A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...

Data: 2010-12-16 14:10:33
Autor: fReLuZ
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...

Wystawiona by艂a faktura proforma z textem (20 %) zaliczki, poczym us艂uga w ca艂o艣ci wykonana, klient via skype (jest log) potwierdzi艂 wykonanie, ze jest OK...

poczym nie p艂aci艂 przez 2 miesi膮ce i stwierdzi艂, ze mu ju偶 to niepotrzebne i nie zap艂aci...

no i suma niedu偶a 2000 PLN....

no i pytanie czy ktos sie tego podejmie egzekwowa膰.. no i za ile? Kogo艣 polecicie?

Data: 2010-12-16 10:35:04
Autor: witek
On 12/16/2010 7:10 AM, fReLuZ wrote:
[...]

ja bym ci poleci艂 s膮d rejonowy. bardzo skuteczny, a i prowizje bierze niewielk膮.

Data: 2010-12-16 20:50:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-12-16 17:35, witek pisze:
[...]

W przypadku przegranej prowizja mo偶e si臋 mocno powi臋kszy膰 (600z艂). Taka sprawa jest do wygrania tylko w przypadku zupe艂nej bierno艣ci d艂u偶nika. A wystarczy, 偶e d艂u偶nik w sprzeciwie napisze "alle o sso chhooodzi?" i ju偶 pozamiatane.

--
Liwiusz

Data: 2010-12-16 17:05:29
Autor: Krzysztof 45
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...
fReLuZ napisa艂(a):
no i suma niedu偶a 2000 PLN.... no i pytanie czy ktos sie tego podejmie egzekwowa膰.. no i za ile? Kogo艣 polecicie?
Masz zlecenie na us艂ug臋? Umow臋 na popierze?
No i IMHO za ma艂a kasa dla firmy.
Temat dla policji i US, kasy nie odzyskasz, ale utrujesz mu troch臋
psychik臋.

Druga opcja, zlecasz przez trzeci膮 osob臋 sta艂ej obsadzie czerwonych
nos贸w z pod sklepu nocnego. To w ostateczno艣ci, bo fina艂 mo偶e by膰 nie
taki jaki oczekujesz.

Ale czy za takie pieni膮dze op艂aca si臋 wdeptywa膰 w wi臋ksze g贸wno?
Przyj膮艂 bym to jako frycowe, by na przysz艂o艣膰 post臋powa膰 tak by nie
wtopi膰.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-16 22:20:42
Autor: Krzysztof 45
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...
Stasio z Pionek napisa艂(a):
Druga opcja, zlecasz przez trzeci膮 osob臋 sta艂ej obsadzie czerwonych
nos贸w z pod sklepu nocnego. To w ostateczno艣ci, bo fina艂 mo偶e by膰 nie
taki jaki oczekujesz.
za to jest paragraf
Wszystko ma swoj膮 cen臋. Kwestia kalkulacji.

Przyk艂ad 1.
Z艂odziej ukrad艂 radio z samochodu. 艁apie go na gor膮cym uczynku i
wzywam policj臋.
Straty: uszkodzony zamek w drzwiach, szyba zbita, pop臋kany kokpit,
wi膮zka kabli do wymiany.
Straty 4ty艣. + moje nerwy + to 偶e bujam si臋 kilkana艣cie razy na
policje, udowadniam przez trzy miesi膮ce 偶e nie jestem wielb艂膮dem, i 偶e
to nie moja wina 偶e on w艂ama艂 si臋 do mojego auta.
Z艂odziej na sali s膮dowej z u艣miechem poddaje sie karze.
Za艂atwi艂 sobie zgodnie z naszym najwy偶szym sprawiedliwym prawem
zawiasy na 6 miesi臋cy. Z艂odziej zaraz po wyj艣ciu z s膮du, dalej 艂upie auta.

Przyk艂ad 2.
Jak wy偶ej, tylko nie wzywam policji. Wk艂adam mu 艂ap臋 w drzwi i z kopa
x3, w efekcie ma zmia偶d偶ony nadgarstek kt贸ry bo wydobrzeniu nadawa膰
si臋 b臋dzie tylko do salutowania. Robi膮c to, by艂em 艣wiadomy
konsekwencji. Dostaje 12 miesi臋cy w zawiasach, a z艂odziej ju偶 nie
艂upie aut, a mnie s膮siedzi do dzisiaj stawiaj膮 piwo, bo sko艅czy艂y si臋
w艂amy na osiedlu.

Wiesz co wybior臋? Domy艣l si臋.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-16 16:16:12
Autor: witek
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...
On 12/16/2010 3:20 PM, Krzysztof 45 wrote:
Stasio z Pionek napisa艂(a):
[...]

A kto ci broni wyst膮pi膰 o odszkodowanie.
Mo偶e to zrobi膰 na sprawie karnej jak i oddzielnie.

[...]

Gieroj w teorii?

Bo przez nastepne 10 lat bedziesz sie wozi艂 z wpisem karany, co cie skutecznie dostep do pewnych prac utrudni.
Po za tym tydzien p贸藕niej to ciebie bed膮 reanimowa膰 w szpitalu i nawet do salutowania sie nie bedziesz nadawa艂.
Po trzecie z艂odzieji jest wiecej niz jeden. Dorwi膮 ci臋 przy drugim, to dostaniesz ju偶 bez zawias贸w, chodzi膰 w pierwszym te偶 jest du偶a szansa, 偶e dostaniesz  bez zawias贸w, a w pierdlu ju偶 ci pokaz膮 gdzie jest twoje miejsce w szeregu.
Miec wyruchan膮 dupe, dla radia wartego 200 zl nie warto.

Data: 2010-12-16 23:44:54
Autor: Krzysztof 45
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...
witek napisa艂(a):
Gieroj w teorii?
Tylko troszeczk臋.
Bo przez nastepne 10 lat bedziesz sie wozi艂 z wpisem karany, co cie skutecznie dostep do pewnych prac utrudni.
W dupie to mam.
Samozatrudnienie.
Po za tym tydzien p贸藕niej to ciebie bed膮 reanimowa膰 w szpitalu i nawet do salutowania sie nie bedziesz nadawa艂.
Zanim trzeci raz sprzeda艂em kopa, przetrzepa艂em kieszenie, dokumenty i zostawi艂em sobie na pami膮tk臋. Wyprawi艂em mu kr贸tki monolog z roz偶arzon膮 zapalniczk膮 bardzo blisko jego pyska. Zwieracze mu pu艣ci艂y, a ja jego po trzecim kopie. K艂ania si臋 z daleka do dzisiaj.
[...]
Jeszcze raz. KALKULACJA.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-16 17:10:01
Autor: witek
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...
On 12/16/2010 4:44 PM, Krzysztof 45 wrote:
witek napisa艂(a):
Gieroj w teorii?
Tylko troszeczk臋.
[...]

masz szcze艣cie, ze trafiles na cieniarza.
natepnym razem twoja kalkulacja moze byc bledna.
to co ci sie uda艂o raz, nie musi ci sie udac nastepnym.
Chcia艂by sie zemscic, to poszed艂by na policj臋 i do dzisiaj bys sie buja艂 po s膮dach.
a za grozby karalne i naruszenie nietykalnosci zawiasow bys nie dosta艂.

Data: 2010-12-17 00:23:34
Autor: Krzysztof 45
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...
witek napisa艂(a):
masz szcze艣cie, ze trafiles na cieniarza.
Jak ju偶 to na cieniasa.
A Ty my艣lisz 偶e kto 艂upie radia, ko艂paki, halogeny i wk艂ady lusterek? Mafia ruska? Czy "dzieci" z "dobrych" dom贸w?
natepnym razem twoja kalkulacja moze byc bledna.
to co ci sie uda艂o raz, nie musi ci sie udac nastepnym.
Wszystko mo偶liwe.
Chcia艂by sie zemscic, to poszed艂by na policj臋 i do dzisiaj bys sie buja艂 po s膮dach.
a za grozby karalne i naruszenie nietykalnosci zawiasow bys nie dosta艂.
Jeszcze musia艂 by to udowodni膰.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-16 23:53:10
Autor: mvoicem
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...
(16.12.2010 23:44), Krzysztof 45 wrote:
witek napisa艂(a):
Gieroj w teorii?
Tylko troszeczk臋.
[...]

Bardzo chcia艂bym zobaczy膰 twoj膮 konfrontacj臋 z rzeczywist膮 sytuacj膮
kt贸r膮 sobie w艂a艣nie wyobrazi艂e艣 :).

p. m.

Data: 2010-12-16 17:10:50
Autor: witek
On 12/16/2010 4:53 PM, mvoicem wrote:
Bardzo chcia艂bym zobaczy膰 twoj膮 konfrontacj臋 z rzeczywist膮 sytuacj膮
kt贸r膮 sobie w艂a艣nie wyobrazi艂e艣:).

ja te偶.
Nie ma to jak wirtualna rzeczywisto艣膰.
Powinni za to da膰 nobla... psychiatrom, kt贸rzy musz to potem leczy膰.

Data: 2010-12-17 08:55:59
Autor: Krzysztof 45
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...
witek napisa艂(a):
Powinni za to da膰 nobla... psychiatrom, kt贸rzy musz to potem
leczy膰.
Nobla to powinni da膰 tw贸rcom Polskiego chorego prawa. A bardziej
nale偶y si臋 s臋dziom, kt贸rzy ze sztuk膮 pod w艂asne widzimisi臋 lub pod
wytyczne najja艣niej nam panuj膮cych, potrafi膮 je zinterpretowa膰.

Na tej arenie jeste艣my najwi臋kszym cyrkiem europy.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-17 09:30:28
Autor: spp
W dniu 2010-12-17 08:55, Krzysztof 45 pisze:

Na tej arenie jeste艣my najwi臋kszym cyrkiem europy.

Wyjedziesz kiedy艣 za granic臋, pomieszkasz, zrozumiesz 偶e wcale nie odstajemy od 艣redniej europejskiej.
No, mo偶e jedynie w narzekaniu ... :(

--
spp

Data: 2010-12-17 09:25:17
Autor: witek
On 12/17/2010 2:30 AM, spp wrote:
[...]

swieta prawda.

chocia偶 prawo jest czasami skuteczniejsze i w rozumieniu normalnego cz艂owieka bardziej sprawiedliwe ni偶 w Polsce.
zdarza sie po prostu mniej absurdow.

Data: 2010-12-17 07:58:27
Autor: januszek
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...
Krzysztof 45 napisa?(a):

[...]

Kumple zlodzieja nastepnego dnia wala Twojego syna bejzbolem po glowie wiec do konca jego zycia bedziesz musial za niego wycierac kupe... Na pewno wiesz co wybierzesz?

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Pr臋dko艣膰 zabija. W艂膮cz my艣lenie!"

Data: 2010-12-17 09:24:03
Autor: witek
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...
On 12/17/2010 1:58 AM, januszek wrote:
Krzysztof 45 napisa?(a):

[...]

pewnie zaraz napisze, ze nie ma syna.

Data: 2010-12-17 09:56:18
Autor: Krzysztof 45
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...
januszek napisa艂(a):
Kumple zlodzieja nastepnego dnia wala Twojego syna bejzbolem po glowie wiec do konca jego zycia bedziesz musial za niego wycierac kupe...  Na pewno wiesz co wybierzesz?

I widzisz, tu jest sedno sprawy z kalkulacj膮.

- Kogo dorwa艂em. Obcego, czy z podw贸rka.
- Czy z艂odziej wie, kto go dorwa艂. A jak jakim艣 cudem wie ...
- Spraw臋 mog臋 doko艅czy膰 za miesi膮c, tak by nie wiedzia艂 kto.

Czy nasz system prawny po z艂apaniu z艂odzieja, z resocjalizuje go,
czy przerobi go na bandyt臋 i morderce?
--
Krzysiek

Data: 2010-12-17 09:14:16
Autor: januszek
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...
Krzysztof 45 napisa?(a):

Czy nasz system prawny po z艂apaniu z艂odzieja, z resocjalizuje go,
czy przerobi go na bandyt臋 i morderce?

Moim zdaniem pierwszym zadaniem systemu powinno byc doprowadzenie do sytuacji w ktorej zlodziej zaplaci z nawiazka za naprawe szkod. Krotko mowiac idealem byloby gdyby Sad na rozprawie karnej przyznawala poszkodowanemu odszkodowanie w wysokosci 10x poniesione w wyniku kradziezy koszta.

Swoja droga to akcja polegajaca na okaleczaniu jako zemscie za kradziez jest w moim odczuciu wlasnie bandytyzmem. j.

Data: 2010-12-17 10:47:03
Autor: Krzysztof 45
[...]
Nie zameldowany, bez pracy, bez maj膮tku. I co?
Krotko mowiac idealem byloby gdyby Sad na rozprawie karnej
przyznawala poszkodowanemu odszkodowanie w wysokosci 10x poniesione
w wyniku kradziezy koszta.
A kto ma je zap艂aci膰? Sprawca? Z czego jak jest go艂y. Pa艅stwo? Mo偶e
powinno pa艅stwo. Mo偶e w ko艅cu jak by zobaczyli 偶e kosztuje ich to
kilkaset miljon贸w rocznie, mo偶e by przestali produkowa膰 chore prawo.
Swoja droga to akcja polegajaca na okaleczaniu jako zemscie za kradziez jest w moim odczuciu wlasnie bandytyzmem.
Bandytyzmem powiadasz.
A mo偶e by tak wprowadzi膰 ustaw臋 z fragmentem islamskiego prawa
szariackiego, m贸wi膮cego 偶e za powt贸rn膮 kradzie偶 obcina sie d艂o艅?

Wiesz co by to by艂o po wprowadzeniu tego?
Zgubi艂 by艣 portfel na ulicy lub tel kom, wracasz szukaj膮c go po
godzinie, a on by tam le偶a艂 nietkni臋ty i czeka艂 na Ciebie.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-20 22:15:02
Autor: Marek Dyjor
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...
Krzysztof 45 wrote:
januszek napisa艂(a):
[...]

cudowne...

tye kraje islamskie to musz膮 by膰 miejsca miodem i mlekiem p艂yn膮ce.  :)

Data: 2010-12-20 22:39:17
Autor: Krzysztof 45
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...
Marek Dyjor napisa艂(a):
tye kraje islamskie to musz膮 by膰 miejsca miodem i mlekiem p艂yn膮ce.  :)
Po pierwsze kolego.
To co napisa艂e艣 jako艣 tam rozgryz艂em, wi臋c od razu odpowiem. Gdyby nie to prawo, by艂o by u nich gorzej ni偶 jest.
A po drugie.
Tnij zb臋dne cytaty, i zostawiaj tylko ten teks do kt贸rego chcesz si臋 ustosunkowa膰. :)
--
Krzysiek

Data: 2010-12-17 08:35:57
Autor: Massai
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT.4u
Krzysztof 45 wrote:

Stasio z Pionek napisa艂(a):
> [...]

艣wiadomy konsekwencji. Dostaje 12 miesi臋cy w zawiasach, a z艂odziej
ju偶 nie 艂upie aut, a mnie s膮siedzi do dzisiaj stawiaj膮 piwo, bo

Przyk艂ad 3.
Jak wy偶ej, wk艂adasz mu 艂ap臋 w drzwi, on drug膮 wyci膮ga zza pazuchy
kos臋 i ci j膮 wsadza w brzuch. Trafia akurat w co trzeba, on sobie
odchodzi pogwizduj膮c z twoim radiem pod pach膮, ty le偶ysz i si臋
wykrwawiasz, nieprzytomny.
Przypadkowy przechodzie艅 patrzy, uznaje 偶e jeste艣 napruty i idzie
dalej.

Zgadnij - czy z艂odziej wpadnie na tw贸j pogrzeb?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-12-17 10:17:21
Autor: Krzysztof 45
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...
Massai napisa艂(a):
[...]

Przyk艂ad 4
Prowadzisz samoch贸d? Jak tak to czemu nie zrezygnujesz? Przecie偶
bywaj膮 艣miertelne wypadki. Oko艂o 7ty艣 zabitych rocznie, to Ciebie nie
przera偶a i prowadzisz?
Czy ubezpieczyciel, lub producent Twojego auta, wpadnie na Tw贸j pogrzeb?
--
Krzysiek

Data: 2010-12-18 22:58:17
Autor: adam
W dniu 2010-12-16 14:10, fReLuZ pisze:
[...]

Ja bym nie rezygnowa艂.
Dla Ciebie b臋dzie to do艣膰 uci膮偶liwe, ale facet jest oszustem, wi臋c z zasady trzeba temu przeciwdzia艂a膰, poza tym 2000 z艂 to nie jest taka ma艂a kwota. Trzeba za艂o偶y膰 spraw臋 s膮dow膮, zwykle odbywa si臋 to w trybie nakazowym, nie jeste艣 wzywany ani Ty ani oszust. On jest tylko zawiadamiany i je艣li nie zg艂osi sprzeciwu to s膮d nakazuje mu zap艂aci膰 owe 2 tys odsetki + koszt sprawy. Pozew mo偶esz sam wnie艣膰 (teraz to chyba nawet przez internet mo偶na), ale jest z tym troch臋 roboty i wystarczy ma艂y b艂膮d, aby Ci odrzucili. Mo偶esz te偶 wzi膮膰 prawnika. Prawnik kosztuje, ale zrobi to skuteczniej, koszt prawnika dolicza si臋 p贸藕niej do owych 2000 z艂, wi臋c jest do odzyskania.
Mo偶e by膰 tak, 偶e pomimo wyroku s膮dowego go艣ciu dalej nie b臋dzie chcia艂 zap艂aci膰, wtedy trzeba da膰 spraw臋 do komornika, to znowu troch臋 kosztuje, ale te偶 jest do odzyskania od d艂u偶nika. Problemem jest to 偶e to Ty musisz wskaza膰 komornikowi sk膮d mo偶na 艣ci膮gn膮膰 d艂ug od oszusta, czyli poda膰 nr konta, ew maj膮tek do licytacji. Najlepiej niech o wszystko zrobi prawnik, jego wynagrodzenie zale偶y od kwoty, przy 2 tys nie b臋dzie to du偶o.
Potrzebne b臋d膮 dowody, 偶e on u Ciebie zam贸wi艂, a Ty to wykona艂e艣. Umowy zapewne nie masz, ale masz pewno zam贸wienie, opis wymaga艅, uzgodnienie szczeg贸艂贸w, masz chyba te偶 dow贸d wp艂aty 20% zaliczki o kt贸rej piszesz.

Adam

Data: 2010-12-18 23:03:52
Autor: Liwiusz
A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...
W dniu 2010-12-18 22:58, adam pisze:

Ja bym nie rezygnowa艂.

   Ja te偶.

[...]

  Upominawczym.

zawiadamiany i je艣li nie zg艂osi sprzeciwu to s膮d nakazuje mu zap艂aci膰

   Je艣li jest to oszust, to sprzeciw wniesie.

owe 2 tys odsetki + koszt sprawy. Pozew mo偶esz sam wnie艣膰 (teraz to
chyba nawet przez internet mo偶na), ale jest z tym troch臋 roboty i

   Nie, je艣li jest to sprawa "gospodarcza".

wystarczy ma艂y b艂膮d, aby Ci odrzucili. Mo偶esz te偶 wzi膮膰 prawnika.
Prawnik kosztuje, ale zrobi to skuteczniej, koszt prawnika dolicza si臋
p贸藕niej do owych 2000 z艂, wi臋c jest do odzyskania.

Przy tej warto艣ci przedmiotu sporu do odzyskania b臋dzie 600z艂, wi臋c ca艂kiem mo偶liwe, 偶e si臋 za takie pieni膮dze prawnika znajdzie.

Potrzebne b臋d膮 dowody, 偶e on u Ciebie zam贸wi艂, a Ty to wykona艂e艣. Umowy
zapewne nie masz, ale masz pewno zam贸wienie, opis wymaga艅, uzgodnienie
szczeg贸艂贸w, masz chyba te偶 dow贸d wp艂aty 20% zaliczki o kt贸rej piszesz.

Pewnie pisemnego to nic nie ma...

--
Liwiusz

A wiec mam klienta, kt贸ry mi nie zaplacil za usluge IT...