂y dziennikarze nie umiej膮 czyta膰 statystyk. Nale偶y od wszystkich wypadk贸w odliczy膰 te w nocy oraz te w dzie艅 w okresie od listopada do marca i dopiero wtedy por贸wnywa膰 rok do roku. Bo i tak w nocy je藕dzi si臋 na 艣wiat艂ach, podobnie jest nakaz jazdy na 艣wiat艂ach w zimie. I oka偶e si臋, 偶e jednak liczba wypadk贸w W DZIE艃 w okresie MARZEC-PA殴DZIERNIK zmala艂a! Tylko trzeba si臋gn膮膰 do statystyk...
Statystyki nie drgn臋艂y rzeczywi艣cie jako艣 istotnie po wprowadzeniu obowi膮zku jazdy na 艣wiat艂ach w dzie艅 w sezonie wiosenno-letnim, bo istotnie wzros艂a liczba wypadk贸w w nocy! Zabija艂a si臋 g艂贸wnie m艂odzie偶 wracaj膮ca z nocnych dyskotek.
T.

Data: 2012-10-25 23:12:10
Autor: khanula
iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?
W dniu pi眛ek, 26 pa糳ziernika 2012 08:06:56 UTC+2 u縴tkownik T. napisa:
> [...]

> zawsze bylem przekonany ze to przekret. wprowadzenie obowiazku jazdy na swiatlach mijania w dzien zwieksza ryzyko wypadkow, i nie wplywa na poprawe bezpieczenstwa na drogach. jedyny cel tej ustawy to drenaz kieszeni obywateli.

Z regu硑 dziennikarze nie umiej czyta statystyk. Nale縴 od wszystkich wypadk體 odliczy te w nocy oraz te w dzie w okresie od listopada do marca i dopiero wtedy por體nywa rok do roku. Bo i tak w nocy je糳zi si na 秝iat砤ch, podobnie jest nakaz jazdy na 秝iat砤ch w zimie. I oka縠 si, 縠 jednak liczba wypadk體 W DZIE w okresie MARZEC-PA珼ZIERNIK zmala砤! Tylko trzeba si阦n辨 do statystyk...

Statystyki nie drgn瓿y rzeczywi禼ie jako istotnie po wprowadzeniu obowi眤ku jazdy na 秝iat砤ch w dzie w sezonie wiosenno-letnim, bo istotnie wzros砤 liczba wypadk體 w nocy! Zabija砤 si g丑wnie m硂dzie wracaj眂a z nocnych dyskotek.

T.

przeczytaj uwaznie artykol. tam mowi sie o tym ze kierowcy skupiaja uwage na obiektach oswietlonych (swiatla samochodu) zas te nie oswietolne (piesi, rowerzysci...) sa w wyniku, mniej widoczni. i to przyczynia sie do zwiekszenia ryzyka wypadkow z udzialem tych nieoswietlonych... dziennikarze, wiadomo. szefcy tez sa lepsi i gorsi

Data: 2012-10-26 10:57:31
Autor: T.
W dniu 2012-10-26 08:12, khanula@gazeta.pl pisze:
[...]

Tylko 縠 na t tez nie ma statystyk. Natomiast na zmniejszenie liczby wypadk體 w dzie - s. A id眂 tym tropem to najbezpieczniej by硂by zakaza u縴wania 秝iate w nocy - z jak pr阣ko禼i by jecha wiedz眂, 縠 mo縠sz si wpakowa na co nieo秝ietlonego na drodze? :-)
T.

Data: 2012-10-26 02:39:45
Autor: khanula
iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?
W dniu pi眛ek, 26 pa糳ziernika 2012 10:57:55 UTC+2 u縴tkownik T. napisa:
[...]

pokaz kilka takich opracowan statystycznych ze swiatla zmniejszyly ilosc wypadkow

Data: 2012-10-26 13:22:46
Autor: T.
W dniu 2012-10-26 11:39, khanula@gazeta.pl pisze:
[...]

Niestety nie mam. S硑sza砮m w radiu - prezentowa je (konkretnie z liczbami) Aleksander 痽zny (obecnie rzecznik GDDKIA). Podejrzewam, 縠 jak poszukasz, to znajdziesz, cho nie jestem pewny czy w necie s dane dost阷ne a z takim rozbiciem.
Generalnie facet m體i, 縠 liczba wypadk體 w pierwszym roku zosta砤 na takim samym poziomie, jak rok wcze秐iej, ale to by pierwszy rok takiej tendencji - bo liczba wypadk體 ros砤. No i wtedy w砤秐ie bodaj a o 7% (o ile dobrze pami阾am) wzros砤 liczba wypadk體 noc.
Je秎i Ci a tak zale縴 zadaj pytanie rzecznikowi policji w trybie dost阷u do informacji publicznej.
T.

Data: 2012-10-26 14:08:31
Autor: Bogdan Idzikowski
iat砤 dzienne: kto na tym zarabia?

U縴tkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisa w wiadomo禼i news:508a7288$0$1215$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czy m骻砨y mnie o秝ieci w pewnej kwestii?
Chodzi mi o to, czy w przytaczanych statystykach liczba wypadk體 noc, obejmuje wszystkie wypadki, czy te ilo舵 wypadk體 jest przeliczana na okre秎on ilo舵 samochod體? Bo okre秎enie, 縠 w roku "x" by硂 "???" wypadk體, a w roku "y" wzros硂 o 10% nic dok砤dnego nie m體i, bo w roku "y" mog硂 je縟zi wiecej lub mniej pojazd體.

--
Donald Tusk - "wola砨ym si nie urodzi, ni na grobach zmar硑ch budowa swoj karier polityczn".

Data: 2012-10-26 15:13:10
Autor: T.
锟絯iat锟絘 dzienne: kto na tym zarabi a?

U偶ytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci
W dniu 2012-10-26 11:39, khanula@gazeta.pl pisze:
W dniu pi膮tek, 26 pa藕dziernika 2012 10:57:55 UTC+2 u偶ytkownik T.
napisa艂:
W dniu 2012-10-26 08:12, khanula@gazeta.pl pisze:

Natomiast na zmniejszenie liczby wypadk贸w w dzie艅 - s膮. A id膮c tym
tropem to
najbezpieczniej by艂oby zakaza膰 u偶ywania 艣wiate艂 w nocy - z jak膮
pr臋dko艣ci膮 by艣 > jecha艂 wiedz膮c,  偶e mo偶esz si臋 wpakowa膰 na co艣
nieo艣wietlonego na drodze? :-)

pokaz kilka takich opracowan statystycznych ze swiatla zmniejszyly
ilosc wypadkow

Niestety nie mam. S艂ysza艂em w radiu - prezentowa艂 je (konkretnie z
liczbami) Aleksander 呕yzny (obecnie rzecznik GDDKIA). Podejrzewam, 偶e
jak poszukasz, to znajdziesz, cho膰 nie jestem pewny czy w necie s膮
dane dost臋pne a偶 z takim rozbiciem.
Generalnie facet m贸wi艂, 偶e liczba wypadk贸w w pierwszym roku zosta艂a na
takim samym poziomie, jak rok wcze艣niej, ale to by艂 pierwszy rok
takiej tendencji - bo liczba wypadk贸w ros艂a. No i wtedy w艂a艣nie bodaj
a偶 o 7% (o ile dobrze pami臋tam) wzros艂a liczba wypadk贸w noc膮.
Je艣li Ci a偶 tak zale偶y zadaj pytanie rzecznikowi policji w trybie
dost臋pu do informacji publicznej.

Czy m贸g艂by艣 mnie o艣wieci膰 w pewnej kwestii?
Chodzi mi o to, czy w przytaczanych statystykach liczba wypadk贸w noc膮,
obejmuje wszystkie wypadki, czy te偶 ilo艣膰 wypadk贸w jest przeliczana na
okre艣lon膮 ilo艣膰 samochod贸w? Bo okre艣lenie, 偶e w roku "x" by艂o "???"
wypadk贸w, a w roku "y" wzros艂o o 10% nic dok艂adnego nie m贸wi, bo w roku
"y" mog艂o je偶dzi膰 wiecej lub mniej pojazd贸w.

Statystyki wypadk贸w to statystyki wypadk贸w.
Mo偶na te偶 dowiedzie膰 si臋, ile aut jest zarejestrowanych w Polsce. To te偶 niewiele Ci da, bowiem Polacy wyje偶d偶aj膮 w lecie za granic臋, a przyje偶d偶aj膮 cudzoziemcy. No i ile aut stoi, bo ludzie nie maj膮 kasy na paliwo... :-)
Ale je艣li statystyki wypadk贸w odnosz膮 si臋 do lat poprzednich, mo偶na pr贸bowa膰 przynajmniej oszacowa膰 wzrost liczby aut. Ale ta chyba obecnie a偶 tak si臋 nie zmienia.
T.

Data: 2012-10-26 15:29:20
Autor: Bogdan Idzikowski
锟絯iat锟絘 dzienne: kto na tym zarabia?

U偶ytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:508a8c68$0$1318$65785112news.neostrada.pl...

[...]

"Chyba" - oto jest w艂a艣ciwe s艂owo, kt贸re jest najistotniejsze i podsumowuje ca艂膮 dyskusj臋 i twoje wywody. "Chyba"!!!!!

--
Donald Tusk - "wola艂bym si臋 nie urodzi膰, ni偶 na grobach zmar艂ych budowa膰 swoj膮 karier臋 polityczn膮".

Data: 2012-10-26 17:27:32
Autor: Marek Woydak
+//0-wiat+//0-a dzienne: kto na tym zarabia?
On Fri, 26 Oct 2012 15:29:20 +0200, Bogdan Idzikowski wrote:

U縴tkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisa w wiadomo禼i news:508a8c68$0$1318$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Statystyki wypadk體 to statystyki wypadk體.
Mo縩a te dowiedzie si, ile aut jest zarejestrowanych w Polsce. To te niewiele Ci da, bowiem Polacy wyje縟縜j w lecie za granic, a przyje縟縜j cudzoziemcy. No i ile aut stoi, bo ludzie nie maj kasy na paliwo... :-)
Ale je秎i statystyki wypadk體 odnosz si do lat poprzednich, mo縩a pr骲owa przynajmniej oszacowa wzrost liczby aut. Ale ta chyba obecnie a tak si nie zmienia.

"Chyba" - oto jest w砤禼iwe s硂wo, kt髍e jest najistotniejsze i podsumowuje ca潮 dyskusj i twoje wywody. "Chyba"!!!!!

Odpowiadaj眂 na pytanie w temacie: zarabia bud縠t, dostawcy, po秗ednicy i
producenci. Tutaj nabijaj si z Polak體, 縠 zyj w ciemnej dupie bo ca硑
czas je縟勘 na 秝iat砤ch.

MW

Data: 2012-10-26 10:48:58
Autor: Bogdan Idzikowski
艢wiat艂a dzienne: kto na tym zarabia?

U偶ytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:508a287f$0$1317$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A mogli chla膰 do rana. I wtedy statystyki by艂yby lepsze! Na t膮 wsp贸艂czesn膮 m艂odzie偶 nie mo偶na liczy膰!

--
Donald Tusk - "wola艂bym si臋 nie urodzi膰, ni偶 na grobach zmar艂ych budowa膰 swoj膮 karier臋 polityczn膮".

Data: 2012-10-26 13:23:33
Autor: WW
W dniu 2012-10-26 08:06, T. pisze:

Z regu艂y dziennikarze nie umiej膮 czyta膰 statystyk.

Umiej膮, ale dobrze wiedza kto i za co im p艂aci.
No chyba nie powiesz, 偶e wierzysz w "niezale偶no艣膰 dziennikarzy"?

Pozdrawiam
WW
鈥濼ylko pod tym krzy偶em, tylko pod tym znakiem
  Polska b臋dzie wioch膮 a Polak burakiem鈥.

艢wiat艂a dzienne: kto na tym zarabia?