Światła dzienne: kto na tym zarabia?

Data: 2012-10-26 17:40:03
Autor: Trybun
Światła dzienne: kto na tym zarabia?
W dniu 2012-10-26 07:32, khanula@gazeta.pl pisze:
zawsze bylem przekonany ze to przekret. wprowadzenie obowiazku jazdy na swiatlach mijania w dzien zwieksza ryzyko wypadkow, i nie wplywa na poprawe bezpieczenstwa na drogach. jedyny cel tej ustawy to drenaz kieszeni obywateli.

http://moto.onet.pl/1669999,1,swiatla-dzienne-kto-na-tym-zarabia,artykul.html?node=13

O czym ty chłopie chrzanisz.  W ogĂłle poruszasz się autem jako kierowca? Ĺťe wyczytałeś gdzieś w Onecie jakąś bzdurę to nie znaczy Ĺźe tak wygląda prawda.

Data: 2012-10-26 13:50:54
Autor: khanula
W dniu piątek, 26 października 2012 17:40:07 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
W dniu 2012-10-26 07:32, khanula@gazeta.pl pisze:

O czym ty chłopie chrzanisz.  W ogóle poruszasz się autem jako kierowca? Że wyczytałeś gdzieś w Onecie jakąś bzdurę to nie znaczy że tak wygląda prawda.

Wypadki z udziałem pieszych
http://www.policja.pl/palm/pol/1/9975/Wypadki_z_udzialem_pieszych.html

po pierwsze, jak sadze nie przeczytales arytku, lub nie zrozumiales wymowy merytorycznej. po drugie, wiekszosc statystk odnosi sie do ogolnej ilosci zaistnialych wypadkow drogowych. a nalezaloby skupic sie na grupie wypadkow spowodowanych zlym oswietleniem pojazdu, czy tez brakiem tegoz. po trzecie powyzej umieszczony link to statystyka wypadkow z udzialem pieszych. z tej statystyki wynika ze niprawidlowe oswietlenie pojazdu, stanowi niewielki procent ogolu przyczyn kolizji drogowych. warto nadmienic ze jazda na swiatlech miala zwiekszyc bezpieczenstwo pieszych.

teraz przyklad w bok mojego samochody wjechal rowerzysta przejezdzajacy po przejsciu dla pieszych. to ze uszkodzil mi samochod to male miki, bo czlowiek rozbil sobie twarz i wybil sobie jakis zab. twierdzil ze w ogole mnie nie widzial? nie widzial duzego passata kombi. swiatla byly wlaczone dzienne. jaki one mialy na zaistniala sytuacje? wedlug ustawodawcy jazda na tych swiatlach ma powodowac ze pojazd powinien byc lepiej widoczy ze znacznej odleglosci i w czasie jazdy w kierunku zgodnym z padajacymi promieniami slonca(sic!) ja sie zastanawiam na jaka choelre mam wczesniej widziec pojazd, ktory jest w odlegolsci kilkuset metrow ode mnie. a jak ktos nie widzi w normalnych dzinnych warunkach innych samochodow to powinien chodzic nie jezdzic, i moze lepiej z biala laska. swiatla zadne mu nie pomoga.

Data: 2012-10-27 12:51:29
Autor: Trybun
W dniu 2012-10-26 22:50, khanula@gazeta.pl pisze:

[...]

Nie czytałem, nigdy nie czytam, i na grupie nigdy nie dyskutuje o artykułach, czy ich autorach a o istocie rzeczy.

I co mi po jakichś statystykach, skoro mi jako aktywnemu kierowcy wymóg poruszania się pojazdów z włączonymi światłami bardzo pomaga, mało tego - powiem że to jest chyba jeden z najlepszych pomysłów który wprowadzono do przepisów kodeksu drogowego po 89 roku.

Z tym rowerem to oczywiście prosta sprawa - sąd uzna jego winę i zaleci kupno okularów, nie ma to nic wspólnego z nakazem jazdy z włączonymi światłami.

Tak, i ustawodawca miał rację - łatwiej ocenić pojazd będący w ruchu gdy jest lepiej widoczny poprzez oświetlenie. Nawet tym co się mają za sokołów.

Data: 2012-10-27 05:12:16
Autor: khanula
W dniu sobota, 27 października 2012 12:51:35 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
W dniu 2012-10-26 22:50, khanula@gazeta.pl pisze:

I co mi po jakich� statystykach, skoro mi jako aktywnemu kierowcy wym�g

rozumiem ze jesli fakty stanowia inaczej niz tobie pasuje, to tym gorzej dla faktow

w czym te swiata, ktore Polacy wlaczaja w sloneczy jasny dzien, tak ci pomagaja? jesli ta ustawa jest super, to rzeczywiscie uznac nalezy, ze nagminnie nie zauwazamy tego ze po nocy jest dzien. to sa takie siupy. bo w/g wgardzanej przez ciebie statystyki w/w swiatla nie maja zadnego wplywu na zwiekszenie bezpieczenstwa na drogach. chodzi jedynie o wieksze wplywy do budzetu i o purowanie firm oferujacych urzadzenia prado-swietlnie do samochodow. jeszcze jeden humbuk ustawowy!

Data: 2012-10-27 14:24:28
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:567b32c2-4658-4c1d-ba33-afb831cdd99egooglegroups.com...
[...]

Świetnie! Problem jest umiejscowoiny i zdiagnozowany! I co dalej poczniesz?

Data: 2012-10-27 07:45:45
Autor: khanula
W dniu sobota, 27 października 2012 14:24:32 UTC+2 użytkownik Bogdan Idzikowski napisał:
Użytkownik <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Świetnie! Problem jest umiejscowoiny i zdiagnozowany! I co dalej poczniesz?

lejenato cieplymmoczem, zarowno ja jak zona mamy auta z ledami, pobor pradu circa 7W. aktualne przepisy dopuszczaja takie rozwiazanie

Data: 2012-10-27 14:30:35
Autor: u2
W dniu 2012-10-27 14:12, khanula@gazeta.pl pisze:
w czym te swiata, ktore Polacy wlaczaja w sloneczy jasny dzien, tak ci pomagaja?

Ty naprawde taki glupi hamula, czy tylko masz takie wytyczne ? :-)))

Data: 2012-10-27 07:46:45
Autor: khanula
W dniu sobota, 27 października 2012 14:31:01 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
W dniu 2012-10-27 14:12, khanula@gazeta.pl pisze:

> w czym te swiata, ktore Polacy wlaczaja w sloneczy jasny dzien, tak ci pomagaja?

Ty naprawde taki glupi hamula, czy tylko masz takie wytyczne ? :-)))

fajnie sie oplules, zawsze tak sie slinisz kiedy jestes zdenerwowany?

Data: 2012-10-27 16:48:22
Autor: u2
W dniu 2012-10-27 16:46, khanula@gazeta.pl pisze:
[...]

E tam hamula, nie kazdy jest tobie podobny :-)))

Data: 2012-10-27 08:05:01
Autor: khanula
W dniu sobota, 27 października 2012 16:49:05 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
W dniu 2012-10-27 16:46, khanula@gazeta.pl pisze:

E tam hamula, nie kazdy jest tobie podobny :-)))

nu widziala pani, trochu wysilku i udalo ci sie paniac

Data: 2012-10-27 17:24:18
Autor: Przemysław M.
Światła dzienne: kto na tym zarabia?
Dnia Sat, 27 Oct 2012 08:05:01 -0700 (PDT), khanula@gazeta.pl napisaů(a):

W dniu sobota, 27 paędziernika 2012 16:49:05 UTC+2 uýytkownik u2 napisaů:
W dniu 2012-10-27 16:46, khanula@gazeta.pl pisze:

E tam hamula, nie kazdy jest tobie podobny :-)))

nu widziala pani, trochu wysilku i udalo ci sie paniac

Ten u2 to kmiot. Nie ma nigdy nic do powiedzenia bo nie ma wůasnego zdania.
Trochć posra na psp, trochć na úciepie. Od kiedy Obrywator daů mu kosza
chůopina nie moýe sić odnaleęă. Miej wyrazumiaůoúă dla sfrustrowanego
staruszka.

--

ĽMusimy pamićtaă, ýe aby zwycićýyă, trzeba pamićtaă o maksymie
 Józefa Piůsudskiego  zwycićýyă i spoczŕă na laurach to klćska, byă

Data: 2012-10-27 17:25:19
Autor: Przemysław M.
Dnia Sat, 27 Oct 2012 16:48:22 +0200, u2 napisał(a):

[...]

Do ciebie natomiast połowa psp i scp. Dziwnym trafem sami wyznawcy Don
InVitro Kaczyńskiego.

--
"Na nich jest lekarstwo, ci którzy chcą aby był spokój niech piszą do
abuse. Im więcej takich donosów tym szybciej będzie spokój. Samo się nie

Data: 2012-10-27 17:25:37
Autor: Przemysław M.
Dnia Sat, 27 Oct 2012 07:46:45 -0700 (PDT), khanula@gazeta.pl napisał(a):

[...]

Zawsze, u2 to staruszek.

--
Jarosław Kaczyński oświadczył, że z własnej woli nie zrezygnuje ze stanowiska Prezesa PiS. - Mnie witają okrzykami: "Jarosław Polskę zbaw". http://tiny.pl/hlh7b

Data: 2012-10-27 12:57:31
Autor: u2
W dniu 2012-10-27 12:51, Trybun pisze:

[...]

Ten hamula pewnie nie ma nawet prawa jazdy, a jak ma to i tak inni go
wożą. :-)))

BTW Prawdziwym postrachem dróg są nieoznakowani piesi i rowerzyści, no i
przede wszystkim kierowcy TIR-ów, których u mnie są miliony rocznie w
centrum mego miasta.

Data: 2012-10-27 17:31:22
Autor: Przemysław M.
Światła dzienne: kto na tym zarabia?
Dnia Sat, 27 Oct 2012 12:57:31 +0200, u2 napisaů(a):

W dniu 2012-10-27 12:51, Trybun pisze:

I co mi po jakichú statystykach, skoro mi jako aktywnemu kierowcy wymóg
poruszania sić pojazdów z wůŕczonymi úwiatůami bardzo pomaga, maůo tego
- powiem ýe to jest chyba jeden z najlepszych pomysůów który wprowadzono
do przepisów kodeksu drogowego po 89 roku.

Ten hamula pewnie nie ma nawet prawa jazdy, a jak ma to i tak inni go
woýŕ. :-)))

Czyýby don InVitro Kaczyński zrobiů prawko?

Data: 2012-10-26 23:11:22
Autor: u2
W dniu 2012-10-26 17:40, Trybun pisze:
[...]

Łonet prawdę ci powie :-)))

Moim nieskromnym zdaniem należy karać pieszych i rowerzystów
nienależycie oznakowanych.

Choć oczywiście w pierwszym rzędzie należy poprawić stan nawierzchni
polskich dróg.

Data: 2012-10-27 17:50:28
Autor: Przemysław M.
Dnia Fri, 26 Oct 2012 23:11:22 +0200, u2 napisał(a):

[...]

No to popraw, na co czekasz?

--

Wystąpienie Jarosława Kaczyńskiego dowiodło, dlaczego jest tylko jeden kandydat na przywództwo w PiS. - Chcę zabiegać o to, by stanąć jeszcze raz na czele rządu Rzeczypospolitej - krzyczał donośnie prezes PiS.
Brawo! - odpowiedzieli delegaci, wstając z krzeseł. - Nie dla władzy, ale po to by zrealizować program 2020, zamożna Polska w G20 - zakończył

Światła dzienne: kto na tym zarabia?