Światła stop pulsacyjne?

Data: 2011-05-21 13:16:55
Autor: Marcin Jan
Światła stop pulsacyjne?
Witam
Ostatnio widziałem jak w Insigni przy hamowaniu światła stopu zapaliły się pulsacyjnie i raczej nie była to robota nogi bo zbyt dokładnie migały. Nie było to jakieś gwałtowne hamowanie, niestety potem już nie udało mi się zaobserwować czy kolejne hamowanie też takie było. I teraz pytanie to jakiś nowy wynalazek aby bardziej przykuć uwagę kierowcy "za" czy jakiś folklor? Ciekawe co na to PoRD.
Pozdrawiam
Marcin

Data: 2011-05-21 13:03:37
Autor: Waldek Godel
Światła stop pulsacyjne?
Dnia Sat, 21 May 2011 13:16:55 +0200, Marcin Jan napisał(a):

Ostatnio widziałem jak w Insigni przy hamowaniu ¶wiatła stopu zapaliły się pulsacyjnie i raczej nie była to robota nogi bo zbyt dokładnie migały. Nie było to jakie¶ gwałtowne hamowanie, niestety potem już nie

W telewizji widziałe¶, prawda?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2011-05-21 12:46:53
Autor: Michał
¦wiatła stop pulsacyjne?
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):
> [...]

> Ostatnio widziałem jak w Insigni przy hamowaniu ¶wiatła stopu zapaliły > się pulsacyjnie i raczej nie była to robota nogi bo zbyt dokładnie > migały. Nie było to jakie¶ gwałtowne hamowanie, niestety potem już nie W telewizji widziałe¶, prawda?

Ja raz stałem za jakim¶ starym sportowym amerykańcem (crovetta czy co¶ takiego), miał duże okr±głe STRASZNIE MOCNE ¶wiatła LEDowe - jak to waliło na 40Hz czy czym¶ takim to się
patrzeć na to nie dało :)

pozdrawiam.

Data: 2011-05-21 17:47:59
Autor: Marcin Jan
¦wiatła stop pulsacyjne?
W dniu 11-05-21 14:03, Waldek Godel pisze:
[...]

nie, na DK 86. Zreszt± imo dobry patent, co¶ a'la wł±czaj±ce się awaryjne przy gwałtownym hamowaniu.
pozdrawiam
marcin

Data: 2011-05-23 10:25:21
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
¦wiatła stop pulsacyjne?
On 2011-05-21 17:47, Marcin Jan wrote:
[...]

I oznacza to wła¶nie gwałtowne hamowanie w co niektórych nowszych (sportowych?) samochodach.
Bardziej się rzuca w oczy i ci±głe ¶wiecace... może faktycznie uchroni bagażnik hamuj±cego ?

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-05-21 23:38:27
Autor: masti
¦wiatła stop pulsacyjne?
Dnia pięknego Sat, 21 May 2011 13:16:55 +0200 osobnik zwany Marcin Jan
wystukał:

[...]
czy jakiĹ› folklor? Ciekawe co na to PoRD. Pozdrawiam
Marcin

przy gwałtownym mruga.
PoRD nie uznaje więc jest to nielegalne.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-05-22 10:03:56
Autor: Waldek Godel
¦wiatła stop pulsacyjne?
Dnia Sat, 21 May 2011 23:38:27 +0000 (UTC), masti napisał(a):

przy gwałtownym mruga.
PoRD nie uznaje więc jest to nielegalne.

Jeżeli auto dostało homologację, to jest legalne.

Data: 2011-05-22 22:32:58
Autor: Tomasz Pyra
¦wiatła stop pulsacyjne?
W dniu 2011-05-22 11:03, Waldek Godel pisze:
Dnia Sat, 21 May 2011 23:38:27 +0000 (UTC), masti napisał(a):

przy gwałtownym mruga.
PoRD nie uznaje więc jest to nielegalne.

Jeżeli auto dostało homologację, to jest legalne.

Samochód musi mieć zarówno homologację jak i spełniać przepisy prawa.

Data: 2011-05-22 21:36:34
Autor: Robert Rędziak
Światła stop pulsacyjne?
On Sun, 22 May 2011 22:32:58 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Samochód musi mieć zarówno homologację jak i spełniać przepisy prawa.

 Samochód dopuszczony do ruchu w Europie jest z automatu
 dopuszczony u nas.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2011-05-23 05:42:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
¦wiatła stop pulsacyjne?
Hello Robert,

Sunday, May 22, 2011, 11:36:34 PM, you wrote:

Samochód musi mieć zarówno homologację jak i spełniać przepisy prawa.
 Samochód dopuszczony do ruchu w Europie jest z automatu
 dopuszczony u nas.

Wielka Brytania jest w Europie?

--
Best regards,

Data: 2011-05-23 06:08:56
Autor: Robert Rędziak
Światła stop pulsacyjne?
On Mon, 23 May 2011 05:42:25 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl> wrote:

Samochód musi mieć zarówno homologację jak i spełniać przepisy prawa.
 Samochód dopuszczony do ruchu w Europie jest z automatu
 dopuszczony u nas.

Wielka Brytania jest w Europie?

 Masz na my¶li dawne Imperium Brytyjskie? Czy to, że postawili¶my
 się okoniem w sprawe wózków RHD? Bo:

 a) tak, współczesna WB leży w Europie,

 b) zasadniczo, zgodnie z dyrektywami EU, powinni¶my dopu¶cić
 takie samochody do ruchu, ale się przed tym bronimy wbrew
 prawodawstwu europejskiemu,

 c) podobno inne kraje, w których panuje ruch lewostronny, też
 czyni± zakusy na bana aut RHD, więc sprawa niezgodno¶ci nie jest
 zbyt mocno rozdmuchiwana.

Data: 2011-05-23 07:53:19
Autor: J.F.
Światła stop pulsacyjne?
On Mon, 23 May 2011 05:42:25 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Robert,
Samochód musi mieć zarówno homologację jak i spełniać przepisy prawa.
 Samochód dopuszczony do ruchu w Europie jest z automatu
 dopuszczony u nas.

Wielka Brytania jest w Europie?

Z nimi to nigdy nie bylo do konca wiadomo, ale odkad mozna dojsc do
nich na piechote, to chyba sa :-)

J.

Data: 2011-05-23 10:17:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
Światła stop pulsacyjne?
Hello J.F.,

Monday, May 23, 2011, 7:53:19 AM, you wrote:

[...]

Jako¶ nie wyobrażam sobie dopuszczenia do ruchu na kontynencie
samochodów brytyjskich bez korekty ¶wiateł...

--
Best regards,

Data: 2011-05-23 12:15:15
Autor: J.F.
?wiatła stop pulsacyjne?
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał
Hello J.F.,
[...]

No i widzisz - mimo ze w odpowiedniej konwencji sa zastrzezenie, to brytyjskie samochody sa dopuszczone do ruchu na kontynencie, przynajmniej w ruchu turystycznym. I vice versa.
Oczywiscie stala rejestracja u nas to inna bajka.
Ale podejrzewam ze na te migajace stopy jest juz jakis europejski przepis i po prostu sa dopuszczone, a moze nawet popierane. Wczesniej chyba potrafily awaryjne uruchomic automatycznie.
No a auto z europejska homologacja, niech bedzie ze prawostronna, jest z automatu dopuszczone i u nas, a w tym przypadku moze nawet bez sprzecznych przepisow.

 J.

Data: 2011-05-22 22:52:26
Autor: Waldek Godel
¦wiatła stop pulsacyjne?
Dnia Sun, 22 May 2011 22:32:58 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Samochód musi mieć zarówno homologację jak i spełniać przepisy prawa.

Homologacja oznacza, że spełnia przepisy prawa, nawet jeżeli nie spełnia.
Jaki¶ urz±d pełni± swojego majestatu to potwierdził, więc nawet kłamstwo
jest prawd±. Taka schizofrenia karna.

Przykład z trochę innej branży, ale takiej w której panuje dużo większy
zamordyzm: przed 2001 rokiem była sobie jedna kasa fiskalna maj±ca niektóre
funkcje jawnie sprzeczne z przepisami. Ale jako, że jakim¶ cudem dostała
homologację, była nie do ruszenia. Jej użytkownicy również.

Data: 2011-05-23 08:08:35
Autor: J.F.
Światła stop pulsacyjne?
On Sun, 22 May 2011 22:52:26 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

Rzekomo sa jakies "skutery elektryczne" z homologacja na motorower.
Tymczasem polska ustawa jest jasna - musi miec silnik spalinowy.

J.

Data: 2011-05-24 00:34:43
Autor: Tomasz Pyra
¦wiatła stop pulsacyjne?
W dniu 2011-05-22 23:52, Waldek Godel pisze:
[...]

AFAIK ta zasada obejmuje ¶ci¶le okre¶lony zestaw dokumentów _s±dowych_ - np. księgi wieczyste. A nie jakie¶ tego typu deklaracje jak homologacja.

Samochód niespełniaj±cy naszych przepisów nie może się tu poruszać pomimo że posiada homologację - np. wspomniane już samochody z reflektorami do ruchu lewostronnego, albo np. homologowane do ruchu drogowego kolcowane opony.

[...]

Widocznie prawo mówi jedynie że kasa ma mieć homologacje, a nie wymienia konkretnych jej cech.

W przypadku samochodów jest raz instytucja homologowania modeli, a dwa osobne rozporz±dzenie z cał± mas± wymogów.
Spełniać trzeba jedno i drugie.

Data: 2011-05-24 01:02:01
Autor: Waldek Godel
¦wiatła stop pulsacyjne?
Dnia Tue, 24 May 2011 00:34:43 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

[...]

Homologacji jest kilka rodzajów, w tym do ruchu prawo- i lewostronnego. Maj±c odpowiedni± homologację będzie się mógł poruszać, nawet jeżeli będzie o¶lepiał.

Widocznie prawo mówi jedynie że kasa ma mieć homologacje, a nie wymienia konkretnych jej cech.

Dokładnie wymienia konkretne cechy. Homologacja jest wła¶nie potwierdzeniem zgodno¶ci z tymi cechami. I dok±d nie zostanie cofnięta - po¶wiadcza, że produkt jest zgodny. Nawet jeżeli nie jest.

W przypadku samochodów jest raz instytucja homologowania modeli, a dwa osobne rozporz±dzenie z cał± mas± wymogów.
Spełniać trzeba jedno i drugie.

 Nie ma jedno i drugie. Homologacja to potwierdzenie spełniania wymogów.

Data: 2011-06-03 23:40:25
Autor: Gotfryd Smolik news
¦wiatła stop pulsacyjne?
On Tue, 24 May 2011, Tomasz Pyra wrote:

Widocznie prawo mówi jedynie że kasa ma mieć homologacje, a nie wymienia konkretnych jej cech.

  Wymienia.
  Tu masz konkret:

W przypadku samochodów jest raz instytucja homologowania modeli, a dwa osobne rozporz±dzenie z cał± mas± wymogów.

  W przypadku kas również.

Spełniać trzeba jedno i drugie.

.....i użytkownik z żarówk± daj±c± maksimum na 590nm idzie dalej piechot±.
  Bo to o 0,7nm za dużo, więc DR do zatrzymania ;)

(sugeruję, że jedn± z cech homologacji jest udokumentowanie trudnych do
pomiaru cech, po to aby użytkownik sprzętu nie musiał trzymać w garażu
laboratorium lepiej wyposażonego niż ma niejedna szkoła ¶rednia)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-28 21:15:44
Autor: jerzu
¦wiatła stop pulsacyjne?
On Sun, 22 May 2011 22:32:58 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Samochód musi mieć zarówno homologację jak i spełniać przepisy prawa.

Na przykładzie chociażby Fiata 500 - nie musi. Ten miał homologację,
miał ¶wiatła do jazdy dziennej niezgodne z ówczesnymi polskimi
przepisami.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-05-22 14:00:26
Autor: Sebastian Biały
Światła stop pulsacyjne?
On 2011-05-22 01:38, masti wrote:
przy gwałtownym mruga.
PoRD nie uznaje więc jest to nielegalne.

Laguna II jest nielegalna?

Data: 2011-05-22 16:05:22
Autor: Albercik
Światła stop pulsacyjne?
On 2011-05-22 01:38, masti wrote:
przy gwałtownym mruga.
PoRD nie uznaje więc jest to nielegalne.

Laguna II jest nielegalna?
od kiedy Laguna II mruga hamulcowymi? Ona mruga awaryjnymi przy nagłym hamowaniu + pompa od ESP "wciska hamulce za Ciebie do dechy" a ABS pilnuje żeby nie zablokować kół. Układ wspomagania nagłego hamowania wyłącza się gdy kierowca całkowicie zdejmie nogę z pedału. Tak to jakoś w przybliżeniu działa.
Swoją drogą, zadziałanie takiego układu, daje odczuwalnie lepsze hamowanie niż maksymalne wciśnięcie hamulca przez kierowce(nie nagłe) wywnioskować można, że klasyczny układ hamulcowy(+ABS) nie potrafi wykorzystać 100% przyczepności kół do jezdni. Takie jest moje subiektywne zdanie.

Data: 2011-05-22 22:11:30
Autor: Sebastian Biały
Światła stop pulsacyjne?
On 2011-05-22 16:05, Albercik wrote:
Laguna II jest nielegalna?
od kiedy Laguna II mruga hamulcowymi?

To ciekawe co mówisz. Jechałem za jedną i mrugała *ewidentnie* światłem stop + kierunki podczas awaryjnego hamowania.

Teraz się zastanawiam czy przypadkiem to nie jest jakiś skutek uboczny "braku masy" w światłach albo "wersja angielska" z dodatkowym ficzerem. W dodatku nie mam jak sprawdzić czym moja miga bo nikomu nie pozwalam siąść za kierownicę ;)

Data: 2011-05-23 06:37:33
Autor: Marcin Jan
Światła stop pulsacyjne?
W dniu 11-05-22 01:38, masti pisze:
[...]

oki, bo już myślałem że mam omamy świetlne ;). Kiedyś, kiedyś w Młodym Techniku był dział "Pomysły (...)" [czy jakoś tak] i tam jeden czytelnik wymyślił że moc świateł powinna być uzależniona od siły hamowania np. 3 stopniowa. Generalnie jak pisałem wyżej takie miganie rzuca się bardziej w oczy. Pozdrawiam MB.

Data: 2011-05-23 14:31:51
Autor: Myjk
¦wiatła stop pulsacyjne?
Sat, 21 May 2011 23:38:27 +0000 (UTC), masti
przy gwałtownym mruga.
PoRD nie uznaje więc jest to nielegalne.

Czyli nie można pulsacyjnie hamować? :P ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2011-05-22 05:21:28
Autor: Przemek V
¦wiatła stop pulsacyjne?
On 21 Maj, 13:16, Marcin Jan <tonieem...@gazeta.pl> wrote:
Witam
[...]
pytanie to jaki¶ nowy wynalazek aby bardziej przykuć uwagę kierowcy "za"
czy jaki¶ folklor? Ciekawe co na to PoRD.
Pozdrawiam
Marcin

U mnie przy ostrym hamowaniu też tak pulsuj±. Po zatrzymaniu jeszcze
wrzuca sam awaryjne. Dobrze, że kierowcy nie katapultuje.

Data: 2011-05-22 14:00:59
Autor: to
¦wiatła stop pulsacyjne?
begin Przemek V
U mnie przy ostrym hamowaniu teĹĽ tak pulsujÄ…. Po zatrzymaniu jeszcze
wrzuca sam awaryjne. Dobrze, ĹĽe kierowcy nie katapultuje.

Widziałem raz takiego co jechał czymś takim dynamicznie i bez przerwy coś mu migało. Ale wstyd. :D

Data: 2011-05-22 12:44:33
Autor: Przemek V
¦wiatła stop pulsacyjne?
On 22 Maj, 16:00, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin Przemek V

> U mnie przy ostrym hamowaniu też tak pulsuj±. Po zatrzymaniu jeszcze
> wrzuca sam awaryjne. Dobrze, że kierowcy nie katapultuje.

Widziałem raz takiego co jechał czym¶ takim dynamicznie i bez przerwy co¶
mu migało. Ale wstyd. :D

Gdyby czym¶ takim jechał na tyle dynamicznie żeby mu bez przerwy
migało to bardzo krótko by¶ go widział.

Data: 2011-05-22 20:16:50
Autor: to
¦wiatła stop pulsacyjne?
begin Przemek V
Gdyby czymś takim jechał na tyle dynamicznie żeby mu bez przerwy migało
to bardzo krótko byś go widział.

A skąd wiesz czym jechałem i w jaki sposób? ;-)

Data: 2011-05-22 13:34:36
Autor: Przemek V
¦wiatła stop pulsacyjne?
On 22 Maj, 22:16, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin Przemek V

> Gdyby czym¶ takim jechał na tyle dynamicznie żeby mu bez przerwy migało
> to bardzo krótko by¶ go widział.

A sk±d wiesz czym jechałem i w jaki sposób? ;-)

Domy¶lam się, że w bezwstydny.

Data: 2011-05-22 21:29:21
Autor: elmer radi radisson
Światła stop pulsacyjne?
On 2011-05-22 16:00, to wrote:

Widziałem raz takiego co jechał czymś takim dynamicznie i bez przerwy coś
mu migało. Ale wstyd. :D

Nie kazdy ma sobie za wstyd wytezona prace w nieoznakowanym radiowozie
policji drogowej.

--

memento lorem ipsum

Światła stop pulsacyjne?