Świece żarowe

Data: 2014-07-30 22:51:13
Autor: spider
Świece żarowe
Czy to możliwe żeby silnik diesla zapalił przy -10ºC przy wszystkich niesprawnych świecach?
Niedawno wymieniłem świece i wszystkie okazały się niesprawne (jedna miała 22Ω, druga 45 trzecia 220 a czwarta 2kΩ). No chyba że w ubiegłej zimie jeszcze jakaś jedna działała. Ciężko bo ciężko ale zapalił.

Data: 2014-07-30 22:57:47
Autor: PiteR
wiece arowe
na  ** p.m.s **  spider pisze tak:

Czy to moliwe eby silnik diesla zapali przy -10?C przy wszystkich niesprawnych wiecach?

Ale oczywicie. Zawsze chowamy kopark do garau. Ona jest najwaniejsza. Potem ni cigamy reszt ;) --
Piter

golf - 350 ty km, nic nie pka nic nie stka
Niemiec pod kocem trzyma. Paka jak sprzedawa.

Data: 2014-07-30 23:43:25
Autor: spider
Świece żarowe
W dniu 2014-07-30 22:57, PiteR pisze:
Ależ oczywiście. Zawsze chowamy koparkę do garażu. Ona jest
najważniejsza. Potem nią ciągamy resztę ;)

Mam ogrzewany garaż więc dlatego pewnie wcześniej nie zauważyłem problemu niesprawnych świec, dopóki nie został na dworze :)

Data: 2014-07-31 09:39:09
Autor: tadzik
Świece żarowe
W dniu 30-07-2014 23:43, spider pisze:
dopóki nie został na dworze :)

Na dworze czy na dworzu? Skąd jesteś? :)

--
Pozdro
tadzik

Data: 2014-07-31 09:56:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
wiece arowe
Hello tadzik,

Thursday, July 31, 2014, 9:39:09 AM, you wrote:

dopki nie zosta na dworze :)
Na dworze czy na dworzu? Skd jeste? :)

Na polu?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-07-31 12:23:44
Autor: collie
wiece arowe
W dniu 31.07.14 9:39, tadzik pisze:

W dniu 30-07-2014 23:43, spider pisze:
dopki nie zosta na dworze :)

Na dworze czy na dworzu? Skd jeste? :)

To raczej Ty skd jeste, jeli masz wtpliwoci. ;-)

--
collie

Data: 2014-07-30 23:03:21
Autor: Tomasz Pyra
Świece żarowe
W dniu 2014-07-30 22:51, spider pisze:
Czy to możliwe żeby silnik diesla zapalił przy -10ºC przy wszystkich
niesprawnych świecach?

Też się zdziwiłem, ale 1.9SDI odpalał bez jakiegoś wielkiego problemu na odłączonych świecach (więc nie ma dyskusji że coś tam jednak grzało).
A spokojnie było wtedy -10C jak nie lepiej.

Data: 2014-07-30 23:51:34
Autor: J.F.
Świece żarowe
Dnia Wed, 30 Jul 2014 23:03:21 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

A ja niedawno sprawdzalem - i przy +20 bez grzania swiec jest znacznie
gorzej.

J.

Data: 2014-07-31 11:25:14
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Świece żarowe
W dniu 2014-07-30 23:51, J.F. pisze:
[...]

To dalej ten paździerz 1.8TD od Forda? Jeśli tak, to zaczęła Ci się cyprianizacja samojazdu. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2014-07-31 11:33:56
Autor: J.F.
Świece żarowe
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisał
[...]

Ale przy -20 zapala dobrze, tylko poczekac na lampke trzeba dluzej.

J.

Data: 2014-07-31 18:39:28
Autor: JK
Świece żarowe
W dniu 2014-07-31 11:33, J.F. pisze:
[...]

To w konicu jak, masz gzanie siwiec czy nie?
Jesli nie, to na jako lampkie czekasz?

JK

Data: 2014-07-31 19:24:56
Autor: J.F.
Świece żarowe
Użytkownik "JK"  napisał w wiadomości
[...]

Ja mam. Silnik nie jest T/SDI, ale na mrozie po podgrzaniu swiec zapala po krotkim kreceniu.

Niestety -  latem, przy cieplej pogodzie, jak nie odczekam na podgrzanie swiec, to rozrusznik musi chwile pokrecic.
No i nie wiadomo - czy zapala bo sie silnik sam rozgrzal, czy dlatego ze sie przez te chwile swiece nagrzaly.
Tak czy inaczej - nawet upalnym latem do szczescia mu swiece potrzebne.

J.

Data: 2014-07-30 23:05:00
Autor: ZIWK
Świece żarowe
[...]

PSA (Citroen/Peugeot) - 2.0 HDi - udawało się odpalić przy -17ºC.
Ale to było kilka minut męczenia rozrusznika i biała zasłona dymna - z niespalonego ON :(
Ogólnie nie polecam.

Data: 2014-07-31 08:03:55
Autor: dddddddd
Świece żarowe
[...]

Wydaje mi się że CR lepiej sobie radzi przy niesprawnych świecach, nie pamiętam temperatur, ale na pewno sporo na minusie - jedno z aut (mam dwa z takimi samymi silnikami) czuć było że gorzej odpala (jakby na jeden cylinder przez <kilka sekund nie chodził). Stwierdziłem że wymienię świece w obydwu autach. Okazało się że w tym z objawami nie działa żadna (z 6), w tym który nie dawał żadnych objawów - sprawna była 1 na 6.
Ale z tego co pamiętam w silnikach 1,9tdi problem ze świecami był bardziej odczuwalny, o ile dobrze kojarzę to w poprzednich autach przy padniętej jednej świecy (na 4) już odczuwalne było gorsze odpalanie - ale były to silniki ze zwykłą pompą wtryskową.

Łukasz

Data: 2014-07-31 09:56:08
Autor: spider
Świece żarowe
W dniu 2014-07-31 08:03, dddddddd pisze:
[...]

Ten mój pacjent to 1,9TDI na pompowtryskach.
Myślałem że wcześniej będę miał problemy z gorszym odpalaniem, więc nie sprawdzałem wcześniej miernikiem świec, skoro odpalał właściwie na dotyk w temp powyżej zera.

Data: 2014-07-31 08:36:30
Autor: Trybun
Świece żarowe
[...]

Te ultra "nowoczesne" silniki to pewno już nie, ale starsze jak najbardziej mogą zapalić przy -10ciu stopniach.

Data: 2014-07-31 09:37:08
Autor: Kamil 'Model'
Świece żarowe
[...]
Moje 2,0HDI przy sprawnej 1 świecy dawało radę całą zimę odpalać. Fakt, że przy -25ºC trzeba było pokręcić ze 30 sekund ale odpalił zawsze. Przy -10ºC nie bardzo widać różnicę w odpalaniu na niesprawnych świecach a sprawnych.
Ale w poprzednim aucie (Golf 1,9TD) to już przy 1 spalonej świecy wyraźna różnica w odpalaniu.

Świece żarowe